"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, January 10, 2010

Bukti UMNO Pembela Agama Islam

Reactions: 
Bila timbul isu penggunaan kalimah "Allah", UMNO mendabik dada "kununnya" komited dalam memperjuang, memartabat, mendaulat, mempertahankan bukan sahaja Agama Islam, tetapi juga kalimah "Allah" dan tanpa segan silu, UMNO menuduh pihak Pakatan Rakyat khususnya PAS "kununnya" sekadar "menggunakan agama demi kepentingan politik".

Bukan itu sahaja, UMNO juga menuduh Pakatan Rakyatlah punca utama kenapa bukan Islam tidak menghormati agama Islam. dibawah ini disiarkan rakaman penuh pemusnahan Masjid Desa Makmur, Rancangan Tanah Berkelompok Kijal, Kemaman, Terengganu pada 26hb Mei 2005.
Ini adalah arahan dari Kerajaan UMNO Terengganu dan dilaksanakan oleh Bahagian Penguatkuasa Majlis Perbandaran Kemaman (MPK) dengan bantuan FRU yang menembak gas pemedih mata dan menghalau penduduk kampung disana yang majoritinya terdiri dari orang-orang Melayu beragama Islam.

Rakaman ini ihsan dari Pemuda PAS Kawasan Dungun.

Jika diamati dan difikirkan dengan akal yang waras, inilah sebenarnya antara perbuatan-perbuatan gila dari UMNO sendiri yang membuatkan penganut agama lain tidak menghormati agama Islam.

Siapa yang hendak hormat pada agama yang mana penganutnya yang dikatakan sebagai "Pejuang Islam Tulen" dalam masa yang sama menghina agamanya sendiri dengan perbuatan sebegini..?

Siapa yang menggunakan agama untuk kepentingan politik sebenarnya Pakatan Rakyat atau UMNO dan siapa pula yang benar-benar berjuang diatas nama agama Islam..? Pakatan Rakyat atau UMNO..?

Apakah merobohkan rumah Allah itu satu dakwah dalam Islam..?

29 comments:

Jeffry said...

TENGOK BINAAN TU MCM GEREJA JEK. SAPE DIA PUNYE ARKITEK? BODO SMCM JEK. KLU NK BINA MESJID BIAR LA SEMPURNA MCM MESJID. KLU X MAMPU BUAT AJE SURAU. LETAK KUBAH ELOK2. NI LANGSUNG XDE KUBAH. MMG PATUT PUN KENE ROBOH KEHKEHKEH ADOIYAIII

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

Topeng Perak® Unmasked said...

Jeffry BANGANG... cuba kau sebut syarat-syarat wajib bina Masjid/Surau dalam Islam...

Kubah tu wajib ke..?

Anonymous said...

saudara Jeffry,
terlebig dahulu saya ingin menegur nama saudara.."Jeffry" hang sedar atau tidak nama hang ni nama orang kristian dan bukan melambangkan ke Islaman awak.

Sebenarnya bentuk bangunan tidak melambangkan apa2 maksud..oklah sebaik baiknya bangunan masjid/surau perlulah berciri cirikan islam. Tapi ini bukan isu yang utama.
Menunaikan sembhyang bukan hanya pada bangunan sahaja..orang yang beriman melakukan sembahyang samada di tanah lapang di tepi jalan atau di mana saja asalkan bersih. Kerana masjid sentiasa berada di hati orang yang sembahyang itu. Sia sia kita Takbir sana sini kalau di hati kita ada bangunan gereja.

fikir fikirkanlah
-aiman-

tok iskandar said...

ada penganalisa politik meramalkan,isu kalimah Allah merugikan UMNO.Jika berterusan Sabah dan Sarawak akan jatuh ke tangan Pakatan Rakyat.Maknanya riwayat UMNO dan BN makin pendek.Kerajaan Pakatan Rakyat bakal didirikan..insyaAllah.

kajian beliau 70% kaum Melayu sudah beralih kepada Pakatan Rakyat.Sebelum ini 45% memihak PR dan 55% memihak UMNO dan BN.Lebih memburukkan keadaan tak sampai 10% bukan melayu menyokong UMNO dan BN sejak isu ini dimainkan media.

