"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 15, 2009

Bila Anai-Anai Menjadi Kelkatu...

Reactions: 
Dalam seminggu 2 ni, banyak sangat yang kita dengar atau baca perihal adanya sejumlah ADUN dari Pakatan Rakyat yang bakal meninggalkan Parti masing-masing baik dari PAS, PKR atau DAP dan khabarnya mereka-mereka ini bakal berbuat demikian kerana telah hilang kepercayaan pada pimpinan tertinggi di negeri masing-masing.

Kerajaan Pakatan Rakyat di 3 Negeri iaitu Kedah, Pulau Pinang dan Selangor khabarnya dalam keadaan berjaga-jaga dan menunggu masa untuk kehilangan sokongan didalam Dewan Undangan Negeri masing-masing sebaik Sidang Dewan Undangan Negeri bermula selepas Hari Raya Aidilfitri.

Aku tak jelas sangat bila 3 negeri dibawah Pakatan Rakyat akan mengadakan Sidang DUN masing-masing tapi yang jelasnya, sebaik Sidang DUN bermula, ada perkara hangat dan hangit akan berlaku. setakat mana kebenaranya... Allahua'lam... sama-sama kita tunggu.

Sebaik mulanya tersebar berita-berita angin tersebut, telipon aku tak berenti-renti berdering. ramai yang dok bertanya betul atau tidak dan ramai jugak yang dok bertanya kenapa aku tak ulas dalam website ni...

Jawapan aku cukup mudah... kalau nak lompat, lompat je lah... kalau rasa tak percaya, maka nyatakan pendirian secara jelas. buat sidang akhbar, jangan main sorok-sorok macam tikus. tapi zaman sekarang tikus lagi berani... mana ada main sorok-sorok dah. setakat nak menyelit celah-celah kaki manusia di Jalan TAR tu selamba je... tak macam ADUN-ADUN yang kununnya "hilang kepercayaan" tu.

Sekarang dah hampir tiba musim hujan... mungkin ana-anai dah bertukar jadi kelkatu...

Pada aku mudah. kalau nak tumbang Kerajaan Pakatan Rakyat di 3 negeri selepas apa yang berlaku di Perak, maka tumbanglah. jangan ditahan-tahan, tak payah dirunding-runding lagi dengan mana-mana ADUN yang "hilang kepercayaan" tu.

Bila dah sampai ke tahap nak isytihar keluar dari parti masing-masing dan juga beramai-ramai nak isytiharkan diri sebagai calon bebas pada aku bukan masanya untuk berunding lagi. masa untuk berunding ialah sebelum adanya "rasa tak puas hati". masa untuk berunding ialah bilamana ketika masalah dikawasan masing-masing tak dapat diselesaikan selepas dirujuk oleh pihak pimpinan atasan.

Apa yang berlaku sekarang ialah, masalah dikawasan masing-masing (ADUN-ADUN yang "hilang kepercayaan") selesai tanpa banyak masalah tetapi ADUN-ADUN yang "hilang kepercayaan" pula yang ada masalah dengan pihak Pimpinan Atasan... apa masalahnya... tiada yang tahu... itu masalahnya.

Jadi apa yang aku nampak, ADUN-ADUN yang "hilang kepercayaan" ini ada agenda tersendiri. apa agendanya aku tak tau, nak tuduh yang bukan-bukan, aku tak de bukti. cumanya, aku pelik... kenapa orang-orang yang rapat dengan ADUN-ADUN yang "hilang kepercayaan" termasuk pembantu khas mereka tak tahu apa masalah yang dihadapai mereka sebaliknya orang-orang pembangkang dinegeri masing-masing lebih tahu...

Pelik... pelik tapi benar...

Bila dah jadi perkara semacam pelik tapi benar, jadi eloklah dibiarkan saja mereka-mereka itu tadi membawa haluan dan kepercayaan masing-masing mengikut apa yang mereka mahu. kalau dah rasa gembira dengan cara itu, maka teruskan saja niat korang.

Aku tak rasa Pakatan Rakyat akan rugi dalam hal ni. aku terpaksa fikir lebih jauh. ya... buat apa ada anai-anai dalam parti sedangkan anai-anai adalah perosak. nyahkan saja anai-anai yang ada supaya Pakatan Rakyat lebih kukuh. untuk masa ini, kita akan kehilangan kuasa keatas negeri masing-masing. tapi perlu kita ingat realiti dan faktanya ialah - kita tumbang bukan kerana rakyat, tetapi kerana beberapa orang ADUN yang tidak amanah.

Lebih baik kehilangan mereka-mereka yang tidak amanah daripada kehilangan kepercayaan dari rakyat yang memilih.

Itu perkara yang paling mudah untuk menghidupkan apa yang kita panggil "demokrasi". kalau ADUN-ADUN yang "hilang kepercayaan" nak blah, biarkan mereka blah... berilah kebebasan kepada mereka supaya mereka dapat menghayati erti kebebasan dan "demokrasi". aku percaya PRU-13 nanti mereka akan lebih faham apa itu makna "demokrasi" dan "kuasa rakyat".

Kalau benar perkara ini berlaku nanti, ianya adalah satu bonus untuk Pakatan Rakyat. tak perlu lagi bersusah payah memilih calon untuk mewakili Pakatan Rakyat dalam PRU-13 nanti. yang akan tinggal bersama dengan Pakatan Rakyat selepas ini ialah mereka yang aku percaya benar-benar berjuang demi rakyat, untuk rakyat, kepada rakyat... bukan untuk "aku".

Pilihan untuk meninggalkan Pakatan Rakyat pada waktu ini bukanlah satu pilihan yang baik bagi mereka-mereka yang bijak menggunakan akal. tapi bagi mereka yang tidak tahu bahawa mereka itu berakal, inilah masa yang terbaik. banyak tawaran menarik menanti demi untuk menunjukkan bahawa Parti yang lemah (UMNO/BN) itu adalah kuat disebaliknya.

