"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 13, 2009

Tok Peti Oh Tok Peti...

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengingatkan kumpulan ekstremis dan pelampau bahawa tanpa institusi raja yang menjaga golongan majoriti orang Melayu, negara ini tidak mungkin aman. Tegasnya, kerana institusi rajalah, negara ini yang suatu ketika dikenali Tanah Melayu kemudian Malaya seterusnya Malaysia terus kekal stabil dan makmur didiami pelbagai kaum.

Sehubungan itu, beliau menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap kumpulan ekstremis yang cuba mewujudkan unsur perpecahan dalam negara. “Benda ini (menghormati institusi raja dan agama Islam) sudah ada dalam Perlembagaan Negara, kalau tidak suka, keluarlah dari negara ini.

“Selama 52 tahun negara kita aman makmur, tiba-tiba ada pihak cuba hancurkan semua ini, sengaja nak buat kacau. “Dulu mereka diberi kerakyatan setelah setuju mahu patuhi syarat-syarat yang diberi, kalau tak suka lagi, keluarkan mereka dan kalau ada orang Melayu sendiri tak suka, keluarkan juga mereka dengan melucutkan kerakyatannya,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

TPU - Aku tak reti nak cakap apa dah... kalau dah Tok Peti sendiri keluarkan kenyataan "tanpa institusi raja yang menjaga golongan majoriti orang Melayu, negara ini tidak mungkin aman"...

Tok Peti kita di letak Rukun Iman dekat mana?
  1. Beriman kepada ALLAH SWT.
  2. Beriman kepada Malaikat-malaikat.
  3. Beriman kepada Kitab-kitab.
  4. Beriman kepada Rasul-rasul.
  5. Beriman kepada Hari Kiamat.
  6. Beriman kepada Qada dan Qadar.
Lagi kenyataan Tok Peti... "Dulu mereka diberi kerakyatan setelah setuju mahu patuhi syarat-syarat yang diberi, kalau tak suka lagi, keluarkan mereka dan kalau ada orang Melayu sendiri tak suka, keluarkan juga mereka dengan melucutkan kerakyatannya"...

Erm... nak tanya Tok Peti... Allah campak kita atas muka bumi ni ade ke Allah bagitau dekat hamba-hambanya yang ingkar - "Wahai makhluk bernama manusia... kalau kau tak suka, kau boleh keluar dari bumi ini..."...

Hebat Tok Peti sekarang... Wa caya lu..! Tok Peti ni dah dapat wahyu baru ke suruh agungkan makhluk daripada melebihi Allah...?

Ish ish ish ish ish...

Tok Peti... sape pun perintah mana ceruk bumi ni, kalau Allah tak redha, tak akan aman... bukan sebab UMNO, bukan sebab makhluk... dekat negara lain pun banyak jugak yang aman damai... atas kehendak sape tu Tok Peti..?

41 comments:

benciULAMAsesat said...

TP.

aku rasa, tok peti ni dah ada tuhan baru. lord murajib namanya.

Anonymous said...

betullah.... nape tok peti ni... nampak lebih kpd keduniaan jer... agungkan raja sahj.... cubalah bercerita sket pasal rukun iman, kekuasaan ALLAH... namapun mufti... alahai... akhir zaman ni mcm2 la....

Anonymous said...

alhamdullillah. nampak macam saudara mungkin kena renung sikit apa yang perlu direnung. maklum lah orang umngok tak pandai bab bab agama nih. sila lah bagi lagi comment comment macam begini.

pembacaDiskusi said...

Ya Allah..maaf selamt kan kami dari bala bencana..inikah yg di katakan ulama akhir zaman?..semoga Allah memberi keberkatan kepada mereka yang benar..Membangun bersama islam!!

Sutan Qari said...

Tok peti gila dunia. Biasa la dunia akhir zaman. Kadi Raub pun gi karaoke. Apatah lg jawatan yg lebih tinggi.

yoy said...

orang islam bodoh macam babi. patut mati punya agama. muslim semua otak kering. cipta nama bodoh ada lah.

konek said...

umno youth = otak babi = muka monyet = ekor beruk = samseng bodoh = kurang ajar buruk pengganas……….bagus pergi mampus semua……….terus berkubur tidak bangkit lagi……….bullshit!!!!!!!!!!

