"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 19, 2009

Daerah Beruk, Daerah Manusia...

Reactions: 
Salam...

Semalam,
Aku ke daerah beruk...
Ku fikir segalanya keberukan...
Namun masih ada "kemanusiaan" di sana...

Hari ini,
Ku kembali ke daerah manusia...
Malang......
Ku lihat keberukan juga ada di sini...
Di daerah "manusia"...

Aku keliru
Antara manusia dan beruk... argh...

-OraNg KaMpoNg

4 comments:

Anonymous said...

fuyooo....ramai pulak rakyat perak yang turun sambutan 1malaysia kat perak hri tu..

sah la si nizar balaci tu meroyan gle babi duk canang seluruh pelusuk negara bhwa semua rakyat perak menolak kepimpinan skrg..

Anonymous said...

Sajak beruk tersebut di ciplak dari blog Malimpelita blog-.Sila tengok sendiri.

Anonymous said...

fuyooo memang la ramai... kalau dapat duit untuk datang tabah bodycount....kalau takde duit bukan le 1malaysia .... dengar cite zambri bagi tanah beratus ekar pada org india hari tu... ke mana tumpahnya kari kalau tidak ke roti pratha ... eh bangsat umno seme tak nak mengamok ke...zambi ni dah jadik agen keling.... bagik tanah kat keling ahahahaha

Anonymous said...

ingat kat Furor Parti NAZI!