"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 29, 2010

Pengalaman Saya Meminta Pinjaman TEKUN NASIONAL

Reactions: 
Saya didedahkan dengan skim TEKUN NASIONAL apabila saya menghadiri satu program yang dianjurkan oleh Dewan Perniagaan Muslim Malaysia. Dalam program tersebut, ada satu sessi dimana para peserta dapat menemui wakil-wakil dari beberapa badan Kerajaan yang dikatakan mampu memberi bantuan kewangan kepada usahawan-usahawan Bumiputra untuk memulakan perniagaan.

Salah satu dari wakil yang datang adalah wakil dari TEKUN NASIONAL. Setelah berjumpa maka boring TEKUN diberikan kepada saya. Wakil TEKUN memberitahu bahawa borang tersebut mesti disahkan oleh Wakil Rakyat kawasan yang kita tinggal.

Kemudian saya beritahu, wakil rakyat saya adalah Sivarasa Rasiah dan Dr Nasir. Wakil TEKUN lantas menjawab, saya mesti cari wakil rakyat dari BN bukan pembangkang. Saya balas, di Selangor, pembangkang adalah UMNO dan BN. Kerajaan adalah PAS, PKR dan DAP. Wakil TEKUN tu berubah muka sebab tersilap cakap. Beliau lantas berkata, kena juga cari pengesahan dari wakil-wakil rakyat UMNO atau BN.

Seminggu selepas itu, saya bercadang untuk menghantar borang permohonan saya ke TEKUN. Saya lantas menalipon nombor TEKUN. Saya kata saya sekarang berada dalam kawasan Subang. Di mana saya boleh hantar Borang TEKUN saya. Telefonis TEKUN itu berkata pejabat terdekat TEKUN di Kawasan Subang adalah beralamat di :
No 10, Jalan Pekaka 8/3, Seksyen 8, Kota Damansara, 47000, Petaling Jaya Selangor.
Saya pun pergi mencari alamat tersebut, dan saya pun jumpalah pejabat TEKUN NASIONAL SUBANG. Pejabatnya seperti di bawah :
Saya terus koyak borang TEKUN yang saya dapatkan Wakil Rakyat Pembangkang untuk tandatangan tu. Saya kata sampai kiamat pun permohonan saya takkan diluluskan.

DUIT TEKUN DAH JADI DUIT UMNO

Oleh kerana TEKUN NASIONAL menyediakan sebuah program yang dijalankan oleh UMNO, maka sudah tentulah hanya orang UMNO sahaja yang diluluskan permohonannya.

Maklumat yang saya dapat, peruntukan TEKUN ni rata2 pergi pada ahli2 dan aktivis2 UMNO terutamanya pemimpin mereka di peringkat Cawangan dan Bahagian. Ini berlaku dengan begitu meluas terutama di negeri2 yang mereka kalah. Inilah sumber kewangan kepada “grass-root” UMNO untuk menaja serta menjalankan aktiviti mereka. Juga, untuk mereka mengkayakan diri mereka dengan duit rakyat

WOII UMNO, DUIT TEKUN TU DUIT RAKYAT BUKAN DUIT UMNO

Sekali lagi terdedah TEKUN ni contoh bagaimana UMNO memfaraid duit rakyat kepada geng2 UMNO sahaja. Tak heranlah DAP pun komplen pasal TEKUN. (Klik di sini)

Dan “Otai” untuk TEKUN ni adalah Noh Omar. Dia ni Timbalan kepada Khir Toyo al Disneyland. Kalau ketua dah hancur, Timbalan dia lagi teruk.

Ini jugalah salah satu sebab utama ekuiti Melayu tidak dapat mencapai 33.33% walaupun setelah 40 tahun DEB berjalan. Segala kekayaan negara masuk dalam poket UMNOPUTRA dan Kroni2 mereka.

Patutlah orang Melayu pun nak tinggalkan Malaysia untuk cari penghidupan yang lebih bermakna.

Tulang Besi

57 comments:

azizanbinsaiful said...

tak kan le ko baru tahu..wei dah berbelas tahun ler TEKUN ni di bawah UMNO..TEKUN ditubuhkan pun atas cadangan ahli UMNO..dan semestinya kepentingan utk ahli UMNO..PAS atau PKR nak buat benda yang sama kat negeri pakatan buat ler..tapi ader ker pitihnye..tapi yang ko nak dengki sangat kenape? sebab org PAS malu nak pegi pejabat UMNO??? pegi jumpa paderi n tok sami tak malu pulak...

Anonymous said...

azizan ni bongok ke apa? dah terang2 alamat yang diberi tu alamat pejabat umno.. dah sah2 la takkan lulus punya melainkan kau tu umno totok sejati.. toreh darah pun keluar lambang umno..wakakakakaka.... - Neo

Little Nonet said...

