"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, September 06, 2009

Lintas Langsung Majlis Ceramah PKR Di Batu Pahat

Di Batu Pahat sekarang sedang berlangsung majlis ceramah oleh Pakatan Rakyat.

Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang telah hadir ialah DS Anwar Ibrahim, Dato' Chua Jui Meng dan Hasmi Hashim (Pengerusi Parti KeADILan Parit Sulong).

Hasmi Hashim hadir sebagai pemidato pertama sebentar tadi. beliau dalam ucapannya menyeru supaya orang Melayu Johor bangkit. orang Melayu perlu sedar bahawa Sejarah melayu telah diputar-belit oleh UMNO yang membentuk Kerajaan sejak lebih 50 tahun dulu dengan memfitnah Dato' Onn sebagai pengkhianat bangsa.

Dato' Onn dalam sejarah politiknya telah dibuang ke Singapura sebanyak 3 kali. Hasmi juga berkata, Mat Indra adalah pejuang sebenar Melayu. Mat Indra ialah pejuang Melayu yang telah ditangkap dan dipenjara oleh pihak British kerana perjuangannya tidak selari dengan kehendak British.

Kehadiran..?

Tunggu laporan seterusnya... dengar cerita ada ahli MCA akan isytihar keluar dari Gerombolan dan menyertai perjuangan Pakatan Rakyat.

5 comments:

Anonymous said...

ini je yang korang pandai..ceramah..dah diberi peluang tadbir negeri..kes kecik pun tak reti nak handle

Anonymous said...

mangkok punya anon, bukan tak reti mentadbir, tapi UMNgOk yg gagal mendidik org melayu supaya beradap walau dah di bagi peluang 50 thn memerintah.

KEMBOJA said...

AYOH SEMUA RAKYAT JOHOR.....
RAMAI2 TINGALKAN UMNO YANG RACIST TU
BIARKAN MEREKA TERKONTANG-KANTENG SEORANG DIRI
SEMUA KAUM DAH TAK SUKA SAMA UMNO TU...

CABUT....JANGAN TAK CABUT....

Anonymous said...

Kawan2 PR kat komen blog nie banyak kaki kaki UBN rasuah diupah utk mengharu birukan rakyat. So tak payah nak dengar biar aje dia orang melalak macam orang gila. Kat bloq UMNO tak ade macam nie sbb tu dia masuk sini. ZALI BANGANG

Anonymous said...

UNITED MALAY RASICT ORGANISATION @ UMRO (UMNO) adalah parti melayu yg sudah tidak relevan dan tidak lagi boleh diterima rakyat.cuma mereka yg dibawah perhambaan media TV1,TV3,utusan shj yg masih berkeras mempertuankan UMRO(UMNO).

kerana mereka-mereka ini masih lagi belum merdeka minda/baligh dan dianggap mempunyai akal yg bantut dlm berfikir secara rasional.dek kerana masih lagi taat dan percaya kepada kepimpinan UMRO(UMNO) dahulu di zaman tunku abdul rahman, mereka-mereka ini sanggup mempercayai najib tun razak adalah seperti tunku abd. rahman.

anda salah!!!najib tun razak bukan seperti pejuang UMNO yg dahulu.najib tun razak adalah pengkhianat melayu dan agama islam serta yg dibawahnya.kalau dulu aku bangga kerana UMNO bijak memimpin rakyat tetapi tidak sekarang.malah aku kecewa dan benci kepada berjuta-juta penindasan yg telah dilakukan oleh UMNO/UMRO parti yg mempamerkan kecacatan pemerintahan MALAYSIA.