"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, April 20, 2009

Kesudahannya... - malaysiakini

Reactions: 
Suara KeADILan lapor -KUALA LUMPUR, 18 April (SK) : DUA ahli Umno, Kadar Shah Sulaiman dan Mazlan Harun akan mencabar keputusan pemilihan Umno yang diadakan bulan lalu dengan tindakan untuk mengambil perintah mahkamah memaksa Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS)
untuk mengambil tindakan minggu depan.

“Saya dan Mazlan akan mengambil perintah mahkamah minggu depan untuk memaksa ROS untuk bertindak ke atas laporan saya terdahulu,” kata Kadar.

“Kita akan tengok bagaimana nanti kesudahannya,” kata beliau lagi.

Kah kah kah kah kah... kesudahannya, Mazlan akan dikenakan tindakan... apa kesalahannya? tunggu sat... Majlis tertinggi tengah bincang... 

Ini skrip gua sudah baca tahun 2004 lagi la...!!!

40 comments:

unconnor0124124527 said...

maka terjadilah sekali lagi UMNO diharamkan....segalanya mungkin - headwind jangan mare!

mangchikla said...

Isk, awal sgt TP. Kene gi langkau sampai tahun 1987, masa tuh geng 11 dan Justice Bao Zheng" adalah Tun Salleh Abbas, baru ngam. Kite nengok Ameno baru dibubarkan maka jadilah "Ameno Baru Baru". Sementara nak jadik "Ameno Baru Baru", Ong Kah Teat ngan Dato Tsu Khoon boleh lah main "Lat tali lat tamplong" nak pilih sapa jadik PM sementara. Bile Ameno baru daftar, jadilah isteri Rosmah no ahli 001, Big Momma (come to poppa babeh!) jadi no 002, muakakakakakakaa

Anonymous said...

erm..hati2, serangan terhadap blog2 pro PR makin menjadi-jadi...

http://perisik-rakyat.com/2009/04/kesudahannya-malaysiakini.htmlaku penah masuk blog TP nih guna Firefox version 2.0, mmg ada prob.. yg baru ni takde prob..guna Google Chrome pun ok.. - Neo

cuping merah said...

ini adalah rancangan baru ds najib untuk menggantikan nama bn yang tk berguna lagi...

aku harap ko orang tolong ds najib
cari nama yang sesui untuk ganti bn

Malaysian-2Day said...

UMNO akan terus ujud walau apa pun terjadi selagi MELAYU SEJATI juga masih ujud. Melayu yg tak berapa Melayu seperti korang nih memperjuangkan .. ?? eh apa yg korang perjuangkan? ISLAM? Nizar kata PAS bukan memperjuangkan ISLAM. hmmm Perjuangkan PAK NUAR? Perjuangkan Hj Abdullah Guan Eng? Eh apa sebenar nyer perjuangan korang ha?

Anonymous said...

melayu sejati. islam tinggal mana??

Anonymous said...

p mampoih dgn melayu hang..ingat asai org melayu, bleh masuk syurga ka? xda langsung dalam quran sebut pasai melayu..rasulullah pun xkenai sapa tu melayu..Islam tu yg penting..takbir!!!

BADZ MANAGEMENT said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

cuping merah
hamba cadangkan nama
parti baru ANTA TAU LA

ana tau tak?

madkri said...

Buat Malaysian-2Day kami disini memperjuangkan kehancuran kepada UMNO dan sekutunya...puas hati????
MELAYU SEJATI= Politik Wang(Rasuah)/Rampas Kuasa/Kroni/Jual Tanah Melayu/...dan Bodoh sombong.

CUPING MERAH said...

aku dah dapat nama untuk gantikan bn
BARISAN RAKYAT(BR)
pasai puak2 ni suka tiru pakatn rakyat..
klau tk menjadi BR kita tambah ckit lagi perkataan UK...
BARISAN RAKYAT UNTUK KEADILAN..B.R.U.K

CUPING MERAH said...

untuk MALAYSIAN-2DAY
dalam quran tk tertulis perjuangan untuk melayu..
klau nabi berjuang untuk kaum dia..kamu pun tk wujud kat dunia ni..

kamu tahu tk apa itu 'melayu'..
melayu adalah perkataan jawa yang bermaksud 'PELARIAN'kamu adalah pelarian kat sini..

bersambung....

