"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 08, 2009

Kuil SS 19: Natang Tak Boleh Dibawa Berbincang...

Reactions: 
Salam buat semua,

Walaupun saya bukan salah seorang residen di sek23, namun saya percaya bahawa saya juga akan mempersoal sejauh mana berkesannya penyelesaian kuil di sek19 dengan membawanya ke sek23 sebagaimana majoriti penduduknya adalah Islam.

Apabila mengalihkan suatu bebanan liabiliti yang sukar ditanggung dari satu bahu ke suatu bahu yang punya kriteria yang sama, ini tidak akan menyelesaikan masalah malah mungkin akan bertambah. Atas sebab ini jugalah perbincangan secara matang diperlukan!

Bukankah sepatutnya penduduk sek23 menggunakan peluang kesempatan bersemuka dengan MB dan YB terlibat? Kesempatan ini telah disalahguna, atau tidak digunakan dengan cara yang betul dan berhemah.

Penduduk sek23 mempunyai hak untuk berkeras dan bertegas. Penduduk sek23 juga mempunyai hak untuk samada ingin bertolak ansur atau tidak. Malah dialog yang dianjurkan bertujuan untuk memenangi hati penduduk sek23. Dialog tersebut adalah jalan untuk menyelesaikan masalah dan medan untuk berbaik sesama umat. Mungkin juga ianya adalah satu peluang untuk kerajaan negeri menunjukkan betapa perkiraan mereka adalah salah dan penyelesaian secara baik wajar dituntut pada hari tersebut.

Tetapi, apa yang berlaku di dewan MBSA cukup memalukan. Dari sudut kemanusiaan, dari sudut keagamaan, dari sudut ke-bangsa-an, dari sudut politik dan dari segala sudut yang ada, penduduk sek23 tidak lebih dari sekumpulan manusia yang membenarkan diri mereka dikuasai nafsu syaitan. Peruntukkan akal yang telah Allah kurniakan, yang membezakan antara haiwan dan kemanusiaan gagal digunakan.

Baca lagi di sini...

67 comments:

Sape PR/BN nak panjangkan zakar? said...

belajar la bertolak ansur...

btw TP, knp stp kali aku bukak ko punye site ni ade popap manjang je...aku dh turn on popap blocker FF pun stil ade lg. Harap buang la ye popap ni. Annoying. TQ.

Anonymous said...

tak sangka pulak ada siamang duduk kat seksyen 23, siap datang sessi dialog terjerit2 la pulak.

Anonymous said...

Nampak sangat geng2 kepala lembu tolol semacam. Majlis dialog pun jadi cam beruk.
malu la orang seksyen 23 shah alam.. jubor betul la geng umngok nih.

Anonymous said...

PARTI PELIWAT TEGAR

PARTI MAIN JUBOQ

PARTI LIWAT

PELIWAT TEGAR JADI PEMIMPIN

PARTI PELIWAT TEGAR

PARTI MAIN JUBOQ

PARTI LIWAT

PELIWAT TEGAR JADI PEMIMPIN

PARTI PELIWAT TEGAR

PARTI MAIN JUBOQ

PARTI LIWAT

PELIWAT TEGAR JADI PEMIMPIN

PARTI PELIWAT TEGAR

PARTI MAIN JUBOQ

PARTI LIWAT

PELIWAT TEGAR JADI PEMIMPIN

CUPING MERAH said...

baso natang memang natang..

Anonymous said...

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

PKR & PAS BARUA DAP

Anonymous said...

MMG DASAR BARUA

zali said...

haa...dah jumpa tapak baru ke belum?

pot pet pot pet kerja tak jalan.
pot pet pot pet kerja tak buat.
pot pet pot pet kerja tak siap.
pot pet pot pet berenti kerja la...!

BONGEK said...

PARTI PENBUNUH,PENBUNUH JADI PEMIMIPIN,PARTI RASUAH PENRASUAH JADI PEMIMPIN PARTI MENTEDARAH DUIT RAKYAT ,JADI PEMIMPIN,PARTI PENIPU JADI PEMIMPIN

Anonymous said...

kalu takde zali tak best aahh...

macam sarkas takde badut ... sepi..

....

BONGEK said...

UMNO JADI LEMBU KAT MCA,MCA JADI LEMBU KAT UMNO,MIC DAN PPP MEMANG JADI LEMBU JADI SEMUANYA LEMBU PASAI TULAH DEMO KEPALA LEMBU HA HA HA....

Anonymous said...

