"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 21, 2009

Ceramah UMNO: Metowasi..?

Email dari geng kita CUPING MERAH...

Poster ni ditampal dekat rumah aku, masa tu aku nak kuar pergi kerja. aku baca ayatnya pas tu aku ketawa sendiri. "Metowasi" tu apa..? tapi aku tak boleh nak gelak jugak masa tu takut-takut perkataan tu betul (Metowasi) tapi mungkin aku tak tau.

Sampai dekat office, aku tanya semua member-member aku tapi sorang pun tak tau apebenda "Metowasi" tu.

Malam ceramah tu bini aku ajak la aku pergi tengok. fullamak... ramai betul... hampir 10 ribu orang datang. tiada minuman, tiada makanan dan tiada nyanyian malam tu... pure ceramah. panas betul telinga aku dengar tapi biasa la... ini politik ma...

*yang datang tak sampai pun 10 orang... aku tak sempat nak gelak, bini aku dah bantai gelak dulu... muakhakhakhakha...!!!

CUPING MERAH

TPU - Mekasih untuk info, lenkali cuba usahakan info beserta dengan gambar untuk menghangatkan lagi kepala UMNgOk... hahaha...!!!

11 comments:

Prof. Era Pasca said...

metowasi pun hang tak tau? metowasi tu mat moto tak di awasi... tu yang 10 orang tu... :)

sEmut said...

ni ha malaun tu

http://www.perkasa.kamarika.com/organisasi.htm

http://kamarika.files.wordpress.com/2008/06/founder-profile.pdf

aku PAS said...

fuiiyooo....ramai tuuu.... kah..kah..kah...

aku ckp kat kedai kopi pun lg ramai peminat dengar.....
kah..kah..kah..

org skrg dah bijak, puak2 umno jea yg masih bodo biol....
kah..kah..kah.....

Anonymous said...

umno=bangang fullstop.

Topeng Perak said...

Macam poster dan cerita buat sendiri je. Tempat tak dinyatakan pulak tu. Adoi Mat...jgnlah duk buat cerita2 bodoh macam ni! Tahulah dah tak ada cerita nak ditulis tapi jgnlah duk mereka cerita macam hangpa pi reka cerita macam apek yg bunuh diri tu!

Anonymous said...

tempat letak kereta block 5
kawasan perumahan ditempat dia tinggal...maknanya poster tu ditampal
utk penduduk disekeliling kawasan tu...ade faham, kau tinggal kat dalam hutan sebelah mana la kau nak tahu...aku rasa kau kena tukar nama la...jadi topeng karat lebih sesuai
dengan otak yg berkarat..kah.kah.kah

i'm no king

jiwarakyatmalaysia said...

kat tempat dia tinggal tu ada 5 org je ke? kah kah kah

jiwarakyatmalaysia said...

eh silap. ada 10 org je ke? kah kah kah

dhin said...

la. ni kan kat area pasir gudang, kawan duk area sini. 10 dah cukup baik. yg datang dengar cuma 5 org je, tpi kawasan ni ramai warga asing. yg aku nampak bangla ada la.pada siang harinya. ada van bawa speaker mcm org besi buruk datang pusing2 taman kat cni, dai org beri peringatan pada penduduk supaya hadir. tapi malang ny. penduduk cni x paham apa itu motowasi. aku pan x paham!

Anonymous said...

topeng pereak tu kuli mamak zamry.baru belaja buat roti canai.lambung2 tapi tak jadi.jadi roti kirai.tu jadi macam tu.blah la lu topang perak.kalo lu duk perak bite hairan kata perak tu negeri PR.apa pendapat lu topeng perak..

CUPING MERAH said...

klau nk komen pon pakai la nama sendiri atau lain dari yang lain,await hang dok pakai nama TP tu...
aku tau la ko minat kat TP..tapi hang dok kutuk dia noh !! pelik aku.

timakacih untuk bro TP ATAS PUBLISH AKU PUNYA CITER..