CUPING MERAH said...

taruk tok peti yang yak pass spm ni la jadinya..

macamana boleh jadi tok peti tk tau lah aku...

Anak Lenggong said...

PAS Selangor menyokong keputusan kerajaan negeri Selangor supaya semua premis perniagaan di negeri itu melaksanakan konsep kawalan sendiri bagi membenteras penjualan arak kepada orang Islam di bawah umur yang membawa arti parti itu tidak bersetuju arak diharamkan penjualannya di kawasan majoriti Islam di Selangor.

Jika Pas yang sudah pun mempunyai kekuatan dalam kerajaan Selangor tetapi tidak dapat mendorongkan kerajaan negeri untuk mengawal arak dalam suatu kawasan yang kecil maka berati bahawa Pas tidak mungkin akan dapat melaksanakannya dalam kawasan yang lebih besar.

Sebenarnya Pas semakin jauh dari dasar asalnya setelah berkonspirasi dengan parti parti bukan Melayu dan bukan Islam . Pas telah mencapai kewarasan setelah terdedah kepada sosialisasi yang melampaui batas kaum dan agama.

Ini memberikan gambaran awal jika Pas menguasai kerajaan pusat menerusi perkongsian kuasa maka ia tidak mungkin akan dapat menegakan negara Islam seperti yang dijanjikan. Dari sekarangpun jika melihat kebelakang semua ucapan pemimpinnya mengenai sebuah negara Islam, maka pendekatan Pas hari ini adalah lebih rasional dan realistik yang menunjukan bahawa semua dasar dan ucapannya selama ini hanyalah rhetoric semata.

Pengikut pengikutnya yang bodoh sombong, dogmatik, fanatik dan tolol akan terus percaya kepada rhetoric yang ketinggalan zaman.Yang cerdik pula melihat penerusan rhetoric atau pembohongan ini ini sebagai kewajaran kearah mencapai matlamat terakhir iaitu kuasa.

Dari perspektif yang luas, kita dapat melihat sekarang Pas tidak lagi berbeza dengan Barisan Nasional, ia telah polluted. Kenyataan, sikap dan tindakan pemimpin pemimpinnya menjadi bukti penyelewengan Pas dari dasar asalnya.

Mursyidul Pas yang juga Menteri Besar Kelantan Nik Aziz berkata dia tidak membantah tindakan segelintir pemimpin DAP menghina Islam kerana parti itu bukan parti Islam. Maka apabila berkuasa kelak menerusi perkongsian kuasa di peringkat pusat, pemimpin Pas itu akan berkata kita mesti menerima hakikat kita tidak boleh menjalankan hukum Islam kerana rakan rakan kita bukan Islam dan tidak faham ajaran Islam.

Sebenarnya pengalaman BN berintraksi dengan bukan Islamlah yang menyebabkan BN tidak dapat melaksanakan negara Islam seperti yang di kehendaki oleh Pas. Jakun Pas Nik Aziz baru tersedar sekarang ini dan memberikan pula alasan untuk menghalalkan perbuatan poerbuatannya yang haram disisi parti dan yang unIslamic pada pandangan orang Islam yang waras.

Tidak pelek jka UMNO yang bertolak ansur dengan parti pari bukan Islam menjalankan dasar liberal sejak merdeka tetapi apabila Ps yang mendapat kuasa menerusi janji untuk menegakkan negara Islam telah bertolak ansur dari awal lagi maka menunjukan bahawa apa yang dijanjikannya kepada rakyat hanya palsu,janji untuk matlamat merasa kuasa semata mata.

Sebenarnya perubahan sikap Nik Aziz, kesedaran barunya setelah berkawan dengan Anwar dan pari parti bukan Islam mendedahkan bahawa Pas telah dikafirkan oleh bukan Islam dan bukannya Pas yang mengislamkan parti bukan Islam. DAP yang berjaya mendajalkan Nik Aziz dan bukan Nik Aziz yang berjaya meMalaysiankan DAP.

Anonymous said...

