"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 22, 2009

TEMPUR ADA SENINYA - malaysiakini

Reactions: 
Malam tadi aku hadir satu taklimat di Bukit Gantang. Antara yang beri taklimat ialah Ustaz Ahmad Awang. Panjang taklimatnya. Di awal ucapannya, Naib Presiden PAS itu membaca ayat 60 Surah Al-Anfal:

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّڪُمۡ
وَءَاخَرِينَ مِن دُونِهِمۡ لَا تَعۡلَمُونَهُمُ ٱللَّهُ يَعۡلَمُهُمۡ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَىۡءٍ۬ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ
يُوَفَّ إِلَيۡكُمۡ وَأَنتُمۡ لَاتُظۡلَمُونَ

" Bersiap sedialah untuk menentang mereka (musuh yang menceroboh) dengan segala jenis kekuatan yang dapat kamu sediakan, dan pasukan berkuda yang lengkap, yang dengannya dapat menggerunkan musuh-musuh Allah dan musuh-musuh kamu, serta musuh-musuh yang lain dari mereka yang kamu tidak mengetahuinya, sedang Allah mengetahuinya; dan apa saja yang kamu belanjakan di jalan Allah, akan disempurnakan balasannya kepada kamu, dan kamu tidak akan dianiaya. "

Ayat ini telah ribuan kali dibacakan di merata pentas ceramah dan kuliah. Perintah Allah tentang 'persiapan' amat jelas. Jenis persiapan itu 'pelbagai', sesuai dengan keperluan pertempuran yang dihadapi. " مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم " mengisyaratkan 'apa saja yang dapat disediakan' atau 'selagi termampu' atau 'semua yang perlu' di gelanggang yang terbentang itu.

" رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ " ialah pasukan berkuda. Ia merupakan kekuatan paling hebat dalam peperangan zaman Rasulullah SAW. Allah memerintahkan supaya umat Islam menyediakan kekuatan terhebat itu. Tanpanya musuh tak akan gerun, apatah lagi jika mahu menumpaskannya. Kegerunan musuh adalah satu perkara manakala kekalahan musuh adalah satu perkara yang lain. Keupayaan mengalahkan musuh berkait dengan keupayaan menggerunkan musuh. Gerun membawa kepada lemah semangat dan kucar-kacir. Akhirnya mereka hilang kekuatan. Ketika itulah kita akan memuktamadkan kemenangan di pihak kita.

Keupayaan menyediakan kekuatan paling hebat itu pula bergantung kepada kesanggupan kita berkorban harta benda. Tanpa pengorbanan maka tak dapatlah kehebatan itu disediakan. Kita wajib yakin dengan kebaikan yang disediakan di sisi Allah untuk hamba-hambanya yang tidak kedekut memberi 'infaq' untuk menyiapkan pasukan kita dengan kelengkapan terhebat.

Takbir! Reformasi! Makkal Shakhti!

-jeritan minda politik malaysia

13 comments:

Penipu Rakyat said...

Kah kah kah

Selamat berjuang perisik rakyat

Kah kah kah

Bersedia menggerunkan musuh macam aku

Kah kah kah

Kerana aku ni memang suka menipu

Kah kah kah

Sangat licik dan bahaya

Kah kah kah

Itulah penipu rakyat yang sebenar

Kah kah kah

pemerhati said...

kenapalah Tuahan jadikan engkau manusia wahai penipu rakyat, tidakkah lebih baik engkau di jadikan ......

zali said...

mulanya taklimat...

lastnya...berkorban harta
benda...infaq.

cakap la terang-terang nak mintak
sedekah...kan senang.

selekeh betul la...

zulfarih said...

TABIR!!ALLAHUABAR!!!
TEPUK DADA TANYA LA IMAN
JGN TEPUK DADA TANYA SELERA!

