"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 19, 2009

YaPIEM Berpindah Ke Bukit Gantang..! - malaysiakini

Reactions: 
Berita dari Kolumpo -
  • Aku ke bangunan Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia jalan kg Attap tadi untuk berurusan dengan mereka tetapi penyambut tetamu kata semua orang besar2 dari MT Hj Tarmizi hingga ke bawah sudah berkampung di Bukit Gantang.
  • laa...operasi di KL lumpuh dan barangsiapa nak berurusan dengan mereka, sila ke Bukit Gantang kerana mungkin cawangan baru ditubuhkan di sana..sama ada cawangan YaPEIM atau cawangan Umno...
Kepada individu-individu yang ingin berurusan dengan Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia diminta supaya datang terus ke Bukit Gantang untuk berurusan kerana Pejabat Operasi telah berpindah ke Bukit Gantang buat sementara waktu..

Harap maklum.

Pejabat-pejabat lain bila nak pindah ke Bukit Gantang woi..?

37 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

5 golongan CELAKA. Siapa pilihan anda? Hadi-Nik Aziz, Najib-Zaid, Karpal-Sultan, LGE-FK, anwar-Saiful (AIDS)...

http://pkrpasdap.blogspot.com

songkok tinggi said...

pemilihan United Monkeys Not Organised juga akan dipindahkan ke Bukit Gantang. Kepada beruk2 dan monyet2 sila daftarkan diri cepat kerana dibimbangi akan kehabisan bekalan pisang dan lain2 buah. Difahamkan Timbalan Monyet telah mengorder berlori-lori pisang dan lain2 buah dari Mongolia bagi menampung perwakilan yang lapar dan akan membaham apa saja yg dihidangkan termasuklah Puteri2 nya sendiri. Diharapkan perwakilan monyet sekalian mengambil pisang2nya sendiri kerana ditakuti akan terdapat unsur2 politik pisang. Walaubagaimana pun, sekiranya ditangkap tidaklah menjadi kesalahan kerana pisang tersebut adalah untuk dimakan jua. Diharap juga para perwakilan monyet sekalian membawa pakaian yg mempunyai poket banyak kerana disana nanti akan terdapat banyak pisang2 yang akan dilonggokkan oleh Timbalan Monyet.

Anonymous said...

Kepada Topeng Perak..

Polis sering memberi alasan bahawa ceramah PR tidak dibenarkan kerana tidak ada permit..

Apa kata korang menyamar sebagai orang Bee eNd kemudian pi balai polis yang kononnya korang nih nak semula permit yang telah diisi oleh puak umpuno, katakan salah isi ataupun tukar tarikh.. jangan lupa bawa tape rekorder bagi merakam percakapan korang ngan polis tadi..

Kalau polis bagi cuba tengok kat permit tuh.. diorang buat ceramah kat mana.. pastu bandingkan tempat ceramah PR dan tempat ceramah Bee eNd.. sama tak.. kalo sama.. dan bee end tuh dapat izin dan PR tidak.. ko ludah terus muka polis tuh..

Kalau bee end tuh tak der permit tapi dapat izin buat ceramah.. tampar terus muka ketua polis kat situ.. tape tu tadi.. hebahkan dekat internet..

Sesungguhnya pihak polis telah menjadi sayap umpuno.. dan lambang rimau tuh layak tukar lambang anjing terjelir

dude..what happen!! said...

baguih la KERAjaan..'pantas' dan 'efisien'..kah kah kah...

Zahid said...

Sume 2 portfolio bwh Zahid Hamidi... Kalah kat Perak malu beb... SPR wat 3 PRK serentak sbb nak pindah tong undi dari Bukit Selambau p Bukit Gantang... Jaga2 masa pengiraan undi nanti.. Deme mau Bukit Gantang menang, Bukit Selambau ngan Batang Ai 2ndary... 2-1 PR..

