"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 07, 2009

Apakah beza UMNO dan Penyelewengan.?

Reactions: 
Keadaan ekonomi seperti yang dihujahkan sebelum ini adalah membimbangkan. Bajet-bajet yang dibentangkan oleh negara-negara maju memperlihatkan penurunan, selain Real Madrid dan Manchester City, kelab-kelab elit dunia juga tidak berbelanja besar. Nilai transaksi pemain di EPL juga berkurangan. Benar, ekonomi dunia belum pulih. Ekonomi Malaysia sahaja yang kukuh,kata menterinya.

Penyelewengan dan korupsi bukan asing dengan UMNO. Hal ini sudah diakui oleh ahli parti itu yang bernombor wahid, Tun Mahathir. Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO juga mengaku. Lebih 900 laporan dibuat oleh ahli-ahli parti itu,yang mungkin terkesan dengan firman Rabbul Izzati ini.
  • Dan ketahuilah, bahwa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai dugaan dan sesungguhnya di sisi Allah-lah pahala yang besar. (Al Anfaal:28)
Kerana apa.? Orang melayu, suka mengutuk bangsa lain. Kata mereka, tidak perlu usaha. Ini negara kita. Ini Tanah Melayu. Harta bukan bawak masuk liang lahad. Jangan lupa, UMNO menghalalkan rasuah dalam parti. Tidak percaya.? Tanya Datuk Seri Ali Rustam, apa itu rasuah. Atau tanya Khairy Jamaluddin, kenapa perwakilan pemuda menjerit-jerit mengatakan KJ Rasuah.? Apakah perwakilan pemuda UMNO tahu apa itu rasuah.? Jika tahu, mengapa Ketua Pemuda mereka terpalit dengan lumpur itu.?

Melayu lupa, kerana kata UMNO itu politik wang. Melayu lupa, perjuangan Tunku dahulu atas jerih datuk nenek moyang kita membayar segala tiket-tiket mereka ke London untuk merundingkan kemerdekaan. Masa tu, belum ada Renong. UEM pun belum ada. Belum ada Bail Out berbillion-billion.

Kes-kes penyelewengan dalam UMNO cukup berat dan parah. Namun kita masih sayang UMNO, kerana mitos mengatakan negara ini merdeka oleh mereka. Mereka yang melaungkan 'Hidup Melayu'. Mereka yang lewat berfikir untuk melaungkan 'Merdeka'. Mereka yang mengatakan kita perlu kapal perang untuk laungan keramat itu. UMNO yang sudah makin mengarat selepas 50 tahun. UMNO yang tidak baca sejarah LDP Jepun sudah masuk lahad.!

Pemikiran yang masih dikuasai UMNO tentunya kampung-kampung dan felda-felda. Selagi ada RTM dan TV3, selagi ada Utusan selain MalaysiaKini. Penyelewengan ini tentu tidak kelihatan. Maka selayaknya mereka menang dan menang di Pahang, di Terengganu, di Melaka dan di Malaysia Timur. Sedar atau tidak orang Pahang itu terhutang dengan syarikat pembalakan atas salah Adnan Yakob.? Sedar atau tidak orang Melaka ada Ketua Menteri yang rasuah.! Sedar atau tidak orang Terengganu ada YB-YB yang haloba, tamak walaupun dalam satu parti dan satu bangsa.!

Sedar atau tidak.?UMNO berhutang utuk barangan pilihanraya mereka.! Janjikan jambatan emas untuk Manek Urai.! Janjikan anak emas untuk Permatang Pasir.! Bukankah itu penyelewengan.?

Belum MCA dengan MIC.

Melayu mudah lupa,berkata lagi ahli UMNO nomor wahid itu.

Anak Posmen Chemor

54 comments:

zali said...

hoi anak posman chemor...

apa awak merepek dalam bulam
ramadan nih?

jernihkan mulut tu dengan zikir
bukan membusukkan mulut dengan
fitnah yang awak sendiri tak tahu
hujung pangkalnya...

kalau betul bersalah dah tentu la
kena tindakan...bukan tak
disiasat;sudah di siasat apa...

berbaik sangka tu anjuran islam
manakala berburuk sangka tu
anjuran setan...tiap hari bakyah
pesan : 'anda buat anda dapat'
tapi tak memberi kesan langsung
pada jiwa awak yang hitam dek
busuk hati tu.

jika awak rasa ada bukti dan
saksi bawa la ke mahkamah...kalau
tak percaya mahkamah bawa ke
mahkamah antarabangsa...

kalau tak percaya jugak...percaya
la pada Tuhan...serahkan pada
Nya;Dia maha adil.

jika tak dapat percaya jugak
lagi...baik awak mampus lagi
baik...mulut busuk,hati busuk
punya orang!

