"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 21, 2009

Apa Dah Jadi Dengan Polis Seremban Ni..? - malaysiakini

Reactions: 
Sila baca pautan berikut :http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0421&pub=Utusan_Malaysia&sec=Forum&pg=fo_03.htm dan http://amkns.blogspot.com/2009/04/warga-polis-seremban-prihatin-yang.html.

Tindakan mereka membahayakan anggota wanita dan menjurus kepada menggalakkan maksiat.

Suami polis tidak setuju isteri meronda malam
Utusan Malaysia 21 April 2009

MERUJUK kepada surat bertajuk Polis wanita risau tergoda dalam kereta peronda bertarikh 17 April 2009, saya merasa terpanggil untuk memberi pandangan berhubung perkara itu.

Ini kerana isteri saya juga seorang anggota polis yang melakukan kerja-kerja rondaan bit dan kereta peronda. Saya berpendapat tugas itu lebih sesuai dilakukan oleh anggota lelaki berbanding wanita.

Saya berikan contoh, isteri saya meronda dengan anggota lelaki mulai pukul 1 pagi hingga 7 pagi atau pukul 7 malam hingga 1 pagi. Pada saya adalah amat tidak wajar seorang anggota wanita bekerja dengan anggota lelaki. Apatah lagi sekiranya anggota polis wanita itu baru sahaja melahirkan anak?

Pada pendapat saya, kereta peronda adalah barisan hadapan PDRM dan merekalah yang akan sampai dahulu di tempat berlakunya kejadian jenayah berisiko tinggi.

Jadi adalah tidak wajar meletakkan anggota polis wanita di barisan itu, yang diketahui mereka mempunyai kelemahan tertentu.

Saya merayu pihak PDRM khususnya di daerah Seremban dapat memberikan tugas lain yang difikirkan lebih sesuai kepada anggota wanita.

SUAMI TAK RELA
Seremban

24 comments:

soklan said...

musa hassan kena dgr rintihan ahli dia, jgn sibuk dgn pembangkang je..

LanaBulu said...

Mula2 sekali nak kena SEDAQ..! Apa tugas polis dan tanggungjawabnya. Yang dok pi 'tebiang' kerja polis tu sapa suruh? Dah kerja kena lah bertanggung jawab. Kalau tak mau terima risiko RESIGN je lah. Berlambak lagi kerja lain. Lebih2 lagi kaum wanita.! Dan adalah menjadi KEWAJIBAN si-suami tu memastikan isteri dimana tempatnyayg sepatutnya. Adakah dia selamat dari segi syariatnya.?? Apa bezanya bekerja ditempat yg kononnya SAFE tapi 'berpakaian spt telanjang..? Ttg tugasan polis tu seeloknya rondalah dgn kaum yg sama agar setan tak TERGODA bersama-sama nantinya. Ini tanggung-jawap KPN.

PUTRAKENCANA said...

patut diperbetulkan mana yang difikirkan menyusahkan kakitangan.

Anonymous said...

polis dari dulu mmg bodoh...

mangchikla said...

"bukan takat suami tak rela, i yg sebagai isteri pon tak rela u..auwwwww!"

Anonymous said...

ada hati kera-jaan pr nak memerintah.cermin diri dulu.

Pak Oncu said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ada hati kera-jaan pr nak memerintah.cermin diri dulu.

Anon April 21, 2009 11:49 AM

Ape masalah anon ni tiba2 jek melatah mcm Babi Negara. Bodoh betui bukannye nk bg pendapat yg +ve..

madkri said...

Terpengaruh dengan Islam Hadari.Banyak lagi polis jantan yang duk gasak polis betina kerja sekali buat apa.Sampai tak boleh nak fikir cara Islam, inilah warisan UMNO yang pandai tuduh PR mengutuk tapi pemimpin sendiri buat keja dajjal tak nak tegur.Mungkin Puan Anony pro BN boleh komen ckit.

Anonymous said...

saudara lanabulu
sedara kita mengadu nasib
jangan la cakap macam tu..
patut bagi nasihat elok elok.
bukan keras cam tu...apa perasan saudara
jika saudara menghadapi masalah
dan meminta nasihat akhirnya dapat jawapan macam sedara bagi mesti sedara lanabulu berbulu kan.
sure lanabulu pun berbulu dengan masage ini.
apa pun hidup PR

Panglima Perang Cyber said...

BENDA NI BOLEH DIFIKIRKAN BERSAMA..

CUMA JIKA MERONDA NAIK MOTOSIKAL RASANYA TAK ADA MASALAH...

CUMA JIKA WANITA BARU MELAHIRKAN ANAK BARANGKALI TENTU BOLEH DIKECUALIKAN DARI BERTUGAS YANG LASAK DAN MEMBAHAYAKAN..