Peluang BN di Sarawak dan Perak makin tipis jika diistiharkan pilihanraya setelah dun dibubarkan.

penganalisa politik itu bimbang jika ketegangan berterusan,pemimpin pembangkan dijadikan kambing hitam dan dimasukkan ke dalam ISA dan negeri-negeri Pakatan Rakyat seperti Selangor diambilalih melalui perintah darurat.sama-samalah kita berdoa ini tidak berlaku.
jangan dilayan keja budak bodoh yang bakar gereja.mereka nak jadi batu api.kita buat keja macam biasa.lama-lama budak bodoh tu bosan pasal tak ada yang layan.dia pun rentikan keja bodohnya itu

Anonymous said...

Tuan Topeng Perak.
1.Dulu umat islam diterengganu berpecah!Sembahyang dua imam!Sekarang syukur-Alhamdullillah!Tak degaq lagi perkara seumpama itu berlaku.
2.Puak pas terengganu hatta pemimpin pas pusat lebih kearah kerajaan perpaduang!hang sokong puak pas erdagong!!!Tak sah masuk campuq!Bukan main lagi hang dok mengata kat hadi awang!Mustaffa Ali!!Kawan hang aduka,sanggup meneraka hadi awang lagi!Hang ni batu api betui!!!Jaga puak erdagon kat kelantah sudah!!Nik Abduh tengah dok peghati hang lani!!
3.Masjid dah lama!Takut runtuh pula!Nanti hang kata kerajaan Terengganu ditimpa bala!Bila masjidtu runtuh!!!
4.Depa dapat masjid yang besaq,selesa,dan yang penting puak pas dan umno dapat sembahyang bersama!Dapat bersalam selepas tanpa mengira ideologi politik!
5.Yang hang sakit hati sesama umat islam berbaik,bersatu pasai apa!!!!

Anonymous said...

Tuan Tok Iskandar.
Nak fakta yang tepat mengenai pola dan aliran pengundi Di Malaysia,sila rujuk blog merdeka Center!Biak nampak akademik sikit bila berdebat perkara yang berkaitan statistik!!!!Bagi oghang nampak cerdik sikit!!!Baghu oghang percaya dan sokong pendapat kita!!!!

tok iskandar said...

x dapat tidak suruhanjaya di raja wajar ditubuhkan.Pakatan Rakyat wajar hantar memorandum kepada Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong memohon diadakan suruhanjaya di raja menyiasat dari mula mahkamah tinggi benarkan penggunaan kalimah Allah hinggalah kepada insiden gereja dibakar.Penyiasatan juga harus berkisar kepada kriteria pemilihan hakim dalam kes kalimah Allah,siapa dalang demo,media yang memainkan isu ini dan kegagalan pihak polis mengawal keselamatan di gereja yang sehingga kini kalau dicampur dengan 10 gereja pada hari ini seperti dilaporkan malaysiakini berjumlah 14 gereja yang dibakar atau cuba dibakar.

Paling penting anasir jahat yang bakar gereja tu cuba jadi batu api melaga-lagakan bukan Islam dengan orang Islam.Menteri dalam negeri,Ketua hakim Negara dan Ketua Polis Negara perlu menjawab di parlimen dan juga kepada rakyat.PAC perlu bertindak segera dan majlis raja-raja Melayu juga perlu dimaklumkan.Tok heran kenapa najib enggan membawa perkara ini kepada Majlis Raja-raja Melayu.Apakah benar jika Yang Di Pertuan Agong merasakan jika najib tidak cekap atau tidak mampu mengetuai pentadbiran negara,beliau boleh digantikan dengan undi tak percaya dikemukakan kepada beliau di parlimen.tentu ramai pemimpin di dalam UMNO berminat nak jadi PM.Apakah kedudukan najib sebagai PM tidak lagi selamat dan bagaimana jika musuh politiknya di dalam umno cuba mengintai peluang ini.

aeSALNO said...

Xpaham aku... Tahun 2005 lah pulak...

tok iskandar said...

bukan merdeka center je reti buat kajian.kalau dah totok umno,mana nak percaya.tunggu ajelah peristiwa menyayat hati bila umno yang korang sayangi tu tumbang menderita kekalahan teruk.

aeSALNO said...

kubah tu memang tak wajib!! tapi seelok2nya kena lah ada!!! tak kan nak bagi saman Masjid ngn dewan pulak!!! apa lah!!!