Untuk sahabat-sahabat yang sama-sama menghidupkan perjuangan membela rakyat diatas paltform Pakatan Rakyat, tak payahlah melatah atau marah-marah kalau benar ada ADUN-ADUN yang "hilang kepercayaan" merealisasikan khabar angin ini. bergembiralah kerana kita tak perlu lagi bersusah payah memerhatikan segala gerak-geri mereka-mereka yang telah kita pilih dalam PRU-12.

Orang-orang yang "tersalah" platform ini (sepatutnya bersama UMNO/BN) tahu untuk menonjolkan rupa sebenar mereka tanpa perlu kita bersusah payah lagi. Pakatan Rakyat akan bersih dengan sendirinya dari najis-najis dan pokok-pokok paku-pakis yang menumpang selama ini.

Musim hujan telah tiba, anai-anai yang selama ini bersarang dalam Pakatan Rakyat akan keluar sebagai kelkatu... bebas berterbangan meninggalkan sarang masing-masing... tapi berapa lama jangka-hayat kelkatu..?

Lumrah hidup kelkatu, bila keluar dari sarang, terus menuju kearah cahaya... cuma kelkatu kurang bernasib baik sebab ia tidak tahu ada pemangsa menunggu dikawasan bercahaya...

PRU-13, kita akan tunjukkan kepada para kelkatu apa yang ada pada "cahaya" dan apa itu "kebebasan".

Salam Lailatul Qadar... Allahuakbar..!

76 comments:

ijoks2009 said...

Aku setuju 100%,kalau betul ada anai2 dalam parti buang saja.Kita tunggu dan lihat.

Anonymous said...

biarkan saja buat masa ini, bila pr13 barulah tahu jadi calon lagi ke tidak

Jason said...

Ye.. tidak perlu risau atau gusar..
Kita tunggu dan lihat.

Sape PR/UMNO/BN yg nak panjangkan zakar? said...

Takbirr!!

Anonymous said...

wow..memang bernas tulisan ni..aku setuju dan tak jadi nak melatah..Allahuakbar!!!

muraisenja said...

n3 yg menarik sesuai dgn tajuknya... slmt hari raya aidilfitti

Songkok dah Tak Tinggi said...

Atuk sangat2 setuju dgn artikel ini...
biarlah anai2 ka... kalkatu ka... kutu ka... biarlah depa tu nak terbang kat mana, dari ada buat menyampah kat kita... masa la ni depa nak melompat macam kera ka... nak terjun macam ungka ka... biarla depa... PRU13 dah dak lama... pejam celik dah nak habis Ramadhan, pejam celik dah nak habis 2009, ingat depa tu pun buleh hidup lama lagi ka... depa "jalan" ramai lagi pemimpin yg jujur & bertanggung-jawab buleh ganti. apa kita peduli... kalkatu nak terbang? biar je lah dan LAGI BAGUS! selamat Hari Raya semua, Maaf Zahir Batin

dulukini said...

Yang mane nak lompat... pegi lompat cepat sebab sekarang mmg musim hujan sesuai sangat kepada sesapa nak jadi katak. Ong ong

Nizam Mahmud said...

Saya sokong sangat2 artikel ini.

Bernas sangat cadangan ini. Malah saya cadangkan agar pimpinan atas awal-awal buat pengumuman, siapa yang nak lompat, siapa nak jatuhkan kerajaan negeri, sila kan buat tanpa tangguh-tangguh lagi!

Cuma selepas ini saya amatlah berharap pimpinan atasan bukak la mata bila nak pilih calon.

Jangan semata-mata ada orang kita yang rekomen, terus kita terima. Ramai yang teringin jadi calon, dan orang nak jadi calon ini memang mulut manis semanis2 manis nya hinggakan semut pun boleh mati overdose gula.

Jadi pimpinan kena fikir lah, nak pilih berdasarkan dia pandai bermulut manis atau dia pandai buat kerja dan amanah?

AMNOBODO said...

huiks...UMNO dah habis modai laa nak bagitau kat hangpa...jadi kena laa create crita2 macam nih..hihuhuhuh......

dulukini said...

Tapi ingat kepada katak yang telah dan akan melompat... PRU13 nanti jangan korang mimpi or harap nak dapat undi dari penyokong PR. Isu katak yang telah melompat akan bergema waktu PRU13 nanti.

Yes!Hudud... said...

HUDUD.. Aceh benarkan hukuman rejam terhadap penzina di hukum rejam sampai mati

Kelate dan Kedah bila lagi? takpayah lah nak tunggu sehingga menguasai KL,kalau hukum HUDUH dilaksanakan saya yakin nescaya kaum muda/mudi yang terpelajar akan sokong Pas.. dan PR

Anonymous said...

Yang aku tau Adun-Adun BN yang hilang kepercayaan pada mat monggol, kalau rakyat lagilah hilang kepercayaan pada mamat monggol tu. Dia tu macam tunggul saja, sejak menjadi PM apa pun dia tak buat, macam pak lah juga tidur, rakyat dah nak mampus ni.

Tengok di Terengganu contoh, mana dia boleh settle bongok tu, buat jahat kat Perak dia pandailah. haram jadah pun mat altantuya ni. Sial.

dulukini said...

Berkenaan HUDUD sabar jangan nak melompat lompat tak tentu pasal. Kerajaan Kelantan dah pernah usulkan kepada Kerajaan Pusat tapi dia orang pulak kena ugut untuk dikenakan tindakan undang2. Yang penting perkara baik kita sokong perkara jahat kita lawan.

Yes!Hudud... said...

dulukini
rasenya takyah nak tunggu kerjaan pusat,Dun kite yang punya rakyat hari nie.. sukakan kepada prove!