Betul ke Umno dah tukar lambang kepala lembu? Dah macam parti hindu lak. Dahlah adat Melayu banyak ikut adat Hindu, tak sador diri lagi ke? Pooodah UMNgOk.

Anonymous said...

umno lembu...umno lembu...dulu umno babi..umno babi...

DULU BABI KINI LEMBU SELAMANYA...

Anonymous said...

zali! ape cerite selcat di selangor, khir toyo dan adun2 UMNgOk BoNgok kena telanjang...

Anonymous said...

majlis dialog pemimpin bersama penduduk seksyen 23 shah alam telah di lacurkan oleh geng kepala lembu dari umngok..!!

Bodoh pumya mahkluk.. bangsat!! nak terjerit2 pergi kandang babi ali rustam lar..!!

nak berbincang cara baik pun tak boleh. Tak dak otak betul.

MeriamBuluh said...

Nak komen apa harinie yer..
Nak kutuk pencacai UMNO pun ibarat "Anjing Menyalak Bukit"
Otak Lembu dah tentu tak faham2...
Nanti orang kata kita pun sama gak..
heheeeehehee

Anonymous said...

PELIWAT,MAIN PUNKOQ bleh JADI PEMIMPIN ka????,.

sesekali jengok lah ke blog mangsa, mohdsaifulbukhari.blogspot.com jgn asyik memuja pemangsa

Anonymous said...

yeaaa,..tangguh tetap tangguh,.. tangguh lagi

Anonymous said...

ORG NAJIB NAJIS UMNO DAH XDAK MODAL DAH.PIra MAbuk!!!

Anonymous said...

knp dsai asyik cuba elak bicara??

berani krn benar takut krn salah??

celikan mata buka telinga

http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com

Anonymous said...

knp dto shafie tarik diri kes jubur?? bgi alasan kesihatan tpi msih kendalikan kes lain

dto shafie yg berserban tu dah xsanggup bersubahat dgn peliwat tegar

Anonymous said...

aku harap parti umngok bukak keahlian parti kepada lembu dan siamang.. baru boleh joint manusia otak siamang geng kepala lembu kat seksyen 23 shah alam.

Anonymous said...

spt biasa bila bcg kes liwat semua pencacai terkapai-kapai,. xtahu mcmner nk selamatkan kepala liwat tuh

simpati lah mangsa benci pemangsa

http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com

Anonymous said...

Anon lembu takyah nak promosi blog saiful bontot tu kat sini.Blog busuk..

MeriamBuluh said...

Malulah sikit pencacai UMNO kenapa kauorang sanjung sangat blok saiful kena liwat tu....
Kau orang tak rasa malu ka penyokong kau orang kena liwat ...
hahahahhahahaha...
Kalau ya pun Anuar liwat padan muka kau orang..
hahhahaaa
Siapa lagi yang nak rasa kena liwat boleh bagi nama...
hahaahahaa
Kali ini kami kasi liwat dengan Bapa Lembu pulak..
hahahahahaa

Anonymous said...

Memang kerja umno yahudi akan cuba menggagalkan segala kerja kerja yang kerajaan pr nak buat.Dari pindahkan ladang babi mereka,kawal arak,beri air percuma dan pindahan kuil tinggalan mereka semuanya busuk hati kacau kerajaan pr agar mendapat kesulitan.Umno laknat ni patut dinyahkan terus dari mukabumi ni.

Anonymous said...

zali said...
haa...dah jumpa tapak baru ke belum?

pot pet pot pet kerja tak jalan.
pot pet pot pet kerja tak buat.
pot pet pot pet kerja tak siap.
pot pet pot pet berenti kerja la...!

September 8, 2009 10:59 AM
untuk zali
haaa dah jumpa kroni baru ke

tunggux2 $ tak dpt kerja tak jalan.
tunggux2 $ tak dpt kerja tak buat
tunggux2 $ tak dpt kerja tak siap
apa tunggu lagi berenti kerja la...

Anonymous said...

meriam,.

tkasih ats pengesahan anda,.
mmg semua org tahu laki presiden pkr peliwat tegar

Anonymous said...

bodoh punya shaiful..

takkan badan sihat dan kuat macam tu boleh kena liwat..poodahhh..

agak..agak lerrr..

kalau macam tu tak mustahil aku boleh tuduh zali dah kena liwat ngan Najib..sebab tu dia sayangkan najib..

Anonymous said...

mahathir liwat saifool???

Anonymous said...

UMNO - puaka2 pijak kepala lembu

UMNO - puaka2 pijak kepala lembu

UMNO - puaka2 pijak kepala lembu

UMNgOk..UMNgOk..UMNgOk..

