"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, September 11, 2009

MeLAYU Islam Yang Bodoh Nak Berubah...

Reactions: 
Kalau Islam jer rasanya tak ler bodoh.. tapi ini

MELAYU (ISLAM) YANG BODOH NAK BERUBAH..! BODOH NYA BANGSA KU SENDIRI.

Memang betul ler bodoh.. sapa suruh terima syarat semasa pi melutut kat british nak minta kemerdekaan.? nak sangat merdeka, setuju jer dengan syarat supaya orang cina dan india dikekalkan sebagai rakyat malaysia.. sapa yang bodoh tu.. melayu ler kan.. kan.. kan... Islam tapi tak macam Islam.. melayu Islam..

Bacalah sejarah dan cuba fikirkan mengapa hanya parti UMNO yang dibiarkan bebas oleh Inggeris dan parti-parti lain yang mendapat sokongan besar diharamkan dan pemimpin mereka dipenjara (ISA) oleh Inggeris.

Mengapa Tunku Abdul Rahman tergesa-gesa merundingkan kemerdekaan Malaysia dengan Inggeris pada masa yang sama Ibrahim Hj. Yaakub (pemimpin yang disenangi oleh kebanyakkan orang melayu) berada dalam penjara.

Pejuang Islam ramai yang dibunuh dan diburu oleh pihak Inggeris.. seperti Tok Gajah, Mat Kilau, Tok Janggut yang diseksa mayatnya selepas dibunuh.. Hj. Abdul Rahman Limbong, peguam yang dibuang negeri ke Mekah. Dato Bahaman.. semuanya diburu, dipenjara dan dibunuh.. lenyap seketika semangat melayu...

Semangat kemerdekaan tercetus semula sebaik Syed Sheikh Al-Hadi, Sheikh Tahir Jalaludin, dan Hj. Abas Taha (kesemuanya lulusan Al-Azhar).. mencetuskan pembaharuan dalam Islam dan melahirkan tokoh seperti Ibrahim Yaakub yang mendapat didikan di Maktab Perguruan Sultan Idris.

Semuanya berjalan lancar hinggalah kedatangan Jepun dan kembalinya Inggeris selepas Jepun menyerah kalah.. pihak Inggeris menyedari betapa kuatnya pengaruh Islam yang tercetus dalam pejuang kemerdekaan.. semua pemimpin yang berlatar belakang Islam ditangkap, dipenjara, dan parti mereka diharamkan.. dan diganti dengan UMNO.. hinggalah hari ini..

UMNO sebenarnya adalah waris penjajah untuk menjaga kepentingan mereka di sini.

Sumbangan - lah68 ripen

66 comments:

dzulhaqq said...

Salam Fauzi..

Aku setuju dengan kau 100% bab merdeka ni...

AnaK BugiS said...

Pejuang kemerdekaan adalah mereka yg menentang penjajah bukan yg berkroni dgn penjajah..aku dah lama tak setuju dgn perkara ni.. sejarah dan fakta yg sebenarnya tidak pernah ditulis dlm buke teks.. semua menceritakan perihal pemimpin umno seolah2 mereka saja yg memperjuangkan kemerdekaan.

TP..

Ada masalah dgn 2 site yg link kat sini.. sila removed link tu

Anonymous said...

sy pula kurang setuju. apa salahnya berbilang bangsa. Bukankah ada ayat Al-QURAN utk kita saling kenal mengenal. Apatah lg bagi kaum Adam, antara tugas mereka ialah berdakwah kpd yg belum Islam. Bukankah lebih mudah utk berdakwah sekiranya duduk berjiran. Salahnya skrg kerana yg belum Islam tidak pernah tau betapa indahnya Islam, hanya segelintir shj.

dzulhaqq said...

Fauzi..

Bab artikel kau tentang pembinaan kuil tu,dah terjawap oleh tindakan negara luar dalam berita hari ini iaitu DENMARK tidak membenarkan MASJID di bina di negara mereka.

Puak bukan islam dah jawab. Itulah akibatnya tindakan gerombolan yang tak berfikir..kahkahakah...

Anonymous said...

kenapa tak boleh buka blog kerajaan rakyat?

-eeyet

Melayu utk Melayu, Islam untuk Semua. said...

apa apa pun aku rasa elok dikaji semula dengan sistem pendidikan Malaysia ni secara total. malah aku rasa subjek sejarah tu banyak yang palsu dan bohong.

org yg menulis sejarah ni ntah tak tau sape orangnya.

yg aku nampak dasar kebangsaan yang merupakan senjata org2 barat dalam membenarkan mereka memanipulasikan org lain dari semasa ke semasa telah berjaya 100%.

semangat kebangsaan adalah musuh bagi Islam. Nabi Muhammad s.a.w. secara jelasnya tidak menyebut Islam itu untuk org2 Arab sahaja tetapi untuk semua.

manusia datang dari Nabi Adam dan yg peliknya kenapa UMNO tak nampak Islam tetapi mengutamakan bangsa?

Cintakan bangsa sahaja jadi bangsat..tapi cintakan Islam jadi tenteram. Insya-Allah.

sumy vollo said...

ayoyo maca.kita worang jugak tahu itu cerita.appasal itu british tarak marah sama umno.lain parti semua kena hantam.sendiri sudah tahu apa.porahhhh punya parti.

Anonymous said...

