"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 07, 2009

Fakta untuk Apakah beza UMNO dan Penyelewengan..?

Reactions: 
1. Terdapat 900 aduan politik wang kepada lembaga disiplin.

KUALA LUMPUR 7 Nov. – Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail meminta pucuk pimpinan UMNO segera menyelamatkan parti itu daripada kehancuran berikutan berleluasanya politik wang pada pemilihan sekarang yang disifatkan paling serius dengan lebih 900 aduan telah diterima setakat ini.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1108&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

2. Datuk Seri Ali Rustam bersalah

KUALA LUMPUR 17 Mac - Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam dilarang bertanding atau dipilih ke jawatan Timbalan Presiden UMNO pada pemilihan parti akhir bulan ini.Beliau didapati melakukan kesalahan di bawah Perkara 10.1 tataetika ahli UMNO.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0317&pub=utusan_malaysia&sec=Terkini&pg=bt_11.htm&arc=hive

3. UMNO bakal tersungkur akibat rasuah – Tun Mahathir

Kuala Lumpur – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir yakin UMNO bakal tersungkur lagi pada pilihanraya ke-13. Beliau mengatakan demikian kerana rakyat akan melihat UMNO bakal dipimpin oleh orang-orang yang mengambil rasuah. Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO, Tengku Ahmad Rithaudeen pernah memberitahu bahawa telah menerima lebih daripada 900 aduan berkenaan pencalonan.

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/03/rasuah-umno-2.html

4. Khairy Jamaluddin Rasuah.

"Tetapi sebab yang sebenar saya tidak hadir ialah oleh kerana Pemuda UMNO secara langsung dan terbuka merestui politik rasuah." Tun Mahathir

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/03/kenapa-saya-tidak-hadir.html

5.Hutang Orang Pahang RM63 juta

KUANTAN 22 April - Kerajaan Pahang hari ini memfailkan permohonan bagi menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi di sini yang memerintahkan Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob membayar RM63 juta kepada sebuah syarikat berhubung kegagalan mematuhi kontrak konsesi balak.

Permohonan tersebut difailkan oleh Penasihat Undang-Undang Kerajaan Negeri, Datuk Mat Zara'ai Alias di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi kira-kira pukul 12.40 tengah hari.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0423&pub=utusan_malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_04.htm&arc=hive

6. UMNO tak reti bayar hutang barangan pilihanraya

Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi Ahmad Faizadh Yahaya mengeluarkan perintah itu dengan kos setelah membenarkan permohonan Umno mengetepikan keputusan mahkamah terhadap parti itu pada 17 Julai lepas, mengarahkannya membayar RM218 juta bersama faedah dan kos kepada Elegant Advisory Sdn Bhd.-Malaysiakini

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/9/3/nation/20090903134637&sec=nation

7.Laungan KJ Rasuah.

Pemilihan Agong UMNO PWTC 2008.

http://www.youtube.com/watch?v=hPOQYX9F7DE

8. Sejarah rundingan kemerdekaan

Yang ni ko kene bace buku sejarah la bro.

Aku ingat korang reti membaca.Skrg aku nak fakta korang pulak.Aku amik sumber berita UMNO ; Utusan.

Anak Posmen Chemor

34 comments:

Anonymous said...

Rasuah dah sinonim dengan umno. itu persepsi rakyat negara ini. jadi tiada harapan lagi umno boleh memerintah selepas ni. Kalau tak caya tanya zali.

Anonymous said...

Rasuah sudah menjadi darah daging UBN sbb itulah perkara rasuah nie tidak pernah diambil berat oleh orang UMNO. Zali kejap lagi mesti menyangkal fakta yang benar ini semua sebab diapun telah terima rasuah UBN.

Anonymous said...

ooo.
betul la anon 7:05
padan la zali ckp mcm tu,
hahahaha

Anonymous said...

zali oh zali
mengapa engkau diam
macam mana aku tak diam
itu semua betul

zali oh zali
mengapa kau kata betul
macam mama aku tak kata betul
orang umno sendiri yang cakap

zali oh zali
mengapa kau kata orang umno cakap
macam mana aku tak kata
memang kerja umno
memang kerja umno
memang kerja umno

ngokk
ngokk
ngokk

sape nak besarkan zakar? said...

Takbir!!

Anonymous said...

