"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, September 11, 2009

UMNO Parti Islam...

Reactions: 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam dalam membela dan merancang pembangunan umat Islam dan negara ini.

Katanya, UMNO sememangnya membela dan menaikkan taraf hidup umat Islam dengan membasmi kemiskinan menerusi pelbagai program kerajaan terutamanya menerusi rancangan Felda.

“Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan UMNO sejak 53 tahun yang lepas berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat Islam dengan membuka tanah rancangan Felda dan adakah ini bukan tuntutan Islam?,” kata beliau ketika menghadiri majlis Rahmat Ramadan di Felda Teloi Timur di sini hari ini.

Sumber - KLpos.com

TPU - Antara bukti-bukti yang membuktikan bahawa UMNO adalah sebuah parti Islam dan mengamalkan ajaran Islam...
U - United
M - Munafik
N - National
O - Organisation

44 comments:

Anonymous said...

hanya melayu x ada ajaran agama je yg yes man pd parti ini ..
Oh malangnya malaysia ku..

Anonymous said...

ahhaha UMNONGOK memang parti islam - tapi islam hadhari, parti putar belit n parti perkauman.... wakakakakak PM sedar le wei isteri pun tak reti pakai tudung cam ne nak pimpin rakyat...dayusssssssssssss

Anonymous said...

geli-geliman lak aku... bila tertengok buletin pg hr ni... UMNO parti pejuang Islam sebenar.... dlm rakaman tuh bini pun x pakai tudung... itu agaknya islam sebenar... kasihan org2 umno diperbodohkan olh najib

Anonymous said...

gambar ni bukan gambar2 lama ke? bende yg mcm ni gak yg ko nak post...

Anonymous said...

umno parti islam..hahaha..lawak..Ada tak perjuangan untuk ugama islam dalam perlembagaan umno?..
Umno parti utk melayu saja tu pun dah menipu rakyat.Ahli umno ada mamak,siam ,yahudi,dayak iban bumiputra sabah sarawak..

sasquatch said...

Penilaian yang paling mudah islam ke tak islam UMNgOk ialah bila tengok isteri2 pemimpin UMNgOk... pakai tudung pun tak reti... Islam hape ke mende.. itu pun ko tak reti ke Najis?

Anonymous said...

Anon 9.49am, gambar lama ke baru ke, mende dah terjadi.. takleh nak dinafikan.. so nilai le dari sudut lain.. bukan dari segi gambar tu lama atau baru... - Neo

Anonymous said...

jwpn ubn: iman terletak dlm hati, itu antara dia dgn Tuhan, w'pun tak bertudung, tp amalan lain aku buat. hanya Allah yg tahu iman aku. Kah kah kah...
aku nk tergelak bila big momma kata bacalah Quran selalu dan ikuti kandungannya. Dunia dh nk kiamat woi..

ssss said...

SAlam ramadhan

mati tu dah tentu lah mati

harap dapat bertaubah

Anonymous said...

From The Malaysian Insider

KUALA LUMPUR, Sept 10 — Mirzan Mahathir, the eldest son of Tun Dr Mahathir Mohamad was recently appointed to the board of San Miguel Corp, the biggest food and beverage conglomerate in the Philippines and the owner of San Miguel Brewery Inc.

San Miguel Corp told the Philippines stock exchange last week about Mirzan’s appointment which is to represent the interests of Q-Tech Alliance Holdings Inc on the board.

Q-Tech, a Manila-based investment company in which Mirzan has a stake in, recently acquired a 19.9 per cent share in San Miguel Corp for 39.61 billion pesos (RM2.9 billion).

It bought the stake from Japan’s Kirin Holdings, which used the funds to help finance the acquisition of a 43 per cent stake in San Miguel Brewery Inc.

With this latest corporate exercise, San Miguel Corp still maintains a 51 per cent stake in San Miguel Brewery Inc.

