"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 30, 2009

Akhbar Dihalang Buat Liputan Sidang DUN Perak 7 Mei..! - malaysiakini

Reactions: 
Terkini dari Perak - Akhbar terlaris Sinar Harian dan juga beberapa akhbar-akhbar lain terutamanya yang berbahasa Cina tidak dibenarkan membuat liputan Sidang DUN Perak yang dijadualkan berlangsung pada 7hb. Mei, 2009 ini di Pejabat SUK Perak.

Arahan ini dipercayai datang dari samseng-samseng Kampung Dusun yang berselindung disebalik "orang atas" (ajaran sesat mungkin) dan mendiami negeri Perak tetapi hanya berhajat untuk membuat onar di Negeri Perak.

Aku cukup setuju kalau semua media dihalang dari buat liputan pada Sidang DUN Perak yang bakal berlangsung ini. kalau boleh, aku mintak jugak supaya Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (ni orang UMNO tak panggil gila kuasa atau salah guna kuasa sebab meng"UNTUNG"kan UMNO beruk) keluarkan juga pekeliling atau arahan mengatakan bahawa semua ADUN-ADUN Pakatan Rakyat juga TIDAK BOLEH menghadiri Sidang DUN dengan tak payah bagi apa-apa alasan.

Kalau boleh jugak, aku mintak Setiausaha Kerajaan Negeri buatlah apa-apa yang patut supaya semua ADUN-ADUN Pakatan Rakyat tak boleh langsung menghadiri Sidang DUN.

Lagi banyak arahan gila babi, lagi bagus, tak payah pikir arahan tu lojik ke tak lojik. tak payah nak pikir apa kata rakyat. yang penting, bangsat-bangsat UMNO mesti menang dalam game ini walau dengan apa cara sekalipun..!

Lagi banyak UMNO buat gila, lagi aku suka.

Penggal ni UMNO boleh buat apa saja yang korang suka, asal terniat je, laksanakan terus sesegera mungkin. jangan bertangguh-tangguh..!

Aku tak kisah. sebab aku tau...

PRU-13 nanti MAJORITI Rakyat Malaysia tak kan beri peluang langsung kepada UMNO..!

Ingat kata-kata aku hari ni..! adat kalau dah nak mampus, memang banyak sangat "buang tebiat"nya... biarkan... tunaikan saje "HAJAT-HAJAT TERAKHIR" UMNO/BN sebelum terbenam dalam Sejarah..! aku tak mau tengok nanti ada yang mati celik..!

8 comments:

Anonymous said...

lepas ni da xde lagi PRU13, umno jek perintah negara seterusnya.mestia ada gak yang mati celik putih mata ni nanti.kesian puak ni.

Anonymous said...

anon 9.10,
lepas ini orang melayu akan jadi pariah dinegara sendiri angkara umno. suka le mike. hukum islam pun boleh diubah oleh umno apalah menjual harga diri rakyat lain. yang penting umno tetap berkuasa. sedarlah orang umno hoi!

matbodo.

POKTEH said...

hah hah hah hah haha hahahahaa hah kah kah kah kah kwah kwah kwah kwah kah lah kah kwar kwar kwar...

sakit perut aku bila baca ayat terakhir warna merah tu...

aku nak sambung gelak... kwar kwar kwar kah kah kah klah hah hah hah hah hah hah....

khueeekkkkk... TUUHH...!

Anonymous said...

selsema babi turut melanda undang2 gila babi umno!

Anonymous said...

direct to da point jer ak...
memang binawe punye orng..
semua kecut+bapok..
kalau berani bagi jer greenlight ntok buat liputan..
nie ade plak larangan2...
kenape???takot????
ke xde teloq??

dude said...

Anonymous said...

lepas ni da xde lagi PRU13, umno jek perintah negara seterusnya. mestia ada gak yang mati celik putih mata ni nanti.kesian puak ni.

DUDE SAID :

keh keh keh...

Anonymous said...

salam semua, kesimpulan yang nyata atas pelbagai isu sekarang yang untung PKR,DAP,GERAKAN MCA,MIC,HINDRAF,PPP,IPF dan rugi adalah bangsa aku MELAYU ISLAM PAS,UMNO. Malang akibat dari perebutan kuasa Najib nak tarik sokongan non bumi mula buat mcm2 perubahan.DAP x yah susah2 lagi. Melayu perlu bersatu.

madkri said...

Kalau tak nak bagi akhbar buat sidang media minta UMNO Perak pinjamlah sekejap "kapal selam" Najib tu.Buat persidangan DUN dekat dasar laut pulak.
Aku rasa Robert Mugabe(Zimbabwe) pun cerdik sikit dari MBH Perak nie.
WAkakakaakaa