"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, September 10, 2009

Kisah 2 Ekor Lembu & Kerajaan

Reactions: 
Sosialis - aku ada 2 ekor lembu, kerajaan ambik seekor dan memberikannya kepada jiran ku.

Fabianis - aku ada 2 ekor lembu, kerajaan jaga kedua-dua ekor lembu tersebut dan memberikan susu lembu kepada jiran ku.

Komunis - aku ada 2 ekor lembu, kerajaan ambik kedua-duanya dan beri aku sedikit susu.

Fasict - aku ada 2 ekor lembu, kerajaan ambik kedua-duanya dan menjual susu lembu tersebut.

Birokrasi - aku ada 2 ekor lembu, kerajaan ambik kedua-duanya, tembak seekor, jaga seekor lagi dan buang susunya.

Kapitalis - aku ada 2 ekor lembu, jual seekor dan beli kerbau.

Islam - aku ada 2 ekor lembu, jaga lembu itu, aku beri susu lembu itu kepada jiran dan yang memerlukan, jual selebihnya dan beli kerbau.

Sumber - peluru peluru dari langit

66 comments:

Sape PR/BN yg nk besarkan zakar? said...

xphmlh TP..

tengok sendiri la said...

http://zul4kulim.blogspot.com/2009/09/albaqarah-alahai-sang-lembu.html

bersenjata)
Salam 2 all.
Surah yang pertama selepas Ummul Kitab Al Fatihah dikenali sebagai Surah Al Baqarah-iaitu Surah Lembu. Diceritakan bagaimana sepeninggalan Nabi Musa as menerima wahyu di Bukit Tursina, pengikutnya Bani Israel telah menjadikan anak lembu sebagai bahan sembahan setelah diperdaya oleh Samiri. ALLAH melaknat Bani Israel dan memerintahkan mereka supaya menyembelih seekor lembu, sebagai bukti keikhlasan mereka bertaubat nasuha dan meninggalkan sembahan tersebut. Bani Israel akhirnya menyembelih seekor lembu sebagaimana yang diperintahkan ALLAH.
Surah Al Baqarah adalah surah yang membahagikn kategori manusia kepada 3 golongan. Pertama golongan beriman, yang menjadikan Al Quran sebagai petunjuk jalan kehidupan, yang meyakini perkara yang ghaib, mengerjakan solat dan mengeluarkan zakat.
Golongan kedua adalah golongan kafir-mereka yang secara terang menolak ketuhanan ALLAH dan mempertuhankan berhala, yang menjadikan manusia sebagai anak tuhan, yang menjadikan batu, kayu, lembu dan pelbagai haiwan dan lain-lain sebagai bahan sembahan.
Golongan ketiga dikenali sebagai golongan munafik, golongan yang nampak lahirnya macam Muslim. Mereka berjanggut serban, mereka melabel diri mereka Islam, tetapi merekalah golongan gunting dalam lipatan, golongan yang sebenarnya menghancurkan Islam. Mereka musuh dalam selimut, dan mereka ini lebih merbahaya daripada kafir kerana mereka berselindung dibalik serban dan janggut, mereka berhujjah menggunakan Al Quran. Mereka ini dila'nat ALLAH, dan tempat mereka didalam neraka wail, neraka yang paling bawah!
Hari ini, 12 orang Muslim diheret ke Mahkamah Shah Alam, atas tuduhan dibawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan atas tuduhan alternatif di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan kerana "menimbulkan rasa tidak puas hati dan permusuhan penganut Hindu dan sengaja melukakan perasaan penganut Hindu". Mereka ialah Ibrahim Sabri, 42; Ahmad Mahayuddin Abd Manaf, 36; Eyzva Ezhar Ramly, 35; Mohd Azmir Mohd Zain, 35; Ahmad Suhairy Zakaria, 39; Mohd Hilmi Ni, 40.Ibrahim dan Ahmad Mahayuddin didakwa memijak kepala lembu; Ayzva didakwa membawa kepala lembu; manakala Mohd Amir, Ahmad Suhairy dan Mohd Hilmi, didakwa membawa dan memijak kepala lembu.

sambungan said...

Selepas itu, mereka bersama enam yang lain dihadapkan di Mahkamah Majistret Shah Alam atas tuduhan menyertai perhimpunan haram mengikut Seksyen 27(5)(a) Akta Polis. Mereka ialah Jainudin Md Yusuff, Mohd Jurit Ramli, Mohammad Nordin Zakaria, Jamil Mohamad Isa, Rahimuddin Md Harun and Azhari Shaari. Kes mereka semua akan disebut semula 21.10.2009 depan. Ternyata mereka datang daripada kesemua parti politik orang Melayu-PAS, PKR dan UMNo. Ternyata mereka bersatu dalam aqidah walau berbeza dari segi wadah.

Episod kepala lembu ini menunjukkan betapa bangsa Melayu hari ini begitu mudah diperlembukan. Baik yang berkopiah, mahupun yang bersongkok. Samada yang berserban, mahupun yang bersampin. Demi kerana sebiji kepala lembu, bangsa Melayu memekik takbir mempertahankan hak lembu sehingga ketitisan darah lembu yang terakhir, mempertahankannya daripada ancaman keris-keris durjana.
Saya sendiri tidak bersetuju dengan tindakan melampau para demonstran yang membawa kepala lembu dan memijaknya kerana membantah tindakan kerajaan Selangor mengarahkan pembinaan kuil besar di Seksyen 23 Shah Alam. Itu tindakan yang tidak dihalalkan, malahan ditegah oleh Al Quran. Walaupun ada yang menyatakan tujuan membawa kepala lembu itu adalah untuk menunjukkan betapa bodoh MB dan beberapa pemimpin Melayu beragama Islam dalam negeri Selangor, yang bertindak saperti lembu yang diperbodohkan, namun persepsi yang timbul jelas membawa kepada kemelut penghinaan kepada penganut agama Hindu yang mempertuhankan dan mempersucikan haiwan lambu ini.
Ada banyak cara lain untuk menunjukkan ketidakpuasan hati kita. Mengapa tidak diambil jalan lain, contohnya memfailkan saman dan injunksi menghalang keputusan kerajaan Selangor tersebut. Ada ramai peguam yang saya kira bersedia memberi khidmat untuk tujuan tersebut. Namun apa yang lebih penting, episod lembu ini telah diputarbelitkan dan digembar-gemburkan oleh banyak pihak termasuk dikalangan Pak Janggut dan Pak Keris sehingga isu sebenar pencerobohan tanah di Seksyen 23 untuk tujuan menghalalkan pemindahan dan pembinaan kuil yang haram terus tenggelam.

