"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 25, 2009

Cerita Sebenar Mengapa Hasan Ali Lawan SELCAT

Nota Editor: Ini adalah surat dari seorang yang menggelarkan dirinya “Veteran PAS dalam JKR”. Beliau tampak marah dengan saya kerana tidak melaporkan sebab sebenar Dato Hasan menentang SELCAT. Sebagai jawapan kepada kemarahan beliau, izinkan saya membaca sebuah pantun :

Buah Cempedak Di Luar Pagar,
Ambil Galah Tolong Jolokkan
Saya Budak Baru Belajar
Kalau Salah Tolong Tunjukkan

(Bermula) Aku dok perati semua tulisan kao pasal SELCAT dan Hasan Ali. Dan aku dok tunggu kao sebut sebab paling utama Hasan Ali pertahan DO2 dan ADO2 ni, tapi tak keluar2. Jadi, ni aku nak bagitau kao sebab apa yang Hasan Ali takut sangat DO2 ni kena belasah dalam SELCAT.

Aku ni dah masuk PAS sejak zaman Asri lagi dan aku dah lama sangat dalam PAS ni walaupun aku kerja JKR. Kalau kao rasa kao masuk PAS zaman Yusuf Rawa tu hebat, aku rasa aku lagi hebat. Sebab tu aku rasa pandangan aku lagi mendalam dari pandangan kau. Jadi, aku mintak kau terbitkan surat aku ni. Biar semua orang tau.

Hasan Ali kena tunjuk kat DO2 dan ADO2 ni yang dia bukan di sebelah SELCAT tapi disebelah mereka. Sebabnya para DO2 dan ADO2 ni penting untuk perancangan Hasan Ali dan geng2 yang sekutu dengannya. Geng apa tu? Geng Perpaduang la, geng apa lagi.

Aku dah dengar Geng Perpaduang ni bekerja sama dengan Task Force 2010 untuk tengok PAS dan UMNO duduk dalam satu Barisan pada tahun 2010 nanti.

Jadi, Hasan Ali diberi tugas untuk menjinakkan para YDP2 dan pimpinan2 Negeri Selangor supaya Negeri Selangor ni solid belakang dia.

Cara terbaik adalah menggunakan khidmat DO2 dan ADO2 ini untuk memberi projek dan kontrak pada YDP2 dan pimpinan2 di peringkat akar umbi. Aku duduk dalam JKR aku tau la.

Sebab tu kau tengok masa mesyuarat Perhubungan Negeri, majoriti YDP2 ni dah jadi macam lembu kenyang. Senyap je. Tunduk je. Apa si Hasan Ali tu nak kelentong semua diorang telan macam telan racun lalang. Semua tak berani lawan, semua tak berani nak bantah sebab semua dah kena beli. Semua dah kena jinak.

Kau tengok Pemuda Selangor pun sama. Baru pegang jawatan dalam Pemuda Negeri, dah tukar kereta dari WAJA ke Mercedes. Mana dia dapat duit?

Pemuda Selangor ni semua dah kena beli jugak. Semua dah jadi macam lembu kena tarik hidung. Apa Hasan Ali nak semua diorang turut. Masa Khalid kena serang isu kepala Lembu, Pemuda PAS Selangor ni macam tak wujud. Tak dengar satu benda pun dari Pemuda PAS Selangor. Al maklumlah, dah jadi lembu kenyang. Duduk je la tunggu kena sembelih.

Jadi, bila Teng serang DO2 ni, diorang dah nak mogok. Tak nak dah bagi projek kat YDP2 PAS kat Selangor . Tu yang Hasan Ali melenting tu. Kalau projek stop, habislah dia. Semua YDP2 ni nanti berani lah balik memberontak lawan dia. Dah lah dia ni sejak awal memang tak popular.

(Nota Editor: Patutlah Hasan Ali berbangga sangat. Dalam recording dengan blogger UMNO, dia kata lebih 60% PAS Selangor memberi sokongan padu pada dia).

Bagi aku, 70% YDP dan AJK2 PAS Kawasan kat Selangor ni mesti ditukar dan ditukar sekarang. Semua dah kena bagi makan nasi kangkang Hasan Ali. Semua dah jadi Lembu Kenyang tunggu nak kena sembelih. Kalau tak mula bersih diorang ni, alamat dalam 2-3 tahun PAS akan jadi sebijik macam UMNO.