Main buntut dah sinonim dengan Pakatan Rakyat, Pakatan yang menyokong dan menjadikan Peliwat pemimpin mereka. Laknatnya terasa di dunia dan akhirat.

pisangmalaysia said...

anon 8.23...setakat guna anon, x payah berdegar2 la brader...ngaku je lah kapal ameno dah nak karam...tunggu mase je ...nyawa2 ikan dah...tak dapat projek punye pasal...jadi pencacai pun pencacai lah..ha ha ha...
1malaysia - ameno perjuangkan...tp utusang meloya perjuangkan "ketuanang melayu".

Melayu kena bersatu - kata ameno bila kalah undi...tp bila ajak berdialog..ntah aper2 yg ucapkan di bulan ramadhan al-mubarak ini...

Lalu si zali pong dengan dungu nya bangga dengan slogan 1malaysia serta sedarlah melayu, bersatu lah...selama ini Melayu pernah bersatu??? Tak Pernah ...Lu ada akai, li pikir La!

Anonymous said...

Suatu ketika nanti...15tahun akan dtg

Cucu ; Atuk UMNO tu parti apa?? ada makan2 dan joget2 ke??

Atuk ; Bukanlah cu..UMNO adalah parti politik tapi dah tutup sebab parti UMNO nie PERKAUMAN. Parti yang kuat rasuah..pemilihan pucuk pimpinan rasuah,dapat projek rasuah,mahkamah rasuah,perampas negeri,perosak bangsa parti nie,

Cucu ; Tak ada jabatan pencegah rasuah ke atuk???

Atuk ; Ada. Tapi dah tukar nama. Suruhanjaya Pembunuh Rakyat M'sia.

Cucu ; Kalau bunuh polis tak tangkap ke tok??

Atuk ; Polis pun dah jadi Musang caner nak tangkap...Musang kepala ayam. Perasuh jugak...bunuh orang guna bom lagi tapi dalangnya terlepas. Polis pun bodo gak.

Cucu ; abis tok macam mana boleh ok je sekarang ni ???

Atok ; Lepas Barisan Najis kalah, Pakatan Rakyat ambik alih. Negara yang kaya,hasilnya diagih untuk rakyat. Kebajikan rakyat dijaga,barangan dikawal,konsesi tol dihapuskan. Mahkamah di pulihkan. Menteri Barisan Najis(B'END)semua dalam penjara sebab banyak kes dan harta dirampas.

Cucu ; Oooo, patut la gambar atuk nampak segak je gantung kat dinidng. Atuk pejuang melawan UMNO
masa muda2 ek...

Atuk ; itu cu tak tengok atuk dijalanan berdemo lagi.

Cucu ; Demo tu caner tok??

Atuk ; Demo menentang kezaliman.. menentang ISA, mertabatkan Bahasa Melayu.

Cucu ; UMNO ni melayu ke tok???

Atok ; Dengarnya MELAYU tapi Presidennya dulu mamak, mempersenda Nabi. Runtuh masjid dan surau di Selangor. Kata islam..tapi demo bantah kuil bawak kepala lembu sambil take beer. Judi berleluasa, arak tidak di bendung.Entah la UMNO nie parti apa..mcm yahudi je lebih kurang.

Cucu : oklah tok..nak jumpa Amnor jap,ajak dia dtg umah.

Atok ; ooiii..jangan nak memandai kamu ajak UMNO datang umah. Abis terbakar umah aku. UMNO dah mati dan pupus...langkah mayat aku dulu.

Cucu ; Laaa...bukan UMNO parti la tok...A.M.N.O.R anak wak seman yang umur 10tahun tu..kawan saya la tok.Apa la tok nie...

Atok ; eeee..cakap le,anak wak seman. Aku tak boleh dengar nama UMNO nak muntah dan geli geleman...puuiii!!!

Pak Mat said...

woiii sekangor da nk kne rampas daaa..
la dok cite2 basi ne bwt ape??

Anonymous said...

Golongan yang menyokong peliwat juga akan di laknat tuhan di dunia dan akhirat , bertaubatlah sebelum azab tuhan datang. Terpulanglah kepada golongan ini untuk terima atau tidak. Sebagai orang Islam kita hanya berdaya untuk menyampaikan , Tuhan yang menentukan segalanya. Hentikan lah sokongan anda kepada peliwat sebelum azab Tuhan menimpa kita. Segala tindakan kita tidak di berkati Tuhan

KEMBOJA said...

Seluruh dunia sebenarnya menggelengkan kepala betapa teruknya pemerintahan BN yg ditunjangi oleh UMNO ni. Dunia sebenarnya ketawa melihat perilaku UMNO sekarang ni. Untuk menjatuhkan musuh politik mereka sanggup menggunakan tuduhan terkeji pada DSAI.

