"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, October 06, 2009

N-31 Bagan Pinang: "Prasarana Untuk Kemudahan Rakyat"..?

Reactions: 
Jom kita jenguk lagi apa yang ditawarkan oleh UMNO/BN buat rakyat Bagan Pinang dalam kempen PRK N-31...
"Prasarana untuk kemudahan rakyat"... cool... memang sedap sangat kalau kita dengar janji-janji macam ni. lebih-lebih lagi bila kita digula-gulakan dengan perkataan "rakyat"... sesuai sangat dengan "slogan" - "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan"...

Tapi tak ramai yang sedar apa yang sebenarnya berlaku di 'sebalik" slogan tersebut... untuk itu, hari ni, aku dibawak berjalan-jalan kesekeliling Port Dickson oleh seorang penduduk tempatan yang dah meluat dengan 'janji-janji" dan jugak "gula-gula" UMNO/BN...
Yang ni dinamakan sebagai Port Dickson World Marina Resort... contoh pembangun yang mengutamakan pembaziran, merugikan dan sia-sia... berjuta-juta wang peruntukan dibazirkan untuk pembinaan yang sia-sia macam ni.

Apa yang berlaku setelah projek ini siap ialah, hasil pembangunan ini gagal dijual dan akhirnya hanya berjaya menjadi lambang gajah putih di Port Dickson. harga hasil pembangunan ni pun dah jatuh menjunam. kalau korang rasa nak pakai Apartment dengan harga yang murah sekitar RM40.000 ke RM50.000 bolehlah berkunjung ke Port Dickson Marina Resort untuk tempahan.

Tapi perlu diingatkan bahawa kemudahan yang disediakan amat terhad. maksud terhad ialah tak ada apa-apa yang disediakan. apartment dah reput... korang paham-paham sendiri je la...

Kita jenguk pulak dekat belakang bangunan pertama ni...
Ni pulak shot dari bahagian belakang... tersadai sepi... kalau dikirakan pada pemandangan memang 1st class. berdepan dengan kuala yang dah dipercantikkan prasarananya... tapi... lengang...
Yang ni pun sama jugak... cerita yang sama... apartment gajah putih... tersergam tapi terkulai...
Lagi 1, jugak dilokasi yang sama...

Lepas ni kalau dibiarkan UMNO/BN memerintah lagi, berapa banyak lagi yang perlu dibazirkan untuk projek-projek pembangunan yang membazir..? berapa banyak lagi peruntukan akan dikeluarkan untuk pembangunan yang sebenarnya tidak perlu yang sebab sebenar ianya dibuat hanyalah semata-mata untuk kepentingan pihak-pihak tertentu sahaja..?

Berapa banyak lagi tanah-tanah dan persisiran pantai akan dilacurkan kerana sifat tamak sesetengah pihak dalam memenuhkan poket..?

12 comments:

Anonymous said...

Ok lah geng, musim pilihan raya nie apartment tu boleh juga disewakan dgn harga berpatutan dan memang mendatangkan hasil. kah,kah,kah.

KTM Kena Tipu Jugak.. said...

Tahun 2004 saya menjadi KTM ketua tempat mengundi...saya tolak untuk undi pos...pada hari mengundi pukul 12 tengah hari saya keluar sekejap ke pusat lain untuk mengundi...sampai di pusat itu...saya hulur KP...kerani itu periksa daftar mengundi...kerani itu kata TUAN SUDAH MENGUNDI...saya jawab SAYA KTM...dari pagi 5.30 pagi saya bertugas ambil TONG dan alatan mengundi...bawa anggota polis bersama...masa bila pulak SAYA DAH mengundi...sehingga sekarang saya tak dapat jawapan RASMI..tapi saya boleh agak mereka guna pengundi hantu...gunakan kad kuasa lain yang palsu...menggunakan nama saya TAPI gambarnya pengundi hantu itu...SEBAB itulah dakwat jari SPR terkentut tercirit TAKUT nak gunakan.

Sape PR/BN/UMNO yamg nak panjangkan zakar? said...

takbirr!1

KEMBOJA said...

Kalau sapa2 pernah duduk kat Marina tu pasti akan tahu ceritanya. Pasti akan takut nak melabur kat situ...