Anonymous said...

topeng perak boleh tak ang p kawasan setinggan berhampiran landasan keretapi kmtg yang dekat ngan balai polis umno tu....boleh tak tangkap pic rumah setinggan yang pacak bendera umno byk2 dalam area umah diaorg tu ngan pusat karakoe umno tepi jalan tu....komen sket dalam blog2 ni.....aku heran laa kenapa diaorg tak malu...duk umah setinggan tapi pacak bendera umno....dah kat 51 tahun merdeka tapi umno bg duk umah setinggan gak...dah laa area diaorg tu parlimen bkt gantang....kah..kah..

Anonymous said...

ha3...aku dengar ayahnda pekida yang nak serang nizar ari tu kena sound ngan sorang otai unit amal....otai tu panggil ayahnda p belakang sorang2..kena sound senyap trus...kah..kah..kah..pengecut jugak diaorg ni....yang otai tu bukan calang2 org jugak aku dengar.,..tapi bukan pekida laa...

saudarabaharu.blogspot.com said...

YaPeim ni UMNO punye ker...la... ?!#@ Aku dah terpotong gaji aku untuk dia?

Anonymous said...

cuti sekolah la brader.. pi mana2 agensi gomen memang ler takde orang. sbb tu la che det kata kerajaan skang ni kerajaan autopilot... sbb staffnya suka bercuti.

Anonymous said...

kah..kah...tadi org yapeim dtg kat masjid aku....diaorg kata serba salah plak....sebelum diaorg dtg ke masjid aku....diaorg terkejut kena p markas bn...diaorg tgk bendera penyamun je keliling.....diaorg kata kena ikut arahan dari ketua penyamun gak...

Anonymous said...

aku baru jaa balik ceramah anwar ngan nizar di bkt cempedak tadi...tapi aku lalu kat kawasan jelutong tadi mcm ada satu pergaduhan penyokong lanun ngan penyokong pas....polis pun ada gak...penyokong pas punya laa ramai...kah..kah..kah...ni semua pasal pasang bendera laa ni.... umno jgn harap laa nak pasang bendera area chgkat ibol silap2 kena lastik...

Anonymous said...

geng2 pekida dh tergugat...ilmu didada arak,judi,permpuan sial.
buat meeting tak ada duit sembang lah kt kedai kopi di bachok....kelantan.lepak je...air tak ode....sembang.15hb mar.....3 buah kereta mewah.
ahli pekida otai pun bengang dgn ahli baru....sbb bab agama tak pandai......////

Songkok Tinggi said...

bilo pulok doh kat kelate ni ado "Pegi-daaa"... nuar muso anjor ko? ko stopa anjur? doh tak dok caro ko nok cari pengaruh... Tok Guru kato dok soh masuk mano2 pertubuhan pun tak po asal ke masuk pertubuhan yg nok maju kan Islam doh! kalu UMNO nok ikut undang2 Islam pun (KALU!), Tok Guru kato buleh bubar PAS tu bilo2 maso jah! (KALU UEAMNO TU NOK BUAT UNDANG2 ISLAM!) bak po nok tubuh/ masuk mano2 pertubuhan kalu wok anjur tu nok cari pengaruh jah!!!

tu wok kato BPN tu namo dio GOMO? kalu baso Kelate, GOMO tu lebih kurang BERANI lah... tapi wok BPN GOMO ni nampok nyo bukan GOMO berani tapi GOMO "TEPUNG GOMOK" ! (kuih Tepung Gomok)! kalu doh namo Tepung Gomok tu gelaran untuk empunyo diri yang mempunyai "MUKO PALING HODOH SEKALI" lah... agoknyo GOMO BPN tu muko ado kurap kot?

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

ADA KISAH MENGATAKAN RAMAI USTAZ BERCERAMAH DI BUKIT GANTANG DAN BUKIT SELAMBAU BAHAWA KERAJAAN MELAYU MELAKA YANG DIDIRIKAN OLEH RAJA MELAKA ADALAH SEMASA BERTEDUH DI BAWAH POKOK. POKOK APA? POKOK MELAKA... MAKA JADILAH KERAJAAN MELAKA. MAKA SULTAN2 SEKARANG RAMAI DARI ZURIAT RAJA MELAKA TU KATANYA.

MENGAPA PULAK SALAH BERKERAJAAN BAWAH POKOK? TAK SALAH MALAH ISLAMIK KOT???? PENING AKU!

