"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 19, 2009

Pemuda UMNO Menjadi Rakan Komunis?

Reactions: 
Dalam sibuk-sibuk UMNO menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim kerana bersetuju membenarkan Chin Peng pulang ke Malaysia dalam zaman tuanya, tiba2 kita dikejutkan oleh berita bahawa Pemuda UMNO telah mengadakan hubungan dua hala dengan Liga Pemuda Komunis China. (Communist Youth League of China – CYLC)

Razali Ibrahim dilaporkan berkata:
Razali Ibrahim sebenarnya yang wajib menjelaskan kepada rakyat Malaysia mengapa Pemuda UMNO sanggup menggadai prinsip mereka menjalin hubungan dengan organisasi berideologi komunis sedangkan Malaysia telah berperang dengan pengganas komunis selama lebih 40 tahun.

Adakah Pemuda UMNO mahu mengkhianati para perajurit yang telah terkorban di dalam memerangai kebangkitan bersenjata komunis selama lebih 40 tahun itu?

CYLC ini amat berpengaruh dalam Parti Komunis China. Presiden China sekarang ini, Hu Jintao, adalah produk dari CYLC ini serta ramai lagi ahli-ahli CYLC menduduki kepimpinan Parti Komunis China.

Sekurang-kurang nya membenarkan Chin Peng pulang ke Malaysia adalah langkah sebagai mengenang jasa beliau memerangi Jepun dan penjajah British dahulu. Sekurang-kurangnya Chin Peng ada jasa beliau kepada Tanah Melayu, Malaya dan Malaysia. Apa jasa Liga Pemuda Komunis China kepada Malaysia?

Tindakan Pemuda UMNO Melanggar Perlembagaan Malaysia

Perlembagaan Malaysia menjelaskan bahawa Islam adalah agama persekutuan. Sedangkan ideologi komunis membenci ketuhanan dan membenci agama. Menjalin hubungan dengan sebuah pertubuhan komunis bererti menghina Perlembagaan Persekutuan.

Benar kata-kata Ustaz Idris Ahmad bahawa Pemuda UMNO telah melakukan pengkhianatan kepada negara kerana menjalin hubungan dua hala dengan sebuah pertubuhan yang mempunyai ideologi yang berlawanan dengan Peruntukan Perlembagaan Negara.

Hubungan diplomatik antara negara bukan hubungan ideologi. Ianya adalah hubungan bersifat praktikal dan bertujuan untuk menjaga kebajikan dan keamanan di antara dua negara walaupun kedua2 negara mempunyai ideology yang berbeza.

Namun, Pemuda UMNO telah mengambil langkah pro aktif dan menjalin hubungan dua hala dengan sebuah pertubuhan yang mempunyai ideology yang berlawanan dengan Perlembagaan Negara dan juga Islam.
  • Jelas Pemuda UMNO tidak hormat pada Islam dan tidak hormat pada Perlembagaan Negara.
Apa jasa Liga Pemuda Komunis China kepada Malaysia?

Apa jasa CYLC kepada Malaysia? Itu soalan saya kepada Khairy Jamaluddin dan Razali Ibrahim. Apakah jasa CYLC ini cukup besar sehingga Pemuda UMNO sanggup menggadai prinsip dan menjalin hubungan dengan sebuah pertubuhan yang masih kuat berpegang kepada ideology komunis?

Lupakah Pemuda UMNO bagaimana ideology komunis telah menghancurkan kemanusiaan dan menjadikan separuh dari benua Eropah merempat dalam kemiskinan dan kelaparan? Lupakah Pemuda UMNO bahawa ideologi komunis adalah satu ideology yang keji dan mungkar serta menolak bukan sahaja agama tetapi ketuhanan itu sendiri?

Seburuk-buruk Chin Peng, beliau dan rakan-rakan beliau dalam Parti Komunis Malaya mempunyai jasa kepada tanah kita ini. MEreka telah berjuang memerangi pendudukan Jepun di Malaya dan mereka telah melancarkan perang ke atas penjajahan British dengan mengorbankan ribuan nyawa ahli mereka demi untuk memerdekakan bumi Malaya dari penjajahan British.

