"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, September 30, 2009

N-31 Bagan Pinang: Back To Past Or Go For PAS..!

Semalam, ke 2-2 parti yang bakal bertanding dalam Pilihanraya Kecil N-31 Bagan Pinang telahpun selesai mengisytiharkan calon yang akan mewakili parti masing-masing.

PAS telah mengisytiharkan kepada umum calon yang akan mewakili PAS dibawah label Pakatan Rakyat ialah Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, saudara Zulkefly Mohamad Bin Omar. info berkenaan calon PAS boleh dilayari diblog-blog sahabat-sahabat (sila rujuk link pada sidebar).

UMNO pula lebih dahulu telah mengisytiharkan calon yang akan mewakili UMNO dibawah label Barisan Nasional ialah tak lain dan tak bukan Bekas Menteri Besar Negeri 9 yang 1 masa dahulu telah disabitkan dengan kesalahan membahagi-bahagikan wang kepada orang-orang tertentu atas kepentingan politik (ini bukan rasuah... sila faham perbezaan antara politik wang dan rasuah... kalau tak paham, sila hubungi TDM dengan kadar segera...).

Jadi untuk permulaannya aku tak nak bising-bising lagi... malas nak cerita apa-apa pasal ke 2-2 calon... cuma elok kalau aku hilitekan 1 ayat mudah yang aku dapat dari salah sorang pembaca setia website ni...

Aku fikir elok Pakatan Rakyat gunakan sepatah ayat yang amat-amat mudah ni sebagai slogan terbaik dalam kempen N-31...

"Back To Past, Or Go For PAS..!"

40 comments:

anti umno said...

Saudara,

Bagus ayat tu.

Macamana yang ini....?

"Kick Out The Past, Vote For PAS"

Anonymous said...

"Go Backward to the Past, Or Go Forward with PAS"

Anonymous said...

"Go Backward to the Past, Or Go Forward with PAS"

Anonymous said...

Seeloknya dibuat dalam Bahasa Tamil & Cina

Anonymous said...

Selepas 7 kali kekalahan Najib menjadi joker / comedian di Forbes Conference


KUALA LUMPUR, Sept 30 —Prime Minister Datuk Seri Najib Razak went on a humour offensive last night as he sought to win over potential investors from around the world .... at the annual Forbes CEO Conference here.

.... Najib showed ,... , he was no slouch either when it came to comedy delivery ....

Forbes had kicked off the conversation by asking what is the prime minister's stand on Malaysian English versus American English.

"We speak English but we also understand American," replied Najib to much laughter and clapping.

Encouraged, Najib further warmed the crowd by cracking a joke.

"Three Malaysians were sitting down having a fireside chat like we are doing now. And one them was complaining about his wife not being able to have children," Najib started.

"The first Malaysian said: Your wife is inconceivable." Soft laughter from the audience.

"The second Malaysian said: You're wrong. You should say that his wife is impregnable." More chuckles.

"Then the third man said: Both of you are wrong. Actually, my wife is unbearable!" The audience roars.

"No reference to my wife," Najib added after the laughter died down.

.... Najib did misjudge his audience towards the end of the night however when a political joke was met with a puzzled silence.

Asked by one conference delegate what Najib was going to do to support an upcoming conference on the environment, he replied:

"One of the first acts I did was create a Ministry of Green Technology. I've said before that technologically we must be green. Politically we must remain blue."

The night was a rare occasion where Najib did not mention "1 Malaysia" .....

http://themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/38952-najib-shows-his-funny-side-to-forbes

Anonymous said...

"forget the Past go for Pas"

i'm no king

zali said...

"Back To Past, Or Go For PAS..!"
"Kick Out The Past, Vote For PAS"
"Go Backward to the Past, Or Go
Forward with PAS"

apa menda slogan ni...
guna la bahasa kebangsaan...
bahasa satu malaysia macam ni :

melangkah kehadapan bersama
UMNO...tinggalkan yang lePAS

Anonymous said...

OII ZALI BODOH...melangkah memang la ke hadapan. Ada org melangkah kebelakangke.. aku ingat tukar je slogan bodoh kau tu cam ni...melangkah je tong taik bersama umno untuk melePAS.