Aku paham sangat la sebab apa si Mustafa Ali tu sokong sangat Hasan Ali. Pertahan macam tak mau. Sebab kalau Hasan Ali kena tendang dari PJ, segala perancangan Task Force 2010 ni akan gagal. Macamana nak jinak orang-orang yang diperlukan untuk menyokong usaha diorang nak bawak PAS tubuh kerajaan dengan UMNO?

Aku bagi warning pada semua YDP2 PAS dalam Selangor ni. Kalau korang tak mula bangkit dan bertindak cara yang korang diamanahkan bertindak, aku akan stat serah dokumen pada Tulang Besi dan dedah siapa YDP2 yang kuat makan projek.

Cuba tengok lah masa Mesyuarat Perhubungan Khas SELCAT tu. YDP mana yang kuat berkokok sokong Hasan Ali, tu adalah antara calon-calon jelas YDP yang telah menjadi Lembu Kenyang.

Hasan Ali ni memalukan PAS. Kata jadi Exco Kemudahan Awam, tapi buat kerja macam taik. Mesyuarat dengan dia macam duduk dalam karaoke. Buang masa. Dia ni kerja dia melalut je, bukan tahu ape bende pun. Harap nama je sedap, tapi buat kerja hampeh. Baik lagi Fatah Iskandar dulu. Bila mesyuarat dengan Fatah dulu, banyak masaalah selesai. Bila mesyuarat dengan Hasan Ali, bukan nak selesai masaalah tapi masaalah lagi bertambah-tambah.

Tu lah setakat ni. Tulang Besi, kau ni kira baru lagi dalam PAS banding aku. Kau terima lah nasihat aku ni. Kau kena belajar banyak lagi pasal seni politik ni. Dalam politik, lagi banyak yang tersirat dari yang tersurat.

Veteran PAS dalam JKR

(NOTA EDITOR : Terpulang pada Saudara/ri pembaca untuk membuat penilaian sendiri tapi dibawah ini dibawa satu komen dari pembaca Malaysiawaves :

"Anonymous said...

TB,
Perancangan Task Force 2010 diSelangor sebagai mana dilaporkan tu memang nampak sehingga begitu ramai YDP-YDP Kawasan diSelangor dan ketua-ketua dewan menjadi "bisu dan kaku" kerana diumpan dengan "projek-projek".Maklumlah,selama ini tak pernah merasa projek,tiba-tiba "bulan jatuh keriba".Maka itulah sebabnya tak begitu ramai yang "berani"menentang Hassan Ali.Mereka ini tidak sadar siapa dibelakang Hassan Ali.Hanya beberapa orang saja diSelangor yang punya keberanian dan mereka telah pun dihukum oleh Hassan Ali.Yang menentang Hassan Ali tidak mendapat sokongan dari pihak-pihak yang sudah "kenyang" ni.Setakad ini,munkin Task Force 2010 telah kecewa diKelantan tapi mereka berjaya diSelangor.

Bercakap tentang Task Force 2010 ini,terdapat 5-6 orang diperingkat PAS Pusat yang telah "termakan budi" agensi ini.Kita boleh melihat cara mereka "termakan budi" dengan gaya-hidup mereka - mewah,kereta besar,rumah macam istana,selalu keluar negeri dan senang menghulurkan dana jika untuk projek mereka.Ana tak mau menamakan mereka - carilah sendiri.
November 24, 2009 10:32 PM "


Tulang Besi

26 comments:

PUTRA MERDEKA said...

PAS dah semakin JAHANAM, hidup bersama ulamak konon...pirah! kalau ko orang dapat kuasa, dari waja bertukar merz, semua fulus punya cerita...
jadi yang taksub dgn azizan di kedah tu kalau ikut teori ko orang sbb dah dapat hasil la yer...ish..ish..ish
gitu juga la yang terhanggok hanggok depan tok guru sesat nik najis ko orang pun sama sebab dah belasah duit balak...huhu
tak heran nga, nge dan siva bukan main marah sebab tokong nizar dah tak de kuasa...
PAS JAHANAM...Selamat JAHANAM PAS

Anonymous said...

