"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 28, 2009

ADUN Kuala Nerang (BN) Muflis..? - malaysiakini

Reactions: 
-roslanali

Tadi ceramah Mat Sabu dekat Baiduri, PJ, katanya ADUN Kuala Nerang (BN) dah muflis, tengok esok betui ka tidak.

35 comments:

seepot seedot said...

kalau MUFLIS...

PILIHANRAYA lagi la...!

Sayap Helang Putih said...

si brahim ali katak bila nak "muflis" yek? harap2 pasir mas ada pilihanraya dlm masa terdekat ni...

RAJAWALI said...

Sabda RASULULLAH S.A.W :

IMAN SESEORANG HAMBA ALLAH TIDAK AKAN LURUS SEBELUM HATINYA LURUS DAN HATINYA TIDAK AKAN LURUS SEBELUM LIDAHNYA LURUS.

Hadis Riwayat AHMAD.

Sekarang ni kita boleh lihat siapa yang sebenarnya berjuang kerana AGAMA, BANGSA dan NEGARA. Dari hadis diatas marilah kita renungkan sedalam dalamnya adakah pihak pembankang terutama PAS yang kononnya memperjuangkan agama yang LURUS, adakah Nik Aziz (MURSYIDUL AM PAS) mempunyai IMAN YANG LURUS sehingga LAYAK DIGELARKAN ULAMAK?????... NIZAR Suruhan DAP dan ANU-WAR ALJUBURI serta beberapa Para Pemimpin PAS yang mengunakan AGAMA untuk mendapat kuasa, pangkat dan kekayaan sehingga sanggup menghina sesama Islam mempunyai IMAN YANG LURUS...

Marilah kita sama-sama renungkan....

Anonymous said...

sedih aku tengok rajawali

Anonymous said...

ahli politik umno menhina agama kerana melayu....

bukit teluk sera said...

biarkan rajawali dengan terbang ego tingginya. suatu hari, dia akan terjelepuk juga di atas bumi. salam utk kamu rajawali.

berkaitan dgn N.7 Kuala Nerang; PRU12 dahulu BN kalahkan PAS dgn majoriti 805 undi sahaja. peratus mengundi 84.52%.

lawanlah sampai jadi arang atau abu. kemenangan itu adalah dekat, gembirakan hati orang2 mukmin.

Anonymous said...

Rajwali terbang tinggi, nanti kena lastik baru tau, sayap patah, jatuh menyembah bumi....

nasir said...

Ada lagi rupanya org mcm Rajawali kaki penjilat UMNO yang dah hampir masuk kubur. Insaf-insaflah. Awak sibuk kata org tak betul. Abis PM kebanggaan awak tu ikut peraturan hindu dan dituduh terlibat satu kes besar...bagus sangat ke? Ali ketam yang terang-terang rasuah dan dibuktikan UMNO sendiri pun masih gah dan angkuh. Inikah kebanggaan awak rajawali? Kah!Kah!Kah!

Anonymous said...

org PAS xpenah lurus,. perut bersarang hasad dengki

shazwan 65 said...

anon 838am..dahsyat kenyataan kamu tu ..pakai ilmu apa yek..tapi yang aneh bin ajaib sikit..kamu ni jenis lempar batu sembunyi tangan..mahu menghentam tapi takut(dayus???) nak perkenalkan diri.jangan menuduh sembarangan,nanti jadi fitnah pada diri sendiri..banyak2 lah muhasabah diri sendiri...

Anonymous said...

riak dan takbur amalan PAS,. bila lihat org UMNO sembahyang mrk mencebik bibir

di terengganu org PAS ketawa bila org UMNO berdoa dan takbir

bodik said...

rajawali dgn anon 8:38 ni yg penuh hasad dengki. hati pun dah jadi hitam lbh mengalahkan dakwat sotong.inilah puak2 yg d namakan penjilat punggung umno...kalau suruh makan taik pun dia org mkn. biasalah natang2 ni yg dlm puak umno. nak ckp org pas dengki, umno yahudi yg buat mcm2 korang x kata apa...jwblah bila pemimpin umno hina islam. kes perak!!!...siapa lanun yg rampas kerajaan pr secara haram.

Anonymous said...

dasar orang pas hati busuk..

bodik said...

anon 9:07... ko yg slh sangka...org2 pas bila sembahyang krn Allah tp umno nak menunjuk2. tempat aku surau hanya utk org umno sj, dan kadang2 umno dgn umno pun nak bergaduh sb nak jadi imam. bila x dpt jadi imam, esok gerenti x dtg surau. itu sb aku kata umno sembahyang nak menunjuk2 dan nak jawatan....tp solat bkn krn Allah. aku x pernah tengok lg org pas berebut2 jadi imam, ada yg d beri tugas jadi imam tp tolak sb ada org yg lbh layak lg. dan aku x pernah tgk pemimpin2 umno islam hadari ni jadi imam setiap solat, bg khutbah jumaat blh terjemahkan ayat Quran utk d jadikan peringatan seperti mana Rasullah SAW.

Tinta Hitam said...

Memang muflis.Tapi lepas tu depa reverse balik muflis tu.Muflis perlu diistiharkan di mahkamah.jadi selagi tak diishtiharkan dimahkamah,secara teknikalnya masih belum muflis.

Jadi tiada pengosongan kerusi DUN Kuala Nerang.UMNo mungkin akan bayar hutang ADUN tu utk elak muflis..PRK kalau boleh akan dielakkan oleh UMNO selagi boleh..

