"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 28, 2009

Gobala Krishnan Ditahan Di Cameron Highlands...

Reactions: 
Berita baru diterima... YB Gobala Krishnan telah ditahan ketika berada di Cameron Highland. setakan ini pihak kami masih belum dapat memastikan atas kesalahan apa beliau ditahan.

27 comments:

Bicara Luncai said...

Hindu tu ditahan mesti buat hal lagi.....la tu.Bangsa ni bukan boleh beri muka sangat melampau.

Mohamad Fauzi Bin Hj Abu Samah said...

Luncai... pergilah terjun dengan labu2.....

Islam tidak menghina seseorang semudah itu....

Demo kepala lembu tu dah kena tangkap ke belum ???

Anonymous said...

lunchai,islam tidak pernah mengajar kita menghina sesama manusia apa tah lagi saudara yang berlainan kaum dan agama.saudara suka ke kalau bangsa dan agama saudara di hina sedemikian rupa.

yusof negeri sembilan said...

1950AN DAN 1960AN..dalam satu kampung Melayu ada Jawa, Perak, Minang, Rawa, Banjar, Mandiling, Kampar dan lain2...ibubapa2 kami dirumah selalu mengutuk kaum lain...TAPI kami di sekolah berkawan baik...walaupun saling ejek mengejek logaht masing2...sekarang kami dah dewasa..perkahwinan dan cross merata negeri dan kaum Melayu...

1980an dan 1990an...tibalah masa Melayu Cina dan India duduk dekat2 rumah dan belajar dalam sekolah menengah yang SAMA...mereka dah berkawan dah macam adek beradek..walupun lain agama TAPI mereka faham memahami...KENAPA kerajaan BN Umngok masih nak main API perkauman...kepla hotak ko orang memang melawan arus utama ATAU ko orang memang CUBA wujudkan suasana tegang untuk isytihar DARURAT dan rampas kuasa negeri2 PR...kenapa busuk hati sangat POLITIK ENGKO ORANG...

Anonymous said...

kesian kat lucai..dia berotak lembu.

Anonymous said...

Abang sekalian
Mari kita mulakan kembali.
anon sept 28 1.01 berlainan bangsa tak boleh tapi bangsa sendiri?
Mohamad Fauzi - mereka tengah didakwa.

zali said...

lain kali keluar la waktu
malam...he he...

orang buat salah...mesti la kena
tahan.

apa dia buat kat cameron tak ada
cerita ker?

anti umno said...

Orang Umno memang macam tu, semasa hindu jadi talian hayat mereka dulu, orang hindu dikira baik baik belaka. Dulu pungkoq sami belu pun depa jilat. Tapi bila hindu lari dari mereka, mulalah kutuk hindu pula.

Malah ada yang nak realisasikan kata kata orang dulu dulu yang menyebut, "Kalau jumpa ular dan hindu, katok hindu dulu". Cuma yang peliknya depa dok berdakap dengan hindu juga.

Rupanya takrif hindu kepada mereka juga berpilih pilih. Macam amalan SPRM yang suka membuat pendakwaan berpilih.

Ada hindu yang mereka benci, ada pula hindu yang mereka kasihi. Orang Umno memang celaru, sebab tu mereka sanggup tendang kepala lembu. Sedangkan lembu adalah kurniaan Allah kepada manusia. Apa kejadah pi tendang kepala lembu....?

Daging lembu hangpa mentedarah, kepala lembu hangpa pijak. Memang layak sangatlah orang yang menghina lembu kuniaan Allah itu masuk penjara.

Otak orang Umno lebih teruk dari dari otak lembu itu.

MeriamBuluh said...

Tak bayar Parking kot ataupun terlebih mabuk...

Anonymous said...

Zali said

lain kali keluar la waktu
malam...he he...


(hantu macam kau saja zali keluar waktu malam sebab nak ambil wang rasuah umno)

orang buat salah...mesti la kena
tahan.

(Khir Toyo pasal ape tak tangkap lagi, dah curi duit rakyat sama juga dengan Tee Keat)

apa dia buat kat cameron tak ada
cerita ker?

(Nak ajak kau tanam sayur supaya kami tak makam duit haram umno lagi)

Edyes said...

cayalah usup nogori..

waghih den nih...

Media Cyber said...

ditangkap sebab merogol kambing pak seman kot? wakakakkaakkaka!

Anonymous said...

elok pun. simpan elok2 dia tu kat mana2 yg patut. jgn bagi muka. mmg la Islam agama yg suci tetapi kesucian Islam seering tercabar oleh puak2 ini tapi x dibesar2kan cuma diperhebohkan oleh penjilat2 PR tentang kebodohan bangsa sendiri.

x payah g jauh2 kat company2 ada ke kaum2 ni nak tolong melayu dipijak2 lagi ada la...dia org mmg baik selagi x dpt apa yg nereka mau... paham2 jer la..

Anonymous said...

aku rasa yg pijak kepala lembu tu x paham tentang agama hindu yg memuliakan lembu kot.mereka ikut saranan TGNA sebab DAP boleh hina Islam sebab depa x paham Islam. Betul x??

Pijak kepala lembu x lah seteruk menghina azan. tapi x de yg berani nak jawap isu hina azan, DAP hina Islam sebab mereka ni nak jaga poket dpt elaun YB. Perangai sama jer...

anti umno said...

Bagi aku tak tahulah pulak dengan dakwaan konon ada kalangan kapiaq DAP hina azan. Kalau betul, kenalah diperbetulkan.