Kesimpulannya memang Nasha dan Hassan ali jemput pasukan lawan dan bocorkan rahsia sendiri pada pihak yg bertentangan.Aku ambik contoh sebuah TEAM bola..aku sebagai COACH(jurulatih) dan kwn aku sebagai kapten pasukan kami..jadi sebelum permainan bermula..aku dan kwn aku ni tadi telah jumpa pemain lawan dan bocorkan stratergi kami,dan untuk itu kami dpt imbuhan..kalau dlm bola sepak..ini di panggil RASUAH dan kami akan digangtung dari menyertai mana2 pasukan ..Tapi dlm politik mereka telah dijanjikan dgn jawatan dan sudah tentu pertambahan dari segi imbuhan(MASYuK..).JAdi kita nak panggil apa ni?Kalau bukan pengkhianat...Kalau ikhlas nak berjuang untuk tegakan syiar ISLAM...letak jer jawatan..supaya tak jadi fitnah pada org yg bukan ISLAM..nampak mcm buruk sangat Akhlak org ISLAM yg rupa ini..

Anonymous said...

Tu bukan bincang pasal kepentingan ISLAM...banggangnya hang nasha dgn hassan ali...jgn duk kelentong org lah...hang ingat org bodoh piang mcm hang ke??Yg hang duk bincang tu pasal kepentingan politik hang..AKu nak tanya hang nasha dan hassan. Betoi ka hangpa berjuang kerana nak tegakkan syiar ISLAM??kalau betoi ikhlas buat kerana agama Lillahi Ta``ala,hangpa kena lah letak jawatan..sebab hang Nasha,dgn kwn hang si Hassan mat ali dan puak2 hang ni..menjadi asbab org bukan islam makin jauh dari ISLAM.Ni bukan benda main2 lagi..bukan mainan politik lagi..ini dah jadi bab penghalang org dari dekati agama ISLAM.Jadi kalau hang hassan ali dgn kwn hang nasha dan puak2 juak hang takmau juga letak jawatan,Aku mengesyorkan agar sesuatu dapat dilakukan oleh pihak PAS untuk melucutkan mereka2 ini dari jawatan mereka.Aku harap sangat si Nasha atau Ali dpt respon pada tulisan aku ni,atau sapa2 saja dari pentadbiran pasti PAS.

Anonymous

Putra IJ80 said...

Quote"Kau tengok Pemuda Selangor pun sama. Baru pegang jawatan dalam Pemuda Negeri, dah tukar kereta dari WAJA ke Mercedes. Mana dia dapat duit?"unquote

Subhanallah....

Kalau begini cara nya.,rosak lah perjuangan PAS selama ini.

Bila manusia berkiblatkan harta.,maka semue halal bagi nya.

Tunggu Azab Allah.,yg.akan kena pada setiap kita.

Bertaubat lah....kembali lah kepangkal jalan perjuangan asal kita.

Anonymous said...

Disebalik segala pujian-pujian ini ,apa yang dikatakan membuat kalangan pemerhati politik agak gelihati ialah semua orang tahu pimpinan PAS pusat itu terpaksa mengatur rombongan mengadap Nik Aziz yang sebelum ini nampak berdegil tegas mempertahankan menantunya yang dilanda kontroversi.

Malah Abdul Ariffahmi sendiri mengakui sebelum kedatangan rombongan pimpinan PAS pusat itu bapa mertuanya meminta beliau terus bertugas seperti biasa.

Baik Nik Aziz maupun pimpinan PAS soal kesilapan besar melantik Abdul Ariffahmi macam tidak berbangkit.

Yang salah di sini nampaknya jatuh pada Penasihat Undang-undang Negeri Kelantan yang ‘ tak beri komen apa-apa ‘ masa lantikan hendak dibuat.

Sebenarnya hakikat di depan mata ialah Nik Aziz selaku ulama besar PAS sebelum itu tidak mahu berganjak dalam mempertahankan menantu beliau hingga terpaksa dinasihati pemimpin lain.

Bagi kebanyakan pemerhati soal beliau menerima nasihat pimpinan PAS pusat adalah satu soal lain dan kedegilannya sebelum itu adalah soal lain.

