"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 28, 2009

Pengisytiharan Calon PRK Penanti - malaysiakini

Reactions: 
Dijemput semua hadir beramai-ramai ke Yayasan Aman jam 9 malam ini (28hb. Apriil, 2009).

DSAI akan mengumumkan calon PKR yang akan mewakili Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya Kecil Penanti yang akan datang.

FRU juga dijemput hadir.

Turut bersama hadir malam ini ialah Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang dan juga Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.


23 comments:

Anonymous said...

huh!kalau takat nak buat onar je,wat ape datang... balik zikir la.

Anonymous said...

FRU tak dijemput pun datang jua !

Fazrulls said...

Salam,

Blogger di jemput datang ka tak?? heee..

cucu kwantung said...

FRU juga dijemput hadir.

Bahasa PERLI kat FRU tu....!Nanti hari penamaan calon diorang lebih ramai dari penyokong BN. EEehh....tersasul, diorang menggonggong BN.

motor said...

aku nak tengok kat blog jer..

PUTRAKENCANA said...

Membuang masa dan wang rakyat sahaja, baik bersama keluarga lagi bagus.

Pilihanraya yang menyusahkan Rakyat.

Sayap Helang Putih said...

harap calon kali ni lebih berwibawa....

Pyanhabib said...

para ketiga tu, kah kah kah!

soklan said...

betul tu putrakencanadewi, membuang masa dan wang rakyat sj, makanya UMNO/BN takyah la bertanding..wakaka

Anonymous said...

orang pas memang suka membazir,itu ke yang bole di buat contoh?

Anonymous said...

orang pas suka membazir? cuba hang perhati gaya hidup orang pas dengan umno.kalau nak bagi komen pun biarlah yang boleh masuk akai.di perak belum lagi keputusan mahkamah dah lelong kereta.yang tu bukan membazir. patutlah bodo tak habis

soklan said...

buat anon yg xsuka membazir, mmm betul tu, membazir amalan syaitan, baik ko gi nasihat biro politik umno supaya xyah bertanding PRK Penanti, jd xlah membazir kan??

bodik said...

anon 8.55...yg suka membazir umno bkn pas. mata ko tu dah buta. bila pilihanraya puak umno ni habis berapa juta berbanding dgn pas. knp biol sgt anon 8.55. bila dah kalah dan takut kalah lg mulalah kata membazir. berapa ratus kali pilihanraya kecil atau besar x pernah merungut membazir puak2 umno ni, baru kali ni dengor membazir....membazir ke ketor nak bertanding....kih3 umno...umno.

CUPING MERAH said...

Anon 8:55
Pas membazir?
sedap mulut je ko ya..
ni bagi aku plak sedap mulut..

TAK TAU POLITIK NK BERPOLITIK
TAK TAU KOMEN NK KOMEN

BODOOOHHH...BANGANGGGG..

KAHAAAK..PTUIIIHH..

NAH AMBIK KO..
LEBIH BAIK KO TIDO DARIPADA KOMEN KAT SINI

SEKALI LAGI ..KAHAK PTUIIHH..

Anonymous said...

skrg dah nak masuk pru13. pilihanraya kali yg ke 13. knp br skrg timbul pilihanrya membazir??? nyusahkan rakyat???

ish2... cakap kot sedap mulut je...

xpon memang najis nak hapuskan sistem pilihanraya kat malaysia ni kot???

agak2 sistem ape yg najis nak pakai ek???

Ibn Qaiyyum said...

PAS akan bertanding ..

Calonnya ialah ... seorang peguam Cina Islam.. anak tempatan... From Berapit..