Dimana suara-suara Pak Janggut dan Pak Keris ini apabila Jeff Ooi melabel mereka yang bercita-cita untuk melaksanakan Islam sepenuhnya sebagai ekstremis. Sehingga hari ini Jeff Ooi terus dengan sifat bongkak dan angkuhnya enggan menuntut maaf atas kebiadapannya. Sehingga ke hari ini Jeff Ooi masih bebas, tiada sebarang tindakan pendakwaan diambil terhadap keceluparan beliau. Mengapa Peguam Negara tidak bertindak tegas terhadap Jeff Ooi. Mengapa Jeff Ooi tidak dikenakan pertuduhan dibawah Akta Hasutan, mahupun Seksyen 298A Kanun Kesiksaan?

Mana dia suara para pejuang serban melilit dan Pak Janggut & Pak Keris, apabila dalam kes hukuman rotan terhadap Kartika Sri Dewi Syukarno, Majlis Peguam dengan angkuh memperlekeh hukum sebat bagi peminum arak beragama Islam. Kenyataan biadap Majlis Peguam, menghina hukum syara' dengan menyatakan hukuman sebat ini sebagai tidak berpeikemanusiaan dan zalim. Undang-undang Islam disamakan dengan hukuman barbarik. Tetapi Pak Serban dan Pak Janggut diam seribu bahasa.

Yang dihingar-bingarkan sikap kasar umat Islam semada dialog dengan MB Selangor pada Sabtu 15 Ramadhan 1430/ 05 Sept 2009. Yang diperbesarkan kata-kata kesat dan biadap orang Melayu dalam dialog itu. Tetapi kenyataan wakil Hindu semasa dialog tersebut menghina azan dengan biadap menyatakan azan lima kali sehari adalah satu gangguan langsung tidak dipedulikan, malah tiada tindakan pun dikenakan. Mana pergi suara Pak Janggut dalam hal ini saya pun tak tahu! Apa tindakan Peguam Negara langsung tidak kedengaran!

Anonymous said...

ZAMBRY! TEH TARIK SATU.

MC_Shaharul said...

haha..zamby bukak kedai ke bln2 posa nie..kuang ajor zambry jual teh tarik plak pagi2 nie..aku repot mufti anfusana anfusini..

Anonymous said...

geng umngok kepala lembu sesuai jaga zoo...

Anonymous said...

hahahaha...

kasi pindah zoo negara ke seksyen 23 shah alam.

Edyes said...

buat apa pindah zoo... patutnya pindahkah pusat sembelihan abatoir...

LIZA said...

tengok sendiri la.....

"Atuk dak paham apa yang CU cuba nak bagi tahu?...yang atuk tahu ko gelar puak UM=NO Pak Keris dan mungkin puak PAS Pak Janggut& Pak Serban... amboi! amboi! amboi! sedapnya bahasa ko ye! ko tahu ke tak tahu? pakai serban tu sunnah... ko tahu tak simpan janggut tu sunnah... ko nak hina Nabi Muhammad S.A.W ke? KO NAK HINA NABI MUHAMMAD S.A.W KE?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? BANGSAT KO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

chot said...

KOTA BHARU 9 Sept. – Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) bersedia membantu 12 orang yang dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan terlibat dalam perhimpunan haram mengarak kepala lembu bagi membantah cadangan pembinaan kuil di Seksyen 23, Shah Alam, baru-baru ini.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali yang tidak mahu tawaran itu disalahertikan menegaskan ia satu tanggungjawab bersama atas nama kepentingan ummah dan mempertahankan agama Islam.

inilah brahim....
pandai main...bab nak glemer2 nak up kan kemsen...bg pada dia...
padahal tak tau sepekara pons...yang tau...nak riuh2 memang dia...

inilah pemimpin berjiwa kuda longkang sejati...zali pon takleh lawan dia...

hahaha...memang spender lembab le lu brahim...

laqistina said...

sian lembu...daging di makan, susu diminum, tulang buat sup, perut buat ulam, kulit buat kompang, taik buat baja....tapi kepalanya dipijak! dah la sekian lama sejak merdeka lagi, sepanjang riwayat lembu ni, tak abis2 dok ratib, UMNOOOOOOO UMNOOOOOO, skali kena pijak kepala daa...sian lembu...

UMNOOOOOOOO UMNOOOOOOOO

Jeffry said...

Exclusive interview with Lim Kit Siang: Pakatan not yet achieved maturity

Sin Chew Jit Poh, 07-09-2009

Along the 17 months since the formation of Pakatan Rakyat, the first 12 months was a honeymoon and internals problem, including the personnel disputes within the party and frictions among the three component parties, have started to surface over the past five months.

After BN wrestled back the Perak state government, there were rumours that BN is now aiming for Selangor. Faced with internal and external problems, DAP adviser Lim Kit Siang, who is keeping an eye on BN's governance, could not help but to urge his own party members to be vigiloant to avoid being defeated before the end of their term.

Lim, like anyone else, could not have expected the 8 March general election results. But they still have to complete the promises they made to the people.

However, Pakatan is still unstable even 17 months after its formation. Its internal conflicts are the greatest pressures, as well as the greatest worry for Lim.