Menurut mereka sepatutnya sebagai ulama besar Nik Aziz wajar ada kesedaran sendiri tentang masalah berkait lantikan menantunya tanpa perlu ‘ terpaksa dinasihati’ oleh pimpinan yang lebih junior darinya.


AKU PUN ADE PANTUN 4 KERAT HEHEH

SORONG PAPAN TARIK PAPAN
BUAH KRANJI ATAS PETI
SURUH MAKAN, PAK AJIS MKN
MENANTU HULUR, PAK AJIS BEDAL LAGI!

KEHKEHEH TAKEBEER!!..TAKEBEER!!...TAKEBEER!!!

Unknown said...

Salam semua

Saya sokong apa yang tertulis. Dalam politik memang banyak sepak terajangnya.

"Dalam politik, lagi banyak yang tersirat dari yang tersurat". Ini memang benar. Saya pun menjadi Ahli PAS ketika Zaman Asri dan pernah berkempen bersama-sama. Akibat malas nak dengar dan tengok manusia begini, sekarang walau pun hati saya tidak berubah namun saya mendiamkan diri sejak 19 tahun dulu.

Hakikatnya itulah dia politik. Kalau dulu memang wujud hasrat kebendaan tetapi tidaklah sehingga menghuyung hayangkan parti. Tapi nampaknya sekarang mereka rela menguburkan parti asalkan dapat apa yang dihajati.

Manusia-manusia ini sepatutnya dihumbankan keluar tanpa memilih muka. Kita berharap benar Ahli-Ahli PAS yang menjadi perwakilan membaca dan ambil tahu.

Anak Lenggong said...

Alaa...apa nak heran sebagai manusia nik ajis tak boleh lari daripada sifat dengki,tamak haloba,pentingkan diri sendiri..

Selama ini penyokong jumudnya telah ditipu dengan cara keserhanaan kehidupan seharian, rumah dan cara pemakaiannya sahaja tetapi disebaliknya dia pun pelahap jugak..semua kekayaan diatas nama kaum keluarganya..

Itu laa daripada dahulu lagi orang dah kata jangan terlalu asyik dok mengata dan mencari kesalahan orang lain ,sesekali tu kena laa tengok kearah kain yang dipakai sendiri entah2 dah terkoyak nampak bontot...sekarang dah terbukti perkara tu dah berlaku keatas diri nya.

Kepada pemimpin PAS yang lain tolong2 laa nasihat pak lobai tu supaya duduk sahaja kat rumah..serahkan kuasa tu kepada orang lain..makin lama dia kat situ makin merapu dia..turun tu biar lah daripada sekarang sebab orang maseh menghormatinya..jangan sampai orang terajang dia turun dengan penghinaan..sebab pak lobai pas ..kalau pasai buat fitnah dan menghina orang nombor satu..tak percaya pergi la dengar ceramah PAS ataupun baca harakah serta layari website bloggers upahan PAS.

Anonymous said...

Sebab tu lah aku dari dulu sampai sekarang tak pernah sokong PAS,sebab PAS bukan-lah JEMAAH untuk umat ISLAM amnya.PAS hanya sebuah PARTI POLITIK yg mana diwakili oleh individu2 yg mengunakan agama untuk kepentingan POLITIK mereka dan ada segelintir ulamak-nya yg mengeluarkan FATWA atau AMANAT yg boleh mengelirukan umat ISLAM amnya.Target ataupun misi mereka hanya lah untuk mendapatkan pemerintahan dgn alasan syiar ISLAM dapat disebarkan jika mereka dpt memerintah.Kenapa hanya dgn cara pemerintahan saja dakwah dan syiar ISLAM disebarkan?kenapa tidak dari sekarang sebarkan DAKWAH islam dgn tunjukkan akhlak yg baik pada org islam dan bukan islam?Tapi ini tidak berlaku.Apa yg terjadi adalah,apabila mereka baru saja mendapat sedikit kuasa dan jawatan,mereka telah tunjukkan warna mereka yg sebenar.Iaitu dgn berbalah sesama mereka disebabkan jawatan dan kuasa.Sebagai contoh di Selangor,walaupun berada di pihak minoriti,tetapi mereka berlagak seolah-olah mereka lah yg majoriti dan mereka lah yg paling berpengaruh. Kesimpulannya,PAS hanya sebuah parti POLITIK dan bukan satu jemaah yg wajib umat ISLAM ikuti dan sokongi.WALLAHU `ALAM

ANONYMOUS

Tulang Besi said...