Anonymous said...

anon 11.42am... what do u mean by "melangkah memang la ke hadapan. Ada org melangkah kebelakangke" guna sikit otak tu boleh tak? jangan malas guna minda....

owh btw aku bukan umno dan bukan pas bukan juga keadilan... simpang malaikat 44, dap

Anonymous said...

Umno back to the past, go backward.

Pas Back to the future, go forward.

Umno ketinggalan zaman, Pas maju ke hadapan. PAS akan menang besar.

Faham dak zali? Apasal kau ni mangkuk hayun-hayun?

Anonymous said...

untuk ZAli..
"melangkah je tong taik bersama umno untuk melePAS."
kah..kah..kah

slogan wajar macam ni,
"UMNO/BN nak mampos, pakat2 sokong PAS"
calon BN terbaik, bekas pesalah kes rasuah/politik wang.
Ini calon terbaik, paling layak tau..
Lepas nie, bekas pengedar dadah, bekas pembunuh, bekas perompak, bekas penyamun, bekas penjenayah2 akan layak menjadi calon UMNO/BN !!

karat biru said...

jangan le korang hina lagi si zali tu.....
sesama kita tak baik kata mengata...
si zali tu jahil..biarkanlah dia dengan kejahilannya....

bak kata pepatah "orang buduh jgn dilayan, nanti kita pun akan terikut buduhnya......"

zali,zali,zali....aku suka dengan ketabahanmu....

kau memang pejuang umno sejati....

sepatutnya nama kaulah yang menjadi calon di Bagan Pinang...

CUPING MERAH said...

"Back Tak Pasti, Or Go For PASti..!"

Anonymous said...

Dalam keghairahan orang PAS mengagung agungkan MB Besar Kelantan Murshidul Am PAS Dato’ Nik Aziz Nik Mat sebagai pemimpin yang berjiwa rakyat, tidak korup dan hidup penuh keserdehanaan, sebagai insan marhaen yang benar benar bertaqwa, keadaan sebenar yang berlaku di’belakang tabir’ sebenarnya ‘lain padang, lain belalang’. Nik Aziz, yang disifatkan orang PAS sebagai ‘Ulama Besar’ sebenarnya mengamalkan nepotism dan kronism, dalam pentadbiran ‘Semi Diktator’ semenjak PAS mengambil alih Kerajaan Kelantan Disember 1990.

Dikhabarkan hari ini, MB Kelantan itu melantik Abdul Ariffahmi Abd Rahman sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK). Beliau merupakan suami Nik Amalina Nik Aziz, anak perempuan kesayangan Murshidul Am PAS itu.

Perlantikan ini menjadi kontroversi kerana Ariff disifatkan sebagai ‘tidak layak’ untuk menjawat kedudukan strategik agensi perlaburan dan perlaksana pembangunan jentera Kerajaan PAS Kelantan tersebut. Walaupun sebagai seorang juritera, beliau tidak diyakini dikalangan professional dari berkhidmat diKelantan. PMBK dipercayai mempunyai asset beratus juta Ringgit kini berada dalam keadan kesempitan tunai. Salah satu sebab ialah dipercayai Ariff yang sebelum ini COO PMBK dikatakan seorang yang boros berbelanja.

Apa apa pun, perlantikan Ariff merupakan amalan ‘Kronism’ dan ini boleh membawa kepada amalan korupsi dan salah guna kuasa, samada untuk kepentingan peribadi maupun politik. Apakah tindakan ini, yang dilihat akan membawa kepada keadaan dimana rakyat Kelantan sendiri mengumpat, jika tidak sampai ketahap memfitnah sebagai sesuatu “Yang berlandaskan Al Quran dan Sunnah”?

Kegagalan MB Kelantan ini membangunkan Kelantan, yang rata rata merupakan negeri warga Islam per kapita paling tinggi dalam negara. Slogan “Membangun bersama Islam” sebenarnya omong omong kosong dan permainan politik yang memperkudakan emosi dan ketaatan orang Melayu atas aqidah, yang tidak langsung direalisasi pada pembangunan fizikal, modal insan dan rohaniah warga Islam Kelantan. Selama 19 tahun warga Kelantan di’nafikan’ pembangunan kerana kegagalan kepimpinan Nik Aziz.