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM....SELAMAT BERPUASA,
APA2 PUN KEPADA YG DOK AMBEK DAN BAGI RASUAH NIE TERUTAMANYA PEMIMPIN UMNO,HAKIM....TOLONGLAH DENGAR AYAT QURAN NIE,

"DAN JANGANKAH KAMU MAKAN HARTA DIANTARA KAMU DENGAN JALAN YANG BATIL,DAN (JANGANLAH) KAMU MENYUAP DENGAN HARTA ITU KEPADA PARA HAKIM,DENGAN MAKSUD AGAR KAMU DAPAT MEMAKAN SEBAHAGIAN DARIPADA HARTA ORANG LAIN ITU DENGAN JALAN DOSA,PADAHAL KAMU MENGATAHUINYA." -(SURAH AL-BAQARAH AYAT: 188)

aku harap hampa yang dok kat atas tu...UMNO ka,HAKIM ka,RAJA ka,SULTAN ka dan yg beragma ISLAM terutamanya,hampa ingat sikit harta2 yang hampa guna tu.dalam tu ada harta anak yatim.paham2lah makan harta anak yatim apa hukumnya.hampa ingat sikit harta2 dan kemewahanhampa sara anak isteri tu,sumber mana.rakyat punya.

hampa baca ayat quran tu bagi paham wahai pemimpin yg dok makan rasuah dan bagi rasuah nie.kalau hampa langgar jugak,bermakna hampa langgar hukum dalam quran...langgar hukum dalam quran,bermakna hampa tak dengaq cakap ALLAH dan tak takut azab ALLAH.

Anonymous said...

to zali...
inilah contoh orang UMNO macam zali cakap tak serupa bikin ataupun munafiq.cubalah tengok awal percakapan dia nak tegur orang...

"jernihkan mulut tu dengan zikir
bukan membusukkan mulut dengan
fitnah yang awak sendiri tak tahu
hujung pangkalnya..."

tengok pulak akhir penulisan dia,dok maki orng pulak...

"jika tak dapat percaya jugak
lagi...baik awak mampus lagi
baik...mulut busuk,hati busuk
punya orang!"

orang macam si zali nie kita nak kategori dia dalam golongan apa selain munafiq,talam dua muka....?

Kapal Selam said...

ORANG MACAM ZALI NI JGN KITA LAYAN PASAL HATI DIA BUTA TAK DAPAT MELIHAT KEBENARAN,ALLAH DAH TUTUP HATI DIA PASAL DAH BERGELUMANG DALAM TONG NAJIS SEKIAN LAMA...
KITA DOAKAN DIA SEDAR DAN TIDAK TERUS MENGAMPU UMNO/BN DEMI SESUAP NASI DAN BAGI ANAK BINI MAKAN DENGAN DUIT TAK BERKAT TU...

AnaK BugiS said...

Rasuah dalam umno berakar umbi dari ahli, pemimpin cawangan, bahagian, wakil rakyat, menteri dan yang besar skali Perdana Menteri..maksudnya setiap sayap mengamalkan rasuah...
semua ni bermula dari pemimpin kesayangan umno si mamak mahathir..

Anonymous said...

kih...kih.....kih..zali DUIT HARAM BUAT MELANTAK MAK BAPAK KO LE.....

matstimketum said...

memang benar apa yang dikatakan oleh anak posmen chemor, kita sebenarnya sedang mengalami kebobrokan yang dilakukan oleh umno ketika ini. sedarlah rakyat malaysia , jangan beri peluang ubn merosakan malaysia lagi!

randy said...

Melayu mudah lupa - kata-kata oleh seorang pemimpin parti Melayu tapi dia bukan Melayu pon.. dia mamak la..

Kenapa banyak mamak masuk umno ..muka mamak sah-sah... tapi tak malu tak sedar diri mengaku Melayu.. dey macha!!!!!!!!!!