Anonymous said...

rajawali......"...NIZAR Suruhan DAP dan ANU-WAR ALJUBURI..."

nak luruskan lidah? dia
sendiri pun tak lurus nak menggelar org. tanpa selidik.
lain la kalu ko ni ussetat pondok-pondok, atau geng polis senteri...???

kesian ko

deiii... rajawaleiiit!!... teh tolak kow satuk!!

Anonymous said...

biarkan rajawali tu.....kita kenalah tarbiah dia macam kita tarbiah masyarakat diluar tu.dengan akhlak mulia yang kita tunjuk, Insyaalah dia akan terbuka hati.

fik017 said...

..hmmm mmg betui...
aku org sana..

Anonymous said...

bodik,.

statement standard dari totok PAS,.. penuh maki hamun dan cacian nista

melambangkan akhlak yg rendah

Anonymous said...

biasa la,. pas ingat ibadat depa saja diterima Allah, ibadat UMNO xditerima

mountdweller said...

Kenapa kita perlu ikut rentak orang? Si kata kat si B, si B kata si A.

Kalau si A bodoh dan yang tidak ada nilai akal, kenapa si B pun ikut taraf yang sama? Maknanya kita 2 x 5 saja.

Yang paling teruk ialah sibodoh yang tidak sedar dirinya bodoh sedangkan telunjuknya menuding kepada orang lain.

Nilai-nilailah!

Anonymous said...

Semlm dlm berita TV3suku kata ... pengiring penamaan calun akan dihadkan utk beberapa org shj...
kalau camtu, register calun guna online jer dah laa...

Anonymous said...

Salam,,
Rajawali dan yang sewaktu dengannya......
Aku ingin nasihatkan kau supaya berkawanlah dengan ahli agama bukan berkawan dengan ajk AMNO,kelak Insya Allah kau akan di beri Petunjuk oleh Nya...
Selepas ini aku yakin kau akan tau dan kenal siapa pemimpin sebenar kamu,,,,Najib Razak kah atau Tuan Guru Nik Aziz???
................AV.................

Anonymous said...

spr nak had kan perarakan berhias masa penamaam calon..???

woit!! spr dah tetapkan, borang pencalonan akan diterima melalui pos biasa sahaja. courrier, pos laju, pos register tak diterima.
tak yah ada perarakan bendera/kereta/org berhias.

so, pengumuman calon akan dibuat live dari studio "jamming" spr.

Anonymous said...

Rakyat patut rasa gembira bila ada PRK sebab time ni la nak dapat macam2 habuan. Tapi rakyat kena jadi seperti ikan yg cerdik. Makan umpan saja, jangan makan sekali dgn mata kail.

roslanali said...

kena kat depa boleh pulak tangguh2, lapporan malaysiakini, http://www.malaysiakini.com/news/103262

Anonymous said...

kepada rajawali,
tak payah renung2, hanya yang buta hati saja yang tak nampak.

Anonymous said...

UMNO KECUT bila dengar pilihanraya... kenapa yer??

Zizan85 said...

Dah keluar paper Utusan yg ADUN tue tak mahu letak jawatan..

bodik said...

anon 11.27...hanya Allah sj yg maha menilai sejauh mana keikhlasan seseorg apabila beribadat. kalau kita tgk umno yahudi ni suka menunjuk2...itulah aku kata bila nak jadi imam berebut2 kat tempat aku. bila x dpt jadi imam esoknya geranti x datang berjemaah. umno pun ada berpuak2. itu sb aku kata wahai anon yg buta mata hati, org pas x pernah nak berebut apajua jawatan. umno ni nak jawatan pun baling2 kerusi dgn puak2 deme...apa punya bangang puak2 ni, nak kan jawatan dunia...itu sb x berkat. SOKLAN, TOPENG PERAK DAN YANG LAIN2...ada tgk tuan guru nik aziz baling kerusi kat tuan guru hadi awang, kit siang ada baling kerusi kat mat sabu???...inilah dia yg d namakan anon buta hati...rasa aku hatinya dah likattt!!!. kesian lah puak2 ni.

hADIE said...

biarkan mereka...
jangan kite pon terikut memberi komen nista...

Anonymous said...

Salam,

Kita tunggu yang rasmi. Kalau ada pilihanraya kita tengok Najib nak kata apa ... err.. "Saya cadangkan BN tak perlu bertanding di DUN Kuala Nerang sebab nak selamatkan duit rakyat untuk kukuhkan ekonomi ....". Kalau betul niatnya di Penanti, Najib WAJIB cakap macam tu.

Kepada Rajawali dan Anonymous yang seorang tu - sudah-sudahlah, semua yang ada di depan mata sekarang ni sudah terang lagi bersuluh. Kami semua pun ada akal fikiran sebab kami bukannya setakat lulus darjah enam aje.

Anonymous said...

rajawali yang dangkal fikiran,semoga Allah memberinya petunjuk, sedarlah umno akan berkubur dan akan menjadi pembangkang pulak,apakata kita suruh najib adakan pilihanraya melalui sms saje, tak membazir duit kerajaan,

Anonymous said...

Sikalang itu unlang-unlang sulah tukaq. siapa bangkrap dan muflis, boleh pi itu court minta jadi talak muflis, tapi janji mau olang ummo sahaja.

Lu olang bukan ummo punya olang - no way...

sila halap maklom.

djimie said...

Mudah-mudahan Allah menunjukkan kita semua jalan yg lurus lagi diredhai...