"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, January 29, 2010

Pengalaman Saya Meminta Pinjaman TEKUN NASIONAL

Saya didedahkan dengan skim TEKUN NASIONAL apabila saya menghadiri satu program yang dianjurkan oleh Dewan Perniagaan Muslim Malaysia. Dalam program tersebut, ada satu sessi dimana para peserta dapat menemui wakil-wakil dari beberapa badan Kerajaan yang dikatakan mampu memberi bantuan kewangan kepada usahawan-usahawan Bumiputra untuk memulakan perniagaan.

Salah satu dari wakil yang datang adalah wakil dari TEKUN NASIONAL. Setelah berjumpa maka boring TEKUN diberikan kepada saya. Wakil TEKUN memberitahu bahawa borang tersebut mesti disahkan oleh Wakil Rakyat kawasan yang kita tinggal.

Kemudian saya beritahu, wakil rakyat saya adalah Sivarasa Rasiah dan Dr Nasir. Wakil TEKUN lantas menjawab, saya mesti cari wakil rakyat dari BN bukan pembangkang. Saya balas, di Selangor, pembangkang adalah UMNO dan BN. Kerajaan adalah PAS, PKR dan DAP. Wakil TEKUN tu berubah muka sebab tersilap cakap. Beliau lantas berkata, kena juga cari pengesahan dari wakil-wakil rakyat UMNO atau BN.

Seminggu selepas itu, saya bercadang untuk menghantar borang permohonan saya ke TEKUN. Saya lantas menalipon nombor TEKUN. Saya kata saya sekarang berada dalam kawasan Subang. Di mana saya boleh hantar Borang TEKUN saya. Telefonis TEKUN itu berkata pejabat terdekat TEKUN di Kawasan Subang adalah beralamat di :
No 10, Jalan Pekaka 8/3, Seksyen 8, Kota Damansara, 47000, Petaling Jaya Selangor.
Saya pun pergi mencari alamat tersebut, dan saya pun jumpalah pejabat TEKUN NASIONAL SUBANG. Pejabatnya seperti di bawah :
Saya terus koyak borang TEKUN yang saya dapatkan Wakil Rakyat Pembangkang untuk tandatangan tu. Saya kata sampai kiamat pun permohonan saya takkan diluluskan.

DUIT TEKUN DAH JADI DUIT UMNO

Oleh kerana TEKUN NASIONAL menyediakan sebuah program yang dijalankan oleh UMNO, maka sudah tentulah hanya orang UMNO sahaja yang diluluskan permohonannya.

Maklumat yang saya dapat, peruntukan TEKUN ni rata2 pergi pada ahli2 dan aktivis2 UMNO terutamanya pemimpin mereka di peringkat Cawangan dan Bahagian. Ini berlaku dengan begitu meluas terutama di negeri2 yang mereka kalah. Inilah sumber kewangan kepada “grass-root” UMNO untuk menaja serta menjalankan aktiviti mereka. Juga, untuk mereka mengkayakan diri mereka dengan duit rakyat

WOII UMNO, DUIT TEKUN TU DUIT RAKYAT BUKAN DUIT UMNO

Sekali lagi terdedah TEKUN ni contoh bagaimana UMNO memfaraid duit rakyat kepada geng2 UMNO sahaja. Tak heranlah DAP pun komplen pasal TEKUN. (Klik di sini)

Dan “Otai” untuk TEKUN ni adalah Noh Omar. Dia ni Timbalan kepada Khir Toyo al Disneyland. Kalau ketua dah hancur, Timbalan dia lagi teruk.

Ini jugalah salah satu sebab utama ekuiti Melayu tidak dapat mencapai 33.33% walaupun setelah 40 tahun DEB berjalan. Segala kekayaan negara masuk dalam poket UMNOPUTRA dan Kroni2 mereka.

Patutlah orang Melayu pun nak tinggalkan Malaysia untuk cari penghidupan yang lebih bermakna.

Tulang Besi

90 comments:

azizanbinsaiful said...

tak kan le ko baru tahu..wei dah berbelas tahun ler TEKUN ni di bawah UMNO..TEKUN ditubuhkan pun atas cadangan ahli UMNO..dan semestinya kepentingan utk ahli UMNO..PAS atau PKR nak buat benda yang sama kat negeri pakatan buat ler..tapi ader ker pitihnye..tapi yang ko nak dengki sangat kenape? sebab org PAS malu nak pegi pejabat UMNO??? pegi jumpa paderi n tok sami tak malu pulak...

Anonymous said...

azizan ni bongok ke apa? dah terang2 alamat yang diberi tu alamat pejabat umno.. dah sah2 la takkan lulus punya melainkan kau tu umno totok sejati.. toreh darah pun keluar lambang umno..wakakakakaka.... - Neo

Little Nonet said...

Duit tu bkn ameno yg punye wei azizan!Cmtu la pangai ameno,duit rakyat dia sukati je anggap duitnye sdiri.Nak bntu usahawan konon!!Kotor btol la agenda ameno ni.

Anonymous said...

Azizan tu barua dari cawangan-cawangan UMNO, sebab tu dia cakap berlagak tak fikir nasib rakyat.fikir nak telan duit rakyat ja.
Bagi aku kalau kita telah diberikan tugas oleh rakyat untuk memimpin tak kira bangsa,keturunan,agama,parti semua tu tanggungjawab kita kena bantu.bukan pilih bulu.kalau sedara-mara ang susah takkan TEKUN taknak bantu???nak tgk depa dok pinjam duit ang hari-hari???apa guna peruntukan kerajaan pusat bagi untuk bantu rakyat berbillion2??DAH MEMANG KITA TAHU LA BANGSA PENCACAI UMNO NI MANA LA PANDAI PEGANG DUIT.ADA DUIT PERUNTUKAN SEMUA KENA TAPIS KAT GENG-GENG DEPA DULU BUAT BELANJA SETIAP CAWANGAN BELI BANNER.TAK SANGKA AKU PEJABAT TEKUN TU ADALAH PEJABAT UMNO, ka memang dah lama dah benda ni????elok la jadi pakar pilih bulu mcm YB HAMIDAH ini betina memang toi dalam bab2 ni.tak caya ang leh tanya org perak..

lagi tinggal takdak sapa nak isukan hal ni ja dengan lebih terbuka.pasal ramai yang tak nampak pincang dia amatlah membebankan rakyat yg mahu mengubah nasib economy keluarga mereka.
SAMPAI BILA KITA NAK TGK RAKYAT SUSAH 50tahun dok kat malaysia tapi pakai kereta pun tak mampu lagi.

ini la hasil dari kronisme oleh puak pencacai UMNOngok.

Anonymous said...

tak malu ko ni kutuk kerajaan tapi apa yg dia bagi ko nak hisap n kulum................dasar lupa daratan...mintak la kat nik najis, untung2 dia bagi kek, itu pun klau dia nak bagi....hahaha

bgbr05 said...

tuan,

dalam perkara ni, saya terpaksa tak bersetuju kerana saya rasa, ia bukan berlaku di setiap tempat. mungkin di selangor atau beberapa negeri lain. tapi, kisah yang berlaku kepada abang saya sendiri tidak begitu.

ketika dia memohon, kerajaan negeri perak adalah di bawah pakatan. dan permohonan dia tak perlu la pulak melalui mana mana wakil rakyat samada pakatan atau barisan.

jadi, mungkin apa yang berlaku pada tuan adalah kes kes yang terasing. mungkin.

Anonymous said...

yang tu sebab nak amik hati rakyat balik yang dah tak mau kat umngok...

kalau engkau nak tahu, barua sial bernama azizan tu laaa yang utusan meloya dan berita hairan duk bising2 peminjam tekun tak bayar balik pinjaman yang di beri... mangkuk hayun ni la salah sekor nya... takdak duit nak belagak kaya... mangkak punya orang... orang UMNGOK!! biasa laaa... duit sekupang pun takdak... yang ada, kepala2 nya saja yang kaya...

Anonymous said...

KEPALA BAPAK KAU LA UMNO!!!memang dasar telus, mcmni ker cara rakyat didahulukan..memang tak salah lah aku dengar UMNO ni pilih bulu.demokrasi terpimpim konon, sejak aku dengar mcm2 isu buruk yg dibawa oleh pemimpin UMNo ni aku dah hilang kepercayaan pada UMNOo.aku taknak minyak naik lagi,aku taknak kronisme,yg aku nak tgk anak-anak aku nnt hidup terjamin.sorry UMNO aku keluar parti kau.ape yang aku fikirkan masa depan anak-anak bangsa akan datang.bukan masa depan anak-anak UMNoo shj yg nak mewah tp FOR ALL...

Anonymous said...

Kepada anon 8.27 ko ingat duit kerajaan mak bapak UMNOk yang punya ke ... pasal isu KEK nak dibesar-besarkan pasal PKFZ,enjin JET, komisen kapal selam dan lain-lain apa cerita?

Awang Dogol said...

Woi BANGANG..

Lain kali kalau orang suruh pergi dapatkan tanda tangan wakil rakyat BN pergi la....jangan banyak songeh.
Itupun susah ka..?????

BANGANG punya penulis....

Anonymous said...

Awat la BAHLOL SUNGGUG SI DOGOL NIE?

Nko ingat duit Kerajaan tu Mak Bapak um-NGOK yang punya ke? Duit Kerajaan tu hasil dari cukai yang di kaut dari semua rakyat Malaysia tak kita fahaman politik la BAHLOL SI DOGOL.

Tu la masalahnya bila dah jadi PARIAH um-NGOK, buta mata benak hati.

