"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 31, 2009

PM Najib: Si Bodoh Yang Sempurna...

Reactions: 
Rakyat perlu runtuh tembok pemisah antara kaum: Najib
  • KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak menegaskan cabaran terbesar rakyat Malaysia hari ini ialah untuk membaik pulih jambatan yang sedia ada, di samping meruntuhkan tembok-tembok pemisah yang wujud di antara masyarakat pelbagai kaum di negara ini.
  • Perdana Menteri berkata, masa yang berlalu menyaksikan jambatan yang dibina oleh pejuang terdahulu dengan segala susah payah telah mula digoyahkan oleh golongan tertentu yang cuba menangguk di air keruh.
TPU - Tembok pemisah yang wujud di antara masyarakat pelabagai kaum di negara ini..?

Aik..? Cina gaduh dengan MeLAYU ke..? aik..? India gaduh dengan MeLAYU ke..? aik..? Cina gaduh dengan India ke..? aik..? bila..?

Najib... Najib... you are perfectly Moron..!

Ini la dunia UMNO/BN... dunia Khayalan... orang lain dah lama dah pecahkan tembok tu, sebelum tahun 1998 lagi, UMNO/BN masih tak sedar-sedar... sabab tu la tak berjaya...

Kalau nak peruntuh, kena la peruntuh benda yang ada... kalau benda dah tak de... nak peruntuh macam mana..? Bodoooooooooh...!!!

*Tolong bagi tau aku kat mana kaum-kaum pelbagai ni bergaduh... aku nak gi amik gambar...

59 comments:

MeriamBuluh said...

UMNO cuba mainkan isu perkauman supaya mahu terus kekal memerintah...
Rakyat makin cerdik parti UMNO Jepun pun dah kalah selepas memerintah selama lebih 50 tahun...Rakyat Malaysia bila mau sedar...
PRU13 aku mesti balik mengundi...

Anonymous said...

khairy ngok sebab tu kalah d permatang pasir

Anonymous said...

royalti minyak kelantan belum bayar.habis duit untuk pakej ekonomi 1 dan 2.terpaksalah naik harga minyak..

Anonymous said...

zali kalau tidak mampu untuk menjadi pemimpin kepada rosmah,tak payahlah nak pimpin 1malaysia

Anonymous said...

prk dun seputeh..

ketua umno kedah adalah shafie yang meng'afdalkan arak dinegeri sabah

Anonymous said...

umno tidak mahu pilihan raya kecil dun seputeh kerana ketua umno kedah terpalit dengan masalah arak dan judi di negeri sabah

Anonymous said...

najib..
kalau kau tak boleh jaga rosmah,lebih baik kau letak jawatan pm 1malaysia saja

kemboja said...

Woiiiii.....mana ada tembok2..??
Melayu Umno yg kurang ajar aje yg buat tembok tu.
Berapa banyak tembok yg dah dibuat pun dah tak terbilang.

Jahat betol la Melayu Umno ni.

Bila pemimpin2 dia "kunun" melaungkan dipecahkan tembok.....sebaliknya....penyokong2melayu Umno yg kurang ajar ni lagi rakus membina tembok....

Toksah nak berlakon la....
Lu bikin film Altantuya lagi bagus...sure meletup punya.!!!

Anonymous said...

Aku juga ingat kau orang pun ngok jugak...kerana tak faham betul2 kenyataan PM.Bodooh....

Anonymous said...

TAHNIAH kepada sesiapa yang menyokong parti perasuah dan suka naik harga minyak

faizal said...

memang sah yahudi kalau ada sebut-sebut pasal tembok..

Anonymous said...

BN BODO....

kemboja said...

Sebut pasal tembok....
Aku rasa sebab tu lah si Zahid Hamidi pergi jumpa menteri pertahanan Israiel...mungkin di nak belajar macamana nak bina tembok kot sbb setiap kali Melayu Umno bina tembok Pakatan Rakyat dapat meruntuhkannya.

Lepas ni puak2 Melayu Umno yg kurang ajar ni akan menangis kat tembok yg runtuh macam puak2 yahudi meratap menangis di tembok mereka.

he...he..he...nampak mcm sama aje..Umno & Yahudi.

Kalau Yahudi ada Slogan "1 Israiel" maka di Malaysia ada slogan "1 Malaysia"

Anonymous said...

TP = Tak Pandai

Selalu berandaian negatif dan selalu berpersepsi salah dan pasif. Siapa yg bodoooooooooH...!!! TP dan pencacai2nya diatas!!

matstimketum said...

kerajaan ubn nak rakyat bergaduh sesama sendiri supaya mereka boleh terus memerintah negara!