Anonymous said...

bila PKR ada masalah lebih lembut storynya..tp bila UMNO ada masalah dalam parti..PERGHHHHH takde dah lembut2 terus hardcore story bagi..inilah rakyat MALAYSIA! 1Melayu Menjahanamkan MELAYU

Anonymous said...

JIKA BENAR, tak sabar rasanya nak tengok muka YB dari PAS yang akan melompat. Teruja betul nie..!

Depa nak blah, biaq depa BLAHH.. Jangan dihalang, jangan ditahan2..!
Puak2 yg melompat ni jadi YB buat kali pertama dan yg terakhir lar !!

Akan datang, PAS/PKR/DAP sila pilih calon yg lebih bermaruah.

dulukini said...

Kalau PKR lebih lembut storynya.. aku rasanya kalu sape baca cerita pasal PKR dari UTUSAN Meloya boleh jadi sampai loya dan meluat orang yang membacanya. Kalau tengok TV3suku boleh jadi suku sakat. Lembut ape kebendanya. Tak paham aku ishk ishk.

dulukini said...

Inilah masalahnya bila orang cakap pasal HUDUD tak paham undang2.

Anonymous said...

adun2 yg lompat parti mmg pukimak,hangeng,tak ingat dosa,mamposnya kau nnti terus masuk neraka jahanam,sial.

harapan said...

Tak payah dok fikir apa buat rambut umban je,lompak-lompak gi lah.

Kita try tengok BN perintah pula.Orang cakap BN dah berubah,apa salah suruh dia perintah balik.

Macam kat perak takda masalah pun BN ambil balik.

Anonymous said...

Sekiranya ingin kekayaan segara, ADUN boleh buat pilihan mereka sendiri.. Kalau Ingin bersama dengan UMNO parti hipokrit itu..

Rakyat pun boleh agak ADUN MAKAN SUAP lebih jelaslagi RASUAH yang di tajakan oleh pemimpin Politik Wang UMNO...

habibRMC@yahoo.com.my said...

kalau ADUN PAS nak lompat
bermakna dia telah langar sumpah dia dengan ALLAH
dan ini adalah satu pekara yang mustahil
ADUN PAS sebelum dia jadi calun dia kena bersumpah
jadi kalau dia langar sumpah
ALLAH saja yang akan balas

Itu jelas dan nyata.....

bronaga said...

apalah nkauorang ni...umno pun tak nak orang2 mcm. Ni cuma bila orang nak sokong kita terimalah! Nkau orang ni sedih aku tengok, tak perlulah aku nak memaki hamun pada kamu semua, tapi cubalah sekejap berdiri depan cermin tengok muka kamu betul-betul nampak tak muka pengkhianat ugama dan bangsa yg. Telah dibeli maruah diri oleh Dap lahanattulah..kesian aku nkau orang bila demo semua sebangsa dgn. Aku, mana pegi cina2 Dap? Masa didepan istana perak lagi aku terasa hinanya nkauorang dihambakan oleh Dap? Hinanya nkauorang aku takut anak cucu nkauorang bakal jadi pengemis dan tinggal merempat bila kuasa sudah tidak ada ditangan orang melayu? Nauzubbillahminzaliq...

Anonymous said...

Artikel nie tulis aje lebih..
tapi realitinya macam kat perak dok gila bayang lagi. cuba keluar satu artikel suruh PR kat perak diam aje tak payah buat benda yang tak berfaedah. tunggu aje pru 13.

anak Bugis said...

Aku bukan apa r, tapi memang tak caya langsung kalo ada wakil rakyat PR secara beramai2 nak keluar dari PR, dan memyebabkan kerajaan negeri tumbang, kalo negeri len, aku tak tau..

Ini sume adalah perang saraf yg digerakkan oleh umno utk memyebabkan perpecahan di negeri yg diperintah oleh PR. Kalo nak tengok, di pihak umno sendri di trengganu dan perlis, lagi sah dah nyata perpecahan dorang..

MeriamBuluh said...

Bagi aku Adun mana yang terasa nak lompat tu di persilakan...Memang kerajaan PR sedang membuat kemaskini bakal calon PRU13...
Calon2 PR PRU13 mesti terdiri daripada keturunan Brutal bagi menghadapi demontrasi2 haram,ugutan bunuh.. anjuran UMNO parti yang kalah ketika itu...
Bagi Adun sekarang yang lembab/lemah mungkin akan terpengaruh dengan habuan wang ringgit...
Satu lagi janganlah kita terus membuat spekulasi terhadap adun2 dalam PR ketika ini menuduh mereka hendak melompat parti seperti yang dilemparkan kepada Hasan Ali dan lain2.Selagi mereka memegang amanah rakyat kita mesti sokong pimpinan kita.
Suka dingatkan juga Adun2 yang telah lompat parti nie kehidupan mereka adalah didalam penjara jika PR yang memerintah selepas PRU13 sabitan kes rasuah/terima sogokan wang dari UMNO.
Lompatlah didalam penjara sepuas2nya.

Anonymous said...

umno anjing pemusnah amanah bangsa Melayu...

Anonymous said...

“Pembebasan mereka hari ini untuk memberi mereka peluang menyambut Aidilfitri bersama keluarga masing-masing. . - Bernama

Itu adalah alasan Menteri dalam negeri bagi alasan kenapa dia bebas tahanan ISA.nasib korang la dapat menteri bodoh. nasib baik tak kata beri peluang makan lemang bersama keluarga. dah takda bukti..main agak2 jeer tangkap

Dee said...

kalau lah peristiwa ini benar berlaku. .mungkin adun2 ini dah sedar yg Pakatan Ranap aka Pakatan Rosak (PR).. seperti PKR yg hanya berjuang utk mem'PM' Anwar. .Dap pula meng'SINGAPORE'kan Malaysia. .PAS?? Jadi pak turut..Adun2 ini dah sedar PR ini hanya flatform utk mencapai agenda parti masing2 yg nyata berlainan ideaologi. .

