"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 31, 2009

Artikel Pembaca: UMNO Komited Menjahanamkan Agama Islam

Reactions: 
“Kebelakangan ini, usaha-usaha pihak tertentu untuk memurtadkan umat Islam berterusan. Usaha ini dipelopori oleh golongan bukan Islam khususnya Kristian.

Ini tidak pelik kerana seorang penganut Kristian yang komited dengan agamanya tentulah ingin mengembangkan ajaran agama yang dianutinya. Apa yang pelik ialah wujudnya anasir-anasir dalam UMNO dan NGO-NGO yang bersekongkol dengan golongan ini.

Artikel ini membentangkan secara ilmiah 6 kaitan terperinci puak-puak ini agar kita peka dengan masalah murtad yang semakin menjadi-jadi, khususnya sempena bulan Ramadhan yang mulia ini. Apabila ada ahli UMNO yang membicarakan soal murtad, eloklah kita sergahkan hujah-hujah ini didepan mukanya.

1. MENGHALANG HUKUMAN KE ATAS GOLONGAN MURTAD

Islam yang dibawa Nabi Muhammad SAW telah meletakkan garis panduan yang jelas dalam isu murtad. Selepas diberi penerangan dan penjelasan dalam satu tempoh jangka masa, hukuman perlu dikenakan ke atas golongan riddah atau golongan murtad ini. Majoriti ulamak berfatwa hukuman mati boleh dikenakan.

Di Malaysia, UMNO dan Sister in Islam merupakan golongan yang paling kuat menentang syariah Islam. Ini secara langsung menyumbang kepada gejala murtad.

2. KEMPEN MEDIA UMNO UNTUK BURUKKAN ISLAM

Dalam keghairahan UMNO menyerang PAS, UMNO mengambil keputusan menyerang sama syariah Islam yang diperjuangkan PAS. Kesannya, media UMNO selalu memainkan isu-isu yang memburukkan agama Islam khususnya Shariah Islam dengan harapan dapat menjejaskan imej PAS. Ini secara langsung membuatkan golongan muda-mudi yang kurang pegangan agama menjadi benci kepada Islam.

3. UMNO HALANG USAHA DAKWAH

Contoh termudah ialah universiti yang dibawah telunjuk UMNO seperti Uitm di bawah Misai Lebat menghalang apa-apa aktiviti usrah dan perbincangan agama dikalangan pelajar. Pada masa yang sama, pelajar diperlakukan seperti lembu yang dicucuk hidung apabila digunakan oleh UMNO untuk berdomstrasi. Usaha menghalang dakwah ini melemahkan lagi peganagn agama mereka.

Suatu contoh mudah. Sewaktu kelas berhubung faraid, seorang pensyarah Uitm membaca ayat Quran lalu menjelaskan bahawa bahagian anak lelaki dua bahagian dari bahagian anak perempuan (dalam harta pusaka). Pelajar-pelajar perempuan lantas bangun lalu mengatakan ayat ini tidak adil. Inilah contoh kejahilan pelajar Uitm yang jahil agama dek kerana UMNO..

4. UMNO membudayakan maki hamun Ulamak

UMNO membudayakan memaki hamun ulamak. Ulamak merupakan golongan pewaris Nabi yang memperjuangkan syiat Islam. Rata-rata ahli UMNO yang saya kenal amat benci kepada para ulamak kerana padqa mereka, ulamak merupakan golongan politik. Mereka lupa bahawa Rasullullah SAW dan para sahabat Nabi juga merupakan pemimpin negara. Ahli UMNo asyik dengan khayalan mereka hendak memisahkan Islam dari kehidupan dan politik. Ini membuatkan golongan muda menjauhi masjid dan ulamak dan akhrinya mudah murtad.

5. BUNUH/ISA ULAMA'

Contoh ulamak yang terbunuh ialah Ustaz Ibrahim Libya. Ustaz-ustaz yang cuba membantu umat ISlam yang disembelih oleh orang-orang Kristian di Ambon dahulu juga telah di ISA kan oleh UMNO. Mujurlah sebahagian telah dibebaskan.

