"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 30, 2009

BN Gadai Negara Demi Kesejahteraan Singapura - malaysiakini

Reactions: 
-Naruto sensei

UMNO memerintah 51 tahun...

Ahli Melayu UMNO ni dah nyanyuk ye... kesianye Ahli Melayu UMNO nih... Melayu UMNO cuba anda perhati betul2 Siapakah yang menjadikan Pulau Singapura bukan milik Melayu lagi..?

Cuba Ahli Melayu UMNO tanya kat Muhyiddin Yassin berapa banyak tanah kat sekitar Larkin, Kg Melayu Majidee dan banyak lah kawasan kat Johor tu dia jual kat Tokey2 singapura..

Cuba Ahli Melayu UMNO tanya bekas PM Pak Lah berapa banyak saham dan tanah orang Singapura bila Wilayah Iskandar siap nanti? Khabarnya saham Singapura sampai 70%.. Jadi negeri Singapura Kecil nanti

Cuba tanya Chet Det yang dia sibuk sangat Jambatan Bengkok untuk Singapura tu pasal apa?? Sedangkan di Semenanjung, Sabah dan Sarawak banyak kawasan yang memerlukan jambatan kenapa Singapura yang Chet Det sibuk sangat..?

Cuba Ahli Melayu UMNO tanya kat menteri air BN sendiri kenapa jual 3sen je air segelen kat Singapura..?

Dan kenapa pulak izinkan produk berasaskan air Singapura yang harganya 10 kali ganda air yang kita jual kat dia boleh masuk semula dalam pasaran kita..?

Kenapa rakyat Malaysia sendiri bayar lebih mahal untuk bekalan air bersih daripada rakyat Singapura ?

Cuba Ahli Melayu UMNO tanya kat Rais Yatim berapa dia harga dia jual Pulau Batu Putih kat Singapura jugak, senang betul kalah ada apa2 ke..? Singapura dah tak hormat Malaysia dah lepas ni sebab benda yang hak sendiri pun boleh jatuh ke tangan Singapura.

Cuba Pulak Ahli Melayu UMNO tanya Bekas MB perak Tajol Rosli berapa Banyak atau ribu ekar tanah dia dok bagi kat YTL dan Syarikat gergasi lain, dan berapa pulak buah pulau dia bagi kat tokey cina Orang Singapura jugak..?

Tanya pulak Khairy berapa banyak pulak saham Pantai holding dia jual kat Singapura..? Singapura lagi..?

Tanya Pulak Bekas Menteri Pelancongan Dato Azalina berapa banyak dia jual Iklan Singapura kat Malaysia ni dan apa yang menarik sangat kat Singapura tu sampai Malaysia terhegeh2 nak Promosi bekas Tanahnya sendiri... Singapura lah..

Dan kita dibodohkan Selama 50 tahun perintah memang lah dia tak jual semua sekaligus... Kerajaan BN dan konco2nya jual sedikit demi sedikit sehingga kita tak perasan tanah Johor beratus ribu ekar kepunyaan Singapura, Tanah di Perak banyak dijual kepada tokey cina Singapura, Air yang kita punya pun boleh jual 3 sen segelen kat Singapura bagus2, saham pantai pun jual kat Singapura...

Belum cerita Pasal Genting Highlands Lagi, Cameron Highlands lagi, Bukit Tinggi lagi dan Tanah2 di Pulau2 di Pantai timur Terengganu, Pahang dan Johor pun banyak yang dijual ke bangsa Asing..

Tapi yang pelik kan kebanyakkan nya di jual ke Singapura... Maka jika lagi 50 tahun lagi Kerajaan BN memerintah tak hairanlah Kalau Johor, Melaka, Perak akan menjadi negeri Singapura jugak bukan ke Singapura tu sekutu Yahudi Israel..? Kenapa UMNO beriya2 suka sangat ambik berat kat Singapura ni..? Sekutu Singapura dan Israel dalam diam ke..?

Ahli Melayu UMNO jangan Anda masa tu baru nak cakap... kenapalah aku tak sedar dari dulu lagi..? nih habis Tanah Air ku tergadai...

Hem alahai Melayu UMNO... layu jadinya..

