"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, May 13, 2009

Jahil - malaysiakini

Reactions: 
Aku tak tau dekat mana kejadian ni berlaku tapi yang pasti orang yang tinggal janin ni memang Haram Jadah.

22 comments:

Pompei Rasputin said...

Celaka laknat haramjadah pukimak orang yang buat keja... main pandai nak sedap enjut kat puki baik jantan ngan betina je tapi tanggung jawab dan sifat jatuh taraf bawah dari binatang babi...

Babi pun tahu jaga janin dengan sempurna...

Media Siber said...

erm.. gile jaat sape yang buat camni.. dosa tak terampun nie.. Huhuh! kesian budak tu ... huhuhu!

mountdweller said...

Ibu atau bapa kepada jenin ini jahatnya telah melangkaui tahap setan!

LanaBulu said...

Yang confirm baby tu 'masuk syurga' dan ibubapa haram (macam pernah dengar pula perkataan haran ni semenjak dua menjak ni kat mana yeee..dalam dewan ada ka?) tu kalau tak bertaubat nasoha boleh ambil borang ke neraka. Semoga Allah sentiasa memberi hidayah kepada kita hingga akhirnya.

cencurut said...

Innalillah....

Semoga Allah merahmati janin tersebut.

kejam sungguh manusia berhati setan nie...

Anonymous said...

kalu dah tahu jahil, segera le bertaubat, ni tak buat lagi maksiat,lepas tu anak kau campak merata-rata suruh orang lain tlg kau.anak tu tak haram tapi kau tu yg buat haram lebih kurang macam yg berlaku skrg ni....

Anonymous said...

erm..kes janin dalam tahun lepas klu tak silap..ada lagi satu kes, kat negeri sembilan, tukang sapu sampah jumpa kat tepi jalan, dah kena hurung dgn burung gagak lagi.. kesian betul.. ni la petanda akhir zaman.. - Neo

amar said...

hmmmm memang betul2 zalim orang yang buat nih kalo dapat kita baling dia dengan batu..

Mohd Fadzli said...

Bangang!!! Buat ape dibuang. Bagi la kat aku.

Boub said...

urghh...boleh pulak camtu ek..eish eish...dasat laa..

Anonymous said...

terukkan...dh bt zina, lg nk buang2 janin/baby tu...sy ada kenalan rapat yg tlh peknen b4 kawen..tp die lahirkan & jg anak tu elok2..dh besar dh anaknya..umo dh 6 taun dh..nxt year dajah 1...org kata anak luar nikah ni selalunya ada kelebihan die yg tsendiri..

Abu said...

ntah2 malaysian-2day pnya kerja

aloha2 said...

Ya Allah,macam anak aku masa mula2 aku timang azan & qamat masa lahir dulu...

Iblis & setan manusia yang buang janin tuh...apasalahnya ko tinggalkan kepada sapa yang sedar kelahirannya untuk dipelihara

kawan aku pun ada 4 orang tiada anak walaupun dah kawin lebih 10 tahun...

nak kasi kat depa pun depa nak...binatang punya pasangan!!!

Isa said...

Dah sedap berancuk, mengandung, beranak lepas tu buang... memang celaka haramjadah betul makhluk sial ni.

Dah buang anak tu... minta orang tolong uruskan.

Apasal masa korang tengah sedap, tak nak panggil orang tolong uruskan jugak... bahalol..

Anonymous said...

ishk bahalol bin bangang tul arr yg buang anak tuh, aku tak nampak lak muke janin,yg aku nampak muke baby cukup sifat keseluruhan. kot ye pon toksah arr buang "bujak" oii... kekurang susukan thn bg arr kat orang..aku nak bia anak aku sejuk n kene gigit naymok pon tak sanggup, kome buleh ye wat canggituh. tuh bukan tahap jahil dah...sib bek aku nampak baby tuh macam tengah tdo, kalu tak kompom ku sumpah seranah tahap jahil gak mak bapak die....

Anonymous said...

INI SEMUA SALAH KERAJAAN BN....TAU BAGI KONDOM DAN JARUM KAT MAMAT PENAGIH DADAH JEEEE.......
APA KATA KELUARKAN DANA 1 MALAYSIA KEPADA MUDAMUDI YANG NAK BUAT MAKSIAT...MEREKA PUN NAK JUGA PERUNTUKAN....
##....PIKIR DAN RENUNGI....##

Ihya said...

Bro topeng..

minta izin saya copy gambar ni dan saya akan kreditkan kepada blog topeng..

wasalam..