Tok lah gi muke kat PKR ni.. dah mule sombong..

warga penanti said...

syabas dr mansur calon penanti, fairus turut hadir dan memberi ucapan...memang hebat ucapannya...hingga beliau dijulang oleh pemuda dan dihadiahkan bunga kpdnya...saya turut hadir semalam di yayasan aman...

semalam tiada seorang pun YB atau pimpinan PAS datang..DAP ramai yg hadir termasuk lim guan eng...
dr mansur pernah mencalarkan pemuda PAS pada 2004 sewaktu hampir dgn pilihan raya umum ke 11, pemuda PAS dihalau dari rumahnya bila mereka datang ke rumahnya untuk berbincang tentang kerusi ADUN di P.pInang, dr mansur bertanding melawan arif shah di dun seberang jaya ketika itu..semua markaz PAS tutup di seberang jaya dan pas tumpukan pd dun permatang pasir..

anwar tahu bukan mudah untuk dr mansur menang di penanti dengan ada sesetengah jentera pemuda, wanita dan bahagian pkr yg sokong dan simpati serta percaya bahawa fairus mangsa konspirasi mangsa fitnah...
tembelang sprm dan spr hampir pecah bila timbalan pengarah spr menyatakan bahawa fairus boleh menarik balik perletakan jawatan sebagai adun penanti...
memang fairus pun merayu untuk tarik semula...
tetapi anwar tolak sebab beliau tahu siapa sebenarnya fairus setelah bergelar tkm 1 p.pinang...

memang ada usaha untuk membeli fairus, sebab itu belum pernah terjadi spr mesyuarat rabu nak umum jumaat kemudian tunda ke isnin...mengapa ini terjadi..
ini adalah kerana najib memang tak mahu umno bertanding di penanti sebab takut kalah dan akan menjejaskan imej umno dan bn...
mereka juga cuba memujuk dan membeli fairus...tapi gagal..

saya ucap syabas dan tahniah sebab fairus masih kekal dengan pkr...semoga beliau insaf...dan saya juga menyokong beliau untuk ambil tindakan undang2 segera kpd mereka yg kononnya dikatakan telah memfitnah dan menjatuhkannya...semoga Allah memberi kemenangan kepada yg benar...
bagi saya fairus adalah seorang yang "opportunist"....
saya tdk mahu dedahkan 9 lagi kotak hitamnya...anwar pun tahu sebab itu anwar terpaksa ambil risiko untuk prk di penanti...

cukuplah saya nak beri ingatan kepada semua...
katakan benar walaupun pahit...
pahit itu ubat yang mujarab...
ingatlah dosa fitnah lebih besar dari membunuh...
semoga dr mansur menang di penanti....

Anonymous said...

keh keh keh keok UMNO.Dato` Sri Anwar.Wa harap lu selesaikan dulu masalah Dr Mansor dgn PAS P.PAUH. Jgn sampai penamaan Calon.

Ihya said...

Salam bro perisik..

Aku nak tanya mu satu perkara. Kalau seseorang YB sakit seperti lumpuh,adakah dia kena letak jawatan atau macammana? Aku ada berita hangat ni...

Edyes said...

Pakatan Rakyat Menuju Kehancuran?

Anonymous said...

Ihya said...
Salam bro perisik..

Aku nak tanya mu satu perkara. Kalau seseorang YB sakit seperti lumpuh,adakah dia kena letak jawatan atau macammana? Aku ada berita hangat ni...


Jawapan aku,
YB adalah Wakil kepada rakyat dalam menyatakan sesuatu. Dengan kata lain, YB mewakili hasrat dan denyut nadi rakyat. Tapi kalau dah lumpuh, mcm mana nak wakili rakyat lagi. Nak bekerja untuk rakyat mcm mana, diri sendiri pun tak terjaga. Nak berak pun org lain kena tolong, nak tolong rakyat mcm mana?

muraisenja said...

Utk ngko n geng..terimalah Anugerah Sayap Kehormat Blogger Network Malaysia

bodik said...

cuping merah!!!...biasalah puak2 ni, jenis bangang dan mangkuk hayun. kalo pasal jilat punggung serah kat deme. apapun tentang aje jenis2 bangsat ni.