Duit tu bkn ameno yg punye wei azizan!Cmtu la pangai ameno,duit rakyat dia sukati je anggap duitnye sdiri.Nak bntu usahawan konon!!Kotor btol la agenda ameno ni.

Anonymous said...

Azizan tu barua dari cawangan-cawangan UMNO, sebab tu dia cakap berlagak tak fikir nasib rakyat.fikir nak telan duit rakyat ja.
Bagi aku kalau kita telah diberikan tugas oleh rakyat untuk memimpin tak kira bangsa,keturunan,agama,parti semua tu tanggungjawab kita kena bantu.bukan pilih bulu.kalau sedara-mara ang susah takkan TEKUN taknak bantu???nak tgk depa dok pinjam duit ang hari-hari???apa guna peruntukan kerajaan pusat bagi untuk bantu rakyat berbillion2??DAH MEMANG KITA TAHU LA BANGSA PENCACAI UMNO NI MANA LA PANDAI PEGANG DUIT.ADA DUIT PERUNTUKAN SEMUA KENA TAPIS KAT GENG-GENG DEPA DULU BUAT BELANJA SETIAP CAWANGAN BELI BANNER.TAK SANGKA AKU PEJABAT TEKUN TU ADALAH PEJABAT UMNO, ka memang dah lama dah benda ni????elok la jadi pakar pilih bulu mcm YB HAMIDAH ini betina memang toi dalam bab2 ni.tak caya ang leh tanya org perak..

lagi tinggal takdak sapa nak isukan hal ni ja dengan lebih terbuka.pasal ramai yang tak nampak pincang dia amatlah membebankan rakyat yg mahu mengubah nasib economy keluarga mereka.
SAMPAI BILA KITA NAK TGK RAKYAT SUSAH 50tahun dok kat malaysia tapi pakai kereta pun tak mampu lagi.

ini la hasil dari kronisme oleh puak pencacai UMNOngok.

Anonymous said...

tak malu ko ni kutuk kerajaan tapi apa yg dia bagi ko nak hisap n kulum................dasar lupa daratan...mintak la kat nik najis, untung2 dia bagi kek, itu pun klau dia nak bagi....hahaha

bgbr05 said...

tuan,

dalam perkara ni, saya terpaksa tak bersetuju kerana saya rasa, ia bukan berlaku di setiap tempat. mungkin di selangor atau beberapa negeri lain. tapi, kisah yang berlaku kepada abang saya sendiri tidak begitu.

ketika dia memohon, kerajaan negeri perak adalah di bawah pakatan. dan permohonan dia tak perlu la pulak melalui mana mana wakil rakyat samada pakatan atau barisan.

jadi, mungkin apa yang berlaku pada tuan adalah kes kes yang terasing. mungkin.

Anonymous said...

yang tu sebab nak amik hati rakyat balik yang dah tak mau kat umngok...

kalau engkau nak tahu, barua sial bernama azizan tu laaa yang utusan meloya dan berita hairan duk bising2 peminjam tekun tak bayar balik pinjaman yang di beri... mangkuk hayun ni la salah sekor nya... takdak duit nak belagak kaya... mangkak punya orang... orang UMNGOK!! biasa laaa... duit sekupang pun takdak... yang ada, kepala2 nya saja yang kaya...

Anonymous said...

KEPALA BAPAK KAU LA UMNO!!!memang dasar telus, mcmni ker cara rakyat didahulukan..memang tak salah lah aku dengar UMNO ni pilih bulu.demokrasi terpimpim konon, sejak aku dengar mcm2 isu buruk yg dibawa oleh pemimpin UMNo ni aku dah hilang kepercayaan pada UMNOo.aku taknak minyak naik lagi,aku taknak kronisme,yg aku nak tgk anak-anak aku nnt hidup terjamin.sorry UMNO aku keluar parti kau.ape yang aku fikirkan masa depan anak-anak bangsa akan datang.bukan masa depan anak-anak UMNoo shj yg nak mewah tp FOR ALL...

Anonymous said...

Kepada anon 8.27 ko ingat duit kerajaan mak bapak UMNOk yang punya ke ... pasal isu KEK nak dibesar-besarkan pasal PKFZ,enjin JET, komisen kapal selam dan lain-lain apa cerita?

Awang Dogol said...

Woi BANGANG..

Lain kali kalau orang suruh pergi dapatkan tanda tangan wakil rakyat BN pergi la....jangan banyak songeh.
Itupun susah ka..?????

BANGANG punya penulis....

Anonymous said...

Awat la BAHLOL SUNGGUG SI DOGOL NIE?

Nko ingat duit Kerajaan tu Mak Bapak um-NGOK yang punya ke? Duit Kerajaan tu hasil dari cukai yang di kaut dari semua rakyat Malaysia tak kita fahaman politik la BAHLOL SI DOGOL.