Lim seemed to have reservations on whether Pakatan would capture the federal govenrment in the next general elections. “To do” and “can do” are two different things. Lim is still unclear about the tendency of Chinese voters as he is clearly understands that the recent Pakatan problems have made the people wonder whether they should pin their hopes on Pakatan.

Lim admitted that Pakatan is facing the most serious crisis and if they want the people to continue support Pakatan in the next general elections, they will have to first be matured!

After the 8 March general elections, various remarks that incited racial sentiments could be heard everywhere and racial relations are still very acute and sensitive. MCA, which claimed to be the biggest Chinese based political party, is currently trapped in a party crisis. Many issues related to the Chinese community's interests have been shelved. Meanwhile, DAP, with most of its supporters are Chinese, has failed to escape from Pas' Islamic state controversy.

Pakatan's problems have surfaced one after another and Lim realised the disappointment of Pakatan's supporters, non-governmental organisations (NGOs) and netizens.

Could Pakatan have another breakthrough after the 8 March general elections to take over the federal government? With the internal and external problems, even a brave politician Lim would nbot venture to guess

KEHKEHKEH..TAKEBEER!...TAKEBEER!!...TAKEBEER!!!

chot said...


jefro dols,

atleast pengakuan jujur..tak kelepets
macam pak tam kau...

kira ok le..orang jujur

bukan cam geng kuda longkang kau...

jefry dols...otak pun lembab cam spender gaks ...itulah main longkang banyak sgt...

Liza said...

JefrIdiot...

ko baca surat kabar sin chew jit poh?

MCA=sin chew jit poh
UMNO=utusan meloya, berita hairan
MIC=tamil nesan

dino_yps@yahoo.com said...

PR (Pakatan Rakyat) : Aku ada dua ekor, kerajaan ambik 2 ekor, daging lembut bagi kat Cina dan India, bulu tinggal kat org Melayu/Islam. Tanduk jual kat pasar beli babi.

chot said...



PR (Pakatan Rakyat) : Aku ada dua ekor, kerajaan ambik 2 ekor, daging lembut bagi kat Cina dan India, bulu tinggal kat org Melayu/Islam. Tanduk jual kat pasar beli babi.

chot said..tahi lembu bagi kat tok ayah kau...sbb kroni ucu omak ekau..

hahahahh geng kuda longkang..

Nik M Hafizul said...

hey, dont hurt the animals....!

psttttt : lepak2 tgk khairy berlakon jap. come

Anonymous said...

chot nih mesti spesis suka kongkek mak dia...

NaNbN said...

Salam, YB Zulkifly Noordin

Semoga sentiasa sihat walafiat,di lindungi Allah S.W.T daripada musibah Dunia dan Akhirat.. teruskan perjuang murni YB.. dengan pandangan-pandangan yang bernas dan ikhlas

Tok-Tok janggut dan Tok-Tok Serban Berlilit ~pewaris Kris TamingSari masih terlena lagi, YB

Terlena dik mempertahankan keegoan masing-masing dengan agenda politik (retorik) sempit mereka takkira Islam tergadai atau terhapus di bumi Malaysia asalkan mendapat sokongan orang-orang kafir.. pikir-pikir lah

chot said...


anon 12:24

brp no pone mak kau?

PUTRAKENCANA said...

Sayu dan takut bila membaca artikel ini :

Walaupun ada sedikit masalah pertelingkahan kaum di pertengahan jalan, namun ia berjaya diselesaikan. Masing-masing lupa dengan perbezaan masing-masing dan semua pihak dalam pakatan itu berjaya menjana negara ini sehingga Malaysia di anggap negara yang makmur dan mewah.

Namun, apakah strategi 52 tahun itu masih mampu bertahan? Secara akademik ia sudah mulai lemah.

Strategi pecah dan perintah itu mulai gagal setelah kuasa politik yang dipegang oleh orang Melayu itu mulai berpecah. Melayu tidak sepadu dulu lagi. Mereka sudah berpecah kepada beberapa kumpulan. (Baca Cuit: Melayu bukan UMNO lagi, Melayu sudah minoriti (25 Mac 2009), ia mengandaikan Melayu sudah berpecah enam.

Pilihan raya umum ke-12 pada 2008 telah meletakkan satu petunjuk, yang tidak pernah terlintas di fikiran selama ini, yang orang Cina boleh menguasai kuasa politik di negara ini.

Ia hanya boleh berlaku jika orang Melayu berpecah. Orang Melayu yang marah, keliru, sakit hati secara protes tidak memberi undi kepada parti pemerintah, yang bangsa mereka sendiri menguasainya.

Protes itu secara tidak sengaja telah memberi petunjuk, yang parti berasaskan Cina seperti DAP pun boleh menguasai negara ini. Negeri-negeri yang dikuasai DAP pada pilihan raya umum lalu ialah Pulau Pinang, Perak, Selangor dan sebahagian besar Wilayah Persekutuan. Negeri Sembilan hampir-hampir dikuasai mereka. Jika Melaka dan Johor pun jatuh ke tangan DAP - maka sebahagian besar Pantai Barat 'emas' Semenanjung Malaysia akan dikuasai DAP.

Jika ia berlaku maka empayar DAP itu akhirnya akan menemui titik pertemuannya dengan abang mereka PAP dari Singapura. Apa seterusnya berlaku, belum terlintas lagi di fikiran, namun teorinya mungkin sudah boleh di agak.

Secara akademik, ia tidak mustahil berlaku. Melihatkan perkembangan semasa ia memang boleh berlaku. Jika perkembangan itu membawa kepada pilihan raya umum ke-13 kelak, maka Melayu sudah boleh menjangka nasib mereka. Hasil strategi tidak putus asa pembangkang, mereka telah berjaya mewujudkan beberapa puak yang bertelagah di kalangan orang Melayu.

