"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 09, 2010

PM Najib: Ngooooookkk...!!!

Reactions: 
Datuk Seri Najib Tun Razak memberi amaran kepada portal berita propembangkang, Malaysian Insider supaya tidak membuat tuduhan melulu menyalahkan parti politik tertentu dalam menyemarakkan sentimen berkaitan sensitiviti agama kebelakangan ini.

Dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan satu mesyuarat pagi ini, Perdana Menteri dilemparkan dengan soalan provokasi daripada seorang wartawan portal itu yang mengaitkan penglibatan UMNO dalam mempolitikkan isu kalimah Allah.

"Jangan... jangan, jangan tuding jari kepada UMNO, kita (UMNO) amat bertanggungjawab, jangan kata ini dicetuskan oleh UMNO, itu kenyataan melulu yang anda (wartawan terbabit) buat.

"(Tuduhan) anda itu menjurus kepada UMNO, tolong hentikan," kata beliau selepas Mesyuarat Keempat Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara (NCIA) di Bangunan Putra Perdana di sini.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menolak tuduhan pembangkang bahawa UMNO telah mempolitikkan isu penggunaan kalimah Allah sebaliknya pembangkang sebenarnya memulakan isu itu.

TPU - Kah kah kah kah kah...!!! another "spin" by our Prime Minister... erm... pembangkang..?

Kelantan.
Kerajaan - Pakatan Rakyat
Pembangkang - Barisan Nasional

Pulau Pinang.
Kerajaan - Pakatan Rakyat
Pembangkang - Barisan Nasional

Kedah.
Kerajaan - Pakatan Rakyat
Pembangkang - Barisan Nasional

Selangor.
Kerajaan - Pakatan Rakyat
Pembangkang - Barisan Nasional

Erm... sape ek..? hehehe

13 comments:

Anonymous said...

Aku pikiaq!Semua pemimpin politik beragama islam dimalaysia baik umno atau pas ,NGOOOOOOOKKKKKK dalam isu ni!!!!!!!!!

Anonymous said...

Najib ni memang seorang pemimpin yang sangat bodoh di mata rakyat Malaysia. Adakah seorang PM menggalakkan orang ramai mengadakan demonstrasi untuk mencetuskan kemarahan kaum, seperti juga si bahlul ni mengatakannya di Stadium Raja Muda Aziz sekitar tahun 80 an untuk "membasahi darah cina dengan keris."

Dia dan arwah bapanya serupa saja. Mencetuskan kekacauan 13 Mei yang telah merugikan negara. Sepatutnya si Bangsat ni hendaklah di dakwa oleh mahkamah dengan segera kerana skandal membunuh wanita monggolia dengan kejam. Sesiapa yang masih mengatakan umno ni masih memperjuangkan islam kenalah insaf, kerana kelakuan umat islam bukanlah di lihat pada parti mereka, tetapi oleh tindak tanduk pemimpin yang memimpin parti itu. Jikalau membunuh, memfitnah lawan dengan fitnah yang keji dan kejam ternyata mereka telah murtad, kerana perbuatan mereka itu telah menjuruskan kepada kemurtadtan diri mereka.

Jumayatara said...

Najib bukan ngok bro....kalau ngok tak kan dapat rampas Perak. Dia licik ada perancangan. Pembakaran gereja aku rasa perancangan Najib...nasib baik PR mengambil langkah bijak...hangpa tunggu sat lagi orang PR didakwa membakar gereja....

Anonymous said...

Bila PKR mentadbir negeri selangor semua kucar kacir. Ronnie Liu jadi boss, Eli jadi jambu, teressa naik kepala, khalid samad pelacur agama, khalid ibrahim mb gila dan tamakkan kuasa...huru hara...bila kumpulan PR ini mentadbir negara nanti lagi huru hara kucar kacir rakyat dibuatnya...siapa yg ngok dan lebih ngok tengoklah nanti.

Tapi kan, PR TIDAK AKAN dapat memerintah negara ini. TIDAK SAMA SEKALI...Kita tengok nanti dan kita tunggu pada PR13..INGAT!

Anonymous said...

TB;

betul ke cakap hang ni?

Kes Eli dulu adale mangkuk hayun kata UMNO punya keje, Last-last yang buat sedap tu budak Melayu PKR jugak?

pis said...

Oleh kerana minda tanpa sedar ini berfungsi seiringan dengan rasa kebencian terhadap kelompok politik tertentu, maka orang Islam tanpa ragu-ragu membuat tuduhan pengganas kepada saudara seagamanya. Tanpa rasa bersalah. Pihak berkuasa belum menjalankan apa-apa siasatan, orang Islam sudah bersorak bahawa orang Islam lain adalah pengganas -- membakar gereja.jangan salahkan yahudi dan barat kerana kerja mereka jadi senang sebab tak perlu buat propaganda kerana ada sekelompok islam yang "lebih islamik" tolong buat propaganda konon saudara seagama berlainan ideologi politik yang buat kerja ganas. bagi saya ini kerja agen yahudi atau amerika untuk hancur kan negara dengan bantu orang yang gila undi nak perintah negara.

Anonymous said...

Pis,
Tak payah nak tarbiyah lagi simangkuk dan sihayun PR/PAS nih. Jiwa mereka dah pekat kehitaman dirasuk iblis dan syaitan dgn kebencian dan dendam pada UMNO. Kebencian dan dendam mereka amat mendalam dan mereka ini akan sanggup mengganas dan membunuh walaupun sesama muslim asalkan tercapai objektif mereka. Walau apa pun mereka ini tidak akan insaf dan tidak akan sedar kerana kosombongan dan bongkak yg amat tinggi..

apanama said...

pis gan anonymous diatas macam menggata diri sendiri aje....kah..kah..

Anonymous said...

Betul tu Apanama .. 2 ekor mangkuk hayun tu sedang bercerita perangai-perangai busuk UMNOk / parti Yahudi tu...

Jeffry said...

PAS KELANTAN = PEMBANGKANG
BN M'SIA = KERAJAAN

KEHKEHKEH

TAKEBEER!!!

TAKEBEER!!'

TAKEBEER!!

Anonymous said...

Mat Monggol ni memang kepala sial. Dengan kes-kes begini, satu dunia dah teropong malaysia. Lepas ni bolehlah negara Yahudi dan Amerika melabelkan Malaysia negara pengganas gara-gara PMnya yang terlalu rasis dan bodoh. Lepas ni siapa pun tak mau labur dan melawat malaysia dan jadilah malaysia seperti jirannya yang bodoh itu.

beruang said...

amno sawan nak jadi pejuang agama,sila pinda perlembagaan malaysia fasa 4 dgn kapasiti ahli parlimen yg majoriti tu utk daulatkan iSLAM cakap bergegar2 bini 2 buat kerja haram dedah aurat macam makan babi yg amno kononnya loya sangat.munafik..

org pkr said...

kepada najib jgn terus hidup bertopengkan setan...
satu malaysia dah sedar
satu demi satu kejahatan anda akan terbongkar bersama kejatuhan umno