San Miguel Brewery controls 95 per cent of the Philippine beer market. The company has made San Miguel Beer for more than a century. The beer is brewed in the Philippines, China, Indonesia, Vietnam, Thailand and Malaysia, and is sold in 60 markets worldwide, according to the company’s Web site.

San Miguel Corp has been selling its food and beverage assets since 2007 to expand into the mining, infrastructure and property industries.

Mirzan’s involvement in the deal, while a sound investment decision, has raised some eyebrows among Malaysia’s conservative Muslim community.

Since news of Q-Tech’s acquisition of San Miguel Corp shares began circulating here, a number of news blogs have used it to attack Dr Mahathir’s Muslim credentials.

Mirzan’s corporate forays have not been without controversy.

He once controlled Konsortium Perkapalan Bhd when Dr Mahathir was prime minister, but was forced to sell its shipping assets to Malaysia International Shipping Corporation (MISC), in what critics said then was a bailout.

-nan-

Anonymous said...

kalu iman x kukuh, duit yg ada x berkat, ilmu Islam x kuat, kalu ada pun x diamalkan, maka mudahlah syaitan perdaya di dunia ni. Sgala kepentingan material menjadi buruan tanpa mengira pahala dosa. Dh mati nnti, jgn harap Allah nk kesiankan lagi.

Liza said...

tu dia aihhh... anak bapak dah mula membina empayar dah... empayar paling cepat kaya pulak tuh... empayar IBU MAKSIAT dah dalam tangan. bila pulak nak ambik empayar judi (BAPAK MAKSIAT)?

Anonymous said...

NAJIB SILAP TU...UMNO BUKAN PARTI ISLAM TAPI PARTI KAPAL SELAM...KAH..KAH..KAH.... NAJIB NI MEMANG LAYAK JADI BADUT SARKAS KEPALA DONGGA....

Anonymous said...

suruh bini ko tu pakai tudung elok2 baru boleh mengaku islam sebenar...pirahhhh

Anonymous said...

UMNO - Parti Pijak Kepala Lembu..

Gambar sebagai BUKTI, mestilah siarkan gambar perkara yg lepas(lama). Takkan nak siarkan gambar yg akan datang kot.(coming soon) Bangang betoi la...otak udang !

UMNO = UMNgOk = boNGOk..
Parti Selam aka Kapal Selam !!

Kah..kah..kah

Anonymous said...

Topeng Perak,Tulang Besi dan Kuncu2
CUCU CICIT SETAN DAN ANAK IBLIS YANG SESAT DAN MENYESATKAN... takyah perdulikan mereka dajjal moderen..

Anonymous said...

Inna lillahi Wainnailaihi rajiun.. khas untuk Topeng Perak,Tulang Besi & Kuncu-Kuncu.. serta semua peyokong PR@Pakatan Reject,kerana Jiwa & Iman mereka telah Mati...

Semoga mereka akan dilancar & dilicinkan terus masuk ke Neraka Jahanam!

Anonymous said...

Gambar Norhayati Onn...paling best.....dah berumur pun masih cun lagi...

Anonymous said...

Tudung Tudung Tudung??? berapa ramai dah.. pakai tudung kepala atas tapi buka tudung kelentit hehehe

Tudung wajib dipakai seorang muslimah tapi tak semestinya yang bertudung itu tebal imannya

pisangmalaysia said...

Anon 3.22pm...
Jangan le nak berdalih pulak..Allah mensyariatkan tutup aurat tu dengan jelas...Atas bawah pun kena tutup...Sebab tu firman Allah mengatakan hanya orang2 yg bertakwa sahaja layak untuk syurgaNya.Kalo org tu betul2 mengikut Islam (bukan had-hari..dll)dah tentu dia tau adab2 bertudung tu mcmana, kalu dia bukak juga bermakna belum menghayati Islam sepenuhnya..mungkin sekadar celup (mcm emas celup daa)..Bak kata khutbah jumaat hari ini..org Yahudi dan bukan Islam lebih faham akan agama Islam daripada org Islam itu sendiri...(dr.pemerhatian(kalo sebut survey nti kena tindakan plak or yg menyervey tu!)...berapa peratus kadar kefahaman org islam kepada Islam itu sendiri di Malaysia ni? Ada BRANN ka KErajaan bagi statistik tu?

iam_khufu said...

