"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 19, 2009

HOT.! HOT.! HOT.! Terak Ef Ar Yu Terbalik..! - malaysiakini

Reactions: 
Hot..! Hot..! Hot..!

Gerombolan Terak Ef Ar Yu yang di anggotai oleh 6 biji terak merah pembawa muatan robot loceng dan juga 3 biji terak pembawa air gatal terkandas setelah salah sebijik dari mereka gagal mengawal diri ketika sedang melayan "Drift" selepas keluar dari terowong menuju ke Kuala Kangsar.

Terak yang dikenali dengan nama "Woter Kenen" tersebut mengalami kecederaan parah setelah terbalik a.k.a terbongkang diatas trek basah.

Ketika ini juga kami difahamkan bahawa lebuhraya dikawasan terbabit sedang mangalami keadaan gatal-gatal akibat tumpahan air gatal yang dibawa oleh "Woter Kenen" tersebut.

Terak-terak pembawa balak mengkhabarkan kepada kami bahawa gerombolan terak-terak merah tersebut sedang dalam perjalanan dari Kolumpo ke Taiping dalam usaha mereka untuk menyekat orang ramai dari menghadiri ceramah Pakatan Rakyat yang dijadualkan malam ini.

Pihak Pakatan Rakyat telah memohon permit untuk ceramah tersebut tetapi tidak diluluskan sebaliknya pihak berkuasa telah meluluskan kehadiran 9 bijik terak merah ke kawasan ceramah malam ini.

Gerombolan terak merah dikhabarkan amat gembira dengan jemputan tersebut dan mereka cuba meraikan kegembiraan mereka dengan melayan "Drift" di Lebuhraya PLUS. walau bagaimanapun, kecelakaan jalanraya telah menimpa mereka sebelum mereka sempat sampai ke lokasi untuk membuat celaka.

Berita lanjut bakal menyusul. gambar terak merah sedang posing dalam keadaan terbalik akan diupload kemudian.

26 comments:

Anonymous said...

TP, xsabar nak tgk gmbr tu...nak frame beso2

Isa said...

TP,

Lori2 balak dan tanker yang menyaksikan pertunjukan "drift" tersebut telah bersorak dan bertepuk tangan.

Sambil berguling-guling ketawa kegembiraan.

Ada tak trak yang mampus dalam eksiden tu?

lebai-mangkuk said...

Selalu pukul orang. Sekarang cuba pula pukulan Allah, itu baru sekumit aje, yang tak kena apa2 tu insaf le sikit, jangan suka2 pukul orang, takut nanti akan menerima pukulan Allah yang lebih parah lagi.

grand said...

itu la balasan tuhan nak kasi..yang kome layan drift buat mende.jenuh kerajaan buat iklan..hati2dijalan raya.pakat layan drift jugak.udah tumpo.apapun aku harap kemalangan tu tak meragut nyawa.kepada keluarga mangsa kemalangan harap tabah n sabar..ini semua ujian dari allah.
kepada drebar woter kenen n truck merah bijik saga yang lain tu ati2 yop.ingat anak bini.jangan seronot n x sabor2 nak sampai n nak belasah orang.allah dah kasi signal

dude..what happen!! said...

kah kah kah kah...kelakar dude...!!!
takpe..balasan agaknye...biarkan la diorang tuu...

Anonymous said...

Lepas ni...
Ramai-ramai kita ziarahi yang cedera tu kat hospital berdekatan...
Kita sedekahkan nasihat agar mereka sedar siapa Allah....

Tapi jangan lupa bawa buah tangan...
Paling tidak buah genuak....

Buah genuak = buah kerdas.

Dr Ahmad Muhammad Mujahid said...

Salam....

Padan muka FRU. Jahat sangat.

jinbara said...

SALAM...
foyo....mesti ada yg mati..kita tengok sok utusan meloya ada siarkan x?hahaha tu la duk sbk2 kat negeri orng kn ada kn..tu br skt allah swt balas...kepada bdk2 FRU wa rs la lbh baik lu orng ltk jawatan pe la cr kj lain...sebelum lu orng kn balasan dr allah swt yg lbh teruk...