CUPING MERAH said...

seolan ini aku pernah aku bagi untuk ..ZALI dan TUNGAKLANGIT

*BERAPA BAHASA YANG MELAYU ADA?
*BAERSANDING TU BUDAYA SAPA?
*SULTAN,RAJA ITU BAHASA APA?
*SIAPA HANG TUAH?
*SIAPA PARAMESWARA?

seolan ini aku tujukan buat MALAYSIAN-2DAY

dan banyak lagi seolan yang akan aku bagi jawab yang ni dulu..

bersambung........

seepot seedot said...

LEPAS KENA GANTUNG APA PULAK?

Anonymous said...

kalo nak jadi baik kawan le ngan org baik bagi yg terlanjur tu nasihatlah,islam kan ke ugama nasihat, bukan ke ini saranan dalam islam....kalo pas tu dianggap baik dan kuat pegangan islam nye kenapa tak nak baik ngan umno(yg rata2 nye islam)bukan ke berbaik dgn umno tu dapat membetulkan apa yg x betul.....org pas kan ke ahli dlm ugama dan (tabligh) tu bukan ke sifat rasul,inilah masa dan peluang pas utk membetul mana yg x betul dan berdakwah kearah kebenaran(bila dah berbaik kan ke senang)........dimana fatonah(bijaksana)org pas bukan ke pas itu parti islam kenapa dibiarkan umat islam berpecah belah sedangkan pas mampu utk melaksanakan (amanah) Allah ini sekiranya dapat berpakat bersama umat islam dlm umno ...........kenapa tidak mahu bersatu,kenapa sanggup melihat perpecahan........kenapa umat islam yg lain sanggup menghina,mengumpat,memfitnah sesama islam bukan ke islam itu bersaudara..........sanggup kah anda menanggung azab Allah yg maha keras.....kuat kah anda?sudah pasti nya anda akan dipertanggungjawabkan atas setiap perbuatan anda.........berlaku (siddiq)benarlah anda dalam setiap urusan didunia ini semata2 kerana Allah dan bukan kerana pangkat,puji-pujian,harta dunia dan nafsu syaitan kerana ini lah puncanya empayar2 islam gugur ditelan zaman......jgnlah sejarah berulang lagi kerana persepakatan itu membawa berkat supaya kita x jadi umat yg rugi.....bersatu lah wahai umat islam supaya kita tidak lemah,dipermainkan dan ditindas dan ingat lah syaitan suka kpd perpecahan..........berdoalah utk perpaduan ummah dan jgn berdoa utk perpecahan ummah kerana anda akan dipertanggungjawabkan segala perbuatan anda........akhir kata INGAT!!!!! rahmat ALLAH mendahului kemurkaannya..............ya kaum ku berubahlah kearah perpaduan ummah.

Anonymous said...

Kepada MALAYSIAN-2DAY

Hang pi hisap !!!

Anonymous said...

ad satu hadis nabi. yang dikemukakan yusof qardawi dalam buku 10 ciri terbaik umat islam. "Umatku tidak akan bersatu di atas kesesatan". fikir fikir la

Anonymous said...

Kadar Shah Sulaiman dan Mazlan Harun akan mencabar keputusan pemilihan Umno... itu hanyalah gimik politi UMNO saja.

Dua ekor berok ini akan akan dikurung dalam kandang jika benar-benar nak tunjuk terror !!

Dalam sejarah UMNO mana ada ahlinya yang benar-benar berdiri sebagai jantan untuk memperbetulkan masaalah dalaman parti...?

Ahli UMNO ramai yang lupa, leka dan tidak tahu bahawa UMNO hari ini adalah UMNO baru. Tun Dr. Mahathir akan menentang mereka cuba menumbangkannya kerana UMNO yang ada hari ini adalah "UMNO-MAHATHIR"

Puak-puak yang menyokong UMNO hari ini adalah baruah Tun Dr. Mahathir. Dalam perjuangan parti UMNO-Mahathir tidak ada peruntukan yang menyebut memperjuangkan nasib dan hidup bangsa melayu.... tetapi disebut sebagai "orang" melayu.

Siapa orang melayu...? Tun Dr. Mahathir dan sebangsat dengannya!!

