"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 11, 2010

Syed Azidi Diugut Dengan Kapak Besi..!

Reactions: 
Jam 10:50 malam tadi sebuah kenderaan berhenti dihadapan rumah saya dan melemparkan kapak besi ke arah kereta saya.

Kapak berukuran hampir 12 inci itu mengenai cermin belakang kereta saya dan terpelanting lebih 2 meter.

Ketua Polis Kota Bharu, Ketua Siasatan Jenayah Kota Bharu serta pihak media hadir untuk melihat tempat kejadian.

Tengahari tadi saya diberitahu oleh seorang ahli sebuah parti politik berhubung ada pihak mencari saya dan mengugut untuk memukul saya kerana posting saya yang negatif terhadap keluarga Menteri Besar Kelantan dan sebuah syarikat swasta.

Saya sudah membuat laporan polis dan terserah kepada pihak polis untuk membuat siasatan.

Sumber - Kickdefella

TPU - Aku tak nak tuduh sape-sape atau pihak mana yang terlibat, aku jugak tak nak syak mana-mana pihak terlibat dalam perbuatan ni sebab silap-silap, rumah aku pulak kena baling kapak. tapi dari pemerhatian aku, risiko seseorang blogger pro Pakatan rakyat masuk ke lembah bahaya lebih tinggi sekiranya menegur atau mengkritik kem sendiri.

Nasihat aku pada blogger-blogger pro Pakatan Rakyat termasuk diri aku sendiri, kalau tak ada nyawa spare, lebih baik untuk kita diamkan sahaja apa-apa kesilapan yang ada dalam parti yang kita sokong, biarkan sahaja parti yang kita sokong musnah dengan sendiri.

Lebih baik kritik musuh kita UMNO dan bersedia untuk di ISAkan daripada kritik parti yang kita sokong dan bersedia untuk dikapak atau dikapankan.

27 comments:

Anonymous said...

relaks la bro... biasa la tu... bukan senang nak control semua penyokong.. tapi yg penting.. mereka bukan melakukan secara berkumpulan... lebih kepada emosi individu...

Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 11:10 AM... lu punya komen sebijik macam Syam Keris punya jawapan dekat media pasal isu bakar gereja smalam...

keh keh keh keh keh...

Anak Lenggong said...

LORR GENG SENDIRI BIKIN KE..ISH3X..MANA LEH CAMTU KAN MELAYU GENG YANG DIKRITIK TU BAIK2 BELAKA..NAK KATA ORG PAS YANG LAKUKAN..MESTI ADA TANDA LAMBANG BULAN KAT DAHI ATAUPUN DADA...ORANG UMNO BUAT KUT..SELALU NYA BEGITU LAH TELAHAN PUAK KO..

RUPANYA BARU KO SEDAR BAHAWA GENG KO TU TAK BOLEH DIKRITIK DAN DIKUTUK..GENG KO KENA TERIMA DAN MENAGNGGOK APA SAHAJA YANG PEMIMPIN KALIAN LAKUKAN DAN ARAHKAN..KAN KALIAN NI WAALA KEPADA PEMIMPIN

Anonymous said...

Pengikut yg bangang mengikut pemimpin yang bangang maka akan jd banganglah kita..........

"Berkata benarlah sekalipun pahit"

aku313 said...

mana si jefry ni? Nak je aku kimak an komen dia.

aku313 said...

anak lenggong.. Kaum kau tu buat hal. Biasalah..menangguk di air yg keruh. Haha

Anonymous said...

tak nak tuduh umno buat ke???

Anonymous said...

tak nak tuduh umno buat ke..?

http://darulehsantoday.blogspot.com/2010/01/mane-lebih-penting-demo-viva-palestin.html

Anonymous said...

Hebat nyer bloggers PAS boleh pakai x-trail Nissan lagi. Bloggers UMNO masih ada yang bermotor ke sana dan kemari. Susah sungguh utk kita mencari kebenaran, andai terguris seseorang pemimpin itu maka lukalah kita dibalasnya.