Orang Melayu pula dalam masa yang sama terlalu ego dengan pegangan dan fahaman masing-masing. Melayu UMNO, Melayu Pas, Melayu PKR dan segelintir Melayu DAP terlalu taksub dengan ideologi kemelayuan, keislaman dan keadilan mereka.

Orang Melayu tidak sedar yang mereka sedang diperkotak-katikkan untuk membenci antara satu sama lain dan antara sekutu-sekutu yang dulunya bersama mereka.

Tiba-tiba orang Melayu bermusuh dengan orang Cina dan orang India. Sama ada ia disengajakan atau tidak atau wujud permainan dalaman atau luaran itu tidak pasti, tapi usaha-usaha untuk mewujudkan kebencian antara Melayu dan kaum-kaum lain semakin nyata sekarang.

PUTRAKENCANA said...

Strategi pecah dan perintah serta pecah dan tawan (divide and conquer) kini berada dalam tangan pihak pembangkang. Mereka sedang bermain dengan strategi itu. Mereka sedang menguasai keadaan dengan sebaik mungkin. Orang Melayu yang tidak sedar dengan permainan itu turut serta dalam percaturan itu. Mereka gagal melihat muslihat di sebaliknya.

Strategi yang sama pernah dimainkan oleh sebuah pihak luar dan ia berjaya. Pihak yang dominan berpihak dengan satu kumpulan minoriti untuk mengetepikan satu lagi puak yang majoriti sedikit daripada puak minoriti itu. Kedudukan tinggi diberikan kepada puak minoriti itu dengan alasan puak majoriti tidak berupaya memegangnya. Sedikit demi sedikit puak yang ditekan itu terpaksa beralah. Akhirnya sehingga hari ini puak majoriti itu terpaksa melukut di tepi gantang. Ia adalah satu model strategi pecah dan perintah yang cukup licik untuk meminggirkan satu-satu puak.

Orang Melayu kini sedang mengalami proses tersebut. Kita sedang bermusuh dengan orang Cina yang pernah bersahabat baik dengan kita. Kita sedang bermusuh dengan orang India yang pernah bersahabat karib dengan kita. Tiba-tiba semua ini berlaku secara serentak. Orang Melayu sedang bermusuh dengan semua orang.

Ditambah lagi, ada pula pihak-pihak bermain dengan perang psikologi dengan sengaja menuduh orang Melayu adalah kaum yang rasis dan perlu dilawan habis-habisan. Golongan ini tahu apa yang mereka sedang mainkan. Suasana baik itu perlu dipecahkan kerana selagi perikatan itu kuat, pakatan tidak boleh berbuat apa-apa.

Di masa pengundi-pengundi Cina (dalam pilihan raya kecil) lari dari kerajaan pemerintah kerana melihatkan mereka ada advantage ekoran pilihan raya umum ke-12 lalu, orang India pula cuba dilaga-lagakan dengan Melayu.

Sama ada ini kebetulan atau tidak, kita tidak tahu. Tapi jika betul dan akhirnya orang India juga lari dari Melayu, maka pada masa itu gabungan peratusan undi Cina dan India akan menjadi penentu kepada kuasa politik tempatan. Orang Cina dan India akan bergabung untuk mengetepikan Melayu.

Tanpa disedari, para strategis ini (dalaman atau luaran) sedang mengatur strategi baru. Setelah melihat permusuhan Melayu-Cina-India sudah berjaya diwujudkan, mereka kini menuju kepada kumpulan yang lain pula. Mangsa seterusnya ialah anak-anak negeri dan etnik pribumi - Orang Asli, pribumi Sabah dan Sarawak.

Jika itu juga berjaya dan apabila kumpulan itu pula mula membenci orang Melayu atau orang Melayu juga membenci mereka, maka ia adalah penamat bagi segala-galanya. Orang Melayu pada masa itu akan turut melukut di tepi gantang.

Strategi pecah, perintah dan tawan oleh pembangkang nampaknya sedang berlangsung dengan sempurna. Ia adalah permainan taktikal dan akal. Yang alpa akan tewas.

Apalah nak jadi dengan bangsaku ini, senang diperlembukan oleh DAP kafil laknat untuk mengusai ekonomi dan politik di Tanah Melayu ini.

Topeng Perak® Unmasked said...

Mintak sesape tolong hantar Lembu Kencana ni balik kandang... jangan dok buat semak dekat sini...

Ni tempat tinggal komen, bukan tempat publish artikel.

Kalau ade blog sendiri, tolong belajar balik macam mana nak publish artikel dekat blog sendiri.

jangan bagi nampak sangat bodoh tu.

*bodo punya blogger UMNO... wat semak ruang komen aku je... siyal...

chot said...

putra 1.8 (A)

bukan DAP..

bukan bangsa asing yang kuat...cuma bangsa melayu ku yang lemah dan berpecah pasal politik...

orang nak politik ko nak gaks...

orang bagi kuasa...ko berbuat zalim..

sekarang sapa yang rugi...anak cucu gak yang akan merasa

lu pikirlah sendiriiiiiiiii

Anonymous said...

NGO kecam SKMM siasat Malaysiakini

Beberapa NGO, termasuk di peringkat serantau, mengecam keras tindakan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang menyiasat secara intensif sekumpulan besar wartawan Malaysiakini berhubung video demonstrasi membantah kuil Hindu.

Video itu merakamkan bantahan kira-kira 50 orang, dengan mengarakkan kepala lembu yang masih berdarah, di depan bangunan sekretariat kerajaan Selangor di Shah Alam, hujung bulan lalu, berhubung isu pemindahan kuil ke Seksyen 23.

Piagam 2000 Aliran, kumpulan pemantau kebebasan media dalam NGO berpengaruh itu, menyifatkan tindakan suruhanjaya itu sebagai mempersendakan jaminan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kelmarin untuk tidak menapis Internet.
http://www.malaysiakini.com/news/112547

note:Tidak lama lagi blog TP ini akan disekat ..Malaysia boleh ..