SOALANNYA APA NAMA KERAJAAN DAN BENTUK PERLEMBAGAAN MB BONEKA NIZAR DAN MB BAYANGAN NGEK/NGOK NAK DIRIKAN BERMULA DI BAWAH POKOK DI IPOH TU? REPUBLIK RAKYAT IPOH KE?????? BAWAH POKOK IPOH KE TU???

Songkok Tinggi said...

Otai (Otak Tenang Akai Ibuk: Ibuk bahasa orang asli afrika = Baral!)

ko nak tahu nama kerajaan tu ialah kerajaan Kepala BAPAK ko! ko rasa tak pueh hati kat pokok tu, ko gi lah tebang pokok tu! tak pun ko gi gali akar dio...

zali said...
This comment has been removed by the author.
zali said...

tak puas hati betul la...

apasal la tiba-tiba 2 hari tak boleh
access email dan yang berkaitan
dengan google...tak kan kena sabotaj
kot...

petang ni baru boleh.

Anonymous said...

zali...tu menunjukkan ko bukan saja buta IT (termasuk buta perot), malah ko juga buduh...aku xces ok je...

tok iskandar said...

Jarum halus ini kalau mengena alamatnya tipislah PAS untuk menang di PRK Bukit Gantang.

Saban hari,media totok UMNO akan mengambil peluang memainkan isu penderhaka kepada Raja Melayu sehinggalah ke hari pengundian.

Cara macam ni kira kembar seiras kaedah Yahudi.Tok tak mahu tuduh siapa yang cacat otak ni tapi yang mendapat keuntungan daripada isu kartun hina Raja Melayu ini tentulah calon UMNO yang akan bertanding dalam PRK Bukit Gantang.

Tok nak cadangkan kepada penyokong-penyokong yang terjumpa mana-mana mamat yang cuba mengedarkan gambar-gambar kartun ini,cepat-cepat tangkap mereka dan sebelum serahkan kepada polis ambil dulu nama,nombor ic dan alamat rumah atau tempat tinggal mereka.

Penceramah-penceramah Pakatan rakyat juga perlu memberitahu orang ramai tentang gambar kartun yang menghina Raja Melayu ini bukan dilakukan oleh Pakatan Rakyat.

Orang yang dah miskin idea untuk menang sanggup melakukan perbuatan yang keji ini.Bukannya murah kos cetak gambar kartun tu.Mungkin kerja gerombolan mamat yang hina Yang Di Pertuan Agong sebagai natang(binatang) tempohari kot.

Laporan polis telah dibuat dan eloklah perkara ini disiasat dan kes mamat yang hina Yang di Pertuan Agong juga perlu disiasat kerana berkemungkinan dilakukan oleh orang yang sama.

Tok percaya selepas ini lebih banyak lagi gambar kartun seperti ini akan diedarkan dari rumah ke rumah di kawasan Bukit Gantang dan jika ternampak orang asing yang mencurigakan elok ditahan mamat tu atau buat laporan polis.

Tok percaya kaedah gambar kartun hina raja Melayu ini tidak akan berlaku lagi jika UMNO tewas di Bukit Gantang dan Selambau.

Dahlah mahal bajetnya kalah pulak tu.Tengok macam kat Kuala Terengganu limpahan wang,projek telah dilimpahkan kepada pegundi di sana tetapi UMNO tetap tumbang sampai serik nak gunakan kaedah yang sama di Bukit Gantang.

tok iskandar said...

Saatchi & Saatchi
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Saatchi & Saatchi
Type Private
Founded 1970
Headquarters New York, United States
Key people Kevin Roberts, CEO
Industry Advertising
Parent Publicis
Website www.saatchi.com
Saatchi & Saatchi is a global advertising agency. It was listed on the London Stock Exchange and was once a constituent of the FTSE 100 Index but in 2000 it was acquired by Publicis which is headquartered in Paris.

Contents [hide]
1 History
1.1 The beginnings
1.2 After the brothers
1.3 Acquisition by Publicis
1.4 A New Alliance
2 Operations
3 Digital
4 References
5 External links



[edit] History

[edit] The beginnings
The Company was founded by brothers Maurice (now Lord Saatchi) and art collector Charles in 1970.[1] The Saatchi brothers were born into a Jewish family in Baghdad, Iraq (the name "Saatchi" means "Watchmaker" in Turkish). The Jewish minorities in Iraq, which was once part of Ottoman Empire, gained their surnames from their professions.