Melayu yg diperjuangkan oleh UMNO bukan mengutamakan islam sebagai agama rasmi malaysia tetapi mengetepikan keistimewaan itu dgn mengaburi mata-mata mendidik serta memanjakan rakyat dgn nilai,wang ringgit.

tahun akan datang islam di malaysia cuma sekadar nama shj negara islam tetapi zahirnya tiada langsung keistimewaan islam itu kepada rakyat beragama islam.

sy tidak bersetuju UMNO menerajui negara ini.parti ini terlalu munafik untuk dilihat dari pandangan islam.pemimpin sendiri gagal memberikan contoh yg baik kepada rakyat.bagaimana rakyat hendak mengiakan islam adalah agama rasmi negara malaysia.UMNO hanya menunjukkan kelemahan dalam islam dan apabila islam itu di anak tirikan sistem perundangan juga akan hilang maruahnya sendiri.itulah yg dilakukan oleh umno sekarang.

Media Cyber said...

kalau begitu, sesuai dikatakan yang kamu ini hanya inginkan bangsa melayu menguasai tanah melayu ini a.k.a racist. inikah yang diajar oleh Pakatan Rakyat kepada kamu Perisik?

tiada salahnya negara ini diduduki pelbagai bangsa. artikel kamu ini jelas sekali menunjukkan kamu hanya memntingkan diri sendiri. Tiada bezanya dengan sifat komunis.

kalau kemerdekaan tidak dituntut pada masa itu, rasanya keturunan kamu sendiri tidak akan wujud, kita cakap boleh je cakap mengenai apa2 sekali pun, tetapi fikir.. kalau negara ini tidak mencapai kemerdekaan, entah2 di zaman kelahiran kamu, kamu langsung tidak menikmati ketenangan hidup seperti apa yang terjadi di Palestin.

Sekarang ini isu mengenai segelintir rakyat indonesia mengutuk mencaci maki malaysia.. adakah kamu memberikan pendapat kamu mengenai perkara itu? yang kamu tau ialah, mengutuk kerajaan.. mengutuk kerajaan.

merdeka! said...

apa yg media cyber faham sebenarnya ttg kemerdekaan?

Anonymous said...

Makcik media cyber oii. sape yg rasist, bukan UMNgOk ke... cermin diri le, takut nnt ludah kena muka sendiri, dia yg berak merata lebih 50 thn, sekarang sibuk salah kan org sebb tak bersihkan taik dia.

sebab ape artikel begitu di tulis, itu nak perli UMNgOk, kome yg terima syarat tu, nape pulak sibuk dgn ketuanan Melayu lah, apelah, ini namanya takut dengan bayang2 sendiri, takut dgn ape yg kau org dah buat.

Melayu takkan terjejas walau siapa pun memerintah, kalau pakatan memerintah PAS dan melayu PKR akan memastikan hak2 melayu dan muslim di Malaysia akan terjamin, DAP tak boleh menguasai kerajaan pusat, DAP adalah pelengkap bagi PR utk memerintah pusat nnt. DAP hanya bertanding 1/6 dari seluruh kerusi Parlimen, apa yg boleh buat dgn 1/6.

cikgu math said...

media cyber matematik tak pass arr.
nama je ada skit gempak tapi math buduh skit..muahahaha...

Media Cyber said...

To merdeka!
Sbnarnya aku x faham ape2 tentang merdeka ni sbb aku bangan x skolah..blajar dulupun takat darjah 3 jer..tp pemimpin Umno la yg tolong buat magic sampai aku jd tahap ni..petik jari jer dpt duit..bkn mcm hang blajar sampai u pun nk wat blog kena kutip derma.. ni yg aku sanggup jd pencacai angkat najis Umno ni..ala org memberi kita merasa..kan x gituh TP..

Anonymous said...

buat ape nak ada keturunan kalau kita xmampu nak menjawab di depan allah di akhirat nanti?atau hanya tahu ada keturunan tapi xtahu nak melaksanakan tanggungjawab allah terhadap keturunan tersebut?

lebih baik jadi macam palestin daripada jadi negara yang dipenuhi kemunafikan....boleh aku berjuang supaya mati syahid dalam mempertahankan agama islammku darpada menjadi barua kepada barat...yang aku nampak org umno nih,takut sgt nak meninggalkan dunia ni....hanya fikir utk ketenangan dunia sahaja....yang tenang akhirat xnak....pastu bila ckp org umno xmasuk syurga marah la plak....

Anonymous said...

Takyah sibuk2 kata TGNA 'HUKUM HUDUD' akan diterjemahkan selepas PRU13 mase tu PR dah menguasai KL 'KERAJAAN ISLAM' yang 'ORI' dah ada kat Malaysia.

Peliwat akan disulah/disumbat jubur mereka oleh buluh runsing,penzina akan direjam sampai mampui,pencuri akan dipotong tangan,pembunuh akan dipancung kepala, peminum arak@TAKEBEER akan dirotan 160kali (L)@ 80Kali (P)tak pakai tudung bagi wanita akan dihukum cukur kulit kepala bubuh garam dik terik panas matahari.. Eee.. azabnya

Pada masa tu.. BAR Counsel & SIS Ngo-Ngo sesat takyah kate hukum hudud ekstreme,zalim,tiada perikamanusiaan,SUHAKAM duk diam2 kat tepi,sebab hukum hudud akan mendisiplinkan Umat Islam & menjamin mereka supaya masuk Syurga bila dah mampui..