Anonymous said...

Malaysia mcmana ye?

World Bank rates Singapore most business-friendly

SINGAPORE, Sept 10 — Singapore has been ranked as the easiest place in the world to do business for the fourth time in a row.

According to the World Bank’s seventh annual Doing Business report on 183 economies, the Republic yet again pipped New Zealand, Hong Kong and the United States to the top place.
http://www.themalaysianinsider.com/index.php/business/37361-world-bank-rates-singapore-most-business-friendly

x akan Malaysia x boleh hu hu hu

Anonymous said...

BN (Barisan Nazional):

Aku ada dua ekor lembu, kerajaan ambik 2 ekor, daging lembut bagi kat Cina (genting) dan India (maxis, jkr), bulu tinggal kat org Melayu/Islam (skim tekun).

Tanduk pasang kat kepala sendiri...
takebeer, raba bontot, rogol nak dara org...

p/s: taik..sapu buat facial mask!

UMNO: takebeer - dulu kini dan selamanya

PAS: takbir untuk semua

Media Cyber said...

pas: take beer untuk semua.. mmg sesuai la nama P A S .. parti angguk saja ataupun parti ajaran sesat. tak gitu perisik rakyat??

chot, dia ni semua dia nak .. duit dah depan mata... nak buat camne? jadi rabun la dia.

Anonymous said...

kepada PUTERA KENCANA.....saya akan sokong UMNO BN sekiranya....Najib dan razak baginda disiasat secara telus/mahkamah antarabangsa....dan isu isu apa yang dipandang berat sebelah dan x telus dibawa ke mahkamah antarabangsa...Kami/saya mahu pemimpin yang betul betu bersih dan di iktiraf dunia antara bangsa....lagi sekali di ulangi DUNIA ANTARA BANGSA BUKAN DUNIA MALAYSIA....FAHAMMMMM,,....sebab kami/saya tak yakin dengan mahkamah Malaysia....semua kena beli....budah darjah satu pun tau fikir...apa ke bengong punya kerajaan...

Anonymous said...

Media Cyber said...

patutkah Malaysia kini disiasat ?

sebab ko bergelar media cyberkan?

tentu boleh jawab
http://www.malaysiakini.com/news/112547

Media Cyber said...

aper pulak xleh jawab? ni aku jawab..



PATUT!

Anonymous said...

Putrakecana...,

Aku amat terharu membaca artikel kau yang panjang berjela itu....

Pertanyaan aku : Betul ke Pilihan raya umum ke-12 pada 2008 telah meletakkan satu petunjuk, yang tidak pernah terlintas di fikiran selama ini, yang orang Cina boleh menguasai kuasa politik di negara ini....?

Terangkan pada aku Cina mana yang menguasai politik negara ini selain GERAKAN, MCA dan DAP...?

Dan boleh ke UMNO memerintah Malaysia seperti sekarang tanpa GERAKAN dan MCA....? Atau MCA tidak menyokong UMNO lagi...?

Puterakencana ....! artikel kau diatas tu sesuai dijadikan propaganda dizaman Tun Mahathir bukan zaman Anuar Ibrahim hari ini.

Untuk pengetahuan kau... bangsa melayu dalam Malaysia tidak berpecah tetapi yang berpecah adalah orang melayu dalam parti UMNO.

Oleh kerana itu artikel kau itu layak disimpan dalam bakul sampah.

Apa khabar semua ahli UMNO kepala lembu...?

UMNOituNAJISSS said...

PUTRAKENCANA said...
Strategi pecah dan perintah serta pecah dan tawan (divide and conquer) kini berada dalam tangan pihak pembangkang. Mereka sedang bermain dengan strategi itu. Mereka sedang menguasai keadaan dengan sebaik mungkin. Orang Melayu yang tidak sedar dengan permainan itu turut serta dalam percaturan itu. Mereka gagal melihat muslihat di sebaliknya.

Strategi yang sama pernah dimainkan oleh sebuah pihak luar dan ia berjaya. Pihak yang dominan berpihak dengan satu kumpulan minoriti untuk mengetepikan satu lagi puak yang majoriti sedikit daripada puak minoriti itu. Kedudukan tinggi diberikan kepada puak minoriti itu dengan alasan puak majoriti tidak berupaya memegangnya. Sedikit demi sedikit puak yang ditekan itu terpaksa beralah. Akhirnya sehingga hari ini puak majoriti itu terpaksa melukut di tepi gantang. Ia adalah satu model strategi pecah dan perintah yang cukup licik untuk meminggirkan satu-satu puak.

Orang Melayu kini sedang mengalami proses tersebut. Kita sedang bermusuh dengan orang Cina yang pernah bersahabat baik dengan kita. Kita sedang bermusuh dengan orang India yang pernah bersahabat karib dengan kita. Tiba-tiba semua ini berlaku secara serentak. Orang Melayu sedang bermusuh dengan semua orang.

Ditambah lagi, ada pula pihak-pihak bermain dengan perang psikologi dengan sengaja menuduh orang Melayu adalah kaum yang rasis dan perlu dilawan habis-habisan. Golongan ini tahu apa yang mereka sedang mainkan. Suasana baik itu perlu dipecahkan kerana selagi perikatan itu kuat, pakatan tidak boleh berbuat apa-apa.

Di masa pengundi-pengundi Cina (dalam pilihan raya kecil) lari dari kerajaan pemerintah kerana melihatkan mereka ada advantage ekoran pilihan raya umum ke-12 lalu, orang India pula cuba dilaga-lagakan dengan Melayu.

Sama ada ini kebetulan atau tidak, kita tidak tahu. Tapi jika betul dan akhirnya orang India juga lari dari Melayu, maka pada masa itu gabungan peratusan undi Cina dan India akan menjadi penentu kepada kuasa politik tempatan. Orang Cina dan India akan bergabung untuk mengetepikan Melayu.