Anonymous said...

orang2 yang menyokong pr hari ni baruah nuar brahim la yer. memang suka jubur ke?

soklan said...

anon 311,
kah..kah..kah..dasar baruah UMNO, bila xboleh berhujah mula fitnah anwar..

Anonymous said...

Seronok tengok Najib lancar Exora? Baru dua tiga hari jadi PM dah boleh siap kereta baru? Memang canggih!

Mahathir pun hadhir sama. Seronok pengasas Proton dapat bersama. Tapi Pak Lah mana?? Tak kan lah baru dua tiga hari tak ada jawatan Najib dah tak ingat Pak Lah?

Tak jemput Mahathir ok lagi. Tapi jemput Mahathir tak jemput Pak Lah, menabur garam atas luka Pak Lah bukan tanda rendah hati.

Sungguh pun Pak Lah pendiam dan tak suka heboh heboh seperti Mahathir, dia masih MP. Geng dia yang kena gugur pun ramai masih MP. Menantu dia, Zain, S Hamid, Zulhasnan dan lain-lain. Agak-agak pilihanraya akan datang dah tak jadi calon.

Sementara tunggu akhir kalam, mungkin mereka boleh buka langkah mereka sendiri.

Kerajaan Najib mungkin tak seteguh diduga.

Anonymous said...

Biarlah kerajaan kita yg baik ....

bukan kerajaan yg suka berjudi , suka makan rasuah , arak dan zina berleluasa , yg menguasai institusi mufti dan mahkamah dengan cara yg tidak sepatutnya

mengambil hak dan kesempatan kepada rakyat yg miskin dan tak berinformasi di kampung2 ...

sekian

Anonymous said...

aku tau...
aku tau...(sambil mengangkat tangan)

apa perjuangan ameno sebenarnya.....

mengisi tembolok masing2 dengan makan rasuah.(perkara wajib)

berebut kuasa antara satu sama lain(cnth terbaharu-kes mb tranganu_

buat skandal moral ( altantuya?norita?ziana zain? kes rogol melaka?)

cuba jadi hero melayu,pembela bangsa,penegak agama (walupun kebanyakan ameno dikuasai oleh mamak,kaki maksiat lidah bercabang,malaun2,kaki bodek dan katak)

Anonymous said...

perkara wajib bg ammmeno:

1. rasuah
2. projek
3. kroni
4. judi
5. tolak al-quran
6. tidak menutup aurat
7. perkuda badan2 peguasa dsb
8. tlg tokeh2 cina

perkara haram dlm ammmeno:

1. kerajaan perak
2. tlg org kg yg susah2
3. .....

tlg sambung...

Anonymous said...

salam saudaraku mr topeng...

bleh bagi komen pasal mb pahang kena saman 63 juta pasal langgar kontrak konsesi balak.dikatakan juga konsesi tu dseluas 4000 hektar dipunyai oleh amneno....sekiranya benar saman,bakal adakah prk kat pahang nanti??tolong explain skit sebab gua hamba yang lemah lagi kurang berilmuan...

Anonymous said...

UMNO akan dibubarkan

diganti dengan UNTA

Lepas ni no more Barisan Nasional

Barisan Najib...

Sapa2 x patuh nnti kna tendang ngan unta..

Sapa nk kaya cepat boleh jilat bontot unta...

Cakap PR x hormat raja?
UMNO hormat sangat ke raja?

Wahai geng umno kiang
RAJA TU SALAH SATU KERJA DIA MENDAULATKAN BAHASA MELAYU

CUBA CETA KT AKU SKIT PUAK MANA YG DUK KALUT NAK BUAT PELAJARAN DALAM BI? TU X MENDERHAKA RAJA KA NAMA DIA.. CAKAP X SRUPA BIKIN..SEMUA GENG MAMAK PUTAQ ALAM SHAH

X LAMA LAGI BELAJAR BAHASA MELAYU PON DLM BI STEADY KAN RESPEK TU U LA UMNO...U R STEADYLAH AND DUN PLAY2 LAH COZ PLAY2 WILL NOT BRING U MANA2 LAH

BLAJA TINGGI2 TP BODO BERTINGKAT2 PUAK UMNO NIH

G FRANCE,BELANDA,JERMAN N EUROPE CKP BI NGAN DORG MAMPUS DORG X LAYAN. NEGARA YG PAKAI BI NI AMERIKA,IRELAND,UK, & KANADA JA WEH