Media Cyber said...

Puji!
hang balik Kelantan naik keretapi Ekspres Wau jer w/pun ngaji samapi U..hang tgk aku darjah 3 pun x sempat abis tp aku naik flight balik Johor..x main la Air asia tambang murah sgt..duit berkepul2 dlm poket ni sampai aku shoping abis satu KL pun x abis lg ni..Umno bg..duir rakyat M'sia lg tu..ape kata hang joint group aku sbg Pembela Negara m'sia tercinta ni..x yah la aku dpt dosa mmanjang jer dok kutuk hang hehehe..

Liza said...

Medihya Cibai...
apa yang ko merapu nihhh... kita orang tak akan kutuk KERAjaan Malaysia kalau Penjahat2 yg ada kat KERAjaan Malaysia tu tak jadi Penyamun dan Pengkianat! sebaliknya kalau membentuk Kerajaan yang adil untuk rakyat! kalau dio orang adil, tak makan duit rakyat, malah rakyat betul2 diutamakan... rasanya wujud ke PR? rasanya ada ke rakyat susah macam ko Mcibai? sorry aaa terkasar sikit! tapi sepatutnya orang macam ko ni bagi makan kat buaya je... pembantu2 kepada pemimpin yg zalim diAkhirat akan dijadikan sebagai Anjing Neraka!

-thethinker- said...

amboi...dulu sebab nak merdeka , terima syarat kaum cina dan india yg melafazkan taatsetia kpd Malaya akan diberi kerakyatan. Laa nii , depa pulak dok cakap , awat bagi kerakyatan. Nii laa yg dipanggil habis madu sepah dibuang , nak ibu taknak anak. Nak lembu tak nak kepala lembu. Dasar buruk siku.

Depa nak suruh rakyat cina dan india kita nii pii mana ? Nak gi China , India ? Kat sana , apa pun depa takda , takda saudara mara , takda kampung halaman . Ini laa tanah air , inilah tempat lahir dan mati. Terima saja laa , kita nii dah tak leh dibelah bahagi dah , dah gaul secukup rasa dah.

Malaysia = Malay + Sino + Indian + All together

Anonymous said...

rujuk KONTRAK SOSIAL//

amialhadid said...

akupon dah lama konfius.. sebab apa, parti melayu tu berdegar2 tentang malayan union/penjajah british, last2 dah merdeka diorang pakai nama UMNO akronim bahasa penjajah..lagi pelik undeng2pun copy british punya..

lagi babulu..ramai pemimpin umno nih keluaran uk..kalu benci ngan pnjajah apsal hantar anak melayu ngaji kat sana?

tu yg aku rasa ada udang sbalik mee..

budak tadika said...

media cyber,

kalau dah bangang tu x yah susah2 membebel kat sini. muahaha...

umngok cyber said...

muahaha..

" Sbnarnya aku x faham ape2 tentang merdeka ni sbb aku bangan x skolah..blajar dulupun takat darjah 3 jer..tp pemimpin Umno la yg tolong buat magic sampai aku jd tahap ni..petik jari jer dpt duit..bkn mcm hang blajar sampai u pun nk wat blog kena kutip derma.. ni yg aku sanggup jd pencacai angkat najis Umno ni..ala org memberi kita merasa..kan x gituh TP. "

umno bg pakai duit sape tu?

MC_Shaharul said...

media rkyat hang dpt duit dari umno tue pn duit rasuah,duit rakyat,duit haram..x berkat pn duit hang tue..hang berseronokla dgn duit haram yg umno bg tue..tuhan x menilai pn org tue byk duit ker x,duit yg dpt dari sumber yg haram di akhirat nnti akan disambar api neraka...

hang bersonokla kt dunia nie na..tp tgu azab Allah diakhirat nnti,hang nk ambik duit rasuah ka,mkn haram ka,lantak hangla..jgn duk ajak org lain buat benda haram jadah mcm tue!!!!

moga2 tuhan bg hidayah kt hang..

MC_Shaharul said...

media cyber hang dpt duit dari umno tue pn duit rasuah,duit rakyat,duit haram..x berkat pn duit hang tue..hang berseronokla dgn duit haram yg umno bg tue..tuhan x menilai pn org tue byk duit ker x,duit yg dpt dari sumber yg haram di akhirat nnti akan disambar api neraka...

hang bersonokla kt dunia nie na..tp tgu azab Allah diakhirat nnti,hang nk ambik duit rasuah ka,mkn haram ka,lantak hangla..jgn duk ajak org lain buat benda haram jadah mcm tue!!!!

moga2 tuhan bg hidayah kt hang..

NaNbN said...

Sekiranya menjadi kenyataan Perintis Kerajaan Perpaduan akan bermula di Selangor
Pada 16hb Sept 2009 ?????

13hb-14hb,Sept 2009
~6 ADUN akan umum keluar Parti
15hb Sept 2009/jm 10am
~PAS Keluar Pakatan Rakyat Selangor
15hb Sept 2009/jm 2am
~31 ADUN mengumumkan hilang kepercayaan terhadap * YAB MB Tan Sri Khalid Ibrahim
16hb Sept 2009
~YAB Datuk Dr. Hassan Ali MB Selangor yang baru
(MB Kerajaan Perpaduan PAS,BN dan Bebas)

Topeng Perak® Unmasked said...