Anonymous said...

ULNO =United Lembu National Organisation.Ditubuhkan untuk memijak kepala lembu.

MeriamBuluh said...

Anony 1:27
Sebenarnya saya tiada kuasa bagi mengesahkan Penasihat PKR peliwat tegar...
Perkara ini mesti diserahkan kepada badan yang telah dilantik khas oleh kerajaan 1Malaysia iaitu

SPR = SURUHANJAYA PELIWAT RAKYAT.

ataupun

SPRM = SURUHANJAYA PEROGOL RAKYAT MALAYSIA...

HAHAHAHAHAHAAAAH

Anonymous said...

geng kepala lembu binatang memang tak boleh di bawah berbincang.

terjerit2 macam bangsat. umngok betul ler.!

Anonymous said...

itulah masaalah dia, bila binatang yg datang meeting..

Anonymous said...

Bahawasahnya telah diperakui dengan sebenar-benarnya bahawa telah didapati 3/4 tiga perempat Melayu Islam telah menjadi binatang dan tidak boleh dibawa berbincang dengan itu juga adalah disahkan Melayu Islam ini dijatuhkan hukuman dan di Fatwa kurang ajar biadap yang sudah tidak boleh ditunjuk ajar lagi ke jalan yang selamat ..walau pun para Malaikat dari Langit yang diperintahkan Allah S.W.T untuk mengTarbiahkan seluruh umat Melayu Malaysia

Perakuan ini adalah daripada sumber yang sahih datangnya daripada Akuan yan di buat oleh Pemimin Melayu dan Penyokong "PAKATAN RAKYAT"

epul al-buntutti said...

hahaha..kot yer pun si saiful tu diliwat,xkan x reti nak mlawan langsung..umur 20an dikerjakan 60an..ishh..awat yg lembik sgt si saiful bukhari al-bangsati al-juburi al-buntuti al-jambani al-suntutti nih??...

Anonymous said...

aku tengok yg cam binatang dalam majlis dialog tu adalah 10 - 15 orang. Geng kepala lembut. Penduduk yg lain Melayu, India & cina kesian diaorang di ganggu oleh geng binatang...

Anonymous said...

geng kepala lembu jer binatang... anon 2.43 nak spin cerita. dasar geng umngok.

Anonymous said...

lembu di ajak meeting? he he he. tapi aku nampak byk beruk ngan kera terjerit-jerit mintak perhatian...he he he. bodoh kan beruk2 dan kera2 umno ni kan kan kan kan..sape tu yg promote blog saifool al buntuti tu. ko ni mmg jenis bangan dan bodoh piang kan

Anonymous said...

geng UMNO kan byk lelaki pkai lipstik @ sotong UMNO.dah ada lembu,tambah sekor lagi binatang sotong UMNO.yg mana sotong tu semua jenis sekaum dgn saiful al buntuti.xhairan la kalau sebenarnya najib yg buntuti saiful.muka najib pn dah boleh jadi pengerusi sotong UMNO malaysia.

cuba angpa bygkan najib tun razak bogel sambil tgh berjuboq dgn saiful..hahaha.boleh jadi bukan xleh jadi.tgu pembangkang perintah malaysia baru kita dpt tgk najib tun razak disebat buntuti khalayak ramai.masa tu kita celebrate....hahahaha

Anonymous said...

mana ! zali natang ..........

Anonymous said...

dahulu UMNO,kini ULNO..

ULNO = United Lembu National Organisation

kah..kah..kah
UMNgOk.

zali said...

yang bagusnya :

SHAH ALAM 8 Sept. - Seramai 11 penunjuk perasaan yang terlibat dalam perhimpunan di hadapan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) bagi membantah cadangan pembinaan kuil di kawasan kediaman mereka akan dihadapkan Mahkamah Seksyen Shah Alam, esok.

yang tak bagus dan bongoknya :

SHAH ALAM 7 Sept. – Meskipun mendapat bantahan besar-besaran penduduk sehingga hampir mencetuskan pergaduhan, kerajaan negeri hari ini membuat keputusan meneruskan cadangan untuk memindahkan tapak pembinaan kuil dari Seksyen 19 ke Seksyen 23 di sini.

Ia berikutan kerajaan negeri telah mengenal pasti tapak baru bagi menggantikan lokasi cadangan asal pembinaan kuil yang mendapat bantahan majoriti penduduk Islam Seksyen 23.