Untuk itu, Malaysia mempunyai tanggungjawab membalas jasa mereka dan membenarkan mereka kembali ke Malaysia bagi menjalani sisa-sisa hidup mereka. Apa salahnya, mereka dibenarkan pulang tetapi diletakkan di dalam sebuah kem yang tertutup dan mereka hanya dibenarkan berinteraksi dengan kawalan yang ketat dengan populasi umum.

Bahaya Chin Peng Adalah Amat Kecil Berbanding CYLC

Chin Peng orang tua yang sudah tidak berdaya. CYLC mempunyai kekuatan dan keupayaan untuk menyebarkan ideology membenci tuhan dan agama. Sekurang-kurangnya CYLC mampu menyebarkan semangat membenci agama dan ketuhanan kepada negara lain, kalaupun mereka tidak mampu mempengaruhi dunia dengan ideoloji komunis mereka.

UMNO memang pertubuhan yang “mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih”. Talam dua muka bernama UMNO ini, dihadapan rakyat Malaysia yang Islam mengaku berjuang Islam tapi dibelakang mereka berselingkuh dengan orang-orang yang membenci Islam dan membenci ketuhanan.

Inilah dia perangai sebenar UMNO, yakni PENIPU SAMPAI KIAMAT

Tulang Besi

44 comments:

zali said...

bawak chin peng balik pulak dah...

apa kata semua orang pr yang
pindah ikut chin peng...

sama-sama pemberontak...
sama sama pencetus huru hara...
sama sama tak sayang negara...
sama sama bingai...

bila semua pindah ikut ikon pr
tu...baru aman makmur satu
malaysia kan...

Tulang Besi said...

orang bawak semua orang komunis china tu keMalaysia la kan?

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Bodo betul Zali Kapiaq ni ... bawak Chin Ping ke Malaysia tu baru satu cadangan la biol!! Ni pemuda-pemuda iblis parti bangsat UMNOBN laaaaagi celaka ... dah berjumpapun dengan pemuda-pemuda komunis!

KAH!KAH!KAH! Ni baru betul ejen komunis ... aku dah agak dah ... pemuda2 bangsat UMNOBN bukan saja ejen Yahudi tapi rupa2nya ejen komunis. 1Malaysia dah kena tipu .. pejuang kemerdekaan konon. Dulu sebelum merdeka parti bangsat ni ejen British, lepas merdeka jadik pula ejen Yahudi, sekarang ni dah nak lingkup jadik ejen komunis, KAH!KAH!KAH! Ini kot yang dimaksudkan dengan ikut contoh ARNAB? KAH!KAH!KAH! Stupid!

Media Cyber said...

yer ar.. ape kata KO PERISIK RAKYAT Pergi mampuih sekali ngan Chin Peng? Setuju tak? takpun ko dok sini jer.. biar pakatan Rakyat sampah masyarakat pergi mati dengan chin peng. amacam?

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Amender ler mamat Cyber neh? Tak baik tau nko kata chin peng macam tu ... nanti marah pulak pemuda2 parti bangsat UMNOBN sebab chin peng tu ketua besau pemuda-pemuda komunis. Penat2 dorang jumpa. Nanti tak tercapai pulak cita2 parti bangsat UMNOBN nak jadik ejen komunis. Ish ... Ish .. yappadey!! KAH!KAH!KAH!

yusof negeri sembilan said...

SIAPA suka meletakkan HUKUM ALLAH dan RASUL sama taraf / lebih rendah dengan hukum manusia CIPTAAN di ENGLAND...itulah SEBESAR2 KOMUNIS...baik Pemuda Umngok atau Pemuda.....KOMUNIS tak akui wujudnya TUHAN...tak akui undang2 TUHAN..

Media Cyber said...

ooo .. ye ke? ingatkan ko tadi ... haha! takpelah... janji jangan jadi macam ko .. ketua penyamun penyanggak dan paling utama sekali ko ketua (xlayak pun jadi ketua) beruk2 yahudi israel Haram seharam-haramnya .. (nizar kata)

PUTRA MERDEKA said...

hujah dangkal betul la ko tulang besi, separuh belut separuh ular, sekejap ko kutuk komunis sekejap ko jilat, tak de pegangan, prinsip pun tak de nak nasihat orang...tak heran ko dan melayu yang sejenis macam ko sama jer ngan chin peng komunis tu...

HangNadim said...