Tanpa disedari, para strategis ini (dalaman atau luaran) sedang mengatur strategi baru. Setelah melihat permusuhan Melayu-Cina-India sudah berjaya diwujudkan, mereka kini menuju kepada kumpulan yang lain pula. Mangsa seterusnya ialah anak-anak negeri dan etnik pribumi - Orang Asli, pribumi Sabah dan Sarawak.

Jika itu juga berjaya dan apabila kumpulan itu pula mula membenci orang Melayu atau orang Melayu juga membenci mereka, maka ia adalah penamat bagi segala-galanya. Orang Melayu pada masa itu akan turut melukut di tepi gantang.

Strategi pecah, perintah dan tawan oleh pembangkang nampaknya sedang berlangsung dengan sempurna. Ia adalah permainan taktikal dan akal. Yang alpa akan tewas.

Apalah nak jadi dengan bangsaku ini, senang diperlembukan oleh DAP kafil laknat untuk mengusai ekonomi dan politik di Tanah Melayu ini.

September 10, 2009 2:26 PM

ni lagi satu melayu haprak..merapu ntah ape2..TAK TAU APA,TAPI NAK CAKAP..

Media Cyber said...

dh dorg ni mmg lembu.. sampai bebilerr pun lembu la jugak gamaknya

PAS Barua cina said...

malam ini kita nak ada kan ceramah inter religion di kuil mariaman yg berusia tiba2 100 tahun semua ahli PAS dan PKR dijempu hadir! samsu dan beer disediakan!

Nik said...

melayu yang jadi babi cina dap...melayu paling sial...

Topeng Perak kaki jubor said...

orang pr semuanya LEMBU

Topeng Perak kaki jubor said...

orang pr semuanya BABI

Topeng Perak kaki jubor said...

chot pantat mak ko

Topeng Perak kaki jubor said...

chot...
aku nak pakai mak ko malam ni...
berapa kau nak sewa...
aku setuju jer...

Anonymous said...

TP kaki jubor klon ni kapir harbabi brgkali dok mencarut bulan2 posa ni.Mesti sebelah tangan taip sebelah lagi dok togok arak.Bodoh punya lembu umno tak sekolah.

Anonymous said...

TP klon tu dewata.Dia memang kapir.

UMNO BARUA YAHUDI said...

Mari kita sepak kepala lembu lagi!!..pastu kita makan..mari..

Anonymous said...

woo amno member dah tunjuk belang dan kurang ajar ..
mcm mana le Melayu nak sokong jika komem mcm tu ..
adess..
lagi cepat le amno tumbang ..
N9 --dah nak mengundi kalau member diatas tu komem mcm tu lingkup le amno di N9 nanti..
penyakit2

Anonymous said...

Media Cyber said...

aper pulak xleh jawab? ni aku jawab..



PATUT!

------------
Syabass utk anda semangat globalisasi berkobar2..
open minded yg telus..
patutlah Indonesia senang2 je hack website diMsia..
Ilmu cetek mat cyber disini

Anonymous said...

Media Cyber said...

Jika anda bergelar cyber handal bukan disini lawanya dibawah link tu .
mengapa senang aje
116 situs malaysia di hack !!!
itu tugas anda bukan disini .


http://www.kaskus.us/showthread.php?t=2374290

Anonymous said...

Jangan terpengaruh dgn blog2 umngok yang mengajak seluruh umat islam untuk pergi melihat tapak kuil baru di SS23 sabtu ini.Buatnya diaorang pegi bergaduh tak pasal2 orang PR pun dilibatkan sekali.Bukan boleh percaya puak2 kepala lembu ni.

Anonymous said...

Pencacai umngok ni reti copy paste artikel orang lain je.Tgk kat blog2 mereka,sama je dok amik antara satu sama lain.Sama sama bodo,sebab tu lah Zali tu tak cerdik2 sampai ke tua.

Liza said...

Topeng Perak Kaki Jubor Said...

"adik-beradik aku semuanya LEMBU termasuk Mak Bapak Aku""

"chot pantat mak Aku"

"chot...
Ko nak pakai mak Aku malam ni...
berapa kau nak sewa...
aku setuju jer..."

"Anak-beranak Aku semuanya BABI termasuk Mak Bapak Aku"

bagus tak kalau ada Melayu yg tulis kata-kata bodoh macam tu kat ko TPKJ? ko memang pakai otak udang...

kita makan lembu..kita pijak lembu..lembu = bodoh.. said...

lepas nengok drama lembu di hujung kakiku lakonan amnor b.n. ternyata hanya mengukuhkan bahawa islam tu ganas.

bayangkan je la, dalam bulan puasa ada makhluk2 yg sanggup berkelakuan macam org2 yg tak berpuasa plak. (sememangnya puasa tak menghalang kita utk terjerit2 dan mengancam org lain..bunuh dan rogol?)..

maka, org bukan Islam tengok sikap2 yg mengamuk tak tentu pasal dengan sinis.

melayu sangat sebab bila diajak berunding tapi macam meroyan plak.
mana la pegi kesabaran makhluk2 tu agaknya.

btw, makhluk2 tu dah tunjukkan macam mana org2 Islam berdialog.

Anonymous said...

entah le, mmg melayu ni kuat mencarut ke, tapi aku melayu gak, tapi nak sebut benda mencarut ni tak terkeluar, boleh je nak sebut benda anu tu.

udah le. kalau marah sgt sampai maki tapi tak mencarut tu aku tak heran, mcm bodoh, celaka.. itu aku boleh terima, tapi bukan memanjang maki.. apatah lagi mencarut, setiap posting mencarut, mesti ada carutan.