Lokasi baru itu yang terletak kira-kira 100 meter dari tapak cadangan asalnya serta 400 meter dari kawasan perumahan penduduk dilihat paling sesuai dan strategik.

zali said...

itu bukan lokasi baru namanya bahlol!

kalau setakat pindah 100 meter dari
tapak cadangan asalnya...baik tak
payah pindah.

adik saya kentut pun boleh dengar
tau kalau setakat 100 meter.

Tinta Hitam said...

Mereka tu la penunjuk persaan kepala lembu kan???

zali said...

pemerintah pemberontak pr memang tak
prihatin langsung masalah masyarakat
melayu islam.

pru 13 pr boleh blah la!
undi dan sokongan nak...buat kerja
macam sial...terkemut-kemut.

tak ada langsung fikir pasal win-win
situation...adil ke macam tu?

pr brengsek!

zali said...

ya tinta hitam [bangla ke
afganistan ni?]

pejuang masyarakat yang di hina tu
akan di dakwa esok...

kerajaan tidak pernah pilih
kasih...1 malaysia...sapa buat
salah akan di dakwa!

tapi yang timbulkan masalah syok
je makan meggi kat rumah...

cuma alih 100 meter je...bohlol!

Pro-Zali said...

Aku sokong Zali...win-win situation
Tidak perlu jerit-jerit cam geng kepala lembu..

Zali ni memang genius.

Ni pun PR tak leh settle....bagi geng kepala lembu settlekan

win--win situation.

Anonymous said...

kah kah kah.. zali! kau ni dlm keadaan sedar ke tak sedar.

Zali ni bkn apa, saja nak cari point nak hentam PR, kalau pindah 1 km pun dia serupa tu juga la.

Zali! kau ada tgk tak tokong cina, wat buddha dan kuil hindu dekat dgn rumah melayu di Perak, Kedah dan Kelantan, kalau blm pernah tgk pergi lah tgk, kadang2 tu hampir dgn pondok pengajian ada wat buddha, takde pun bising.

zali! aku nak tanya sikit kau ni dgn geng kepala lembu yg dlm dewan hari tu, masuk kategori mana

1) yang memang sengaja nak cari pasal bagi nampak PR kucar-kacir

2) yang malas belajar, tapi buat-buat konon2 kuat agama.

3) yang memang tak tau ape-ape, tapi main cakap je.

4) yang memang keras kepala, tak boleh di ajak berbincang.

aku nak kau pilih, kau dlm ketegori mana.

zali said...

[cilok dari : merboktimes.blogspot.com]

1. BILA ADUN BN lompat parti ke
PR, halal. Bila ADUN PR lompat
parti ke BN, haram (di Perak).

2. Bila Mufti Perak sokong Pas,
dia ulama terbilang. Bila Mufti
Perak tegur Pas, habis dimaki
hamun.

3. Bila menang pilihan raya, puji
SPR. Bila kalah, maki hamun SPR.

4. Bila ADUN BN buat perbuatan
tidak bermoral, kutuk habis
habisan. Bila ADUN PR yang buat
disuruh berehat saja (Elizabeth
Wong).

5. Masa perintah Perak, cakap Raja
Perak paling adil. Tapi bila dah
hilang kuasa, tuduh Raja Perak
macam-macam.

6. Sebelum berkuasa, beria-ia
hendak laksana hudud. Lepas dapat
kuasa, cakap hudud tak wajib.

7. Bila UMNO kata hudud sukar
dilaksana, caci-maki-kafirkan
habis- habisan. Bila DAP kata
langkah mayat saya dahulu, Pas
kata baiklah “Kami Dengar dan
Taat”.

8. Bila orang luar hina nabi
berarak satu KL, bila Raja Petra
Kamarudin (RPK) hina nabi, senyap
membisu (mungkin orang Pas lebih
sayangkan RPK dari nabi).

9. Bila kerajaan naikkan harga
minyak, marah menggila, bila
kerajaan turunkan harga minyak,
cakap itu hanya muslihat politik.

10. Bila Pak Lah kata nak teruskan
jambatan bengkok, kutuk Pak Lah
sebab jadi patung Mahathir. Bila
Pak Lah batalkan, pun kutuk Pak
Lah sebab tidak dengar cakap
Mahathir.

11. Masa Pak Lah PM, desak Pak Lah
undur. Bila Pak Lah nak undur
ganti Najib, Hadi kata Pak Lah tak
payah undur pulak.

12. Bila PR buat demonstrasi, itu
demokrasi. Bila BN buat
demonstrasi, gesa polis ambil
tindakan.

13. Bila menang pilihan raya, itu
namanya demokrasi. Bila kalah, ada
pengundi hantu.

14. Bila Kelantan mundur, salahkan
Kerajaan Pusat. Bila negara maju,
itu hasil sumbangan Anwar ke luar
negara cari pelaburan tak langsung.

