"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, January 10, 2010

Demo Protes Isu "Allah": Sah Ahli UMNO Terlibat..!

Reactions: 
Perdana Menteri Najib Razak telah silap apabila beliau mengatakan bahawa UMNO tidak terlibat dalam protes berkenaan dengan penggunaan perkataan "Allah" kerana memang orang UMNO terlibat dalam protes-protes ini.

Saya merujuk kepada sebuah laporan media oleh Malaysiakini yang melaporkan seperti berikut :
  • "Memulakan perhimpunan itu sejurus selepas solat Jumaat, Ketua Wira PERKASA Selangor, Arman Azha Abu Hanifah membacakan 'Deklarasi Masjid Negara' menuntut :
  • Penganut Katholik menggunakan perkataan tuhan bagi menggantikan kalimah Allah dalam penerbitannya.
  • Perkara berkaitan Islam mesti dibawa ke Mahkamah Syariah, bukan mahkamah sivil.
  • Majlis Raja-raja Melayu perlu memainkan peranan lebih proaktif untuk mempertahankan agama dan umat Islam.
Bacaan deklarasi itu disambut teriakan takbir bertalu-talu daripada mereka yang menyertai perhimpunan tersebut. Pada masa yang sama satu bendera merah bertulis 'Melayu' dalam warna hitam, dikibarkan bersama bendera berjalur tiga - merah, kuning dan hijau - mewakili PEKIDA."

Arman Azha Abu Hanifah, 35 tahun merupakan Ketua Penerangan Pemuda UMNO Bahagian Petaling Jaya Utara. Beliau juga merupakan pentadbir kumpulan (group) Facebook Pemuda UMNO PJU yang diberi tajuk "@MB Pemuda UMNO PJU"
Beliau mempunyai akaun facebook dan blogsnya sendiri di http://www.facebook.com/armandpju dan http://armandpju.blogspot.com/, dan bekerja sebagai seorang pengurus cawangan Naza Motor yang juga merupakan seorang pencinta kereta mewah.

Sama ada beliau seorang yang betul-betul memperjuangkan hak orang Islam dan Melayu, saya serah kepada kebijaksanaan semua untuk menilai daripada tulisan dan gambar-gambar foto beliau.

Ini hanya salah seorang daripada ketua-ketua yang terlibat dalam protes-protes ini dan saya percaya bahawa sebahagian besar daripada mereka merupakan pemimpin-pemimpin UMNO di pelbagai peringkat dan sayap parti itu, sama ada di Pemuda, Wanita, Puteri UMNO di peringkat cawangan, bahagian ataupun negeri.

Justeru itu, adalah silap bahawa UMNO tidak harus dipersalahkan dalam isu ini. Sebenarnya, jika UMNO tidak terlibat dalam isu ini, hakikatnya ialah ahli-ahlinya dan pemimpin-pemimpinnya selama ini telah diketahui terlibat dalam menganjurkan protes-protes yang mengugat ketenteraman dan keharmonian agama di Malaysia.

Jika UMNO tidak harus dipersalahkan, maka UMNO dan Presidennya harus mengambil tindakan tegas terhadap ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin mereka seperti Arman Azha bin Hj Abu Hanafiah yang terlibat secara langsung dalam protes ini.

Soalannya ialah, adakah Najib sedia berbuat demikian atau tidak?


Sumber - Kelab Greenboc

13 comments:

Anonymous said...

Orang bawa bendera mereka pun bawa bendera, orang masuk lobang taik mereka pun ikut sama. Itulah penyokong parti orang bodoh si umno ngok tu.
Orang nak berjuang kearah islam selalunya bawa bendera hijau, tapi lu orang tengok si tiga gagak mangkok hayun tu bawa bendera merah pula. kalau di suruh baca maknanya tulis jawi tu mampos dia orang tak boleh baca.

Berlagak macam alim tapi muka macam bangsat jalanan. Itulah yang di namakan Parti MeLayu Bodoh macam pemimpinya Si Najis tu.

Anonymous said...