Tu la masalahnya bila dah jadi PARIAH um-NGOK, buta mata benak hati.

-madir-

Awang Dogol said...

Woi..blogers2 pR yg BANGANG
Hampa tak baca ka pegawai tu kata apa hah??? Kan dia kata pergi ambik tandatangan wakil rakyat BN. Apasal tak tahu baca ka atau pekak badak?

Ikut arahan la....tapi nak minta sedekah...buat ikut kepala sendiri pulak.

Betol2 BANGANG la blogrs2 PR ni...

nikairketom said...

tuu dia..marah sungguh bila org kata kat hampa..iman hampa setipis kulit bawang..memaki hamun org dah jadi makanan ruji hampa agaknya..mungkin ni la penangan ajaran Tok Guru Air Mata

Biar aku ulang..TEKUN adalah cetusan idea ahli UMNO untk membantu usahawan UMNO..cuma usahawan sengkek dr parti lain yang tak malu jer dok pi cari borang walau dah tahu hakikat sebenar..itu pun UMNO tak pernah nak maki atau perli..tapi hampa malu sendiri wei..malu sebab kami dok caci..tapi ada juga malaun PR yg mukanya setebal kulit katak

Duit tu pun duit Kerajaan BN,
nanti kalau hampa dah perintah Malaysia (mimpi dlm mimpi)hampa nak buat mcm harta mak bapak hampa suka hati hampa..

..umno dah bagi aku dah kaya..kaya duit..kaya budi bahasa..

kesian org PR..dok terhegeh2 kat tangga pejabat UMNO

azizanbinsaiful said...

Nampak tak bagaimana bangang bin sengkek geng2 PAS or PKR..maki hamun dah jadi darah daging..bangang dalam berhujah..sengkek dalam merancana ekonomi..tu pun ada cite2 nak jadi usahawan..nak jadi pemerintah..Kedah kaya..Selangor kaya..Penang kaya..suruh dan cadang tubuh tabung bantu usahawan PR..lepas tu korang buat le pejabat kat markas atau ranting korang..tak lah tersipu malu ke pejabat UMNO..

Awang Dogol said...

kah..kah..kah..
BANGANG2 blogers PR nak minta sedekah

BANGANG.......!!!!

Anonymous said...

Bukan TEKUN saja yang diKonker Umno, Rumah Mesra Rakyat pun sama juga macam Tekun.

Patutnya ko hantar je borang tu dan tunggu jawapan GAGAL. Sebaiknya ko dapatkan pengesahan YB PR.

Bila PR dapat ambik alih kerajaan pusat nanti, satu Suruhanjaya boleh ditubuhkan untuk meneliti penyelewengan UMNo dalam mengendalikan TEKUN dan Rumah Mesra Rakyat.

Berapa banyak borang permohonan bercopkan ADUN/MP UMNO yang lulus dan berapa banyak borang bercop ADUN/MP PR yang diluluskan permohonan.

Kalu 50,000 permohonan bercopkan ADUN/MP UMNO diluluskan dan tiada yang bercopkan wakil rakyat PR diluluskan, sahlah berlaku penyelewengan.

Dalam syarat-syarat yang kelayakan ditetapkan tidak ada pun ditulis MESTI DAPAT SOKONGAN WAKIL RAKYAT UMNO/BN.

tengkoralie said...

kekadang gua terfikir, yg masuk blog nie ahli politik atau ahli politaik.....hujah bercampur maki,maki bercampur benci,benci tapi mahu..apanye tak mahu...duitttttt...lepas tu bila tak dapat maki,caci,maki,caci....50tahun hidup dalam benci,dalam maki.Macam manalah hidup nak kaya..tuhan tak berkati...dah sengkek.............iri,iri,iri , sudahnya Melayu terus miskin sampai mati,sebabnya bila org UMNO kaya depa dengki,dengki,dengki..sape la yang benci+dengki+iri

Awang Dogol said...

Woi ..Kalau mau minta sedekah pakai otak sikit la brother. Kalau pegawai tu suruh minta surat sokongan dpd wakil rakyat BN..pergi la ambik. Jangan jadi macam si BANGAN tu...suruh ambik t.tangan wakil rakyat BN pun tak mau. Lepas tu mengomel di sini. Kalau nak minta sedekah tu buat la cara nak minta sedekah...jangan jadi BANGANG.

Aku rasa blogers PR di sini semuanya BANGANG kot....tak reti bahasa!!!

BANGANG....BANGANG

Anonymous said...

Woii barua Awang Dogol, ni kita nak mintak duit rakyat, bukan duit bapak hang.

Kau ingat ni duit UMNO ka. Akai hang mana?

Awang Dogol said...

Woi....samdol Bangang!!