Anonymous said...

assalamualaikum...
ulama pun ada kate buat lah persiapan...untuk masa akan datang...x kira lah apa2 pun musibah....tabir!!ermmm

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

buat Penipu Rakyat:

awas, jangan mempersenda-sendakan ayat-ayat Allah. Iman kamu bisa tergelincir kerananya....

Anonymous said...

yg kebayak kan org umno je yg tergenlicir sebat x ada perjuagan...tetang islam...yg haram di halal kan yg halal di haram kan...sampai jakim pun pening kepala..ahak!!!!last2 sekali kite yg kena jd jakim...adakah nie negara islam...?

Anonymous said...

Gelak ketawa oleh "Penipu rakyat" adalah gelak ketakutan kerana dia tidak mempunyai kumpulan yang hebat kecuali pencacai makan upah saja.

Teruskan memberi komen anda !

Anonymous said...

ada kisah menarik hari ini:

1. tadi aku bangun lambat....mesti keje org2 umno sampai aku bangun lambat

2. ubat gigi aku dah habis....mesti org2 umno yg curi ubat gigi aku

3. baju aku berkedut...nie mesti konspirasi org2 umno

4. panas tul tengahari nie...mesti keje org2/pakar/spy umno

5. tadi aku makan kenyang sangat....nie mesti keje org2 umno

moralnyer...org2 pembangkang(PAS) tak tau rukun iman...terimalah qada dan qadar

dan org2 pembangkang masih lagi berada pada tahap minda kelas hutan...patutlah segala pembangunna tak dihargai sebab mereka suka tinggal di bawah tempurung

zali said...

betul la tu anon 4:01

silap-silap orang pas kata :

'aku mandi wajib...nie mesti orang umno gasak belakang aku'

tok iskandar said...

Pembohongan sekiranya dilakukan berulang-ulang akan menjadi sesuatu yang benar.Helah politik inilah yang digunapakai oleh mantan PM,Tun Dr Mahathir untuk menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu dengan menjatuhkan imejnya dengan siri-siri pertuduhan yang tidak masuk akal iaitu rasuah,salahguna kuasa,seks,ejen asing dan pengkhianat negara.

Dr Mahathir mahukan rakyat semua percaya Anwar adalah seorang yang rendah moral dan tidak layak menggantikannya menjadi PM.Strategi liciknya itu tidak menjadi kerana rakyat lebih melihatnya sebagai permainan politik Dr Mahathir untuk menumbangkan Anwar.Rakyat mempersoalkan tindakan Dr Mahathir dengan hujah seseorang itu tidak boleh dikatakan bersalah sehinggalah mahkamah membicarakan dan membuktikannya.Muncullah gelombang kebangkitan rakyat dengan laungan reformasi kerana merasa jijik dan berang apabila melihat Dr Mahathir dan pemimpin UMNO yang lain sanggup mengaibkan Anwar dengan manipulasinya ke atas media,polis,BPR dan institusi kehakiman negara.

Ramai juga pemimpin UMNO yang cuba membela UMNO dan ada di antaranya yang telah ditahan di bawah ISA termasuklah MB haram ketika ini,Zambri Abdul Kadir dan Zahid Hamidi yang cuba membentuk gelombang reformasi ketika negara sedang menghadapi sukan Komanwel.

Dalam politik sudah menjadi lumrah kawan makan kawan seperti yang dilakukan oleh Zambri dan Zahid Hamidi.Lawan pula akan menjadi kawan seperti hubungan Anwar dengan pemimpin PAS dan DAP sekarang.

Sepuluh tahun sudah berlalu gelombang reformasi,parti pembangkang kini telah membentuk gandingan jitu yang lebih sinonim dengan rakyat sebagai Pakatan Rakyat.Lebih memeranjatkan lagi,Pakatan Rakyat berjaya merampas 5 negeri daripada kerajaan UMNO-BN.

