"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 09, 2010

Apa Khabar Para Pak Tani..?

Reactions: 
Harga padi akan diturunkan semula ke RM750/tan metrik (75 sen sekilo) pada 11hb. Januari, 2010 iaitu pada hari Isnin. 75sen sekilo adalah harga minima yang ditetapkan oleh pihak Kawal Selia Padi dan Beras Negara.

5 comments:

tok iskandar said...

gelihati tok bila TPM merangkap menteri pelajaran kata nak beri tumpuan pada prasarana sekolah-sekolah.
kalau yang tak tahu apa-apa memang kena tipu hidup-hidup je.
ramai yang tak tahu mulai tahun ni sekolah-sekolah di seluruh negara kena bayar bil letrik sendiri.
tak tahulah tok macamana caranya sekolah nak jimatkan penggunaan bil letrik.
bagi sekolah berasrama mungkin murid-muridnya kena balik ke rumah mulai jumaat petang dan kembali semula ke sekolah pada ahad petang.
bagaimana pula dengan nasib makmal komputer.
Skim Baucer Tuisyen pula dah tak ada.
Pelan Muhyiddin nak perkasakan prasekolah memang hebat kalau dilihat cara dia bercakap
tetapi bila tok dapat sumber guru-guru prasekolah yang kena ajar modul baru mulai tahun ni hanya dihantar menjalani kursus selama beberapa hari pada bulan november lepas akan dilihat seperti buat keja asal nak siap je.macam buat rumah pasang siap.macamanalah kita nak perkasakan prasekolah.
PRU tak lama dah.Jadi boleh dilihat apa yang menteri-menteri cakap lebih kepada berkempen.itulah tanggapan ramai orang

Anonymous said...

rakyat didahulukan.....

kesian pak aku tanam padi,

xdpat la nk pi mekah this yr..

Kaki Merayap said...

TP,

Aku tertanya gak sejak dari zaman sekolah..
Kenapa Malaysia tak berani nak wartakan Akta yang mensabitkan kesalahan RASUAH ITU DIKENAKAN HUKUMAN MATI MANDATORI mcm di CHINA!

jawapannya...

Pemerintah sendiri takot kerana pemerintah sendiri adalah JUARA dalam segala hal rasuah..

Kenapa Malaysia tak berani nak lakukan HUKUM HUDUD untuk orang islam..

Jawapannya,

Anak bini pemerintah ni adalah pengamal maksiat! tgk saja la kt sekeliling kita..tak percaya..??

Kesimpulannya, Bila orang munafik diangkat menjadi pemimpin, negara menjadi kacau bilau,..itu merupakan tanda2 kiamat..!

Anonymous said...

Kalau di Vietnam, siapa makan rasuah dan menipu serta mencuri alamatnya hukuman adalah terlalu berat untuk diceritakan, sehingga negara Vietnam sekarang lebih aman dari Malaysia yang kononya maju tapi rakyatnya yang ibarat "kais pagi makan pagi, kais petang makan petang" dan hidup dalam ketakutan jenayah akibat kedurjanaan pemimpin2nya yang sungguh celake! dan cakap banyak tapi tin kosong macam besi buruk.

Anonymous said...

Pemfitnah paling jahil abad ini!Topeng perak!!!Harga padi kekal seperti biasa!!!Sumber Bernas.