"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 21, 2009

Bunuh Saja Betina Ini Kalau Terjumpa..! - malaysiakini

Reactions: 
Komen la geng... nak maki ke, nak ape ke, suka hati korang... kalau dia ni ada depan aku, memang lunyai la aku lanyak...

Sumber - PinkTurtle

52 comments:

Bukit Teluk Sera said...

astaghfirullah al-adziim.

zalim sungguh. isk!

under_construction said...

aku sedih la geng tgok video nie..
kesian budak tue..
apa la dosa dia..
..........................

akira8047 said...
This comment has been removed by the author.
Sayanik said...

memang haram jadah...
siaplah ko..
bila ko tua nanti..
depa injak2 hang sampai mampuih..!!

akira8047 said...

zalim macam israel laknatullah.
TP, kalau kau nak lanyak jangan lupa ajak aku sklai. kita hentam sama2

Panglima Perang Cyber said...

dahsyat betull...gila ke apa maid ni..

sbb tu lah bini aku x keje..risau kes mcm ni lah.

sian anak2.

confirm ramai org nak berenti keje tgk video ni utk jaga anak.

Cyber Spy said...

Sebenarnya kes sebegini boleh terjadi kepada sesiapa juga yang ada orang gaji tak kira warga asing atau tempatan. Untuk mengatasinya majikan dinasihatkan memasang CCTV kat rumah bagi merekodkan setiap kelakuan maid anda. Tak rugi belanja sedikit untuk keselamatan anak-anak. Saya sendiri telah lama pasang CCTV yg direkodkan kepada PC kat rumah dan hasilnya amat bagus untuk pasangan yang tiada kat rumah dari pagi sampai petang kerana keluar bekerja dan anak-anak tinggal dgn maid. Apa pun kezaliman maid ini cuma sedikit sahaja jika dibandingkan dengan tentera Yahudi yang menembak kanak-kanak Palestine yang sedang menangis ketakutan bila melihat ibu bapa mereka ditembak oleh tentera Israel sebelum mereka pula ditembak tanpa belas kasihan.

nak join skali said...

maid ni org ne???
cilak btull...
agak2 r wat dak2 kecik camni..

adik aku yg nkl thp gaban pn aku wat cam maid nih wat..

plg koman pun, marah2, ajak g amik wuduk, solat..tu br dah besaq, teluq dah berbulu..

nih dak kecikkkkkkk nih...mmg cilak r weiiiiii...

aku dapat jmpe betina nih, aku kasi sikit je penangan sepak terajang khas tuk dia..

pastu ajak g amik wuduk,,solat...

nak join skali said...

maid ni org ne???
cilak btull...
agak2 r wat dak2 kecik camni..

adik aku yg nkl thp gaban pn aku xwat cam maid nih wat..

plg koman pun, marah2, ajak g amik wuduk, solat..tu br dah besaq, teluq dah berbulu..

nih dak kecikkkkkkk nih...mmg cilak r weiiiiii...

aku dapat jmpe betina nih, aku kasi sikit je penangan sepak terajang khas tuk dia..

pastu ajak g amik wuduk,,solat...

pengliporlari said...

sedapla kena pijak belakang!lega urat2 bisa...kalau budak tu osman atau jamaludin best juga kan?

kakicilok said...

woiii...ko orang kalau nak lanyak malaun tuh jangan lupa ajak aku skali..aku nak lanyak dia sampai lembik....pas tu aku nak siat peha dan dada dia...aku nak salai nak buat sate bagi sang rimau makan dan sang bedal melahap...

joepengkalan said...

dia ni bukan manusia..ni dah nama nye spesis bab*....memang haram jadah betoi...
TP kalo hari tu aku cakap ada 3 org yg aku nak tembak kat malaysia ni aku tambah lagi sorg...lahanat betina ni pun dah masuk dlm list aku

Anonymous said...

gambar tak jelas nak tengok gak muka dia tu esok sengan bila jumpa aku nak pijak2 dari hujung kaki sampai hujung kepala

Anonymous said...

.lahanat...

.setan...


.yahudi..


.babi...


.anjing...


.beruk makyeh...


.kecik2 xsey mapuh..besar2 wat kenat ko budok pulok...bengong...


.baso kacik...menate beruk!!!...

Anonymous said...

Binatangpun punyai sifat2 kemanusiaan...tapi Manusia semakin bersifat KEBINATANGAN!! astaghfirullah.................

pengliporlari said...

amah yang hang gaji kot TP..

seepot seedot said...

kat mana ni?

Anonymous said...

lni pasti pembantu rumah ni bukan rakyat kita, carilah pembanyu rumah bangsa kita sendiri yg kita boleh tau kampung halaman dan keluarganya... sekiranya apa2 yg tak baik belaku senang kita bertindak.......

kesian kanak2 tu..... elok mapuslah dia

IRON MASK said...

salam....yang hangpa duk bising bising kat sini wat pa....cuba try cari tgk kat mana kejadian ni....kut kut jumpa...bleh kita pakat pi reramai balun betina tu...ish tak dapat ku bayangkan kalau anak aku dibuat mcm tu....aku cincang sampai lumat betina tu...pastu aku nak tabur dlm sungai kerian kasik ikan ikan dlm sungai makan....tu jer hukuman yg aku rasa layak utk betina yg jenis mcm ni....