Mana tidak nya....

Masa aku ada kat sana....banyak kawasan yg di simen telah retak teruk. Sheet piles yg menghadang tambakan tanah/pasir banyak yg dah hancur, bocor, tumbang dan berkarat. Kau orang boleh tengok...aliran pasir bersama air keluar melalui sheet piles tu..

Wau... suatu yg menakutkan kerana silap2 akan jadi Highland tower yg ke-2.

Itulah pembangunan "Murahan" Umno-BN.

Pelabur yg duduk berjiran dgn akupun terpaksa "cabut" bila lihat situasi tu.

Anonymous said...

Zali bangang...jeffry babi...parpukari sial...jawab...

Anak Lenggong said...

Kah kah kah...cam ni laa bila mangkok TP@tageh pungkoq takde isu so rembat jee jaalaa kalau tak kang kocek tak masyuk..wei bangang kalau jelous negeri ko KELANTAN tu takde pembangunan jangan laa dok merapu baik ko pi tolong pak lobai nyanyuk yang kubur dan kata mari rumah kata pegi tu...clearkan dulu masalah sosial dan kejadian maksiat kat sana baru laa boleh jadik calon negeri serambi mekah..

ni lagi satu hal:

Mmm...Kalau dulu Umno/BN selalu dikaitkan dengan kehidupan mewah, rumah besar, kereta besar, isteri ramai...Kini penyakit itu pun dah menyangkit kepada pemimpin-pemimpin pembangkang. Ramai pemimpin-pemimpin pembangkang yang didakwa berjuta-juta oleh bekas isteri masing-masing. Banyaknya duit mereka....
Baru setahun setengah memerintah, ada yang dah mula mengumpul kekayaan...Kawasan sendiri pulak tidak diendahkan, sebaliknya sibuk mengemis kepada kerajaan persekutuan untuk dibangunkan. Lepas tu sibuk pulak mengata kawasan orang lain tak maju mundur dan bla...bla...Dah adat manusia agaknya....

dulukini said...

UMNgok UMNgok kalau bab abiskan duit rakyat ko mmg terel. sial punya parti.

Anonymous said...

Org PKR kat Kapar pun tgh sibok habiskan duit rakyat S'ngor skrg ni.
Husam pulak tak habis makan duit balak tu.
Aljuburi tgh ketaq nak jwb kes 30billion tu.

Hehehe... bukak la mata tu sikit.

Anak Lenggong said...

kELANTAN PUN ADA PEMBANGUNAN SERUPA KATA PAK LOBAI NYANYUK TU..TERDAPAT BEBERAPA PASARAYA BESAR YANG UJUD KAT KOTA BARU...KAH KAH KAH...NI KE YANG DIKATAKAN PEMBANGUNAN..MEMANG BETUL PUN SEBAB DENGAN BERTAMBAHNYA PASARAYA NI KOCEK ANAK BRANAK LOBAI TU DAN HUSAM AKAN KEMBONG DENGAN DUIT KOMISYEN..TAPI PAK LOBAI TU PANDAI BERLAKUN ..DIA TERUS DENGAN BERLAKUN DENGAN CARA PEMAKAIAN NYA YANG SELEBEH DAN RUMAH YANG SEDERHANA UNTUK MENGABUI MATA RAKYAT PENYOKON PAS@PASTI ANGGUK SAHAJA..SEDANGKAN ALIRAN DUIT TU MASYUK KEPADA KELUARGANYA...

BILA LAGI NAK TUKAR NAMA SERAMBI MEKAH TU KEPADA SERAMBI LEMBAH MEKONG PULAK SEBAB BANYAK TERBINA PATUNG BUDHA KAT KELANTAN TU..

Anonymous said...

Anak lenggong, anwar tak ketaq, tapi najib monggolia pi Paris terketaq-ketaq jumpa wartawan pasal tantuya.

romy125z said...

kalau pembaziran pun buat hotel,bukan rakyat malaysia juga duk kat dlm hotel tu ker??ada pulak mengaku org pas duk dlm hotel tu.huhuhuhuhu.....

Anonymous said...

al..hantu...ya mnghntui mat monggol !!!!