"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, May 01, 2009

EXCO UMNO Bawa Bomoh Dalam SUK..! - malaysiakini

Reactions: 
12 jam sebelum ni aku dapat 1 maklumat dari Perak dan status maklumat tu bagi aku tidak diragui sebab informer dari Perak sangat jarang bawak cerita-cerita tak betul walaupun aku dok jauh sekarang.

"EXCO UMNO bawa bomoh masuk dalam Dewan Undangan Negeri..!"...

Ya... sebelum ni kita telah didedahkan dengan cerita-cerita yang bertaraf "spekulasi" contohnya macam Najib amalkan upacara mandi susu dan selalu bawak Sami ke kediaman rasmi untuk upacara tu (aku lupa dekat mana didedahkan).

Sebelum ni bertahun-tahun dulu Malaysia pernah dikejarkan dengan tragedi Datuk Mazlan...

Banyak cerita-cerita orang UMNO dengan dunia-dunia perbomohan dan jugak ajaran sesat... jangan lupa Ayah Pin dan jugak Kahar Jalil pun ahli UMNO jugak.

Aku tak tolak kemungkinan bahawa ada EXCO UMNO yang bawak bomoh masuk dalam DUN sebagai persediaan menghadapi Sidang DUN 7hb ni. apa yang peliknya..? memang tradisi UMNO dan bomoh, UMNO dengan ajaran sesat tak boleh dipisahkan...

Pak Lah sendiri pun sebelum ni pernah terjumpa kemenyan dekat bawah meja dia... itu lah dia UMNO... kepercayaan kepada setan melebih kepada kepercayaan kepada tuhan... oh ya... sampai hari ni aku tak tau sape tuhan UMNO... UMNO ni berjuang atas dasar "bangsa". Allah tu tuhan untuk agama Islam, jadi mungkin UMNO tak percaya dekat Allah.

UMNO dah ada Rasul Melayu si Kahar Jalil, UMNO jugak ada KERAjaan Langit pimpinan Ayah Pin dan aku percaya mungkin UMNO bertuhankan selain Allah... mungkin ada tuhan "Melayu" kot...

Cuma pada pendapat aku la kan... kalau UMNO nak lawan PR secara kebatinan, UMNO akan kalah TKO... Bomoh bukan lawan yang baik kepada penunggu tok kong cina, bomoh bukan lawan yang baik kepada penunggu patung hindu... bomoh tu tahap setannya dok di bawah penunggu-penunggu tok kong tok kong tu semua...

Tapi yang paling penting ialah, 3-3 Jin/Setan tu bukan lawan yang baik untuk Islam...

Aku ingat Pakatan Rakyat kena buat solat hajat seluruh negeri Perak sebagai persediaan menghadapi Sidang DUN nanti.

Kita mintak tolong Allah...

16 comments:

Anonymous said...

sebenarnya ahli2 pas je yang pandai buat benda ni.kalau tak, tak kan dia bole posting isu mcm ni.ingatlah bukan kita yang berkuasa.

Anonymous said...

memang bengong tahap meroyan pas ni.asek nak menuduh je retinya.memang takde kesederan sivik langsung parti pas ni.naseb baik bn kalah PRK, kalau tak kena fitnah lagi main bomoh.tapi, ni lah kerja pas suka menfitna dari tahun 70an dan di panjangkan sampai sekarang.insaflah wahai pas.

Umar said...

Kalau bercerita tentang bomoh ikut serta dan buat kerja menyihir dalam dewan rakyat, kita semua memang kena percaya.....pekara seperti itu memang benar.

Bomoh, syaitan, jin dan iblis adalah makhlok yang bekerjasama antara satu sama lain untuk melakukan kerja jahat atau kerja baik. Didalam alquran telah ada tertulis berkaitan bab itu (alfalaq)

Kerja jahat adalah untuk menjahanamkan orang lain. Dan kerja baik adalah untuk memulihkan penyakit dari hasil perbuatan jahat seseorang terhadap diri mangsanya jadi normal semula.

Anonymous yang diatas tu tidak percaya apa yang dituliskan oleh Topeng Perak@Unmasked malah menuduh kononnya mengadakan cerita pula. Mungkin orang itu tidak pernah menonton astro dan TV3 dalam program mistik.

Sebahagian dari hidup manusia tidak kira apa bangsanya memang terlibat dalam hal bomoh atas alasan pendinding diri atau menarik perhatian orang lain agar suka pada mereka. Dan berbagai alasan lain mengikut kehendak diri masing-masing.

Jangan nak tunjuk pandai dan dengan sewenang-wenangnya menjatuhkan hukum pada seseorang kononnya percaya pada benda seperti itu adalah syrik...? Percaya wujud tetapi tidak menyembah dengan percaya wujud dan menyembah adalah dua pekara yang berbeza.

Sebenarnya ramai orang islam tidak mengkaji tentang sifat duapuluh tuhan berkaitan dengan rukun iman. Oleh kerana itu mereka tidak faham mengakibatkan mereka tidak kenal siapa tuhan mereka. Bila mereka tidak kenal tuhan maka mereka mencari hantu sebagai tuhan.

