"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, September 12, 2009

1Malaysia: Rakyat DidaHULUkan, Pencapaian DiuTAMAKan...

Reactions: 
Dekat atas ni ialah gambar seorang penduduk dalam kawasan Parlimen Pekan...

Namanya ialah Muhammad Hassan...

Saje aku paparkan gambar kedhaifan penduduk dalam kawasan Parlimen PM sendiri... bukan apa... aku teringat kata-kata PM semalam (sumber - sini) -
  • UMNO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam dalam membela dan merancang pembangunan umat Islam dan negara ini.
  • Katanya, UMNO sememangnya membela dan menaikkan taraf hidup umat Islam dengan membasmi kemiskinan menerusi pelbagai program kerajaan terutamanya menerusi rancangan Felda.
  • “Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan UMNO sejak 53 tahun yang lepas berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat Islam dengan membuka tanah rancangan Felda dan adakah ini bukan tuntutan Islam?,” kata beliau ketika menghadiri majlis Rahmat Ramadan di Felda Teloi Timur di sini hari ini.
Amacam..? ni PM kita ni cakap bahasa apa..? kalau tak membelit-menipu sekali dalam sebulan tak boleh ke..?

Yang aku paham sekarang - 1Malaysia - Rakyat DidaHULUkan, Pencapaian DiuTAMAKan.

Ptuih..!

89 comments:

BUJANG SUSAH said...

mohon copy bro

Topeng Perak® Unmasked said...

Sila-sila...

Sape PR/BN yg nk besarkan zakar? said...

takbirr!

Anonymous said...

Bro...dia org punya cara senang jer...membasmi kemiskinan tu ikut cara Yahudi...kasi racun dia org...buat setinggan sifar solution dia bakar rumah setinggan...kalau ada yang mati tu lagi bagus...skng nie Yahudi pun dah buat program population reduction? Tak caya? tgkla mcm Palestin...

Anonymous said...

Habis dah pakar perunding pun yahudi...

bond0134331159 said...

islam sebenar??????
macam pernah DENGAQ ayat tu
la ni cuba KLIK BAWAH tu
aku ada sesuatu kat hang
lepaih tu pikiaq sendri nak kata apa
klik bawah jangan tak klik
masuk link bawah ni......
http://bond0134331159.blogspot.com/2009/09/islam-sebenar-dah-start-balik-dah.html

Anonymous said...

Najib mane nk ambik tahu hal kemiskinan rakyat kalau bukan nk dekat pilihanraya baru la nk dtg bwk bini.terhegeh-hegeh dtg rumah org.ingat org suka..kalau najib tunrazak dgn rosmah mansur dtg rumah aku,aku tutup pintu rumah.malu r nk bagi pemimpin mcmni masuk rumah.malu org tgk...

Anonymous said...

http://sd-malaysia.blogspot.com/ tgk apa yg blogger ni tafsirkan kepada PAS.

Anonymous said...

Najib nak bawa islam sebenar setelah mendapat petunjuk dari gua batu caves baru ni.

Anonymous said...

betul. betul. betul.. memang sah kat malaysia nie memang terlalu ramai orang miskin / daif. hidup susah merempat. kalau betul kerajaan nak basmi kemiskinan satu mekanisma baru perlu diwujudkan. selagi kepentingan peribadi didahulukan, selagi itulah perkara ini tidak dapat di atasi

Anonymous said...

Tv3 suku Kata kat Pekan takde dah orang miskin.Siar berita najib dok melawat 2 biji rumah di 2 kg kat sana..Yang susah2nya dinegeri pr perintah saja kot sampai makan siput babi.

Media Cyber said...

perisik sayap patah.. agaknya ko lupe isu rumah org miskin yang dah nak roboh kat Permatang Pasir... sape wakil rakyatnya kat sana sebelum ni??? orang PAS juga kan?? bebal tak habis2.. cermin beli banyak sikit bro.

Anonymous said...

Ko pompuan dungu apa tahu minah cyber..takyah nyibuk kan orang rogol kan.

Anonymous said...

Media Cyber tu jantan lah.

Anonymous said...

mediasiber si bongok,

PAS parti memerintah ke??? kot ye pon krjaan negeri PR yg pegang xkan la kemiskinan blh hapus sekelip mata. umngok dah perintah malaysia ni 52 tahun bro, knp masih x mampu nak atasi masalah ni??? meh cni aku jawab, pemimpin umngok diangkat secara membabi buta, naik secara beli(rasuah) so lahirlah pemimpin yg sememangnya tidak layak untuk mentadbir. senang cakap pemimpin yg bodoh pun korg angkat jd pemimpin...

cara paling berkesan pastikan pilihanraya betul2 telus, penggunaan media mestilah tidak berat sebelah barulah rakyat dapat menilai seseorg calon dgn berkesan. masa tu tgk la negara dapat membangun dengan baik tanpa pemimpin yg rasuah, tipu sana sini, pembunuh, perogol, perompak duit rakyat dsb...

puak2 ni yg membantutkan kemajuan negara!!!

khak ptuih!!!

mrL

Anonymous said...

Pekerja kerajaan je lah yang diutamakan dapat duit raya aka pilihanraya.Itu pun ciput je dapat separuh2..Yg berjuta kerja sendiri,swasta dan takde kerja tak dipandang.

Anonymous said...

keje krjaan gaji ciput, kalau krjaan x bg bonus lama dah org gomen ni tersungkur... duit bonus guna utk bayar raodtek n insuren kete je...

keje swasta xpe la, gaji beso. bonus 2-3 bulan gaji. keje sndri pon sama, ada gak yg gaji besar.

yg paling perlu dibantu golongan yg btl2 susah, patut krjaan bantu diorg dulu... sedar lah kengkawan masih ada org yg nak makan pon susah kat negara kita ni walaupun dah 52 negara merdeka...

knp? susah sangat ke krjaan nak bantu diorg??? kalau susah/ xmampu toksah jd krjaan bg org lain lak uruskan negara nih!!!

mrL

Anak Lenggong said...