Anonymous said...

NAJIB KATA PECAH TEMBOK BESAR CHINA

Anonymous said...

umno ngok.mereka tidak terima bangsa lain dalam umno.sebab tu dato onn jaafar letak jawatan ydp umno.penganut umno melebalkan dato onn sebagai pengkianat bangsa

faizal said...

JIKA LIHAT SEJARAH DAN DIHAYATI DENGAN MENDALAM AKU RASA RAMAI PEMIMPIN UMNO BOLEH DI LABEL KAN PENGKHIANAT.

TAPI TAK PA LAH..BENDA DAH LEPAS YANG PENTING KITA ADA MISI..

IAITU TUMBANGKAN PARTI YAHUDI.

Anonymous said...

kesian dato onn,dilabel pengkianat bangsa oleh ahli umno yang beliau cipta..
ini kerana dasar hidup melayu yang menolak hidup islam

Anonymous said...

harap ada prk dun seputeh..
nak tengok ketua umno kedah yang jual arak d sabah tu turun kempen

Anonymous said...

umno tak pernah amalkan islam sebenar.hanya menegakkan islam hadhari ciptaan umno

faizal said...

APA NAK HAIRAN KAN MEREKA JUAL ARAK

AGAMA NGAN BANGSA SENDIRI PUN DIA BOLEH JUAL..

SAY NO TO YAHUDI

Anonymous said...

zali..ketua umno 1malaysia seorang yang dayus,tak berani ganti musa dengan orang lain

Anonymous said...

kepala najib nak botak dah..
apa yg dpikir tu najib..

Anonymous said...

umno adalah penaja rasmi tembok yahudi di baitulmaqdis

Anonymous said...

najib pikir macam mana nak menang pru13 dan nak kawin lagi

Anonymous said...

DENGAN NAMA ALLAH, AKU BERKATA ADALAH BENAR..

SHAFIE AFDAL ADALAH PERASUAH TEGAR DAN BAPAK PEROMPAK BUAT MASA SEKARANG.

PUKIMAK PUNYA SPRM..ORANG ATASAN SPRM PUN BAWAH LUTUT SHAFIE AFDAL

Anonymous said...

zali..kau tak tau apa persamaan amalan dan perbuatan?
bengap betul la penganut umno ni

Anonymous said...

shafie kan afdal membuat apa saja walaupun tak afdal disisi islam tapi afdal dsisi islam hadhari

Anonymous said...

zali pukimak...

zali kenapa kau malu nak mengaku batak..

aku tahu kau berasal dari suku kaum batak..jangan nak berlakon laaa...

Anonymous said...

bro..
batak tu apa?

Anonymous said...

zali aldayus..
mana dah kau,pengecut macam hishamudin dan khairy

zali said...

TiPU...TiPU...

tak habis lagi selsema 'hidung
kembang' babi awak tu...

bahasa yang simple macam tu pun
awak tak boleh faham.

Anonymous said...

“Kebelakangan ini, usaha-usaha pihak tertentu untuk memurtadkan umat Islam berterusan. Usaha ini dipelopori oleh golongan bukan Islam khususnya Kristian.

Ini tidak pelik kerana seorang penganut Kristian yang komited dengan agamanya tentulah ingin mengembangkan ajaran agama yang dianutinya. Apa yang pelik ialah wujudnya anasir-anasir dalam UMNO dan NGO-NGO yang bersekongkol dengan golongan ini.

Artikel ini membentangkan secara ilmiah 6 kaitan terperinci puak-puak ini agar kita peka dengan masalah murtad yang semakin menjadi-jadi, khususnya sempena bulan Ramadhan yang mulia ini. Apabila ada ahli UMNO yang membicarakan soal murtad, eloklah kita sergahkan hujah-hujah ini didepan mukanya.

1. MENGHALANG HUKUMAN KE ATAS GOLONGAN MURTAD

Islam yang dibawa Nabi Muhammad SAW telah meletakkan garis panduan yang jelas dalam isu murtad. Selepas diberi penerangan dan penjelasan dalam satu tempoh jangka masa, hukuman perlu dikenakan ke atas golongan riddah atau golongan murtad ini. Majoriti ulamak berfatwa hukuman mati boleh dikenakan.

Di Malaysia, UMNO dan Sister in Islam merupakan golongan yang paling kuat menentang syariah Islam. Ini secara langsung menyumbang kepada gejala murtad.