Mereka spt Zam Maidin, Reezal Merican, Zambrey, Abd Azeez Putera Mat Rempit....deyy macha lu belakang pon cakap tamil lagi mau mengaku melayu ka??? ayoyoyo!!! Ramai lagi lah..

aku ni takmo la nak racist..tapi depa ni yg start.

zali said...

ada sesapa nak bagi bukti bagi
menyokong segala yang dikatakan
anak posman chemor tu benar?

jika tiada...berhenti la berkomplot
buat kerja setan tu...

ingat...'anda buat anda dapat'
walau sebesar zarah pun...

kwn anak posmen chemor said...

mulut zali tu bau busuk dari tong taik..sedar lah zali oi,kite nie hidup kat dunia sementara saje..disana adalah kehiduoan yg kekal abadi..kalau dah mkn duit haram tu byk sgt takot tak tertanggung disana kelak..fikir2kan dan selamat beramal..zali zali

Anonymous said...

buktinya kes PKFZ..

kenapa datuk faizal dan dato' seri Tiong tidak disiasat oleh MACC tetapi disiasat oleh polis pulak..

kerana faizal tu bendahari BN
kerana tiong tu pengerusi kelab penyokong BN

dan mereka berdua menjadi lubuk kekayaan pemimpin UMNO..

tanya mereka berdua pemimpin UMNO mana yang tak pernah minta duit dari mereka..

zali said...

betul kata kwn anak posman chemor
tu...

buat fitnah,sebar fitnah,dengar
fitnah,percaya fitnah...mengadu
domba...tu semua akan di hitung...

jangan ikut setan...TiPU.

zali said...

tu bukti ke anon 12:15pm?

tapi kalau rasa itu
bukti...tampil la kedepan
tunjukkan pada pihak berkuasa
agar dapat tindakan diambil.

sebut pemimpin umno pulak...sebut
la nama baru la bertanggungjawab
sikit...

gentle la...berani kerana benar...
takut kerana awak sendiri pun tak
tahu duduk perkara sebenar...tak
gitu?

Anonymous said...

pihak berkuasa mana yang berani ambil tindakan kalau ada PM seperti najib..

kekacaun negera,pergolakan mca semua PM punya angkara.

habis undang-undang diterbalikkan oleh pm

pdutama said...

dah dasar umno mcm2!!!!!!! tp nanti turun bagan pinang tepon saya k saya akan bantu kamu kita kasi gegar bagan pinang!!! pengundi bagan

pdutama said...

lupa lak tp nie no saya0133883194 zali nak call leh gak!!!!wkakakaka

Anonymous said...

amboi zali... kene tak pemimpim UMNgOk bkn main pertahan ye, bila kena kat PR, baru desas desus dah percaya, ish ish ish.

Anonymous said...

aku ada cadangan utk blogger lancarkan perang saraf sempena PRK bagan pinang nanti, bila dah dekat nak mengundi, cetak byk2 gambar bik mama dan tampal di setiap penjuru jalan, tiang lampu, dan ceruk2 kampung.. org bagan pinang mesti seronok tgk gambar bik mama.

MeriamBuluh said...

Mahathir lah segala2nya...
Bapa Pemodenan Malaysia
Bapa Perasuah Malaysia
Bapa Kepala Bapak..

sape nak besarkan zakar? said...

satuju..

Anonymous said...

x yah la nak cari salah orang jer, perangai politik melayu sama jer, baik UMNO maupun Melayu PKR sama jer cuma PKR baru je perintah 2 tahun mcm2 masalah belum 50 tahun. x tau apa akan jd kat negara ni kalau dia org perintah.
baru menang 5 negeri tak reti bersyukur yang dia tau nak cari salah org lain. bukannya nak baiki perelok dan memenangi hati mereka2 yg dok sokong BEE EEND.
Isu arak pun kecut telor kena sergah dek DAP. Pas tu cakap arak sumer tinggalan UMNO. BODOHHHHH.

kASI DIA PERINTAH TENGOK BOLEH KE DIA TUTUP KILANG ARAK TU. CAKAP BERDENGUNG2 HAPEH JER BYK.

Anonymous said...

zzzzzzaili zzzzzzzali zzzzakar

KEMBOJA said...

Aku pernah dengar seorang saudagar berkata "Ini Melayu (Prmimpin2 UMNO) kalau diaorang kasi susah kita punya job...sikit2 ini tak ke...sikit itu tak kena...meanings itu orang itu orang sudah mau undertable money la....itu orang sudah dapat duit sure senyap punya"

Lihatlah sampai begitu sekali label yg diberikan pada pemimpin2 umno ni....tepuk dada tanyalah selera...tak ayah tanya aku betul atau tidak......MONEY, MONEY, MONEY....TAK DAPAT CARA YG HALAL...CARA YG HARAMPUN DEPA NI TIBAI....JANJI DUIT.

BILA DI TANYA APASAL YOU NAK DUIT NI...DIA BOLEH KATA...INI KECIK AJE....ITU ORANG ATAS LAGI BESAR....NAGAAAAAAA.

paloibinmulau said...

zali,

hebat hang cakap pasai bukti hahahahha kalau ada bukti anak posmen chemor menipu hang tunjuk la kat aku hahahahha

hang pandai merapu ja zali oiii

Anonymous said...

UBNO

united babi.......