-madir-

Awang Dogol said...

Woi..blogers2 pR yg BANGANG
Hampa tak baca ka pegawai tu kata apa hah??? Kan dia kata pergi ambik tandatangan wakil rakyat BN. Apasal tak tahu baca ka atau pekak badak?

Ikut arahan la....tapi nak minta sedekah...buat ikut kepala sendiri pulak.

Betol2 BANGANG la blogrs2 PR ni...

nikairketom said...

tuu dia..marah sungguh bila org kata kat hampa..iman hampa setipis kulit bawang..memaki hamun org dah jadi makanan ruji hampa agaknya..mungkin ni la penangan ajaran Tok Guru Air Mata

Biar aku ulang..TEKUN adalah cetusan idea ahli UMNO untk membantu usahawan UMNO..cuma usahawan sengkek dr parti lain yang tak malu jer dok pi cari borang walau dah tahu hakikat sebenar..itu pun UMNO tak pernah nak maki atau perli..tapi hampa malu sendiri wei..malu sebab kami dok caci..tapi ada juga malaun PR yg mukanya setebal kulit katak

Duit tu pun duit Kerajaan BN,
nanti kalau hampa dah perintah Malaysia (mimpi dlm mimpi)hampa nak buat mcm harta mak bapak hampa suka hati hampa..

..umno dah bagi aku dah kaya..kaya duit..kaya budi bahasa..

kesian org PR..dok terhegeh2 kat tangga pejabat UMNO

azizanbinsaiful said...

Nampak tak bagaimana bangang bin sengkek geng2 PAS or PKR..maki hamun dah jadi darah daging..bangang dalam berhujah..sengkek dalam merancana ekonomi..tu pun ada cite2 nak jadi usahawan..nak jadi pemerintah..Kedah kaya..Selangor kaya..Penang kaya..suruh dan cadang tubuh tabung bantu usahawan PR..lepas tu korang buat le pejabat kat markas atau ranting korang..tak lah tersipu malu ke pejabat UMNO..

Awang Dogol said...

kah..kah..kah..
BANGANG2 blogers PR nak minta sedekah

BANGANG.......!!!!

Anonymous said...

Bukan TEKUN saja yang diKonker Umno, Rumah Mesra Rakyat pun sama juga macam Tekun.

Patutnya ko hantar je borang tu dan tunggu jawapan GAGAL. Sebaiknya ko dapatkan pengesahan YB PR.

Bila PR dapat ambik alih kerajaan pusat nanti, satu Suruhanjaya boleh ditubuhkan untuk meneliti penyelewengan UMNo dalam mengendalikan TEKUN dan Rumah Mesra Rakyat.

Berapa banyak borang permohonan bercopkan ADUN/MP UMNO yang lulus dan berapa banyak borang bercop ADUN/MP PR yang diluluskan permohonan.

Kalu 50,000 permohonan bercopkan ADUN/MP UMNO diluluskan dan tiada yang bercopkan wakil rakyat PR diluluskan, sahlah berlaku penyelewengan.

Dalam syarat-syarat yang kelayakan ditetapkan tidak ada pun ditulis MESTI DAPAT SOKONGAN WAKIL RAKYAT UMNO/BN.

tengkoralie said...

kekadang gua terfikir, yg masuk blog nie ahli politik atau ahli politaik.....hujah bercampur maki,maki bercampur benci,benci tapi mahu..apanye tak mahu...duitttttt...lepas tu bila tak dapat maki,caci,maki,caci....50tahun hidup dalam benci,dalam maki.Macam manalah hidup nak kaya..tuhan tak berkati...dah sengkek.............iri,iri,iri , sudahnya Melayu terus miskin sampai mati,sebabnya bila org UMNO kaya depa dengki,dengki,dengki..sape la yang benci+dengki+iri

Awang Dogol said...

Woi ..Kalau mau minta sedekah pakai otak sikit la brother. Kalau pegawai tu suruh minta surat sokongan dpd wakil rakyat BN..pergi la ambik. Jangan jadi macam si BANGAN tu...suruh ambik t.tangan wakil rakyat BN pun tak mau. Lepas tu mengomel di sini. Kalau nak minta sedekah tu buat la cara nak minta sedekah...jangan jadi BANGANG.

Aku rasa blogers PR di sini semuanya BANGANG kot....tak reti bahasa!!!

BANGANG....BANGANG

Anonymous said...

Woii barua Awang Dogol, ni kita nak mintak duit rakyat, bukan duit bapak hang.

Kau ingat ni duit UMNO ka. Akai hang mana?

Awang Dogol said...

Woi....samdol Bangang!!

Apa salahnya kau ikut saja apa yang pegawai tu kata. Kau mau ke tak mau.? Kalau tak mau boleh blahhhhhh. Tak payah mengomel banyak kat sini. Sekarang BN memerintah, tak kira lah duit tu duit rakyat ke atau duit sapa....kau yg nak minta sedekah tu kena ikut aje lah....Jangan nak jadi BANGANG berterusan.

Sekali lagi aku sebut kat kau...jangan jadi BANGANG

anon11.55pm said...

pirah anon 5.28 tunggu mengkalanya PR nak ambil Malaysia..Penipu Rakyat sape pun tak caye..OOoooo tunggu dapat royalti yer.lepas tu boleh la rasuah rakyat dengan kain batik yer atau dengan surah yasin

Anonymous said...

Dulu2 borang tekun disertakan sekali dengan borang UMNO. Tahun lepas mas aku apply takde pn borang UMNO. Kira2 dah nak dpt la tu. Tunggu punya tunggu tak dapat2. Sebabnya...tekun takde duit. Banyak peminjam tak jelaskan hutang. Pinjam 40 ribu bayar 4 ringgit. Mane tak lingkup tekun.

Awang Dogol said...

Kesimpulannya utk article tersebut ialah:
TB adalah seorang BODOH, KERAS KEPALA, BERLAGAK dan.....BENGONG kerana tak mahu mengikut arahan pegawai bertugas semasa membuat permohonan tersebut.

Nasihat kami -Jangan terus EGO, SOMBONG dan BENGONG selamanya sudah la.

Anonymous said...

aku nak tanya duit kerajaan yang rakyat bayar cukai tu duit sape.duit rakyat ke duit UMNO anak hARAM JADAH..
SAPE PUAK2 UMNO TOLONG JAWAB DENGAN HATI YANG IKHLAS DARI SEGI PEGAMPU DULU KINI SELAMANYA..

Anonymous said...

Tukar saja Tekun pada Pemalas, sebab melayu umno kan pemalas. Nak duit buta je, bayar balik tidak.

Anonymous said...

Saudara
Tekun diujudkan oleh Umno adalah untuk membantu org-org Unmo berniaga dan kaya dgn cepat contohnya dpt pinj beratus ribu dan tak bayar pun dan tak da tindakan pun sbb depa org Umno. Masalahnya duit tu duit rakyat tapi digunakan oleh Umno utk membantu org-org Umno saja. Terjadinya perkara ini adalah disebabkan Umno tu busuk hati,penipu dan jahat sampaikan tak dapat bezakan yang hak dan bathil. Dah sejak zaman merdeka samapi skrg org Umno terpalit dgn rasuah dan korupsi dan kronisme mana boleh ubah selagi Umno berkuasa. Jadinya duit rakyat mcm duit mak bapak mereka la. Slogan rakyat didahulukan tu pun tak betul yg betul kroni diutamakan dan rakyat dibebankan. nasihat ambo pandai-pandai la berlakon utk mendapat sesuatu dari puak Umno ni.
Umno tak akan berubah selagi rakyat tak mengubah.

Anonymous said...

ada bukti orang kuat PAS Negeri Pulau Pinang dan juga Ahli Lujnah Ulama PAS Wilayah Kuala Lumpur pun pinjam duit TEKUN...tak bayar lagi...ape korang nak complaint! maki kerja utama org PR...ppppraaagghhhh... HIDUP TEKUN!

Anonymous said...

aduuhhaaaii. cadangnya nak tahu lebih lanjut pasal TEKUN ni.. tapi terbaca caci makian pulak la kat sini.. adeh.. sudah2la saudara.. buang la mentaliti kita yang "tanya apa orang boleh buat/bagi untuk kita, tapi tukarlah mentaliti yang aper kita boleh buat/bagi kat orang lain"... Wallahualam..

Anonymous said...

Bagus la orang Melayu bergasak sesama sendiri. Biar semua orang Melayu binasa baru korang puas hati. Bagi bangsa lain pulak memerintah pijak kepala korang. Padan muka nanti.

Anonymous said...

Kat tempat saye ok je.tgk org jugak.

Anonymous said...

Hello

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil anda? di sini adalah pemberi pinjaman tulen yang meminjamkan mr roland Elia pinjaman pada kadar faedah 3% dan dari $ 1,000.00 kepada mana-mana jumlah anda memilih hanya E-mel kami hari ini pada elijahloanfirm@hotmail.com Dengan maklumat di bawah.

BORANG PERMOHONAN PINJAMAN

nama:
seks:
Umur:
negara:
Jumlah Pinjaman:
Tempoh Pinjaman:
Nombor Telefon:
State:
pendapatan:
Alamat e-mel:

berharap untuk mendengar daripada calon yang berminat tidak lama lagi ...

Elia mr roland

Anonymous said...