NaNbN said -

Sekiranya menjadi kenyataan Perintis Kerajaan Perpaduan akan bermula di Selangor
Pada 16hb Sept 2009 ?????

13hb-14hb,Sept 2009
~6 ADUN akan umum keluar Parti
15hb Sept 2009/jm 10am
~PAS Keluar Pakatan Rakyat Selangor
15hb Sept 2009/jm 2am
~31 ADUN mengumumkan hilang kepercayaan terhadap * YAB MB Tan Sri Khalid Ibrahim
16hb Sept 2009
~YAB Datuk Dr. Hassan Ali MB Selangor yang baru
(MB Kerajaan Perpaduan PAS,BN dan Bebas)

Rentetan dari peristiwa diatas sekiranya benar berlaku)

20hb Sept 2009
~Semua ADUN-ADUN PAS, PKR dan DAP yang membelot dilucutkan keahlian dari jawatan dan keahlian dalam Parti masing-masing seterusnya menjadi ADUN Bebas...

20hb Sept 2009 juga
~Semua ADUN-ADUN Bebas yang membelot tadi akan hidup dalam kehinaan dikawasan kuasaan masing-masing sebagaimana yang dialami oleh 3 ADUN Bebas di Perak.

Mereka-mereka ini akan menerima Bonus masing-masing dalam PRK13 nanti.

Kami tidak kisah jika kami kehilangan kuasa akibat dari ADUN-ADUN yang telah dipilih tetapi membelot.

PRK13 nanti, tangan-tangan kami akan mengajar mereka-mereka ini.

Naruto Sensei said...

Ha ha Malaysia dah lama kena tipu Topeng..

Bangsa Jepun pun tahu sebab tu Jepun datang menjajah mereka..

Jepun hanya nak menunjukkan kepada orang Asia jangan menjadi bodoh dan dibodohkan oleh British dan Amerika.

Jepun nak tunjukkan yang orang Asia boleh berdiri sama tinggi dengan bangsa lain didunia.

Tapi puak pengkhianat British selalu tunjukkan kekejaman Jepun membunuh tali-barut British sahaja

Maka dimainkan Propaganda yang Jepun ni kejam dan membunuh sesiapa sahaja. Tanya lah bekas tentera Jepun di Mana2 sahaja. Siapakah yang dibunuh.

Hamba seks yang dikecoh2kan masa perang Dunia tu melibatkan tentera Jepun saja ke..? Di Masa British memerintah berapa ramai anak dara Melayu hilang Maruahnya kenapa tak diceritakan.

OOH sebab pencacai british dan termakan budi dan taik British..

Kalau macam ni selamanya lah pemikiran Melayu akan terjajah oleh British.

Ingat Jepun mengalah di Malaysia tanpa sebarang Syarat. tetapi British mengalah di Malaysia sampais ekarang Umat Malaysia terjajah minda dan kehidupan mereka.

Sedar lah..

Naruto Sensei said...

Lagi satu kalau Jepun ni kejam .. Berapa banyak ulamak Islam dibunuhnya..? Sila berikan jawapan dengan fakta bukan main maki hamun saja.

Malah jepun langsung tak mengusik Institusi beraja di Tanah Melayu.. Ada cerita sila berikan hujahnya.

Ini kerana Jepun mempunyai Raja malah menghormati Institusi rajanya. Tidak seperti English.
Melayu dah lama tertipu dengan UMNO tali-barut penjajah Inggeris.

Jangan menipu lambat laun bangkai tu dihidu juga..

Anonymous said...

Jangan percaya dgn perang saraf yg dimainkan bloger umno mengatakan akan kerajaan selangor akan tumbang 16 sept nanti.Mereka rbf dan gap diupah utk mengucar kacirkan pimpinan kerajaan pr dan sbg kempen penolakan pengundi kepada pr dibagan pinang.Kalau adun2 tu nak melompat parti dia takkan dedahkan namanya sebelum tiba masanya.Dan takkan ada adun pas yang teringin membentuk kerajaan dgn umno.

Anonymous said...

Kpd yang bertanya knp blog kerajaan rakyat tak boleh dibuka tu sebab ianya telah digodam oleh hacker indon.Sekarang dah boleh ttp banyak posting sebelumnya telah hilang.

Anonymous said...

Salam sedara sebangsa dan seagamaku...

Terlalu ramainya bijak pandai melontar pendapat sehingga tidak nampak secebis langsung jasa2 generasi terdahulu...Inilah agaknya nikmat kemerdekaan yg kita nikmati sehingga kita tidak sedar yg kita menjadi manusia yg makin bijak hasil dari usaha generasi terdahulu yg kita sedang kutuk ketika ini...Ingatlah akan tiba saatnya nanti generasi akan datang akan memaki dan mencemuh kita yg mereka anggap BODOH kerana memperkatakan perkara2 yg pada mereka tidak relevan langsung kerana ketika itu mereka akan melihat persekitaran mereka dalam pandangan yg berbeza dan menampakkan kebijaksanaan mereka melebihi kebodohan kita sekarang ini...sebagaimana kita sekarang ini melihat kebijaksanaan kita sekarang ini sehingga ternampak kebodohan generasi terdahulu....Kalau tak ada dahulu...takkan ada sekarang ini...bersyukurlah pada Allah swt dan berterima kasihlah pada generasi terdahulu yg telah merintis satu laluan yg mudah utk kita sekarang ini...Sekiranya anda masih mengharap insan lain mengisi perut anda setiap hari....pandaikah anda......
Berfikir dan bertindaklah dalam kerangka kita sebagai manusia yg berilmu...