"....Katanya, UMNO sememangnya membela dan menaikkan taraf hidup umat Islam dengan membasmi kemiskinan menerusi pelbagai program kerajaan terutamanya menerusi rancangan Felda...."

Bagi rakyat RM1 tapi kerajaan ambil balik RM 1 Juta. Macam tu bantu rakyat

Anonymous said...

Itulah orang UBN bila kita sebut tudung dah melenting.Dalam Islam dah terang terang kata wajib menutup aurat bukan sunat atau suka suka menutup aurat.

Di Malaysia rakyat telah dibekukan otak untuk menerima Islam cara UBN.
Maksudnya di sini banyak perkara telah dilebih kurang sahaja oleh puak UBN. Lama-lama benda begini akan menjadi kebiasaan atau menjadi cara hidup dan dianggap lagi tidak berdosa.

Inilah yang dimaksud oleh Nik Aziz berkenaan Islam UMNO. Banyak perkara telah dilebih kurangkan maka masyarakat menerimanya sebagai tidak berdosa lagi kerana telah menjadi kebiasaan.

Kepada mamat yang membebal sampai kata pakai tudung tidak menunjukkan tebal ke nipis iman nie nape??? Sape kata cam tu??? Cakap itu janganlah melaluk tak tentu pasal.

Kepada yang menjadi pemimpin mereka adalah contoh kepada masyarakat. Sekiranya pemimpin tidak menunjukkan contoh yang baik maka mereka tidak perlu lagi menjadi pemimpin kepada masyarakat.

Tapi ade pulak orang kata itu hak pemimpin itulah nak hidup cam mane?
Memang itu hak mereka tapi mereka kena ingat bahawa pemimpin Islam adalah contoh kepada masyarakat maka mereka perlulah menjadi pemimpin yang baik.

Sekiranya tidak mampu menjadi baik letak aje jawatan kasi kat orang lain.

Anonymous said...

Ramai sangat yg perasan mereka ni lebih islam dari islam yg lain. Mereka ni lebih suci dan mulia disisi Allah. Mereka ni mendakwa Allah hanya suka kpd mereka. Mereka mendakwa Allah dah kata mereka akan masuk syurga. Islam lain tak masuk syurga. Orang islam lain Allah tak suka sbb mereka bukan islam cara islam yg dibawa oleh golongan yg mendakwa mereka ini amatlah islam dlm islamnya.

Siapa mereka ini? Tak lain tak bukan Parti Ajaran Sesat, Parti Anak Syaitan, Parti Ampu Syaitan, Parti Angkatan Syaitan, Parti Amal Syaitan, Parti Am Syaitan. Malah semua jenis syaitan berkumpul didalam parti ini.

Itulah Parti PAS, parti segala syaitan yg bertopengkan islam. Parti yg telah merosakkan islam dan parti yg telah memecah belahkan islam dinegara ini yg dikepalai oleh seekor syaitan yg diangkat sebagai ulama dan tuan guru yg penuh dgn kejahatan dan kesyaitanan dlm dirinya..

Anonymous said...

Dan ramai juga yang mengaku kata dia ikut parti berlandaskan Islam (UMNO), tapi bila bab rasuah, pelacur, mancarut, curi tanah rakyat, tipu wang rakyat, pijak kepala lembu, timbul isu perkauman, tangkap orang tanpa bicara (ISA), hukum orang tak bersalah (MAHKAMAH), bunuh saksi(SPRM), seksa saksi (POLIS),Letup saksi(Najib Antartuya),sokong penjenayah
(POLIS), roboh kuil, roboh surau dan masjid, naik harga minyak, PKFZ, komisen kapal selam, komisen sukoi, rizab emas negara menurun, ekonomi lembab, DEB untuk kroni saja, undi hantu banyak (SPR), dan banyak lagilah huhhh tak abis kalau cakap.