Saatchi brothers were noted for their campaign "Labour isn't working"[2] on behalf of the Conservative Party before the 1979 UK general election and for the advertisements for British Airways, Silk Cut[3] and other state-owned interests privatised by the Conservatives in the 1980s.

In their early days the agency was known as one of the more creative in London and employed people who went on to be stars of their industry including Tim Bell and Martin Sorrell[4]. Their early growth was also helped by a policy of settling the invoices from small suppliers as late as possible, while promptly paying large, high-profile companies.

With the support of American investors, Saatchi & Saatchi pursued a policy of buying out competing firms with lucrative established contracts. In 1995, a boardroom coup saw the brothers leave the company and set up a new firm M&C Saatchi.[5]


[edit] After the brothers
The ousting of the Saatchi brothers in 1995, and the subsequent formation of M&C Saatchi saw a period of turmoil for the agency, as key figureheads from the London office joined the defection to the new entity. At this point, nearly £40 million of revenue was taken from the agency, with a further £11 million spent on severance payments and litigation against the staff members who left.

In 1995, Saatchi & Saatchi became part of the Cordiant Communications Group, a new grouping that was split into two main functions: research and advertising, with Saatchi & Saatchi forming the keystone of the latter.[6] The acquisition frenzy that characterised the agency throughout the 1980s was taken to task under the new management system. This led to a number of agency assets being sold, including the Fitch design company (which is now part of the WPP group), management consultants The Hay Group and a number of the 383 offices around the world that had been opened during the late 1980's.

After the 1995 shakeout, the key imperative for the new owners of the agency was to manage the relationships with Saatchi & Saatchi's blue-chip client base, which at this point included decades-old partnerships with The Campbell Soup Company, Hewlett-Packard, Johnson & Johnson, Procter & Gamble, DuPont, Phillip Morris and General Mills. These clients were strategically acquired when the Saatchi brothers had bought out a stable of established advertising agencies throughout the 1970s and 1980s, including the London-based Compton Advertising and the New York agencies Dancer Fitzgerald-Sample (which had been an agency of record for Procter & Gamble since the 1920s) and Bates Worldwide. While the British Airways and Mars defections in 1995 destabilised the agency's reputation in London, it seemed not to affect operations in its biggest market, the United States. The growth of its new healthcare arm in New York City and increased spending from its West Coast auto clients Toyota and Lexus, marked a period of steady growth for its American operations.

Saatchi & Saatchi entered a new phase in 1997 when it officially dropped "advertising" from the name. This was part of a new imperative installed by Kevin Roberts, a beverage marketing veteran who had been brought in to revive the agency's fortunes. One of Roberts' most important decisions was to move the global headquarters of the agency from its Charlotte Street, London address to its Hudson St, New York City office. Newly dubbed an 'ideas agency' by Roberts, the agency quickly sought to usher its resources towards the Internet, which was still very much in its infancy in the mid-1990s.


[edit] Acquisition by Publicis
In 2000, after speculation that it would be acquired by WPP or Omnicom, Saatchi & Saatchi joined the Publicis Groupe, a global marketing concern based in Paris, France.[7] Publicis kept Roberts as CEO, content with his vision for an 'ideas agency'. Saatchi & Saatchi still underwent some turmoil throughout this time, as the dot-com bubble saw the closure of its San Francisco office, which effectively ended its 15-year relationship with the Hewlett-Packard company. The account was subsequently split between a Publicis agency and creative agency Goodby, Silverstein and Partners. Johnson & Johnson also decided to review its relationship, withdrawing its $US100m Tylenol account from the New York office. A few months later, InBev announced that it's Beck's Beer account would shift to Leo Burnett after only a year at the agency. As a result, Roberts committed to building revenue through its existing clients, which led to additional assignments, with Saatchi Los Angeles securing new accounts such as Pur Filtered Water and Millstone Gourmet Coffee. Efforts were also made to shore up the Los Angeles office after it missed a $US40m brief for Toyota's Scion, a new sub-brand targeted at youth, which was given to San Francisco-based Attik, a hybrid creative agency.[8]