Lihatlah saja hukuman penjara yg telah dikenakan oleh DSAI yang lalu....bukannya disebabkan oleh kes liwat tetapi kes disebabkan oleh "RASUAH" iaitu MENYURUH PEGAWAI POLIS MENYIASAT KES TUDUHAN LIWAT. Itu saja yg jadi kes...malah kes ini yg pertama dalam sejarah di Malaysia.

Contoh: sekiranya rumah kita didatangi pencuri, maka kita repot pada polis utk di siasat. Apakah ini dikatakan rasuah...??

Lihat bagaimana permainan polis, peguam negara dan hakim dalam konspirasi utk menjatuhkan DSAI. Setelah kes liwat gagal dibuktikan oleh mereka2 yg berdendam dgan DSAI maka perkara "MENGARAHKAN" disitu dijadikan kes. Jadi DSAI dipenjarakan kerana "MENGARAHKAN POLIS MENYIASAT KES LIWATNYA"

Jadi, kepada juak2 Melayu Umno/UMRO, tak payah la nak bicara soal tu....dunia akan ketawakan terus permainan kamu tu. You all tanyalah peguam2 dinegara luar mengenai kes ni....apa yg they all akan jawap...."STUPID...STUPID...STUPID..."

Anonymous said...

UMNO oh UMNO.....

Anonymous said...

STUPID... oh STUPID....

Anonymous said...

Kami tidak bodoh lagi seperti dulu dimana kami buta dalam menyokong perjuangan parti tidak bermaruah UMNO/UMRO.

Setelah media RTM,TV3,UTUSAN kami tinggalkan baru minda kami terbuka dimana byk penipuan yg berlaku dibelakang tabir MEDIA yg 101% dikonkong oleh parti tidak bermaruah UMNO/UMRO.

Disebabkan kebijaksanaan yg diberikan oleh ALLAH sebagai petunjuk kebenaran terbuka minda akal fikiran kami mentafsirkan bahawa UMNO memenjarakan pemikiran rakyat dgn menghebahkan berita separuh jalan dimana akhirnya disembunyikan bagi menampakkan kebaikan palsu pemimpin UMNO.

Terima Kasih kepada blogger2 pembangkang yg berani,serta al-jazeera,youtube tvpas dan yg lain kerana menjadi penyampai berita utama kami pada setiap jam8malam bagi menggantikan media TV3 dan RTM yg menipu rakyat.

UMNO parti tidak bermaruah!!!

Anonymous said...

Balasan Tuhan tetap akan berlaku, percayalah. Untuk yang menyokong dan yang melakukannya balasannya tetap sama. Kalau Anuar tidak meliwat dah lama Dr Mahatir dah kena saman kerana tuduh Anuar peliwat.

Anonymous said...

MEDIA,MAKHAMAH,POLIS SEMUA DLM PENJARA UMNO...mahathir pn dah mengaku dulu dia kuasa bole la dia beli makhamah tipu sana sini.tgk youtube mahathir berucap..jgn tgk RTM,MEDIA PRIMA sampai tua pn ang xdpt.

Anonymous said...

Zali setakat menyamar anony,lebih baik ko bagi duit upah haram ko kat masjid buat jalan,boleh jugak jemaah pijak-pijak jalan tu.....

zali said...

anak posman...

inikah yang awak kata fakta?
apakah itu fakta?
apakah beza fakta dan dakwaan?

yang awak kemukakan ni hanya
DAKWAAN.

jika dakwaan di anggap fakta...ia
sudah jadi fitnah.

fakta ialah suatu cerita yang
benar dengan cukup saksi dan
bukti.

saya tidak menyokong rasuah dan
bawakan kepada rakyat satu m'sia
saksi dan bukti baru boleh
diterima itu sebagai fakta.

ini bukan zaman rakyat m'sia
boleh dibodohkan dengan dakyah
bersifat fitnah pemimpin pr yang
kemaruk nak berkuasa.

berikan bukti dan saksi...pr akan
di sokong 100% oleh rakyat satu
m'sia...termasuk saya.

KEMBOJA said...

Itulah yg aku bangga dgn DSAI. Walaupun beliau di pukul hingga separuh mati, walaupun beliau difitnah dengan sebegitu buruk, walaupun keluarga beliau menderita disebabkan oleh perbuatan jahat pemimpin2 dan talibarut UMNO/UMRO beliau tetap bersabar.