Memohon untuk pinjaman cepat dan mudah untuk membayar bil-bil dan untuk memulakan pembiayaan baru projek-projek anda pada kadar faedah yang paling murah sebanyak 3%. Sila hubungi kami hari ini melalui: eagleloanfinance@hotmail.com dengan jumlah pinjaman yang diperlukan sebagai tawaran pinjaman minimum kami adalah 1,000.00 kepada mana-mana pilihan pinjaman amount.I pagi disahkan, berdaftar dan legit lender.You boleh menghubungi saya hari ini jika anda berminat untuk mendapatkan ini pinjaman, hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai proses pinjaman, proses seperti terma-terma dan syarat-syarat pinjaman dan bagaimana pinjaman akan dipindahkan kepada anda. Saya memerlukan jawapan mendesak anda jika anda berminat.

Unknown said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Pernahkah anda mencari di mana untuk mendapatkan pinjaman? Adakah anda telah cuba untuk mendapatkan apa-apa jenis pinjaman? kemudian memohon di? (rodrigoluliloanfirm@yahoo.com) jika anda mahu untuk mendapatkan pinjaman yang berpatutan. Pinjaman yang ditawarkan di sini pada kadar faedah yang sangat rendah 3%. Hubungi kami sekarang jika anda berminat.

Anonymous said...

Selamat datang ke Lucky Muda Pinjaman Perusahaan
90 Tottenham Court Road , London , WIP 0LP .
Tel : +44-70129-14473

Selamat siang ,
Apakah Anda lelah mencari pinjaman , Apakah Anda di setiap kekacauan keuangan atau apakah Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri ? Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi utang atau membayar tagihan Anda atau memulai bisnis yang baik ? Apakah Anda memiliki skor kredit yang rendah dan Anda menemukan kesulitan untuk mendapatkan pinjaman modal dari bank / lembaga keuangan lokal lainnya ? Apakah Anda membutuhkan pinjaman atau pendanaan untuk alasan apapun seperti ,
* Kendaraan Kredit
* Real Estat Pinjaman
* Pinjaman Bisnis
* Pinjaman Lainnya
* Line of Credit
* Pinjaman MasterCard
tarif: Minimum: $ 2.000 ( Dua ribu dolar ) Maksimum : $ 10.000.000 ( Sepuluh Juta USD )
Hubungi kami melalui email: luckyyoungloancompany@gmail.com
Website : luckyyoungloancompany.wordpress.com
Catatan : Pinjaman adalah memberikan dengan suku bunga hanya 2 % per tahun .
Mohon diperhatikan bahwa pinjaman akan diberikan kepada Anda di negara manapun Anda berada di dunia

Best Regard


Terima kasih dan Salam .

Dalam pelayanan ,
Mr Beruntung Muda
HP: 44-7 ( 0 ) 129-14473

Anonymous said...

Halo, saya Mrs Becky Ovia, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi hidup pinjaman kesempatan waktu. Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan bahwa kami memberikan bantuan handal dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email di: (beckyovia99@live.co.uk)

Anonymous said...

Halo Setiap Satu ,
Nama saya adalah Mr William Louk , saya tinggal di Amerika Serikat dan hidup layak hidup nyaman bagi saya dan keluarga saya sekarang dan saya benar-benar belum pernah melihat kebaikan terbukti saya ini banyak dalam hidup saya karena saya seorang ayah berjuang dengan tiga anak-anak dan saya punya telah melewati masalah serius sebagai anak saya mengalami kecelakaan yang mengerikan minggu terakhir , dan para dokter menyatakan bahwa ia perlu menjalani operasi halus baginya untuk bisa berjalan lagi dan saya tidak bisa membayar tagihan untuk operasi nya kemudian saya pergi ke bank untuk pinjaman dan mereka menolakku menyatakan bahwa saya tidak memiliki kartu kredit , dari sana saya lari ke ayah saya dan dia tidak bisa membantu, maka ketika saya sedang browsing melalui jawaban yahoo dan saya menemukan pemberi pinjaman pinjaman Mr Mixa Paul yang memberikan pinjaman pada tingkat bunga yang terjangkau dan saya telah mendengar tentang begitu banyak penipuan di internet tapi di situasi putus asa saya , saya tidak punya pilihan selain untuk memberikan upaya dan mengejutkan itu semua seperti mimpi , saya menerima pinjaman sebesar $ 35,000 USD dan aku diperhatikan untuk operasi anak saya dan terima kasih Tuhan hari ini dia baik-baik saja dan dapat berjalan dan bekerja dan beban tidak lagi begitu banyak pada saya lagi dan kita bisa makan dengan baik dan keluarga saya senang hari ini dan saya berkata kepada diri saya bahwa saya akan berteriak dengan keras ke dunia keajaiban ALLAH kepada saya melalui ini pinjaman ALLAH takut Mr.Mixa Paul dan saya akan menyarankan siapa pun yang membutuhkan asli dan serius pinjaman untuk menghubungi orang ini takut ALLAH melalui email : mixapaulinvestment.link@gmail.com dan saya ingin Anda semua untuk berdoa bagi orang ini untuk saya .

THANKS
Mr Louk William.

Unknown said...

Anda perlu uang untuk memulai bisnis Anda sendiri
silahkan hubungi kami karena kami memberikan kredit kepada perusahaan-perusahaan swasta
dan perusahaan di bawah jelas dan dimengerti
syarat dan kondisi. Hubungi kami dengan email ini jackbransonloanfirm@gmail.com
DIBUTUHKAN jumlah pinjaman:
Tujuan pinjaman:
seks:
nama:
ADDRESS:
PHONE:
Status pernikahan:
AGE:
posisi:
Monthely PENGHASILAN:
COUNTRY:
Email jackbransonloanfirm@gmail.com

Anonymous said...

Hari yang baik untuk Anda .

Adakah anda sedang mencari pinjaman yang tulen? Pada kadar yang berpatutan ? Dalam masa 2 hingga 3 hari perniagaan. Adakah anda pernah ditolak secara konsisten ? oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Berita baik adalah ini! Kami menawarkan pinjaman antara dari € 1,000.00 kepada $ 30,000,000.00 Max. 3% faedah setahun. PINJAMAN untuk membangunkan perkembangan perniagaan EDGE / perniagaan yang kompetitif. Kami disahkan, boleh dipercayai , boleh dipercayai, cekap , pantas dan dinamik. Dan kerja estet bersama pembiaya Tanah dan semua bentuk pembiayaan perniagaan , Balas kepada e -mel: betterdayfunds@aol.com firma pinjaman

Kami memberi pinjaman jangka panjang dari satu bulan sehingga lima puluh tahun.

Kami menawarkan jenis-jenis pinjaman dan banyak lagi ;

* Pinjaman Peribadi (pinjaman tidak bercagar)

* Pinjaman Perniagaan ( pinjaman tidak bercagar)

* Pinjaman Penyatuan * Gabungan Pinjaman

* Alat tulis.

Sila jika anda berpuas hati dan berminat dalam tawaran kewangan kami, hubungi kami jika anda memerlukan perkhidmatan kami kerana anda akan perlu untuk menyediakan kami maklumat berikut untuk memulakan proses daripada jumlah pinjaman anda dengan sewajarnya. Sila jika anda berminat untuk pinjaman segera hari ini E- mel kepada kami dengan alamat e-mel berikut : betterdayfunds@aol.com

Salam
tędy Kate

Anonymous said...

hello

yang anda perlukan dan pinjaman segera untuk membayar hutang anda? Adakah anda telah dinafikan pinjaman daripada Bank? Atau adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar bil-bil atau menubuhkan anda syarikat? bimbang tiada lagi, membantu anda datang sekarang, syarikat Mr.mhay merupakan pinjaman yang firma pinjaman yang menawarkan semua jenis pinjaman kepada orang-orang, firma yang berada dalam memerlukan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% menghubungi kami melalui e-mel: credithome@blumail.org

BORANG PERMOHONAN PINJAMAN

Nama Penuh:
Jumlah Diperlukan sebagai Pinjaman:
Tempoh pinjaman:
Nombor Telefon:
negara:
State / Province:
Pendapatan Bulanan:
Status perkahwinan:

menanti balas anda tidak lama lagi

Encik mhay burialla

elizabeth luther said...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, mobil
pinjaman, pinjaman mahasiswa, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, usaha
modal, dll .. Atau kau menolak pinjaman oleh bank atau keuangan
lembaga untuk satu atau lebih reasons.You di tempat yang tepat untuk
solusi pinjaman Anda! Saya seorang pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman kepada
perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2%. Silahkan hubungi kami via email sureloanfirm@gmail.com

Unknown said...

Halo, saya Mrs Becky Ovia, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberi hidup pinjaman kesempatan waktu. Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lagi karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, berinvestasi pada bisnis pada tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan bahwa kami memberikan bantuan handal dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui email di: (beckyovia99@live.co.uk)

Anonymous said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? Atau telah anda menolak pinjaman oleh bank atau institusi kewangan untuk satu atau lebih sebab-sebab? Anda mempunyai tempat yang betul untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Heather Firma Pinjaman memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan 2%.
Sila hubungi kami melalui e-mel hari ini pada qualityloanltd@qualityservice.com

Unknown said...

Hello, ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Rachel Williams, pemberi pinjaman pinjaman swasta membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada 2% kadar faedah kepada individu, firma-firma dan syarikat-syarikat di bawah syarat-syarat yang jelas dan mudah difahami dan keadaan. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (passionloancompany@gmail.com)

Unknown said...