Topeng aku dengar berita yang ko yang menjerit kata nak rogol yb ogy tu...ishh..kat mana yang ko berkenan sangat kat betina murahan ni..kat mukanya kah...kat pinggang nya kah ..atau pun kat pungkuq nya...heran gak aku maybe betina gampang ni taste ko ngan mat sabu(pakar khalwat pas)...pada hal kalau betina ni tanggeng kat lembu pun...lembu lari....wooo..lain macam taste bubak kelantan kurus kering mat layan ni eksss..

Anak Lenggong said...

kah kah kah...gambar ni jugak lah yang dilelong oleh pukimak topeng nie masa pihanraya kat kuala t'ganu..dengan mengatakan rumah tu dikawasan kt...dah tukar nama ke orang tua nie eks..sudah2 laa setan topeng oii...jangan dok menipu orang...kalau dah takde duit sangat pun buat je laa keje halal..jangan dok ambik upah dengan memburukkan orang lain...

Anonymous said...

anak lenggong,

hang dok diam dalam hutan nun udah la... xyah bising2. org tahu la tempat ko lenggong tu. bandaraya kedua besar dalam malaysia ni...

syyyyhh...

mrL

Anonymous said...

kesian pakcik nie..
aku baca dia minum air aje bukak posa..
duit Kerajaan Pahang dah tak de..
Mat Denan dah bayar utang...akibatnya rakyat sengsara

Nasib baik umah pakcik nie sorang..kalau umah setinggan bersesak sesak..
dorang akan bakar umah tu...

Kawan aku ada keje DBKL...dia citer 2-3 bulan dorang akan sewa area setinggan, lepas tu dorang akan bakar rumah yang disewa untuk halau semua setinggan. Pampasan tak perlu bayar pada penduduk kat situ...ZALIM!!!

Baru nie terbakat kat Sg Besi, setinggan ke???

Anak Lawin Papulut said...

aNAK lENGGONG...MEMANG RAHMAT RAMADAN TAK SAMPAI KEPADA KO BUAT MALU ORANG HULU PERAK JAH..

MAK BAPAK KO DULU SUKA MENCARUT MARUT KE?

MAK BAPAK KO DULU RAJIN DOK GUNA PERKATAAN PU*I MAK KE? WAKTU KO KECIK-KECIK DULU...KALAU NAK MARAH PUN TAK PAYAH LA MENCARUT,MAKI HAMUN.....MAK BAPAK KO PUN SAHAM DAPAT JUGAK...TAKL PANDAI JAGA ANAK....
ADA ANAK TETAPI......

Anonymous said...

org pahang masih x sedar yg umngok ni la yg pelingkup harta, balak & kekayaan negeri. hutang & saman keliling pinggang. sedarlah rakyat pahangggggggggg

Anonymous said...

susah la, org pahang memang pure keBNgokkanye... biru pekat giler.

fedup tul dgn org2 pahang. pahang ramai peneroka. BNgok ugut buang rancangan kalau sokong PR... cilakusnye BNgok, main ugut2 lak...

mrL

MeriamBuluh said...

Pak Cik nie mesti kalah nak rebut jawatan JKKK...kalau tak mahu dah senang dah...
Kasihan... nanti sokong PR pulak yer...

Anonymous said...

gov xde duit skrg ni..

claim aku xdptx lg ni..

raya dh dekat...

Anonymous said...

Tak heranlah dgn gambar tu. Keadaan yg sama berlambak kat Kelantan yg diperintah oleh TGNA selama hampir 20 tahun. Makin ramai lagi ada...Apa bezanya? Kalau nak ikutkan slogan Najib, TGNA memang tak pernah mendahulukan rakyatnya. Pencapaian jauh sekali. Hampir 20 tahun memerintah, hampeh! Yg didahulukan oleh TGNA ialah ceramah. Siang malam pagi petang subuh senja, asyik dengan ceramah. Anak bini dirumah kebuluran. Muda mudi berfoya-foya, buat anak haram sana sini....Apa pencapaian TGNA? merosakkan agama dan menjahanamkan lagi umat islam dinegara ini adalah...so, yg mana lebih islamik secara total??? bukan setakat sembahyang bang, halal haram, ceramah sana sini je...

Tengok diri sendiri dulu, Fikirlah sendiri, sblum nak mengata orang!

Anonymous said...

Anon 4.34..

memang betul PAS perintah kelantan dah lama. tapi semua hasil yg dapat dah diguna utk bayar HUTANG yang ditinggalkan UMNONGOK. dah lah tue, peruntukan untuk kelantan semuanya disekat. pelaburan nak masuk disekat dan mcm2 lagi. abis macam mana kerajaan PAS nak basmi kemiskinan.

sepatutnya usaha membenteras kemiskinan secara menyeluruh perlu datang dari kerajaan pusat. dah 52 tahun memerintah tapi kemiskinan masih tak mampu nak selesaikan. kerana apa?? kerana masing2 dok pikirkan tekak & perut sendiri aje.

baru jadi YB kereta mewah dah menjalar, rumah besar, projek2 semua dia yg sebat.. apa citer???

Anonymous said...