Walaupun PMBK diujudkan bagi tujuan pembangunan, namun kelemahan kepimpinan tidak akan berjaya merealisasikan apa apa perancangan walaupun Kelantan kaya dengan sumber asli. Apabila agensi pemangkin pembangunan Kelantan seperti PMBK diPengerusikan bapa dan dilaksana dengan penguasaan eksekutif oleh menantu, maka tidak banyak yang diharapkan untuk menjaya dan realisasikan apa apa program melainkan agenda tersirat memperkuatkan propaganda agar Nik Aziz untuk bererusan berkuasa di Kelantan. Pemimpin PAS Kelantan juga pernah dikaitkan dengan salah guna kuasa seperti isu pembalakan Lojing.

Yang nyatanya, tindakan MB Kelantan Nik Aziz ini sebenarnya memperlupuri amalan Muawiyah Abi Suffian diKelantan, yang memulakan pemerintahan hierraki Khalifah Ummaiyah dalam menghalalkan amalan dinasti dan menghentikan amalan musyawarah Khalifah Ar Rashidin.

* Perkembangan dikemas kini Selasa 30 September 2009 0745am

Anak anak MB Kelantan Nik Aziz dikatakan dilantik ke beberapa badan yang ditaja Kerajaan Kelantan atau PAS Kelantan. Badan ini, seperti Yayasan Kumus dipercayai mendapat konsessi balak dan anak beliau Nik Omar Nik Aziz merupakan ahli lembaga pengarah.


GOHED..GOSTAN AND YOU GO AND DIE LIKE DOG WITH PAS...HEHEHEH

Anonymous said...

semoga Allah menghancurkan parti yang mngamalkan rasuah dan melaknat pemimpin mereka

Anonymous said...

kepada penyokong umno dan pas marilah kita berdoa semoga Allah melaknat pemimpin yang mengamalkan rasuah dengan membeli undi.

Anonymous said...

zali..
marilah kita berdoa semoga Allah menghancurkan mereka yang membenarkan maksiat,arak dan rasuah diamalkan di malaysia

mohd said...

betul ke gambo yg kt dlm rbf tu?
isk..isk..
sian aku tgk
mentah2 je ko tipu org

dulukini said...

Ayat tu mmg power tapi boleh tukar ke bahasa melayu tak, sbb takut nanti orang tak paham bahasa english.

PUTRA MERDEKA said...

PAS = Parti Ajaran Sesat sama ada backward forward or in any words..

Anonymous said...

Abang Sekalian,
Nak tanya tak sure - Yang bertanding untuk PAS kali ini bukan sama pangkat dengan Hasan Ali (persuruhjaya Negerikan?)ke?

Go Hindustan said...

Go head gos tan
Pilihan kita Pakatan
Go head gos tan
Pas penunjuk jalan

Go head gos tan
Umno kuat makan
Go head gos tan
Isa masuk jamban

Anonymous said...

Jeffry said...

mamat hantu ni ..dah mencelah ..he2

Anonymous said...

"Tinggalkan yang lepas kembali kepada PAS" atau " Undilah PAS supaya tidak melepas"ini slogan yang menarik pada pendapat saya

Anonymous said...

Lupakan yang lePAS tinggalkan Parti PAS. Supaya tidak melePAS nanti hidup macam hamPAS...
PAS = Pendukung Ajaran Syaitan
PASberg = minuman rasmi ketika berceramah
Takebeer = bakal menggantikan "PAS for all"

luna said...

eleh zali nak bahasa kebangsaan konon...awad sebut UMNO x sebut Pekembar?

Syeikh YB said...

kita tengok lepas ni majoriti ISA samad dapat.itu pon kalu menang.kalu majoriti kurang makna, umno kalah...hahaha itu stail manik urai

dulukini said...

TO PUTRA MERDEKA.

Tak ade maknya nickname ko MERDEKA sbb pemikiran ko tidak merdeka dari parti bangsat UBN.

Dah rasuahpun masih ko sokong parti UMNO nie. IShk ishk mungkin ko pun rasuah juga kot.