Anonymous said...

kesiannya ..........

Anonymous said...

Assalamualaikum... Alhamdulillah..

(YB hassan rahman ADUN umno sg.rambai, melaka darul ketam)
0196265625

Tungaklangit said...

salam

sedih rasanya seorang islam gembira bila mendengar saudara seagama ditimpa kemalangan..

dahulu masa haji hadi ditimpa kemalangan apa gamaknya? adakah dilaknat Allah atau dugaan Allah..

pada saya apa yang berlaku itu adalah kehendak Allah bukannya sebab FRU pukul orang ke atau apa ke?

lain kali janganlah pergi berdemo duduk kat rumah mengaji atau buat amal ibadat..selamat tak payah susah2

buanglah perangai suka mencela dan mendoakan kesusahan orang lain.. ni yang mengaku DR dan YB pun sama.. apa jenis manusia lah kamu ni.. nampak sangat kejahilan disebalik keegoan kamu..

mengucapkan kalian.. FRU yang tercedera itu ada keluarga, emak bapa dan memunyai malan yang mungkin lebih mulia dari kalian semua.. sekurang2nya sedekahlah fatihah kepada mereka supaya mereka selamat dan sembuh..

kecelakaan menimpa umat melayu dan kalianlah yang akan membarakan api kecelakaan itu

salam

Anonymous said...

tungaklangit

FRU sahajakah yg ade keluarge?
Orang lain x ade kluargekah?
Orang2 yg selalu dipancut dgn air kimia oleh FRU takde keluargakah?
Orang2 yang selalu dibelasah oleh FRU takde keluargekah?
Aku tak pasti...

Anonymous said...

oi tungaklangit,

mana ko tau FRU tu seagama?? majoriti FRU tu budak2 borneo. yg melayu dua tiga kerat je. selebihnya borneo dan india...

-aku lah ni-

Anonymous said...

berapa orang yang mati syahid tu?????
kalau injin mati...start balik lah.....pegawai2 polis tak sabar nak naik pangkat ....anak2 buah jugak jadi anjing suruhan.

Anonymous said...

Aku peserta kursus Jentera Pilihanraya Pemuda UMNO Perak di Janda Baik baru2 ini,..

Sebelum memulakan mjlis,. kami di minta oleh Sdr Shahrulzaman SUK Pemuda UMNO Malaysia membaca Surah Al-Fatihah kpd Allahyarham YB Roslan Shaharum,..

Seramai lebih 400 pemuda UMNO seluruh ng perak sedekahkah Ummul-Kitab kpd arwah YB Roslan,..

Anonymous said...

om tp....kok kedengaran lucu amat..khehehe

PNCASUTRA said...

Tungaklangit ,

1 kali EF AR Eu kena ko dah backing giler2.. yang selama nie bertahun-2 beribu-2 orang kena belasah, ISA, air gatal, pemedih mata ko tak kesian plak ek... ko buta kan mata ko plak ek.. ko tutupkan hati ko plak ek..!! yang kena tu majoriti sebangsa dan seagama ngan ko yang memperjuangkan KEADILAN tak plak ko kesiankan ek..!!

aku malas maki orang pagi-2 buta nie.. buat spoiled mood aku jer pepagi jumaat nie....

Mulut jangan sedap cakap jer.. ko try kena sumer yang diatas dulu baru ko tau apa RASANYA... MANIS.., MASIN.., MASAM..

AGS 20 said...

nasib la FRU ni tak dapat naik bukit cempedak,cuma gaji buta buat pagar kt simpang je..ong ong ong

Anonymous said...

Salam.. tungkaklangit..

Aku xder la gembira sgt pun tentang apa yg berlaku pada fru tu setelah mereka melayan drift. Ko nak cerita tentang agama eh? ok.. klaupun ko xder kat sana cuba2 la ko tanya teman2 atau saudara2 ko yg dok kat sana tu.. waktu magrib dah isya, kita org tgk xde pun angota FRU tu yg pegi solat pun? aku xnak kata islan atau kafir laa.. cuma aku nak tanya.. islam ke mcm tu?