Adakah org mcm ni bangga dgn diri dia, konon berani, berani mencarut, tak takut utk mencarut, bangga dia org tahu dia mencarut, ya allah... manusia apakah ini? Syaitan pun mungkin geleng kepala dengan dia.

lembu disembelih kerana ibadat korban..lembu dipijak kerana lembu hina...lembu2 sekelian ada apa2 komen? said...

tak malu ke si pemijak lembu tu berlakon dalam drama tu?

pernah gak cikgu aku cakap, org melayu ni orgnya beradab. nak luahkan marah pun ada adabnya. siap berpantun lagi.

tapi ntah macam mana drama lembu tu lain plak caranya. kalau takder pantu pun takpe la..tak relevan dah pun.

elok kalau skrip tu didahulukan dengan Bismillah pastu cakap la dengan bahasa yang elok skit. nak tunjuk marah pun jangan ler sampai tergadai maruah iman kat setan, tul tak?

dah lupa la tu kat Allah yang Maha Melihat dan Mendengar. fikir la baik2 sebelum bertindak. kalau ada kesilapan tu perbaiki je la.

ye la kalau keta kita rosak kat tengah2 jalan panggil la pomen dtg repair atau repair sendiri kalau pandai. kalau asyik merungut dan membebel kat kete yg rosak ingat boleh ok ke kete tuh..haha..

kot ye pun PR salah sangat bagitau la elok2. apa2 hal pun...ingat la kat Allah.

Anonymous said...

bagi aku juak juak yang komen utk menumbulkan provokasi usaha anda tidak mendapat sambutan dari PR. kalau nak buat juga pegilah join puak2 kepala lembu ahri tu. SIAL punya UBN. jijik aku ptuihhh

Macam mana aku leh terpijak tahi lembu plak nih? haru! said...

aku sokong sangat kat si pemijak lembu tu.

sebab lepas ni diorang nak pakat ramai2 nak pijak botol2 arak, tiket nombor ekor, dan yg membanggakan skali diorang nak pijak kepala setan2 gak. uihh..bagus tul la.

ni la pejuang Islam yg sejati kalau korang nak tau. tapi bila korang nak buat ye? aku tunggu nih...dah 50 tahun tunggu. jgn lupa pijak pusat2 hiburan maksiat kat Selangor yer. i luv u all!

tiap2 ari aku ngadap tv3 suku nak tengok korang mengamok agar segala maksiat dihapuskan di Selangor malah di seluruh bumi Melayusia dihapuskan secara total. Keberanian korang memang mengagumkan aku.

Anonymous said...

Berhubung ulasan zul kulim, aku tau dia tak akan berkenan dengan UMNgOk, pandangan dia betul dan pandangan Khalid Samad juga betul.

Lokasi cadangan yg menerima bantahan penduduk itu, bukanlah hampir sangat dengan rumah penduduk, atau mahu dibina sebelah rumah atau di celah2 rumah penduduk Islam, kalau begitu aku pun ttg.

Tapi YB khalid berusaha nak selesaikan masaalah kuil yg di tinggalkan kerajaan lepas, yg ada di syeksen 19, yg terlalu hampir dgn rumah penduduk islam.

Cadangan asal di syeksen 23, agak jauh juga dari rmh penduduk, yg terbaru telah di alih ke satu tempat yg lagi jauh.

Isu nye, kuil tu dah mmg ada di syeksen 19, seblm rmh2 tu wujud, kenapa tak plan elok2 masa merancang nak bangun bandar dulu,

apa tak boleh ke, di khususukan kawasan sekitar kuil itu utk kouta org india, tapi cakap pun tak guna, org melayu yg beli rmh disitu sejak lebih 20 thn menghadapi masaalah tinggalan BN ni.

jadi kerajaan skrg nak selesaikan masaalah ni, kalau nak biarkan begitu boleh saje.

tapi ada perkara yg aku tak setuju dgn pendapat zul kulim, ttg Sultan Salahuddin Al Ayubi yg memelihara synagogue dan gereja yg sedia ada, tapi tidak menambah, kenapa tidak menambah? kerana tiada keperluan, jika ada keperluan, nescaya sultan ini akan meluluskan kawasan yg sesuai.

tak timbul soal YB Khalid mahu bersubahat nak membina kuil, dia bkn mahu meluluskan membina kuil baru, tapi memindahkan kuil yg sedia ada, itu sahaja.

ttg jumlah masjid, kenapa tak dicampur sekali dgn surau, madrasah dan sebagainya, cuba kira berapa jumlahnye?, sbb setahu aku kuil hindu ni ada beberapa kategori, tak percaya tanya org india.

ttg jeff oi pulak, itu pandangan dia seorg, biarpun menyinggung, tapi dia tak bawak cina berarak, itu lain isunye dgn geng kepala lembu yg berarak, biarpun kedua-dua jeff oi dan geng kepala lembu sama2 tak faham.

jeff oi tak faham islam, geng kepala lembu pun sama tak faham islam, jeff oi tak faham sampai kata org yg kuat islam sebagai ekstremis.

geng kepala lembu pulak, tak faham adab yg diajar islam bila berdepan agama lain, jd sama2 tak faham.

cume bezanya jeff oi bersendirian dgn kenyataan nye, beza dgn geng kepala lembu.

aku percaya geng kepala lembu kalau ajak berbincang mereka hanya tahu mencarut, semua dah tahu, tapi aku percaya kalau mahu berdialog ttg keadilan Islam dgn jeff oi, dia akan bersikap lebih rasional dari geng kepala lembu, jika dia membantah pun, pasti dgn cara yg lebih beradab dari geng kepala lembu, bukan dengan mencarut, ugut dan maki hamun.

1 kandang lembu! yeah baby! said...

konsep 1 malaysia?

apa benda la merepek lorang nih? propaganda 1 malaysia pastu pasal kuil sebuah jer korang dah nak kecoh.

konsep 1 malaysia ni kalau berbincang memang kena ganas ker?

sasaudengo said...

Salam TP...

Cube ko layan cerite ni...

Mirzan Mahathir, the eldest son of Tun Dr Mahathir Mohamad was recently appointed to the Board of San Miguel Corp, the owner of the BEER making San Miguel Brewery Inc.