Anonymous said...

zali BN tu ape.Barisan neraka untuk pemegang ijazah rasuah(NO ISA),taik judi, taik pit(dua ekor mangkok umno kat t'GGGANU DAH KANTOI)takebeer anak madey,kaki raba(jj)skandal sek{ANAK TAMBI)kaki penyapu(anak toyol)kaki bunuh(anak sape plak ni...) kalau orang bagan pinang pilh jugak si pendek ni jadi yb,pehh memang bangangla,asik kono tipu yo,porut si pendek ni tambah mongoningla mentedarah rasuah,"ancuk omak" eeaa boto..memangla orang melayu n9 ni asyik kono tipu yooo kek melayu umnolombu,bilo cerito yo,ni pembangunan untuk rakyat tapi dio orang jugak yang sendawo,tah bilo la nak sodar.agak eaa sampai mapuih pun tak sodar-sodar laeiiii.kalau tak cayo jali, kau tanyo kj.

Anonymous said...

zali BN tu ape.Barisan neraka untuk pemegang ijazah rasuah(NO ISA),taik judi, taik pit(dua ekor mangkok umno kat t'GGGANU DAH KANTOI)takebeer anak madey,kaki raba(jj)skandal sek{ANAK TAMBI)kaki penyapu(anak toyol)kaki bunuh(anak sape plak ni...) kalau orang bagan pinang pilh jugak si pendek ni jadi yb,pehh memang bangangla,asik kono tipu yo,porut si pendek ni tambah mongoningla mentedarah rasuah,"ancuk omak" eeaa boto..memangla orang melayu n9 ni asyik kono tipu yooo kek melayu umnolombu,bilo cerito yo,ni pembangunan untuk rakyat tapi dio orang jugak yang sendawo,tah bilo la nak sodar.agak eaa sampai mapuih pun tak sodar-sodar laeiiii.kalau tak cayo jali, kau tanyo kj.

Anonymous said...

doreamon sudah kembali.. jgn lupa bawak kantong besar2.. kah kah kah

maskot jgn lupa, maskot.. ingat tu maskot kite.

Anonymous said...

Doraemon...Doraemon

anti umno said...

luna,

Hang pandai, aku tak teringat pun bahawa UMNO tu bahasa omputeh.

Hang tanya zali, dia tau ke menatang apa UMNO tu..... Entah entah UMNO tu bermaksud kepala lembu tak...?

Anonymous said...

Tuan Besar Jeffry,

Panggil Tuan Besar kerana Jeffry tu nama Orang Putih.
Tak usahlah nak cuba kotorkan TGNA MB Kelantan.Kalau dibandingkan "rompakan" dan kronism UMNO selama berkuasa lebih 50 tahun ni,apa yang Tuan Besar rungutkan tu (jika betul) adalah laksana seulas kacang berbanding dengan setalam Nasi Berani.
Tak payahlah nak keluarkan senarai.Yang terdekat Skandal Port Kelang yang melibatkan lebih dari 4.6 Billion.Kerana Tuan Mat Saleh tentu faham "Those who live in glass houses should not throw stones".

Untuk slogan,disyorkan:

ISA melePAS jika anda undi PAS

Anonymous said...

"ISA melePAS jika anda undi PAS" owsome!


i'm no king

ANAK THAMBI BESAR. said...

ISA tarak salah...dia bikin politik WANG bukan RASUAH...itu dulu Melaka punya worang.. THAMBI ada besar punya...dia sudah rogol anak dara...tapi UMNGOK cakap tarak salah...bukan ROGOL tapi itu BATANG BERJUNTAI dekat Selangor...ada masuk dalam ehem ehem saja...Ini Umngok tong taik NO ONE..mau kasi TIPU rakyat Malaysia..

guest_aje said...

apa la yang nak disusahkan sangat... kepada penyokong umno dan PR baca ni 3 kali senang je..

MAMPOS UMNO
MAMPOS UMNO
MAMPOS UMNO

Anonymous said...

Abang Sekalian,
Anti Umno - Walau apa pun nama di gunakan oleh ahli UMNO kami masih memperjuangkan hak hak orang melayu. Jika parti UMNO dipanggil parti Sirap Bandung sekali pun kami mengikut landas perjuangan parti kami. Bukan seperti parti PAS yang "claim" memperjuangkan orang Islam, tapi sebenarnya memperjuangkan mengumpul undi untuk parti DAP.

Anonymous said...

Anom: October 1, 2009 11:37 AM

ka ka ka..umnogok parti sirap bandung

Anonymous said...

Anom: Oct 1 12.36 PM.

Yup. Masih memperjuangkan orang melayu. PAS memperjuangkan DAP. PKR memperjuangkan DAP.