OK.. ko nak cerita FRU tu pun sama2 islam eh.. ko pernah tahu,baca atau kaji tentang peristiwa memali x? sapa yg bunuh org islam (melayu)? sapa yg buat kekejaman pada org islam tu? Yang syahid dibiarkan bergelimpangan. yg parah disumbat ke ISA. tu kerja sapa? kerja bomba ke? tu la kerja polis yg menjadi hamba kepada kerajaan yg zalim. keluarga ko pernah kena mcm tu ke? xpernah kan.. patutlah ko suka sgt dgn fru ni. Aku ni anak salah seorang syuhadah pada peristiwa memali tu.

Klau hidup selesa dgn harta dunia dan x pernah merasa sengsara x payah la nak cerita lebih2.
Klau ko teringin nak tahu tentang peristiwa berdarah memali ko boleh cari kat sini. mengajilah dahulu sebelum berbicara. >> http://www.youtube.com/watch?v=bOaGU_AsZmc&feature=related.


(YB Hasan Rahman ADUN BN Sg.Rambai Melaka)tel:0196265625

Anonymous said...

Salam.. vidoe kemalangan FRU >>

http://www.youtube.com/watch?v=kOnsh_zH93A&feature=related

Aku ucapkan takziah kepada seluruh keluarga mereka2 yg terbabit dlm kemalangan ni. bagi angota polis yg masih sihat, yg garang2 sgt tu.. ambilah iktibar. tegakan islam dan keadilan. Kami tahu kamu berkerja, tetapi janganlah semata2 digaji untuk memusuhi saudara2 segama kamu. jika rasa betul2 handal pegi jer ke afghanistan tu. lawan tentera israel. ada berani ka? dgn org x pakai senjata boleh la.Ketua kamu sesat.. kamu nak ikut jugak ke? Ingatlah.. Ada kuasa lebih besar daripada Ketua serta Menteri2 kamu. iaitu Allah s.w.t.
wallahualam.

(YB Hassan Rahman ADUN BN SG.Rambai,Melaka)tel:0196265625

Tok Sidang said...

Kemalangan berlaku kpd sesiapa shaja,xkira pada PR atau penyokong UMNO/BN.

Bertapa taksub penyokong PAS/PKR/DAP,..bilamana penyokong UMNO/BN ditimpa kemalangan mrk bersorak gembira mengangap itu sbg satu balasan,. seolah Allah SWT berada dipihak mrk,..

Tapi bila mrk ditimpa malapetaka spt kematian YB Roslan (akibat jatuh basikal) dipuncak kemelut politik Perak,.. itu tidak dianggap sbg balasan Allah (krn penderhakaan dan menimbulkan huru-hara),..tetapi ujian,...

Sya muak dgn persepsi taksub PR

Anonymous said...

Salam... tok sidang x ngaji Quran ke?.. P tanya ulama korang si zahid hamidi atau si najib tu sendiri . tu pun klau dia mengaji laa.. Apa yg dimaksudkan Ajal? Dan apa yg dimaksudkan Kifarah? Mati mmg la semua org akan mati, tetapi berlakunya sesuatu kecelakaan tu x semestinya mati. Ketika YB Roslan meninggal tu dia tgh bawa tong racun yg diumpamakan sebagai "water cannon" berbasikal menuju ke Kuala Lumpur untuk sembur muka najib ke?
mmg bodoh la ko ni.. ko pernah mengaji x? Allah turunkan burung ababil untuk musnahkan tentera bergajah yg sedang dalam perjalanan untuk memerangi umat islam? Bistu klau mcm tu tentera bergajah tu mati sebab dah ajal dia la eh? klau mcm tu Al-Quran tu menipu la eh?