Anonymous said...

ishkkk..wei Zali tu tahu zikir ke??? Lidah dia boleh ke sebut zikir tu. kan dia rasuah byk.

Anonymous said...

weiiii..zali kau kafir ke..

kenapa kau tak suka islam yaaa...

Anonymous said...

jika awak rasa ada bukti dan
saksi bawa la ke mahkamah...kalau
tak percaya mahkamah bawa ke
mahkamah antarabangsa...

dear zali
dalam keadaan sekarang ada bukti pun tak guna if pergi ke mahkamah...tak payah nak cerita la zali...ada bukti ke takde bukti ke sama je...ada bukti bole di hilangkan,takde bukti.. bukti palsu dia diadakan..nak contoh...
ada bukti kes lingam,kes bala....takde bukti
di buat bukti tu kes kau la bahalol..

Anonymous said...

Suatu ketika nanti...15tahun akan dtg

Cucu ; Atuk UMNO tu parti apa?? ada makan2 dan joget2 ke??

Atuk ; Bukanlah cu..UMNO adalah parti politik tapi dah tutup sebab parti UMNO nie PERKAUMAN. Parti yang kuat rasuah..pemilihan pucuk pimpinan rasuah,dapat projek rasuah,mahkamah rasuah,perampas negeri,perosak bangsa parti nie,

Cucu ; Tak ada jabatan pencegah rasuah ke atuk???

Atuk ; Ada. Tapi dah tukar nama. Suruhanjaya Pembunuh Rakyat M'sia.

Cucu ; Kalau bunuh polis tak tangkap ke tok??

Atuk ; Polis pun dah jadi Musang caner nak tangkap...Musang kepala ayam. Perasuh jugak...bunuh orang guna bom lagi tapi dalangnya terlepas. Polis pun bodo gak.

Cucu ; abis tok macam mana boleh ok je sekarang ni ???

Atok ; Lepas Barisan Najis kalah, Pakatan Rakyat ambik alih. Negara yang kaya,hasilnya diagih untuk rakyat. Kebajikan rakyat dijaga,barangan dikawal,konsesi tol dihapuskan. Mahkamah di pulihkan. Menteri Barisan Najis(B'END)semua dalam penjara sebab banyak kes dan harta dirampas.

Cucu ; Oooo, patut la gambar atuk nampak segak je gantung kat dinidng. Atuk pejuang melawan UMNO
masa muda2 ek...

Atuk ; itu cu tak tengok atuk dijalanan berdemo lagi.

Cucu ; Demo tu caner tok??

Atuk ; Demo menentang kezaliman.. menentang ISA, mertabatkan Bahasa Melayu.

Cucu ; UMNO ni melayu ke tok???

Atok ; Dengarnya MELAYU tapi Presidennya dulu mamak. Kata islam..tapi demo bantah kuil bawak kepala lembu sambil take beer. Judi berleluasa, arak tidak di bendung.Entah la UMNO nie parti apa..mcm yahudi je lebih kurang.

Cucu : oklah tok..nak jumpa Amnor jap,ajak dia dtg umah.

Atok ; ooiii..jangan nak memandai kamu ajak UMNO datang umah. Abis terbakar umah aku. UMNO dah mati dan pupus...langkah mayat aku dulu.

Cucu ; Laaa...bukan UMNO parti la tok...A.M.N.O.R anak wak seman yang umur 10tahun tu..kawan saya la tok.Apa la tok nie...

Atok ; eeee..cakap le,anak wak seman. Aku tak boleh dengar nama UMNO nak muntah dan geli geleman...puuiii!!!

Anonymous said...

Kes Lingam apa citer ek???
Selamat Lingam...
seronoknya kalau macam nie..

Bile rakyat salah dan Parti Pembangkang difitnah...macam tak de hari nak siasat siang malam sampai mati!!!

Nak tanya orang UMNO... kenapa ko tak menetang kezaliman yang depan mata???

Pabila Allah turunkan bala..semua akan terkena sama... Bila la Puak2 UMNGOK nie nak sedar....

Dah terkena baru nak bertaubat...kot. Biasala..MELAYU BILA DAH DALAM KESUSAHAN BARU INGAT TUHAN.

BETUL TAK ZALI???

Anonymous said...

zali tuhan dia duit je...

Anonymous said...

zali tanya bukti.?

tanya la ahli UMNO number wahid.
tanya la Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO..

zali xpenah tgok You Tube.?
Pemuda UMNO jerit2 "KJ Rasuah"..

zali pun dok felda kot..

Anonymous said...

ala...bila tiba bab umnongok
zali buta mata buta hati..
tu dah jadi tengorak kat meja nungu duit la tak dapat dapat..