BullShitDull HamPAS, N.Ajis seorang makhluk yang digelar ulama tua bangka yang dah nyanyuk merelakan DAPigs menghina Islam. Ternyata bangsat2 dalam Pendukung Ajaran Syaitan penuh dengan bala tentera syaitan yang dipimpin ulama2 iblis untuk menghancurkan Islam. Umat Islam wajib bangkit menentang bala tentera syaitan dan iblis yang direjam ini. Memang benar kata Bopeng Berak, "sape pun perintah mana ceruk bumi ni, kalau Allah tak redha, tak akan aman". Begitulah yang terjadi di Perak, Selangor, P.Pinang dan Kedar. Bopeng Berak tak seda2r lagi ker..??? Pecacai Pakatan Rasuah tak sedar2 lagi ker...??? Allah Maha Berkuasa. Amin.

maun said...

Kesian Tok Peti, bercakap macam orang tak pegi sekolah.....betapa malang Negeri Perak ku..

berani said...

anom 7:17...
ak respek ko berbicara...ustaz mane la yg ajar ko ek???sedap2 jer cakap bukan2, pas tue diakhiri dngn amin. Ingtkan ko nie kafir mane la yg mengulas...kesian aku tngok ko...

kemboja said...

Sekali-sekala aku nak berterima-kasih juga pada UMNo ni kerana sanggup menegur kerajaan PR.

Tapi...yg malangnya kenapakan bila UMNO berkuasa lebih 50 thn juak2 ini tak berani bersuara..???

Sebenarnya untuk membersihkan "TAHI2" bekas peninggalan kerajaan UMNO ni ada kalanya memerlukan masa kerana TAHI yg di tinggalkan adalah "TAHI KARAT" - yg melibatkan perundangan, persepsi negative org bukan islam dan lain2 lagi.

Jadi, untuk anak lenggong...kamu patut persalahkan UMNO yg menerajui kerajaan ini kerana TAHI2 KARAT mereka.

Tok Peti said...

Saya pun nak cari makan untuk anak isteri,Hanya UMNO dan Raja saja bole bagi makan....

cina adalah pendatang said...

Cina = Pendatang, sila keluar dari Negara ini sebelum dihalau. No PPSMI! Paham!

Anonymous said...

Aku hairanlah ada juga blogger yang tidak berpengetahuan macam perisikrakyat ni...tanpa raja melayu,bangsa melayu dah merempat oooii..kau ni bangsa ape yek?india ke?cina ke?

Aku sokong seratus peratus apa yang diberitahu oleh mufti perak tu?

Habis tu kalau tak nak dengar tok mufti kau nak dengar tok sami ke?

Anonymous said...

betul tu aku setuju

Anonymous said...

Ya,ya,ya aku pun setuju gak...

Anonymous said...

AKU SETUJU

Anonymous said...

Bagi aku plak,baik kita semua tak yah layan blogger ni>>>OK tak?

Anonymous said...

BETUL tu!!!!!!!!!

aku sokong!

Anonymous said...

anum 8:25/26'27/28
orang yang sama
saja nak tunjuk org sokong dia
kahakkkkkk ptyuihhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Rasulullah s.a.w pernah bersada dalam hadithnya, "Wahai umatku, di akhir zaman nanti kamu semua akan mendapati bahawa umatku akan menjual agamanya untuk kepentingan dunia yang sedikit".

Sah Harusani ni adalah golongan manusia yang diertikan dalam hadith tersebut, yang telah menjual agamanya demi wang ringgit yang belum tentu menjamin kesenangannya di dunia mahupun akhirat.

Melayu Barua DAP said...

Kita pun cari makan ma, hassan Ali.

Anonymous said...

Salam.

Mengapa Harussani diperkatakan apabila beliau berbicara sesuatu yg sudah jadi kenyataan. Tapi banyak kesilapan yg Nik Aziz lakukan hanya didiamkan begitu saja.

Inilah pandangan saya mengenai Nik Aziz:

Nik Aziz dah semakin hilang akal. Dia semakin sesat, terpesong dan hilang arah serta prinsip semata-mata utk mempertahankan PR yg semakin merosot.

Nik Aziz sudah melampau. Seorang yg dianggap ulama bisa menerima dan menelan penghinaan serta kata-kata kesat terhadap Islam. Beliau bersetuju dan merestui penghinaan agama yg dianutinya sejak beliau lahir ke dunia.