Betul2 tu Yusof, aku sokong sebab parti bangsat UMNOBN ni sama jer dengan Komunis, dua-dua tak percaya dengan tuhan. Komunis tentu dah tentu tak percayakan tuhan sebab dia komunis, ni ... pemuda bangsat UMNOBN pulak yang terhegeh-hegeh nak jadik ejen komunis, lagi teruk ... bapak kepada segala manusia yang terpercayakan tuhan ... ish, ish, ish, hina sungguh.

Media Cyber said...

putra merdeka. ko tak tahu ke? dia tu memang penjilat... dia jilat segala yang haram..

Media Cyber said...

hang ni... dok membangsat2kan org lain jer... hang lagi la bangsat.. kekekeke! :p lu mmg bangsat serta barua kepada PAKATAN Sampah negara (PR)

paeh said...

assalamualaikum...
klik la link ni..

http://demokrasi93.blogspot.com/2009/10/pelancaran-orang-muda-geng-kita-meriah.html

pelancaran ORANG MUDA GENG KITA

Media Cyber said...

pelancaran orang PAS yang terdesak sebenarnya.. kahkahkahkah!

PUTRA MERDEKA said...

selalunya 1 jari yang menunjuk ke orang 4 lagi tetap mengarah kepada tuan punya badan, jenis yusof, tulang besi karat dan nadim ni kuda belang anwar dan nik najis jer...bukan ada fakta perjuangan, PAS dah kalah teruk, PKR dah semakin punah, DAP pulak dah tunjuk belang nak jadi tuhan dalam pakatan,
itu sebab cuba mengalih persoalan.. hakikatnya rakyat dah mula menolak kesesatan yang dibawa oleh tok guru sesat ko orang ni,
muuahh media cyber hehehe

Media Cyber said...

fakta perjuangan mereka? Sudah lama diketepikan. pakatan ni cuma mementingkan kemenangan. bila sudah menang, mereka akan fikir, "camne aku nak bolot duit rakyat ni?" setelah berjaya membolot duit rakyat seperti Khalid membolot duit zakat, barulah mereka akan memandang kepada masalah rakyat. fuhhh!

mwahhhhh Putra...!

PUTRA MERDEKA said...

PKR dah semakin punah
Cabang dan ranting tak habis bertelagah
Berpuak-puak semakin pecah
Berebut kuasa, duit dan tanah

PKR dah semakin punah
Pemimpin dipilih feel haramjadah
Moral dan agama depa tak endah
Yang penting dapat muntah kedarah

PKR dah semakin punah
Kuda belang mula sumpah seranah
Kononnya berjuang dah penat lelah
Kroni juga Anwar duk celah

PKR dah semakin punah
Menunggu masa tersembam ke tanah
Tembelang pecah Anwar dah gelabah
Kepala buntu tunggu nak pecah

PKR dah semakin punah
Kes liwat dah makin terdedah
Tidur malam ngigau tak sudah
Cari akal nak tangguh mahkamah

PKR dah semakin punah
Anwar jahanam semakin parah
Sokongan rakyat dari tinggi dan makin rendah
PKR terkubur, Anwar tinggal sejarah

blues untuk rakyat said...

MACAM MANA KHIR TOYOL BOLEH BELI RUMAH 24 JUTA... hah...

PUTRA MERDEKA said...

PAS KALAH di Bagan Pinang
duit deposit pun hampir hilang
nik aziz dan hadi sudah terkangkang
salehudin dan tantawi dah masuk longkang

PAS KALAH di Bagan Pinang
duit deposit pun hampir hilang
musibat terpekik macam jembalang
muslimut menipu jual temberang

PAS KALAH di Bagan Pinang
duit deposit pun hampir hilang
kuda belang diperah macam jalang
tok guru juga yang terus kenyang

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Tu dia ... gabungan pemuda parti bangsat UMNOBN ... bakal ejen-ejen komunis!! KAH!KAH!KAH! Kalah Teruk? KAH!KAH!KAH! Hampir punah? KAH!KAH!KAH! Fakta Perjuangan? KAH!KAH!KAH! Penjilat? KAH!KAH!KAH! Kesian aku tengok babi belaan ejen komunis ni ... syoh!syoh! pegi cari makan kat tempat lain .. KAH!KAH!KAH!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Asik2 memantun jerk mamat Putra neh. KAH!KAH!KAH! Sendiri tulis, sendiri baca KAH!KAH!KAH!