Anonymous said...

Di Pahang najib tun razak memenangi kerusi PEKAN adalah bekas ehsan undi pos di KEM BATU10 GAMBANG,KUANTAN.kalau bukan kerana UNDI POS TENTERA UDARA&DARAT yg dihantar ke PEKAN sudah tentu najib tun razak kalah mencium bumi.timbul kemuyskilan disini bagaimana UNDI DI KEM BT10 GAMBANG yg sememangnya jauh panggang dari api kalau hendak memasuki daerah PEKAN boleh dibawa kesana.PEKAN dan GAMBANG..pelik tapi itulah yg terjadi membantu kemenangan najib tun razak.

UNDI POS tidak relevan kepada kita dalam hal ini.segala bentuk penipuan boleh terjadi kepada kotak undi tersebut.diminta pihak perisik rakyat menekan isu UNDI POS ini supaya kita dapat membanteras penipuan yg sering dilakukan oleh UNITED MALAY RASICT ORGANISATION @ UMRO (UMNO).

PARTI TIDAK BERMARUAH (UMNO)

faizal said...

aku nak bagi fakta kat zali supaya zali tak menyalak seolah-olah UMNO tu pejuang islam...


ahli UMNO terdiri daripada orang melayu,orang asli,bumiputera sabah dan orang siam(kedah)


ahli UMNO tak semestinya islam..

berlambak ahli UMNO yang kristian di sabah termasuk juga orang asli di semenanjung.begitu juga siam yang sememangnya budha..


bila timbul soal PR...sila cermin diri UMNO dahulu..

sebab tu TGNA kata nak bergabung kena bubar UMNO...sebab nak bergabung atas dasar islam kebendanya jika perkara-perkara diatas tu direnungi dan difahami..

p/s jika pencacai UMNO nak berhujah sila berhujah dengan fakta bukan seperti hujah orang mabuk..

Anonymous said...

Kenapa anak najib minum arak???seolah-olah megah bergambar memegang wain seperti yg disiarkan di YOUTUBE.bukan 1video tetapi berpuluh-puluh video bersama berjuta-juta komen dari rakyat Malaysia mengutuk dan kecewa dgn sikap pemimpin yg gagal mendidik anak.mungkinkah ini hasil daripada DUIT HARAM yg digunakan oleh NAJIB TUN RAZAK sehinggakan mendapat bala sebegini rupa.

bukan sahaja kepada zuriat najib tun razak malah kepada rosmah mansur isterinya sendiri dibenci oleh penduduk n9 kerana bersikap lupa keluarga pendek kata tidak mengaku keluarga setelah wang ringgit rakyat mengaburi mata.buat apa kaya hasil daripada wang ehsan rakyat yg disalah gunakan.

taip/search shj nama rosmah mansur,najib tun razak,anak najib semua terpampang kejahilan anak beranak dlm institusi keluarga.ALLAH itu MAHA ADIL,MAHA BERKUASA dalam menentukan rezeki seseorang.kalau diberikan benih yg bersih halal pasti akan tumbuh dengan hasil-hasil yg disukai oleh manusia.tetapi kalau sebaliknya kita sendiri telah bijak menilainya.PEMIMPIN ROSAK ROSAKLAH SEGALA-GALANYA.KITA MEMIMPIN SUPAYA DIHORMATI>TETAPI ABAD INI PERDANA MENTERI MALAYSIA MEMIMPIN UNTUK MENELAN LUDAH RAKYAT.

PARTI TIDAK BERMARUAH 2009(UMNO)

Anonymous said...

letak je calon bekas pagawai tinggi tentera, mesti dpt undi byk dari askar, bio deme tumpo

Anonymous said...

jangan risau TAK LAMA JADI PM LAAA ANAK NAJIB TU...

Anonymous said...

Bulan Ramadhan... Penghayatan yg berbeza antara Melaka & Kelantan...

Bagi kerajaan negeri Kelantan yang terkenal dengan jolokan negeri Serambi Mekah, program pembukaan Ramadhan disambut meriah dengan program ihya' Ramadhan, pada kali ini ianya semakin izzah dengan program berbentuk pesta yang dinamakan sebagai Qaryah Ramadhan.

Program ini disiarkan secara langsung menerusi web www.qaryahramadhan.com hasil inisiatif KelantanTV, sebuah pasukan IT dan Penerangan PAS Kelantan. Bagi memastikan siaran tersebut ditayangkan secara terus menerus, seramai lima tenaga kerja bertugas sepanjang Ramadhan ini bagi merakamkan program penting itu.