Sekiranya semua diatas berlaku dengan berleluasa memang bukan syurgalah jawabnya hanya neraka sajalah jawabnya. Yang melalut sampai suci tak suci tu apehal mamat tu???
Kalau benda mungkar diatas berlaku tentulah neraka jawabnya, ape punya turr mamat tu.

Anonymous said...

Ishk ishk banyak betul kemungkaran oeh UBN tapi masih nak kata dia orang tak buat semua diatas. Itulah UMNO.

NaNbN said...

"Kerajaan Pusat bersetuju dengan cadangan Kita untuk membina pelabuhan di Semerak, Tok Bali dan Saya telah menulis Surat Menjemput Perdana Menteri datang ke Majlis Pecah Tanah Pelabuhan ini"

Ini menunjukkan kerjasama di antara Kerajaan Pusat dengan Kerajaan Negeri berjalan dengan baik tanpa membabitkan perbezaan Parti Politik. kata ~YAB Nik Aziz Nik Mat (Menteri Besar Kelantan)

Perdana Menteri Malaysia merangkap Perdana Menteri Rakyat ayuh..teruskan usaha murni YAB Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membangunkan Ummah,kerana apabila Umat Islam mundur & Miskin ianya boleh memesongkan akidah dan boleh pulak menjerumuskan ke jalan yang KUFUR.

Namun saya bimbang ada pula dikalangan kita,lemparkan tohmahan TGNA nie ..daa di rasuah atau makan duit haram Kerjaan BN ..almaklum sajalah Kerjaan Pusat,kerajaan BN..

Anonymous said...

NaNbN

Menjadi harapan kite semue,jangan sampai Tok Guru Nik Aziz dilebelkan perasuah dan makan duit rasuah,kerajaan UBN.. dalam projej pelabuhan nie...

Anonymous said...

yea..yea..minyak naik harga..
yea..yea..barang naik harga
yea..yea..tambang naik harga
yea..yea..bil naik mendadak
yea..yea..ikan naik melambung
yea..yea..tol lagi naik
yea..yea..apa pun naik..
padan muka orang BN..
padan muka orang UMNgok..
padan muka tak dapat diskaun...
kalau sokong dapat diskaun ok gak...
nie duit pembayar cukai di joli pemerintah BNajis...

puiiii!!!!!!

Anonymous said...

bukan puiiii tapi ptuihhh jijik UBN sbb makan rasuah banyak sangat.

anti umno said...

Umno Parti Kapal Selam

Anonymous said...

UMNO parti kapal selam..tak lama lagi umno nak karam.Najib selamatlah bleh dok dalam kapal selam dalam laut.Pencacai macam zali je yang kiok dulu..

Anonymous said...

islam la bro, ISLAM SEKULAR ni yang diagung-agungkan oleh puak umno,hudud tak boleh nanti banyak orang tangan kudung kata maha dey,orang mencuri jangan potong tangan,bagi dia kerja kata dr.nasimentah,pakai tudung nampak jambul stail big mama pengerusi kilang arak mesti melayu islam anak maha dey eh banyak lagi la,islam la ni kata sugar dead.ni yang si zali suka sangat kat parti lambang kepala lembu, (keris dah masuk pajak gadai pasal nak bayar bonus ari raya)jadi tukar kepala lembu yang kena pijak kat geng songkok tingi tu.jadila parti cap LEMBU.

Anonymous said...