Azahar

Anonymous said...

UMNO talibarut inggeris.Cuba check sejarah selepas merdeka ada ahli parlimen dan penasihat malaya dalam kerajaan perikatan ada orang inggeris.Bendera pun ada persamaan dengan bendera amerika s.Begitu juga dgn lagu kebangsaan yang dicipta asalnya oleh seorang warga perancis.Banyak sejarah kemerdekaan telah diputarbelitkan oleh umno.

Anonymous said...

Hahaha..kapal perkauman BN dah nak karam.Masing2 umno,mic,mca dilanda masalah dalaman yang kronik dan sukar diselamatkan lagi.Pakatan Rakyat perlu bersedia utk mengambil alih lepas pru13 nanti.

Anonymous said...

Woi minah media cyber,yang main isu isu kaum tu parti ko lah,umngok racist.Bodoh punya pompuan

rodziah rogol said...

betul tuh biar cina perintah dari melayu pewaris british memerintah. bercakap siapa bodoh?

anak bugis said...

cina kata bugis pendatang!

bang mat tepeng said...

bodoh punya artikel,sama mcm yang menyokong artikel ni.akai tarak. semua dah terjebak.pengorbanan orang dulu korang tong sampahkan. sejarah tetap sejarah. hanya kerana bencikan umno fakta pun sanggup tukar.

kita berjuang kerana bencikan umno,tapi berpada pada jangan tukarkan fakta.umno dulu lain,umno sekarang lain.
kalau benci umno sekarang apa kena mengena umno dahulu.

jangan jadi bodoh,cina suka sangat perangai mcm kamu semua,agenda devide and conquer dah menjadi.

Anonymous said...

bang mat ko lagi bodoh tahap cibai

Anonymous said...

memang tahap haram jadah umngok.pukimak lu

amialhadid said...

jasa dan pengorbanan yg baik generasi dulu kita ucap terima kasih bebanyak. tapi depa x maksum.. manusia biasa mcam kita jugak...

yg melampaunya bila kesilapan dan kebobrokan generasi terdahulu langsung x bleh ditegur..x boleh dianalisis..yg salah, salahlah.. kita betulkn

pada aku zaman umno bermaharalela dan hampir tamat.Adatla segala sejarahnya dilondeh 1 per 1 utk kita pikir dan analisis.

Duniakan bulat..roda beputar

..Hanya UMNO saja yang layak mmrintah negara ini..

..ayat bongkak & takbur tahap dewa yg aku xkan lupa sampai bila2.

aku orang kecik said...

jangan jadi seperti singapura...

Anonymous said...

bukan jgn jadi seperti singapura.jgn jadi seperti UMNO sekarang sudah!!!contoh terdekat dah terang xpayah nk suluh2 kt negara org.negara sendiri xbetul lagi nk betulkan negara org lain.tgk najib tun razak sendiri kita dah tahu.memunafikkan rakyat mendidik rakyat berbuat dosa..nilai, wang ringgit diutamakan,agama islam dimunafikkan.rosmah mansur sendiri buat khatam quran xmenutup aurat,dlm bulan puasa pulak tu.trend rosmah mansur menjadi ikut-ikutan dikalangan datin2,pengacara tv dan sedar xsedar anak-anak kita pn ikut sekali.contoh pemimpin mcmni kita nk salute???xker munafik namanye.islam hanya pada nama.itulah melayu umno.

ISLAM FOR ALL - PAS

Anonymous said...

Dalam peperintahan UMNO rakyat hidup lg aman. Lihatlah di S`gor tak abis-abis uru-ara. Klu di Kelantan tak ada pembangunan. makan rumput jelah. Org kelantan mcm Indon terpaksa berhijra utk mencari rezeki. lepas tu nak besar kepala kat negeri org (mcm Indon). Sbb UMNO yg perjuangkan pembangunanlah kita bpleh hidup mewah sikit. Klu tak hidup kat hutan. Tp yg masih miskin tu sbb BODOH DN PEMALAS, TAHU BUAT ANAK JE..

Anonymous said...

UMNOngok memang parti penjajah.. parti dajal.. sejak dario kecik kite di tipu dengar buku2 sejarah yang direka oleh umnongok..cian budak2 sekolah kene tipu.. kepada yang kutuk kelantan tu pernah pegi kelantan tak??? aku org kuantan pahang...dekat je ngan pekan pahang tu kawasan PM najib altatunya jambul rosmah.. sgt jauh kemajuan antara bandar kuantan ngan bandar kota bahru, kota bahru 100 kali lebih maju dari kuantan... lawak tul najib bodoh nie...

Anonymous said...

ko melayu ke kimak oi? aku tengok kau macam orang asli je..

Anonymous said...