Lihatlah bagaimana mulianya beliau. Takkala penafian desas-desus mengatakan bahawa DSAI telah dibelasah teruk oleh "Orang kuat Malaysia - Rahim Nor", maka dengan kuasa Allah dinampakkan mata lebam DSAI semasa hendak melangkah ke mahkamah. Maka bermacam2 komen dpd pemimpin Melayu UMNO/UMRO. Ada yg mengatakan DSAI menumbuk matanya sendiri, ada yg mengatakan DSAI terjatuh dan macam2 lagi.

Setelah perkara ini dibawa ke mahkamah (itupun akibat dpd tekanan dpd negara luar), maka didapati "Orang Kuat Malaysia -Rahim Nor" telah mengaku membelasah DSAI.

Walaupun DSAI diperlakukan sedemikian rupa...beliau tidak sekali2 ingin menyaman mereka2 ini...apa yg DSAI pinta..."CUKUP...CUKUPLAH"...Perkara yg lepas biarlah berlalu..biarlah Allah yg membalasnya..itulah maksudnya.
Tidak ada seorangpun yg mahu berjumpa dan memohon maaf pada DSAI atas fitnah yg mereka lakukan.
Lihat betapa sombongnya mereka2 ini.

Tetapi..rupanya manusia2 yg jenisnya berhati busuk, dengki dan khianat memang susah diubati dan rupanya masih mahu mengulangi perbuatan mereka. Mereka2 ini langsung tidak rasa bersalah.

INILAH PEMIMPIN2 MELAYU UMNO/UMRO YG ADA SEKARANG NI.

zali said...

pesanan SPRM jika buat aduan/dakwaan rasuah :

berikan maklumat yang mengandungi perkara berikut :

-tarikh,masa tempat kejadian
-apa yang berlaku dan mereka yang terlibat dalam kejadian itu
-SAKSI-SAKSI yang mengetahui atau melihat kejadian itu
-BUKTI/RUJUKAN dokumen-dokumen berkaitan
-jumlah wang/barangan/perkhidmatan atau perkara lain yang terlibat
-butiran lain seperti no akaun,resit,no ic,kenderaan,alamat rumah.pejabat atau perwatakan orang itu [pemberi dan penerima rasuah] jika diketahui.

zali said...

kemboja...

jangan terlalu mudah telan manisnya gula...mungkin ada racun.

nuar bubur tak saman dan tak buat apa...cuma untuk meraih sokongan masyarakat je.

tengok la dia beriya-iya nak jadi pm...mengapa?

hanya untuk merealisasikan DENDAM KESUMAT nya saja.

itulah yang cuba di beritahu kepada rakyat m'sia...perjuangan pkr adalah perjuangan peribadi nuar bubur saja...bukan perjuangan untuk rakyat m'sia.

saya paste sekali berita ni...saya tau awak dan mangkuk lain kat sini tak baca utusan...nilaikanlah :

KUALA LUMPUR 6 Sept. – Penangguhan perbicaraan kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi gambaran seolah-olah pemimpin pakatan pembangkang itu takut kepada kebenaran.

Penganalisis politik, Dr. Chandra Muzaffar yang juga bekas timbalan presiden parti itu ketika dikenali sebagai Parti Keadilan Nasional berkata, tindakan Anwar itu suatu pembaziran kos, waktu dan tenaga manusia di mahkamah.

“Saya bukanlah hendak membuat kesimpulan dalam perkara ini. Namun inilah gambaran yang dapat dilihat.

“Kenapa hendak tangguh kalau kita tidak salah. Anwar seolah-olah takut pada sesuatu. Takut pada kebenaran yang akan terbongkar dalam perbicaraan,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Chandra berkata, kes berkenaan sangat penting kepada masyarakat apatah lagi ia melibatkan isu moral.

“Justeru sebagai seorang pejuang rakyat dan pejuang keadilan kononnya, Anwar perlu memastikan perbicaraan beliau selesai secepat mungkin.

“Anwar perlu bersikap adil kepada mahkamah, rakyat dan yang paling penting mangsa atau pengadu dalam kes berkenaan,” jelasnya.

Tambah Chandra, mahkamah tidak harus dipersalahkan ekoran penangguhan demi penangguhan yang berlaku.

Anonymous said...

sudah la zali...dah kirim duit kat mak bapak ko ke?? biasa la kerja dengan umno mesti seronok makan upah haram..

melayu barua DAP said...

lari anwar lari,
tangguh anwar tangguh,

Go Go Anwar Al Juburi said...