September 12, 2009 4:34 PM
Dik oi..
ceramah sana sini,sembahyang tu dituntut oleh islam.xtahu la kalau yg menulis dekat ats ni nama je melayu tp bukan islam.keluarga abg xpernah pn terabai dik,kalau agama itu islam didahulukan semua perkara hal di dunia ini dipermudahkan.anak,isteri terpelihara dunia dan akhirat.xperlu la nk menunjukkan kekayaan kepada org lain kerana islam xmenuntut umatnya bermegah-megah dgn harta dunia.

tgk sendiri pemimpin UMNO,jawatan Perdana Menteri Malaysia tetapi dibenci oleh rakyat.bukan dia shj menerima nasib yg sama malah isteri dan anaknya sendiri rosak akhlak dan langsung tidak dihormati oleh rakyat Malaysia.kita sbg umat islam keluarga kalau nk hidup diberkati oleh ALLAH swt kenalah kita beriman kepada-Nya.kalau Najib tun razak layak memimpin rakyat mestilah dia berjaya memimpin keluarga dan anak-anak buahnya dari kesesatan.bukan menyesatkan mereka lagi.

Ulama berkhutbah ke arah kebaikan byk kali pn tp kalau UMNo memutarbelitkan penyampaian islam itu kepada rakyat xguna jugak.ini lah padahnya kalau manusia kufur nikmat yg diberikan ALLAH.padahnya rakyat buta pada islam sendiri-itulah yg dilakukan UMNO sedara.

Anonymous said...

Anak Lenggong..

Jgn nk memalukan org perak la anak lenggong.org dah xsokong UMNO sekarang yeob.keluar la dari lenggong tu bukak skit minda tu.duk lama sgt dlm kebun getah sbb tu ketinggalan zaman.kebanyakan org UMNO perak ni semua org2 lama yg kemaruk nk rebut jawatan ketua kampung.dpt elaun UMNO bagi.maki pn dapat rakyat bagi.berlagak berjawatan tp masjid xpenah pegi..

Anonymous said...

anaklenggong,

dari hutan mana ko baru kluar ni???
patut ler bahasa yang digunakan semacam jer...baru belajar bahasa Melayu ker?..baru tau apa itu internet ker?....duduk diam2 kat dalam utan tuh...pegi kawan dengan tupai ker, tenuk ker, labi-labi ker lagi baik..jgn nak menyibuk kat sini dgn bahasa2 yg ko bawak dari hutan tu...

P/S
gambar pakcik ni macam kat Rantau Negeri 9...ni bukan dekat pahang.

Anonymous said...

pakcik ni pernah dipergunakan oleh UMNO masuk iklan senyumlah-senyumlah ahai cek mek molek..

alah yg kempem nk menggalakkan rakyat senyum.org miskin pn mampu senyum lagi.

kalau najib tun razak la jadi mcmni...kan bagus.biar dia rasa susah skit baru nk insaf kot.

AnaK BugiS said...

Pada aku .. kemiskinan ada di mana2.. baik kampung dan bandar.. tak kira ler kaum apa.. tetapi yg paling teruk adalah tahap kemiskinan org india, melayu n last cina..persoalannya sape yg boleh di kaitkan..? Mestilah kerajaan BN.. yg dipimpin oleh Umno.. dasar dan slogan dah cantik. tp pelaksanaan gagal kerana adanya rasuah, kronism dan gagal meletak kan kepentingan rakyat mengatasi segalanya. So mari kita tukar umno, mca, mic dan puak juak kp 1 gagasan yg jelas meletakan ketelusan sebagai madah perjuangan mereka.

Anonymous said...

Ala.. celaka punya penulis blog..

Perisik Rakyat yang bodoh..

Dah le blog mcm blog pengemis.

Minta org bg duit..

Kat Parlimen Pekan tu terlalu sedikit org yg miskin berbanding di parlimen-parlimen negeri Kelantan.

Lg daif aku tengok..

Perisik Rakyat celaka.

Jilat punggung nuar ke pe?

Bodoh.

Anonymous said...

mat monggol ni islam kapal selam. ape nak cerita? lahir dalam golongan orang bangsawan, mane tau susah payah rakyat.
dapat jawatan PM secara percuma, mane ada kebolehan. Duit didahulukan, rakyat di pariakan.

Anonymous said...

Anon 7.46pm

Ko nie islam ke?? kalau TGNA cakap islam plastik korang melalak...

Ko nie spesis yang menjerit kat dailog MBSA aritu ek???

Aku rasa ko spesis bukan kepala Lembu..tapi kepala BABI!!!

Bodo..memalukan islam je...

Anonymous said...

TP...

apa citer Parlimen Jamaludin JArjis???

Lagi ramai le daif dan miskin...

Ahli Parlimen bersenang lenang di US. rakyat di rompin sengsara...

Alahai nasib rakyat Pahang...sape lah nak bela korang...

Dulu...Kini..Selamanya..Dibodohkan!!!

Anonymous said...

anon 7.46,

ini lah contoh umngok yg dah terdesak... rakyat dah x nak ngan umngok bang ooi...

dok meroyan kat cni cian dia...

mrL

TAMING SARI said...

Pakatan Celaka.. Perisik rakyat Babi..

Korang jilatle jubur Nuar.. Telanle kahak busuk Nik Aziz..

Makan taik Lim kit Sing, Teguk air kencing Karpal babi...

Bodoh punya pakatan rakyat celaka.

Hahaha

Topeng Perak® Unmasked said...

TAMIN SARI - Tahniah... komen terhebat dari anda setakat ini... kagum sungguh aku...

Komen anda terlalu hebat mengalahkan komen dari binatang yang tak de akal...

Teruskan usaha anda...

Tahniah sekali lagi...

TAMING SARI said...

Tahniah ke.. dah terasa sangat diri kamu tu bangang...

Dah lama ye buat keje memfitnah kerajaan ni?

nasib baik le kerajaan BN ni baik.. kalo tak dah lama ko kene saman.

uhhh...

Semoga Allah buka hati ko untuk bertaubat.

Maafle atas kekasaran bahasa di atas tadi.

Geram melihat manusia satu bangsa sesat.