Despite these losses, this strategy gave rise to the Lovemarks philosophy — a theory espoused in a book by the same name released by Roberts. While this met with scepticism in the advertising world, Roberts was vindicated in 2006 when he secured nearly $US700m worth of billings from two clients, Wendy's and department store JC Penney. Subsequent additions to the New York office, such as the New York Tourism Board and Cold Stone Creamery have been described by both client and agency as 'being due to a strong belief in the Lovemarks' philosophy. Despite this, after only a year with the agency, Wendy's decided to pull the majority of its business into another roster agency, Kirshenbaum Bond & Partners, after complaints from Wendy Thomas (the namesake of the restaurant) who did not take kindly to her likeness being used in the advertising.[9]

In 2005, critics complained that in creating a £20 million campaign for a new Brazilian spirit the agency spray-painted graffiti images on walls and buildings in the East End of London.[10]

Dr Martens CEO David Suddens decided to fire Saatchi and Saatchi as their advertiser on 24 May 2007. This was because of a one-time advertisement that used a picture of 1990's music icon Kurt Cobain without the permission of Courtney Love, Cobain's widow. In its defense, Saatchi released a statement indicating their regret of Dr Marten's decision to terminate their services with them but emphasizing that they believed that the advertisement was deliberately edgy but not offensive.[11]

It was reported in late 2006 that Saatchi and Saatchi were working with the Israeli government free of charge to improve the image of Israel.

Although the agency had gained early fame for its "Labour isn't working" advertising for the Conservative Party in 1979, in 2007 it was appointed the advertising agency for the Labour Party.[12]


[edit] A New Alliance
While the addition of Wendy's and JC Penney to the American client roster reaffirmed Roberts' belief in the 'ideas agency' model, the London office continued its slide as it plummeted out of the UK Top 10 list of agencies (a list, compiled by industry magazine Campaign UK, based on reported client billings). In early 2007, the London office saw the bulk of its work for Toyota UK and Europe leave to upstart agency CHI & Partners, just months after it had lost the entire Lexus business to the same agency. Late 2006 saw the return of some Toyota business, including the £60m pan-European launch of the Auris, Toyota's Corolla successor.[13]

In July 2007, it was announced by Publicis chief Maurice Levy that Saatchi & Saatchi would form a new business alliance with sister agency Fallon.[14] Fallon, part-owned by Publicis, has enjoyed similar mixed success with its network of offices. While its London office, with a client list that includes Sony, Orange and Asda, has been consistently lauded for its new business and creative success, its Minneapolis headquarters, where namesake founder Pat Fallon remains a presence, has been tarnished by a number of client losses, including Citigroup, BMW, Sony, Dyson and Starbucks.

The new alliance, known as Saatchi & Saatchi-Fallon (SSF Group), will operate under the supervision of Kevin Roberts, who was named as CEO of the new entity.[14] Reporting to him is Robert Senior, one of the original partners of Fallon London, who will preside over the Europe & UK operations of the alliance, including both Saatchi and Fallon offices in London. In early 2008, Chris Foster, a Saatchi veteran of nearly a decade, was appointed to become the new CEO of Fallon's Minneapolis office, fuelling speculation that Fallon will become a new Proctor & Gamble or General Mills roster agency.

After a year of operations, it was announced in October 2008 that the SSF Group had been contracted by chocolate giant Cadbury to handle its Dairy Milk and related brands across several markets (including the UK, Europe, Russia, Canada and the United States), with a reported total of $US200m in billings. Whilst Fallon London would lead creative efforts across Europe, Saatchi's New York office was handed the brief to handle the business in the United States, where Cadbury remains a relative unknown compared to its main competitor, Hershey.[15]


[edit] Operations
Saatchi & Saatchi has offices in over 80 countries around the world. Its worldwide headquarters are in New York City. Its other main office, in the United States, is located in Torrance, California. In the US, Saatchi's largest clients are Toyota, Procter & Gamble and General Mills.