Oleh kerana berlainan ideaologi maka dilihat Pakatan Rosak Ini tak ada kesepakatn..masing2 ingin jadi juara dan menegakkan ideaologi masing2. .tak ada tolak ansur. .Pakatan Ranap ini tak akan kemana. .PR akan hancur dgn sendirinya. .

Adun2 yg mungkin keluar ini lebìh arif tntang hal dalaman parti.Dan sedar PR yg tidak sepakat ini dan hanya sibuk meng'GAH' atau menonjolkan parti masing2. .Langsung tiada agenda membelah rakyat
.
Apa yg mereka lakukan selama ini berceramah saja utk promote parti masing2. .Laungan ' hak rakyat', 'demokrasi' ''suara rakyat' telah menjadi tebu dibibir pemimpin PR ini. .Manis didgr tapi sebaliknya itu cuma ''ubat khayal'' yg melenakan rakyat dan hakikatnya pembelaan atau pembangunan utk rakyat tak pernah jadi kenyataan. .

Anonymous said...

Sekiranya ingin kekayaan segara, ADUN boleh buat pilihan mereka sendiri.. Kalau Ingin bersama dengan UMNO parti hipokrit itu..

Rakyat pun boleh agak ADUN MAKAN SUAP lebih jelaslagi RASUAH yang di tajakan oleh pemimpin Politik Wang UMNO...

Sekiranya ingin melihat gangster-gangster menggantikan Polis, duit peruntukan ADUN songlap utk dirisendiri, pulangkan arak kat 7-11 soh jual balik, bunuh kaum sendiri fitnah org melayu dalang(org Melayu = SPRM,Polis, kerajaan), Pusat penternakan babi terbesar kat kawasan Melayu, Org Melayu xbule bukak bazar Ramadan besar2 kat Penang, xpun senangnya hapuskan keistimewaan Org Melayu dan Agama Islam adalah sama taraf dan haknya dgn agama lain.. UNDILAH DAP

Sekiranya anda mahu bakal PM yg pro-Amerika, mahu Islam yg liberal, bg license gune penggunaan nama Allah s.w.t dlm gereja, xpun bg Janji2 angan Mat Jenin (pdn muka geng Kg.Buah Pala pecaya lg kat janji Anwar tuh). dan Xangkat sumpah dgn nama Allah lg bg menafikan tuduhan Saiful.. silalah UNDI PKR

PAS??? no comment PAS UTK SEMUA.. lgpun confirm masuk syurga da..xpyh pikir kat Malaysia nih huhu

Anonymous said...

MANSUHKAN ISA !!!

MANSUHKAN ISA !!!

MANSUHKAN ISA !!!

Anonymous said...

mari kita tengok Negri yang dperintah oleh UMNO.ambil contoh Negri Sembilan.Arak dan pusat beli belah babi memang banyak.DiMelaka iaitu negeri yang diperintah oleh Perasuah bersih suci dari pusat beli belah Babi.Pendek kata bagi kasi bersih N9 dan melaka dulu maa...itu belum lagi sabah serawak....kencing ja UMNO ni..Nasib Umno akan menjelma seumpama parti LDP.Umno akan jadi lebuhraya LDP dipijak2 oleh lori sampah

Anonymous said...

Bronaga!! ooo DAP laknatullah, habis tu MCA, MIC dan Gerakan tu ape, rahimahullah ke?, DAP kafir, MCA dan MIC tu muslim terpilih, UMNO pulak innalillah..muahahaha tunggu je lah.

usah le nak bersedih konon, getik aku, tak habis2 ludah kena muka sendiri.. kami selalu cermin diri, tapi cermin tu selalu jawab, UMNO tu akan berkubur.

Anonymous said...

Geng, Najib nak jadi driver F1 plak lpas ni... hahahhaha

Anonymous said...

Buat ape nak bagi UBN perintah lagi sbb rakyat dah bagi 52tahun memerintah. Segala hasil habis suku sakat UBN pungah. Senang citer bagi aje PR memerintah kite tgk cam mane pulak.

Anonymous said...

Dee..

Kalau cam tu ko kata..BN memerintah untuk kroni, MIC utk Samy Vellu dan MCA utk PKFZ.

Anonymous said...

Lompat masuk dalam kain Eli Wong Kang Kang ler korang. Kalau nak lompat sangat.

Wong Jee Lat

Darth Anwar said...

Kalau benar mereka itu nak lompat kerana tak puashati, maka yang tinggal dlm Pakatan Rasuah adalah orang2 yg naive dan tak layak memerintah. So, dlm PRU13 nanti Parti Ronggeng tiada lagi calon utk bertanding sebab ahli2 yg terbaik sudahpun keluar parti.

Maka insya'allah kepimpinan akan kembali sepenuhnya kepada pihak yg telah berjuang setengah abad utk rakyat, iaitu UMNO/BN/Perikatan.

Pakatan Runtuh akan hancur. Sama2 kita doakan kemakbulannya dlm Ramadhan ini.

Anonymous said...

Darth Anwar..

Contoh nyata juak UBN

Anonymous said...

apa pulak nak gelabah dan nak kutuk orang sedangkan inilah lagu yang dimainkan dan janji yang ditaburkan oleh bakal perdana pementeri dalam bayangan sebelum 916 2008 dulu. we have the number sering keluar dari mulut bakal president malaysia satu ketika dahulu. hari ini permatang pauh , esok putrajaya. orang bn pergi taiwan kita pun kejar mereka ke taiwan. akhirnya jadi misi makan angin saja ampai kembunglah perut orang yang mengejar. kalau dulu kita mengharapkan pengkhianat dari bn melompat ke kita, tapi sekang kalau ada pengkhianat dari pr nak lompat parti, biatkanlah depa noo. janganlah kita dok kecoh, semua ni amalan bakal president pertama malaysia noooooo.