TAMING SARI said...

Tahniah ke.. dah terasa sangat diri kamu tu bangang...

Dah lama ye buat keje memfitnah kerajaan ni?

nasib baik le kerajaan BN ni baik.. kalo tak dah lama ko kene saman.

uhhh...

Semoga Allah buka hati ko untuk bertaubat.

Maafle atas kekasaran bahasa di atas tadi.

Geram melihat manusia satu bangsa sesat.

faizal said...

INSYAALLAH SETIAP KEJAHATAN UMNO AKAN DIBALAS SECARA SEDAR ATAUPUN TIDAK SEDAR.

KEPADA PENYOKONG PR..SAYA MENYERU KITA PERTINGKATKAN AMALAN AGAR ALLAH MEMAKBULKAN DOA KITA IAITU MENUMBANGKAN KERAJAAN YANG ZALIM.

TETAP PENDIRIAN DAN AKIDAH.BERUSAHA DENGAN GIGIH.MAINKAN PERANAN MASING-MASING UNTUK KEJAYAAN ISLAM SELURUH DUNIA..TAKBIR.

Anonymous said...

Taming sari taik..tak dapat terima kenyataan umno tu parti penipu dia jadi gila meroyan..tak lama lagi dah umngok nak hancur.Mahadey kutty cakap le.

Anonymous said...

taming sari,

itu ke zikir yang umngok ajar ko selama ni??? patut la dulu sampai skrg dok lawan Allah. tolak Al-Quran, hina nabi.

teruskan lah zikir kamu tu...

mrL

Anonymous said...

Mcmni la contoh hasil yg lahir dari didikan UMNO kepada Taming Sari.mcmni org UMNO yg nk dibanggakan???bercakap pn xmemberikan faedah dan ilmu.ni kan pulak nk memerintah.

saman la dik..xheran pn.

Anonymous said...

UMNgOk memang gitu, mencarut tu dah jadi ratib harian deme, kalau dah tak de hujah tum ape lagi, menjerit sambil mencarut le, dari blogger, AJK caw, penyokong, same je, semua kaki kebas dan kaki carut.

KEMBOJA said...

Alahai kau orang semua...takkan tak kenal Melayu Umno tu...
Bila ada kepentingan diri aje baru nak "huluq". Kalau saja2 nak bantu...tak payah la....depa tak pandang punya.

Kalau nak bantu juga...kena panggil pemberita....tulis besaq2 dalam paper...mesti masuk tv...lepas tu tayang gigi...heh..heh...heh..."aku dah bantu" Macam ketua penerang Melayu Umno tu ...masuk paper tengah menoreh.....kah...kah...kah...kah...Mujuq pakcik tu tak suruh panjat pokok kelapa....kalau tidak jadi beruk la si Maslan tu.

KEMBOJA said...

Alahai kau orang semua...takkan tak kenal Melayu Umno tu...
Bila ada kepentingan diri aje baru nak "huluq". Kalau saja2 nak bantu...tak payah la....depa tak pandang punya.

Kalau nak bantu juga...kena panggil pemberita....tulis besaq2 dalam paper...mesti masuk tv...lepas tu tayang gigi...heh..heh...heh..."aku dah bantu" Macam ketua penerang Melayu Umno tu ...masuk paper tengah menoreh.....kah...kah...kah...kah...Mujuq pakcik tu tak suruh panjat pokok kelapa....kalau tidak jadi beruk la si Maslan tu.

Anonymous said...

biasa la umngok nih... pemimpin diorg pon peribadi hancur inikan pula ahli2 biasa. pemimpin sepatutnya dari kalangan yg terbaik. terbaik diorg memang tahap longkang n bakul sampah...

mrL

Anonymous said...

Info terbaru!Minyak petrol akan naik awal tahun depan, RM3 seliter. hadiah untuk rakyat bodoh dari mat monggol 1Malaysia.

Anonymous said...

Apa Najib Tun Razak nk rasa, kalau rakyat hidup susah.dah lahir dari bangsa hidup senang lenang dari xreti bercakap sampai pandai bercakap.penah Najib Tun Razak rase susah rakyat jalan kaki 1kilo pegi sekolah mase dlu-dlu???penah Najib Tun Razak ikat perut sebab xmampu nk beli makanan???penah Najib Tun Razak menoreh getah semata-mata nk buat duit belanja sekolah beli buku teks???mana penah bangsa ni merasa sengsara rakyat untuk nk mendapatkan hidup senang lenang.umur kita dah 40tahun baru kita nk merasa apa yg Najib Tun Razak rasa masa mase die kecik2 dulu.sekarang???nk mati pn belum tentu kita sempat nk rasa nikmat kepuasan hidup di dunia ni.tetapi alhamdullillah akhirat kita dahulukan.kepada pimpinan pas,pr yg byk membantu menambahkan ilmu akhirat kita terima kasih kepada ustaz-ustaz.byk surau ramadhan ni menganjurkan tazkirah itulah berkat pergi ke surau,masjid kita sama-sama boleh mendalami ilmu agama bersama.

Kalau Najib Tun Razak cuma rakyat biase merasa susah payah rakyat xkn Malaysia jadi mcmni.penindasan,penipuan,rasuah,berlagak sombong sana-sini,bermuka-muka didepan rakyat semua ni hasil daripada kebanggaan hidup dia.apa yg dia ckp org tepuk tangan,kalau xtepuk nnt org-org yg menganjurkan majlis tu marah.itulah adat di malaysia dah jadi budaya pn.dari kecik di ajar mcmtu oleh UMNO.

dulukini said...

itulah UBN

Anonymous said...

kalo betul minyak naik, elok beno le tu, petanda baik utk deme nak cepat turun.