6. MENGHALANG USAHAWAN ISLAM

Untuk menarik minat orang Islam kepada Kristian, golongan missionary telah mengeluarkan dana yang banyak. Sebahagian besar datang dari usahawan Kristian. Golongan usahawa Islam Melayu pro-PAS pula dihalang dan dilanyak perniagaan mereka oleh UMNO dan akhrinya usahawan Islam kekurangan dana untuk berdakwah. Contoh termudah ialah usaha UMNO menggunakan barua-barua mereka di dalam Biro Tatanegara yang memberi amaran kepada golongan professional tajaan kerajaan untuk tidak memberi sebarang ruang kepada usahawan Melayu pro-PAS agar lingkup bisnes mereka..

Harussani yang dahulunya cukup lantang menentang gejala murtad sudah menyepi sejak berkasih sayang dengan UMNO balik. Entahlah dunia..

PERGI JAHANAM UMNO!!!!

Sumbangan - Anonymous August 31, 2009 5:41 PM

30 comments:

Anonymous said...

tiap2 kali hari raya x dpt balik kmpg. krana minyak naik!! umngok
mmg mempecahbelahkan adik bradik serta jiran2 dan kawan2!!


minyak naik 20sen utk 1 ltr.

keta aku pkai minyak 38 ltr.

cam ne klu 38 x R0.20 = ?_?



lu pikir laa sendri

Maksumim said...

Asyik2 orag lain aje salah... kau masuk syurga ke?

Anonymous said...

anon august 31,2009 6:22PM

bagaimana dengan ulama/tokguru PAS? yang mengaminkan ustaz nge & nga ~ulama lim & singh ..dok menyalahkan orang lain

MCA MIC GERAKAN said...

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno
pegi jahannam umnopegi jahannam umnopegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno
pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

SAMPAI MATI AKU XSOKONG UMNO.!

Anonymous said...

umno sabah makan babi x cye? jemput datang ke sabah...

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

pegi jahannam umno

Anonymous said...

aku nak tunggu gak MCA kutuk DAP KE GERAKAN KE, MIC PERLEKEH HINDRAF kalau2 perangai mereka ni sama mcm manusia yang kononnya memperjuangkan ISLAM....dah menang 5 negeri perangai PEMBANGKANG x pernah berubah. sesama bangsa berani la BODOHHHHHHHHHHH KHAAAAKKK PTUIIIHHHH

kemboja said...

Dah 50 tahun memerintah bukannya makin baguih tapi makin busuk jadinya....makin kurang ajar.

Itulah Melayu Umno.

Melayu Umno akan meratap sepertimana Yahudi meratap pada temboknya yg runtuh.

Itulah janji kami...kami akan pastikan Melayu Umno meretap selama-lamanya...Bugaro.

Anonymous said...

umno pengkianat bangsa macam onn jaafar

Anonymous said...

sepatutnya bukan merdeka tapi allahuakbar

Anonymous said...

umno yahudi tak payah bayar minyak,free..

Anonymous said...

kerajaan menyebabkan rakyat buat demo,menaikkan api kemarahan rakyat..bodoh macam rosmah yahudi

Bikir Perak said...

kah,kah,kah Slogan 1 Malaysia rakyat di dahulu pencapaian di utamakan hadiah hari merdeka ke 52untuk rakyat PM nya dah NAZAK berBINIkan Puaka yang ada SAKA.! Naik,naik,naikkkkkk...!!!!!!!hoiii dajjal UmnGOK tungu eja tangan2 rakyat naik kelakkkk ?

MADETKA! PAKLAHKA...NAJISKAN...
SAMA SAJA? MEKASIH RAKYAT AKAN LANYAK SAMPAI KOYAK RABAK TINGGAL GIGI DAN GUSI KELAK..?

Anonymous said...

berarak kepala lembu

matlamat umno menghalalkan cara yahudi

Anonymous said...

najib ngok macam zali..
penindas malaysia

Rodziah ramayana said...

hadiah pakatan hari merdeka, KUIL! pangkah PAS dapat kuil.

Anonymous said...

ni lagi bengap,bahalul macam rosmah mansor

kemboja said...