Oleh kerana itu ramai orang melayu percaya hantu dari percaya tuhan. Siapakah yang patut dipersalahkan dalam hal ini....? Orang-orang yang mengaku dirinya ulamak dan orang-orang yang dilantik oleh kerajaan untuk mentadbir urus agama islam dan penganutnya.

Kita percaya kumpulan Mohamad Nizar amat faham permaianan seperti itu dan mereka tidak akan masuk kandang harimau jikalau tanpa senjata ditangan sebagai menjaga keselamatan diri.

toytian said...

Agaknya yang kasi komen tanpa nama tu, keluarga hantu atau pengundi hantu agaknya. Hati-hati kalau manusia sudah tak takut dgn tuhan macam2 boleh jadi.

soklan said...

2ekor anon kat atas tu,
awatla bangang sangat..malu oii buat tuduhan rambang, ini bukan tuduh lagi dah, SatuMalaysia dh tahu UMNO guna bomoh..aku ulang balik dn tambah sikit dr artikel TP dgn btk point form:
1. Tok Moh Mona Fendy - yg kena kerat2 tu ahli UMNO
2. Tangkal bwh meja - yg kena mandrem tu xpresiden UMNO
3. Tok Moh KERAjaan Langit - yg ketuanya ahli UMNO
4. Tok Moh Rasul Melayu - yg menghasut org Melayu percaya dia rasul tu pun ahli UMNO
5. Toh bomoh hindu - yg ini siap ada laporan bersumpah oleh seorg pembantu kpd CM SatuMalaysia

adakah semua list diatas hanya rekaan atau tahap bengong meroyan PAS?? SATUMALAYSIA dh tahu oiii!!!!

Anonymous said...

bukan nya x percaya ujud ilmu sihir ni, tp org pas yg suka menuduh.macam lah orang pas semua bagus.lagi2 blogers.kalau setakat nickname je sesape boleh komen.buktikanlah yang korang ni ayam jantan berkokok.buat report.tonjol diri.

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 12:46 PM - nka cakap kau ni bodoh, reti pulak bukak internet. nak cakaap kau bangang, memang nampak sangat bangang.

report dekat polis? cuba kau sebut tang mana dalam undang-undang negara Malaysia yang melarang mana-mana individu bawak masuk bomoh dalam DUN..?

nak report buat apa? orang bangang je report benda2 gitu...

dah... pi smahyang jumaat nu mintak kurang sikit bangang kau tu..!

berkokok tak berkokok, aku rasa kau ni baru je terbuang dekat sini. 1Malaysia dah tau & kenal sape geng-geng BloggersNetwork@Perak.

Semua kami dah dedah. cuma geng BPN je yang masih penakut..!

Khak Ptuih..!

Anonymous said...

ayat ayat dah nak meroyan la tu.da kalah.yes dapat speaker baru!

unconnor0124124527 said...

dapat speaker baru....ke
boleh speak ker?

kerol said...

walau apa pun, memang jelas ZAK kemarok sangant nak jadi MB.

tindakannya memang terlalu ketara dan aku rasa semua org melihat ni sebagai satu lagi perbuatan yg amat memalukan dan tidak bermaruah.

CAKAP2BOLA said...

Aku tahu ada ahli MT UMNO lepas election UMNO bawak bomoh peribadi dia dan kuncu2nya gi umrah....sebagai mengenang jasa dia menang MT UMNO..camnalah amal ibadat mereka ini. Ni bukan fitnah..tapi kenyataan.

bodik said...

mmg betul anon 2 ekor tu bangang. org2 umno mmg kaki mandrem. itulah ada quran x nak guna, ada hadis x nak pakai....bangang betul anon 2 ekor tu!!!

BLACKHAWKDOWN said...

Orang UMNO main bomoh pulak dah.......Setannnnnnnnnn memang berkawan dengan Setannnnnnnnnnn ! Kalau dah sesat tu sesat lah sampai bila bila ! Dulu , kini dan selama nya sesaaaaat !

Anonymous said...

main maki maki,carut mencarut,tuduh menuduh,bermusuh musuh,putus memutus silaturahim,menegakkan kebatilan,menafikan yang haq... tak SETAN ke?????

madkri said...

Kalau pakai Bomoh tu aku percaya.Dulu aku pernah ikut kawan aku(Bomoh) atas jemputan geng UMNO jugaklah pergi kat Wisma Darulaman Kedah tolong check.Masa nie UMNO yang perintah Kedah jadi masing2 nak tunjuk kehebatan lah.
Dekat Perak tu boleh mintak tolong Ust Harun Din kitalah tengok.Kalau ada minta dia hantar dekat Puan ANONY kat blog nie yang tak percaya tu.
Wakaakakaa.

cencurut said...

Bhai... standard la UMNO cam tue... dah lebih 50 tahun dah depa berperangai camtue... nak buat camana..

alah bisa tegal biasa.....