​​​​​​​​H​​alo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang​​? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? K​​ami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman ​​tersebut, karena dunia ​​secara bertah​​ap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinja​​man melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mend​​apatkan pinjaman dari perusahaan kami,​​ Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail:​​{cabotfinanc​​ialservice@gm​​ail.com}​​ atau melalui #​​B​​BM {D88A5C5F}

Indriaty Manirjo said...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Siti Aminah said...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

LILOW YETTY said...

Kabar baik
Nama saya LILOW YETTY, seorang warga negara Indonesia, dari jakarta selatan. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran crutial kepada semua warga negara indonesia yang mencari pinjaman untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipu, Beberapa pemberi pinjaman ada di sini untuk menipu orang dan merobek uang mereka dengan susah payah tetapi Ibu yuliana adalah berbeda
Beberapa bulan yang lalu, saya benar-benar membutuhkan pinjaman tetapi bank tidak dapat menawarkan saya, karena mereka membutuhkan jaminan nyata, yang tidak dapat saya berikan. Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman daring dan saya menipu sekitar 19 juta, mencoba membayar biaya tak terbatas yang tidak pernah saya ketahui adalah kebohongan dan bagaimana mereka menipu orang-orang yang tidak bersalah yang membutuhkan bantuan. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat bisa diandalkan yang disebut Ibu Yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka meminjamkan saya jumlah pinjaman Rp 700.000.000 juta dalam waktu kurang dari 48 jam pemrosesan dengan suku bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah saya membayar asuransi pinjaman dan biaya transfer, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya, saya menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan telah dikreditkan ke rekening bank saya

Saya memutuskan untuk mengingatkan dan membagikan kesaksian saya tentang Ibu Yuliana sehingga orang-orang dari Melayu dan Indonesia dapat memperoleh pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Ibu Yuliana melalui email: (anthony.yulianalenders@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Ibu Hendra yang memperkenalkan saya dan bercerita tentang Ibu Yuliana, Beliau juga menerima pinjaman dari Ibu Yuliana. Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis besar di kota saya, Semoga Allah terus memberkati Ibu yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

MR LARRY ELLISON said...

Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan?
Adakah anda memerlukan pinjaman tulen?
Adakah anda ingin membayar bil anda?
Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
Adakah anda memerlukan apa-apa jenis pinjaman?
Perlu Pinjaman Projek?

Anda mahu stabil dari segi kewangan? e-mel: Larryellisonfinance@gmail.com

Isi borang permohonan.
1) nama penuh:
2) Negara:
3) Jumlah Diperlukan:
4) Tempoh pinjaman:
5) Nombor telefon:

E-mel: Larryellisonfinance@gmail.com

ROBBI said...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Mayfield Investment Trust Ltd said...

Halo,

Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, perusahaan pinjaman swasta yang memberikan kesempatan seumur hidup dan memulai pinjaman kepada individu yang tertarik yang membutuhkan bantuan keuangan untuk melunasi utang, untuk berinvestasi pada bisnis pada tingkat 3%.
Kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan bermanfaat dan akan bersedia menawarkan pinjaman kepada klien yang berminat.
Hubungi kami hari ini melalui email dengan informasi di bawah ini;
Email: (startuploanfirm@gmail.com)
Mayfield Investment Trust Ltd
Nomor Perusahaan: 00338670
Kerajaan Inggris

hendi Zikri didi said...

Apakah Anda mencari dana untuk melunasi Kredit?
Apakah Anda mencari dana untuk memulai bisnis baru?
Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pembiayaan yang buruk?
Apakah Anda perlu uang untuk berinvestasi di pabrik atau pertanian
Apakah Anda membutuhkan pinjaman modal besar?
Apakah Anda ingin membayar hutang besar?
Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak?
Pinjaman pinjaman yang ditawarkan oleh ibu Muslim adalah 100% pasti
jangan khawatir lagi

Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Nigeria dan Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman nigeria palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman dari Nigeria. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur ​​AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

juga bisa menghubungi mereka
PIN BBM # :::::::::::::::::::::::::::::: (D8DA4EA9)
Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::: Aasimahaadilaahmed.loanfirm
Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

Unknown said...

Salam dari 24 JAMINAN!

24HOURSFINANCE adalah perusahaan pinjaman yang datang untuk tinggal dan memenuhi impian mereka yang mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan.
Apakah Anda mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan? Sudahkah Anda menghubungi pemberi pinjaman palsu sebelumnya? Pencarian Anda berakhir karena di sini di 24HOURSFINANCE, perjuangan keuangan Anda telah berakhir dan perusahaan kami ada di sini dan berkomitmen dalam membangun pengusaha dan pengusaha yang hebat dengan ide bisnis tetapi tidak ada modal untuk memulai.
Staf perusahaan kami berkomitmen dan siap untuk hadir untuk Anda dan juga menyarankan Anda jika Anda membutuhkan bisnis terbaik untuk diinvestasikan dan bagaimana cara melakukannya.

CATATAN PADA BAGAIMANA CARA MENGETAHUI PENGGUNA PINJAMAN KREDIT:
1: Mereka tidak memiliki situs web
2: Mereka tidak terdaftar dan untuk itu, mereka tidak dapat memiliki situs web.
3: Mereka tidak memiliki dokumen hukum yang diterima secara sah di pengadilan.
Ini untuk memperingatkan semua orang yang mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan untuk berhati-hati sehingga dia tidak akan menjadi korban dari pemberi pinjaman palsu yang menyebut diri mereka sebagai perusahaan pinjaman.

Jadi, jika Anda membutuhkan perusahaan pinjaman yang dapat Anda percayai untuk meminjamkan Anda, Anda dapat menghubungi kami melalui: loan@24hoursfinance.org atau info@24hourfinance.org
Anda juga dapat menghubungi: sarahward502@gmail.com
Hubungi kami hari ini dengan saluran layanan pelanggan kami: +1 (929) 251-1654
Anda dapat mengunjungi situs web kami: www.24hoursfinance.org

Anda akan mendapatkan lebih banyak informasi tentang perusahaan kami dari situs web kami dan Anda dapat memilih dari kategori pinjaman yang kami tawarkan. Selamatkan diri Anda dari tangan pemberi pinjaman palsu dan mengajukan pinjaman dari kami hari ini dan biarkan impian bisnis itu menjadi kenyataan.
Kami berharap dapat menangani bisnis dengan Anda.

JERRY said...

Assalamualaikum, i JERRY ANDI is very happy because I got a loan from Anthony Yuliana Lenders I never believed that I could get a loan on this site, all praise addressed to GOD, I got a loan of Rp 70,000. 000 million from Anthony Yuliana Lenders may GOD bless them all, my advice to those who are looking for a loan on this site that they should be very careful because there are many fake loan lenders, for 100% loan, contact (anthony.yulianalender@gmail.com)or via whatsapp +2348138908619 you can also contact me thru my email {jerryandi843@gmail.com}

Tatiana Anderson said...

Apakah Anda membutuhkan solusi keuangan untuk melunasi Utang, dan mengatasi kesulitan untuk mendapatkan pinjaman dari bank / lembaga keuangan lokal lainnya? Atau apakah Anda merangkai uang untuk memulai bisnis Anda sendiri? Tidak perlu khawatir lagi, kami mengeluarkan pinjaman dengan bunga kurang dari 2%. Kemudian, hubungi kami di: (tatianaandersonloanfirm@gmail.com)

jurjanibude0811@gmail.com said...

PIN BBM # (D8DA4EA9) Ikuti kami di instagram @
Aasimahaadilaahmed.loanfirm
kericau; aasimhaloanfirm
aasimahaadilaahmedloanfirm.wordpress.com

Halo semua, saya Jurjani · Budi, saya dari Malaysia.my kakak Novita bodoh oleh peminjam pinjaman Nigeria palsu di blog ini. Saya ingin anda semua tahu bahawa terdapat syarikat pinjaman yang boleh dipercayai di sini yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan banyak orang di sini dapat memberi kesaksian untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak menjadi korban kepada orang-orang yang salah di sini. kakak saya NOVITA telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira Rm 25,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran itu dia tidak mendapat pinjaman, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan dua sahabat baik dari Jakarta bandar di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "firma pinjaman Aasimah Aadila beberapa tahun yang lalu" pemberi pinjaman ibu muslim yang baik, kakak saya Novita Rm 680,000 pinjaman hanya dalam satu jam permohonan saya semalam. dia terkejut apabila dia mendapat mesej dari bank CIMBnya dan jumlah itu dipindahkan terus kepadanya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 13 orang dari Malaysia dan Indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang yang baik ini dan juga kawan Thailand saya baru saja menerima pinjamannya semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan runtuh perniagaan anda, dapatkan pinjaman sebenar hari ini dan tentukan diri anda.

Saya amat teruja untuk membantu negara saya mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai ramai orang gembira di negara kita yang mendapat pinjaman mereka dari ibu Muslim yang baik, anda boleh email saya melalui (jurjanibude0811@gmail.com) atau anda boleh menghubungi Puan .Aimimah Aadila syarikat melalui (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya di sini untuk membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

ikuti di halaman twitter dan instagram
dan seperti buku wajah kita
Jurjani Ann Novita
BBM: DE429AED

Unknown said...