Bagi kerajaan negeri Melaka pula, mereka semakin sibuk menyusun aktiviti bazar ramadhan sekitar Melaka terutamanya di Taman Cempaka. Banyak yg ditambah seperti diwujudkan suatu port DJ khas utk memeriahkan suasana bazar itu.

Tapi sayangnya kerajaan Melaka terlepas pandang akan amal ibadah umat Islam... Jika sesiapa yg bersolat terawikh sekitar Melaka Sentral, sudah pasti akan terganggu oleh pembesar suara DJ khas di Taman Cempaka. Yg peliknya, DJ khas ini berlangsung ketika umat Islam sedang khusyuk solat terawikh...

Semoga kerajaan Melaka dapat memberi perhatian kepada peningkatan amal ibadah rakyat, bukannya peningkatan promosi hari raya... Bagi orang-orang yg telah jatuh cinta pd bulan Ramadhan, sudah pasti timbul rasa sedih & sayu apabila bulan ramadhan semakin berakhir.

http://chendering.blogspot.com/

MeriamBuluh said...

jangan risau TAK LAMA JADI PM LAAA ANAK NAJIB TU...

Siapa cakap...???
Tak lama lagi jadi anak YATIM PIATU la anak PM tu...
IbuBapa kena kurung dalam ISA...
hehehehe...

Anonymous said...

Kemana Hilangnya Muka-Muka GENG LEMBU Semasa RUMAH ALLAH di Roboh Dahulu..??

Apa tindakan “geng lembu” semasa rumah Allah dirampas, disita & diroboh di Selangor dulu?

Di sini saya senaraikan beberapa masjid dan surau yang telah dirampas, di sita dan di roboh semasa pentadbiran Selangor di bawah Barisan Nasional dahulu.

• Surau Ar Rahmah, Sekyen 8/A, Shah Alam
• Surau di Berembang, Ampang
• Surau Jubli Perak, Hulu Langat
• Surau Al-Ikhwan, Puchong Perdana
• Surau Fatima Al-Zahra, Taman Kosas;
• Masjid Al Hidayah Kelana Jaya,
• Masjid Al Munawwarah Shah Alam,
• Surau Ar Rasyidin Gombak dan
• Masjid Darul Ehsan Subang Jaya

Saya ingin tahu, apa tindakan ahli-ahli geng kepala lembu ini buat semasa rumah Allah itu diperlakukan oleh pemerintah yang juga konon mengaku Islam?

Saya percaya, tindakan “geng lembu” ini tidak lain dan tidak bukan adalah pembawakan dan muslihat 1 Malaysia yang mahu membuat onar agar pentandiran negeri Selangor sekarang ini seperti tidak pandai memerintah.

Tidakkah geng lembu ini tidak terfikir bahawa lembu itu merupakan haiwan suci bagi agama Hindu? Apa perasaan mereka jikalau orang-orang Hindu pula keluar di jalanraya dan membakar Al-Quran?

Kenapa Umno dan Barisan Nasional yang kuat mempertahankan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tidak mahu menggunakan akta tersebut untuk menahan juak-juak yang cuma menimbulkan kekacauan kaum dan agama ini?

Adakah ISA itu hanya untuk pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat sahaja?

Sumber: http://lordazaab.wordpress.com/
http://chendering.blogspot.com/

Al-kurma said...

Boringggg...
tajuk basi la beb..

KEMBOJA said...

AKU TAK TAU LA KALAU BANGSA MELAYU YG DIKATAKAN MENDEMONASIKAN BAGAN PINANG MASIH TAK MAU BERUBAH BILA DAH DITUNJUKKAN BELANG DAN PERANGAI, PERBUATAN PEMIMPIN MELAYU UMNO YG KURANG AJAR TU.

ROSAK BANGSA KETURUNAN, AGAMA DAN KEHORMONIAN DI MALAYSIANI KERANA PEMIMPIN2 UMNO LAH. DAH 50 TAHUN DI BERI PELUANG BERTAMBAH TERUK JADINYA.

JADI, BERUBAHLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA.

SISIHKAN UMNO TERUS KERANA API PERKAUMAN YG DISEMAI TERAMAT KUAT. JANGANLAH TAKUT UNTUK BERUBAH KERANA UNDANG2 YG ADA YG TERMAKTUB AKAN DIPELIHARA. CUMA UMNO SAHAJA YG SUKA MELANGGAR DAN MENODAI UNDANG YG DIJUNJUNG.

LIHATLAH BAGAIMANA "IMUNITI RAJA2 MELAYU DIPINDA". SIAPA YG PINDA? BUKANKAH UMNO...??? SEKIRANYA RAJAPUN MEREKA SANGGUP LAKUKAN BEGITU INIKAN PULAK UNTUK RAKYAT BUMIPUTERA...