LEBIH ELOK KETUA BALAI MENIMBANG TUGAS POLIS WANITA.

HARAP BENDA NI TAK DIPOLITIKKAN.

Tinta Hitam said...

Hishhh....apa la punya suami.Takkan la anggota polis wanit nak buat maksiat kot?Kan ke mereka ni pencegah maksiat..Lagi pun polis polis kita ni disiplin.Memang la ikut Islam berdua duan bukan muhrim tak kira malam atau siang hukum nya haram.

Tapi sejak bila pulak polis takutkan tuhan dan ambil kira pasal halal harami nih..

lagipun sapa suruh kahwin dgn polis wanita? Rakan saya yg kahwin dgn polis wanita akhirnya telah telah meminta isterinya berhenti kerja..Tepuk dada tanya iman

Anonymous said...

salam,
saya baca 'about lanabulu' dengan background yang begitu baik tak sangka boleh komen begitu rupa. macam orang takada ibu,takada isteri, takada adik perempuan dan sepandan rupa yang saya anggap handsome. minta simpang janganlah ianya penyokong pr.
kita marah polis ada bertempat, dalam hal rungutan suami polis kita amat simpati.ada pilihan samada anggota wanita sahaja,atau empat anggota (2lelaki 2 perempuan) atau lelaki sahaja.

Anonymous said...

BAHAYA !! BAHAYA !!!!!
UMNO's Next Move In Perak
UMNO is trying to get rid of the Perak Speaker. That will be their next move. THey plan to do it with the help of the Perak's State Assembly secretary.


They will conveane a meeting without the current lawful speaker. My source tells me that they plan to install the "DAP-Turncoat" as Speaker of the house. She has long complained not getting a Toyota Camry, now her chance will come.

The BN wants to put the entire controversy behind them really fast. They want to use the lull in fighting to regain all the support they lost in the next 3 years. In the next 3 years, UMNO Perak will use all the machinery of the Perak government to regain lost ground especially among the Non Muslim voters.

My UMNO source tells me that they will try to suspend 13 PR's representative and that will give them the 2/3 majority necessary to redealinate the election boundaries. They will then create more Malay majority seats that even if all the non malys voted Pakatan, the UMNO/BN government will still be intact.

The next 3 yaers, they will go overly racists in their posture and aims to get 65% of the Malay votes which will translate into something like 30-35 seats easily. They want to prevent any form of resistance to their new illegal government by selling the Sultan as their selling point.

They will project their government as the government of the Sultan, not of the people. They will hope to change he minds of the Malay electorate that way.

So, it's important that we, the Pakatan Rakyat, prevents the Dewan Sitting on the 7th by any means necessary.

Boogeyman Tactics to Overcome Najib's Islamic Credibility Deficiency

I got information that Rocky Bru and Nuraina Samad had been organizing meetings between "Islamic bloggers" and Zahid Hamidi plus his officers at Jabatan Perdana Menteri.

In these meetings, the main issue being played is the fact that Islam is under threat from creeping anti Islam elements in the Malaysian society. The threat is so real that it is paramount for PAS and UMNO to unite under one banner.

The main example quoted is the use of the name "Allah" by the Malaysian Catholics. When i told my source that the Coptic Christians have been using the word Allah in their religous ceremonies for hundreds of years in Egypt under the gaze of Al Azhar university.

And Al Azhar has never issued any edict disallowing such act by the Coptic Christians of Egypt. And this has been going on for hundreds of years.

My point being, in order to overcome Najib's Islamic deficiency, they have resorted to two tactics:

a. Fear tactics against the enemies of Islam i.e. Bar Council, liberals and Christians.

b. Get PAS to join Barisan Nasional

So far, point b. has failed. For example, just last Saturday, the son-in-law of PAS President was routed in the PAS Kawasan Subang elections and had to withdraw from contesting for the division head position despite holding it as interim head for the last 6 months.

PAS members are so fed up of the "Fraksi UMNO" that they can even reject the son-in-law of the PAS President as their leader.

What's left of UMNO is the bogeymen tactics. Demonstrations by Ivy Josiah and forums organized by Bar Council are things that UMNO feeds on. They want to break Pakatan Rakyat with their boogeyman tactics and will jump at every opportunity.

Luckily, Pakatan Rakyat has mature members. They can disagree openly on certain issues yet work together on other more abundant issues that they have in common.

LanaBulu said...

Aik..? Teguran tu gaya POLIS lah...kena tegas..!!! Tak kan hangpa tak tau kot lagu mana polis punya ragging..?? Itu kira bahasa klasik laaa..ok//
Dan tentang gaya bahasa ni pun
(Bukan selalu pun tetapi sekadar nak lepas agar ada yg terNGADAH)ada yg minta aku tak jadi penyokong PR...Lawak la lu...
Ada tempat yg kena sentimental dan ada yg kena 'kau'2 baru nampak jalan...