Anonymous said...

Tuan tok iskandar.
kalau hang pun reti buat kajian!Mana statistiknya!!!Nak tenguk jugak hasil kajiannya!!!

marhaenr said...

kubah tu sendiri tujuannya untuk mencantikkan saja. takde pun takpe,ada pun ok. dan itu berdasarkan kemampuan,kalau tak mampu,eloklah takde,pentingkan isian dan pengisian masjid tu dulu.

kes masjid kampung bujal ni tahun 2005. agak lama dah. pada yang tak berapa prihatin tu,kalau nak tau,kampung bujal tu dibuka semasa pas memerintah terengganu 1999-2004. kg ni adalah terdiri dari orang2 yang diberi tanah untuk tapak rumah. mereka setelah mendapat hak,lalu berpindah dan mendirikan rumah mereka di sekitar kawasan tersebut.

inisiatif oenduduk kampung, mereka bergotong royong membina masjid. dengan bantuan2 juga dari jabatan agama berkaitan,maka berdirilah masjid kampung bujal.

tak ada pun isu sembahyang 2 imam di terengganu. hanya omongan kosong umno sekian lama.kalau ada,eloklah dibuktikan.sembahyang 2 imam tu adalah hasil dari kenyataan menteri umno sekitar selepas PRU 8 tahun 1990.bila kelantan jatuh pada Pas/apu ketika itu. maka untuk memburukkan pas,maka direka lah cerita yang bermacam2.mungkin ramai yang berforum dan mengomen bagi pihak umno hari ini masih ditadika, takpun masih dalam perut ibu waktu tu..!! jadi,apa yang mereka dengar adalah sekadar hearsay,takpun tohmahan bertahun2 tanpa melihat dan menyedari fakta sebenar.

umno ni pun memang lah tak mau rakyat cerdik dan berilmu.lebih2 dikalangan orang melayu.ini bertujuan untuk mengekalkan sokongan kepada umno. modal yang dijual pada rakyat ialah perpaduan dan kepentingan bangsa.tapi,tanpa meneliti fakta sejarah,dan hanya bersandarkan kenyataan pemimpin umno dan promosi oleh buku2 teks disekolah,menjadikan hujah terbaik bagi beberapa kerat anak melayu yang bermatian menyokong umno kononya 'demi bangsa dan agama'

ambil contoh selangor lepas Pru12, bila masa kerajaan bee end dijatuhkan.untuk pengetahuan ramai,walaupun setelah pru dan setelah pr membentuk kerajaan, semua ajk masjid umno,sidang2 umno dan beberapa jawatnkuasa peringkat daerah masih dikekalkan sehingga jun 2009. ini kerana prinsip pr tidak mahu menjadi kurang ajar seperti umno yang gila kuasa dan juga menghormati lantikan terdahulu yang masih berkuatkuasa pada ketika itu.

masjid2 diselangor telah dilantik ajk pengurusan baru dalam bulan jun2009 tempohari. setelah lantikan baru berkuatkuasa,maka berlaku penyerahan tugas dari ajik2 lama ke ajk2 baru. maka barulah kita tau dan lihat tembelang umno selama ini bagaimana umno memanipulasi institusi masjid.

dari akuaun tak beraudit,minit mesyuarat lintang pukang, pengurusan harta wakaf masjid yang tidak beramanah,kutipan masjid tidak disalurkan untuk tujuan keagamaan dan khidmat sosial,dan bermacam lagi onar yag dilakukan umno selama 50 tahun memerintah di selangor.

tu belum lagi cerita bagaimana umno mematikan kuliah2,menghadkan fungsi masjid,mempergunakan masjid sekadar tempat ibadah ritual semata.

ajk2 terdahulu yang terdiri kebanyakkannya dari yb2 umno,org2 kuat umno bahagian,org2 kuat cawangan,pula merupakan kebanyakkannya tidak keterlaluan dikatakan kaki maksiat.bayangkan,mereka2 ini walaupun ajk masjid hanya datang kemasjid jika orang2 besar umno datang!!!