SORONG PAPAN TARIK PAPAN
BUAH KRANJI ATAS PETI
SURUH MAKAN, PAK AJIS MKN
MENANTU HULUR, PAK AJIS BEDAL LAGI!
.

Pantun kau sumbang. Masa SPM, BM kao dapat berapa?

Ke kao tak ambik SPM?

Topeng Perak Cap Babi said...

Anak Babi hendak berlepas
Naik kereta pergi Samoa
Suruh kutuk ko kutuk PAS
Kutuk UMNO kutuk semua
Biar hancur tinggal hampas
Org untung kita hancur takpa!

Kalau ko org Islam maka ada sebab utk kami katakan ko memang babi!!!

Anonymous said...

Kita marhain, sila baca di sini. Yang kita rakyat bawahan asyik bergaduh buat apa..tengok ni!

http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_59a94960-7f000010-111c3670-ab58dfb5

Anak Bugis said...

Apabila PAS semakin berkembang dan gah, akan timbul pelbagai isu, perkara ini adalah lumrah dan sejarah menjadi bukti..cuma setakat ini walaupun PAS bergelora tak seteruk yang berlaku pada parti rasis UMNO, itu lah kelebihan PAS, semoga barisan kepimpinan yang ada akan mencari jalan penyelesaian untuk kepentingan ummah bersama.

Anonymous said...

Antara tanda dunia akhir zaman ialah akan ada manusia yg menggunakan agama utk kepentingan diri dan itulah PAS.Nauzubillah!

kayukelat said...

buktikan dulu kegiatan ini, ada surat ke Local order projek tu, tak kan main bayar je projek tu, invoice ke, payment copy ke, no cheque ke ni main tulis aje, sapa nk percaya, habis kuat pun tulang besi je tulis, tak akan dalam jkr bayar aje tak ikut Local order, tak kn main bayar je, senaraikan nama syarikat YDP ke ketua pemuda ke, atau syarikat kroni, baru betul, ni main tibai je sapa pun buleh tulis, last last kau tarik balik artikel ni konon panas sangat

Anonymous said...

saudara Veteran Pas Dalam JKR.sila kemukakan bukti agar kami dapat mengenal pasti siapa mereka ini.perkara ini amat penting kepada saya sebagai pengundi.saya yakin para pengundi lain pun begitu juga.terutama pengundi PR.kami tidak menyokong BN.tp jika pemimpin PAS pun seperti ini pada siapa lagi hendak diharapkan?

BUKAN AHLI PAS,PKR,DAP

broooo... said...

antara tanda2 akhir zaman ialah...

bila orang menolak Islam habis habisan...

walau macammana pun aku nak tak a break for a moment....

"Selamat hari raya Korban"

semoga pejuang2 keadilan akan terus utuh berkorban demi perubahan.

amar ma'aruf nahi mungkar

maaf zahir batin.

Anonymous said...

Tak ada org ISLAM yg menolak islam.Yang ada cuma orang ISLAM yg tak mau amal agama ISLAM yg sebenar,seperti mana ISLAM yg dibawa oleh NABI saw lalu di pratikan dan disebarkan ke seluruh alam oleh Sahabat2 Baginda.Mereka amal dan mereka sampaikan.ISLAM tidak mensyaratkan kita untuk wajib ikuti parti politik yg berdaftar atas bernama PARTI islam semalaysia(PAS) atau mana2 parti politik yg lain.ISLAM akan tersebar dgn DAKWAH, ISLAM akan dilihat cantik dan menarik oleh mereka yg bukan ISLAM apabila setiap MUSLIMIN dpt membentuk akhlak yg baik.Akhlak yg baik akan dtg pada diri seorang MUSLIMIN itu apabila IMAN dpt dibentuk.Seorang MUSLIM itu adalah saudara pada setiap orang MUSLIM dan seorang MUSLIM tidak akan menyakiti hati seorang MUSLIM yg lain.Apatah lagi memaki hamun,mencaci atau mengaibkan saudara MUSLIMnya yg lain.Dan apabila seseorang ISLAM itu caci-mencaci diantara mereka,maka nescaya ALLAH S.W.T tidak akan memadang mereka lagi.Wallahu `Alam

Anonymous said...