15. Bila bersendirian bertakbir,
sekarang bila berdua dengan DAP
ber take beer! (di Selangor boleh
jual arak di kawasan majoriti umat
Islam)

16. Bila mulakan ceramah, baca
bismillah puji nabi. Masa tengah
ceramah, habis semua yang berbeza
pandangan di maki-hamun.

17. Bila orang UMNO baca al-Quran
dituduh hipokrit, bila orang DAP
baca al-Quran (di DUN Perak)
dipuji melangit.

18. Bila UMNO (parti orang Islam)
ajak berdamai kata pergi jahanam,
bila DAP ajak bersatu kata setuju
(biarpun terpaksa gadai prinsip).

19. Bila Beng Hock mati tuduh
kerajaan zalim, bila kerajaan
tubuh inkues pula kata kerajaan
ada konspirasi.

20. Kalau Anwar bersumpah dengan
nama Allah, benarlah Anwar, tapi
kalau Saiful Bukhari bersumpah,
dustalah kata-katanya dan boleh
dimaki hamun secukup-cukupnya.
Bahkan akuan bersumpah Raja Petra
lebih dipercayai daripada sumpah
laknat Saiful Bukhari.

21. Kalau Anwar tak berani
bersumpah, itu pun satu kebenaran
tapi bayangkan kalau Saiful yang
tak berani bersumpah, confirm
dimaki habis-habisan.

22. Bila UMNO tak laksana hudud
disebabkan faktor ketidaksesuaian,
Pas maki ramai-ramai. Tapi bila
Azizan Razak kata hudud bukan
keutamaan di Kedah, Pas kata itu
ijtihad murni.

[silakan...puak pemberontak pr]

Anonymous said...

zali! kau ni mmg lawak le, aku mmg tak boleh blah dgn kau ni, soalan aku apsal x jawab, lain pulak kau pusing.

zali said...

anon 5:51pm...

macam juara lagu la pulak ada
kategori...he he..

saya pilih...

kategori 5 : rakyat yang mahu
pas,dap dan pkr di bubarkan...
menyemak je kat m'sia!

Anonymous said...

bila zali buat komen
orang hentam zali
bila zali tak buat komen
orang kata zali bongok

the moral of the story
memang zali bongok...sebongok bongok dengan kawasan kawasan yang sebongok bongoknya.

bila zali bongok
orang kata zali tambah bongok
bila zali tambah bongok
orang kata memang zali bongok

the moral of the story
jangan sokong parti umnongok

AnaK BugiS said...

Dalam isu ne.. aku rasa org india dan kuil tak bersalah langsung.. yg bersalah adalah aktivitis umno dan pewaris.. yang kononnya menwakali org melayu.. ehh apa kelayakan kedua puak bangsat melayu ne utk mendabik dada mengaku memperjuangkan org melayu.. pegi mampus ler.. tengok pewaris memainkan sentimen.. kalo nk roboh pagar yg dorang bena secara haram.. mbsa kena roboh kuil skali.. weeii kuil tu dah ade situ 150 thn der.. seblm mbsa, pkns ujud dah ade kat situ.. biar ler.. ade semayang korang terganggu ker,, ade kurang pahala ker.. ??? ne ler bila bangsa melayu ..menjadikan ketuanan melayu sebagai pegangan hidup dorang..

perompak harta rakyat said...

Soalan bocor kertas karangan Bahasa Melayu Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2010 | The Flaccid Mind

Bahagian A: Pemahaman

Baca cerpen di bawah dengan teliti dan kemudian jawab soalan berikutnya dengan menggunakan perkataan anda sendiri.

Pada suatu hari ketika Saiful sedang membancuh kopi Ali Cafe di sebuah kondo yang dirahsiakan lokasinya, Perogol datang mendekati Saiful dengan wajah penuh nafsu berahi. Saiful berasa ketakutan dan menjawab, “Eh jangan… tak mahu.. aku tak rela, tolong-tolong tak mahu!” Perogol tidak mempedulikan rayuan Saiful lalu dengan bengis mengherdik “Aku kata mari Cepat!! buka seluar!!”

Nafsu Perogol sudah memuncak lantas dia menghampiri Saiful dan merangkul Saiful.Saiful cuba melawan tapi tidak mampu. Tubuhnya telah lemah longlai tiada tenaga dan tidak berupaya mengatasi tenaga Perogol itu.

