"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, May 13, 2009

Laaaaaaaaassst skali... - malaysiakini

Reactions: 
Bila aku pikir-pikir balik apa yang berlaku dekat Perak ni, aku teringat sembang-sembang aku dengan abang aku satu masa dulu (lebih kurang 5 tahun dulu)...

Cerita berkisar pada hal dalaman tempat kerja.

Pendekkan cerita, kata abang aku dalam apa-apa masalah, dalam apa-apa hal pun... yang pastinya laaaaaaaaassst skali...

"Orang jahat jugak yang menang..!"

Kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Ada betul jugak kata abang aku ni kan? sebab orang baik terlalu baik untuk buat apa-apa kerja dengan cara jahat, tapi orang jahat cukup-cukup jahat untuk buat apa-apa hal tak kira yang baik atau jahat.

Janji orang jahat menang...

Dunia je la...

18 comments:

madkri said...

Betul tu TP..aku pun teringat gak masa belajar kat sekolah dulu...cikgu Seni Perusahaan aku cakap siapa pandai tipu and putar belit senang hidup dia.....Dunia ooo Dunia...

CUPING MERAH said...

tapi setahu aku last sekali orang jahat akan kalah...kalah..kalah
pada hakikatnya kita nampak dia menang...menang?
sebenarnya dia dah kalah tapi nampak macam tk kalah

apbila orang jahat itu bertindak lebih ganas..itu bermakna dia didalam kekalahan..

klau dalam drama atau filem..klau hero asyik mati je tk best la filem tu,yang pasti orang jahat akan mati.
pada awalnya orang jahat akan menang tapi akhirnya hero juga yang menang..
contoh lagi satu dalam PRU yang ke 12 klau kita lihat BN masih menang dan masih menjadi kerajaan..
menang ke?
pakatan rakyat masih menjadi pembangkang..
kalah ke?
HAKIKATNYA BN DAH KALAH TERUK
DAN TIDAK MUSTAHIL MEREKA AKAN MELAKUKAN PERKARA DILUAR DUGAAN.

mansorabbas said...

kadang-kadang orang yang baik terkoban dulu. Hasil perjuangannya tak dapat dilihat.

Kita diharamkan berputus asa .

Perjuangan ke arah kebenaran
diteruskan.

Penentangan terhadap kebenaran oleh puak-puak jahil juga berterusan.

Anonymous said...

yes, idop BN...

CAKAP2BOLA said...

Berdasarkan pada pengalaman dan pengamatan saya..orang yang jahat walaupun nampak menang tapi sebenarnya akan kalah dalam hidup mereka. Kita lihat orang2 yg terlibat rasuah Allah akan menghukum mereka di dunia dengan cara bila tua selalu sakit2 sampai terlantar atas katil berbulan2, anak tak jadi orang - jadi gay, bohsia ataupun mat gian, rakyat tak peduli maupun menghormati mereka setelah mereka kehilangan kuasa- kalau lalu sebelah pun orang akan buat tak tahu...tidak seperti Tok2 Guru dalam Pas...rakyat sentiasa hormat pada mereka sehingga akhir hayat kerana ilmu yang diajar, bukan material dunia yang diberi....Jadi ingatlah janji Allah itu benar....

Anonymous said...

cikgu aku plak cakap,majalah paling bangang dan bodoh kat dunia ni adalah majalah mangga.....apasal dia cakap cam tu aku pon pelik....
1 Malaysia ( bn didahulukan,kuasa diutamakan).orang2 bn bukan tak tau hanya pilihanraya saja yang mampu selesaikan krisis perak...tok sembab dalam tv cakap,bn akan utamakan rakyat perak...kalo cam tu pakat2 la ngan pr,jumpa sultan,mintak perkenan agar dun dibubarkan.serah balik pada rakyat..ini idak,buat rayuan la,itu la ini la...kalo betul pon bn dapat majoriti,kesukaran itu akan tetap timbul sebab adun yang melompat ada kes rasuah...kes speaker pon tak settle lagi...cam na tu kawan2?..Nizar,bila disahkan masih mb,perkara pertama yang dia buat,nak bubar dun..zambry mamak pulak,masih ketegaq nak pegang jawatan mb lagi..siapa yang gila kuasa sekarang????...nizar atau zambry??..agaknya bn fobia ngan prk sebab diorang tau akan tewas besar...

Papa Chang said...

sekali dh buat keje haram... sampei bile2 la buat keje haram... kehkehkeh

Anonymous said...

kah..kah..kah

tgk blog KAMALFARSYA yg sebuk dok iklan kat 'malaysikini'..
jumlah 'yang membaca' empatpuluhdua (42) orang. 42 ORANG ??? ramainya..
kah..kah..kah
42 ORANG.....

kah..kah..kah

tulisan tak laku !! buat malu jaa

Anonymous said...

cikgu aku kata kalau sokong umno umpama jadi anjing kelaparan je...

Anonymous said...

zambry datang kerja pagi tadi naik toyota harrier weh! masuk kerja pun lebeh 1jam lambat. rakyat perak kena jual lagi!

Anonymous said...

jgn takut ler bro..biasala staring kalah dulu.. last2 baru menang.. macam cite hindustan ler..

Pompei Rasputin said...

Election, Election, Election,
Election, Election, Election,
Election, Election, Election,
Election, Election, Election,
Election, Election, Election,
Election, Election, Election,
Election, Election, Election,
Election, Election, Election,

Erection, Erection, Erection,
Erection, Erection, Erection,
Erection, Erection, Erection,
Erection, Erection, Erection,
Erection, Erection, Erection,
Erection, Erection, Erection,
Erection, Erection, Erection,
Erection, Erection, Erection,
Erection.........

Mr.KETAM said...

THE STar

IPOH: Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, who was declared the rightful Perak Mentri Besar by the High Court on Monday is stumped by the Court of Appeal’s decision to grant a stay on the declaration.

Nizar said “many more questions” have been raised.

“The decision has left Perak in a state of limbo and uncertainty,” he told reporters at the state DAP headquarters. Nizar said that it should be the people, and not the courts that should decide on who should be the government of the day.


***Buat apa NIZAR kat ibu pejabat DAP?? dah jadi pejabat dia ke?? Mana ulam-ulama PAS?? kenapa yang hurng dan usung NIZAR tu semua puak DAP dan PKR??***

Baginda Reformasi said...

tapi PM aku dulu kate orang tamak slalu untung sebab dapat banyak... PM korang kate ape?

Topeng Perak® Unmasked said...

Baginda Reformasi - SAH IC hang dengan aku sama kaler sebab x PM aaku dulu pun cerita macam tu jugak..!

Anonymous said...

Mr Ketam x kan tu pun ko x leh nak agak. Kan semua sandiwara ni mainan DAP. Tu kan boneka dia. Yg dia dok lawan ni pun untuk depa la sapa lagi.Tapi orng PAS mmg x kan ngaku punyer kononnya MB Ehsan tu hak Nizar la jugak. Dengan 6 kerusi ada hati nak jd MB. MBE boleh la. hahahahahaha

Anonymous said...

Salah tu..yang jahat akan kalah lassssst skali.Ni yang Al Quran ajor...tak ngaji quran ke engko ni

Anonymous said...

Menang kat dunia je... kat akhirat takleh appeal... kalau boleh pun, tak mampu nak rasuah.