September 12, 2009 11:30 AM

Itulah lenkali jgn serkap jarang bro.kalau setakat tgk berita RTM,TV3 media prima Berita Separuh Jalan baik xpayah nk kongsi pandangan dekat sni.respect rakyat kelantan beb,aku org perak tp tinggal di kuantan.ramai je kawan2 aku rakyat kelantan.golongan profesional lagi..bukan sorang 2 bang..xterkira.kalau blk raya tgk kereta dari kl masuk highway kuantan sesak.bukan calang-calang kereta..number plate kelantan kereta semua besar2.nk kata apa kelantan xmaju???berapa ramai budak2 sekolah pondok kelantan masuk UNi al-azhar dan Uni yg lain diluar negara??? jgn buta menilai negeri org..baikla ang majukan diri ang sendiri yg sememangnya xmaju-maju tu.mintak maaf ckp...org dah xpandang UMNO sekarang bro.level up diri sendiri skit k.xpn pegi masjid musabah diri belajar agama kalau ang org islam.jgn duk tido tgk tv kt rumah je.memang xberkembang la hidup.

bolos49 said...

aku sokong 100%..

Anonymous said...

Umno sekular(duniawi) Pas islam(ukhrawi), jangan pertkai. sah lagi bersuluh.

Anonymous said...

16sept2008 angan2 mat jenin aljubo** huahahauhauhauhauahuah ramai la plak pencacai yg percaya lak tu heheheheheheheh mmg lembu

KEMBOJA said...

Altantuya kata,
Tunggu pilihan raya baru dia (Najib) nak huluq duit, nak bagi kain pelekat, bagi beras sekampit, bagi gula sekilo. Mesti ingat jugak....dia bagi ni untuk sekali aja utk jangkamasa 5 tahun...
Kemudian bila dah bagi bantuan ni kena la kenangkan budi dia....ha...ha...ha...

Anonymous said...

Info terbaru! Untuk rakyat malaysia yang masih jadi lembu umno, awal tahun depan minyak petrol akan naik RM3 seliter. Hadiah dari pemimpim 1Malaysia mat monggol untuk Malaysiaku..ku...kuku...

Anonymous said...

mana peminmpin pak janggut dan pak keris bila azan dihina semasa dialog kuil kat shah alam. detail kat http://zul4kulim.blogspot.com

betul jugak kata YB Zulkifli Nordin ni. pak janggut pak keris bertelagah nak jadi hero pasal kiul langsung tenggelam bila azan dihina oleh wakil kaum india....

KEMBOJA said...

INILAH AKIBAT DPD PERBUATAN MELAYU UMNO YG SUKA MENGHINA AGAMA DAN BANGSA LAIN....

BILA DAH TERKENA AGAMA SENDIRI...NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULAK.

SEBAB TU AKU SUKA SEBUT....MELAYU UMNO NI MEMANG KURANG AJAR...BANGSAT DAN PENGKHIANAT.

PIGI JALANLAH MELAYU UMNO....!!

neutrality said...

kata mahu toleransi, tapi bila bapa kemerdekaan setuju dengan cadangan british, kau kata melayu islam yg bodoh.

aku rasa akal kau tak sampai tahap di mana kau boleh faham kerana ekonomi zaman pra kemerdekaan (sebelum 1957, kalau kau tak tahu) di kuasai SEPENUHNYA oleh kaum cina.

sistem pendidikan british dahulu menghadkan kebolehan melayu ke pekerjaan sebagai petani, nelayan dan pertukangan sahaja. kaum lain sanggup bergadai untuk hantar anak mereka ke sekolah inggeris, seterusnya memajukan lagi kaum mereka.

kalau tak kerana sikap TOLERANSI bapa kemerdekaan kita, sampai ke hari mungkin kita semua lambat maju dan kau tak tahu apa itu 'blog'

Tinta Hitam said...

Terdapat sedikit kesilapan fakta.IBrahim Yaacob adalah Presiden KMM.Sebuah pertubuhan politik melayu pertama.Ditubuhkan sebelum perang Dunia ke2 oleh IBrahim Yaacob dank rakan rakan lain spt Mustapha Hussain,Pak Sako.Masa itu UMNO takda lagi .KMM diharamkan oleh British sebaik sahaja mereka kembali keMalaya bila Jepun kalah perang.

Ibrahim Yaacob lah yang bertanggungjawab bekerjasam dgn Jepun tanpa pengetahuan pimpinan dan ahli KMM yg lain.Jadi bila Jepun mula kalah perang pada 1945,Ibrahim Yaacob lari keIndonesia serta mendapat perlindungan dari Sukarno.

Disana beliau terlibat didalam pergerakan politik Indonesia. Ibrahim Yaacob tidak aktif didalam politik tanah air selepas lari keIndonesia sehinggalah beliau kembali kerahmatullah pada tahun 1974.Malahan beliau telah menetap di Indonesia dan mendapat kerakyatan sana. Sila baca buku "Malay nationalism before UMNO" diterbitkan oleh Utusan Publication untuk fakta terperinci.

Pergerakkan politik tanah air selepas perang dunia ke2 dipelopor oleh PKMM,Hizbul Muslimin,API,PETA,AWAS dan Parti Komunis Malaya yang menggantikan KMM dipelopori oleh tokoh tokon saperti saperti Burhanuddin Helmi,Pak Sako,Mustapha Hussain ( bergerak dibelakang tabir),Ahmad Boestamam dll .UMNO masa tu hanyalah pecacai British.Memngikut Shamsiah Fakeh didalam memoirnya,beliau menyatakan UMNO mengejek ngejek parti parti kiri Melayu.Malahan Dato' Onn sendiri memperlecehkan usaha usaha tersebut dengan kata sindiran " Nak merdeka konon,nak buat jarum pun tak boleh,inkna pulak nak merdeka".