Baju Saiful disentap dengan kuat hingga terlucut baju dari tubuh Saiful. Sekali lagi Salful cuba melawan. Namun apakan daya, kekuatan perogol itu amat luar biasa sekali.

Maka dengan rakus si Perogol itu menarik seluar Saiful. Dengan sekali sentap sahaja, maka terlucutlah seluar dari tubuh Saiful. Apa yang tinggal pada Saiful hanyalah sehelai seluar dalam yang berwarna merah jambu.

Tanpa membuang masa lagi, Perogol merentap seluar dalam Saiful, maka terdedahlah Saiful tanpa seurat benang. Melihat tubuh Saiful yang montok itu, Perogol sudah tidak sabar lagi untuk memulakan dayungan.

Dengan penuh ghairah, Perogol menonggengkan tubuh Saiful dan terus meradakkan senjata tumpulnya ke dalam lubang nikmat Saiful yang sedang kelemahan. Maka bermulalah dayungan Perogol dengan penuh rakus beberapa minit sehingga mencapai kemuncak kepuasan. Tubuh mereka basah kuyup dengan peluh nikmat sesudah bahtera dayungan dilabuhkan. Perogol mencapai kotak rokok Malboro yang berada di tepi katil dan menyalakan sebatang rokok membasahi bibirnya yang merah di kala Saiful masih terbaring tertonggeng keletihan di sisinya.

(Cerita di atas hanya fantasi dan imaginasi liar penulis semata-mata, tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yang telah tiada, jika ada itu semua adalah kebetulan. Percayalah, dunia ini penuh dengan kebetulan.)

Sila jawab semua soalan di bawah berdasarkan cerpen di atas.

Soalan:

1. Kopi AliCafe yang diminum oleh Saiful tidak memberikan kekuatan kepada dia seperti yang diiklankan. Kenapa Saiful begitu cepat merasa lemah longlai? Pada pendapat anda apakah yang telah berlaku? kepada Saiful setelah meminum kopi AliCafe? [20 markah]

2. Pada pendapat anda, adakah mungkin Perogol yang ganas itu berusia 61 tahun? Pada umur 61 tahun, apakah yang mungkin menjadi rahsia Perogol untuk mengekalkan nafsu seks yang tinggi dan memiliki daya kekuatan yang gagah? Sila jawab berdasarkan pengetahuan am anda. [30 markah]

3. Sekiranya Perogol berusia 61 dan Saiful merupakan yang muda belia kenapakah Saiful tidak melawan dengan sungguh-sungguh semasa di dirogol walau pun beliau masih muda , gagah dan bertenaga? Mengapakah Saiful lembik seperti sotong? Adakah Saiful tersalah minum kopi Kacip Fatimah yang disangkakannya kopi Tongkat Ali AliCafe? Huraikan pendapat anda. [25 markah]

4. Apakah jantina sebenar Saiful ini? Perempuan atau pondan? Atau kedua-duanya? Berikan alasan yang sesuai kepada jawapan anda. [5 markah]

5. Saiful dikatakan mempunyai tali pinggang hitam dalam Tae Kwon Do, ini menunjukkan seni bela diri yang ada padanya membolehkan beliau mematahkan sebarang serangan seksual keatas lubang bontotnya, tetapi mengapa beliau gagal menyelamatkan bontotnya yang suci daripada diterobos oleh Perogol yang tua ganyut buncit yang mana rambutnya pun sudah putih dan hanpir botak? [35 markah]

6. Mungkinkah perogol sebenar adalah orang yang terkenal dengan gelaran Mat Moggol yang diketahui umum telah meliwat bontot Altantuya kemudian menC4 kan nya telah merasuah 10 juta kepada Saiful supaya mengalihkan pertuduhan liwat dari dirinya pada DSAI kerana takut rakyat marhaen akan menghalang beliau menjadi PM Malaysia ke 6 ? huraikan pendapat anda [40 markah]

Anonymous said...

Nickname je.. AnaK BugiS nie sebenornye penganut "TEGAR HINDU" ramai dah terserampak dengannye kat "KUIL SRI MAHAMIRU ANAK BUGIS" pegang colok sebear tong minyak diesel kuil nie takleh disentuh oleh sape2 je termasuk kerajaan Pakatan REJECT sebab dibangunkan gune titik peluh AnaK BugiS dan keluarganyer

Anonymous said...