Anonymous said...

tu.. lah! orang melayu islam tolol takde jatidiri takde jiwa bersaing maksudnya apabila ada benda yang berubah contohnya harga minyak naik kerja kuatlah dan berusaha lebihlah jangan duk asik komplain..

kalau dulu nak taip surat pakai mesin taip,hari nie nak buat surat guna komputer mana mahal? mesin taip atau komputer.. ? berusahalah.. janganlah nak keluarkan air liur berasid tu je.. dasar semua melayu atas pokok bahlol!

ingalah semua kehidupan ini sentiasa berubah dari bayi ke kanak2 dari kanak2 ke dewasa dari dewasa ke tua dari tua ke mati.. takkan duk jadi bayi jer.. asik dibelai.. oleh mak ayah 'melayu melayu semuanye bongok'

Anonymous said...

orang tua nie apa ler nak posting muka munyuk.. muka macam sebiji perisik rakyat+tukang besi nak tunggu bekalan dadah ke? tengok muka macam orang gian jer nak sedut dadah kahkahkah eeeiiiii he!

Anonymous said...

muka sebijik perisik rakyat? hehehe

cina said...

Woi anak bugis cina kata bugis pendatang!

KEMBOJA said...

BN = Barang Naik

Bila inflasi dah naik, maka berkatalah Pak2 & Mak2 Menteri BN..."Rakyat hendaklah tanam dan makan ubi kayu"

Begitulah LAGAKnya pemimpin2 pembesar Melayu Umno....

bob said...

salam semua...
korang anggap la media cyber kawan2 lembu yg sama kandangnya dengannya mengemboooo sorang2...berani mengemboooo kat sini je...kalau umno bawak g berkempen sure kena hambat masuk kandang...bah..bah!!! sebat punggung...tak de isu pun diorang nak buat org tertarik pd umnngok...makin meluat ada la dengan komen2 sampah diorang tuh...buang letrik je online tapi tah apa yg diorang dapat pun tak tau...dapat dosa dok bawak fitnah...p mai pmai dok tang tu gak..moooooo!!! 1malaysia...

bob said...

MEDIA CYBER SAID "Tanggal 12 April 2009, Media Siber secara tidak rasminya diwujudkan. Misi utama Media Siber ialah menjadikan blog ini sebagai satu forum yang bebas dan terbuka bagi membincangkan perkara-perkara yang dekat di hati kita sebagai rakyat Malaysia. Dan juga untuk mengumpulkan segala pandangan pembaca blog tanpa mengira had umur pembaca. Semuanya dialu-alukan memberikan pandangan mengenai isu-isu semasa yang berlaku di Malaysia mahupun isu yang terjadi di luar negara kita. Media Siber bertindak mendedahkan cerita yang sebenar bukan berdasarkan pengaruh dari mana-mana pihak dan menjawab segala isu-isu terkini agar orang ramai tidak tersalah menerima maklumat. Kerjasama daripada mana-mana pihak pembaca atau media amatlah dialu-alukan bagi memantapkan lagi segala isi kandungan blog ini. Akhir sekali, Media Siber mengucapkan ribuan terima kasih bagi mereka yang sudi melawati blog Media Siber. Salam..."

Comment berdasarkan fikiran logik.. :)

ASSALAMUALAIKUM...
TAHNIAH SEBAB BERJAYA BUAT BLOG NI..CUMA SATU JE YG AKU MUSYKIL..BLOG KAU NI KHAS UNTUK HENTAM PAKATAN JE KE??? KALAU ADIL DAN BEBASS,KENAPA TAK SIARKAN TENTANG UMNO/BN??? UMNO/BN TU MAKSUM KE??? TAK DE BUAT SALAH??? KALAU NAK BERPIHAK DI MANA2,NYATAKAN DI MANA KAU BERPIJAK...ORANG DAH TAK BOLEH JUDGE YG KAU NI ANTARA SALAH SEORANG BLOGGER UPAHAN UMNO/BN KALAU KAU NYATAKAN DI MANA KAU BERPIHAK..NYATAKAN PERJUANGAN KAU YG SEBENARNYA...JADILAH PENULIS YG ADIL DALAM PENULISAN SEBAB NANTI TULISAN KAU NI AKAN DIPERTANGGUNGJAWABKAN DI AKHIRAT KELAK...KEMUKAKAN FAKTA DAN HUJAH YG JELAS SUPAYA RAKYAT DAPAT MENILAI SIAPA UMNO/BN,SIAPA PR YG SEBENARNYA...KALAU KAT DUNIA CYBER PUN SAMA MACAM MEDIA LAIN MACAM MANA UMNO/BN NAK TAWAN HATI RAKYAT??? KALAU NAK MENANG BUAT CARA NAK MENANG,JANGAN BUKA PEKUNG DI DADA...BILA SESUATU ISU DI MAINKAN RAKYAT AKAN MENILAI SIAPA YG MEMERINTAH SEBELUM INI...ISU2 YG MELIBATKAN ARAK,KUIL,BABI,KPG BUAH PALA DAN SEBAGAINYA BILA DI KOREK2 DARI MANA DATANGNYA AKAN TERKENA PADA UMNO/BN SENDIRI..SEDANGKAN UMNO/BN MASIH LAGI TERBELENGGU DENGAN ISU SENDIRI SEPERTI TANAH ADAT DI REMBAU,PERKUBURAN CINA DI MELAKA...BERUBAHLAH SEBELUM PARAH...

aku penakut said...

masa pemuda AMK bawak lembu. korang tak kata apa, dasar berat sebelah
masa korang lahir sebagai melayu, mak bapak ko melayu, takde pulak ko nak tukar bangsa,

hanya melayu yang sanggup kutuk melayu..

si fauzi ni apa dia heran..kerja pun tak de, kahwin pun belum ,

so, dia tak kisah pasal masa depan anak anak .

puak macam ni yang akan menjadi kan bangsa dan ugama sebagai permainan...

yang akan menukarkan malaysia menjadi singapura..