Ismail Sabri kata
"Walau nyawa habis.....walau darah mengalir.."

Ptuihhhhhh......jenis Melayu Umno kurang ajar....

Kau tak senang tidur kali ni.....ha..ha..ha...

Anonymous said...

rosmah tak pandai jaga laki,tu la laki dia bodoh tak tahu urus ekonomi

Anonymous said...

Kenapa nak sambut kemerdekaan?
Apa yang kita sambut sebenarnya?

Sebab British bagi balik tanah kita dekat kita?
Itu yang kita sambut?Itu ke kemuncak perjuangan UMNO?Dapatkan balik sesuatu yang dah memang hak kita tanpa tumpah darah?Semua urusan dekat meja rundingan,buat meeting dalam bilik air cond sambil makan biskut.Tunggu approval British sebab bila kita nak merdeka,British bagi syarat macam-macam kat kita dan kita tau,pemimpin2 kita terpaksa akur.Nak merdeka punya pasal.

Dan sedarkah anda,bangsa Melayu diselamatkan dan diberi hak keistimewaan atas approval kerajaan British?Mungkin sebab itu kot kita masih lagi RESPEK sama orang putih,kot?Sebab tu UMNO itu United Malays National Organisation kot?

Selamat Menyambut Hari Terakhir Bulan Ogos tahun ini.

Anonymous said...

Membaca tulisan seperti ini memang menarik terutama kepada mereka yang bodoh. Tulisannya merapu dan tak ada unsur ilmiah langsung. Kepada penulisnya, gunakan akal bila menulis. Loni bulan puasa, apakah baik ditulis dan disebarkan tulisan "shit" tahu lembu seperti itu. Bagi aku yg jelas penulisnya begitu anti dengan Umno sehingga sanggup menulis sesuatu dengan membabi buta, tak ada bukti langsung.

Saya nak kemukakan satu permasalahan untuk puak-puak pas yang mengaku alim dan islamik itu.
Apakah sumbangan kamu untuk mengatasi gejala berikut:
1 Apa yang kamu orang buat untuk mengatasi masalah moral anak-anak muda Islam sekarang?
2 Apa yg kamu orang untuk mengatasi kelemahan orang Islam dalam ekonomi sekarang?
3 Apa yg kau orang buat untuk memajukan orang Islam dalam bidang akademik sekarang?
4 Apa yang kau orang buat untuk mengatasi masalah murtad di kalangan orang Islam di negara ini.
5 Apa yg kau orang buat untuk memajukan negara? Cakap banyak macam YB Mahfuz tak selesai masalah.
6 Apa yg kau orang buat untuk membetulkan akidah umat Islam di negara ini?

Setakat bercakap dan bercakap siapa pun boleh, bila tiba nak laksanakan, mulalah berdalih itu dan ini. Kalau kamu tahu itu tidak Islamik, tapi "shit". Kalau bercakap itu kena bayar maka kamu tidak akan banyak bercakap banyak seperti itu, saya yakin. Kalau lidah ada tulang maka kamu tak mungkin dapat bercakap dengan begitu mudah dan tak ada fakta.

Akhirnya, kerajaannya perlu teruskan saja dengan apa yg dirancangkan untuk pembangunan negara DAN TAK PERLU HIRAU SANGAT DENGAN APA YG DIKATAKAN OLEH GOLONGAN "SHIT" INI KERANA MEREKA ITU LIDAH BERCABANG DAN SUKA MEMBANTAH-BANTAH SETIAP APA YG DIKATAKAN OLEH PIHAK BERKUASA. KALAU NAK DIIKUTKAN DENGAN KATA-KATA DAN BANGKANGAN MEREKA MAKA SATU KERJA PUN TAK BOLEH JALAN. SEMUANYA NAK JADI LAWYER NAK TIDAKKAN HUJAH ORANG WALAU APA SAHAJA. KALAU NAK CAKAP BANYAK SAYA SYORKAN PUAK-PUAK PAS YG KONONNYA MEMBELA ISLAM NI, BELAJAR JADI LOYARLAH- SUPAYA CAKAP-CAKAP KAMU LEBIH RASIONAL BIARPUN TAK ADA FAKTA.

massmerah

Anonymous said...

anon 11.41

apa pulak umno buat?
kerosakan lebih banyak pulak aku tengok sejak 52 tahun lepas?

cucu pandak kace said...

massmerah,
nak muntah baca komen kamu ni..