Tulang Besi said...

UMNO sejak berpuluh tahun berjuang untuk perut dna bawah perut

PerisikSesatHilangKompas said...

Sampah!.. mesyarakat betol Tulang Besi dan puak2 kalut Pembangkang nie bodoh! tolol! bahlol! bangang! biul! bongngok hampeh goblok!

Ching Ping pengganas! pemberontak! perogol! pembunuh kejam! memerintah secara zalim!.. di malaya/malaysia & borneo

CYLC sayap pemerintah kepada sebuah kerajaan di dunia apa bezanya malaysia menjalin hubungan dengan Cuba Korea Utara dan terdahulu kerajaan Soviet Union?

Kenapa negara2 didunia seperti negara2 arab eropah amerika yang menjalinkan hubungan dengan China dah Komunis? janganlah nak tunjuk kepintaran pintar2 bodoh tu nielah yang dinamakan bodoh sombong poi!.. khak kuning simbah kemuka.. jalang petualang melayu..

PUTRA MERDEKA said...

naper...? panas ker? tapi ko orang kan dah kompom syurga oleh tok guru sesat ko orang, jadi minta dia kahak air sejukkan badan...huhu

Media Cyber said...

asek terbabi2 jer hangdanim ni ... ape hang nak sangat makan babi? hahaha! gelak pun macam sampah masyarakat dah ... memang sah kamu ni cacat... anak haram agaknya.. ha! ha! ha!

NaNbN said...

Komunis China & Dunia pun.. tak rekomen Ching Ping diterima pulang ke Malaysia...

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Makin banyak ler ejen-ejen komunis dah ambil bahagian KAH!KAH!KAH! Tulang Besi ... menjadik artikel nko tu. KAH!KAH!KAH!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Marah pulak babi belaan UMNOBN dengan aku ... syoh!syoh! pi sondol Zali Kapiaq pondan tua tu ... syoh!syoh! KAH!KAH!KAH!

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH!

"CYLC sayap pemerintah kepada sebuah kerajaan di dunia apa bezanya malaysia menjalin hubungan dengan Cuba Korea Utara dan terdahulu kerajaan Soviet Union?"

Bodoh punya budak hilang kompas ... KAH!KAH!KAH! Jadik tak payah ler nak bising-bising Chin Peng dtg kat sini ...KAH!KAH!KAH! Bapak komunis dah rindu dengan ejen komunis ... happpaaa la salah nyer? KAH!KAH!KAH! Stupid!

Anonymous said...

alaaa hanya 50,000 orang hadir 1Malaysia di Ipoh,Perak semalam?

Tulang Besi said...

Orang yang dibayar dan dipaksa datang heheheheh bukan kita tak tahu trick

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Pakar jilat menjilat - Ebrahem Ali sedang berusaha nak masuk parti bangsat UMNOBN KAH!KAH!KAH!

Woit! Penjilat2 yang ada dalam parti bangsat UMNOBN!! Jaga-jaga ... raja sudah mariiii KAH!KAH!KAH!

PUTRA MERDEKA said...

lim guan eng bayar RM30 jer, maka penuh melayu angguk dan kuda belang belaan tuhan DAP yang mengaku PAS dan PKR berkumpul di stadium batu kawan
budak samurai PAS yang mengalirkan sirap di kepala dibayar RM100 oleh tantawi untuk menipu jihad
apa punya hina maruah ko orang ni..ptuuiihh

Anonymous said...

salam semua ....

kepada pengutuk2 PR kat sini tak payah le kau orang baca blog2 yang bencikan umNOgok dan komen macam2 yang tak sedap untuk di baca.

kalau dah tak boleh untuk menerima nasihat dan pandangan jangan sekali-kali baca blog ini.

wat cam aku. aku tak de niat pun untuk masuk blog yang sokong parti Untuk Melayu No Ong. sampai mampus pun aku tak baca.

bangang punya orang UMNO

swampy 09

Anonymous said...

anaon 1:21PM
oiii! taktahan pie mampui hang.. sampah mesyarakat

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Bodo mampus mamat cyber neh! Asik2 budak sirap jer yg nko nak citer kat sini ... putera keling Azeez parpu putera jadah UMNOBN yang kata kena karate tu tak nak citer ke? KAH!KAH!KAH! Barua-barua UMNOBN yang dapat upah RM10 untuk meramaikan setiap perjumpaan pemimpin bangsat UMNOBN tu laaaaaaaaagi kelakar ... dapat 10 hinggit macam 100 hinggit .. bertepuk melompat macam bodo! KAH!KAH!KAH! Happpara! Stupid!