Anonymous said...

bro dalam hal ni...alhamdullilah
PR agak selamat..berbanding parti cap
kepala lembu...sendiri bikin sendiri buat sendiri tanya...pastu buat muka
lembu...

i'm no king

perompak harta rakyat said...

Akuy rasa yang baling kapak tu TIDAK menganggap Kickdafella ni blogger penyokong PR.....

Rasa aku dalam pemikiran penyerang ni.... Kickdafella ni adalah bloger UMNO yang jadi spy nyamar konon2 jadi blogger Pro PR....

Tapi spy@Pencacai peringkat tinggi....


Maksud aku.... kalau setakat pencacai peringkat rendah.... boleh kite tengok masa demo suruh PAS kuar dari Pakatan ahad aritu...
itu Pencacai Beer End yang tak berapa pandai berlakon....

Kickdafella ni... mungkin.....

ah... aku takkan keruhkan lagi keadaan... aku setuju ngan Poji... baik kite diam kalau takde nyawa spare....

Anonymous said...

Orang yang baling kapak kat kereta itu bukan musuh sebenar, mungkin orang itu diupah oleh seseorang yang benci kepada simangsa.

Seorang kepala samseng akan berpura-pura baik, tidak akan menonjolkan dirinya sebagai samseng tapi disuruh pengikutnya melakukan bagi pihaknya.

Pada sesetengah orang, menggunakan kekerasan akan menakutkan orang yang dianiaya atau yang dizalimnya seperti UMNO lakukan pada rakyat Malaysia....

Bila kita tunjukkan rasa ketakutan itu, mereka akan lakukan lebih hebat lagi. Kalau kita bertindak melawan mereka kata kita samseng.

Walau apa pun, kita mesti bersedia berhadapan dengan keganasan. Demi maruah diri dan keluarga....Apa nak ditakutkan mati hanya sekali saja.

Anonymous said...

Orang yang baling kapak kat kereta itu bukan musuh sebenar, mungkin orang itu diupah oleh seseorang yang benci kepada simangsa.

Seorang kepala samseng akan berpura-pura baik, tidak akan menonjolkan dirinya sebagai samseng tapi disuruh pengikutnya melakukan bagi pihaknya.

Pada sesetengah orang, menggunakan kekerasan akan menakutkan orang yang dianiaya atau yang dizalimnya seperti UMNO lakukan pada rakyat Malaysia....

Bila kita tunjukkan rasa ketakutan itu, mereka akan lakukan lebih hebat lagi. Kalau kita bertindak melawan mereka kata kita samseng.

Walau apa pun, kita mesti bersedia berhadapan dengan keganasan. Demi maruah diri dan keluarga....Apa nak ditakutkan mati hanya sekali saja.

Jeffry said...

KEHKEHKEH SKRG FUCKATAN DH MAKIN MAJU. KAT BAGAN PINANG MEN PARANG PNJG. SKANG NI MEN KAPAK2 LA PLAK. AGAKNYE LEPAS NI NI TGH BIKIN BOM LA PLAK KOT. SB PE MILITAN FUCKATAN NI SLALU SGT SBUT C4 MANJANG KEHKEHKEH

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

TAKEBEER!!

hilbert said...

gambar pakaian yang tersidai dibelakang keta tu kepunyaan sapa ye... besarnya dia punya underwear warna hitam pulak tu...hehe...

itulah..jangan dijolok lubang buaya...nanti kena ngap!!!!!!

aku313 said...

Wei pukimak ko jefry! Kau dah rosakkan anak dara orang,kau buat alim kat sini plak ek?

Anonymous said...

aku rsa ni kerjaan umno laknatullah yg sgja nk bt provokasi..
mcmlah org x knl ngn umno ni yg mna tiada dosa bgi mrka..
jdi diaorg blh bt apa sje..

ada org sokong aku x?

atas pagau said...