KEMBOJA said...

Yang kalkatunya ialah Ibrahim Ali
Yang kutunya juga ialah Ibrahim Ali
Yang kataknya pun Ibrahim Ali


Ha...ha...ha...

Anonymous said...

Isu ni tak berat pun.Biarkan mereka lompat.Kita cuma bersedia cari orang nak ganti tempat mereka.Mereka ini menyangka PR ni macam be end boleh dapat duit dan projek.Mereka dah silap jalan maka kembalilah mereka kepangkal jalan.Jalan yang mereka mulakan dulu.Rasanya bila mereka lompat mereka nampak satu pulau indah yang terlindung dibalik bukit.Mereka lupa pada harapan rakyat yang juga inginkan perubahan.Selama 52 tahun mereka perintah,mereka rasa rakyat dapat ditipu lagi.Tidak ada satu pun parti yang dapat memerintah negeri beratus tahun kecuali agama Islam.Dari zaman nabi Adam sehinggalah hari kiamat Islam menyedarkan manusia apa yang benar dan salah.Petunjuk dan hidayah Allah tidak dapat seorang manusia pun menyekatnya.Yang benar akan nampak kebenarannya dan yang bathil akan kalah dalam jangka-waktu yang panjang atau pun pendek.Sempena Ramadhan dan Aidilfitri yang bakal tiba ini marilah kita sama-sama bermaafan biarpun mereka dari parti lawan dan tidak sefahaman pendapat dengan kita.Mungkin hari ini mereka lawan kita siapa tahu dengan hidayah Allah mereka akan jadi sahabat kita.Janganlah kita memaki hamun lawan kita sesama Islam selagi mereka tidak mengangkat senjata untuk membunuh kita.Daripada kita memaki hamun lebih baik kita doakan semoga mereka mendapat sedikit hidayah daripada Allah.Tidak ada yang lebih atau kurang kecuali iman dan taqwanya.Kita janganlah berputus asa dengan kata-kata yang disangkal kepada kita.Kesabaran akan membuahkan kejayaan.Betulkan niat kita kerana Allah.Masa akan terus bergerak dan jangan kita menjadi rugi dengan waktu kita menanti sesuatu yang mungkin belum sampai waktunya.Biarpun politik adalah cabang Islam namun kita semestinya tidak terlalu lebihkan satu cabang sehingga lupa cabang lain.Maaflah kalau ada yang tersalah didalam tulisan saya.

faizal said...

kelkatu keluar selepas hujan..

Anonymous said...

bn= babi negara
babi negara=bn

Anonymous said...

undi bn = undi babi

Anonymous said...

perhatian kepada sahabat blogger PR, minta tlg sebarkan berita dari link ini

http://nazrulnasir.blogspot.com/2009/09/sumbangan-amat-diperlukan-mohon.html

sumbangan amat diperlukan utk menampung kos pembedahan yg begitu besar, mencecah rm30000

Anonymous said...

Pertama kali aku sokong n3 ini...patutnya n3 ini keluar ketika ds anwar tengah hangat menjual idea lompat parti....tapi takpelah yg lepas biarkan...cuma yg tengah hangat tak habis2 lagi ialah di Perak...apa kata kalau benar PR nak kan yg berkualiti...nasihatkan ds nizar hentikanlah meroyannye tu...tumpukan pada calon2 yg berkaliber utk PRU13 nanti...masalahnya adake..calon2 yg berkaliber....

Green Malay said...

konflik diri yang wujud antara AMANAH dan HARTANAH!!!

perompak harta rakyat said...

Aku kagum dari mana Fauzi dapat perumpamaan ni. ' Dari anai2 ke kelkatu". Sifat2 semula jadi yang Allah ciptakan pada serangga ni menyerupai sifat sesetengah ahli PR yang menyokong Pakatan atas sebab2 tertentu bukannya berjuang untuk rakyat yang ditindas umNO. ..

Mereka ini keluar dari satu rumah yang bersih untuk terjun dalam loji kumbahan kerana ditengah-tengah loji itu mereka nampak ada sekeping duit RM 100. Mereka tidak sedar yang loji itu jurangnya dalam yang mana jika terjatuh mereka akan lemas terminum air najis kumbahan itu...... Takpe, biarkan mereka.... kalau kita dah ingatkan, mereka masih dengan keputusan itu, insyaAllah tak sampai 3 tahun rakyat Marhaen yang memberi undi pada mereka selama ini akan memastikan mereka akan kehilangan segala-galanya termasuk harta, kedudukkan serta nama yang busuk 7 keturunan. tak pasal2 anak-anak mereka disekolah pun digelar anak/cucu/cicit/keturunan Pengkhianat Rakyat.

Ada hikmahnya PR tak menang terus masa PRU ke 12 yang lepas, mungkin Allah sengaja mahu menunjukkan pada kita siapa diantara pemimpin PR yang benar-benar ikhlas dan mana pemimpin PR yang menceburi politik bersama PR untuk kepentingan tembolok sendiri dan anak bini yang tidak membezakan mereka dengan pemimpin Yahudi Bani umNO.

Berkenaan Hasan Ali ingin 'Bebas', adalah tidak adil untuk kita menuduh beliau selagi kita tak punya bukti walaupun secara peribadinya aku tak berapa gemar Hasan Ali tak buat pengakuan terbuka yang dia sepenuh hati menyokong Kerajaan PR bila dia dituduh nak jadi 'ahli bebas dan menyokong kepimpinan Najib Altantuya, Ibni Almarhum Sultanah Mongolia'.....

Aku pernah menjalani kursus 'Summer Camp' pada awal tahun 90an di Rawang yang dijalankan oleh Hasan Ali, dia mempunyai karakter untuk menjadi pemimpin walaupun kadang2 kata-katanya ada sikit sebanyak 'auta'.