Umnongok parti islam kah..kah...Umnongok ni mcm parti yahudi ada lah.pemimpin nya tak ikut islam pandai lak cakam umnongok parti islam. Umno ni patutnya dah lama lingkup, pi mampus dengan pemimpinya.kha..kah...

Anonymous said...

Pasal parti UMNO Islam nie tak payahlah dia orang nak kencing rakyat sebab dia orang takkan laksanakan dengan betul2 sebab dia orang UMNO yang paling banyak akan melanggar hukum Islam itu aje. Sampai kiamatpun UMNO nie akan menjaja isu ini untuk mendapat sokongan Melayu Islam itu aje.

Anonymous said...

tak berani dah pencacai2 masuk sini ya. zali shopping tak habis2 lagi. Ustaz TunggakLangit pulak kena kuarantin H1NI.. entah2 dah mati kot?

parti bebas said...

seorang ulama yg terkenal bernama nik abdul aziz bin nik mat pernah berkata
PERGI JAHANAM DENGAN PARTI UMNO

bolos49 said...

kalau ada yg sokong lg UMNO(BN) pah nie..kira bangang la tu

Anonymous said...

islam bukan setakat basmi kemiskinan aje. x cukup separuh pun.
kalau itu dah kira islam, demokrat@republikan di us lebih islam dari umno sebab rakyat us lagi ramai yg kaya raya

Anonymous said...

sokong PAS masuk syurga, tapi isu arak kat 7E sekor pun x bersuara, hanya Hassan Ali jer yg JANTAN. yG LAIN TAKUT HILANG UNDI. CAM TU SAMA JER......yg tau cari salah org jer. mcm la depa tu ISLAM sejati, mencarut mainan je...cakap x serupa bikin

dulukini said...

Ishk mamat nie isu Hassan Ali tu dah lama settle dalam PR. Ketinggalan zaman betulllah mamat tu. Cakap ajelah awk tu orang UBN nak buat kaco kat sini abis citer.
Kami PR bukan macam UBN ketua cakap makan tahi semua ikut.

Anonymous said...

Hoi said kamu ni kalau datang sini kamu tak balik semenanjunglah sikit-sikit melenting mari sini datang sabah taulah kami ajar kamu orang bangsa kamulah fanatik politik memanjang 24 jam kami tak ada macam kamu masa berpolitik kami berpolitik masa habis kita bersatulah ini asyik kutuk orang memanjang datanglah sabah kalau berani saya tunggu di aiport orang macam ini penghancur bangsa, agama dan tamadun tak ada tolak ansur, berkata main serkap saja kalau nak komen komen lah cara berhemah kau tau apa kami panggil kowusung

Anonymous said...

Semu yang buat blog ni dan yang pengomen ni semua tak reti nak komen asyik menilai dan menentukan orang atas kebencian tak ada asas langsung kamu 24 ours kah bersama dengan orang yang kamu kutuk tu jangan bro saya tak berani kutuk orang sebab saya tak boleh nilai orang dan perasaan dan niatnya kalau asyik dengar khabar angin saya hairan lah manusia tak tau spesis apa ni heh geramnya kalau kebencian tersarang dalam hati nak buat penilaian tak adil bro saya ni tak sokong mana-mana parti tapi saya rakyat malaysia saya pendokong penuh satu malaysia tapi saya tak mengundi kerana semua pun bagi saya tak boleh dipercayai

Anonymous said...

Kepada penyokong umno. Kalu nak kutuk pun, jgn la nak kaitkn dgn Tuan Guru Nik Aziz..Dia 2 ulamak.. Ilmu dia lg tinggi dari kita..HahaPerak

haramumno said...

aku x taula pasaipa ada iblis dalam dunia ni yg sokong umno.dah terang2 umno tu haramjadah laknat.Najis razak mcm pukimak,suka pompuan jubog tonggek.kalau dicantum semula tulang2 altantuya dan didapati altantuya pun jubog tonggek dah sah Najis Razak punya keja.babi punya umno dan penyokongnya