Apa salahnya kau ikut saja apa yang pegawai tu kata. Kau mau ke tak mau.? Kalau tak mau boleh blahhhhhh. Tak payah mengomel banyak kat sini. Sekarang BN memerintah, tak kira lah duit tu duit rakyat ke atau duit sapa....kau yg nak minta sedekah tu kena ikut aje lah....Jangan nak jadi BANGANG berterusan.

Sekali lagi aku sebut kat kau...jangan jadi BANGANG

anon11.55pm said...

pirah anon 5.28 tunggu mengkalanya PR nak ambil Malaysia..Penipu Rakyat sape pun tak caye..OOoooo tunggu dapat royalti yer.lepas tu boleh la rasuah rakyat dengan kain batik yer atau dengan surah yasin

Anonymous said...

Dulu2 borang tekun disertakan sekali dengan borang UMNO. Tahun lepas mas aku apply takde pn borang UMNO. Kira2 dah nak dpt la tu. Tunggu punya tunggu tak dapat2. Sebabnya...tekun takde duit. Banyak peminjam tak jelaskan hutang. Pinjam 40 ribu bayar 4 ringgit. Mane tak lingkup tekun.

Awang Dogol said...

Kesimpulannya utk article tersebut ialah:
TB adalah seorang BODOH, KERAS KEPALA, BERLAGAK dan.....BENGONG kerana tak mahu mengikut arahan pegawai bertugas semasa membuat permohonan tersebut.

Nasihat kami -Jangan terus EGO, SOMBONG dan BENGONG selamanya sudah la.

Anonymous said...

aku nak tanya duit kerajaan yang rakyat bayar cukai tu duit sape.duit rakyat ke duit UMNO anak hARAM JADAH..
SAPE PUAK2 UMNO TOLONG JAWAB DENGAN HATI YANG IKHLAS DARI SEGI PEGAMPU DULU KINI SELAMANYA..

Anonymous said...

Tukar saja Tekun pada Pemalas, sebab melayu umno kan pemalas. Nak duit buta je, bayar balik tidak.

Anonymous said...

Saudara
Tekun diujudkan oleh Umno adalah untuk membantu org-org Unmo berniaga dan kaya dgn cepat contohnya dpt pinj beratus ribu dan tak bayar pun dan tak da tindakan pun sbb depa org Umno. Masalahnya duit tu duit rakyat tapi digunakan oleh Umno utk membantu org-org Umno saja. Terjadinya perkara ini adalah disebabkan Umno tu busuk hati,penipu dan jahat sampaikan tak dapat bezakan yang hak dan bathil. Dah sejak zaman merdeka samapi skrg org Umno terpalit dgn rasuah dan korupsi dan kronisme mana boleh ubah selagi Umno berkuasa. Jadinya duit rakyat mcm duit mak bapak mereka la. Slogan rakyat didahulukan tu pun tak betul yg betul kroni diutamakan dan rakyat dibebankan. nasihat ambo pandai-pandai la berlakon utk mendapat sesuatu dari puak Umno ni.
Umno tak akan berubah selagi rakyat tak mengubah.

Anonymous said...

ada bukti orang kuat PAS Negeri Pulau Pinang dan juga Ahli Lujnah Ulama PAS Wilayah Kuala Lumpur pun pinjam duit TEKUN...tak bayar lagi...ape korang nak complaint! maki kerja utama org PR...ppppraaagghhhh... HIDUP TEKUN!

Anonymous said...

aduuhhaaaii. cadangnya nak tahu lebih lanjut pasal TEKUN ni.. tapi terbaca caci makian pulak la kat sini.. adeh.. sudah2la saudara.. buang la mentaliti kita yang "tanya apa orang boleh buat/bagi untuk kita, tapi tukarlah mentaliti yang aper kita boleh buat/bagi kat orang lain"... Wallahualam..

Anonymous said...

Bagus la orang Melayu bergasak sesama sendiri. Biar semua orang Melayu binasa baru korang puas hati. Bagi bangsa lain pulak memerintah pijak kepala korang. Padan muka nanti.

Anonymous said...

Kat tempat saye ok je.tgk org jugak.

Anonymous said...

Hello

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil anda? di sini adalah pemberi pinjaman tulen yang meminjamkan mr roland Elia pinjaman pada kadar faedah 3% dan dari $ 1,000.00 kepada mana-mana jumlah anda memilih hanya E-mel kami hari ini pada elijahloanfirm@hotmail.com Dengan maklumat di bawah.

BORANG PERMOHONAN PINJAMAN

nama:
seks:
Umur:
negara:
Jumlah Pinjaman:
Tempoh Pinjaman:
Nombor Telefon:
State:
pendapatan:
Alamat e-mel:

berharap untuk mendengar daripada calon yang berminat tidak lama lagi ...

Elia mr roland

Anonymous said...