Kalau dia berucap sikit je kurang dari DSAI tapi masih 1 kilometer kehadapan lebih hebat dari Najib yang sampai sekarang aku tak nampak karisma yang melayakkan dia jadi PM 1 Malaysia. Contoh mudah, cube tengok ucapan najib di PWTC, setaraf ketua cawangan je najib ni....

Aku pun sama pendapat ngan TP dan rakan PR lain, kalau korang nak blah sangat, blah la, PRU 13 dah tak lama dah, hari ni waktu BN kat atas kau sanggup khianati amanah rakyat yang memangkah kau yang mamakai lambang Pakatan, esok BN kat bawah Pakatan pulak kat atas sendiri mau ingat la nasib korang dan anak cucu korang..........

Allahu a'lam Kalau A'War Jadi PM... said...

Walau apajua hujah impian kosong dan angan2 MatJenin penyokong PR (A'War) sudah pasti tidak akan diizinkan rakyat Malaysia yang memiliki akal sempurna untuk PR menguasai KL apatah lagi A'War dijadikan Perdana Menteri kerajaan PR,Allah SWT tak akan makbulkannya.

Bencana besar akan menimpa negara Malaysia yang tercinta ini lebih teruk dari Gempabumi 10' altitude atau Tsunami yang malanda Aceh sekiranya A'War dilantik Perdana Menteri,sebab A'War dalam permerintannya kelak akan membalas 'DENDAM' itulah saja niatnya 'REVENGE' kepada lawan dan kawan dan mereka ini akan disumbat kedalam 'PENJARA',yang difikirkannya telah menganggu 'NIAT' takbaiknya sebagai agen USA@YAHUDI di Asia Tenggara khasnya Malaysia.

Tuan2/Puan2 renung 'YAYASAN YAHUDI' mana? dan 'PERSATUAN KRISTIAN DUNIA' mana? yang telah membiayai perjuangan A'War selama ini.. pikir2 lah!???

MeriamBuluh said...

Apa salahnya kalau dia nak balas dendam kepada orang yang telah menganiayanya...
Kalau aku pun mesti balas balik..tambah2 orang yang telah melebamkan mata aku...cis kau...
Masa inilah keris UMNO akan digunakan untuk menikam tuannya...
hahahahaha

Anonymous said...

Masihkah kita ingat..Hari ini...MENGENANG SETAHUN PEMBOHONGAN ANWAR PADA RAKYAT MALAYSIA...hasrat nak jd. PM pd 16 Sept. 2008 yg. hanya tinggal mimpi!!!!!Terang lagi bersuluh..Buat apa kita nak bergelumang dengan pembohong besar negara ini...ayuh..lompatlah! Tinggalkan segala Pakatan Rosak yang hanya tahu utk. menjahanamkan rakyat!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Masihkah kita ingat..Hari ini...MENGENANG SETAHUN PEMBOHONGAN ANWAR PADA RAKYAT MALAYSIA...hasrat nak jd. PM pd 16 Sept. 2008 yg. hanya tinggal mimpi!!!!!Terang lagi bersuluh..Buat apa kita nak bergelumang dengan pembohong besar negara ini...ayuh..lompatlah! Tinggalkan segala Pakatan Rosak yang hanya tahu utk. menjahanamkan rakyat!!!!Jangan gadai maruah negara kerana pengkhianat negara ini!

Anonymous said...

HARI INI DALAM SEJARAH...MENGENANG SETAHUN PEMBOHONGAN ANWAR PADA RAKYAT MALAYSIA...hasrat nak jd. PM pd 16 Sept. 2008. Bawak Ellizaberth Wong Telanjang, Teresa KOkok, Tian Chua Sial pegi Taiwan ikut rombongan BN. Jijiknya perangai sampai gitu sekali!!!!Terang lagi bersuluh..Buat apa kita nak bergelumang dengan pembohong besar negara ini...ayuh..lompatlah! Tinggalkan segala Pakatan Rosak yang hanya tahu utk. menjahanamkan rakyat!!!!!!!!!!!!Dan di Taiwan si Ellizaberh Wong tidur sebilik lagi dengan si Tian Chua (pakwe dia) walaupun Anwar tahu tapi saja buat tak tahu pasal dia pun 2X5!!!!!!Nak ikut lagi Pakatan Rakyat ni ker?

Jason Mraz said...

kpd Allahu a'alm Kalau A'war jd PM,

Ko mmg lawak biler ko label Bro Anwar tu ejen USA@YAHUDI, tp Tun Mamak kutty n Najib Tentuya yg ko dok hisap2 pelirnyer tu pn xde pulak ko naik meroyan biler diorg simpan smue duit yg dirompak dr rakyat kt Bank of Israel pastu hulur duit kt Jack Abramore, pelobi yahudi yg terkenal semata2 nk mengadap setan bush kt White House, huahahaha.... lawak2 satu lg Tun Mamak kutty ko tu kn anggota aktif Freemason(ko tau aper itu freemason???), pertubuhan proksi yahudi-zionis yg berusaha menghapuskn serta merosakkan akidah masyarakat Islam diseluruh dunia, huahahaha...

Byk2 kn mambaca n menghayati Al-Quran bukannyer membaca kitab Taurat Yahudi Laknatt ko tu...

Anonymous said...

Jason Mraz
Rase2 nye kau memang konporm ader pengalaman hisap pelir! Tentu sekali pelir si A'War tu kau dah hisap telanjang..takan orang tahu sebut pasal hisap pelir kalau takpernah lakukanya

Lagipun kau pertahankan dier dah tentu ada hubungan sumbang luar tabii dasar GAY peliwat tegar!

PGLNS said...

Salam sejahtera.
Mohon laluan untuk iklan.

