"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, April 20, 2009

Pemuda UMNO Edar Pil Ecstacy Di Betong, Thailand - malaysiakini

Reactions: 
Berita yang tak akan disiarkan dalam mana-mana media perdana sampai bila-bila...

Jumaat lepas (10hb. April, 2009)… 4 orang Ahli UMNO dari komponen Pemuda Umno Bahagian Grik telah ditangkap oleh polis Thailand di Betong kerana mengedar pil Ecstacy. Dua daripada mereka merupakan AJK Pemuda Umno Grik manakala dua lagi merupakan ahli biasa.

Mereka ditangkap di pekan Betong, Thailand dan ditahan disebuah lokap polis dipekan tersebut.

Pada hari Ahad minggu lepas iaitu pada12hb. April, 2009 , Ketua Umno Bahagian Grik, DS Tajol Rosli bersama dengan Ketua Penerangan Umno Bahagian telah pergi ke Balai Polis Betong untuk menjamin pemuda-pemuda tersebut.

Sejumlah wang diperlukan untuk membebaaskan pemuda-pemuda tersebut dan Tajol Rosli telah membayar sejumlah RM60,000.00 bagi mendapatkan pembebasan mereka.

Menurut sumber-sumber dari mereka yang bertugas di IPD Gerik, kegiatan pemuda-pemuda Umno menyeludup pil Ecstacy dengan menggunakan van Umno bahagian telah lama dipantau, tetapi disebabkan kekebalan Umno dalam melanggar undang-undang menyebabkan tiada siapa yang berani mengambil tindakan.

Maka dengan itu polis Gerik telah bertindak untuk menyalurkan maklumat tersebut kepada rakan mereka di Thailand.

sumber berita dari Perisik Grik.

TPU - ni kalau kene tang maana-mana ahli komponen Pakatan Rakyat, memang media perdana  canang gila-gila sampai PRU-13... tapi sebab kena tang batang hidung UMNO, maka berita ni didiamkan... pakai senyap terus la... Long Live Democrazy..!

28 comments:

sEmut said...

nanti keluar arahan perkataan 'ecstacy' diharamkan disebut ketika berkempen.. kahkahkah

Pemuda Ameno said...

kah kah kah...

estasy haram sebut time PRU...


kah kah kah...


ameno...

Anonymous said...

Bkn sj dgn polis, tp wa benci n meluat dgn UMNO kt spital.. Klu ade barua UMNO msk spital, lynn mesti 1st class w'pn dok kt 3rd class.. Klu tk, th2 hang kna pggl dgn Pengarah spital coz depa scra ajaibnya blh kontek Pengarah Spital.. Benci n meluat bro.. Nsb baik terikat dgn etika, klu tk mmg wa bo lyn aje org cmni.. Menyusahkan!!!

mosabit said...

....bukan itu jer ...pemimpin umno ni diantaranya adalah ejen pendatang haram.....sebab tu pendatang haram ni berlambak kat negara kita tanpa tindakan tegas......hancur negara dikerjakan malaun ni semua...aku doakan semoga mereka lesap cepat...

Anonymous said...

kalau cerita ni keluar kat mana2 pun diorang tak kan mengaku tetapi akan memutar belitkan cerita dan fakta. macam berita yg keluar kat luar negeri tulah apa dia buat? saman pun tak mau..... memalukan

Anonymous said...

ketua pemuda umno yg tak dilantik menteri tu akan buat kenyataan bahawa 4 org tu dah lama dipecat pasal menyokong PKR siap dgn surat pemecatan yg bertarikh 5 atau 6 tahun dulu...

besok semua media arus perdana akan mencanangkan 4 pemuda PKR ditangkap edar dadah

topengsakti said...

apa punya turrr la pemuda umno
jahat nak mampos

cuping merah said...

x2 cek bagitau
juak2 amano ni mang suka benda haram...
klau dibagikan benda yang halal padanya pon dijadikan haram gak..

tengkujoh said...

biasa le yob.....depa yg haram pon dijadik halalkan

Anonymous said...

lembu mana ler yang jadi mangsa kena potong pegi jamin 4 malaun tu.
makbapak depa mana ada duit kalu minta 15ribu.itulah ameno semuanya boleh.

Anonymous said...

Puak-puak ust tunggak langit tak nak komen dekat sini ka???

Anonymous said...

DULU... ADIK TIMBALAN MENTERI DITAHAN KERANA MENGEDAR DADAH
SABIT KESALAHAN HUKUMAN MATI MANDATORI
AKHIRNYA DIBEBASKAN...

ADIK SELAMAT DARI TALI GANTUNG
ABANG NAIK PANGKAT JADI MENTERI

Anonymous said...

he he he...benda nak jadi ngan pemuda UMNO ni. dah la buat keje haram, jual lak mesti kat anak2 melayu. antaranya mat rempit ngan bohsia. untung banyak oiiii...tapi tak heran, mmg depa n belasah je tak kira halal ke haram.