Hari yang baik,
Nama saya Marcu Dorlca, saya berasal dari Romania. Saya ingin memberi keterangan mengenai peminjam yang baik yang menunjukkan saya cahaya selepas dia ditipu oleh dua peminjam antarabangsa yang berlainan di Internet, semuanya berjanji untuk memberi saya pinjaman selepas mereka membuat saya membayar banyak cukai dan mereka tidak memberi saya apa-apa dan tidak mempunyai sebarang keputusan yang positif. Saya telah kehilangan wang yang saya hasilkan dan jumlah itu (3,000 euro). Suatu hari saya melayari internet yang kelihatan keliru dan frustrasi, maka saya mendapat kesaksian dari seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya terikat dengan kredit yang sah dan boleh dipercayai Puan Alicia Radu (aliciaradu260@gmail.com) di mana dia akhirnya mengambil pinjaman, jadi saya memutuskan untuk menghubungi syarikat pinjaman yang sama dan kemudian saya memberitahu mereka tentang bagaimana saya telah dirompak oleh dua pemiutang yang berbeza yang tidak Lebih daripada memberi saya lebih banyak kesakitan. Saya menerangkan kepada mereka melalui e-mel. Mereka memberitahu saya untuk berhenti menangis kerana saya akan mengambil pinjaman saya dari syarikat mereka dan juga membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya telah menyelesaikan borang pinjaman dan saya telah melakukan semua yang saya telah diminta dan saya telah diberi pinjaman sebanyak 25,000.00 € oleh syarikat besar ini. Di sini saya gembira dengan keluarga saya hari ini kerana ibu Alicia Radu memberi saya pinjaman, maka saya bersumpah kepada diri saya sendiri bahawa saya akan terus memberi keterangan di internet tentang bagaimana saya menerima pinjaman saya. Saya fikir orang lain juga menjadi saksi dan pemiutang yang sama. Adakah anda memerlukan pinjaman kecemasan? Mohon dan cepat hubungi ibu dengan e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut melalui e-mel: (marcudorlca750@gmail.com)

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

ROSLIZA ZAIDI said...

Saya membawa kabar baik kepada anda semua warganegara Malaysia di platform ini, ALLAH telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Mei 2019, kesaksian saya dan berita baik saya seperti ini, Nama saya Rosliza Binti Mohd Zaidi, saya tinggal di blok No 49 B 2 Felda Semencu 81900 Kota Tinggi Johor, saya seorang pemasar dan penasihat perniagaan di syarikat yang saya bekerja, Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan semua ini. Platform ini adalah untuk mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman yang ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobek anda dari wang susah payah anda.

Suami saya dan saya berada dalam hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang kami dan kami menghubungi syarikat pinjaman dari Singapura yang pada Disember 2018, dan kami ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta kami untuk Bayar banyak bayaran yang kami bayar dan akhirnya kami tidak mendapat pinjaman, kami kehilangan kira-kira RM7,685 kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di Singapura kerana kami memohon pinjaman sebanyak RM 250,000 dan dengan semua yuran yang kami bayar, kami tidak mendapat pinjaman dan suami saya dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat tempat saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan kita bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

Kami berdoa kepada ALLAH untuk bantuan ilahi dan ALLAH mengarahkan kita kepada seorang hamba dan pada hari yang setia ini 20 Mei 2019, saya sedang melayari internet apabila saya dapat mencari keterangan seorang wanita dengan nama Fadzilah Binti dari Alor Setar, bagaimana ALLAH menukar kehidupan kewangannya melalui syarikat pinjaman yang dia minta saya menghubungi Puan Gonzalez dan dia memperkenalkan saya kepada Puan Mariela Gonzalez dan dia memberi saya keberanian dan saya memohon pinjaman dari Puan Mariela dan akhirnya dia membantu saya mendapatkan pinjaman di syarikat dan saya mendapat jumlah yang tepat saya memohon dan saya sangat gembira.

 Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan saya bahawa jika anda memerlukan pinjaman tulen asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat pada kadar faedah 2%, sila mendaftar melalui Puan Mariela Gonzalez melalui e-mel: (marielagonzalezloan@gmail.com). Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini, (roslizamohdz@gmail.com). untuk maklumat lanjut.

ALLAH memberkati kamu semua!
Terima kasih.

ACCESS LOAN FIRM (accessloansfirm@gmail.com) said...

Anda dipersilakan untuk ACCESS LOANS FIRM di sini, kami memastikan Anda mendapatkan pinjaman terbaik untuk bisnis Anda atau membayar tagihan Anda. Jawab saja beberapa pertanyaan sederhana dan penuhi persyaratannya. Hubungi kami sekarang untuk pinjaman 3% untuk semua pinjaman, mudah, cepat, dan aman.

PINJAMAN TERSEDIA YANG KAMI TAWARKAN ADALAH;

* Pinjaman Pribadi dan Pinjaman Perumahan,
* Renovasi rumah dan tagihan Rumah Sakit
* Pembesaran Bisnis
* Refinancing Ekstensi Pertanian dan Penambangan Emas
* Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi
* Pinjaman Bisnis dan Pinjaman Investasi

INFORMASI KONTAK ADALAH;

KANTOR KEPALA (accessloansfirm@gmail.com)

WHATSAPP: +12342018860

  Pinjaman yang baik dimulai dengan Pinjaman yang lebih baik

zippora.zimslenders said...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, pinjaman mobil, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, modal ventura, dll ... Atau jika Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan karena satu atau beberapa alasan. Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda! Saya adalah pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan 1% terjangkau. Manfaat. Silakan hubungi kami melalui surat: zippora.zimslenders@gmail.com

DATA Peminjam S

1) Nama Lengkap: ..............................................................
2) Alamat: .............................................................................
3) Negara: ..............................................................................
4) Jenis Kelamin: .....................................................................
5) Status Perkawinan: ..............................................................
6) Pekerjaan: ............................................................................
7) Nomor Telepon: .....................................................................
8) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .........................................
9) Durasi: ....................................................................................
10) Tujuan Pinjaman: .................................................................

zippora.zimslenders said...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, pinjaman mobil, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, modal ventura, dll ... Atau jika Anda menolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan karena satu atau beberapa alasan. Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda! Saya adalah pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan 1% terjangkau. Manfaat. Silakan hubungi kami melalui surat: zippora.zimslenders@gmail.com

DATA Peminjam S

1) Nama Lengkap: ..............................................................
2) Alamat: .............................................................................
3) Negara: ..............................................................................
4) Jenis Kelamin: .....................................................................
5) Status Perkawinan: ..............................................................
6) Pekerjaan: ............................................................................
7) Nomor Telepon: .....................................................................
8) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .........................................
9) Durasi: ....................................................................................
10) Tujuan Pinjaman: .................................................................

SURYANTO SURYANTO said...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

Parwati Dudi said...

Nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
E-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
Puan Rebecca Walker (rebeccawalker700@gmail.com)
Nama saya Puan Parwati Dudi, saya seorang wanita bisnis dari Indonesia saya kalah tetapi 20 juta rupiah Indonesia kepada peminjam pinjaman palsu dan toko saya dekat dan saya kehilangan harapan dalam kehidupan pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet saya melihat kesaksian dalam talian tentang rakan yang mendapat pinjaman `dari Puan Rebecca Walker. Saya diberitahu bahawa dia adalah seorang ibu yang jujur, jadi saya memohon pinjaman 100 juta rupiah Indonesia dari ibu sehingga setelah proses pinjaman, pinjaman saya dipindahkan ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko yang menjalankan perniagaan saya dan hari ini saya telah melunaskan hutang saya, terima kasih kepada Ibu Rebecca Walker dia adalah seorang ibu yang baik. Jadi saya berjanji untuk memberi keterangan dan berkongsi berita baik saya setiap hari dan anda juga boleh menghubungi e-mel ibu (rebeccawalker700@gmail.com)
 jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Rebecca Walker, anda sangat bebas untuk menghubungi saya di nombor Whatsapp saya: +62 838-2119-1900
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (parwatidudi350@gmail.com)
 semoga Allah terus memberkati dia dan melindunginya kerana dia adalah orang yang baik.

SURYANTO SURYANTO said...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

SUSI said...

Nama saya Susi dari Indonesia, saya telah mencari pinjaman asli sejak sekian lama dan semua yang saya dapatkan adalah penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya, mereka mengambil wang saya tanpa memberi pinjaman, harapan saya adalah hilang, saya berasa keliru dan kecewa, maka saya merasa sangat sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu melakukan apa-apa kaitan dengan pinjaman dalam talian lagi, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari seorang kawan, saya memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, bahawa dia tahu pemberi pinjaman yang jujur ​​bernama Puan Alicia Radu bahawa dia boleh membantu saya, bahawa dia hanya mendapat pinjaman dari Puan Alicia Radu, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon, saya lakukan seperti yang dia memberitahu saya, saya pakai, saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan terkejut dengan kejayaan saya mendapat pinjaman 300 juta rupiah, saya tidak percaya saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan. Saya sangat gembira dan saya berterima kasih kepada ALLAH, kerana saya tidak percaya peminjam yang jujur ​​seperti ini masih wujud

Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (susi85746@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu

littledon said...