Kebanyakkan mereka yg terlibat dlm protes tempoh hari adalah para jemaah selepas menunaikan solat jumaat. Tidak dinafikan ada dikalangan mereka adalah ahli-ahli UMNO. Malah mereka juga ada yg memberi ucapan membantah penggunaan kalimah Allah tersebut. Tapi tidak boleh dinafikan juga mereka yg terlibat juga dari ahli PAS/PKR yg tidak kurang ramai bilangannya yg juga tidak bersetuju tentang penggunaan kalimah Allah tersebut. Hanya kamu yg menafikan fakta ini. Protes tersebut hanya berkisar diperkarangan masjid dan tidak merebak ke tempat awam atau jalanan spt demo dan protes anjuran PAS/PKR/DAP dimana banyak kerosakkan,kerugian dan kesusahan pada orang ramai. Itu adalah perbezaan besar dan ketara diantara demo/protes yg dilakukan oleh "orang UMNO" dan orang PAS/PKR/DAP.
Sebenarnya kamulah TP yg tersilap. Najib mengatakan jangan menuduh UMNO terlibat dlam perbuatan khianat membakar beberapa gereja di Lembah Klang baru-baru ini. Dan siapa pula yg terlibat dgn perbuatan memecahkan cermin pintu dan membaling kandungan air kencing kedalm sebuah surau di Klang juga?? Siapa TP? Mesti TP tuduh UMNO juga yg melakukannya...

Berhentilah dari buat kenyataan yg tidak disokong dgn bukti sahih. Itu adalah fitnah. Dan kamu TP memanglah seorang yg suka membuat fitnah, mengata dan mengeji kerajaan hanya mengikut kata hati dan perasaan kebencian pada kerajaan pada tahap melampau. Tidak semua boleh terpengaruh dgn dakyah fitnah kamu yg lansung tiada sokongan dgn bukti kukuh. Hanya sekadar dari mainan perasaan dan sifat dendam kesumat yg amat sangat..

Anonymous said...

bongok la anonymous atas tu...memang la jemaah yg ikut berdemo sebab dah demo dibuat kat masjid lepas semayang jumaat pulak tu.

tetapi yg MENGANJURKAN, yg jadi ketua, yg mengapi-api kan demo tu ialah puak UMNO saja. orang lain termasuk PAS dan PKR cuma ikut sebab demo tu dlm laluan diorang nak keluar masjid.

al bongok sangat la bahalol2 UMNO macam anonymous 3:18 atas ni!

Kapten Zero said...

Memang UMNO yang rancang semua ini. Kalau dalam gambar tu pi sembahyang ke atau tidak . bila pula umno rajin sembahyang.

Harris said...

Yg jelas umNGOK yg mengapi2kan isu nama Allah.Itu FAKTA!!Jgn nak nafikan atau putar belit n kona sana sini!Mereka yg waras bleh nampak sape dalang sbenar dlm isu ni..

Jeffry said...

HEHEH BTUL3!! TU YG MANUTY WAL KENA LIWATI MATI2AN PERTAHAN SI PAKIAM TU DGN DALIL SUKU POLITIK SUKU YEK. ALA APE NK HERANKAN..UNDI DI UTAMAKAN..ALLAH DI CEMARKAN HUHUHU

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Taik Hidung said...

SUDAH TERANG BERSULUH LAGI....

HERO HERO HERO.....MAKAN TAIK !!

org muda johor said...

UMNgok dah takde modal...nak wat huru-hara macam 13 mei konon...dei tamby lu ingat rakyat bodoh lagi ke??? sekrg zaman multimedia la ngok...ABIM PKPIM Perkasa Perwaris tu semua anak haram mak bapak tak nikah...jgn layan cakap anak haram tau....kita anak org baik-baik jgn joint dgn anak haram jaddah tau...

Anonymous said...

demontrasi yang sepatutnya dicegah dari awal lagi.tindakan mengapi2kan isu ini amat dikesali sehingga terjadinya pengeboman gereja.buat pengebom,anda menjadi seperti tentera israel yang mengebom masjid di palestin.semarah mana pun kita dengan isu ini harus dilawan dengan akal bkn dengan tindakan tidak bertamadun seperti ini.akal lawan akal.jika mereka mengunakan mahkamah kita juga boleh mengunakan mahkamah.

"Ingat nak berlaga tapi tak kan boleh menang
Menang dengan otak tak mesti dengan pedang"

Anonymous said...

gaya dorang ni saling tak tumpah cam nazi german. racist!

Sepatu Gaban said...

jeffry punya gambar macam black metal jer...hehehe...gurau jer

Anonymous said...

pekida sampah!!!

Anonymous said...

Definitely, politic is above Islam. Welcome PAS!