Nik Aziz sudah melampau. Beliau tidak harus dihormati lagi. Perbuatan dan kenyataan beliau akan memberi impak yg sangat kuat pada kesucian, kemuliaan, keutuhan dan kredibiliti agama Islam. Perbuatan beliau boleh meruntuhkan malah boleh menghapuskan islam itu sendiri.

Nik Aziz sudah melampau. Perbuatan beliau telah memberi satu suntikan semangat dan menyemarakkan lagi kafir-kafir yg berpersepsi negatif terhadap Islam.

Nik Aziz sudah melampau. Perbuatan beliau boleh menggugat kedudukan Islam sbg agama resmi negara.

Nik Aziz sudah melampau. Perbuatan beliau akan melebar dan mendalamkan lagi perpecahan dikalangan umat Islam dinegara ini.

Nik Aziz sudah melampau. Beliau juga telah menghina agamanya sendiri dgn tidak mempertahankannya apabila agamanya dihina.

Nik Aziz memang sudah melampau.
Nik Aziz tidak perlu dihormati lagi.
Selamat Tinggal Tuan Guru Nik Aziz B Nik Mat!

kemboja said...

Aku teringat satu cerita indonesia (perjuangan menentang penjajah)mengenai seorang ketua agama yg nak jaga periuk nasi sanggup mengiyakan apa yg pemerintah kata walaupun salah disisi agama. Penuh kalung rantai/pingat di leher ketua agama tu dan di bawa kesana kemari dgn bangga. Di akhir ceritanya apabila penjajah di kawasan itu berjaya di usir, maka, si ketua agama itu di tertawakan saja oleh penduduk di situ dan kerana malu disebabkan bersekongkol dgn penjajah maka larilah ketua agama itu sehingga terjatuh ke dalam kolam.

Apakah ini terjadi pada Pak Mufti kita...Harus-Sana-Sini????

Anonymous said...

Malam nie malam jumaat .. dan jika semua ahli PAS mendoakan Datuk Harus Sani ...

Jika baik semoga dia mendapat kebaikan

jika jahat maka dialah syaitan berwajah manusia .. perlu dibetulkan

sama2 kita

Anonymous said...

BERANI 7.29, macam bagus kafirkan orang. Pendukung yahudi ni memang terkenal mengkafirkan orang. Sama macam Tok2 Bulu ko, N.Ajis sokong DAPigs, Hassan sokong arak... ini lah wajah2 syaitan sebenar yang bertopengkan manusia. Takebeer.. yamseng.. cheerssss.. Sekarang siapa yang tak Islamik... Kesian PAS. Asyik kena "KUDA"kan je. Layak sangat la tu....
PAS = Pewaris Ajaran Syaitan.
"Pergi jahanamlah PAS..."
"Pergi jahanam berani 7.29.."

Anonymous said...

Budak yahudi laknat ni lagi..berani sungguh mempermainkan kalimah Takbir kebesaran Allah..makbapak dia tak hantar belajar ugama ke dulu ni.

Anonymous said...

Aku bukan anonymous diatas.

Dah takde bezanya dah skang ni UMNO BN dan PAS Pakatan Rakyat. 2-2 taksub tak betempat. UMNO kata dia betul pas kata dia betul. Yang perisik rakyat pulak tak habis2 menghentam mufti. Baguslah...ini adalah contoh melayu islam yang patut kita contohi. Sumua yang Pas kata adalah betul. Even bila bekerjasama dengan DAP yang sah, konfem tak akan tegakkan negara islam...melayu islam yang tak berapa cerdik cam perisik rakyat ni, asyik menulis itulah ini lah...bagusnya lah melayu islam ni..

Syabaslah, teruskanlah niat suci tu. Pada aku baik UMNO atau PAS sama2 mengejar kuasa. PAS nak tubuih negara islam, sangat baik...dalam masa yang sama kerjasama pulak ngan DAP dan PKR yang majoritinya bukan islam. Mati je Anuar esok lusa, dan kelam kabut cari orang islam yang sama talent ngan anuar...alih-alih...orang bukan islam yang terajui PKR...dan pakatan rakyat...itu jam perisik rakyat hentam pulak PKR dan DAP...

Bengong....sudahlah wahai perisik rakyat. Sedara akan dipertanggungjawabkan dengan semua tulisan sedara suatu hari nanti. Tengok pada tulisan sedara ni, rasanya sedara ni mengaji tak habis ni...dah mirip-mirip astora jabat...