Untuk pencacai amno gok ..
sepatutnya kena fikir hal bawah ni ..
cubalah jwab koemen bawah tu agak2 boleh menang ke di sana ..

"Khalid Samad: Cow head will haunt Umno in Bagan Pinang"
SHAH ALAM, Sept 8 — Khalid Samad said Umno will pay a price for the actions of the cow-head protestors at the upcoming Bagan Pinang by-election, in Negri Sembilan where almost 20 percent of voters are Indians.

written by Krishna, September 08, 2009
Way to go! Have 5000 DVDs of the rampaging bulls for distribution. I am sure many would not have seen the incident because it was not so "public". I am sure that the police permit will not allow you to show this scene during the rallies.

written by Angryman, September 08, 2009
Indians should back PR. Not divided and ruled by Bee End. Indians shall be smart to identify true enemy.

written by Leong Yook Kong, September 08, 2009
Yes, this cow head will haunt BN. This cow was slaughtered for its meat. Why go to the extend of despising this cow head by parading and stepping on it? We have to respect the cow even thought it had been slaughtered. This cow did not commit suicide.

written by CARI EMAS, September 08, 2009
Bagan Pinang by-election is coming, you should solve the temple issue now, but please solve it fast before the BP by-election is over (unless you yourself want to screw up it). amno cannot disturb you now because they need the Indian's support in Bagan Pinang by-election.

written by wira, September 08, 2009
Dear YB Khalid. Make the cow head VCDs for distribution to all MIC supporters in Bagan Pinang and let us see if any MIC voter would still vote UMNO.

written by OldSchool, September 08, 2009
It just amazes me how UMNO is so good at shooting itself in the foot. Talk about totally missing the plot. When PR is finally in power, they should be grateful with the 'help' the likes of the home minister and former Indon MBs presented them with. Priceless.

written by John Lim, September 08, 2009
Cow Head will haunt UMNO/BN till the next GE!! all peace-loving and fair-minded Malaysians will teach UMNO/BN a fatal lesson - for allowing and condoning its goons and cronies to perform such insensitive and disrespectful act!!

banyak lagi ..sepatutnya andan ambil le countermeasure ..N9 coming soon..sedarlah zali dan sewaktu dgnya..jgn jadi luncai dgn labu2nya..
ini linknya http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/37144-khalid-samad-cow-head-will-haunt-umno-in-bagan-pinang-

Bikir keturunan Tun Saban) said...

Salam anak bugis tahniah dan syukur.....kerana gunakan akal untuk berfikir... yang baik atau baltil!

Akal dikurniakan pada manusia,ia tak ada pada KEPALA lembu atau haiwan - haiwan lain inilah bezanya antara manusia dan haiwan ?

Bersyukur lah kita tidak jadi kepala lembu atau haiwan yang lain.

Anonymous said...

Umno lembu mana boleh bawa bincang. semua mereka manusia tak de otak.

Anonymous said...

tak perlu nak pening2 psal Zali BANGANG nie sbb dia mmg orang UBN yang diupah untuk masuk blog nie. Kita buat tak tahu aje dengan si SIAL nie.

Anonymous said...

apa2 sial2.korang yg tak fikir betul2.Bulan2 puasa sial kan org...Ehh fikir la sikit....banyak kan tobat...korang ingat kau orang betul aje ke...Nanti tunggu balak allah turun kat korang.....jgn main2kan agama.Khalid Samad and the geng harap bertaubat...Di Kelantan tuh.....Patung Besar di Tumpat bukan buat kat Kg Melayu ....tapi buat kat kg Siam...Faham...jgn nak pusing fakta la....

Anonymous said...

Jelas Xavier Jayakumar (Kafir Harbi) lebih berkuasa & gagah dari Y.B Khalid & Y.B Rodziah serta MB Y.B Khalid dan juga seluruh pimpinan dan ahli PAS selangor kerana bertindak menghina hak penduduk Islam tanpa dibantah oleh mereka...
.
Isu Rampasan Arak - Islam Kalah! Arak kena pulang
Isu Kuil - Islam Kalah Lagi! Kuil akan dibina percayalah walau bermula haram kini jadi HALAL
Isu Moral Pemimpin - Islam kalah! Bogel & bersekedudukan tak salah
Isu Laluan Pencawang TNB - Pendudk Islam Kalah! Alih Dari Kampung cina ke kampung melayu
Isu Penutupan Pusat Pelacuran & Perjudian - Islam Kalah... Penguat kuasa dan polis dihalang Y.B Ronie
.
SELEPAS INI TAK TAHU APA LAGI HAK ISLAM AKAN DIGADAIKAN DI SELANGOR...
.
Fikirlah Sendiri... Nasib Anda, Anak, Cucu & Generasi Akan datang jika pimpinan sebegini terus memerintah... MasyaAllah!