Sebab tu lah aku dari dulu sampai sekarang tak pernah sokong PAS,sebab PAS bukan-lah JEMAAH untuk umat ISLAM amnya.PAS hanya sebuah PARTI POLITIK yg mana diwakili oleh individu2 yg mengunakan agama untuk kepentingan POLITIK mereka dan ada segelintir ulamak-nya yg mengeluarkan FATWA atau AMANAT yg boleh mengelirukan umat ISLAM amnya.Target ataupun misi mereka hanya lah untuk mendapatkan pemerintahan dgn alasan syiar ISLAM dapat disebarkan jika mereka dpt memerintah.Kenapa hanya dgn cara pemerintahan saja dakwah dan syiar ISLAM disebarkan?kenapa tidak dari sekarang sebarkan DAKWAH islam dgn tunjukkan akhlak yg baik pada org islam dan bukan islam?Tapi ini tidak berlaku.Apa yg terjadi adalah,apabila mereka baru saja mendapat sedikit kuasa dan jawatan,mereka telah tunjukkan warna mereka yg sebenar.Iaitu dgn berbalah sesama mereka disebabkan jawatan dan kuasa.Sebagai contoh di Selangor,walaupun berada di pihak minoriti,tetapi mereka berlagak seolah-olah mereka lah yg majoriti dan mereka lah yg paling berpengaruh. Kesimpulannya,PAS hanya sebuah parti POLITIK dan bukan satu jemaah yg wajib umat ISLAM ikuti dan sokongi.WALLAHU `ALAM

ANONYMOUS

Anonymous said...

tak patut..zalimm..

dia kata pemuda pas selangor tukar keta waja ke mercedes..kee tu bunyinya satu..tapi kenapa yg kena semua pemuda pas selangor

nak serang biar terus ke sasaran wak..jgn main pukul rata..tak pasal nnti yg tak bersalah pon kau fitnah..dosa tau..takkan tak penah dnegar ceramah nik aziz

pe pon, skali lagi blog ni kutip maklumat dari surat layang yang boleh dibuat oleh sesiapa pun termasuk budak terencat akal atau umno terencat otak..mana kredibiliti blog ni TP?

wirautama said...

tulanb besi dah mkn obat ke blum?

Anonymous said...

Aku dah kata dah, khalifah islam bukan perangai macam babi hassan ali tu. Wahabi pun dia, celaka pun dia. Sebab kata mat salleh "empty vessel makes the loundest noise". AKU SOKONG PENULIS NI. HASSAn ali memang dah jadi celaka macam umno.

Anonymous said...

aku tunggu bukti baru percaya. sebabnya tulang ni lebih banyak sembang je tp bukti takde

Anonymous said...

Nabi s.a.w bersabda:

فَإِنَّهُ مَنْ يَعِشْ مِنْكُمْ مِنْ بَعْدِيْ فَسَيَرَى اخْتِلاَفًا كَثِيْرًا ...

Maksudnya:
“Barangsiapa hidup selepas dari ku maka pastinya dia akan melihat perselisihan yang banyak … ”.
(Riwayat Abu Daud)

Anonymous said...

إِنَّ أُمَّتِي لا تَجْتَمِعُ عَلَى ضَلالَةٍ ، فَإِذَا رَأَيْتُمُ الإِخْتِلَافَ فَعَلَيْكُمْ بِسَوَادِ الأَعْظَمِ.
“Sesunguhnya (ulama’) umatku tidak akan bersepakat dalam kesesatan, dan sekiranya kamu melihat perselisihan hendaklah kamu berpegang dengan al-Sawad al-A’zham (Majoriti para ulama’).”

Anonymous said...

Tuan-tuan dan saudara MUSLIM-ku sekalian,mari lah kita sama2 muhasabah diri kita masing2 dan renungkan potongan Hadith diatas.

Anonymous said...

setelah baca semua komen2 di atas, saya ambil keputusan untuk mempercayaai tulis ANON 25,2009 10.35pm iaitu "memang dan jadi celaka macam umno" kah.. kah..kah