The London office, the home of the original agency, is on Charlotte Street and has its own pub, named "The Pregnant Man" after the firm's first famous ad. London is often the base for many of Saatchi's pan-European accounts, which include Toshiba, Sony Ericsson, and VISA. The company's motto Nothing is Impossible is famously engraved into the steps of the Charlotte Street office. Saatchi's worldwide CEO is Kevin Roberts.


[edit] Digital
2006 saw a renewed focus from the agency upon its digital credentials. As marketers noted the migration of consumers to other types of media, such as mobile phones and broadband Internet services, Saatchi has responded with a number of initiatives, such as its global joint venture with New Zealand-based Hyperfactory, a leading global mobile marketing agency. Saatchi also refocused its efforts on its digital arm and celebrated with wins in 2006 from PricewaterhouseCoopers and Procter & Gamble.

tok iskandar said...

saatchi saatchi sebuah syarikat yahudi dan pernah jadi penasihat kempen pilihanraya UMNO-BN
apakah UMNO-BN masih menggunakan perkhidmatan saatchi saatchi lagi?
dulu kartun hina nabi sekarang ada kartun hina raja dan mufti

tok iskandar said...

Who We Are



How many offices do we have around the world?
150 in 86 countries




How many Saatchi & Saatchi people are there?
Nearly 7000




Who are our top people?
Our Chairman is Bob Seelert.

Kevin Roberts is our Worldwide CEO.

Richard Hytner is Deputy Chairman Worldwide.
Mary Baglivo is CEO Americas (Latin America, Canada & NY).

Simon Francis is CEO Europe, Middle East & Africa.

Ian Rowden is CEO Asia Pacific.




Who are our clients?
We work with over 60 of the top 100 worldwide advertisers and over half of the top 50 most valuable global brands.




How many awards have we won?
Since our inception in 1970, our Network has always been at the forefront of winning awards. In the last five years alone, we’ve won over 3,500 awards.

tok iskandar said...

mungkin skuad risik boleh dihantar ke sana untuk menyiasat

Anonymous said...

semalam pas aku balik ceramah anwar kat bkt cempedak...ada la geng2 umno nak pasang bendera umno kat area tu....yang syok tu...nak tunjuk belang...yng nak pasang bendera2 tu rupa nya geng2 pekida....ada laa ayahnda ngan 3-4 anak buah dia....yang aku nak tergelak kat sini...rupanya ayahnda penakut...lari lintang pukang bila kena serbu ngan penyokong pas....dah lari lintang pukang pas tu call polis plak,...kah..kah..kah..pas polis blah byk laa bendera umno di turunkan kat area tu...kah...kah..kah

Anonymous said...

calon2 parlimen bkt gantang

mat sabu ngan ustaz idris...heheh

tok iskandar said...

Semalam tok baca paper malay mail.
ada pulak berita tentang MARA tetap nak beli sut angkasawan berharga RM185 ribu walaupun dah ada model sut angkasawan di planetarium.

tok nak pesan kat Noh Omar kalau nak beli jugak pakailah duit sendiri.ada pemerhati politik kata noh omar nak bodek najib dan peluangnya untuk menang MT lebih cerah.

Tok dengar satu berita hangat tian chua dapat sumber khalid nordin booking 70 bilik hotel untuk UMNO Bahagian Pasir berharga berharga RM165 sebilik gunakan letterhead Kementerian Pengajian Tinggi.

Ini kira salahguna kuasa.Elok kengkawan bloggers siasat semua hotel di sekitar lembah Kelang yang telah dibooking oleh pemimpin-pemimpin UMNO untuk anak buahnya.

Kalau booking untuk perwakilan bolehlah dianggap rasuah.yelah bagi RM200 untuk duit minyakpun kantoi,ini pulak RM165 sehari untuk bilik hotel.

Elok MP Pakatan Rakyat bangkitkan perkara ini dalam parlimen.Lepas check out hotel,boleh periksa bayar guna duit kerajaan atau duit poket sendiri.Bukan sikit RM165 untuk 70 bilik semalam.Kalau Khalid Nordin sangkut,sorang lagi anak buah Pak Lah terbarai selepas Wan Farid,Norza,Azlina dan Ali Rustam.