Anonymous said...

sial punya betina

albinjayie said...

ye la betul....celaka punya perempuan itu....tp kita bising2 pun apa guna, sapa2 yg terer trace la mana tempat, kita p cari balun ramai2. tp muka dia blur la, cctv jns apa mamat ni pakai?

aku rasa sbb tu kot cina belasah maid dia mcm binatang, sbb maid ni kalau kat rumah memang tak ramai yg boleh percaya

Anonymous said...

mmg celaka la...
sakit ati tgk budak2 kena mcmtu...
mau nye aku bunuh betina ni...

Anonymous said...

sialan....bajingan....mane dtg nie ??
mmg `tut` betol la....serupa mcm `tut`....lahabau kunyit

Bujang Susah said...

Siapa2 yg handal bab risikan ni tolong buat penyisiatan sikit. tengok gaya macam kat malaysia dan maid ti org indon. cuma xder kepastian lagi jer. klau dapat nanti tolong sampai2kan x kiralah guna email atau sms.

Anonymous said...

Maid nie nanti sue balik kat Majikan pasal overwork, kena jaga dua budak kecik pampers yang nakal..lol...

last last maid terjun apartment atau gantung diri pasal under presure...kes naya....

Anonymous said...

memang binatang!!!!!aku doakan kepadaMU Ya Allah,tunjukkanlah kuasaMU kepada hambaMU yang kejam itu.berilah la segala kehinaan dengan menarik kembali segala nikmat yang Kau berikan padanya.aku bermohon dengan semohon-mohonya dan aku merayu padaMu Ya Allah sebagai hamba yang mengasihi anak kecil,kau hinalah Manusia binatang tersebut dengan sehina-hinanya.amin...

LanaBulu said...

Wooii..jangan lah marah kan dia tu..Dia tention kot...Kena lah bijak buat sebarang tindakan..ok. Pujuk dia elok2 ..Bawa pi masuk PUTERI UMNO...amacam..?

PUTRAKENCANA said...

Kurang ajor punya maid,

Kepada yang ada maid di rumah tu, pantaulah selalu apa yang mereka buat ketika kita pergi bekerja.

Berwaspada selalu.

Anonymous said...

http://www.straitstimes.com/Breaking+News/Singapore/Story/STIStory_360574.html


MALAYSIAN police have confirmed that the online video of a maid abusing a young child that surfaced on several websites here about a week ago is in fact of an incident which occured in Kuala Lumpur two years ago.

The two-minute clip, which was also posted on Stomp and straitstimes.com, showed a maid kicking, dragging and stepping hard on the bawling child.

It drew hundreds of angry responses from netizens who demanded justice to be done and also raging debate as to where and when it could have happened.

Kuala Lumpur CID chief senior Assistant Commissioner II Ku Chin Wah told The Straits Times on Tuesday that the recording was from an incident which took place on Aug 28, 2007.

A couple had secretly installed a webcam in their condominium and it caught their Indonesian maid abusing their three-year-old daughter.

When confronted the 18-year-old maid allegedly tried to jump off the couple's fourth floor balcony, prompting a cleaner to call the police.

She and the family were taken to the Sentul police station for questioning, after which the couple lodged a report against her. They submitted the webcam footage to back up their claims.

Assistant Commissioner Ku said the maid, who was reported to have worked for the couple for more than a year, was charged, convicted and jailed 24 months.

*** Ada ker patut kena penjara 2 tahun jer?

Anonymous said...

laaa... agensi die dulu janji nak letak die kat spa&sauna centre, alih2 keje jadi bibik... tu yg die geram sungguh tu... alagkah baik kalu die ni dihantar keje kat umah osman ke, jamaluddin ke, kat umah hee ke, atau JJ the rubber..??

Anonymous said...

Dah repot polis ke? kena buat tindakan atas bibik tu. Polis nanti belasah die kat lokap baru padan muka.

Anonymous said...

allamak... mungkin lepas ni ada cctv rakam ada wardar penjara kena pijak... tak pun cellmate dia kene pijak.
patut kena hukuman penjara kat ladang getah. hukum kena pijak getah beku, sblm getah nak digiling.

Anonymous said...

maid ni geram kat agensi dia dulu, egensi dia dah letak list nama dia keje kat rumah embi botok, alih2 maid lain yg dpt keje kat rumah embi mat botok. yg buat jadi geramnya, maid lain tu dpt melencong pree g disneyland.

Anonymous said...

ya nabi ya karim...
aku harap budak tu tak ade pape... tuhan je yang mampu balas kezaliman maid tu...
ya allah...nape la bleh jadi mcm ni org mlayu kite..padahal serumpun tu..

Anonymous said...

Geram pasal tak dapat pi Disneyland.....bersama Botox - Lawatan sambil Berjoli Bersama Orang Gaji...!!!!

Muah ha ha ha...!!!alasan paling bagus.....

