"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 08, 2009

Dongengan Yang Terlalu Biasa & Wajib Kita Dengar...

Reactions: 
Kenyataan yang paling "biasa" kita dengar atau baca setiap kali PM 1Malaysia bertukar...

Najib yakin hapus miskin tegar tahun depan

PEKAN 6 Sept. - Datuk Seri Najib Tun Razak yakin sasaran untuk mengeluarkan kira-kira 45,000 keluarga daripada kemiskinan tegar di negara ini akan dapat dicapai menjelang tahun depan.

Perdana Menteri berkata, kerajaan kini sedang melaksanakan pelbagai usaha dan perancangan untuk memastikan matlamat tersebut mencapai sasaran.

''Dalam prgram e-Kasih, kita ada 45,000 keluarga miskin tegar yang kita telah beri komitmen untuk mengeluarkan mereka daripada kepompong kemiskinan menjelang 2010," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan bantuan kepada beberapa penduduk miskin di Kampung Padang Jawa, Kampung Sri Damai dan Kampung Bentan dekat sini hari ini.

Najib juga menyampaikan bantuan kepada 24 keluarga mangsa ribut di Kampung Halimi dekat sini.

Lepas ni bila PM 1Malaysia bertukar buat kali ke 7 kita akan dengar lagi "dongeng" yang sama...

Malang 1Malaysia......

13 comments:

pisangmalaysia said...

Biasaler bro TPU..camaner nak hapuskan kemiskinan?PPRT malaon yg kebas..juta 2 lak tu...nak hapus kemiskinan kena isi form, jadi ahli..Duit Rakyat duit aku (kata org ameno..duit aku mana ada!)Pendatang Asing kita bela, rakyat sendiri MEREMPAT...aku setuju bile org kata kita bukan dijajah 446 tahun tp 498 tahun(446 penjajah asing , 52 - bangsa sendiri!)cukupkan lah 2 tahun lagi...kau tahu lah nasib ko Ameno...Takbir!!!

Sape PR/BN nak panjangkan zakar? said...

ok la tu...drpd si najib ni x bt ape2..

Anonymous said...

mana jefri ngan zali...

dorang takde tak meriah laa...

sepi~~ seumpama padang pasir takde unta...

Anonymous said...

Najib satu altantuya satu mongolia satu bom satu c4 hahaha satu yahudi satu telor satu mulut merah satu kepala lembu satu raba bontot satu perogol satu pelacur satu babi satu pukimak

sasaudengo said...

Sebelum dihapuskan miskin tegar tu, rasanya adalah lebih baik lagi dihapuskan UMNgOk BoNgok yang miskin budi-pekerti, miskin kejujuran; miskin keikhlasan; miskin kepercayaan; miskin akhlak dan miskin serba-serbi!

Anonymous said...

geng UMNO kan byk lelaki pkai lipstik @ sotong UMNO.dah ada lembu,tambah sekor lagi binatang sotong UMNO.yg mana sotong tu semua jenis sekaum dgn saiful al buntuti.xhairan la kalau sebenarnya najib yg buntuti saiful.muka najib pn dah boleh jadi pengerusi sotong UMNO malaysia.

cuba angpa bygkan najib tun razak bogel sambil tgh berjuboq dgn saiful..hahaha.boleh jadi bukan xleh jadi.tgu pembangkang perintah malaysia baru kita dpt tgk najib tun razak disebat buntuti khalayak ramai.masa tu kita celebrate....hahahaha

bob said...

PRK ke-9,Bulan 9,Tahun 2009,Di Negori 9 dan
lastnya.... BN lu boleh Jalannn!!

AnaK BugiS said...

Betol tu.. seme masalah akan selesai dlm sekelip mata..
perghh hebat btol lerr.. rakyat pon melopong.. sambil mengiyakan kata pemimpin. hehehe stidaknya mcm tuh ler yg pemimpin umno harapkan.. hehehe

Anonymous said...

ok la tu at least najib buat gak dari xbuat ape.....daripada asyik beceramah,kutuk mengutuk,TiPu menipu...

Malaysian said...

bagus ler kalo najib nak wat cmtuh..aku gembira la dengar..at least bila rakyat dh makin kaya nnti bleh le naikkn harge minyak skit lagi..xder laa org bising2 kn..betol x

kaya lagi puak umnokoko samasakoto nih

Sebab najib nak basmi kemiskinan tegar..aku sokong 10 undi


so Yang berbahagia Dato Seri Najib Tun Razak...kotakanlah janji2 mu itu kerna manusia dipegang pada janji dan lembu dipegang pada talinya...

renung2kan lah

Anonymous said...

Parti ajaran Sesat

Anonymous said...

Parti Ajaran Sesat(PAS)

upinipin:Betul2!!!hehe

Anonymous said...

No benefit in keeping Pempena afloat
In September last year, four directors of Pembangunan Perlancongan Nasional Sdn Bhd (Pempena) Datuk Yip Kum Fook (MCA GOMBAK, who is BAD name in Buddhist and he always went to China to find girls) Datuk Donald Lim Siang Chai, Syed Abdul Rahman and Jaigani Jaafar – were served with letters of demand for payment of more than RM12.4 million owed by the company.
The letters from lawyer Joginder Singh, who was acting for Kah Bintang Auto Sdn Bhd were sent by registered post. On receiving the letter, one of them, Lim, the former deputy toursim minister and current deputy finance minister, contacted the CEO of Pempena and asked him to act on the demand.
For a good eight months, nothing happened. No effort was made to contact the motor company or negotiate a settlement. Failing to get a response, Kah Bintang published notice of an intended winding up petition in two national newspapers on May 28. The petition was set to be heard on June 13.
At the hearing, the petition was undefended as neither Pempena nor its lawyers made an appearance. The court allowed the petition and asked that Pempena be given another 14 days to pay up. On June 27, that short lease of life for the company expired and Pempena ceased to exist.
Yesterday, akin to closing the stable door after the horses have bolted, Malaysian Tourism Board chairman Datuk Victor Wee announced that Pempena would be applying for a stay of the winding up order this week.
The decision, he said, was made after a meeting with the management of Pempena last Friday. A new solicitor will be appointed to apply for a stay and work out an amicable settlement.
He was responding to theSun’s front page report which said the High Court had ordered the company to be wound up after failing to pay RM12.4 million for the purchase of 120 units of Hyundai Sonata.
When asked if these actions and the subsequent embarrassment to the government could have been avoided if Pempena had complied or responded to letters from Kah Bintang and its lawyer, Wee declined to comment, saying: “This is something that only Pempena can answer.”
So, the questions are: “Why did the Pempena CEO ignore the letters, and the call from Lim who was then a director of the company? Was it incompetency or sheer arrogance or total defiance of a lawful directive? Why did Pempena not act after the notice was published?
More importantly, where is Pempena going to find RM13 million (including interests and costs) to pay the motor company? Why should it come from the tourism promotion budget when all fingers point to the directors, who by virtue of their positions should be held responsible for this fiasco?
There’s no benefit in keeping Pempena afloat as it has not contributed in anyway to enhance tourism and related products. In short, it has been bleeding financially and has become a burden to Tourism Malaysia.
The best option is to dispose the assets, settle the debts and close shop so that it does not lose more money. Throwing good money after bad does not make good business sense.
-thesundaily.