Anonymous said...

Saya faham kalau bantah bina kuil tengah-tengah kawasan perumahan seksyen 23 (majoriti Islam), tapi jadi tak faham kalau dah jauh lebih 300 meter pun masih nak bantah - sampai kalau dah ubah tapak lebih 1 km pun (tapi masih dalam seksyen 23) masih nak bantah juga.

Kalau benar kuil Buddha di Kelantan tu dalam kawasan kampung Siam dan dijadikan alasan agar tak boleh bina kuil di seksyen 23 sebab majoriti Islam maknanya bagi saya ;

1. Selama-lamanya di Shah Alam tu(semua seksyen) tak boleh buat kuil sebab tak ada satu pun kawasan yang boleh ditakrifkan majoriti Hindu di situ. (Kecualilah semua puak Hindu tu pakat pindah bukak kampung baru kat kawasan tu - perkara yang juga mustahil boleh berlaku pun).

2. Habis tu puak Hindu di seksyen 23 (tak kan tak ada kot) dan sekitarnya tak bolehlah buat aktiviti keagamaan mereka - terpaksalah pergi ke Batu Caves kot lepas ni.

3. Macam mana pulak hak penduduk seksyen 19? Bantah dah lama dah tapi kerajaan lama buat pekak badak je. Bila kerajaan baru nak buat selesai, puak kerajaan lama tak bagi jalan, macam mana?

4. Kalau pun boleh buat kuil tu di seksyen 22 (tengah-tengah kawasan
kilang), cuba kita yang Islam ni bayang tengok kalau masjid kita yang dibina tengah kawasan kilang jauh daripada rumah - agak-agak yang sembahyang nanti tinggal imam, bilal dan siak saja la agak nya. Itu pun kalau mereka ada, kalau tak ada (ada urusan luar), benda apa yang sembahyang - hantu dan setan dah tentu tak sembahyang punya.

Anonymous said...

zali,sisepol tu dah berkali-kali kena suntut bontot baru nak repot polis,kenapa zali,apasal dia bodoh sangat macam lembu.nak tanya kat hang,kalau sekali orang suntut bontot hang,hang p repot polis tak.11 kali sisepol ni kena suntut baru nak repot,ada masyuk ke,kalau ada baik bontot hang je,itu pun kalau ada orang mau.adun perak lompat parti pasal sen la zali dah kena tuduhan rasuah nampak duit terlompat-lompat macam katak (sepesis mb pasir mas)KENAPA TAK SIASAT TUDUHAN RASUAH NI ZALI,MALAYSIA PENGELUAR MINYAK bergantang-gantang ada kat laut sana yang terbaru kat kelantan(royalti tak nak bagi pulak tu),patut minyak tu free je bagi kat kita, agak agak la kalau nak naik kan harga minyak, menteri2 bee eend apa ada hal zali,1porjek je masyuk billion2tak caya kau tanya mr.botoki,orang kampong yang tak kaya macam menteri2 bee eend ni,yang tak tau projek itu projek ini,minyak naik bermakna semua harga barang naik paSAL TU DUKMENYALKbukanyamenyalak macam geng songkok tinggi tu, hang lain la masyukk,bila kelantan nak laksana hukum hudud maha dey kata apa zali,bila minta permit polis nak berdemo,menteri 'aww' kata apa zali,kau memangpencacai angkat najis umno yang MUDAH LUPA zali.

Anonymous said...

salam semua...

hebat...

rata2 x takut dengan soalan Tuhan kat akhirat nanti...

cakap main sedap mulut...

yang kafir tetap keneraka....

x kan melayu yang Islam ni pun nak jadi cam kafir yg pasti keneraka...

umpat, fitnah, caci, maki tu kan kerja golongan neraka...

nampaknya makin gelak besar la geng kafir ni tengok melayu yang x mahu fikir balasan di akhirat nanti....

yang rugi....

anak cucu kita juga.... fikir lah...

Anonymous said...

ye la....

apa nak jadi kalau melayu asyik berperang sesama sendiri... entah apa yang dipertahankan... tak tau lah...

cubalah dalam bulan ramadhan ni fikir sikit pasal penyatuan melayu Islam... sejahat-jahat melayu pun masih Islam... sebaik-baik kafir pun masih menentang Islam...

cubalah buka minda sikit...