Komen tok peti pasal melayu islam tu, ada kebenarannya. Tok peti dia tengok keamanan untuk orang-orang islam untuk beribadat secara overall. Kemudahan untuk orang islam secara overall lebih penting dan lebih wajib dilindungi dari menyokong kepada juak-juak yang mengaku lebih islam tetapi dalam masa yang sama mengugat kemudahan dan kesenangan orang islam untuk beribadat. Cth nya, isu azan oleh Teresa Kok. Kenapa agaknya perisik rakyat tak fokuskan isu-isu sebegini? YB oii yang menghina orang-orang islam ? Pas tu yang cina penang yang tuduh JI tu pengganas. Mana perisik rakyat yang kononnya memperjuangkan islam nih...

Sedara fikirlah...pemikiran kolot sedara bersandarkan ilmu yang amat dangkal tu, secara tak langsung mempengaruhi orang islam lain yang juga cetek agamanya mengikut fahaman sedara. Nasihat sy, belajarlah jadi orang melayu islam yang sedarhana, tidak terlalu ekstrim dengan mengghina, memaki orang islam yang lain. Lebih-lebih pada tok peti. Rasanya dari segi ilmu, antara sedara dan tok peti, cam langit dan bumi. Cuma pada sedara kesilapan tok peti ialah seolah-olah menyokong raja yang tidak mahu membubarkan DUN...cetek sungguhlah melayu islam sorang ni...

renungkan lah sejenak...

Anonymous said...

Tungak langit kot mamat ni TP..nak nasihat orang tapi sekolah cam tak abih.Ko tu yang patut dengar nasihat kami pulak nya..Dah 50 tahun dah dok dengar kata umno nya,last2 takda apa.Melayu tak kemana,islam pun tak kemana.Tanah,bahasa,hak2 keistimewaan org melayu tergadai habis..cukuplah orang melayu dok bagi kena tipu kat umno nya.

Anonymous said...

bila tok peti bercakap macam ibrahim ali aku give up..

sedih dan malu selepas 50 tahun diperintah agama Islam dah dimelayukan.

Anonymous said...

Tok Peti ni sunyinye dah macam pemimpin umNO,

“Selama 52 tahun negara kita aman makmur, tiba-tiba ada pihak cuba hancurkan semua ini, sengaja nak buat kacau. “Dulu mereka diberi kerakyatan setelah setuju mahu patuhi syarat-syarat yang diberi, kalau tak suka lagi, keluarkan mereka dan kalau ada orang Melayu sendiri tak suka, keluarkan juga mereka dengan melucutkan kerakyatannya,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Saya nak tanya pada tok peti, betul ke selama 52 tahun ni kita aman? Kenapa '52' tahun yang dipilih? Bukan ke 52 tahun tu adalah sama dengan tahun rakyat marhaen dijajah oleh Yahudi Bani umNO?

Abis tu 13 Mei tu ape? kerajaan parti mana yang memerintah Malaysia pada waktu tu? Masa tu aman ke?

Dah terang lagi bersuluh inilah manusia yang berwajahkan ulama tetapi menjual akhiratnya untuk setitik kesenangan dunia.

Dan inilah kepintaran umNO melantik seseorang yang bukan ahli pada untuk jawatan kritikal@ penting seumpama Mufti Negeri yang kerjanya membodek dan terus membodek untuk menyesat dan memperbodohkan orang kampung yang tiada saluran maklumat selain media perdana.

Dan adalah malang apabila pihak-pihak ini menerima bulat2 kata-kata Harusani walaupun sebenarnya beliau TIDAK LAYAK menduduki Jawatan yang sedang beliau sandang sekaran.

Mufti yang sebenar-benarnya LAYAK dipanggil Mufti adalah Almarhum Dato' Ishak Baharom yang lembut tetapi bertegas diatas kemungkaran yang berlaku dihadapan matanya walaupun beliau tahu tindakkannya itu akan mengancam jawatan dan periuk nasinya sendiri.

Syabas Dato', semoga Dato' sedang menikmati kesenangan didalam kubur sekarang ini sementara menantikan hari penghisaban dimana tida seorang manusia pun akan terlepas dari dihakimi oleh Allah Azza Wajall.