(okahomeloanfirm@gmail.com) +1(360)249-9796 ... Baik untuk mempunyai semua orang di sini boleh Tuhan Tuhan yang berkuasa memberkati dan melindungi kita daripada penipu dalam nama jesus amen, saya hanya seorang lelaki muda yang mendapat nikmat dalam sebuah syarikat bernama okahome loan company, ketika segala sesuatu bersatu menjadi sangat keras, saya tidak melihat di mana untuk pergi, maka saya menundukkan jubah saya dan berdoa kepada Tuhan, dan loard menjawab saya dengan mengarahkan perusahaan meto, saya telah begitu banyak perkara yang saya fikirkan di fikiran saya, jadi apabila saya sampai di sana memberi saya hanya merasa langkah untuk diambil, saya melakukan semua yang saya lakukan, dan memberitahu mereka berapa banyak yang saya perlukan tanpa masa sia-sia mereka menggabungkan nombor akaun saya dan sebelum anda tahu apa yang sedang berlaku, saya mendapat wang pada akaun saya, dan saya adalah shocket, beacouse saya tidak boleh mencatatkan diri saya mempunyai sejumlah 550 ribu dolar untuk menstabilkan perniagaan saya, selepas itu saya berkata kepada diri saya bahawa saya mesti memberitahu setiap orang cerita, meminta semua orang boleh lari ke syarikat pinjaman untuk mengesahkannya sendiri, terletak di calgary di kanada, atau anda juga boleh mengarahkan saya untuk maklumat lebih lanjut dengan e_mail saya atau anda boleh mengarahkan mereka secara langsung di sana melalui e_mail atau menulis mereka di sana whatsapp syarikat +1 (360) 249-9796 ... mungkin tuan memberkati syarikat pinjaman okahom untuk saya nama jesus, kawan-kawan yang berkenan tidak ke barat waktu anda tempat-tempat lain dengan baik mengadopsi mereka sekarang dan mendapatkan masalah anda diselesaikan ...

littledon said...

(okahomeloanfirm@gmail.com) +1(360)249-9796 ... Baik untuk mempunyai semua orang di sini boleh Tuhan Tuhan yang berkuasa memberkati dan melindungi kita daripada penipu dalam nama jesus amen, saya hanya seorang lelaki muda yang mendapat nikmat dalam sebuah syarikat bernama okahome loan company, ketika segala sesuatu bersatu menjadi sangat keras, saya tidak melihat di mana untuk pergi, maka saya menundukkan jubah saya dan berdoa kepada Tuhan, dan loard menjawab saya dengan mengarahkan perusahaan meto, saya telah begitu banyak perkara yang saya fikirkan di fikiran saya, jadi apabila saya sampai di sana memberi saya hanya merasa langkah untuk mengambil, saya melakukan semua yang saya lakukan, dan memberitahu mereka berapa banyak yang saya perlukan tanpa masa sia-sia mereka menggabungkan nombor akaun saya dan sebelum anda tahu apa yang sedang berlaku, saya mendapat wang pada akaun saya, dan saya adalah shocket, beacouse saya tidak dapat mencatatkan diri saya mempunyai sejumlah 550 ribu dolar untuk menstabilkan perniagaan saya, selepas itu saya berkata kepada diri saya bahawa saya mesti memberitahu semua orang cerita, meminta semua orang boleh lari ke syarikat pinjaman untuk mengesahkannya sendiri, terletak di calgary in can Ada, atau anda juga dapat mengadaptasi saya untuk maklumat lebih lanjut dengan e_mail saya atau anda boleh mengarahkan mereka secara langsung di sana melalui e_mail atau menulis mereka di sana whatsapp syarikat +1 (360) 249-9796 ... mungkin tuan memberkati syarikat pinjaman okahom bagi saya dalam nama jesus, kawan-kawan yang berkenan tidak ke barat masa anda tempat-tempat lain dengan baik mengadopsi mereka sekarang dan mendapatkan masalah anda

Widya Okta said...

Saya Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata itu, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan kredit palsu di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6 kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang teman saya yang saya jelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM pada tingkat rendah 2% dalam 24 jam yang saya terapkan tanpa tekanan atau stres. Jika Anda membutuhkan pinjaman, Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka, Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah membayar pembayaran cicilan bulanan seperti yang disepakati dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya baik Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

littledon said...

(okahomeloanfirm@gmail.com) +1(360)249-9796 ... Baik untuk mempunyai semua orang di sini boleh Tuhan Tuhan yang berkuasa memberkati dan melindungi kita daripada penipu dalam nama jesus amen, saya hanya seorang lelaki muda yang mendapat nikmat dalam sebuah syarikat bernama okahome loan company, ketika segala sesuatu bersatu menjadi sangat keras, saya tidak melihat di mana untuk pergi, maka saya menundukkan jubah saya dan berdoa kepada Tuhan, dan loard menjawab saya dengan mengarahkan perusahaan meto, saya telah begitu banyak perkara yang saya fikirkan di fikiran saya, jadi apabila saya sampai di sana memberi saya hanya merasa langkah untuk mengambil, saya melakukan semua yang saya lakukan, dan memberitahu mereka berapa banyak yang saya perlukan tanpa masa sia-sia mereka menggabungkan nombor akaun saya dan sebelum anda tahu apa yang sedang berlaku, saya mendapat wang pada akaun saya, dan saya adalah shocket, beacouse saya tidak dapat mencatatkan diri saya mempunyai sejumlah 550 ribu dolar untuk menstabilkan perniagaan saya, selepas itu saya berkata kepada diri saya bahawa saya mesti memberitahu semua orang cerita, meminta semua orang boleh lari ke syarikat pinjaman untuk mengesahkannya sendiri, terletak di calgary in can Ada, atau anda juga dapat mengadaptasi saya untuk maklumat lebih lanjut dengan e_mail saya atau anda boleh mengarahkan mereka secara langsung di sana melalui e_mail atau menulis mereka di sana whatsapp syarikat +1 (360) 249-9796 ... mungkin tuan memberkati syarikat pinjaman okahom bagi saya dalam nama jesus, kawan-kawan yang berkenan tidak ke barat waktu anda tempat-tempat lain dengan senang hati menyatukan mereka sekarang dan dapatkan masalah-masalah anda diselesaikan

Siti Aminah said...

Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

Moga Bestari said...

ADAKAH ANDA MASIH TERTANYA-TANYA DI MANA UNTUK MENDAPATKAN PINJAMAN TULEN???
Di mana dan bagaimana untuk mencari syarikat yang tulen untuk mendapatkan pinjaman kekal satu cabaran besar kerana terdapat begitu banyak pemberi pinjaman palsu dalam talian. Saya juga mempunyai ketakutan dan saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu pada masa lalu sehingga rakan saya memperkenalkan saya kepada Syarikat yang tulen yang dipanggil pinjaman Imperial. Tetapi di sini adalah penyelesaian. Pada mulanya saya fikir ia adalah semua jenaka sehingga saya menerima mesej daripada Bank saya selepas 3 hari menghantar permohonan saya bahawa wang itu benar-benar dipindahkan ke akaun bank saya. Saya terkejut untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Tiada kos tersembunyi, tiada cagaran yang diperlukan, tiada kertas kerja yang terlalu banyak. Jika anda ingin mendapatkan pinjaman tulen, hubungi e-mel mereka dengan segera (imperialincorporated1@gmail.com) saya berkongsi maklumat ini di sini kerana saya tidak boleh menyimpannya kepada diri saya sendiri. Saya berjanji anda, anda akan kembali ke sini untuk memberitahu kesaksian anda sendiri dan berterima kasih kepada saya kemudian. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman segera, hubungi mereka sekarang dan anda akan gembira anda lakukan. Anda boleh menghubungi saya e-mel jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada mereka melalui dendisetiewan@gmail.com

littledon said...

(okahomeloanfirm@gmail.com) +1(360)249-9796 ... Baik untuk mempunyai semua orang di sini boleh Tuhan Tuhan yang berkuasa memberkati dan melindungi kita daripada penipu dalam nama jesus amen, saya hanya seorang lelaki muda yang mendapat nikmat dalam sebuah syarikat bernama okahome loan company, ketika segala sesuatu bersatu menjadi sangat keras, saya tidak melihat di mana untuk pergi, maka saya menundukkan jubah saya dan berdoa kepada Tuhan, dan loard menjawab saya dengan mengarahkan perusahaan meto, saya telah begitu banyak perkara yang saya fikirkan di fikiran saya, jadi apabila saya sampai di sana memberi saya hanya merasa langkah untuk mengambil, saya melakukan semua yang saya lakukan, dan memberitahu mereka berapa banyak yang saya perlukan tanpa masa sia-sia mereka menggabungkan nombor akaun saya dan sebelum anda tahu apa yang sedang berlaku, saya mendapat wang pada akaun saya, dan saya adalah shocket, beacouse saya tidak dapat mencatatkan diri saya mempunyai sejumlah 550 ribu dolar untuk menstabilkan perniagaan saya, selepas itu saya berkata kepada diri saya bahawa saya mesti memberitahu semua orang cerita, meminta semua orang boleh lari ke syarikat pinjaman untuk mengesahkannya sendiri, terletak di calgary in can Ada, atau anda juga dapat mengadaptasi saya untuk maklumat lebih lanjut dengan e_mail saya atau anda boleh mengarahkan mereka secara langsung di sana melalui e_mail atau menulis mereka di sana whatsapp syarikat +1 (360) 249-9796 ... mungkin tuan memberkati syarikat pinjaman okahom bagi saya dalam nama jesus, kawan-kawan yang berkenan tidak ke barat masa anda tempat-tempat lain dengan baik mengadopsi mereka sekarang dan mendapatkan masalah anda

Siti Aminah said...

Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

SUSI said...