Malas la aku nak ulas.. p la mengaji dulu.. jgn dok main hentam koromo jer nak cakap. klau dah dasar bodoh, kita cerita mcm ni dia dok belit kelain plak. p blajaq dulu klau nak cerita tentang agama. ko dok sesat sorang xpe lagi.. ni siap dok menyesatkan org lain plak. dasar pencacai BN=Bodohnya Na'uzubillah..!!!

(YB Hasan Rahman ADUN BN Sg.Rambai,Melaka)tel:0196265625

Anonymous said...

Minta - minta la turun burung ababil pi patuk kepala tok sidang

Anonymous said...

Al-Azhar Ex Student(El-Zagaziq 93-98)
Assalamualaikum,pe khabo orang-orang UMNO yang taksub dengan parti mereka?He He bila membaca cerita trak FRU yang terbalik tempohari teman teringat kisah seorang kafir Quraisy yang mengejar Nabi saw ketika baginda dan Saidina Abu Bakar hendak berhijrah ke Madinah...Mengikut riwayat yang muktabar..yang dirakamkan oleh Fadhilatus As-Syeikh Dr Muhammad Sa'id Ramadhan Al-Buty di dalam kitabnya ''Dirasah Minhajiah Ilmiyah LI- Siratil Mustafa''bahawa Suraqah merupakan manusia yang cukup tamakkan tawaran hadiah yang lumayan yang ditawarkan oleh pemimpin Kafir Quraisy..bagi sesiapa yang dapat menangkap atau membunuh Nabi saw...Namun kuasa Allah itu lebih tinggi dan Allah lah yang menguasai segala sesuatu dan menentukan segala-galanya dan dialah Allah yang berkuasa menggagalkan perancangan jahat musuh Islam ini apabila unta yang ditunggangi oleh Suraqah ketika mengejar Nabi saw tertonggeng menyebabkan beliau tersembam terjatuh ketika terlalu hampir dengan unta Nabi saw..Setelah tersembam suraqah berusaha lagi menunggang untanya dan dicubanya lagi untuk mengejar Nabi saw namun...ha ha ha..untanya tertonggeng lagi...menyebabkan suraqah jatuh melayang tersembam mukanya hingga luka dan patah giginya..ha ha ha inilah balasan Allah kepada manusia yang jahat dan taat kepada perintah orang jahat...akhirnya..Suraqah merayu memohon ampun kepada Nabi saw dan minta agar dirinya dilepaskan dari malapetaka itu...Yang teman nak tergelak lagi ialah kejahilan seorang yang bernama Tok Sidang..tentang mati...itu kerja Allah..bagi manusia yang beriman waktu di dunia ini terlalu singkat baginya..dan Allah lebih sayaangkan dirinya..bagi Yb Haji Roslan itu dah janji dia dengan Allah takde kena mengena dengan bala...kerana bala ni diturunkan pada orang yang zalim aje...tok sidang mike kenal sungguh ke dengan arwah YB Roslan...ha jaga-jaga dia dah takde..mike nanti tak dapat jumpa dia...nak mintak maaf macam mana...teman pun tak berani nak ngumpat arwah-arwah orang UMNO yang meninggal dunia Allah murka..nabi saw pun dah bagi tahu jangan ceritakan aib dan keburukan orang yang dah meninggal..tambah lagi orang yang baik macam Yb Roslan tu ....nape le tengin bebenor mike ni hai tok sidang...????

Anonymous said...

salam tn perisik,
bile nk upload gambo2 ni..sy xsabar nk tgk..utk pengetahuan, mmg ade trak fru tbabas, sy tau sbb abg ipar sy slh sorg fru yg ade dlm trak tu..cmnye die ckp bgesel je n die xcerita detail pun..dorg sikit pun xcite pd kami sekuarge..sbbnya die tau ktorg mmg anti umno..pls upload cpt eh...

Anonymous said...

Salam bro.. gua dah kasi link dia kan. xper laa.. gua kasi sekali lagi.

video kemalangan FRU >>

http://www.youtube.com/watch?v=kOnsh_zH93A&feature=related