Parpu Kari said...

KALAU BETUL BERITA INI, MAKA TINDAKAN YANG BERAT HARUS DI AMBIL, BAGI AKU SALAH TETAP SALAH TAK KIRA LA SAPA PUN!

TAPI SELALUNYA BERITA PERISIK NI TIPU, OK AKU BAGI PELUANG YA, BUKTIKAN BERITA NI SAHIH OK!

KALAU TAK AKU AKAN ISTIHARKAN DALAM BLOG AKU YANG PERISIK ADALAH PENIPU AL BALACI WAL LIWATI YA.

Anonymous said...

umno dadah, umno dadah, umno dadah umno dadah umno dadah

CUPING MERAH said...

parpu kari....
ko tk yah tunjuk baik la ngan ko punya undang2

kalo tk betul mau keTP kaluarkan dalam blog dia bahaya beb..

cam ko hidup tertipu je beb..

CUPING MERAH said...

TO PARPU KARI

aku cabar ko kluarkan citer ni kat blog ko..
ada berani ka..

AKU NK TANYA SATU SEOLAN UNTUK
PARPU KARI

APA SEBAB SIRUL DAN AZILAH MEMBUNUH ANTANTUYA?

SEOLAN MUDAH BEB..

madkri said...

Aku rasa geng yang sokong UMNO telan pil Ecstacy nie lah masa PRK.Sebab tulah dah takleh nak fikir baik buruknya UMNO.

pengliporlari said...

hek eleh lu parpukari...belajo la terima kenyataan..dah nama pun perisik,mesti ada informer seperti detektif bala yang ghaib tu..tak macam media BN yang memutarbelitkan fakta sebanar!

Tinta Hitam said...

Saya sendiri kurang pasti kesahihan berita ni..Tetapi cuba perhatikan senario pengedaran dadah diMalaysia.Ramai yg kena tangkap adalah dtgnya dari pengedar biasa shj.Tetapi tauke dadah sebenar tidak pernah ditangkap.

Bukan polis Malaysia tka pandai,tetapi seolah olah tangan mereka dihalang utk menangkap mereka.Siapa yang menghalang mereka kalau bukan orang orang yang berkuasa dan boleh arahkan polis buat apa shj.

Jadi tekalahsnediri siapa dan pihak siapa? Sorry takda hadiah utk tekaan yang betul

UMNO Net said...

Hoi..ParPu Kari....buat malu ajelah ko nie.....buat posting menarik sikit kat blog ko......tu la geng pakatan rakyat kata hang sekadar blogger pencacai aje.....memang upahan....nak tegur pemimpin pun tak berani..maklumlah di bayar....belajar samapi dapat ijazah tau..kahkahhkahhh...wakatakaaaaaaaahhhh

Anonymous said...

aku nak bg tau kt hangpa no.....
bawa masuk foreign workers.....depa!
lalu barang penuh troli x bayaq cukai....depa!
bg lesen judi....depa!
negro,pakistan juai kapet mai blajaq kt kolej? kolej sapa?....had depa juga...daje sungguh
tokey pukui org, tokey pub,tokey kdai ekoq, semua had salah kt malaysia ni semua kerja depa..sapa depa? BN haraaaaaaaam jadah!

bodik said...

parpu kari taik kucing...gua rasa lu pun dah kena ecstacy lah. lu jgn merapu...gua rasa lu pun dah kena kari lebih. apa pun yg kita org ckp dlm blog ni lu bkn percaya punya. kpn lah bangang lu ni. cubalah lu tgk puak2 umno yahudi ni kuat rasuah, jadi agen pil ecstacy..mcm2 lah. gua nak tanya lu 1 soalan aje???... parti mana yang kembong mcm ikan kembong mkn rasuah...5 saat dr skg!!!!...jwb parpu kari!!!!

CUPING MERAH said...

bila PARPU KARI nk jawab soklan aku niii..
dari semalam aku dok tunggu..aku ulangi balik..

KENAPA SIRUL DAN AZILAH MEMBUNUH ANTANTUYA...

SOKLAN MUDAH BEB...
kalau ko xleh jawab maknanya kau kurang dapat maklumat,bila kurang dapat maklumat kurang la pengetahuan..bila kurang pengetahuan kau tergolong dalam golongan orang yang..??????????

Anonymous said...

hehee.. parpu mane nk jwb, sbb dia yg suruh....hihiii

Anonymous said...

parpu jawab dlm hati je, dia malu nak jawab terang2.

Tinta Hitam said...

sebenonya parpu kari tu dah kena makan dah.buat kuah roti canai..

bodik said...

parpu kari bangang/bangsat.