From: Naruto Sensei

12 comments:

Anonymous said...

aku nk print laa artikel ni...mmg sempoi klu tunjuk kat puak2 umno...wakkakkaka


biar diorang pikir dgn otak..bkn pikir pakai emosi...^__^

bodik said...

puak2 umno ni mmg mcm tu. kalau tanya pun mana dia org nak mengaku.
bisalah umno jahanam dan bangang.

Anonymous said...

dolu kecik2 xnak mampuih, da besar menyusahkan kerajaan.len kali g sekolah belajar sejarah betul2 kasi pandai. kalau x reti sejarah ni jadinya.asek nak bangkang jek jadi ketam bangkang.kalau korang paham pelajaran sejarah, korang x bangang macam sakarang ni.

Anonymous said...

cara mudah untuk memperkayakan diri sendiri dan memperbodohkan Rakyat..

Anonymous said...

dulu kecik kecik tak nak belajor matematik asas....dah besor, jadik bodo nak mamposss, artikel ni bagi nombor nombor , angka mudah pon susah nak paham orang umno ni....
cube pahamkan takde lagi 30% kuota bumiputera dalam sektor kwangan.... bukan orang lain ilangkan...orang umnoo jugak....b

pegi tanya cikgu matematik balik....
30%-30% =0% batul tak ?

dude said...

Anonymous said...

dulu kecik kecik tak nak belajor matematik asas....dah besor, jadik bodo nak mamposss, artikel ni bagi nombor nombor , angka mudah pon susah nak paham orang umno ni....
cube pahamkan takde lagi 30% kuota bumiputera dalam sektor kwangan.... bukan orang lain ilangkan...orang umnoo jugak....b

pegi tanya cikgu matematik balik....
30%-30% =0% batul tak ?

DUDE SAID :

BEtul cikgoooo...kah kah kah...orang UMNO mana...MANA???...PERTAHANKAN HAL INI JOM...kah kah kah kah...aku cabar nihhh... budakmelayu...tungaklangit...zali...gomo...where the bloody hell are u all...*opsss...kurang sopan ayat aku..mahap yerrr

WASSALAM

Anonymous said...

anon 1052, ko kan cerita pasal singapura.apasal la dak pas sorang ni tongong sangat.pak gugu ajis ko tak ajaq ke?belajar sejarah sampai abis,jgan dok loklak jek.da la bodo bongok, plak tu.

Anonymous said...

rupa2nya banyak fakta yg ahli melayu umno tak tau dan dibohongi oleh pemimpinya... apalah kaurang ni masih nak pemimpin macam ni. kita bukan dengki tapi cubalah lihat kemewahan wakil2 rakyat melayu umno. ahli dpt apa? envelope RM50 je, diorang 5juta up and up

Anonymous said...

buta mata n hati ke apa anon 940 ni?

Anonymous said...

hahaha korang kutuk2 ahli umno ek..
hehe so ape korang punye reaksi ek bg yang pembangkang tuu??

yeahhh sudah semestinye la reaksi korang bluurrr je, sbb korang pon xkan bley wat pape,hahaha..

nak majukan negare lg la haram,
dah semestinye korang juz pandai cari salah jer,kondem sane sini..

hehe

itulah dia pembangkang..hahaha..
laksanakan tindakan?? haramm pandai ckp jer... kah3

PANCASUTRA said...

halo anon 3:29 PM

ko cakap pun agak2 laa.. ameno tu memerintah berapa dekad?? pembangkang berapa hari?? kalau dulu2 memula ameno memerintah pun hancuss jugak..

tapi aku rasa untuk permulaan nie PR dah menunjukkan rekod yg hampir cemerlang. Ameno seakan dah hilang rentak.. biarkan mereka terjun dengan labu2nya.. biarkan..

Syabas PR..

Anonymous said...

xpayah nk provoke,.artikel tahap kampung mcm katak bwh tempurung

korang mana tahu mikro ekonomi dan makro ekonomi

mana faham FDI dan technology tranfer dan wujudkan peluang pekerjaan

nasib baik UMNO perintah negara,.klu dari dulu PAS perintah, alamat malaysia mundur mcm pakistan dan afganistan,..klu tak pun hancur mcm iraq

contoh ngri mundur di malaysia,.. kelantan

tapi klu bab rusuhan serah kat depa

pembangkang,..pthuii