"Ada Berani, Kami Cabar Anda"

Adlh dimaklumkan bahawa PGLNS akan menganjurkan Sukan Lengan "MR.SELANGOR" pada 11.10.2009 di Corva Square, Kota Damansara. Penyertaan terhad. Hadiah-hadiah menarik dan no. bertuah disediakan. Kepada pasukan yang berminat boleh berhubung dengan En. Sam : Setiausaha PSLNS (012-9402679 / 0129722228.

Allahu a-lam Kalau A'War jai PM... said...

Anony 2:44PM
Takpe biarkan Jason Mraz tu.. dengan tabiat semula jadi dier penyokong PR,semua pengikut A'War sememangnya berbudayakan maki hamun dengan kata2 lucah..tak heran aku,pemimpin mereka pon seantiru dunia kenal dan tahu dengan kegemaranyer....???????????

Lengan Poppeye said...

TQ.. aku nak meyertai gusti lengan tu.. nak lawan Khalid MB

PGLNS said...

Salam sejahtera.
Mohon laluan untuk iklan.

"Ada Berani, Kami Cabar Anda"

Adlh dimaklumkan bahawa PGLNS akan menganjurkan Sukan Gusti Lengan "MR.SELANGOR" pada 11.10.2009 di Corva Square, Kota Damansara. Penyertaan terhad. Hadiah-hadiah menarik dan no. bertuah disediakan. Kepada pasukan yang berminat boleh berhubung dengan En. Sam : Setiausaha PSLNS (012-9402679 / 0129722228.

http://sukanlenganselangor.blogspot.com/

Anonymous said...

GENAP SETAHUN PEMBOHONGAN ANWAR. PENCACAI PR NI PERLU DINGATKAN SELALU BHW DSAI TU PERNAH MEMBOHONGI MRK DAN SATU DUNIA.

"WE HAVE THE NUMBER" KATA2 BOHONG YG SGT JELAS TAPI DIPERCAYAI OLEH SITOLOL2 PENCACAI

CUMA DATUK MUSTAFA ALI YG RASIONAL KETIKA ITU XPECAYA PEMBOHONGAN PELIWAT TEGAR,.

TAPI DATUK MUSTAFA ALI TELAH DICERCA BEGITU TERUK SEKALI OLEH ENDORGAN PAS DIKETUAI OLEH HUSAM MUSA

AKHIRNYA YG RASIONAL BERADA DLM SAF KEPIMPINAN SEMENTARA HUSAM TERUS KUSAM

Anonymous said...

aduss..sedara seagama ku sekalian perlu ka kita..mencaci sesama sendiri....besar mana pun masalah kita hadapi..kita boleh bawak berbincang..kita berbincang dengan ilmiah..kita kaji kita selidik..yee bukti depan mata..kita kena tahu ape sebab terjadi sedemikian..kalu betol ape yang terjadi dengan bukti yang sahih...kita usulkan pada pihak tetentu...(Topik ni memang boleh panas) saya sokong kita selidik denganbukti yang ada....xpayah lah nak caci hamun...

Topeng Perak : saya tahu tujuan dan perjuangan anda..anda ade pengaruh tersendiri...tapi gunalah pengaruh tuw untuk tenteram blog ni...itu sahaja..
Sedarasegama sekalian : Setiap ujian ada jawapan..setiap kejadian ade hikmahnya....

Anonymous said...

Aduh banyaknye orang2 buta hati disini, mengaku bijak tapi bodoh, Perjuangkan apa?rakyat atau anwar sahaja? Banyak nak komplen tapi habuk pun tadak..Bila dah jadi kerajaan dah haru biru cam gengster..brader2 semua..muhasabah diri tu..tak nye baik mana pun PKR @ pakatan rakyat korang tu..banyak lagi yang senyap tapi tak suka kat cara korang..please la..jangan kata semua rakyat sokong korang..mudah sangat terpengaruh tapi korang xpernah tengok dunia kat luar dari malaysia dan sebab tu korang xbersyukur dok kat malaysia ni

Atok said...

kih.....kih.....kih....

Atok said...

anony 331...umno....kih....kih....

Anonymous said...

JAdii..anai2..lepas tu katu2..lepas tu ..baru..hantu2..kita yg sokong depa..jadi ketui ..batu..???PR ni rasa mcm BN dah..WAHAI KELAB PENYOKONG PAS cepatlah kembangkan sanyap..kalau PAS bergabung dgn kelab penyokong saja.. MUDAH PERINTAH NEGERI ATAU NEGARA..geng PKR dan DAP ni bagus jga tapi perlu masa kena pas talbiah dulu..TAKBIR..

Allahu a-alam Kalau A'War Jadi PM... said...

We have the numbers ...don't call us an opposition,but call us government in waiting because of what?! I'am a Prime Minister in waiting! hahahahahahahahahahahaha
waiting less! don't your dream A'War@PR..A'War A'War A'War A'War A'War A'War A'War A'War A'War A'War
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Selamat Hari Ulang Tahun A'War Perdana Menteri??? hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Ingat tak hari ini genap setahun PR menguasai KL..... hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Perdana Menteri??? MatJeninlah! hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Kelakar Sungguh A'War nie... hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

perompak harta rakyat said...

Takpe la biawak-biawak peliharaan Yahudi Bani Israel@umNO nak tegelak sekarang, tolong la gelak banyak2lagi.... kitorang rasa amat terhibur tengok korang gelak banyak-banyak sebab nampak gaya Gerombolan United Malay National Organisation macam kera yang terloncat2.... takyah pegi Zoo. Dapat jugak jimat duit memandangkan baru2 ni ada Satu Lagi Projek kerajaan Barisan Nasional - menaikkan harga petrol disaat umat islam memerlukan perbelanjaan lebih untuk menyambut Aidilfitri.

tapi korang pihak pencacai najis umNO ni tak nak tegelakkan RBF Ruang Bicara Faizal ke? Lepak la jugak kat blog Gerombolan United Malay National Organisation pasal kedatangan Pencacai kat blog TP ni pun macam kedatangan anjing kurap masuk dalam rumah.... kau suke ke anjing kurap masuk dalam rumah korang? nanti nak kena samak lagi ngan air tanah dan 7 air bersih....haaa, macam tu jugak kitorang....