San Miguel Brewery controls 95 per cent of the Philippine BEER market.

The BEER is brewed in the Philippines, China, Indonesia, Vietnam, Thailand and Malaysia, and is sold in 60 markets worldwide, according to the company’s Web site.

Anonymous said...

PUTERAKENCANA
Posting/Artikel anda sangat menyedarkan Topeng Perak,Tulang Besi dan kuncu-kuncu ..tetapi kerana Bacul amat malang jiwa mereka telah dikuasai bodoh yang melampau.. sehinggakan tidak meyedari suatu hari nanti mereka seperti Melayu Singapura dikuasai Cina/PAP dan seperti Pak Arab dikuasai oleh Yahudi/Israel kerana Bodoh,Bahlol,Bongngok dan tolol melampau mereka tidak fikir dari otak yang letak di kepala sehingga Kencing terletak dihujung Lanchaw mereka dikuasai dan diditentu arah oleh Cina/DAP.. persetankan mereka!

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 5:03 AM - gila lawak komen kau... subuh2 dah meroyan... "Posting/Artikel anda sangat menyedarkan Topeng Perak,Tulang Besi dan kuncu-kuncu"...

Kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

Oi mangkuk... bila lak posting bodoh dekat ruangan komen ni menyedarkan..?

sikit pun tak terhakis pandangan aku dekat parti Munafik UMNO/BN tu woi..!

Darah aku dok kaler merah lagi niha,,, x tukar jadik kaler biru pun..!

Kau ahur makan ape..? hasil duit haram ke..?

Gile perasan subuh-subuh buta ni....

Sedar..?

Kah kah kah kah kah kah kah kah...!

Anon... lap air lior basi tu...

Anonymous said...

anon 5.03... cuba kau periksa sendiri jumlah kerusi DAP, sebanyak 28, DAP sudah memenangi 2/3 dari keseluruhan kerusi yg mereka bertanding iaitu 46, ini fakta.

kalau kau pandai matematik, 46 adalah lebih kurang 1/3 dari 1/2 seluruh palimen Malaysia, atau lebih tepat. DAP hanya bertanding 1/6 dari keseluruhan kerusi Parlimen Malaysia.

mcm mana dgn jumlah sebanyak itu DAP mahu menguasai malaysia, oh!, aku pun pening memikirkan, hujah apa yg digunakan oleh pengkagum2 UMNgOk ni, tak reti kira2 kah mereka ni, tak habis2 hujah DAP akan menguasai Malaysia, jika pembangkang menang.

ingat satu lagi, selebih 5/6 dari kerusi2 itu adalah ditandingi oleh PAS dan PKR, dua parti inilah yg akan menguasai sepenuhnya kerajaan pusat sekiranya PR memerintah, manakala DAP adalah pelengkap, so apa nak risau.

MC_Shaharul said...

depa nie bengong mana reti kira,duk kira duit rasuah yg depa dpt retila..x abis2 pkai isu dap akan mengusai malaysia,nk menakut2kn rakyat,hangpa ingt rakyat malaysia bodoh mcm hangpa lg ka!!!!!!

NaNbN said...

"Kerajaan Pusat,bersetuju dengan cadangan kita (Kelantan) untuk untuk membina pelabuhan di Semerak,Tok Bali dan saya telah menulis surat menjemput Perdana Menteri datang ke Majlis pecah tanah pelabuhan ini"

Ini menunjukkan kerjasama di antara kerajaan Pusat dengan Kerajaan Negeri berjalan dengan baik tanpa membabitkan perbezaan Parti Politik Kata ~ YAB Nik Aziz Nik Mat Menteri Besar Kelantan

*Semoga berterusan usaha murni membangunkan ummah & Islam YAB Datuk Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri Rakyat@Perdana Menteri 1Malaysia.

**Mundur & Miskin akan menjerumuskan Umat Islam kejalan yang Kufur..

aku tak minum arak..cuma jadi CEO jer...tak salahkan? said...

" sasaudengo said...
Salam TP...

Cube ko layan cerite ni...

Mirzan Mahathir, the eldest son of Tun Dr Mahathir Mohamad was recently appointed to the Board of San Miguel Corp, the owner of the BEER making San Miguel Brewery Inc.

San Miguel Brewery controls 95 per cent of the Philippine BEER market.

The BEER is brewed in the Philippines, China, Indonesia, Vietnam, Thailand and Malaysia, and is sold in 60 markets worldwide, according to the company’s Web site."


kita panggil mat lembu umno tu pijak plak penutup botol arak plak. mesti dia bersemangat punyer. kalau dia tak buat......kita pijak kepala dia plak...hak muahahaha...

aku tak minum arak..cuma jadi CEO jer...tak salahkan? said...

" sasaudengo said...
Salam TP...

Cube ko layan cerite ni...

Mirzan Mahathir, the eldest son of Tun Dr Mahathir Mohamad was recently appointed to the Board of San Miguel Corp, the owner of the BEER making San Miguel Brewery Inc.

San Miguel Brewery controls 95 per cent of the Philippine BEER market.

The BEER is brewed in the Philippines, China, Indonesia, Vietnam, Thailand and Malaysia, and is sold in 60 markets worldwide, according to the company’s Web site."


kita panggil mat lembu umno tu pijak plak penutup botol arak plak. mesti dia bersemangat punyer. kalau dia tak buat......kita pijak kepala dia plak...hak muahahaha...

Anonymous said...

Kampung Buah Pala....aku ada susu lembu, tapi aku kumpul taik lembu buang kat diveleper Nusmetro......

Kampung Buah Pala...aku ada susu lembu, tapi lembu punya nama, Mic sama Maika punya cerita

Anonymous said...

Umnongok memang puaka, umnongok parti perkauman tu le sebeb umnongok yang nak melaga-lagakan melayu dgn india.Umnongok patut dah tak ujud lagi kat dunia ni.pi mampos and jahanam la dgn Umnongok.