Anonymous said...

kejamnya.kakak saya baru dpt baby. punya la sayang dgn baby dia. saya xdpt bayangkan ibu baby ni sanggup campak darah daging dia sendiri mcm ni. anak kucing lagi kita kesian apa lagi anak sendiri

GOMO said...

SALAM
AKU PUJI ARTIKEL NI.
KAU CUMA LETAK TAJUKNYA JAHIL
PASAL APA SYA REFORMIS TU FITNAH LETAK TAJUK LAIN???

NASIHAT SIKIT ANAK GADIS TU. TAK ELOK FITNAH!!!

Anonymous said...

tahniah satu lagi kejayaan umno,melahirkan bayi2 di luar kebiasaan.Mana pemimpin yg mengajak kepada jalan taqwa dlm umno,siang malam ingatkan umat islam tunaikan solat,solat boleh cegah mungkar dan maksiat.Inilah bala yg dtg,budak2 remaja tak nampak gerun contoh taqwa pd pimpinan bahawa pemimpin adalah wakil Allah yg melaksanakan kewajipan di muka bumi ini.

harum said...

kita cuma mengata anak gadis itu saja.... kasihan dia dan janinnya .... saya rasa yang lebih patut dipersalahkan bapa janin berkenaaan kerana jika si bapa bertanggungjawab perkara sebegini tidak berlaku... kita tidak taahu situasi sebenar gadis itu, mungkin dia dirogol oleh bapanya @ abangnya@adiknya@ boyfrriendnya@ saudara2 @ kawan sekolah@kawan seuniversii... jika kita ditempat gadis itu apa yang kita akan buat...dalam keadaaan dia melahirkan anak seorang diri. selama 9 bulan dia dlm keadaaan bersalah ...cubalah fikir...JIKA ADA ORANG YANG MEMBANTUNYA SEWAKTU DIA KESUSAHAN ITU PASTI PERKARA INI TIDAK BERLAKU.. saya bukan menyebelahi gadis ini dan saya pun tak kenal dia tapi saya nak kaum lelaki diluar sana tu... jangan hanya salahkan perempuan saja... SAYA BENAR2 TAK SUKA CARA MALAYSIA mengadili perkara sebegini.. DAN KAUM PEREMPUAN janganlah biar diri ditindas .. jika anda terlanjur atau dirogo kemudian melahirkan anak dan tiba2 lelaki itu tidak mahu bertanggungjawab , usah malu untuk memberitahu keluarga lelaki bekenaan..ANDA DAH DIMALUKAN kenapa takut sangat nak bagi SILELAKI ITU DAPAT MALU PULA... sepatutnya anda hebohkan saja siapa yang buat anda mengandung jangan sembunyi... APALAH SANGAT MARUAH SI LELAKI ITU... JIKA ANDA DIHINA SELURUH MAYARAKAT ATAS TINDAKAN ANDA YANG TIDAK DAPAT BERFIKIR WARAS KETIKA MEMBUANG ANAK ITU.. saya rsa mungkin si anak gadis berkenaan sudah menghadapai tekannan jiwa .. atas rasa bersalah.. dan si bapa mendiamkan diri mengatakan dlm hati, BUKAN AKU YANG MElahirkan anak itu dan membuangnya.. memangla sebab lelaki hanya boleh buat perempuan mengandung DAN bukan dia mengandung!!!!! MAAF SAYA EMOSI SIKIT .... sebab saya juga perempuan dan mak saya selalu menasihati saya tentang perkara begini..APA PATUT BUAT??? saya ada seorang kawan india dia cintakan lelaki itu dudah 2 tahun dan dia sekarang sudah mengandung 5 bulan tanpa pengetahuan ibi bapanya.. yang si lelaki pula sudah pulang KE NEGARA INDIA.. dia terpaksa menangung segalanya sendiri.. SAYA AKAN SELAMATKAN BAYI NYA... KERANA SAYA KAWANNYA..SAYA AKAN TEMPATKAN BAYINYA DI RUMAH ANAK YATIM.. KASIHAN DIA ... tahukah lelaki di luar sana perempuan yang melahirkan anak sendirian ... kesakitanya aakan ditanggung seumur hidup kerana buka semua uri dlam janin keluar...

nor suzana said...

bertaqwalah kpd Allah,ikutlah rasulnya,solat mencegah mungkar dan perkara2 keji jgn ikut jln2 syaitan yg menyesatkan.Perempuan dan lelaki sama saja ,yg terbaik d kalangan kamu ialah yg bertaqwa.Wahai ibubapa sekalian,didik tarbiyahlah solat dlm diri anak2,jadikan solat darah daging kita..hadirilah majlis2 ilmu,dekat dan carilah alim ulamak utk membimbing kamu,kita ingat kpd Allah,Semua perbuatan akan d soal.