2. KEMPEN MEDIA UMNO UNTUK BURUKKAN ISLAM

Dalam keghairahan UMNO menyerang PAS, UMNO mengambil keputusan menyerang sama syariah Islam yang diperjuangkan PAS. Kesannya, media UMNO selalu memainkan isu-isu yang memburukkan agama Islam khususnya Shariah Islam dengan harapan dapat menjejaskan imej PAS. Ini secara langsung membuatkan golongan muda-mudi yang kurang pegangan agama menjadi benci kepada Islam.

3. UMNO HALANG USAHA DAKWAH

Contoh termudah ialah universiti yang dibawah telunjuk UMNO seperti Uitm di bawah Misai Lebat menghalang apa-apa aktiviti usrah dan perbincangan agama dikalangan pelajar. Pada masa yang sama, pelajar diperlakukan seperti lembu yang dicucuk hidung apabila digunakan oleh UMNO untuk berdomstrasi. Usaha menghalang dakwah ini melemahkan lagi peganagn agama mereka.

Suatu contoh mudah. Sewaktu kelas berhubung faraid, seorang pensyarah Uitm membaca ayat Quran lalu menjelaskan bahawa bahagian anak lelaki dua bahagian dari bahagian anak perempuan (dalam harta pusaka). Pelajar-pelajar perempuan lantas bangun lalu mengatakan ayat ini tidak adil. Inilah contoh kejahilan pelajar Uitm yang jahil agama dek kerana UMNO..

4. UMNO membudayakan maki hamun Ulamak

UMNO membudayakan memaki hamun ulamak. Ulamak merupakan golongan pewaris Nabi yang memperjuangkan syiat Islam. Rata-rata ahli UMNO yang saya kenal amat benci kepada para ulamak kerana padqa mereka, ulamak merupakan golongan politik. Mereka lupa bahawa Rasullullah SAW dan para sahabat Nabi juga merupakan pemimpin negara. Ahli UMNo asyik dengan khayalan mereka hendak memisahkan Islam dari kehidupan dan politik. Ini membuatkan golongan muda menjauhi masjid dan ulamak dan akhrinya mudah murtad.

5. BUNUH / ISA ULAMAK

Contoh ulamak yang terbunuh ialah Ustaz Ibrahim Libya. Ustaz-ustaz yang cuba membantu umat ISlam yang disembelih oleh orang-orang Kristian di Ambon dahulu juga telah di ISA kan oleh UMNO. Mujurlah sebahagian telah dibebaskan.

6. MENGHALANG USAHAWAN ISLAM

Untuk menarik minat orang Islam kepada Kristian, golongan missionary telah mengeluarkan dana yang banyak. Sebahagian besar datang dari usahawan Kristian. Golongan usahawa Islam Melayu pro-PAS pula dihalang dan dilanyak perniagaan mereka oleh UMNO dan akhrinya usahawan Islam kekurangan dana untuk berdakwah. Contoh termudah ialah usaha UMNO menggunakan barua-barua mereka di dalam Biro Tatanegara yang memberi amaran kepada golongan professional tajaan kerajaan untuk tidak memberi sebarang ruang kepada usahawan Melayu pro-PAS agar lingkup bisnes mereka..

Harussani yang dahulunya cukup lantang menentang gejala murtad sudah menyepi sejak berkasih sayang dengan UMNO balik. Entahlah dunia..

PERGI JAHANAM UMNO!!!!

Anonymous said...

zali aldayus..
umno paling lama menipu,kalau nak tau selama 50tahun lepas,.melayu mudah lupa kata mAHA FIRAUN

Anonymous said...

zali..
wajarkah kita mengikut parti umno yang banyak mengamalkan cara hidup yahudi

Anonymous said...

perutusan hari kebangsaan paling boring dari najib..

Anonymous said...

kesion onn jaafar dilabel pengkianat melayu oleh pencacai yahudi

Anonymous said...

umno hanya pandai melaungkan merdeka,
orang islam melaungkan takbir 'allahuakbar'..

Anonymous said...

merdeka tak berlandaskan islam

Anonymous said...

merdeka tak berlandaskan islam

Anonymous said...

tahun depan merdeka di bulan posa.
takada pembaziran sambutan merdeka macam 51tahun lepas..

Anonymous said...

zali..
apasal kau suka umno yang ketuanya nya dayus?

Anonymous said...

zali munapik moden

Anonymous said...

Zali kau sial, maha pundek barua umno.

Anonymous said...

bagi zali memang berbaloi menyokong part UBN nie sebab ganjaran rasuahnya lumayan sekali. Silap2 makan tak habis oooo. SIAL punya zali.

kemboja said...