UMNO cuma mula menuntut merdeka selepas parti parti yang disebutkan tadi diharamkan oleh British dan memandangkan penyokong penyokong parti kiri ini tiada landasan utk berjuang,mereka (kecuali beberapa orang) telah masuk kedalam UMNO beramai ramai dan memberi tekanan pada pemimpin UMNO dari dalam.Tu sebab la UMNO start menuntut kemerdekaan pada sekitar 1953.

kalau nak harapkan org UMNO original tuntut kemerdekan,susahla.Mereka lebih selesa dibawah British.

havoc said...

Salam,
Buat MEDIA CYBER...(MC)

Kenapa blog MC tak leh nak buat direct comment macam TP dok buat ni..di blog MC byk informasi tetapi tiada Integriti. Ini kerana terlalu banyak isu yang berbaur perkauman. Tiada yang menarik dalam MC yang ada hanyalah luahan sembrono bagi membela Bangsa kesayangan yang berlebihan hingga pembelaan Islam tidak dihuraikan. Pengungkitan mengenai kata2 DSAI mengenai HUDUD yang diambil tahun 1986, walhal 2009 dan 1986 suatu tahun yang culup jauh. Perubahan pun sudah berlaku dan DSAI ketika ini secar tak langsung menyokong Dasar yang dibawakan oleh PAS. Pandangan MC memang baik tetapi terlalu cauvinistic ianya seperti gelaran yang diberikan kepada DAP suatu ketika dahulu.

perompak harta rakyat said...

Anonymous said...
Dalam peperintahan UMNO rakyat hidup lg aman. Lihatlah di S`gor tak abis-abis uru-ara. Klu di Kelantan tak ada pembangunan. makan rumput jelah. Org kelantan mcm Indon terpaksa berhijra utk mencari rezeki. lepas tu nak besar kepala kat negeri org (mcm Indon). Sbb UMNO yg perjuangkan pembangunanlah kita bpleh hidup mewah sikit. Klu tak hidup kat hutan. Tp yg masih miskin tu sbb BODOH DN PEMALAS, TAHU BUAT ANAK JE..

September 12, 2009 11:30 AM

----------------------------------------------

Aku malas nak cakap banyak2 pasal jenis model otak tahun berapa yang dipakai oleh hamba Allah diatas ni.

Sedara, tau tak berapa billion nilai dalam Ringgit Malaysia yang kerajaan Barisan Nasional sedut GAS ASLI dari Perairan Negeri Kalantan melalui Petronas yang mana sesen haram pun mereka belum bayar. ?????

Kalau Kerajaan Pusat memberi bantuan Kewangan pada Kerajaan Kelantan, beres dalam isu royalti, tetapi kelantan masih kurang maju berbanding Selangor misalnya, barulah boleh disalahkan kepimpinan Tok Guru Nik Aziz,....

ni dah la takda bantuan Pinjaman dari Kerajaan Pusat, Duit Royalti Gas Asli pun dah rompak tak nak bayar pastu tipu rakyat cakap kat perairan Kelantan takde gas/minyak jadi jangan tanya lagi pasal royalti Kelantan dalam Parlimen.

Tindakan Kerajaan BN ini mirip kepada kerajaan Israel yang membunuh nyawa rakyat Palestin yang bejuang untuk membebaskan tanah air mereka dari cengkaman zionis, selepas mebunuh mereka akan kata Rakyat Palestin adalah Pengganas.

kata kuncinya disini 'Lepas menganiaya orang dia akan tuduh orang yang dianiaya itu yang bersalah'....

kecoh dalam akhbar dan media yang dikawal oleh mereka, dan malang bagi mereka yang menggunakan model otak tahun 1969 ke belakang yang gagal menapis sama ada yang ditulis oleh Utusan Malayu itu fakta atau auta. Apa yang ditulis harus ditelan bulat2.... "kalau tak betul takkan Kerajaan nak biarkan maklumat ni masuk sokkabar?" ataupun kita biasa mendengar pengguna otak tahun pra merdeka berkata "dalam berita Buletin Utama TV3 tu mestilah semuanya cerita betul, kalau tak betul mana boleh keluar TV3."

Inilah kerajaan Bani Israil @ Bani umNO yang wajib dikapankan pada PRU 13 kelak.... OPPP lupa pulak, kat Bagan Pinang nanti kita semua pecinta keadilan kena jugak kasi diorang mati kat kubu diorang. Kali ini pertarungan yang terhidang adalah lebih menarik kerana kita dalam posisi "Menyerang" dan bukan "bertahan" seperti mana kebanyakkan PRK sebelum ini melainkan Kuala Terengganu dan jugak kemenangan ini amat manis seumpama menyuapkan najis Lembu ke mulut SPR yang telah merelakan diri menjadi babi tunggangan umNO selama ini.....

Bagilah apa-apa sumbangan yang termampu kepada jentera PR dari segi wang ringgit, tenaga, masa atau berkongsi maklumat. Ingat, kita bukan menentang PARTI umNO Barisan Nasional,tetapi kita berhadapan dengan seluruh Jentera Kerajaan Malaysia yang disalah gunakan oleh umNO.... jadi kalau kita menang walau 1 undi ia akan menjadi petanda cerah Dengan Izin Allah PRU 13 nanti Putrajaya adalah milik KITA...