KEMBOJA said...

Pi gatai cuba nak masuk dalam tong TAIK (UBN blogs) tu wat apa...dah tentu busuk. Aku dpd jauhpun dah terbau busuknya inikan nak pi jengok......heeeeeee...nak termuntah aku.

neutrality said...

tak usah lah dengki,
tak usah lah mencerca,
tak usah lah menyesatkan.

aku nak tanya,
kenapa kau tak laporkan kepada jabatan membasmi kemiskinan ?
kenapa kau tak usulkan kepada tv3 ?
kenapa tak ajak kelab2 kereta/motor untuk bergotong-royong menaik tarafkan muhammad hassan walaupun sedikit ?

adakah sebab kau lebih selesa menuding jari dari mengangkat untuk meringankan beban ?

aku berpendapat yg jika kau selitkan gambar usaha2 kau untuk membantu muhammad hassan ini sambil menghentam, orang akan lebih menghormati engkau

baginda® said...

penduduk PEKAN kan 80peratus adalah asal dari mymar... takcaya tanye suami PM kite.... so watpe nak jaga penduduk yg balanca 20persen tu.... tak caya tanya suami PM... lebih baik jaga yang mymar tu... angok2 geleng2.. tak caya tanya suami PM... tanah pun bagi kat mymarian siap elaun monthly lagi... tak caya tanya sape?

Liza said...

puak UBN cukup cerdas akal fikirannya... sama taraf semonya... yg penipunya, yg penyangaknya, yg catrutnya, mak dio orang tak kisah ke kalau tahu anak dio punya fikiran macam tu... baik bulan Ramadhan ni ko dok doa kat mak bapak ko... sian dio orang

aku penakut"... KJ dah lamo lelong saham Telekom kat Temasek, Telekom tu syarikat dari US ko? nak kata ko bodo tapi pandai pulak bezakan 1meSIA dgn Singapore!... tak apalah aku anggap ko masih lagi berhingus...

AnaK BugiS said...

Gang Samy Vello menang.. hehehe
Tp majoriti org Indai menyokong PR.kalo btol ler MIC tu mewakili kaum India dah lama dah taraf kehidupan dorang lebeh baik.. ni sama jer dgn Umno.. konon parti yg mewakili kaum melayu.. tp org melayu tetap terkebelakang dlm seme segi..
Oleh itu, rakyat kena menolak gagasan berdasarkan perkauman ni..
kita ada pilihan iatu PR.. dgn pendekatan yg lebih menyeluruh utk rakyat dan jelas memperjuangkan hak rakyat.

Anonymous said...

Si Fauzi TP belum kahwin?? Kahwin cepat nanti jadi bujang telajak..

Satu lagi, jangan habiskan masa memfitnah dan memaki hamun, tak baik. Nanti Allah extend time bujang sampai tak dapat jodoh..

Atau hang tak minat nak kahwin sbb takde nafsu, ker hang ni boyfried DSAI Al Juburi?? jeng, jeng, jeng!!!

Hamza said...

salam,

TAMIN SARI nape Tuan terlalu marah sangat pada PR?? Ketentuan ALLAH telah datang tuan. Satu ketika dahulu Kerajaan kesayangan tuan inilah telah membuat pelbagai keaiban, kemusnahan dan kezaliman yang disimpan agar tidak diketahui oleh Rakyat. Namun ianya tidak menjadi begitu..semakin hari ianya semakin membusuk. Rakyat telah memberi sokongan yang padu Kerajaan walaupun Kerajaan telah memperlakukan kezaliman dan keaiban yang tak terhingga kepada DSAI hingga menang PRU10 & PRU11 dengan keyakinan. Namun jangan menjadi amarah apabila rakyat telah memalingkan sokongan itu kepada PR.

Hamza said...

Kemiskinan..satu isu yang sangat global..tetapi isu kemiskinan di Malaysia merupakan isu yang tiada penghujungnya. Satu perkara yang menarik apabila sumber kewangan untuk peruntukan membasmi kemiskinan di Malaysia ini terbanahgi kepada 2 iaitu melalui Syariat Islam(ZAKAT/BAITULMAL) dan dari Peruntukan Kerajaan. Melalui Baitulmal sahaja jutaan kutipan telah diterima dari rakyat dan jutaan lagi dari Peruntukan Kerajaan. Namun kemiskinan ini masih lagi menjadi penyakit sosial yang tinggi dalam negara kita. Isunya kemanakah perginya dana tersebut??pengurusan yang bagaimana dilakukan oleh pihak berkuasa dalam membuat pembahagian tersebut?? Inilah yang perlu kita selidiki dan fahami.

Kegagalan Kerajaan dalam membuat data yang benar-benar tepat merupakan antara masalah yang timbul dalam menyelesaikan perkara ini. Oleh yang demikian timbullah lebihan dari dana yang tidak disalurkan kepada kelompok sasaran yang memerlukan. Ini jelas menunjukkan ketidakcekapan Kerajaan dalam menjalankan pentadbiran.Ini jelas membuktikan kesungguham untuk membasmi kemiskinan tidak diterapkan oleh Kerajaan.

Anak lawin Papulut said...

Anak lenggong dan taming Sari satu spesis dengan makhluk aneh yang dok usung kepala lembu...apa punya umno....maki,mencarut,ugut rogil,ugut bunuh,hina ulama,perkataan luar tabie...

anak lenggong balik bertaubat la hoi....

Anonymous said...

1UMNO-1LEMBU=BODOH CAM KEPALA LEMBU

Anonymous said...