Memohon untuk pinjaman cepat dan mudah untuk membayar bil-bil dan untuk memulakan pembiayaan baru projek-projek anda pada kadar faedah yang paling murah sebanyak 3%. Sila hubungi kami hari ini melalui: eagleloanfinance@hotmail.com dengan jumlah pinjaman yang diperlukan sebagai tawaran pinjaman minimum kami adalah 1,000.00 kepada mana-mana pilihan pinjaman amount.I pagi disahkan, berdaftar dan legit lender.You boleh menghubungi saya hari ini jika anda berminat untuk mendapatkan ini pinjaman, hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai proses pinjaman, proses seperti terma-terma dan syarat-syarat pinjaman dan bagaimana pinjaman akan dipindahkan kepada anda. Saya memerlukan jawapan mendesak anda jika anda berminat.

ricardo leo said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Pernahkah anda mencari di mana untuk mendapatkan pinjaman? Adakah anda telah cuba untuk mendapatkan apa-apa jenis pinjaman? kemudian memohon di? (rodrigoluliloanfirm@yahoo.com) jika anda mahu untuk mendapatkan pinjaman yang berpatutan. Pinjaman yang ditawarkan di sini pada kadar faedah yang sangat rendah 3%. Hubungi kami sekarang jika anda berminat.

Anonymous said...

Selamat datang ke Lucky Muda Pinjaman Perusahaan
90 Tottenham Court Road , London , WIP 0LP .
Tel : +44-70129-14473

Selamat siang ,
Apakah Anda lelah mencari pinjaman , Apakah Anda di setiap kekacauan keuangan atau apakah Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri ? Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang atau membayar tagihan Anda atau memulai bisnis yang baik ? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda menemukan kesulitan untuk mendapatkan pinjaman modal dari bank / lembaga keuangan lokal lainnya ? Apakah Anda membutuhkan pinjaman atau pendanaan untuk alasan apapun seperti ,
* Kendaraan Kredit
* Real Estat Pinjaman
* Pinjaman Bisnis
* Pinjaman Lainnya
* Line of Credit
* Pinjaman MasterCard
tarif: Minimum: $ 2.000 ( Dua ribu dolar ) Maksimum : $ 10.000.000 ( Sepuluh Juta USD )
Hubungi kami melalui email: luckyyoungloancompany@gmail.com
Website : luckyyoungloancompany.wordpress.com
Catatan : Pinjaman adalah memberikan dengan suku bunga hanya 2 % per tahun .
Mohon diperhatikan bahwa pinjaman akan diberikan kepada Anda di negara manapun Anda berada di dunia

Best Regard


Terima kasih dan Salam .

Dalam pelayanan ,
Mr Beruntung Muda
HP: 44-7 ( 0 ) 129-14473

Anonymous said...

Halo, saya Mrs Becky Ovia, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi hidup pinjaman kesempatan waktu. Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan bahwa kami memberikan bantuan handal dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email di: (beckyovia99@live.co.uk)

Anonymous said...

Halo Setiap Satu ,
Nama saya adalah Mr William Louk , saya tinggal di Amerika Serikat dan hidup layak hidup nyaman bagi saya dan keluarga saya sekarang dan saya benar-benar belum pernah melihat kebaikan terbukti saya ini banyak dalam hidup saya karena saya seorang ayah berjuang dengan tiga anak-anak dan saya punya telah melewati masalah serius sebagai anak saya mengalami kecelakaan yang mengerikan minggu terakhir , dan para dokter menyatakan bahwa ia perlu menjalani operasi halus baginya untuk bisa berjalan lagi dan saya tidak bisa membayar tagihan untuk operasi nya kemudian saya pergi ke bank untuk pinjaman dan mereka menolakku menyatakan bahwa saya tidak memiliki kartu kredit , dari sana saya lari ke ayah saya dan dia tidak bisa membantu, maka ketika saya sedang browsing melalui jawaban yahoo dan saya menemukan pemberi pinjaman pinjaman Mr Mixa Paul yang memberikan pinjaman pada tingkat bunga yang terjangkau dan saya telah mendengar tentang begitu banyak penipuan di internet tapi di situasi putus asa saya , saya tidak punya pilihan selain untuk memberikan upaya dan mengejutkan itu semua seperti mimpi , saya menerima pinjaman sebesar $ 35,000 USD dan aku diperhatikan untuk operasi anak saya dan terima kasih Tuhan hari ini dia baik-baik saja dan dapat berjalan dan bekerja dan beban tidak lagi begitu banyak pada saya lagi dan kita bisa makan dengan baik dan keluarga saya senang hari ini dan saya berkata kepada diri saya bahwa saya akan berteriak dengan keras ke dunia keajaiban ALLAH kepada saya melalui ini pinjaman ALLAH takut Mr.Mixa Paul dan saya akan menyarankan siapa pun yang membutuhkan asli dan serius pinjaman untuk menghubungi orang ini takut ALLAH melalui email : mixapaulinvestment.link@gmail.com dan saya ingin Anda semua untuk berdoa bagi orang ini untuk saya .

