"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, April 27, 2009

Penanti Menanti BloggersNetwork@Perak..? - malaysiakini

Kalau cukup budget, kami akan naik ke Penanti dengan corum yang cukup macam di Perak. Kalau kata budget ciput, kami terpaksa buat pandai-pandai kami. Kalau ada yang nak tambah lagi sumbangan, tabung BloggersNetwork@Perak masih terbuka menanti sumbangan untuk Projek Penanti.

Tapi di Penanti kali ni rasanya jaringan kami akan bertambah besar. BloggersNetwork@Penang dah menunggu kami di Penanti untuk bergabung di Penanti.

Hari tu ada yang offer tempat tinggal sementara untuk kami di Penanti nanti. aku lupa dah sape-sape yang offer tu dan mintak korang-korang yang offer hari tu contact sape-sape geng BloggersNetwork@Perak untuk confirmkan tempat. asalkan dekat dengan Penanti, kalau dalam DUN Penanti lagi bagus. yang penting, coverage untuk Broadband mantap, serik dah dok layan Berukband.

Lepas PRK Bukit Gantang tamat, aku balik KL. banyak dapat info dari UMNO/BN.

Hal yang sebenarnya ialah memang UMNO/BN akan bertanding di Penanti, calonnya tak tau sape lagi, aku pun malas nak berspekulasi dalam hal ni.

Bila Najib umumkan BN "mungkin" tak bertanding di Penanti, semua orang ternganga, lebih-lebih lagi orang UMNO/BN. semua melatah. aku bantai gelak je... sebab aku tau...

Najib cuma buat gimik dan Madey pun buat gimik jugak. 2-2 buat gimik untuk padamkan imej Madey dalam pemerintahan Najib. padahal 2-2 dah kawtim... Najib umum "mungkin" tak tanding, Madey pulak umum "Bodo" kalau tak tanding. agendanya supaya nampak bercanggah pendirian dengan harapan orang tak kata Najib boneka Madey.

Ini orang UMNO/BN yang bagitau aku... team Brahim Ali... hehehe... team Brahim Ali? Brahim Ali bukan UMNO woi..! hahaha... memang dia bukan ahli UMNO tapi dia tu macam Madey... nyuruk belakang logo Bebas dengan agenda UMNO. team Brahim Ali ada connection dengan team "lagi satu" dalam UMNO. UMNO sekarang ada 3 team. aku malas nak cerita lagi dekat sini.

Untuk Projek Penanti (UMNO/BN), kali ni KJ, dengan Ezam diharamkan dari berkempen untuk UMNO/BN. Najib pun dengar katanya tak turun kempen di Penanti. ada sorang "orang kuat PKR" "mungkin" akan berkempen atas tiket bebas atas platform UMNO/BN. jangan lupa 2 ekor katak, mungkin akan diturunkan jugak. risiko agak besar tapi depa ada plan depa sendiri. jadi Pakatan Rakyat jangan dok loqlaq sangat. jangan ingat "ala... tu kubu kuat DSAI tu... turun temurun dah... letak mangkuk jadi calon pun boleh menang...".

*kalau mat UMNO tu kelentong aku, kira aku pun kelentong korang... hahaha... tunggu...

Jangan pikir semudah tu.

Setakat ni Najib pegang title Bapa KeKalahan, tapi kalau kalah 4 tempat tapi menang di "Kubu Terkuat" Pakatan Rakyat, orang UMNO akan sembah Najib.

Jadi kita kena beringat... jangan ingat PRK DUN Penanti tu kacang goreng...

21 comments:

omarsahlan said...

Untuk dipenanti perisik Rakyat kena fikir kerana "perisik rakyat" sekarang payah nak buka.tolong cari artinatif lain kalau ada.saya sokong 100% perisik rakyat tapi saya tak ada duit nak bantu...

Anonymous said...

Kami orang Penang akan pastikan orang UMNO akan SANGGAH si Najib tak kiralah macam mana sekalipun teknik dan taktik mereka. Kami akan buat 100 x ganda PRK Permatang Pauh.

Anonymous said...

bekas orang kuat pkr? sapa tuh? si F ka? si K ka? bila turun penanti aku jamin depa memang dah tak kuat.

penunggu gunung tunggal said...

tingkatkan latihan pusat. kuatkan persefahaman. gandakan usaha. lawan sampai jadi arang atau abu.

matlamat: 6-1.