Anonymous said...

Celaka punya Perisik Rakyat.

Merdeka sudah merdeka.

ehh kalo kau tak suka dengan cara kita merdeka, ko pergi negara lain.

Malaysialah memiliki merdeka dengan cara rundingan. Paling diplomatik.

Kenapalah puak-puak korang ni busuk hati?

Jadilah manusia yang berhati mulia.

Jadi juga manusia yang bersyukur.

Anonymous said...

Perisik Rakyat tu..kan bangsa indon yang merdeka secara gerila guna bulu runcing dan pengamal ilmu hitam ilmu kebal "sweeping perisik rakyat" bagi die side kick back to indon manusia durjana syial!..

Tinta Hitam said...

Singapura jauth puncanya adalah oleh "UMNO Singapura" juga.Dan lebih teruk UMNO Malaysia telah menendang Singapura keluar Malaysia dan menjadikan org melayu semakin terpinggir disana

Punca segala galanya ialah UMNO.Baca sejarah jika nak tau lebih.Sejarah tidak pernah berbohong

Anonymous said...

bodohnya adalah melayu yg sokong pkr dan dap..tak ada asas perjuangan yg kukuh.pas pula semakin hilang arah dgn kemasukan kaum cina dan india lalu jdlah pas for all....

Anonymous said...

ak tau kenepa TP marah n nyampah kt kerajaan skg..sebabnye die dulu kene reject interview tuk keje goverment..interview dlm b.i sampai tergigit lidah sampai terkeluar longhat kelantannnn die xpandai ckp so kene reject....sebab tu till today die jadi penulis blog sebab menulis xmemerlukan bercakap dlm b.i hahhahahha

Anonymous said...

PENDAPAT SAUDARA BOLEH DI HUMBAN DALAM TONG SAMPAH PSAI NABI X SURUH KITA PERJUANGKAN BANGSA TP YG PALING DI WAJIBKAN ADALAH JIHAD FISABILILLAH.......

CITA2 UNTUK TEGAKKAN SEBUAH NEGARA ISLAM YG BERDAULAH ...

AKU MALU JADI meLAYU yg sememangnya LAYU dinegara sendiri .....

kecoh nak buat majlis smbutan Nuzul Al-Quran......

Tapi isi Kandungan Al-Quran dimana Allah memerintahkan segala aspek kehidupan kita musti berlandaskan NYA ..tak pulak di ikut.

ISLAM di amalkan separuh-separuh...baik untuk tekak ambik...
yang tak baik untuk menyudal tak nak ambik...istighfar 3x

islam itu syumul ..dan peraturan nya jelas

Anonymous said...

Kepada yg selalu cakap:

Aku malu menjadi Melayu....

Aku malu menjadi rakyat Malaysia.....

Aku malu ini....

Aku malu itu....

Nasihat aku lepas ni jgn malu2 lagi....keluar aje dari perasaan malu anda dengan keluar dari apa yg anda malukan itu....

Aku nak kata pulak....

Malu mendapat bangsa yg tak bangga akan bangsa sendiri....
Nabi Muhammad pun berbangga dengan bangsa baginda iaitu Arab walaupun baginda membawa ajaran agama Islam.....
Saya nak tanya sedara....Pada pemahaman sedara ISLAM tu apa sebenarnya????

Cuba baca artikel dan buku dari Prof Khoo Kay Khim (pakar sejarah) dan Dr Redhuan Tee Abdullah yg banyak menulis berasaskan fakta dan kajian...bukan membawa cerita yg didengar dari ceramah...Saya rasa sedara yg menulis disini lebih terpelajar kot dari penceramah yang bagi ceramah dipentas2...jgn merendahkan mertabat anda dengan mencedok cerita yg digarap oleh penceramah yg mengolah cerita hanya utk menyedapkan telinga yg mendengar.... Sebab tu Ayat pertama yg Allah SWT turunkan....IQRAQ...BACA.....Bukan nya DENGAR......

tOy said...

Artikel yg terlalu bodoh,mual, berfikiran sempit oleh seorang yg buta sejarah, buta fakta, buta perut.... Secara tak langsung, penulis juga menghina para ulamak.. sapa yang terlibat dalam proses kemerdekaan??Hang tau dak sapa yg tentukan tarikh merdeka??

dah hidup senang, tak rasa susah, mudah la hang nak salahkan orang..


harap2 blog ni dapat dihapuskan...

Majukan Seluruh Malaysia said...

Apa main kutuk2 Kelantan...ini satu dari ajaran sesat UMNO lah ni...sikit2 kutuk Kelantan...aku taklah nak kutuk negeri orang lain...Selangor maju pasal ramai Cina buka pasaraya kilang kedai...bukan pasal UMNO yang banyak bangunan kat KL dan Selangor tu...kalau tak adelah orang Melayu dari negeri lain buat bisnes di Selangor tu...Selangor macam T'ganu kite dan Kedah Perlis juga...50 tahun bawah UMNO...masih ada kampung tak ade bekalan air paip dan letrik..itu ke jasa UMNO yang ko orang banggakan...sampai nak kutuk negeri orang lain...rakyat Malaysia...jauhi UMNO kepala bapak ajaran sesat...suka mengutuk negeri orang..