Wei hilberg!!..tu kannyer spender weh..tu kain lap taik cicak tiap2 pg kat xtrail tu...mahal tu kain lap jenama crocodile lg tu...Shekh ni lbh kaya dari tuan hamba..lebih kaya dari abdul fahmi..lebih kaya dari abdul aziz..lbh kaya dari abdul wahubbbbb....(3abd la weh...)

Anonymous said...

wah..tak boleh tegur parti sendiri,skit2 kapak..geng kapak dah kuar...macam biasa la..UMNO yg buat..hahahhampeh..

Anonymous said...

Kickdefella kena kapak!Topeng perak kena apa pulak!Aku rasa!Peluru kot!!!!!Kat siam upah RM50.00 jeee!!!!!!

Anonymous said...

Dlm kepala mangkuk2 PAS/PKR/DAP mereka berkata Ini mesti UMNO punyer kerja, kan! kan kan kan.....

Kapten Zero said...

Kerja puak yang akan runtuh bila TGNA atau arif dah tak laku lagi. Tauke buat kedai kot atau tauke balak drever mardi tu.Mereka ni dalam Pas pandai kira duit saja, ugama hampeh pun taktau.Pandai kahwin 3/4 seperti exco2 dan wakil rakyat Pas kahwin misti ramaibini tapi kerja habok pun tak de.

kolonikof said...

Puak PR bergaduh jantan sama jantan...
Puak UMNgOk bergaduh jantan sama BETINE MOGOLIA...TAKDE TELUR KE...

Anonymous said...

Selama aku mengamati blog kickdefella ni, dia dulu sokong PR tapi sejak di panggil oleh polis Bukit Aman suatu ketika dulu pasal bendera terbalik, dia dah kena turning over. Mungkin ada ganjaran untuknya untuk berpaling tadah. Kerana orang yang tidak kuat semangat berjuang untuk menentang yang batil teramat mudah untuk menjadi penulis jalang.

Kickdefella tidak terkecuali. Ada suatu ketika dulu aku buat posting dalam blognya tentang pemimpin umno terus dia padam. Jadi aku syak dia ni memang jalang umno. Orang yang balik kapak tu mungkin orang PR kerana kickdefella ni suka memburuk-buruk keluarga TGNA dengan perkataan yang boleh dianggap kurang ajar. Eloklah dia mampos cepat sebab dia ni talibarut umno. Tiada hormat pada orang tua-tua. Jadi eloklah kita kick dia dari blog-blog PR, sebab dia ni nak tunjuk hebat konon, tapi tindak-tandukanya memadam komen blog pengujung adalah suatu sikap yang bacul, kerana dia takut pada manusia seperti Musang Hassan dari takutnya dia pada Tuhan yang menciptanya. Boleh belah lu kickdefella. Nama you pun macam sial.

Anak Lenggong said...

Anonymous said...
Kickdefella kena kapak!Topeng perak kena apa pulak!Aku rasa!Peluru kot!!!!!Kat siam upah RM50.00 jeee!!!!!!

SI TOPENG BANGANG NI TAK PAYAH LAA BALING KAPAK..NANTI PATAH PULAK KAKI DIA..SEBAB DIA NI KALAU MENINGGAL PUN NAK BAGI MAKAN KAT RIMAU PUN RIMAU TAK SUDI NAK RAPAT...DAGING TAKDE..KALAU BOLEH BALING JE GANJA SEBALUT...MESTI DIA MELOMPAT SAKAN..IA LAA MAMAT MANGKOK NI KAKI BERDENGUNG..SELALU PI SIAM AMBIK STOK

Budak Nakal said...

Kah...kah...kah...
Mujur kena baling kapak kat cermin tak apa la jugak..
Kalau kena baling taik kat muka baru lagi kawwww...setahun tak boleh rapat dgn bini...he..he..he

Anonymous said...

Very short minded mind. Again, politic is about interest!