"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 15, 2009

Kes Londeh: Ada Pulak Kenyataan Bangang - malaysiakini

Reactions: 
Susulan kes Londeh Seluar Srikandi... hari ni sambil-sambil aku packing barang-barang nak bawak balik ke KL, dapat kunjungan dari sahabat dalam Pakatan Rakyat.

Ada pulak sambungan dari kisah hot masa tempoh kempen PRK P-059 hari tu. kes Londeh Seluar Srikandi.

Ada bingai yang buat kenyataan mengatakan bahawa apa yang berlaku adalah rekaan semata-mata. bingai tu jugak mengatakan bahawa tempat kejadian tak pernah wujud. bingai tu habaq lagi individu yang terlibat dalam kes tu sebenarnya pergi menggoda Veteran UMNO/BN dekat tempat kejadian tu dan jugak laporan yang dibuat oleh mangsa adalah semata-mata laporan palsu.

Aku memang tertunggu-tunggu berita macam ni sebab lepas habis PRK P-059 aku buntu nak update blog ni... pucuk dicita ulam pegaga... lebam la muka kau aku bantai...

Bantai 1 -
  • Kenyataan bahawa kejadian tak pernah berlaku dan tempat kejadian tak pernah wujud.
kenyataan yang sebenarnya ialah tempat tu memang wujud dan semua maklumat berkenaan tempat kejadian telah diberi kepada pihak polis lengkap dengan gambar semasa kekalutan.
Yang buat kenyataan ni memang bingai tahap kuda longkang (dah lama aku tak tengok master yoda, master jedi dan kuda longkang dekat ruangan komen... mana hangpa pi..?). buat kenyataan ikut sedap anak tekak mak bapak depa je. bukan nak siasat, tapi leboh kepada nak nafikan apa yang dah berlaku.

Tapi aku faham... UMNO/BN akan lakukan apa sahaja untuk melindungi para pemaksiat-pemaksiat dalam UMNO/BN.

Bantai 2 -
  • Kenyataan bahawa mangsa menggoda Veteran UMNO/BN di tempat kejadian.
Ini adalah kenyataan paling bingai tahap kuda longkang kuasa 3. memula habaq kejadian tak pernah berlaku, tempat kejadian tak pernah wujud, tiba-tiba ada pulak kenyataan bahawa mangsa menggoda veteran UMNO/BN di tempat kejadian...

Dasar bingai punya kuda longkang kelahiran UMNO/BN... bodoh, bodoh, bodoh, bodoh dan bodoh sama dengan bangang...

Kejadian tak pernah berlaku, tempat tak pernah wujud tapi mangsa menggoda veteran UMNO/BN..?

Kah kah kah kah kah... ok lah... aku ambik statement dia yang mengatakan mangsa menggoda UMNO/BN... jadi mangkuk ayun ni telah mengakui bahawa veteran UMNO/BN memang tak bermoral dan tak boleh memimpin... baru kena goda sikit dah gagal mengawal diri. kah kah kah kah kah... kenyataan dari mulut orang yang banyak makan dan minum benda haram.

Dah la kenyataan berbelit-belit macam ular sawa bunga..! ni masa buat kenyataan ni baru lepas yamseng Chivas ka?

Bantai 3 -
  • Kenyataan bahawa itu adalah laporan palsu.
Bingai ni apa? polis ke? pegawai siasatan jenayah ke? polis tak cakap apa-apa pun lagi tapi bingai ni tau dah... pergh...

Sah bingai ni baru lepas perabis Chivas sebotol... lepas tu dalam keadaan fikiran yang kurang stabil, keluarkan kenyataan syok sendiri...

Eh... entah-entah bingai ni la yang pemangsa dalam kejadian tu kot???

erm... sape bingai ni? tungguuu...

9 comments:

soklan said...

TP, diorg ni mmg tahap BANGANG wal BINGAI..dok melantak benda haramjadah, tu yg buta hati..berani ngan pompuan jer..dasar pondan perangai puak UMNO

Anonymous said...

"Bangkitlah Melayu"

Utusan Malaysia, owned by UMNO, is at it again. Today, the above was the big screaming headline.


Bangkitlah Melayu

KUALA LUMPUR 14 April – Orang Melayu perlu bangkit dan bersatu dalam berhadapan dengan tuntutan kaum lain yang kini dilihat semakin keterlaluan.

Mereka juga perlu sedar dan insaf dengan situasi politik semasa yang menyaksikan pelbagai tuntutan hingga boleh menjejaskan kekuatan politik orang Melayu.

Sehubungan itu, orang Melayu diminta tidak tunduk kepada tuntutan keterlaluan tersebut sebalik bangkit bersatu bagi mempertahankan hak dan kepentingan mereka.
Nik Nazmi, ADUN for Seri Setia had the following to say on the above in his Facebook update - "Utusan minta Melayu bangkit bersatu hadapi kaum lain. Saya minta Utusan henti perbodohkan Melayu agar kita dapat bersaing dengan kaum lain."

Will Utusan get a show cause letter for inciting racial sentiments? One Malaysia my foot!

Anonymous said...

minta tolong perisikrakyat highlight perkara ini, dan tolong panggil parti parti Gerakan, Mic, PPP dan dll jawab....

Parpu Kari said...

KENYATAAN MEDIA OLEH
ZULKIFLI BIN NOORDIN
AHLI PARLIMEN KULIM BB

Salam 2 all.