Anonymous said...

sape dapat cari katmana kes dan maid tu aku bagi RM3000.

Anonymous said...

ni semua keje mb selangor la ni.x bayo gaji cukup anta kt umah org lain.kan dak tu jadi naye.

Anonymous said...

aku setuju tu.sbb pas je yg tau criter2 mcm ni.ni mesti kerja org2 pas gak ni.

Anonymous said...

en anon 1241, aku da tau. kes ni kt umah jiran umah mb sebelum dia jadik mb dulu.dia kan dok umah ni.tp aku x mintk pun 3000 tu.simpan la masuk mybank blog ni.sian.mb selangor x tlg ke?

Anonymous said...

woit!!..... ini posting cerita layin..
tak pasal2 mat botok dpt nama.... mentang2 bibik mat botok "memijak" bumi disneyland.. pree plak tu.
bibik posting ni keje pijak-memijak org (eh! cam lam gerombolan plak yer)

Anonymous said...

aku ingat org umno sepak anak dia...kah.,.kah...

Anonymous said...

Tambah tolak tambah tolak, Botox, Disneyland, pree, polis, cell mate pijak, ...semua ada hubung kait..

Last kali check, maid tu Puteri Umno, lah nie tengah buat rekruitment kat polis jell........eerh...oops !!

KuliGomen said...

patut pompuan ni kita hantar ke Palestin...kasik lawan sama Israel...baru ada akai. Kalau jadik depan mata aku..kompemmmmmm lunyai minah tu.....gerammmmmmmmmmmmmm

Azizahns said...

saya sangat sedih melihat video ini. dah kesdihan saya bertambah dengan melihat komen-komen jenaka bodoh yang komentar takde akal tulis.

sedih... semoga anak ini masih lagi selamat.

Anonymous said...

aku x tau nak komen apa........digree badan naik smpai over ni.....depan mata x tau lah nak ckp apa....hanya allah jer yg tau aku buat apa.....allahhuakbar..

whatever said...

Ya Allah, x sanggup aku tgk video ni..astaghfirullah
kurang ajar giler..nauzubillah x de prasaan langsung

Bujang Susah said...

Salam semua.. sapa tgk pun marah punya. Klau org lain yg buat, maid yg buat tu sendiri tengok pun dia rasa marah..

Buat "Azizahns", dia org ni semua buat lawak sbb maid tu dah pun kena penjara.Ni cerita dua tahun lepas{ogos 2007). So nak kata apa lagi. Bkn kita boleh pegi penjara dan belasah dia.Jadi x payah la nak sedih2. Bukan kita org semua xder perasaan pun. Kita org manusia jugak.

Anonymous said...

Ramai yg dh tgk rakaman video ni.
Ni aku tempek berita pasal si amah tu.
Kisah yg berlaku 2 tahun lepas.
Bagi yg ada maid, jika anak anda yg periang tetiba jadi murung,
siasatlah dgn teliti puncanya.

*****



Amah pijak anak majikan kena 2 tahun
Berita Harian 3 Nov 2007
Oleh Fatin Hafizah Mohd Shahar

KUALA LUMPUR: Seorang pembantu rumah warga Indonesia dihukum penjara selama 24 bulan
oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam, selepas mengaku bersalah menolak, menendang
dan memijak anak perempuan majikannya yang berusia tiga tahun, Ogos lalu.

Majistret Tasnim Abu Bakar menjatuhkan hukuman itu terhadap Reni Neken, 27, dari Kupang,
Indonesia, berkuat kuasa dari tarikh dia ditangkap, 30 Ogos lalu.

Reni didakwa mencederakan Goh Ceng Yee, 3 tahun, di ruang tamu rumah mangsa di No A2-27-08,
Putramas 2 Condo, Jalan Kuching di sini, jam 3.25 hingga 3.40 petang, 28 Ogos lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 31 (1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 yang membawa hukuman penjara
maksimum 10 tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Mengikut fakta kes, mangsa yang dipijak di bahagian perutnya oleh tertuduh sering mengadu
kesakitan, namun apabila ditanya punca dia enggan menjawab.

Reni bagaimanapun, hanya memberi alasan mungkin kerana mangsa terlalu banyak mengambil
minum ‘yogurt’. Bapa mangsa yang mengesyaki sesuatu kemudian mengambil keputusan untuk
memasang video kamera tertutup di ruang tamu rumahnya.
Hasil daripada rakaman itu, ibu bapa mangsa mendapati anak mereka didera dengan teruk
dan membuat laporan polis.

Apanama said...

KES DITUTUP

Anonymous said...

PUKI HRAM JADAh...mana boleh tutp kes....penjara 24 bulan jer tak boleh bayar kesalahan betina babi ni...yang layak untuk dia ialah piijak sampai hujung nyawa...tapi jangan bagi mati....

Anonymous said...

kalo berita harian tu betul maknanya maid tu akan bebas pada ogos2009..siaplah kau!

John Letoye said...

How is Goh Ceng yee now? has she recovered physically and Physiologically ?

Hopes she's all right, if not I swear to God I'm gonna kill this bastard.