JADI...TERUSKAN LAKUKAN PERUBAHAN...NYAHKAN UMNO TERUS.

Anonymous said...

Kemboja ko dari mane???

Anonymous said...

Kenapa anak najib minum arak???seolah-olah megah bergambar memegang wain seperti yg disiarkan di YOUTUBE.bukan 1video tetapi berpuluh-puluh video bersama berjuta-juta komen dari rakyat Malaysia mengutuk dan kecewa dgn sikap pemimpin yg gagal mendidik anak.mungkinkah ini hasil daripada DUIT HARAM yg digunakan oleh NAJIB TUN RAZAK sehinggakan mendapat bala sebegini rupa.

bukan sahaja kepada zuriat najib tun razak malah kepada rosmah mansur isterinya sendiri dibenci oleh penduduk n9 kerana bersikap lupa keluarga pendek kata tidak mengaku keluarga setelah wang ringgit rakyat mengaburi mata.buat apa kaya hasil daripada wang ehsan rakyat yg disalah gunakan.

taip/search shj nama rosmah mansur,najib tun razak,anak najib semua terpampang kejahilan anak beranak dlm institusi keluarga.ALLAH itu MAHA ADIL,MAHA BERKUASA dalam menentukan rezeki seseorang.kalau diberikan benih yg bersih halal pasti akan tumbuh dengan hasil-hasil yg disukai oleh manusia.tetapi kalau sebaliknya kita sendiri telah bijak menilainya.PEMIMPIN ROSAK ROSAKLAH SEGALA-GALANYA.KITA MEMIMPIN SUPAYA DIHORMATI>TETAPI ABAD INI PERDANA MENTERI MALAYSIA MEMIMPIN UNTUK MENELAN LUDAH RAKYAT.

PARTI TIDAK BERMARUAH 2009(UMNO)

Di Pahang najib tun razak memenangi kerusi PEKAN adalah bekas ehsan undi pos di KEM BATU10 GAMBANG,KUANTAN.kalau bukan kerana UNDI POS TENTERA UDARA&DARAT yg dihantar ke PEKAN sudah tentu najib tun razak kalah mencium bumi.timbul kemuyskilan disini bagaimana UNDI DI KEM BT10 GAMBANG yg sememangnya jauh panggang dari api kalau hendak memasuki daerah PEKAN boleh dibawa kesana.PEKAN dan GAMBANG..pelik tapi itulah yg terjadi membantu kemenangan najib tun razak.

UNDI POS tidak relevan kepada kita dalam hal ini.segala bentuk penipuan boleh terjadi kepada kotak undi tersebut.diminta pihak perisik rakyat menekan isu UNDI POS ini supaya kita dapat membanteras penipuan yg sering dilakukan oleh UNITED MALAY RASICT ORGANISATION @ UMRO (UMNO).

PARTI TIDAK BERMARUAH (UMNO)

Anonymous said...

Yg kita isukan UNDI POS..UNDI POS FAV NAJIB

Anonymous said...

takde beza UMNO dengan penyelewengan, pencabulan, bengong, buruk, busuk , bodoh dll lagi... sama je...

Anonymous said...

zali, semua orang kata pemimpin umno rasuah tu bukan fitnah, cukup buktinya, bukan macam semua pemimpin umno tuduh anwar liwat, takde bukti pun. Asyik-asyik cerita liwat je.

Mereka cukup suka main perkataan liwat ni aku pun naik hairan, yang aku tau pemimpin umno ni memang suka liwat harta negara ni adalah.

kau tanya mat monggol tu, semua dia pernah liwat tapi tak mengaku, sanggup sumpah lagi, macam ni tak guna ada mahkamah. tapi kalau ada mahkamah pun semua hakimnya kanggaro.

KEMBOJA said...

Anon 5:52

Aku masih bercuti... lepas raya aku balik la ke tempat asal ku. Saja chat kat sini supaya rakyat M'sia berubah. Teruk sangat aku tengok rakyat di bawah pimpinan Melayu umno ni. Teruk kena main...teruk kena tipu....teruk diperbodohkan.

Anonymous said...

KEMBOJA:

Ya mmg kita Melayu teruk diperbodohkan oleh UBN. BN nie perlu dikuburkan terus. Aku mmg pantang bila orang sebut BN naik meloya aku. Bagus Kemboja teruskan perjuangan LAWAN TETAP LAWAN

Kepada mamat Zali RASUAH TETAP RASUAH.

Anonymous said...

Suatu ketika nanti...15tahun akan dtg

Cucu ; Atuk UMNO tu parti apa?? ada makan2 dan joget2 ke??