YAB Menteri Besar Selangor telah mengeluarkan kenyataan hari ini untuk mengekalkan YB Elizabeth Wong sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) dan ADUN Bukit Lanjan.

Keputusan ini dibuat walaupun YB Eli telah meletakkan jawatan bagi kedua-dua kedudukan tersebut bersabit daripada isu gambar yang terbongkar baru-baru ini.

Keputusan dibuat berdasarkan 2 sebab utama iaitu kegagalan pihak polis menyelesaikan siasatan dan kerana menghormati hak peribadi YB Eli.

Saya mengambil pendirian tidak bersetuju dengan keputusan YAB & Kerajaan Negeri Selangor dan mengambil keputusan memufaraqah dan memisahkan diri saya daripada keputusan tersebut.

Saya mengambil pendirian ini kerana saya menghormati keputusan YB Eli yang telah pun membuat keputusan meletakkan jawatan sebagai Ahli Exco dan ADUN Bukit Lanjan. Surat perletakkan kedua-dua jawatan tersebut telahpun beliau kemukakan.

YB Eli telah memilih untuk meletak jawatan dan telah pun meletakkan jawatan. Itu adalah hak peribadi beliau!

Saya yakin YB Eli mengetahui & memahami benar masalah yang beliau hadapi. Sebab itu YB Eli memilih untuk meletakan jawatan sebagai Ahli Exco & ADUN. Itu adalah hak beliau untuk berbuat sedemikian.

Saya cukup yakin beliau telah menimbang keadaan sekeliling dan pebagai faktor lain sebelum membuat keputusan tersebut.

Keputusan YAB MB & Kerajaan Negeri Selangor memaksa YB untuk terus mengekalkan kedudukan beliau sebagai Exco dan ADUN memberi gambaran seolah-olah YAB MB & Kerajaan Negeri tidak menghormati keputusan YB Eli untuk meletak jawatan.

Keputusan YAB MB & Kerajaan Negeri Selangor juga akan menambahkan tekanan terhadap YB Eli. Sudah pasti akan ada pihak mengambil kesempatan mengenakan tekanan terhadap YB Eli.

Keputusan ini juga pasti memberi tekanan yang hebat kepada sebahagian penyokong, pendokong dan komponen Pakatan Rakyat.

Apatah lagi untuk YAB MB & Kerajaan Negeri memutuskan isu ini dengan menyalahkan pasukan polis. Kita semua tahu dan sedar bahawa siasatan polis dilengahkan kerana tiada kerjasama orang yang disyaki yang memilih untuk tidak bekerjasama sehingga ke hari ini.

Apa lagi bukti kukuh yang dikehendaki oleh YAB MB & Exco Kerajaan Negeri Selangor apabila YB Eli sendiri yang membuat keputusan meletakkan kedua-dua jawatan beliau.

Saya sangat bersimpati dengan YB Eli dengan masalah yang beliau hadapi, malahan saya antara orang yang pertama membuat kenyataan terbuka mempertahankan beliau dan mendesak tindakan keras dan tegas diambil terhadap petualang-petualang durjana yang telah mengambil dan menceroboh serta mencabul kehidupan peribadi YB Eli.

Soal bersimpati secara peribadi terhadap beliau dan memaksa beliau terus menjawat jawatan awam adalah dua isu yang berbeza.

Saya berharap YAB Menteri Besar & Kerajaan Negeri Selangor akan mengkaji semula keputusan mereka dan menghormati keputusan YB Eli yang telah memilih untuk meletakkan kedua-kedua jawatan beliau sebagai Exco & ADUN Bukit Lanjan.

Sekian terima kasih.

Zulkifli Bin Noordin
Ahli Parlimen
Kulim Bandar Bharu
Rabu 19 Rabi'ul Akhir 1430

BLOG YB ZULKIFLI NOORDIN

APA CERITA NI PAS? MACAMANA YB ZUL LAGI LANTANG DAN LEBIH ISLAM DARI PARTI PAS NI? AKU TAK FAHAM LA!

MANA PI ORANG2 PAS SEMUA? I NEED AN EXPALANATION!

C4U said...

Puak "KAFIR" (baca: UMNO) memang begitu perangainya, bersyarah pasal penternakan BABI bukan main, tapi perangai sendiri mengalahkan BABI. (Kenapa aku cakap camni? carik sendrik tentang tabiat seekor BABI)

Parpu Kari, YB Zul tu memang dah Islam, so pe masalah ko kata dia "lebih Islam"? Samada ko gagal kertas BM atau ko mengaji Muqaddam pun tak abis-abis lagi!

p/s: Weh parpu, kata ko sokong PPSMI, awat spelling ko jadi EXPALANATION? (nasib bek tak jadi Expalatnation!)

seepot seedot said...

UMNO lebih berbelit daripada ULAR!!!

bangang!!!

Hanif Nasir said...

Zulkifli Nordin,

pernah dengar tak orang nak berenti keje, tapi bos tak bagi???

Anonymous said...

UMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGGUMNO BANGANGGGGGGGGGGGGGG

AkunA said...

EXPALANATION = Bekas Kepala Otak Bangsa....

errr...sekolah tadika dulu sure masuk kemas ni...baju kotak2 kaler merah kan?? sib baik anak sedara aku masuk smart kids....bijak sket besar esok...takde la expalanation...