Negara kaya rakyat susah.Dikurniakan hasil bumi melimpah ruah..Dari Minyak,getah,kelapa,kelapa sawit,padi,koko,nenas,tebu,lada hitam,teh,kayu balak semua antara terbesar didunia tetapi taraf hidup rakyat rendah.Hampir sejuta pekerja bergaji bawah 700 ringgit sebulan.Berbanding dengan negara spt jepun,singapura,eropah semua tiada apa2 tetapi boleh maju kerana tiada rasuah.

Anonymous said...

Hoi..aku malas nak cerita la....kau bagi Mohamad Hassan tu punya address..biar aku siasat betul2.Laporan kau orang bole percaya pun......putar belit

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 1:34 PM - UMNO ada semua jentera yang diperlukan di 1Malaysia.

Kau cari la sendiri, cakap hanya UMNO yang mampu bla bla bla...

Jadi... BUKTIKAN..!

Kalau yang ni pun kau tak dapat carik, nampak sangat UMNO tak mampu...

Dah jadi KERAjaan pun nak harap maklumat dari orang lain..? kalau macam tu, baik tak payah dok dalam KERAjaan..! bagi yang lagi mampu je...

Paham..?

Anonymous said...

Anon 1:06 PM

Aku setuju sangat dengan ko.. Negara kaya raya hasil bumi Allah bagi tapi rakyat idup susan. Aku pun heran masih lagi penyokong puak UMNgok dan Barisan Najis nie buta dan pekak dengan apa yang berlaku. Dah nak susah tak makan baru dorang nie sedar kot.

Gaji kalau kira 1 jam keje di bayar RM5..1hari 8 jam dapat RM40. Sebulan kira 20hari keje ada la 800 lebih kurang. Tapi gaji sekarang ni dibayar RM600 sebulan apa nak buat banyak tu....

Malaysia nie macam negara bapak dorang punya je..woi penyangak...bapak dan mak aku bayar cukai tau!!!

Anonymous said...

Rakyat pilih BN memerintah suruh korang jaga kebajikan dan buat terbaik untuk rakya...
Bukan sesuka ati korang belanja duit rakyat dan buat harta...

Kalau korang tak di pilih..apa korang keje??? pegi la jadi doktor, lawyer, atau keje Goemn. Mana mampu nak buat harta sampai berpuluh2 juta...

Barisan Najis nie memang nak jadi macam parti LDP kat Jepun tu...
nanti la korang PRU13...memang nak kene ajar!!!

Kepada kengkawan di Pakatan Rakyat..kita mulakan kempen dari sekarang,1 orang cari 10 untuk berkempen...kalau 1000 orang dah ada 10,000 dan kalau dah ada 10,000 kita dah ada 100,000 untuk berkempen..

Mulakan dari sekarang untuk jatuhkan KERAjaan BARISAN NAJIS nie!!! AYUH!!!

ALLAH HUAKBAR!!!!REFORMASI!!!

Anonymous said...

Blog ini dah banyak ke mengumpul dosa?

Kandungan yang menfitnah paling teruk.

Nak challenge Blog Raja Petra ke?

Semoga Allah buka hati korang untuk bertaubat.

NaNbN said...

Arak: MB Kedah tekejut cadangan Pemuda Pas

"Bila pula Dewan Pemuda Pas ada kuasa ke atas kerjaan negeri" kata Datuk Seri Azizan Abdul Razak

???????????????????????????????????

AnaK BugiS said...

Anony. 437

Walaupn blog ne bersifat provokasi dan fakta atau sumber maklumat tak benar 100% tp kalau nak di bandingkan dgn media arus perdana yang mengaburkan fakta, menipu rakyat, mensensasikan kemuliaan pemimpin yg kotor, pemberitaan yg berat sebelah dan dan yg paling hina sekali bersekongkol dengan niat utk merendahkan inteligent rakyat dalam menyebarkan kebencian dan perkauman. Setidaknya blog sebegini sebagai alternatif bg mereka yg mahu mendapat cerita yg tidak dipaparkan oleh media arus perdana.

Anonymous said...

'sweeping AnaK BugiS back to indon'
enkau tu..kan,AnaK BugiS tuntut merdeka dari Belanda masuk hutan serang dari belakang bunuh Belanda alah gerila guna buluh runcing

memanglah! kau asik hentam enkau cemburu kat orang malaysia guna otak bijak bistari takyah tumpahan walau setitik darah po..

Anonymous said...

'sweeping Anak Bugis back to indon' merdeka! merdeka! merdeka!

Anonymous said...

salam ,

brader sabar ya..nnti ader prk kitorang buat repair rumah abg yer..tp bahagian bumbung jer...psal budget tak cukup..maklumlah banyak saluran dan saliran yang berselirat..diharap abg pham yer..tp jgn lupa pangkah BN taw ..psai BN jer mampu nk tukar bumbung ghumah abg...Pembangkang tk mampu....

Lagi satu...abg jgn pulak dh dapat bumbung baru..nnti pangkah lain plak...berdosa taw...tak amanah..
jgn jadi oghang tak berterimaksih pada pemerintah yang guna duit mak bapak mereka sendiri untuk membangunkan negara ini....ingat taw....

sabar ya bang.

Ahli BN totok

Anonymous said...

apasal tak ambik rumah Raja ganja si Perisik Rakyat...bro, bulan pose pun hang pekena ganja ker? patutlah mamai semacam jer!

Bicara Luncai said...

gambar siapa tu fosing macam model aje....!!