AntiBeerN said...

Pencacai BeerN mcm Zali, MediaCyber, PutraMerdeka skrg ni tengah panas punkoq... Duit tak masyuk. Tu yg dok lepas geram tu...

Si Parpukari dah wat lari duit haram, yg BeerN dok bayaq depa agar menyalak mcm anjing kat blog pro PR siang malam ...

Kabarnya si Parpukari tu dapat RM5000 sebulan semata2 utk mencarut dr MB mamak haram jadah Perak. Dah tu plak, duit utk blogger murahan mcm Zali, Media Cyber ni semua pun dia sapu...

Hahahaha... ditipu geng Mamak lagi pecacai BeerN ni semua... hahahahaha...

HangNadim said...

Ish, Ish, Ish, Tak betul ler AntiBeerN sebab aku dengar lain pulak ... barua2 UMNOBN kelas bawahan macam Zali Kapiaq, Media Cyber, Putera Jadah Merdeka and the geng tu tak dapat upah duit, diorang cuma dapat geli-geli gesek teloq dengan Parpukari tu .... diorang buat kerja ikhlas tuuu ... aku dengar laaa .... KAH!KAH!KAH!

Tulang Besi said...


Ching Ping pengganas! pemberontak! perogol! pembunuh kejam! memerintah secara zalim!.. di malaya/malaysia & borneo
.

Kao tau tak berapa ramai orang British dia dah bunuh. Diorang pegi serang tempat2 kepunyaan British je.

Mana ada diorang serang orang Melayu, kampung melayu etc.

Peristiwa Bintang Tiga tu sebenarnya hasil tangan Koumintang bukan Parti Kominis sebab dalam parti Kominis ni ramai orang Melayu.

Anonymous said...

aku baca berita hairan hari ni, dekat 80,000 hadir kat stadium perak. Wow...1malaysia dah berjaya. apalagi BUBAR LE DUN KALAU MANGKOK AYUN BABI UMNO BERANI..

Anonymous said...

Ooo..Jadik!Tulang Besi nie..darah daging hasil cipataan kominislah?

Maaf yea taktau pulak TB nie keturunan Kominis... hakhakhak

HangNadim said...

KAH!KAH!KAH! Bodo betul Anon 7:43 PM ni. Tulang Besi tu bukan Kominis laaa tapi Najis Tong Razak laaa yang Kominis sebab dia suruh pemuda-pemuda barua UMNOBN jadik ejen Kominis tujuannya nak amik ati parti-parti cina dalam BeerEnd yang dah lama nak serapkan fahaman Kominis dalam Malaysia ni. Tu yang Najis Tong Razak tiru idea Lee Kwan Yew buat 1Malaysia tuuuu sebab Lee Kwan Yew tu tali barut Kominis. KAH!KAH!KAH! Bodo punya ejen Kominis.

havoc said...

caya la Hang nadim and geng..go PR..UMngok dah Ngok semangat depa tgh membara maklumlah..baru menangg..hehe

Anonymous said...

Abang Sekalian,

Di Cina terdapat berapa party politik? Semenjak Cina membuka pintu ekonomi (bukan politik) satu dunia sedang cuba untuk berdagang dengan Cina. Termasuk Malaysia. Hubungan dua hala selalunya dimaksudkan membuka peluang berkomunikasi. Dalam hal ini kita sedang cuba untuk menguatkan hubungan antara negara.

Aku tahu ahli BA sayang kat Chin Peng seperti mana Anwar sayang kat Azmin. Dan PAS sayang kat DAP.

Tapi gunalah akal sikit. Kat Cina hanya ada satu parti politik je.

HangNadim - terima kasih kerana memaki hamun ahli UMNO, ini membuktikan yang BA tak ada modal nak bagi lagi dah. Ini semua korang belajar dari George Soros lah ni.

Anonymous said...

PEMUDA UMNO NAK BERPELUK DGN PEMUDA KOMUNIS ??

BIAR BETIK..?!!!

kah..kah..kah

mampos la UMNO cepat sikit !