Atuk ; Bukanlah cu..UMNO adalah parti politik tapi dah tutup sebab parti UMNO nie PERKAUMAN. Parti yang kuat rasuah..pemilihan pucuk pimpinan rasuah,dapat projek rasuah,mahkamah rasuah,perampas negeri,perosak bangsa parti nie,

Cucu ; Tak ada jabatan pencegah rasuah ke atuk???

Atuk ; Ada. Tapi dah tukar nama. Suruhanjaya Pembunuh Rakyat M'sia.

Cucu ; Kalau bunuh polis tak tangkap ke tok??

Atuk ; Polis pun dah jadi Musang caner nak tangkap...Musang kepala ayam. Perasuh jugak...bunuh orang guna bom lagi tapi dalangnya terlepas. Polis pun bodo gak.

Cucu ; abis tok macam mana boleh ok je sekarang ni ???

Atok ; Lepas Barisan Najis kalah, Pakatan Rakyat ambik alih. Negara yang kaya,hasilnya diagih untuk rakyat. Kebajikan rakyat dijaga,barangan dikawal,konsesi tol dihapuskan. Mahkamah di pulihkan. Menteri Barisan Najis(B'END)semua dalam penjara sebab banyak kes dan harta dirampas.

Cucu ; Oooo, patut la gambar atuk nampak segak je gantung kat dinidng. Atuk pejuang melawan UMNO
masa muda2 ek...

Atuk ; itu cu tak tengok atuk dijalanan berdemo lagi.

Cucu ; Demo tu caner tok??

Atuk ; Demo menentang kezaliman.. menentang ISA, mertabatkan Bahasa Melayu.

Cucu ; UMNO ni melayu ke tok???

Atok ; Dengarnya MELAYU tapi Presidennya dulu mamak, mempersenda Nabi. Runtuh masjid dan surau di Selangor. Kata islam..tapi demo bantah kuil bawak kepala lembu sambil take beer. Judi berleluasa, arak tidak di bendung.Entah la UMNO nie parti apa..mcm yahudi je lebih kurang.

Cucu : oklah tok..nak jumpa Amnor jap,ajak dia dtg umah.

Atok ; ooiii..jangan nak memandai kamu ajak UMNO datang umah. Abis terbakar umah aku. UMNO dah mati dan pupus...langkah mayat aku dulu.

Cucu ; Laaa...bukan UMNO parti la tok...A.M.N.O.R anak wak seman yang umur 10tahun tu..kawan saya la tok.Apa la tok nie...

Atok ; eeee..cakap le,anak wak seman. Aku tak boleh dengar nama UMNO nak muntah dan geli geleman...puuiii!!!

Anonymous said...

Kami tidak bodoh lagi seperti dulu dimana kami buta dalam menyokong perjuangan parti tidak bermaruah UMNO/UMRO.

Setelah media RTM,TV3,UTUSAN kami tinggalkan baru minda kami terbuka dimana byk penipuan yg berlaku dibelakang tabir MEDIA yg 101% dikonkong oleh parti tidak bermaruah UMNO/UMRO.

Disebabkan kebijaksanaan yg diberikan oleh ALLAH sebagai petunjuk kebenaran terbuka minda akal fikiran kami mentafsirkan bahawa UMNO memenjarakan pemikiran rakyat dgn menghebahkan berita separuh jalan dimana akhirnya disembunyikan bagi menampakkan kebaikan palsu pemimpin UMNO.

Terima Kasih kepada blogger2 pembangkang yg berani,serta al-jazeera,youtube tvpas dan yg lain kerana menjadi penyampai berita utama kami pada setiap jam8malam bagi menggantikan media TV3 dan RTM yg menipu rakyat.

UMNO parti tidak bermaruah!!!

Anonymous said...

jangan bimbang semua di sini, malaikat maut sentiasa mengekori umno dan akan mengambil nyawa umno bila-bila masa saja dari sekarang jika dilihat dari perkembangan politik BN hari ni. semua sabar saja, doa dan berkat usaha rakyat menentang yang batil akan tercapai jua akhirnya.

Umno dah boleh buat apa-apa lagi sebab rakyat malaysia dah cerdik dari pemimpin Umno yang rata-rata otak lumpur dan berjiwa hanyir akibat memakan duit haram dan menipu rakyat.

Anonymous said...

Kita marah UMNO macam dunia nak kiamat...alangkah bagus kalau kita boleh marahkan DAP macam tuhh...dgn penuh rasa benci, meluat yg mempergunakan org Melayu utk membenci sama Melayu...yg kononnya memperjuang hak sama rata tapi masih meminta tak pernah cukup...