Nama saya Susi dari Indonesia, saya telah mencari pinjaman asli sejak sekian lama dan semua yang saya dapatkan adalah penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya, mereka mengambil wang saya tanpa memberi pinjaman, harapan saya adalah hilang, saya berasa keliru dan kecewa, maka saya merasa sangat sukar untuk memberi makan kepada keluarga saya, saya tidak pernah mahu melakukan apa-apa kaitan dengan pinjaman dalam talian lagi, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari seorang kawan, saya memberitahunya semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, bahawa dia tahu pemberi pinjaman yang jujur ​​bernama Puan Alicia Radu bahawa dia boleh membantu saya, bahawa dia hanya mendapat pinjaman dari Puan Alicia Radu, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon, saya lakukan seperti yang dia memberitahu saya, saya pakai, saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan terkejut dengan kejayaan saya mendapat pinjaman 300 juta rupiah, saya tidak percaya saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan. Saya sangat gembira dan saya berterima kasih kepada ALLAH, kerana saya tidak percaya peminjam yang jujur ​​seperti ini masih wujud

Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (susi85746@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan. ,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah ditipu oleh 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemiutang dalam talian sah dengan kredit dan ia tidak akan menambah kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saya kawan-kawan untuk mendapatkan nasihat mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah mengenai seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan adalah mudah tanpa tekanan dan semua penyediaan dilakukan melalui pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan . Pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan 900 juta. Saya sangat gembira kerana Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan hati saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup saya adil, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Cik Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651- 243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Nama saya Kabu Layu, anda boleh hubungi saya untuk rujukan lanjut
melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)
Terima kasih kepada anda semua.

littledon said...

(okahomeloanfirm@gmail.com) Baik untuk mempunyai semua orang di sini boleh Tuhan Tuhan yang berkuasa memberkati dan melindungi kita daripada penipu dalam nama jesus amen, saya hanya seorang lelaki muda yang mendapat kelebihan dalam sebuah syarikat yang dipanggil okahome pinjaman syarikat, apabila semuanya bersatu untuk menjadi sangat sukar saya mencari dan pergi ke mana-mana untuk pergi, kemudian saya menolak di nees saya dan berdoa kepada Tuhan, dan loard menjawab saya dengan mengarahkan saya ke syarikat itu, dan saya mempunyai begitu banyak perkara yang saya berfikir dalam saya fikiran, jadi apabila saya sampai di sana, memberi saya hanya merasa langkah untuk mengambil, saya melakukan semua yang saya lakukan, dan saya ditanya berapa banyak yang saya perlukan, dan saya memberitahu mereka berapa banyak yang saya perlukan dan tidak ada masa yang sia-sia mereka mengalihkan saya nombor akaun dan sebelum anda tahu apa yang berlaku, saya mendapat wang pada akaun saya, dan saya adalah shocket, beacouse saya tidak dapat mencatatkan diri saya mempunyai jumlah sebanyak 550 ribu dolar untuk membuat perniagaan saya, selepas itu saya berkata kepada diri saya sendiri bahawa saya harus menceritakan kepada semua orang kisah-kisah, meminta semua orang dapat berlari ke sebuah syarikat pinjaman untuk mengesahkannya sendiri yang terletak di calgary di canada, atau anda juga dapat mengadaptasi saya untuk maklumat lebih lanjut dengan e_mail saya (littledons101@gmail.com) atau anda boleh mengarahkannya langsung di sana melalui e_mail (okahomeloanfirm@gmail.com) bolehkah tuan memberkati syarikat pinjaman okahom bagi saya dalam nama jesus, kawan-kawan yang berkenan tidak ke barat masa anda tempat-tempat lain sila mengamalkannya sekarang dan dapatkan masalah anda diselesaikan

littledon said...

(okahomeloanfirm@gmail.com) Baik untuk mempunyai semua orang di sini boleh Tuhan Tuhan yang berkuasa memberkati dan melindungi kita daripada penipu dalam nama jesus amen, saya hanya seorang lelaki muda yang mendapat kelebihan dalam sebuah syarikat yang dipanggil okahome pinjaman syarikat, apabila semuanya bersatu untuk menjadi sangat sukar saya mencari dan pergi ke mana-mana untuk pergi, kemudian saya menolak di nees saya dan berdoa kepada Tuhan, dan loard menjawab saya dengan mengarahkan saya ke syarikat itu, dan saya mempunyai begitu banyak perkara yang saya berfikir dalam saya fikiran, jadi apabila saya sampai di sana, memberi saya hanya merasa langkah untuk mengambil, saya melakukan semua yang saya lakukan, dan saya ditanya berapa banyak yang saya perlukan, dan saya memberitahu mereka berapa banyak yang saya perlukan dan tidak ada masa yang sia-sia mereka mengalihkan saya nombor akaun dan sebelum anda tahu apa yang berlaku, saya mendapat wang pada akaun saya, dan saya adalah shocket, beacouse saya tidak dapat mencatatkan diri saya mempunyai jumlah sebanyak 550 ribu dolar untuk membuat perniagaan saya, selepas itu saya berkata kepada diri saya sendiri bahawa saya harus menceritakan kepada semua orang kisah-kisah, meminta semua orang dapat berlari ke sebuah syarikat pinjaman untuk mengesahkannya sendiri yang terletak di calgary di canada, atau anda juga dapat mengadaptasi saya untuk maklumat lebih lanjut dengan e_mail saya (littledons101@gmail.com) atau anda boleh mengarahkannya langsung di sana melalui e_mail (okahomeloanfirm@gmail.com) bolehkah tuan memberkati syarikat pinjaman okahom bagi saya dalam nama jesus, kawan-kawan yang berkenan tidak ke barat masa anda tempat-tempat lain sila mengamalkannya sekarang dan dapatkan masalah anda diselesaikan

Howard Finance said...

Notis!! Notis!! Notis!!

Adakah anda ingin Refinance perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman tulen Online untuk mengamankan Bil anda? Memulakan perniagaan baru? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? atau Pinjaman Perniagaan, Memohon pinjaman yang cepat dan mudah untuk memulakan pembiayaan baru projek anda pada kadar faedah paling murah sebanyak 4%. Hubungi kami melalui e-mel: Howardfinancialaid@yahoo.com

PERKHIDMATAN KAMI

* Pinjaman Rumah
* Pinjaman Auto
* Pinjaman Gadai Janji
* Pinjaman Perniagaan
* Kenderaan Kewangan
* Pinjaman Peribadi

Adakah anda memerlukan modal yang besar untuk memulakan cadangan atau pengembangan perniagaan anda? Adakah bank atau broker enggan Permohonan Pinjaman kerana Skor Kredit Rendah atau Kekurangan Jaminan Cagaran? Jangan teragak-agak untuk menghubungi kami untuk kemungkinan kerjasama perniagaan. Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman terjamin bagi jumlah warganegara dan bukan warganegara.

Hubungi kami hari ini melalui e-mel: Howardfinancialaid@yahoo.com

MRS KABU LAYU said...

Halo, semuanya, tolong, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi wanita kaya dan sekarang saya memiliki kehidupan yang sehat tanpa stres dan kesulitan keuangan,

Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari kreditor online yang sah dalam kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saran kepada teman saya tentang bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Mrs. Maria yang adalah CEO Maria Loan. Perusahaan

Saya mengajukan sejumlah pinjaman (900 juta) dengan suku bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena fakta bahwa tidak memerlukan jaminan untuk transfer. pinjaman, saya hanya diminta untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu hanya lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan hati saya harapan.

Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena telah membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria dengan baik melalui E-mail (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Nama saya adalah kabu layu, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (kabulayu18@gmail.com)
Terima kasih semua.

teddy lisa said...

Nama:Teddy Liza
status perkawinan: janda
jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
tempat tinggal saya:. Palangkaraya
email ku:::teddyliza2020@gmail.com
kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

FRED LARRY LOAN FIRM said...

saya memerlukan pinjaman segera di fredlarryloanfirm@gmail.com

Di sini kami bersedia memproses pinjaman anda

Selamat hari,

Adakah anda lelaki atau wanita perniagaan? Masa untuk memenuhi impian anda telah tiba, kami adalah syarikat pinjaman yang diperakui, kami menawarkan pinjaman dengan kadar faedah rendah 3%, kepada individu dan syarikat di seluruh dunia, dalam mata wang yang anda mahukan, pound, dolar, Euro dll.

Bergantung pada kami hari ini untuk pinjaman cepat dan terjamin
hubungi kami melalui
E-mel: (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)
Nombor Call / Whatsapp: +2347061892843

FRED LARRY LOAN FIRM said...

saya memerlukan pinjaman segera di fredlarryloanfirm@gmail.com

Di sini kami bersedia memproses pinjaman anda

Selamat hari,

Adakah anda lelaki atau wanita perniagaan? Masa untuk memenuhi impian anda telah tiba, kami adalah syarikat pinjaman yang diperakui, kami menawarkan pinjaman dengan kadar faedah rendah 3%, kepada individu dan syarikat di seluruh dunia, dalam mata wang yang anda mahukan, pound, dolar, Euro dll.

Bergantung pada kami hari ini untuk pinjaman cepat dan terjamin
hubungi kami melalui
E-mel: (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)
Nombor Call / Whatsapp: +2347061892843

FRED LARRY LOAN FIRM said...

saya memerlukan pinjaman segera di fredlarryloanfirm@gmail.com

Di sini kami bersedia memproses pinjaman anda

Selamat hari,

Adakah anda lelaki atau wanita perniagaan? Masa untuk memenuhi impian anda telah tiba, kami adalah syarikat pinjaman yang diperakui, kami menawarkan pinjaman dengan kadar faedah rendah 3%, kepada individu dan syarikat di seluruh dunia, dalam mata wang yang anda mahukan, pound, dolar, Euro dll.