DUN DROP MY WATERFACELAH UMNO KIANG

UMNO TERUS MARA UNTUK
KRONI TERCINTA

P/S MAAFLAH AKU DUK TGH CUBA CAKAP MALAY DLM BI NI NNTI TAKUT2 PUAK2 UMNO KIANG SUH TUKAQ CAKAP BM DLM BI PLAK

CUPING MERAH said...

aku dua tiga hari ni dok pikir..
kenapa selepas ds najib angkat sumpah sebagai pm blom ada negara2 luar yang mengucapkan tahniah..
kanapa arr?

Tinta Hitam said...

Kesudahannya ialah hakim memutuskan kedua dua kes yg dibawa kepada ROS adalah "null and void"

Taka payah nak susah susah sgt fikir.Dah boleh agak dah keputusan mahkamah Malaysia ni..

Anonymous said...

saya sokong Tinta Hitam, apa2 yg kes umeno dibawa ke mahkamah Malaysia kita dah agak akan keputusannya.... 1Malaysia tau.

pengliporlari said...

tanya la pakji2 yang lepak mengopi di warong,depa pun tau apa kesudahannya...yg pendalaman pun sekarang tidak lagi tertipu dengan mainan mahkamah walaupun takdak line 3G

UMNO Net said...

Tengok Malaysian 2Day...mana hang pi????.....Pejuangkan Melayu? Pirah......dah banyak Melayu no 1....kat Malaysia nie...semua negatif...angkara sapa...Kalau hang betul pejuang bansa Melayu...nasihat parti hang jangan dok kacau negeri Kedah dan Kelantan...bantu la oiiii..takkan kerana bangsa Melayu pilih pakatan rakyat umno hukum semua....sudahla.....nanti bawak la pejuangan hang masuk dalam kubur.....jangan lupa bawak sumpah keramat parti hang sekali

bodik said...

malaysian 2 day...ko ni bangang betul. islam ko letak mana ...kepala lutut ke!!!. umno mangkuk jamban nak memperjuangkan melayu konon....kepala hotak hang!!!...tanah melayu pun habis umno yahudi kebas!!!....bangsat punya umno...umno ni mmg toghut.

bodik said...

anon 2 pm...ko ni buta hati ke?...ko x tahu ke yg umno ni menolak hukum Allah!!!. hina hudud, hina nabi, hina quran dan mcm2 lg?...knplah ko ni bengap sgt???...umno mmg bangsat x blh tgk org bkn islam dkt dgn islam. pas nak jln hukum hudud kat msia ni....umno yahudi lah yang menentang hukum hudud. anon patutnya ko knp terangkan nilai2 murni pd puak2 umno ni. kami di sini mmg akan ttg habis habisan kalo umno mempermainkan hukum Allah.

wmm said...

bro...check citer ni sat...
btul ke???
jom kita terjah...

http://faisalrohban.blogspot.com/2009/04/amaran-kepada-sesiapa-yang-nak-copy.html

soklan said...

wmm, aku dh gi baca blog mangkuk tu, ceh rupa2nye blog BPN, ala setakat nk fitnah tu buat apa percaya, mcm sial je.

CUPING MERAH said...

nyesal aku pegi layari blog itu
satu ilmu pun tk bleh dapat..
taraf darjah 6 baru nk menulis..

Anonymous said...

padan muka korang.suka mengumpat je kerja korang ni.

wan said...

jumpa ROS buat apa, baik pergi jumpa rosmah mansor.

Sayanik said...

Hentikan ler cakap memperjuang Melayu... kenapa hanya fokus berasaskan bangsa.. Perjuangkan islam secara automatik anda akan berjuang untuk bangsa dan agama lain. Islam tu menyeluruh dan adil..
Melayu sejati..?
Dalam Islam, Allah suruh jadi Muslim Sejati, bukan Melayu Sejati...
Disebabkan melayu sejatilah Melayu mengungguli carta nombor satu dalam:

1. Kes anak luar nikah
2. Kes rempit dan dadah
3. Buang anak
4. Sumbang Mahram

bodik said...

m2 day...penjilat punggung umno walaupun bernanah.