THANKS
Mr Louk William.

Branson jack said...

Anda perlu uang untuk memulai bisnis Anda sendiri
silahkan hubungi kami karena kami memberikan kredit kepada perusahaan-perusahaan swasta
dan perusahaan di bawah jelas dan dimengerti
syarat dan kondisi. Hubungi kami dengan email ini jackbransonloanfirm@gmail.com
DIBUTUHKAN jumlah pinjaman:
Tujuan pinjaman:
seks:
nama:
ADDRESS:
PHONE:
Status pernikahan:
AGE:
posisi:
Monthely PENGHASILAN:
COUNTRY:
Email jackbransonloanfirm@gmail.com

Anonymous said...

Hari yang baik untuk Anda .

Adakah anda sedang mencari pinjaman yang tulen? Pada kadar yang berpatutan ? Dalam masa 2 hingga 3 hari perniagaan. Adakah anda pernah ditolak secara konsisten ? oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Berita baik adalah ini! Kami menawarkan pinjaman antara dari € 1,000.00 kepada $ 30,000,000.00 Max. 3% faedah setahun. PINJAMAN untuk membangunkan perkembangan perniagaan EDGE / perniagaan yang kompetitif. Kami disahkan, boleh dipercayai , boleh dipercayai, cekap , pantas dan dinamik. Dan kerja estet bersama pembiaya Tanah dan semua bentuk pembiayaan perniagaan , Balas kepada e -mel: betterdayfunds@aol.com firma pinjaman

Kami memberi pinjaman jangka panjang dari satu bulan sehingga lima puluh tahun.

Kami menawarkan jenis-jenis pinjaman dan banyak lagi ;

* Pinjaman Peribadi (pinjaman tidak bercagar)

* Pinjaman Perniagaan ( pinjaman tidak bercagar)

* Pinjaman Penyatuan * Gabungan Pinjaman

* Alat tulis.

Sila jika anda berpuas hati dan berminat dalam tawaran kewangan kami, hubungi kami jika anda memerlukan perkhidmatan kami kerana anda akan perlu untuk menyediakan kami maklumat berikut untuk memulakan proses daripada jumlah pinjaman anda dengan sewajarnya. Sila jika anda berminat untuk pinjaman segera hari ini E- mel kepada kami dengan alamat e-mel berikut : betterdayfunds@aol.com

Salam
tędy Kate

Anonymous said...

hello

yang anda perlukan dan pinjaman segera untuk membayar hutang anda? Adakah anda telah dinafikan pinjaman daripada Bank? Atau adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil atau menubuhkan anda syarikat? bimbang tiada lagi, membantu anda datang sekarang, syarikat Mr.mhay merupakan pinjaman yang firma pinjaman yang menawarkan semua jenis pinjaman kepada orang-orang, firma yang berada dalam memerlukan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% menghubungi kami melalui e-mel: credithome@blumail.org

BORANG PERMOHONAN PINJAMAN

Nama Penuh:
Jumlah Diperlukan sebagai Pinjaman:
Tempoh pinjaman:
Nombor Telefon:
negara:
State / Province:
Pendapatan Bulanan:
Status perkahwinan:

menanti balas anda tidak lama lagi

Encik mhay burialla

luther elizabeth said...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, mobil
pinjaman, pinjaman mahasiswa, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, usaha
modal, dll .. Atau kau menolak pinjaman oleh bank atau keuangan
lembaga untuk satu atau lebih reasons.You di tempat yang tepat untuk
solusi pinjaman Anda! Saya seorang pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman kepada
perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Silahkan hubungi kami via email sureloanfirm@gmail.com

becky ovia said...

Halo, saya Mrs Becky Ovia, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi hidup pinjaman kesempatan waktu. Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan bahwa kami memberikan bantuan handal dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email di: (beckyovia99@live.co.uk)

Anonymous said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? Atau telah anda menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk satu atau lebih sebab-sebab? Anda mempunyai tempat yang betul untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Heather Firma Pinjaman memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%.
Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini pada qualityloanltd@qualityservice.com

Rachel Williams said...

Hello, ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Rachel Williams, pemberi pinjaman pinjaman swasta membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada 2% kadar faedah kepada individu, firma-firma dan syarikat-syarikat di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan keadaan. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (passionloancompany@gmail.com)

Intan Marlina said...