itulah hasilnya bila kita selama ini diperbodohkan umno.sekarang,banyak perubahan berlaku. umno terkejut dengan itu sebenarnya. hasilnya, kita lihat hari ini,umno di selangor sedang sibuk tunjuk baik,datang jemaah, beri bantuan pada orang miskin,hatta ketahap mengadakan program kacau bubur lambuk di tengah pasar, dan sibuk memberi kain kapan, sesuatu yang mereka 'lupa' nak buat selama ini...

terlampau nak tunjuk baik sangat,tu yang sampai ketahap dalam satu kes kematian penduduk,solat jenazah diimamkan oleh pemimpin umno setelah ditolak kedepan oleh jemaah,akhirnya berkahir dengan solat jenazah hari tu ada rukuk..!!!

lawak bukan....tapi itu lah umno...

memang benarlah kata topeng, memang umno "pandai" dan "ikhlas" dalam menjaga agama....

Amalina said...

..skrg jadi kiPAS
..skrg jadi kaPAS
..skrg jadi hamPAS
..skrg dah tak blh kuPAS

last-last

..budak2 skolah jd bongok
sebab ramai tak PAS
..siapla klate,kedah & selangork
sebab BN nak ramPAS
..tak lama lag bos-bos PAS
semua melePAS
..kah..kah..kah

nota,

Pas perak dah tumpo..
ada ke camry menyalahkan volvo..!
tergolek dog depan bgn Umno
tu bala yop..tumpo yop..tumpo!

Anonymous said...

..marhaenr...terima kasih pada fakta yang hang beri!!!!Ada juga kebenarannya!

cina is pendatang said...

Puak2 UMNO bodoh mcm wong pencen, hipokrit.

Cili Padi said...

Surat Terbuka Untuk TGNA

Firman Allah bermaksud “ Dijadikan kepada manusia perhiasan,,cintakan nafsu syahwat daripada perempuan2 dan anak-anak….hingga akhir ayat “

Bersyukur ke Hadrat Allah swt kerana Rakyat Kelantan dikurniakan seorang Pemimpin yang beriman sebagai Mursyidul Am dan Menteri Besar untuk memimpin kami ke jalan yang diredhai dunia dan akhirat

bersambung cilipadi007.blogspot

Anonymous said...

Bukan setakat roboh masjid saje, dulu beberapa tahun lepas masa Khir anak Toyol memerintah Selangor dulu, si dajjal ni juga merobohkan surau tanpa sebab. jika sebab-sebab tertentu tak payahlah roboh, buat saje yang baru di tempat lain. tapi al maklumlah sebab penyakit hati yang selalunya ada pada pemimpin umno mereka taksub pada politik perkauman melayu sehingga mereka cukup dengki bila ada orang islam mahu bercakap pasal islam dalam surau berkenaan yang kononya dituduh cuba berpolitik. Akhirnya Allah s.w.t telah menunjukkan kepadanya akan kekejaman yang dia lakukan pada orang islam di Bangi. maka tumbanglah si dajjal ni dalam keadaan menghinakan, dengan pelbagai pertuduhan rasuah terhadapnya menanti di sumbatkan kedalam penjara dalam waktu terdekat.

Anonymous said...

Amalina Dangdut said...

..skrg tak jadi Um no.
..skrg tak jadi Um no.
..skrg tak jadi Um No.
..skrg dah tak blh ku Um no.

last-last

..budak2 skolah tak jd bongok
sebab ramai dah tak Um no



..siapla ganu,johok & pakhang
sebab PAS nak guling UM no.
..tak lama lagi bos-UM No.
semua mele ngok
..kah..kah..kah

nota,

Um no perak dah tumpo..
ada ke proton menyalahkan camry..!
tergolek dog depan bgn Um no ngok
tu bala yop..tumpo yop..tumpo!

Bulan 2 yop kita pesta lagi bila DUN bubar, Um no ngok masuk tangki Najis selama-lamanya.

Anonymous said...

siapa yang rasa dia beragama Islam.cuba renung kembali. fikir sekejap. apa tujuan kita dijadikan? apa tujuan Allah ciptakan kita? fikirkan..
jgn mencela ada msjid atau surau itu ada kubah ataupun tidak.