Tapi yang amat jelas aku tahu, sejak zaman Madey dulu aku selalu dengar kapiaq Umno hina hukum Islam. Sehingga ada yang berkata, "Hukum Islam zalim".

Nampaknya dalam bab menghina Islam ni, kapiaq Umno sudah jauh ke hadapan. Tetapi orang Umno dok nampak DAP juga kononnya yang hina Islam.

AIZAT BARON said...

mahathir tu bijak....
kte x tau apa dlm kepala otak dia..
mungkin dia nk uji kefahaman org melayu tentang agama islam pada masa itu....

anti umno said...

Betul Aizat,

Madey tu bijak.

Sebab tu anak dia jadi tokeh kilang arak.

Ujian kefahaman beliau dan orang Melayu tentang agama Islam juga sudah terjawab kan....?

Anonymous said...

aku pun kesian jugak ngn DAP ni asik kena tuduh hina Islam, mybe sebab dia ni kapiaq org PR akan cuba pertahan apa yg dia kata.
Lebih rela membela DAP drpd mempertahankan sesama Islam w/pun berlainan fahaman politik.
Bila DAP dpt kuasa tengok la apa yg dia akan buat.

PAS akan diberi stadium diseluruh negara utk buat ceramah jer....

AIZAT BARON said...

memang sdh terjawab...dinasihatkan dah tua dah anak dia tu...abis ank si mahfuz tu cmne??dosa syurga neraka bkn pas atau umno yg tentukan tapi ALLAH...

anti umno said...

Memang kesian sungguh kepada DAP yang asyik kena tuduh menghina Islam. Tapi kesian bagaimana sekalipun, DAP hanyalah kapiaq yang bermula sejak asal.

Yang lebih kesian ialah kepada Umno yang asal Islam tetapi memilih untuk menjadi kapiaq.

Kalau kapiaq DAP hina Islam apa yang peliknya...?

Yang pelik ialah kalau orang Islam hina Islam. Bila hina Islam akan jadi kapiaq, mati kelak nak tanam di kubur mana...?

Atau nak tumpangkan saja di jerat Cina....?

Kalau kapiaq DAP memerintah, PAS diberi stadium di seluruh negara untuk buat ceramah jer....? Kira OK la tu...

Dulu semasa kapiaq Umno perintah, jangankan nak bagi stadium, nak buat kuliyah agama kat masjid pun mereka halang.

Anonymous said...

betul2 aku setuju ngan anti umno...madey yg hina sunnah nabi yg hina hukum islam tak pula umno melenting...takut kan madey lebeh dari takutkan Allah?. korang pencacai umno ni mmg jenis telur kecut atau mmg takde telur atau jenis kulum telur?

Liza said...

hek eleh "Minda Cibai"
asal keluar ko je mesti kepala carut keluar... buduih betul pulak rasanye ko nih!

Gobala tu kena kidnap sebab CheDet nak dia jadi No#1 MakkalSakthi yg baru ditubuh oleh UBN tuh! hati2 ko Gobala!!!

Anonymous said...

punya la bodoh org PAS ni. dpt stadium pun bangga. asyik berceramah je la...tp DAP bolot kuasa dan ekonom x sedar. betul la PAS ni menang ceramah je... perintah negeri hampeh. asik jd kuda DAP. yg dia pandai menyalahkan sesama melayu islam dan cerita keburukan UMNO. Mcm la dia tu bagus sgt...pirahhhhhhhh.

Anonymous said...

Pas berceramah pasal pemimpinya banyak idea. Bukan macam umno haprak, pemimpinnya nak bertutur dengan rakyat pun tak reti, pernah tengok najib berceramah? aku rasa budak tadika lagi pandai bercakap. Pemimpin umno macam najib kalau buka mulut nak bercakap, nawaitu dia mesti macam mana aku nak bohong kat rakyat dan nak sapu dia mereka. retorik baru ala monggolia ni ialah 1Malaysia. 1Malaysia sebenarnya nak tipu rakyat Malaysia sekali arung secara borong dan idea ni juga idea yahudi. sah najib agen Yahudi laknatullah.

anti umno said...

Ada barua umno kata PAS bodoh kerana hanya berceramah saja tapi tak pandai memerintah.

Kalau PAS tak pandai memerintah, mengapa umno tak boleh tawan kembali Kelantan yang sudah diperintah oleh PAS sejak 20 tahun dulu...?

Dua kali bodohlah umno ni rupanya.

PAS Kelantan pernah menawarkan stadium di negeri itu kepada umno untuk berceramah tapi umno tak berani terima. Pemimpin umno tahu, kalau berceramah dalam stadium hanya buat malu saja, tak berapa kerat yang akan hadir.

Kalau nak berceramah pun bodoh jangan nak salahkan orang lain yang pandai berceramah.


Rakyat Kelantan terus memberi mandat kepada PAS dan meranapkan umno. Apakah rakyat Kelantan juga bodoh...? Jadi kalau ikut teori umno, sokong PAS adalah bodoh, sokong umno baru cerdik....?

Pergi jahanamlah Umno parti rasuah dan parti yang dianggotai oleh ahli ahli kepala lembu.

Anonymous said...

makin byk berceramah makin byk berbohong makin bengap sebbab tu la senang DAP perkudakan mcm nizar tu hehehehe

Anonymous said...

HANG INGAT NIZAR TU BODOH MACAM OTAK HANG