"Tembok Ratapan" puak Yahudi yg runtuh di Baitulmukadis.

"Tembok Ratapan" Melayu Umno yg runtuh di Malaysia.


Menteri Pertahanan M'sia jumpa Menteri Pertahanan Israiel...mungkin sama2 bincang pasal tembok...

Itulah Melayu Umno yg kurang ajar.

Anonymous said...

Tahniah kepada part UBN zali kerana
menaikkan harga minyak esok berjaya serta menyusahkah rakyat jelata.

Zali ko sokonglah parti UBN ko nie sampai ko mampus. SIAL.

hamid,klang said...

kalau nak tengok pemimpin umno dulu-dulu pergi la muzium...
parti umno pun tak lama lagi akan tersimpan dimuzium cuma mungkin lambat sedikit kerana org2 bebal spt zali dan spesis yg sewaktu dgn nya masih sanggup jadi barua atau pencacai mencuci tong najis!

Anonymous said...

Kepala butuh lu zali..baik ko blah..kami tengah marah ni

Anonymous said...

Kepala butuh lu zali..baik ko blah..kami tengah marah ni

Anonymous said...

salam..

yang tepuk tangan bangsa lain....

kemudian

sama-sama dengan mereka masuk neraka.... tak kira UMNO, PAS, PKR atau parti apa pun... kalau perangai sama ngan yang kafir...

malang... masih tak sedar diri...

Anonymous said...

ye la... entah sempat ke tidak minta maaf kat orang yang kita kutuk, kita kata, kita maki...

kalau dah mati dulu....

konform la masuk neraka...

tak dapat la nak menjawab kat depan Tuhan nanti...

Anonymous said...

oh ye...

tak mengapa.. ada orang yang boleh tolong ampunkan kita...

so... apa nak takut

Anonymous said...

duduk selangor untung...

arak dijual secara terbuka... sapa2 boleh beli.... dosa tanggung sendiri...

rumah urut makin banyak...

tepuk dada tanya nafsu...

kalau kuat iman.. jangan masuk...

kalau tidak... lu pikir la sendiri...

chot said...

tersentap najib baca ni...

hahaha.....

Anonymous said...

saya hairan lah orang yang menganggap diri mereka islam tapi perkataan maki hamun masih terlepas dari perkataan dalam blog ni kesian dalam bulan puasa pula ni saya ni tak sokong mana-mana parti dan untuk pengetahuan korang saya langsung tak suka dengan politik, tapi kamu orang ni asyik kutuk kamu ingat kamu ni gerenti masuk syurga ke jangan brother kalau beginilah sikap rakyat malaysia jangan tunggu esok hari ini pun orang yang sentiasa memerhatikan kita akan menghancurkan kita

Anonymous said...

jangan kerana pulut santan binasa kerana mulut badan binasa, saya pun sebenarnya tak suka dengan segelintir pemimpin umno, tetapi ada juga pemimpin yang sebenarnya memperjuangkan kewarasan pemikiran yang sebenar kalau nak betul betul tunggulah pru13 sekarang ini kita harus perteguhkan muafakat supaya orang yang mengambil kesempatan nak menjajah kita ingat jangan jadi macam di negara islam yang lain islam sesama islam bergaduh banyak dah jadi contoh palestin iraq kalau nak betul ikut cakap orang yang betul-betul faham tentang agama kalau setakat serkap jarang je tak payahlah nak komen bersatu teguh bercerai roboh jadilah rakyat malaysia yang betul-betul haoliau kata orang cina

Anonymous said...

tak payah lah kutuk-kutuk ni pemimpin yang di atas tu berilah sokongan untuk memajukan malaysia pasal ideologi politik tu saya tak boleh komen nak sokong mana pun lantak kamu oranglah yang penting kita sama sama membangunkan malaysia negara tercinta, kalau nak kutuk berpada-padalah kita ni di lahirkan sebagai manusia sempurna tak baik memburukkan orang lain Nabi Muhammad S.A.W pun tak pernah mengajar umatnya memaki hamun walaupun dengan orang kafir ingatlah kalau nak pun sabarlah tunggu PRU23 kalau nak tukar kerajaan tukarlah siapa nak larang kalau semua orang sudah sepakat tiada lagi istilah pengundi hantu, pengundi jin, pengundi apa-apa lagi yang tak boleh di ungkapkan sebagai perkataan kalau semua tak sokong kerajaan siapalagi nak jadi pengundi hantu