-Kita hidup di sini sebab kita mahu hidup di sana.-

Anonymous said...

adoi ai...ramai rupanya golongan yang tak sedar diri dalam ni..topeng perak ni kepala orang yang tak sedar diri..tulah dulu suruh belajar betul2 tak mau..skrg terpaksa jadi blogger upahan utk cari makan..topeng perak ni pun sekadar nak cari publisiti kat sini sama macam mat sabu..kahh..nak tunjuk kehebatan lain tak ada jadi dah tak kena cara tunjuk je kehebatan kat sini..eh silap kau topeng perak..kami rakyat melaka sampai ke sudah takkan kasi Fuckatan ni menang..lu berani lu try lah..kalau lu tak dapat lu berenti jadi pencacai fuckatan..ada bran?

-sundel bolong-

Topeng Perak® Unmasked said...

-sundel bolong- lu nampak rege RM437,014.9 dekat belah atas kanan blog tu..?

Brani..?

DP PAS Kijal 1Malaysia said...

Salam sdra. TP yg menfitnah dan menulis ini. Saya org Kijal dan saya mmg berada sewaktu peristiwa tersebut. Surau tersebut dirobohkan kerana Masjid di bina berdekatan surau tersebut. Yg buat kalut adlh org luar bukan org Kijal.

Jadi mohon jgn dimainkan isu yg boleh memecah belahkan ummah ini. Berkata benarlah sekalipun pahit utk diterima! Saya merayu sekali lagi, jgn pecahkan perpaduan ummah dgn fakta yg diputar belit. Datanglah ke Kijal melihat masjid yg telah dibina dan alhamdulillah kami di sini aman bahagia tanpa mengira ideologi politik...

Mari kita sama berdoa :
"Ya Allah Ya Rahman, hancurkanlah mereka yg cuba memecah-belahkan perpaduan umat Islam dgn menabur fitnah demi kepentingan peribadi..Kau tunjukkan kami jalan yang benar...."

aku313 said...

Jefry, ekau korek pantat awek yg kau rosakkan tu lg elok la. Tk usah la ko nk tunjuk baik kat sini. Aku kenal sapa kau dan kekasih gelap kau. Tunggula aku bg information kt TP,baru kau tau!!

Fisabilillah said...

Kepada Jeffry yang tidak diketahui agamanya,

Masjid tidak semestinya perlu berkubah. Dalam ajaran Islam takde pun Nabi bagitau kalau nak bina masjid perlu berkubah. Dalam Islam tak ada simbol2 yang mewakili agama Islam. Hatta lambang bulan dan bintang di atas kubah tu pun bukanlah lambang Islam yang sebenarnya. Yang disuruh ialah mencari tempat yang bersih dan suci untuk bersolat. Cuba la baca sejarah sikit. Masa zaman khilafah dulu sampai sekarang ni boleh nampak gereja2 org kristian diambil alih untuk dijadikan masjid. Cuba tengok di turki, berapa banyak masjid yang takde kubah? Jangan sempitkan pemikiran dengan benda2 yang remeh. Iman dan amalan seseorang tu bukan terletak pada besarnya kubah atau cantiknya masjid. Ada faham??!!

Anonymous said...

Pemimpin atasan UMNO hanya menunggu Selangor diistiharkan darurat.pada masa itu UMNO will take over the place....taktik bodoh politik UMNO.
datang bawak bala, datang bersama bencana itulah UMNO.

Jeffry said...

Topeng Perak® Unmasked said...
Jeffry BANGANG... cuba kau sebut syarat-syarat wajib bina Masjid/Surau dalam Islam...

Kubah tu wajib ke..?

January 10, 2010 7:08 PM


YER MANUSIA BERTOPENG..NI BKN KIRE SYARAT DAA..BYGKN KLU DH BERBELANJA DGN DUIT RAKYAT BERIBU2 CUMA NAK BIKIN BENTUK MCM GEREJA TU APE KEJADAHNYE HEHEH. NMPK SGT AKITEK MCM DAK SKOLAH HUHUHU. SAJE NK PERABIH DUIT RAKYAT SEMEKIN

Anonymous said...

dah agak dah tentang isu masjid bujalni!!!Gena marhaenr!!!Hang nak kata apa pulak!!!Kami nak nilai yang mana satu fakta yang betui!!!

Anonymous said...

For a fact that PAS is with DAP is a greater proof of Politic is about interest. What is your interest?

Topeng Perak® Unmasked said...

Im interested in "Building A New Malaysia", be together as a malaysian with all races & religion.