RBF cakap sejumlah ADUN PR Selangor nak ishtihar 'bebas' hari ni....napa tak nak gelakkan kaum kau yang berdegar-degar 2-3 minggu kebelakangan ni yang seronok sangat crita pasal ADIN PR PAS melompat ni last2 tak jadi. Klau kau ketawa kat DSAI pasal ramalan dia tak menjadi, kau kena adil dengan mengetawakan Pencacai umNO Parti Pengusung Kepala Lembu jugak, ni baru 1 Malaysia!
kah....kah...kah.....

Dengan Izin Allah pas PRK Bagan Pinang nanti diorang akan kecut jap, macam batang zakar masuk dalam biji kerandut seumpa sewaktu guru besar nak rotan bontot diorang kat Perhimpunan depan khalayak murid2 bila dah kantoi merokok dalam kawasan sekolah, seperti yang dah 7 kali diorang alami pas kalah pada tiap2 PRK 2009 ni. Tu belum cerita Pasca PRU13 ni lagi.... takpela hari ni korang nak gelak banyak banyak.... esok hari kita pulak.... tapi kita jangan gelak, kita buat kenduri kesyukuran, tu yang membezakan kita dan Gerombolan United Malay National Organisation.......

dulukini said...

Tak ade yang kelakarnya mamat dungu oiii. selagi UBN memerintah selagi itu semangat PR akan membara.

dulukini said...

selagi parti rasuah ko berkuasa selagi itulah ko telah diperbodohkan bangangkan.

Anonymous said...

Allahu a'lam Kalau A'War Jadi PM... said...

Walau apajua hujah impian kosong dan angan2 MatJenin penyokong PR (A'War) sudah pasti tidak akan diizinkan rakyat Malaysia yang memiliki akal sempurna untuk PR menguasai KL apatah lagi A'War dijadikan Perdana Menteri kerajaan PR,Allah SWT tak akan makbulkannya.

-------------------------------------------

Ni contoh pencacai yang berak di Blog PR tanpa membawa otak bersama, kalau ada bawak otak pun akal dia tak bawak.....

Sedara, orang Gerombolan ni bodoh macam indon akal pendek yang bakar bendera Malaysia tu ke?........ kau tak tau ke 10 DARIPADA 11 KERUSI PARLIMEN Kuala Lumpur dimenangi oleh PR pada PRU12 yang lepas (Dengan Izin Allah)? kalau takda fakta takpayah jatuhkan maruah main kat blog ni.... nanti mak bapak kau pun malu nak ngaku anak....

Saya cadangkan Pemimpin umNO memotong elaun 'Allahu a'lam Kalau A'War Jadi PM' dari RM 3.00 sejam kepada RM 1.50 sen sejam kerana otak yang dipakai oleh beliau adalah model tahun 1950an- membuat provokasi di blog Pro PR tanpa memilikki ilmu yang mencukupi seumpama hard disk drive yang berkapasiti 50MB, (Zaman tentera Jepun menjajah Malaya)apa file pun takleh simpan.....

Anonymous said...

bn = babi negara
babi negara = bn

dulukini said...

bukan potong kepada RM1.50 tapi bagi RM0.50sen cukup kepada mamat bewok tu.

Anonymous said...

Saya juga tidak bersetuju dengan tindakan segelintir daripada mereka yang menghadiri dialog dengan Menteri Besar, yang menjerit-jerit saperti dirasuk syaitan kehaiwanan, mengugut dan memaki hamun tanpa adab dan batasan. Tindakan tegas dan keras mesti diambil terhadap mereka, termasuk yang mengeluarkan kenyataan menghina azan dan Islam.

Dimana suara-suara Pak Janggut dan Pak Keris ini apabila Jeff Ooi melabel mereka yang bercita-cita untuk melaksanakan Islam sepenuhnya sebagai ekstremis. Sehingga hari ini Jeff Ooi terus dengan sifat bongkak dan angkuhnya enggan menuntut maaf atas kebiadapannya. Sehingga ke hari ini Jeff Ooi masih bebas, tiada sebarang tindakan pendakwaan diambil terhadap keceluparan beliau.Mana dia suara para pejuang serban melilit dan Pak Janggut & Pak Keris, apabila dalam kes hukuman rotan terhadap Kartika Sri Dewi Syukarno, Majlis Peguam dengan angkuh memperlekeh hukum sebat bagi peminum arak beragama Islam.

Kenyataan biadap Majlis Peguam, menghina hukum syara' dengan menyatakan hukuman sebat ini sebagai tidak berpeikemanusiaan dan zalim. Undang-undang Islam disamakan dengan hukuman barbarik. Tetapi Pak Serban dan Pak Janggut diam seribu bahasa.

sedutan dari Blog YB Zulkifli Nordin

mana dia pejuang2 Islam yg melalak kat sini. Naper diam...berani sesama Islam Melayu jer...Pirahhhhhhhhhh

Anonymous said...

kesian aku tgk org2 yang tak tau ekonomi nih.. cakap je pandai .. basic ekonomi pon fail .. apsal harga kat arab mahal berbanding kat malaysia.. adess.. sian aku tgk la korang nih... mmg la kat sana lagi murah.. gi masuk blajaq balik la woi

P:s/ kekadang tuh org yg rase die pandai tuh bukan pandai sgt pon.. gi baca buku dulu pasal ekonomi .. baru leh bising2