Anonymous said...

anon 11;41

semua pertanyaan kau tu berpunca dari kesilapan umno selama memerintah 1malaysia ni..
1.anak muda diajar erti merdeka sedangkan nabi menyuruh dekat pada agama.
2.ekonomi islam? umno memperkenalkan riba yang menyusahkan umat islam
3.umno selama ni hanya mengkayakan kaum kerabatnya,selama 52 tahun hanya golongan elit islam sahaja maju.
4.masalah murtad,kerana umno selama ni menyesatkan orang islam dengan program yang menyesatkan.
5.negara ni akan maju jika ditadbir dengan baik tanpa rasuah dan penyagak
6.selama memerintah 52 tahun,akidah rakyat malaysia hanya wawasan 2020.

Anonymous said...

kalau nak berpolitik apa sekalipun. jangan nak babitkan uitm aku gan naib chanselor aku.apa ko nak buat ko buat la.ko nak kutuk ke apa ke ko buat.tp jangan nak masuk atau selitkan uitm. Nama je islam, tapi bahasa tidak melambangkan agama.

kemboja said...

Ya betol tu....aku sokong...
Umno ni mengaku aje Islam...tapi...bila orang nak tegakkan hukum islam, bila orang nak laksanakan syariat islam, puak2 Umno yg kurang ajar inilah yang awal2 lagi menentang. Mereka jugalah yg paling awal akan mencucuk jarum supaya orang bukan islam berasa sangsi terhadap syariat islam.

Bugaro Umno.

Anonymous said...

wei massmerah bodoh taik....

kes karthika......
elok2 nak laksana undang2 islam walaupun tak sepenuhnya dah panas jubo puak2 umno
kepala jubo sibuk suh wat rayuan..
kepala jubo wanita umno kata orang pompuan kena layan baik2... TAIKKKKK
dalam islam, lelaki ka wanita ka, pm ka, ketua wanita umnGOK ka, kalo salah semua hukuman sama bodo


massmerah TAIKKKKKKKKKKK

Anonymous said...

massmerah ...

Oh mas jgn bagi hujah yg low level ingat kita ni bodoh sejarah ke?

wakmeli said...

massmerah, selagi ada puak2 amno tu, jgn harap syariah islam dapat ditegakkan sbb dorng la yg akan mencantasnya. tgk kes kartika kita dah nmpak puak2 ni cuba main tarik tali. bukan nak bantu menjalankan hukum syariah. arwah ust ishak bahrom pun kena pecat sbb nak jaga akhlak org islam. tau sgt la amno ni jadikan islam takat ada je. mahkamah persekutuan tak hormat langsung keputusan hakim mahkamah syariah sbb ada puak2 munafik ni. alasan2 tangguh dan takde tukang sebat wanita ni seakan2 nak membatalkan keputusan mahkamah syariah. kta tgk la pas raye nanti camne. wallahualam.

bodik said...

UMNO jenis bangsat yg suka memhina hukum Allah. moga Allah menjahanamkan lidah2 anon2 atau sesiapa shj yg x mahu terima hukum Allah.

Anonymous said...

woi bodoh....
1. Anwar menghalalkan murtad kat BBC hg nak kata apa
2. Ulamak yg sikap x mcm ulamak tu apa cite. Maki hamun, org lain x betul dia saja yg betul. Dia tu nabi ka.
3. Yg PAS dok dakwah hari2 tu x kena tangkap pun.....opssss maaf bukan dakwah suruh buat amal tp dakwah mcm mn nak jatuhkan pemerintah.
4. Media mn yg burukkan islam. Yg aku tau Harakah sj yg selalu burukkan islam lain
5. Yg negara arab pun bunuh ulamak yg menyimpang tujuan keamanan.