Selain berjaya mengekalkan penguasaannya ke atas Kelantan,Kedah,Perak,Selangor dan Pulau Pinang berjaya dirampas daripada kerajaan UMNO-BN.Bukan itu sahaja majoriti 2/3 kerajaan UMNO-BN di parlimen turut berjaya dinafikan dan laluan Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan persekutuan semakin hampir dan hanya memerlukan majoriti mudah sebanyak 30 kerusi parlimen sahaja.

Gelombang kebangkitan rakyat tidak terhenti setakat itu sahaja tetapi membentuk tsunami politik dengan kemenangan berganda di Pilihanraya Kecil Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

Pemimpin-peminpin UMNO-BN semakin lemah dan menangisi kekalahan demi kekalahan yang dialami dan mengenangkan nasib dan kenyataan pahit rakyat sudah tidak mahu UMNO-BN memerintah Malaysia.

Mentor politik UMNO,Dr Mahathir turut memainkan peranan menumbangkan kerajaan sah Pakatan Rakyat yang memerintah Perak setelah mendapat mandat rakyat negeri itu melalui kaedah jijik dan samseng iaitu rampasan kuasa. Kerjasama algojo-algojo politik dalam versi 6 Jahanam ialah Najib,Zahid,Anuar Zaini,Abdul Rahman Hashim(SUK Perak),Ahmad Said Hamdan(Pengerusi SPRM) dan Abdul Aziz Yusuf(Pengerusi SPR) telah berjaya menumbangkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak selain berjaya membeli ADUN Behrang,Changkat Jering dan Jelapang.

Enam jahanam ini akan sentiasa dikenang oleh generasi akan datang dan dikutuk sepanjang zaman.Dr Mahathir tentulah merasa lega kerana bukan beliau sahaja yang menjadi penerima tunggal menerima sumpah seranah rakyat Malaysia.

Perak telah berjaya dirampas secara haram dan sasaran terbaru UMNO-BN ialah negeri Selangor.Kaedah pembohongan yang berulang-ulang akan menjadi sesuatu yang benar digunakan sekali lagi oleh peminpin-pemimpin UMNO.Skrip sama tetapi episod yang kedua.Sama seperti Anwar yang cuba diaibkan oleh UMNO-BN melalui pertuduhan liwat ke atas Saiful,pemimpin Pakatan Rakyat Selangor telah diburukkan di dalam media totok UMNO dengan skandal seks,rasuah dan salahguna kuasa seperti yang dialami Elizabeth Wong dan Khalid Ibrahim dna dijangkakan mangsa seterusnya ialah Ronnie Liu dan Dr Hassan Ali.

Sekali lagi mahkamah akan menjadi alat UMNO dan Suruhanjaya Perlantikan Hakim yang baru dibentuk akan menjadi neraca penilaian rakyat apakah adil atau tidak setelah dr Mahathir mencemar institusi kehakiman negara dengan insiden pemecatan ketua hakim negara,Tun Saleh Abbas.

Kes V.Sivakumar(Speaker Perak) mengantung MB haram selama 18 bulan dan 6 exconya selama setahun merupakan satu tindakan yang terpuji dan UMNO-BN tidak ada hak mempertikaikan tindakan beliau yang turut mendapat sokongan Seaker Kedah, Majlis Peguam Malaysia dan MUBARAK Melaka.

UMNO-BN cuba memanipulasikan isu derhaka terhadap speaker Perak dan MB haram dan 6 exconya berdegil untuk menghadiri persidangan DUN Perak yang dijangkakan bermula pada bulan April ini.

Keangkuhan UMNO-BN juga menjadi kebencian rakyat sehingga sanggup mengenepikan kehendak rakyat asalkan dapat berkuasa biarpun melanggar undang-undang negara.

Tok cadangkan pada hari DUN Perak bersidang rakyat berkawal dan menghalang MB haram dan 6 exconya daripada menghadiri persidangan DUN Perak jika polis tidak menjalankan tugasnya menghalang MB Perak dan 6 exconya.