Anonymous said...

aku tgk komen pencacai umno dlm semua blog PR sama je mentaliti diorg.
pencacai umno x tau mcm mana nak jawab isu2 yg terjadi, sbb tu komen2 diorg ni biasanya dilimpahi dgn carut-marut, lagi satu diorg akan serang TGNA tak pun DSAI.
tu je modal diorg yg baghal mcm lembu...
mcm tin kosong..
wa kalau jumpa tin kosong, wa pijak je bagi kemek.

p/s.. kalau bole aku nak masuk semua blog PR dan salin semua komen2 pencacai umno pastu aku nak buku-kan. tajuk buku ni: LEMBU YANG BERSYAIR.

huRAIRAH

Anonymous said...

TAK CUN LER..................POSTING MODELING PR NIE.. TAKKAN BAYAR .50SEN JER!

Anonymous said...

Kepada perisik rakyat,

Klu hang rasa kerajaan buat tak betui, tak kena, tak huloq kan bantuan..
apakata klu hang dgn geng2 hang saja pi tolong org2 miskin? daripada dok tulih tak ketahuan...
Dok salahkan org saja, smpai bila x selesai masalah...

Iryu said...

Hi guy, aku ni brasal dari sabah.. ni nak share sum ting dgn korang...
Perna kah kamu myaksikan BN suap rakyat msa pilihan raya? x pernah kan...
Cuba kamu pergi sabah, BN adakan kempen undi dan sesiapa yg mgundi akan dibayar Rm50-Rm100. then, Bn menang majority di sabah sebab duit...
BUT PLZ IM SURE "kamu orang semenanjung x pcaya kata2 ni"
1) orang indonesia dan filipina yang masuk secara haram ke sabah akan dapat IC atau kad pgenalan taraf "bumiputera" skiranya mereka undi BN dan setia UMNO.
2) pduduk asli orang sabah ialah suku kaum kadazandusun sahaja, mereka tidak mengundi, tapi orang2 indon and filipin yang undi sbb mrk telah diberi keistimewaan (Kad pengenalan bumiputera) dan duit (mgundi)i... Sbaliknya orang indon dan filipin ni benci BN, tp psal IC dan duit punya psal, mrk buat apa ja.
3) jangan salah paham thadap pduduk sabah, nak salahkan "salahkan BN or UMNO" sbb mrk telah mggunakan teknik licik mereka msaukkan pendatang asing"
kata2 ni adalah benar bknnya rekaan... Mgkn kamu ingatkan BN di sabah layan rakyat dgn adil sbb tu BN slalu menang majority, TAPI itu tipu belaka geng, masa pilihan raya ja turun padang.
klau mo tau lah, stakat edar payung bn, topi bn, baju bn, bagi coke atau bagi kayu dan atap pada penduduk kampung. mereka terus mengundi BN... apa tak menang sbb ini lah kgemaran orang indon dan filipin
rakyat tak berfikiran ni adalah penduduk atau orang asal dari indonesia dan filipin (alien) BKNNYA PENDUDUK TEMPATAN.
pernah dengar PBS tak? Parti Bersatu Sabah.. Ini badan adalah yang tebaik di sabah yang berusaha memisahkan sabah dari Malaysia sbb:
1) kerajaan persekutuan telah mgambil sumber duit dan hasil dari Sabah utk pbangunan di semenanjung bknnya duit tu pergi ke tmpt yang sewajarnya.
2) PBS berusaha utk memajukan dan memisahkan sabah sebab nak mjadi negara yang independent seperti singapura. Tapi yg jelasnya, Sabah boleh mjadi lebih kaya dari segi ekonomi jika dibandingkan dengan semenanjung dan singapore.
3) Sabah sahaja tak termasuk Sarawak telah myumbang sbanyak 56% kepada sumber ekonomi Malaysia.
4) pjuang PBS "Pairin" telah ditahan ISA sbb dikhuatir oleh kerajaan Mlaysia akan hilang punca Ekonomi Malaysia. saki baki ahli PBS tlah dibeli dgn harga berjuta2 untuk masuk BN.. Then terbubarlah PBS.
5) Datuk Musaman "Menteri sabah" pandai, dia mpunyai duit bjuta-juta di bank switzerland".
anak2 lelaki beliau slalu bgadu antara 1 sama lain sbb "money$$$$". Duit rakyat dan pelan untuk rakyat lesap masuk dlm poket.. "BAGUS DIA MAMPUS"
PKR adalah badan yang betul2 ingin menolong rakyat. Dimana masyarakat malay, cina dan india bersatu dlm parti ni... ini baru dikatakan 1 malaysia.
Golongan Ahli dlm PKR ni adalah orang2 yg terdiri drpd orang yang berpendidikan tinggi, bpgalaman n pgetahuan tinggi. Yg PENTING "THEY ALWAYS THINK THE FACT"
GOVERNMENT ALWAYS COME OUT WITH STUPID AND NONSENSE STATEMENT AT TV3 OR NEWSPAPER ONCE THEIR SETBACK OR CARELESS ACTION SPREAD AMONG ALL OF US.... this thing cannot denied.... come on!!!! wake up
negara ni masih tak maju2 atas rasuah dan moral orang atas yang memerintah masih lembap, pikir keuntungan dan buat hal masing2. "berkerja untuk rakyat" hanyalah propaganda untuk mracuni pemikiran rakyat yang bodoh. "KAMI BKN BODOH ADALAH KATA2 RAKYAT MALAYSIA YANG BEROTAK", "HIDUP UMNO IALAH ORANG YANG NAK MENEMPAH NAMA , TAK SEDAR DIRI DAN BEKERJA UNTUK KERAJAAN (DPT MANFAAT DARI SEGI CUTI LEBIH, BELI KERETA N RUMAH MURAH DAN LAIN) ". –NAJISSSSSS POLITIK-
Persoalannya, di manakah Bdn Pcegah Rasuah? bdn ni spatutnya berada dibawah PKR bkn bdn kerajaan sbb ADAT KERAJAAN ialah tolong-mnolong antara ahli2 nya dan jabatan2 nya..