Assalamualaikum... Bismillahirahmanirrahim... senang sekali saya bisa menulis
dan berbagi kepada teman2 melalui tempat ini,
sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
akhirnya saya menanggung hutang ke pelanggan-pelanggan saya totalnya 270 juta dan di bank totalnya 350 juta ,
saya sudah stress dan hampir bunuh diri anak saya 3 orang masih sekolah di smp / sma dan juga anak sementara kuliah,tapi suami saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anak-anaknya ditengah tagihan hutang yang menumpuk,
demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
dan bercerita kepadanya, alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
dulu katanya dia juga seperti saya setelah konsultasi dengan bpk Kh. Ahmad Urip hidupnya kembali sukses,
awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
dan melihat langsung hasilnya, `
saya akhirnya bergabung di Program Pesugihan Putih Uang Gaib Tanpa Tumbal dan semua petunjuk kh. Ahmad urip saya ikuti dan hanya 2 hari astagfirullahallazim,
alhamdulilah demi allah dan anak saya,
akhirnya uang gaib 1m yang saya pesan benar benar ada di tangan saya,
semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
kini saya kembali sukses terimaksih Kh. Ahmad Urip saya tidak akan melupakan jasa mbah. yakin dan percaya insya allah,
saya sudah buktikan demi allah silakan kunjungi website di www.pesugihanputihuanggaib.xtgem.com atau KLIK DISINI anda juga dapat menghubungi beliau melalui telepon, sms atau whatsApp: 0853 9774 5894

Intan Marlina said...

Assalamualaikum... Bismillahirahmanirrahim... senang sekali saya bisa menulis
dan berbagi kepada teman2 melalui tempat ini,
sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
akhirnya saya menanggung hutang ke pelanggan-pelanggan saya totalnya 270 juta dan di bank totalnya 350 juta ,
saya sudah stress dan hampir bunuh diri anak saya 3 orang masih sekolah di smp / sma dan juga anak sementara kuliah,tapi suami saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anak-anaknya ditengah tagihan hutang yang menumpuk,
demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
dan bercerita kepadanya, alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
dulu katanya dia juga seperti saya setelah konsultasi dengan bpk Kh. Ahmad Urip hidupnya kembali sukses,
awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
dan melihat langsung hasilnya, `
saya akhirnya bergabung di Program Pesugihan Putih Uang Gaib Tanpa Tumbal dan semua petunjuk kh. Ahmad urip saya ikuti dan hanya 2 hari astagfirullahallazim,
alhamdulilah demi allah dan anak saya,
akhirnya uang gaib 1m yang saya pesan benar benar ada di tangan saya,
semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
kini saya kembali sukses terimaksih Kh. Ahmad Urip saya tidak akan melupakan jasa mbah. yakin dan percaya insya allah,
saya sudah buktikan demi allah silakan kunjungi website di www.pesugihanputihuanggaib.xtgem.com atau KLIK DISINI anda juga dapat menghubungi beliau melalui telepon, sms atau whatsApp: 0853 9774 5894

Cabot Financial Services said...

​​​​​​​​H​​alo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang​​? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? K​​ami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman ​​tersebut, karena dunia ​​secara bertah​​ap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinja​​man melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mend​​apatkan pinjaman dari perusahaan kami,​​ Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail:​​{cabotfinanc​​ialservice@gm​​ail.com}​​ atau melalui #​​B​​BM {D88A5C5F}

Indriaty Manirjo said...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

ROBBI said...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Siti Aminah said...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

lilow yetty said...

Kabar baik
Nama saya LILOW YETTY, seorang warga negara Indonesia, dari jakarta selatan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran crutial kepada semua warga negara indonesia yang mencari pinjaman untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa pemberi pinjaman ada di sini untuk menipu orang dan merobek uang mereka dengan susah payah tetapi Ibu yuliana adalah berbeda
Beberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman daring dan saya menipu sekitar 19 juta, mencoba membayar biaya tak terbatas yang tidak pernah saya ketahui adalah kebohongan dan bagaimana mereka menipu orang-orang yang tidak bersalah yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat bisa diandalkan yang disebut Ibu Yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka meminjamkan saya jumlah pinjaman Rp 700.000.000 juta dalam waktu kurang dari 48 jam pemrosesan dengan suku bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah saya membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya, saya menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan telah dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Ibu Yuliana sehingga orang-orang dari Melayu dan Indonesia dapat memperoleh pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Ibu Yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Ibu Hendra yang memperkenalkan saya dan bercerita tentang Ibu Yuliana, Beliau juga menerima pinjaman dari Ibu Yuliana. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Ibu yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

MR LARRY ELLISON said...

Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan?
Adakah anda memerlukan pinjaman tulen?
Adakah anda ingin membayar bil anda?
Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
Adakah anda memerlukan apa-apa jenis pinjaman?
Perlu Pinjaman Projek?

Anda mahu stabil dari segi kewangan? e-mel: Larryellisonfinance@gmail.com

Isi borang permohonan.
1) nama penuh:
2) Negara:
3) Jumlah Diperlukan:
4) Tempoh pinjaman:
5) Nombor telefon:

E-mel: Larryellisonfinance@gmail.com

ROBBI said...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Mayfield Investment Trust Ltd said...