Disana kita akan melihat di skrin besar bagaimana Mamak dari Kerala India yang pernah menjawat jawatan PM Malaysia mereka-reka konspirasi bahawa bekas Timbalanya itu seorang peliwat.

Ingatlah Harusani, Jihad terbesar itu ialah mengatakan suatu yang benar walaupun pahit dihadapan Raja @ Pemerintah yang Zalim .

Anonymous said...

syabas anon aug 14,2009 8.07am kawe suka membaca ulasan anda.....moga moga tok peti kita fikir balik dalam dalam ilmu agama yang ada kat tok peti tidak ada nilai it's zerooo.........

Anonymous said...

Memang menarik pasal PAS tetap akan jd balaci PKR dan DAP.Tengok setiap kali pilihanraya..kat Bkt.Selambau,Bkt. Gantang dan K.Trg hanya dua tiga kerat je pemimpin DAP,PKR yg datang itu pun nak tunjuk muka bg ceramah.Yg gantung poster, edar risalah dan berjemur tegah panas merayu undi adalah org Melayu PAS.Cina/Keling drp. PKR dan DAP memang haram jadah takkan nampak muka punya..kalu yg turun dua tiga ekor tu yg memang WAJIB tunjuk muka kalu tak hilanglah sokongan pemimpin PAS..Apa, ingat aku menipu ker...inilah realitinya beb! Maknanya apa, PAS akan tetap ditipu, kena tipu dan memang penipu..Kalu tak caya, turunlah dan tengoklah sendiri!

kemboja said...

Semua kita olang talak sula sama UMNO
Ini umno manyak recist....
Ini UMNO kalau talak ini M'sia manyak aman
Umno punya hati manyak busuk selupa PANGSAI...

Anonymous said...

Umno lagi teruk anon 9.39 wei,..cina,india takdak langsung nak tolong kempen.Bilik gerakan pun tak bukak...hahaha..harap kat tv ngan jentera kerajaan lain je.kalau lawan secara jantan le,dgn ceramah dan akhbar parti je,dah lama dah umno tu mampos..

Anonymous said...

salam...
anda mengatakan orang lain teruk,adakah anda telah menilai diri anda...cukupkah solat anda?
yoy,apa hak anda untuk menilai ISLAM seseorang?
Do you think you a good?
You not a GOD?
Before we talk about somebody,firstly think about yourselft...
Jika mereka salah, kita sepatutnya mendoakan mereka semoga insaf,bukan jadi seperti mereka,mengutuk sesama sendiri...
Bersama2 kita berdoa yek...
Kita blh berusaha, tetapi dengan cara yang betul...
Not be same with them.

Anonymous said...

calling government of Malaysia to take serious action against H1N1 - no more free killing of innocent people!

Anonymous said...

beginilah hasrussani, aku sedia dilucutkan kerakyatan negara malaysia kalau aku automatik dapat kerakyatan UK atau mana2 negara europe..bagus sgt ke malaysia ni?sape org luar yg mohon nak jadi warga msia?jawapannye xde wahai mangkuk..menteri yg giler meroyan ade la bg kerakyatan pd coach badminton org luar,tu pun bukan dia mintak! msia bwh pemerintahan kuku besi Umno dah xde ape..aku nak sgt tukar warganegara,cume prosesnya x mudah je,kalo x dah lame aku blah dari msia,bukan sbb x sayang tanah air, tp x sanggup duduk bwh kerajaan kuku besi yg xde kualiti mcm kerajaan pimpinan Umno..bertobatlah harussani sblm terlambat,melayu kamu x berguna di hdpn Allah nnt,xkan itu pun aku nak ajor!

Anonymous said...

aku syorkan amno letak haru sana sini jadi calon bn d pmtg pasir..biar rakyat tengok.. nak julang siapa jadi pemimpin mereka..bersubahat dgn pemimpin yg makan kedarah duit rakyat cara batil.hentilah jadi mufti yg menyalak.. seronok sekongkol dgn pemerintah jahat..amno la kalau tak faham juga,suka riuh..buka la pengajian pondok..lagi baguih..ajar didik rakyat dgn agama..bagi jawatan mufti pd org lain pula..biar org lain pula merasa selesa.