Prof. Era Pasca said...

perisik rrakyat mintak mereka letak mader kat dun penanti... mader kepingin menang tu... lagipun beliau kate bodo tak letak calon... najib tak tau nak korbankan sape kat sane...
di minta jemput membincangkan konsep 1MALAYSIA gagasan Najib... link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/konsep-1malaysia-gagasan-boneka-mader.html

Unknown said...

Elok kau tukar je jadi penunggu gunung dua tunggul..lawan tu mana boleh sampai jadi abu...itu version dulu2..ok..la ni mesti lawan sampai menang.! . OK?

Anonymous said...

sekiranya lalai dgn pangkat derajat,nafsu,harta benda dan puji pujian maka

jatuh lah org itu
jatuh lah institiusi kekeluargaanya
jatuh lah organisasinya
jatuh lah pemerintahanya
jatuh lah negaranya
jatuh lah kerajaan islam

kuatkan diri dgn sifat siddiq,amanah,tabligh dan fatonah dan hayati islam yg sebenar tampa melampaui batas.........sekian.

Pak Brahim said...

Pak brahim hantar nama calun DUN Penanti :

1. DS Wan Azizah Wan Ismail (PKR)
2. Muhammad bin Sabu (PAS)

Menang.. lantik jadi TKM 1 Kerajaan Negeri Pulau Pinang...MANTOP.

Unknown said...

Jgn leka. Najib saje nak psycho. Padahal diorang dah start kempen secara sulit.

tuan-komrad said...

letak calon pas...sure najib ketaq lutut....

nama singkatan pemimpin di Malaysia..

DSAI-DATO SERI ANWAR IBRAHIM
TGNA-TUAN GURU NIK AZIZ
TGHA-TUAN GURU HADI AWANG
KJ-KHAIRY JAMALUDDIN aka kera jantan
PAK LAH-TUN ABDULLAH AHMAD BADAWI

NTR-NAJIB TUN RAZAK aka NAJIB TAKUT ROSMAH huhuhuhuhu......

pengliporlari said...

kami dapat speker baru yeyeye!!

Anonymous said...

teman mendoakan pakatan rakyat menang...dan mertambah majotiti.....insyallah

Sayap Helang Putih said...

InsyaAllah Ameno Be End bakal di MALUKAN sekali lagi!
Ayuh kita GEMPUR Penanti! biar sampai Ameno MATI!

Anonymous said...

dapat speaker baru yeyeh..... dapat speaker baru...yeyeh. speker lama bole letak dalam bonet kete TGNA.yeyeh..

unconnor0124124527 said...

ada 1 tempat aku rasa boleh buat tempat tinggal hangpa waktu pilihanraya ni aku rasa kalau bincang elok elok boleh kot,ada siap dengan PERCUMA wifi. kalau hangpa nak sms saya
0134331159

Anonymous said...

ni org siam tu ke?

unconnor0124124527 said...

siam ape lak ni? hang cakap dengan sapa ni?

Anonymous said...

Aku setuju kalau Kak Wan Azizah lwn dgn apa nama Mader
...amacam..?? Apa namaaaa...!!???

Anonymous said...

Salam semua,
Aku terbaca satu artikel disatu blog penyokong Umno mengenai YB Saifudin Nasution berjumpa dengan Walter Chia, First Secretary For High Commision Of Singapore di Kelab Cinta Sayang Sungai Petani dan mengikut artikel tersebut, berlaku pertukaran dokumen dan juga blog tersebut telah memaparkan akaun Parti Keadilan Rakyat.
Lawat blog ini
http://www.masterdedah.com/2009/04/penyata-akaun-pkr.html
dan
http://www.masterdedah.com/2009/04/pertemuan-eksklusif-meminta-bantuan.html

roslanali said...

tadi ceramah mat sabu kat baiduri, pj, katanya adun bn kuala nerang dah muflis, tengok esok betui ka tidak

unconnor0124124527 said...

sorry tp.....aku baru bagi bayang bayang kat orang yang berkenaan yang ada tempat tinggal korang kat penanti ni....dia kasi LAMPU MERAH la...(tak boleh la tu)

pasal WIFI free tu aku rasa boleh NEGOTIATIATE (bincang) lagi dengan orang dia,,,