Halo,

Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, perusahaan pinjaman swasta yang memberikan kesempatan seumur hidup dan memulai pinjaman kepada individu yang tertarik yang membutuhkan bantuan keuangan untuk melunasi utang, untuk berinvestasi pada bisnis pada tingkat 3%.
Kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan bermanfaat dan akan bersedia menawarkan pinjaman kepada klien yang berminat.
Hubungi kami hari ini melalui email dengan informasi di bawah ini;
Email: (startuploanfirm@gmail.com)
Mayfield Investment Trust Ltd
Nomor Perusahaan: 00338670
Kerajaan Inggris

hendi didi said...

Apakah Anda mencari dana untuk melunasi Kredit?
Apakah Anda mencari dana untuk memulai bisnis baru?
Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pembiayaan yang buruk?
Apakah Anda perlu uang untuk berinvestasi di pabrik atau pertanian
Apakah Anda membutuhkan pinjaman modal besar?
Apakah Anda ingin membayar hutang besar?
Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak?
Pinjaman pinjaman yang ditawarkan oleh ibu Muslim adalah 100% pasti
jangan khawatir lagi

Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Nigeria dan Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman nigeria palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman dari Nigeria. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur ​​AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

juga bisa menghubungi mereka
PIN BBM # :::::::::::::::::::::::::::::: (D8DA4EA9)
Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::: Aasimahaadilaahmed.loanfirm
Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

Sarah Ward said...

Salam dari 24 JAMINAN!

24HOURSFINANCE adalah perusahaan pinjaman yang datang untuk tinggal dan memenuhi impian mereka yang mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan.
Apakah Anda mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan? Sudahkah Anda menghubungi pemberi pinjaman palsu sebelumnya? Pencarian Anda berakhir karena di sini di 24HOURSFINANCE, perjuangan keuangan Anda telah berakhir dan perusahaan kami ada di sini dan berkomitmen dalam membangun pengusaha dan pengusaha yang hebat dengan ide bisnis tetapi tidak ada modal untuk memulai.
Staf perusahaan kami berkomitmen dan siap untuk hadir untuk Anda dan juga menyarankan Anda jika Anda membutuhkan bisnis terbaik untuk diinvestasikan dan bagaimana cara melakukannya.

CATATAN PADA BAGAIMANA CARA MENGETAHUI PENGGUNA PINJAMAN KREDIT:
1: Mereka tidak memiliki situs web
2: Mereka tidak terdaftar dan untuk itu, mereka tidak dapat memiliki situs web.
3: Mereka tidak memiliki dokumen hukum yang diterima secara sah di pengadilan.
Ini untuk memperingatkan semua orang yang mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan untuk berhati-hati sehingga dia tidak akan menjadi korban dari pemberi pinjaman palsu yang menyebut diri mereka sebagai perusahaan pinjaman.

Jadi, jika Anda membutuhkan perusahaan pinjaman yang dapat Anda percayai untuk meminjamkan Anda, Anda dapat menghubungi kami melalui: loan@24hoursfinance.org atau info@24hourfinance.org
Anda juga dapat menghubungi: sarahward502@gmail.com
Hubungi kami hari ini dengan saluran layanan pelanggan kami: +1 (929) 251-1654
Anda dapat mengunjungi situs web kami: www.24hoursfinance.org

Anda akan mendapatkan lebih banyak informasi tentang perusahaan kami dari situs web kami dan Anda dapat memilih dari kategori pinjaman yang kami tawarkan. Selamatkan diri Anda dari tangan pemberi pinjaman palsu dan mengajukan pinjaman dari kami hari ini dan biarkan impian bisnis itu menjadi kenyataan.
Kami berharap dapat menangani bisnis dengan Anda.

Jerry Andi said...

Assalamualaikum, i JERRY ANDI is very happy because I got a loan from Anthony Yuliana Lenders I never believed that I could get a loan on this site, all praise addressed to GOD, I got a loan of Rp 70,000. 000 million from Anthony Yuliana Lenders may GOD bless them all, my advice to those who are looking for a loan on this site that they should be very careful because there are many fake loan lenders, for 100% loan, contact (anthony.yulianalender@gmail.com)or via whatsapp +2348138908619 you can also contact me thru my email {jerryandi843@gmail.com}

Tatiana Anderson said...

Apakah Anda membutuhkan solusi keuangan untuk melunasi Utang, dan mengatasi kesulitan untuk mendapatkan pinjaman dari bank / lembaga keuangan lokal lainnya? Atau apakah Anda merangkai uang untuk memulai bisnis Anda sendiri? Tidak perlu khawatir lagi, kami mengeluarkan pinjaman dengan bunga kurang dari 2%. Kemudian, hubungi kami di: (tatianaandersonloanfirm@gmail.com)