Pertarungan sebenar ialah rakyat menentang Dr Mahathir yang masih lagi ingin berkuasa walaupun telah bersara.

Inilah pemimpin yang sanggup menyusahkan rakyat dan ada sumber yang mengatakan Dr Mahathir telah memberitahu pemimpin luar di AS,Britain dan Kesatuan Eropah tentang Pakatan Rakyat menyokong perjuangan Hamas sedangkan simpati dan bantuan diberikan kepada mangsa rakyat Palestine di Gaza yang telah memilih Hamas sebagai wakil mereka melalui proses demokrasi.

UMNO-BN sedari dulu mengiktiraf kerajaan Fatah yang dipimpin oleh Mahmud Abas.Al Jazeera sendiri pernah melaporkan Fatah yang mendapat pengiktirafan daripada AS dan Israel pernah membekalkan pasir yang diperolehi daripada Mesir kepada rejim Yahudi untuk membina tembok pemisah.

Muhammad Dahalan seorang daripada pemimpin Fatah adalah dalang kepada sindiket pasir itu.

Sumbangan wang dan makanan yang diberikan kepada duta Fatah di Kuala Lumpur diragui akan sampai ke Gaza dan kemungkinan besar diagih-agihkan sesama pemimpin Fatah.

UMNO seperti Fatah telah lama menipu rakyatnya untuk berkuasa.Tok nak tanyalah kepada pemimpin UMNO sejuta tanah rizab Melayu yang dirampas daripada kaum Melayu atas alasan pembangunan menjadi bukti UMNO bukannya pejuang Melayu.Selepas ini Kampung Baru,Wilayah Pembangunan Iskandar akan menyusul Singapura dan Pulau Batu Putih menjadi korban kerakusan pemimpin UMNO. Bahasa Melayu sendiri dianaktirikan dan Bahasa Inggeris yang dimegah-megahkan.

UMNO-BN telah menjangkakan akan tewas di Bukit Selambau jika menggunakan logo BN dan ketika ini muncullah ramai calon bebas termasuk bekas penasihat KIMMA(persatuan mamak malaysia) yang menawarkan diri untuk menjadi calon bebas dalam PRK Bukit Selambau.Jika calon bebas yang ditaja BN ini menang,dia akan menyertai BN.

Rakyat Malaysia perlu sedar setiap undi yang diberikan kepada UMNO-BN akan membawa kesengsaraan kepada mereka dan anak cucu mereka.

Apa pelan pemulihan ekonomi yang dibawa oleh Najib selain membeli 3 ADUN Pakatan Rakyat.Gula akan dinaikkan harga sebanyak 30 sen sekilo dan alasan yang diberikan nanti ramai rakyat Malaysia kena kencing manis dan untuk mengawalnya harga gula dinaikkan.Harga petrol akan dinaikkan 50 sen seliter bermula bulan Julai depan.Pengguna air di Lembah Kelang akan menghadapi kenaikan air sebanyak 30% jika kerajaan negeri Selangor dihalang oleh kerajaan pusat UMNO-BN mengambil alih pengurusan air negeri Selangor.Tambang bas ekspres dan teksi juga akan mengalami kenaikan sebanyak 30%.

Ketika ini Indeks komposit di BSKL mengalami penurunan,pengangguran meningkat kepada 85 ribu orang dan nilai matawang semakin merosot.

Inilah projek terbaru BN untuk rakyat semua.Sudah tiba masanya rakyat semua menghukum keangkuhan kerajaan UMNO-BN.

zali said...

wah...banyak dapat ilham ya tok...

kalau nak tulis berjela begini hantar kedai,print buat buku la...

serabut la blog orang...tak gitu en tempang perak?

cilipadi said...

zali, kau macam abu jahal mempermainkan firman Tuhan. Dah Tuhan firmankan tentang pengorbanan harta untuk berjihad...terima ajelah. UMNO selalu sangat baca firman Tuhan sekerat-kerat ikut selera dia. Baca lah habis-habis.