TO perisik rakyat

lepas ne kt page ko taruk lagi satu
"Kembalikan Hak Rakyat Bubar Dun Selangor"
hahahahha.........................

Anonymous said...

UMNO/UMRO semua benda nk copy ayat PR.dah kehabisan idea ker???

KEMBOJA said...

Sehingga sekarang masih belum ada pemimpin2 Melayu UMNO/UMRO datang meminta maaf pada DSAI atau keluarganya kerana mahkamah telah memutuskan "KES LIWAT DIGUGURKAN". Maknanya tidak ada kes.

Tak tau la apa nak jadi pada manusia2 yg bernama Melayu Umno/Umro ni.

Patut la makin lama makin ramai rakyat M'sia yg bencikan pada Umno ni. Itulah balasan pada orang yang sombong, bongkak, berhati busuk dan takkabur.

Kalau kat negara yg aku tinggal ni...dah penuh dah penjara dihuni oleh pemimpin2 Umno/Umro.

Malang sungguh rakyat M'sia dipimpin oleh Melayu Umno/Umro.

Anonymous said...

sudah la zali...
org dah muak
tunggu je pru 13..\
ada tak lagi lu dok menyalak..
anjing.

aro said...

Salam bro. Selamat Hari Raya, saja wish awai2. Mungkin nanti ke Penang balik kot lepas raya. Hehehe.. Teruskan perjuangan bro. Susport sama lu. Heheh..

Anonymous said...

Umno ni akidah dia liwat saja. tak de bukti nak tunduh orang.mahkamah malaysia mahkamah kanggaro. Bila JJ raba bontot pompuan tak de pun mahkamah kanggaro malaysia bising. Same je dengan mat monggol, sapu betina lepas tu tak mengaku pulak. Yang best tu sanggup bersumpah.Betul2 lawak pemimpin umno macam ni. sebab tu bila orang umno liwat harta negara, semua tak perlu bukti. sumpah saja macam khir toyol. kalau ade lagi melayu yang masih percaya pada umno sah mereka ini golongan manusia bahlol takde otak, otak lembu section 23.

Anonymous said...

Renungan:
It’s definitely another plot to undermine PR states and you can be sure Barisan Najis is behind it all the way.

Don’t be an idiot, running away only makes you tired, Pemuda AMNO.

BTW, this sub was assembled in India, yes, the same people whose religion you AMNO f**ktards dissed in the name of Sec23 residents.

Racial cards are flashing everywhere, all signs of Barisan Najis desperate grasp on to power. Beware!

Only available in YOUR color and size:
Intolerant Monocular & Extra-small minded.

They’re ambitious, They’re eager to please their masters, they are…

Even if it means having no other friends except the same murdering-back-stabbing-bastards like yourself. :)

http://mob1900.blogspot.com/

AMK Pendang said...
This comment has been removed by the author.
AMK Pendang said...

assalamualaikum.
salam ramadhan al-mubarak..

bro bley tolong links my blog www.amkpendang.blogspot.com kat blog perisikrakyat tak??

MC_Shaharul said...

woi zali bangang ko bukti ape lg?dah mmg umnongok parti rasuah,smpai pemimpin bangang yg rasuah pn kata umno rasuah,xkan bca utasan meloya,ngn berita hairan pn xtau kot?yg perisik rakyat bg tue pn diambil dari berita pencacai ko jgk,ko dah x pcaya ker dgn kitab pegangan ko tue?hahahaha...

ko kata sprm nk bukti berfakta,sblm nie yg yg PR dan pegawai spr wat perangkp kt bekas mb kedah di hotel tue bkn bukti ke?siap skali dgn rakaman perbualan lg,siap dgn dokumen bukti,n rakaman tue pn dah diserahkn kpd sprm,lps jer dari tue pegawai spr t`babit dilucutkn jawatan,ko nk bukti yg berfakta mcm mana lg mangkukkkkkkkkkkkkk!!!!!!!

mmg dah darah daging dgn rasuah xkan mengaku diri rasuah!!!aku klu dah dpt cucu gak nnti nk citer ngn anak2 cucu aku mcm atok anon 907 tue jgkla..hahahaha..umno ngok parti rasuah!!!!

Anonymous said...

zali oh zali...
smua berita tu adalah arus perdana Be End,tak kan lah xtau lagi.
bongok tul zali ngok ni...