Bahaya penangan Najib yang mendapat nasihat mentornya dr Mahathir.Tok dapat berita sambung balik kes bicara sembur mata dr mahathir dengan spray lada.

mas said...

tok iskandar, saya suku baca ulasan tok, tok xade blog ker? kalau tok buat blog mesti ramai yg sokong, kan kwn2...hidup tok iskandar!!! musnahkan UMNO!!!

tok iskandar said...

Tok berkelana.eloklah tak ada blog.

Kemarahan penyokong-penyokong Ali Rustam,Khairi,Norza dan Azalina dihalakan ke arah sepupu Najib...Hishamudin.

Nampaknya peluang Hishamudin nak jadi naib presiden umno.Mukhriz juga terkena tempias kemarahan mereka keraan dr Mahathir cadangkan Ali Rustam letak jawatan Ketua Menteri melaka.Mereka menuduh Dr Mahathirlah punca pergolakan yang membawa kejatuhan UMNO.

Kedengaran khabar angin bertiup kencang penyokong-penyokong Pak Lah bercadang menumbangkan Muhyiddin,Hishamudin,Mukhriz dan Jamaluddin Jarjis untuk melemahkan Najib.

Jika benar,Najib akan jadi PM paling tak popular di malaysia dan menewaskan pemegang trofi sebelum ini tak lain dan tak bukannya sifunya sendiri Dr Mahathir

tok iskandar said...

Hangat-hangat.Penyokong Mat taib panas hati dengar memanda pencen cakap jangan undi bos mereka pasal tak reti cakap Inggeris.

Khabar angin bertiup kencang,gerakan menjatuhkan panglima kanan Najib sudah bermula.Pakatan anak buah Khairi,Norza,Azalina,Mat Taib dan Ali Rustam dengan sokongan dari Pak Lah mampu menumbangkan Muhyiddin,Hishamudin,Mukhriz dan Jamaluddin Jarjis.

Mimpi Najib untuk jadi PM mungkin tak kesampaian dan mimpi ngeri yang bakal tiba.Lain kali jangan lantik memanda pencen tu jadi mentor kau

zali said...

'idup tok kandar...musnahkan umno'

ek eleh sumbangnya melayu bunyi
macam tu...

kalau negro saya percaya la kata cam
tu...

Anonymous said...

teruskan berjuang tok, jgn layan si zali bangang.

Anonymous said...

antara lima yang paling celaka ialah abg mie terjah kah kah

Anonymous said...

dah boleb buang ganbar fairuz tu sbb dah letak jawatan TKM 1

zali said...

bagus la letak jawatan...makan
gaji buta je pun...perut makin
boroi!

yang peliknya macammana suara
rakyat kononnya...boleh lantik dia
ni jadi tkm 1?

dengar cerita sebab nuar dah ratah
batang tubuhnya dan sebagai
balasan tkm 1 le...

saya tak percaya cerita ni kerana
saya tau dia bukan begitu.

yang saya percaya...sebab dia ni
paling mangkok dari semua mangkok
ayun yang ada maka dia dapat jadi
tkm 1 tu.

'ini olang manyak senang untuk di
perkudakan nya'kata ustaz lim.

Anonymous said...

HA3...OK LAA LETAK JAWATAN DARI ALI SETAN AL KETAM YANG TAKDE MARUAH STAY NAK NAK KETUA MENTERI MELAKA.... BODOH MCM ZALI TU GAK....KAH..KAH..KAH..UMNO NI MAKIN HARI MAKIN PUPUS ORG MELAYU DALAM PARTI TU...SKET HARI AKU KALAU GENG MAMAK NAIK....ORG MELAYU PAKAI MELOPONG LAA...SILAP2 SAMY VELLO PUN LEH JADI PRESIDEN UMNO AKAN DATANG...KAH...KAH..KAH..

Anonymous said...

APA HAL SENYAP JE GENG2 BLOGGER NI? SUH SUMBANG DUIT DAH SUMBANG....SENYAP PLAK TU? MEETING KER?

Anonymous said...

kah..kah..kah zalil suntuti..