Anonymous said...

Malaysia bolih??????
Dalam segi kerja salah satu perjuangan wanita APA YANG LELAKI BOLIH BUAT PEREMPUAN BOLIH malahan mahu taraf yang sama seperti lelaki.Gaji yang sama dan kalu bolih perempuan pun bolih kawin empat. Lelaki pula redha dengan apa yang perempuan beranggapan.Tak berani nak membangkang.Bila keadaan ini berlaku nak diserahkan pada lelaki.Kalau kita menung sejenak dan fikirkan kalau seorang wanita berkahwin dan mengandung,seterusnya mereka bersalin. Berapa lamakah dalam tahun tersebut mereka bolih buat kerja seperti lelaki? 9 bulan 10 hari mengandung dicampur cuti bersalin selama 60 hari.berapa harikah mereka bekerja pada tahun tersebut?Contoh:-Kalau jabatan itu ada dua orang pekerja (satu lelaki dan wanita)yang berjawatan yang sama gaji yang sama siapa yang menanggung beban jika wanita itu mengandung dan bersalin?Ini bermakna lelaki itu terpaksa buat sebahagian kerja untuk wanita tersebut yang sarat mengandung dan kerja sepenuhnya semasa ketiadaannya kerana cuti bersalin.Bagaimana dengan gaji pula???

Anonymous said...

pulis ni memg mangkuk and semangkuk-mangkuknya.......ideologi diorang suma sama...apa nak jadi daaa....

Anonymous said...

Dlm Islam pn dh bgtau batas2 lelaki dan wanita bukan muhrim..tak kisah dlm situasi apa sekalipun..kerja ke..kat umah ke..kat shopping mall ke...kalau pemimpin2 kita letakkan Islam di depan..x jadi dah benda2 ni...

Anonymous said...

kunci pada permasalahan ni adalah kembali pada ajaran agama iaitu Islam...

masalah sekrg adalah pemimpin2 kite susah nak menerapkan ajaran Islam dalam kehidupan seharian.

cuba bayangkan negara kita mengamalkan ajaran Islam sebetulnya... mesti negara kita akan aman.

pemimpin menyatakan kita perlu bersykur kerana malaysia sebuah negra yang aman...

persoalannya adalah, apakah kini negara kita benar2 aman???

jawapannya adalah tidak!!! jenayah semakin meningkat, adakah ini yg dikatakan aman???

sedar la wahai pemimpin2 dan ahli2 UMNO kerajaan korang menolak hukum Islam, tidak mengamalkan nilai2 murni Islam dalam kehidupan... nak sokong lagi pemimpin yg melakukan maksiat???

baik berhenti dari menyokong pemimpi yg tolak Islam... dunia memang x npk, tngu akhirat kelak...

IRON MASK said...

salam....

hah tu la....Allah dan Rasullullah dah kata jgn duk gatai nak buat kerja mcm lelaki....tak mampu....tapi yg duk terbiang jugak nak buat....apa punya turrrrr....lain kali ikut la apa yg Allah dan rasul kata...selamat dunia akhirat....ni tak...nak sama taraf la konon...sama hak konon...taraf dan hak kepala taik hangpa....padan muka....

Anonymous said...

Time malam kalau sudah teringin dan nak sangat,tiba tiba, toleh tepi, isteri tak der kat tepi pasal isteri kena pi ronda,...eesh leceh ler cam tu....

tak boleh ler....

Anonymous said...

Kalau terasa ingin sangat tapi isteri tak ada, tangkap maid ajelah....maid tak pi patrolkan.

Tangkap maid bukan pi buat apa apa (jangan pi fikir yang bukan bukan ok)tapi kasi pi Disneyland buat lawatan sambil berjoli bersama orang gaji tau - semua pree,...

nak join gak said...

mane nak org atasan nak jaga isteri..

luar umah, jadi VIP, dok layan zina laaaa..

xsme, tp ni la yg berlaku kat negara kita..

sebab tuh, ble jadi camni, kapir2 tgk Islam nih benarkan ISTERI 'bakal' beromen ngn lki len..

ape cer??

mana tanggungjawap suami??

spe yg lagi bertanggungjwap dalam mencegah kalau bukan PEMIMPIN..

woiiii ketua pulisi, jadik cerdik la woiiii...bukak kitab Al-Quran dan Sunnah sikit woiii,,bukan bukak kitab islam hadhariiii..

bela isteri untuk suami...

bukan isteri untuk 'kawal' keselamatan negara...

bodik said...

itulah...kalau hukum Allah tolak tepi...mcm ni lah jadinya. agaknya polis yg meronda mlm dgn pegawai polis wanita x ada nafsu kot. aku rasa depa ni letak nafsu kat balai...jadi x kisah.apa punya giler undang2 bini org ajak meronda tgh2 mlm.