Bergantung pada kami hari ini untuk pinjaman cepat dan terjamin
hubungi kami melalui
E-mel: (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)
Nombor Call / Whatsapp: +2347061892843

FRED LARRY LOAN FIRM said...

saya memerlukan pinjaman segera di fredlarryloanfirm@gmail.com

Di sini kami bersedia memproses pinjaman anda

Selamat hari,

Adakah anda lelaki atau wanita perniagaan? Masa untuk memenuhi impian anda telah tiba, kami adalah syarikat pinjaman yang diperakui, kami menawarkan pinjaman dengan kadar faedah rendah 3%, kepada individu dan syarikat di seluruh dunia, dalam mata wang yang anda mahukan, pound, dolar, Euro dll.

Bergantung pada kami hari ini untuk pinjaman cepat dan terjamin
hubungi kami melalui
E-mel: (fredlarryloanfirm@gmail.com) atau (fredlarryloanfirm@hotmail.com)
Nombor Call / Whatsapp: +2347061892843

Solution said...

Halo pemirsa di seluruh dunia, Ada kabar baik untuk Anda semua hari ini dapatkan kartu ATM Kosong Anda yang berfungsi di semua mesin ATM di seluruh dunia. Kami memiliki program khusus kartu ATM yang dapat digunakan untuk meretas mesin ATM, kartu ATM dapat digunakan untuk menarik di ATM atau geser, di toko dan POS. Kami memberikan kartu ini kepada semua klien yang tertarik di seluruh dunia, Kami memberikan Kartu ATM Kosong. Apakah Anda ingin menjalani kehidupan yang baik yang dianggap ilegal, cara termudah untuk menjadi jutawan. itu juga memiliki teknik yang membuat CCTV tidak mungkin mendeteksi Anda dan Anda hanya dapat menarik sejumlah $ 5.000 Dolar dalam sehari di Mesin ATM juga tersedia saat pengiriman tunai. Kami memberikan hingga $ 10.000,00 hingga $ 1.000.000,00 Dolar Dengan layanan peretasan jaringan kami. Kami dapat Memulihkan semua uang Anda yang hilang ke Bitcoin dan mata uang Crypto lainnya, penipuan hipotek / realestate, dan ICO palsu dalam waktu 48 jam atau kurang. (Thomas Freddie Hackers) bekerja sama sebagai tim untuk melacak & memulihkan dana kembali dari PENCIPTA internet yang paling sulit. CATATAN!! Kami telah menerima laporan memilukan yang tak terhitung jumlahnya dari penipu terkenal dan kami berhasil memulihkannya kembali melalui kontak thomasunlimitedhackers@gmail.com

Hubungi kami di ((Pemulihan Biner. Kelas Universitas. Menyeka Catatan Kriminal, Peretasan FB & IG, Telegram, Muatan & Peretasan Telepon)) membatasi kami dengan pekerjaan Anda & izinkan kami memberi Anda hasil positif dengan keterampilan peretasan kami. Kami bersertifikat dan privasi Anda 100% aman bersama kami. Jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda, Jika Anda membutuhkan layanan peretasan cyber lainnya, kami siap membantu Anda kapan saja, kapan saja, jadi hubungi kami melalui Alamat Email kami: thomasunlimitedhackers@gmail.com

Salam
THOMAS FREDDIE HACKER TANPA BATAS
Kirim email ke thomasunlimitedhackers@gmail.com
Telepon / SMS: +1 (985)465-8370
Motto: Kami menawarkan layanan tercepat dan terpercaya

Kemela Gus said...

Apakah Anda sedang mencari pinjaman untuk memulai bisnis atau proyek yang Anda inginkan? @ PERUSAHAAN PINJAMAN KEMELA GUS, kami menawarkan semua jenis bantuan keuangan kepada semua individu yang membutuhkan pinjaman seperti "pinjaman pribadi, pinjaman investasi, pinjaman pinjaman rumah dan perusahaan pinjaman di seluruh dunia, tingkat bunga kami adalah 2% per tahun. Kami juga memberikan nasihat keuangan dan bantuan kepada klien dan pelamar kami. Jika Anda memiliki proyek yang bagus atau ingin memulai bisnis dan membutuhkan pinjaman untuk membiayainya segera, kami dapat membicarakannya, menandatangani kontrak dan kemudian mendanai proyek atau bisnis Anda untuk Anda bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

Hubungi KEMELA GUS LOAN COMPANY hari ini untuk mata uang apa pun yang Anda inginkan.

Kategori Bisnis

Bisnis Merchandising.
Bisnis manufaktur
Bisnis Hibrida.
Kepemilikan tunggal
Kemitraan.
Perusahaan.
Perseroan terbatas.
pinjaman pribadi.
pinjaman investasi.
Pinjaman Hutang.
Pinjaman Rumah.
Pinjaman hipotek
Auto laons.
Pinjaman mahasiswa.
Pinjaman gaji.
Pinjaman Islam.
Pinjaman pertanian.
Pinjaman gereja.

PERUSAHAAN PINJAMAN KEMELA GUS
Email: kemelagusloancompany@gmail.com
WhatsApp hanya +1 (740) 280-2389.
Instagram: Kemela Gus

Unknown said...

Nama:::::::::::::::::::::::::::[Queen Jamillah]
Negara:::::::::::::::::::::::::::::[Indonesia]
Jumlah:::::::::::::::::::[Rp.9,8 miliar]
Alamat::::::::::::::::::::[Surabaya]
W/A:::::::[+6287818697754]
☎::::::[+6287818697754]
e_mail:::::::::::::::::[queenjamillah09@gmail.com]
Teman-teman orang Indonesia Nama saya Jamiilah saya seorang muslim jika Anda membaca blog selama dua sampai tiga tahun sekarang Anda akan menemukan bahwa saya telah membuat beberapa kesaksian mengenai saya mendapatkan pinjaman dari Bunda Iskandar dan saya memang sangat senang karena memberi tahu semua orang bahwa ibu Iskandar memang pemberi pinjaman yang sangat tulus dan juga saya dapat membuktikan fakta bahwa begitu banyak pelanggan juga telah mendapatkan pinjaman yang benar dari ibu selama bertahun-tahun melalui saya dan saya sangat senang untuk itu [Kesaksian terbaru sekarang adalah bahwa suami saya harus menyusun rencana mendirikan perusahaan mencuri di (Surabaya))))))) sehingga dia juga dapat memiliki akses ke bisnis yang lebih dan lebih berorientasi pada keuntungan yang melibatkan capaital yang sangat besar sehingga saya harus menghubungi Ibu bahkan ketika saya belum menyelesaikan cicilan bulanan terakhir saya sehingga ibu setuju untuk meminjamkan saya dan suami saya karena rencana bisnisnya berorientasi pada keuntungan dan kami harus mengajukan pinjaman sebesar (((Rp. 9,8 miliar) sehingga dana untuk proyek tersebut akan menjadi e Cukup mengejutkan kami, pinjaman saya disetujui oleh manajemen dalam waktu beberapa jam dan setelah beberapa waktu transfer berhasil dilakukan dengan gangguan dari OJK atau lembaga pengatur keuangan lainnya]

Ibu Iskandar tidak pernah menipu siapa pun atas uangnya,
Ibu memang pemberi pinjaman yang sangat tulus
Perusahaan Induk terdaftar di OJK jadi jangan takut
Ibu Iskandar punya catatan bagus dalam meminjamkan
Tarifnya sangat bersahabat dibandingkan dengan Bank
Minimum (Rp.100juta)))))
Maksimum (((((Rp.100 miliar)

Detail Kontak Perusahaan:
e_mail:::[[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]]]
COMPANY::::::::::::[Iskandar Lestari Loan Company]]]

urgent Finance said...

Do you need a Loan?
Are you looking for Finance?
Are you looking for a Loan to enlarge your business?
I think you have come to the right place.
We offer Loans at low interest rate.
Interested people should please contact us on
For immediate response to your application, Kindly
reply to this emails below only.
Whats app +918256953815
indiafinace@gmail.com
Please, do provide us with the Following information if interested.

1) Full Name:………
2) Gender:………
3) Loan Amount Needed:………
4) Loan Duration:………
5) Country:………
6) Home Address:………
7) Mobile Number:………
8)Monthly Income:…………………
9)Occupation:………………………
)Which site did you here about us…………………

Thanks and Best Regards.
indiafinace@gmail.com
+918256953815

Zion said...

Dapatkan kredit langsung yang fleksibel, andal, dan nyaman dengan bunga rendah
tingkat 2%, Daftar sekarang terlepas dari status Anda. Balas ini
E-mail: fastmcredit24hours@gmail.com atau hubungi kami di whatsapp sekarang: +61480048305

Anonymous said...

Kepada seluruh rakyat Malaysia yang dihormati,

Dengan hormatnya sini, Kami ingin memaklumkan bahawa “MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK(YIP KUM FOOK & ASSOCIATES, HIS CAR NUMBER PMC 898) LOW MEI LAN(ISTERI) dan anak mereka YIP JIUN HANN yang berjalan tugas sebagai lawyer di alamat : NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)

Harap semua rakyat Malaysia mengambil perhatian dan jauhkan orang yang tersebut kerana jangan terkena tipu

Mereka sangat jahat dan hatinya hitam(kejam), sanggup menipu wang wanita, merosak keluarga orang lain dan sendirinya memakan wang Temple, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, dan berpura-pura merepot ke polis resit hilang.........harap perhatian

Sekian dimaklumkan,

Terima Kasih

SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
KAMI HANTAR MESEJ INI SEBAB RAMAI ORANG KENA TIPU DAN PEMINTASAN DI KEPONG...HARAP ORANG RAMAI BERJAGA-JAGA DENGAN MEREKA TERSEBUT

FORWARDED BY MR. LAI, JIE BAO CASKET