"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 19, 2009

Hot.! Panas.! Gali.! Korek.! Tepek.! Tampal.! - malaysiakini

Reactions: 
Jalanraya menghala ke Trong sesak teruk lebih 3 kilomiter akibat kerakusan pihak JKR yang sedang mangadakan upacara memasak mee segera di kawasan terbabit.

Para pelancong-pelancong politik diharap bersabar kerana kebiasaannya, mee segera hanya masak dalam masa tidak sampai 5 minit. diingatkan juga supaya para pelancong politik membawa kamera masing-masing untuk merakamkan peristiwa bersejarah tersebut.

Sayugia juga diingatkan kepada para pelancong politik supaya tidak menuduh Ti Pi Em Malaysia terlibat didalam kerja-kerja memasak mee segera tersebut kerana Ti Pi Em telah mengatakan dalam ceramahnya di Bukit Gantang baru-baru ini bahawa KERAjaan tidak akan membawa projek mee segera dalam kempen pilihanraya kali ini.

Apa yang dilakukan pada waktu ini ialah pembangunan mee segera "diluar" waktu kempen pilihanraya kecil.

13 comments:

grand said...

mee maggi cepat dimasak sedap di makan.hhhmmmmmm kenyang orang trong.balun jangan tak balun yop.bior buat hei wey teghuih.setakat turap balik apa ada rasa.
kepada orang yang nak mengundi pikior ler bebaik.ikleh ke tidok deme buat jalan tu.tu sumua wayang je yop.
ayoh undi pr.
tumbangkan umno tengin.
sengal+sebal+tenngin+poyos=umno

kulupSakah said...

mee goreng zambry satuu!!

Anonymous said...

Macamana ni....
Jalan kat bandar Pekan, Pahang Darul Casino yang dah LAMA berlubang ni tak tampal lagi...

Tak kat jalan yang BARU berlubang dah tampal....

Kecewa rasanya....

Orang Pekan yang dah berlubang kaki sebab guna jalan yang dah LAMA berlubang....

Hanamichi said...

Nie mee segera jenis baru....Taste light instant noodle...akakakaka

Tungaklangit said...

salam

inilah mentaliti yang tak pernah syukur ke atas apa pembangunan yang diberikan.. kalau tak sokong BN sekalipun diam ajelah.. terima dan guna jalan tu..

yang dok maki hamun apa pasal? nampak sangat kamu ni jenis manusia yang suka membangkang setiap perkerjaan orang..

sekurang2nya dengan adanya PRK di situ ada juga pembangunan di bawa tak ke baik namanya.. cuba lihat dari sudut positif.. nak sokong atau tidak BN cerita lainlah..

yang kerajaan PR tu apa dia yang dibuatnya? bukan kata sebatang jalan sebatang tiang lampu pun dok pakai yang BN buat dulu..

oh ya .. ada saya lupa.. tanah diberikan kepada cina .. ya yang tu banyak diberikan.. wahai org melayu PR di Perak sokonglah PR nanti esok bila engkau org dah tak ada tanah nak buat kampung marilah datang kat negeri org jadi setinggan dan buka caangan PR di sana

salam

Anonymous said...

tak sabar juga ni...nk tunggu wakil rakyat tempat aku...kuala pilah parlimen dan dun johol mati.....bolih jugak tampal2...tabur duit...bukan selalu .....sapa nk doakan lah......kematian mereka.....hahhahahahaa

Anonymous said...

bro, tungkat langit ni sama level ngan melayunet,paspipus dan lonkong kat tranungkite..khehehe kepala bau kemiang

tonggeeeek langit said...

apekename mamat ni.haaaa tunggak langit..yop kome ada baca x yg umno kasi gadai tanah rizab melayu kaw kaw punya.ada baca tak yop?tu la jangan buta tuli cakap.pakai iq skit.cube2 bawak baca info lain selain dari info yang bee en kasi.
maleh aku nak terangkan kat org mcm ni.ati udoh gelap.
pasal nak menang la kasi buat itu ini.gula gula sumi jeli manis la katakan.kalau tarak prk jgn harap nak nampak sume tu.
heghan betui aku org bee en ni.dah teghang lagi bersuluh pun tak nampak jugak mana betul and tak betul.cuba tengok ape najib lebong.kejap cakap lain pas tu jadi lain.tak ke flip flop flup tu.macam ni ka mau percaya.

Songkok Tinggi said...

apo tu Tunggeek langit? dio tu bukan tak tahu, bukan tak nampak tapi dio sekali ado kepentingan tu... tu yang berio benar pertahankan tu. ada masyuk tu... kalau tak masyuk jangan harap nak backing gilo2 tu... tapi sekarang ni projek dah kurang, masyuk pun dah kurang tu yang marah sangat... dalam hati tu dengki je...

punggkoqnajib said...

Dkt memana saja pasal pemimpin Bee N mentekedarah rasuah..
dah jelas,..nampak kompom..dan apa2 jelahh...bukan hina yee.. memang realiti...

abih tu..takkan nak bagi org makan rasuah dok pimpin kita..lastlty kita kena kencinnnn...yg dok kenyang..mereka dan kelaurga mereka.. betul tak tunggekkkkkk langit....

hermmmmm....tunggekkkkkkkk langit org perak ke yeop..samalah kiteee...

Anonymous said...

Wahai Tungaklangit.
"dok pakai yang BN buat dulu.." - dei, ada paham ka parti politik dan kerajaan adalah 2 perkara yang berbeza. Kerajaan bukan parti, maknanya bukan BN, maka harta benda kerajaan bukan harta BN. Apasallah kaum BN ni dengan tak ada maruahnya selalu rasa harta kerajaan tu harta mak bapak dia yang punya. Bukan kaum kamu je yang bayar cukai woit! Aku dah lama mengelak utk bersangka buruk kepada kaum BN ni, tapi aku amatlah meluat bila terpandang signboard projek JKR yang terpampang perkataan "SATU LAGI PROJEK OLEH BARISAN NASIONAL". Itu tugas / tanggungjawab kamu kepada rakyat, tapi jangan anggap rakyat itu pengemis yang berlutut memohon ehsan kamu. Wang untuk projek itu adalah wang kami, bukan wang BN.

pungkoqnajib said...

tak ada tuluuuuurrr tungak langit niii....huhuhuuu....

tunggeeeeek langit said...

kah ....kah....kah...
pungkoqnajib....kah...kah....kah....