"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 06, 2010

BERNAMA BERBOHONG: TOK GURU KATA LAIN!!!

Artikel di bawah adalah diambil dari blog ZainulFaqar. Saya difahamkan Zainulfaqar ada sewaktu Tok Guru memberikan ucapan perasmian kepada program Forum Kalimah ‘Allah’ di Kota Bharu baru-baru ini.

BERNAMA pula melaporkan kononnya Tok Guru menyokong agenda Muzakarah. Apabila rahsia mereka pecah, BERNAMA menukar cerita mereka. Artikel asal mereka boleh baca di bawah sekali. Artikel baru mereka boleh baca di sini.

Rupanya Tok Guru mahu UMNO mempunyai minda yang terbuka supaya boleh berdialog SECARA TERBUKA dalam isu-isu yang berkaitan dengan Islam.

Ini jauh dari bentuk MUZAKARAH/Perjumpaan dalam Gelap yang diadakan dengan Pak Lah dan UMNO oleh beberapa pimpinan PAS yang telah menipu ahli2 mereka.
Selamat membaca.

Tulang Besi
    Nik Aziz ajak berdialog, supaya Umno kembali pada Islam!

    Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam menyuarakan niat supaya PAS dan UMNO boleh berdialog atas kepentingan Islam, sebagaimana yang telah pun dilakukan dalam Forum Kalimah ‘Allah’ yang melibatkan tokoh-tokoh dari agama Islam, Kristian dan Buddha.

    “Kalau boleh, majlis sebegini (dialog) dibuat antara PAS dan UMNO,” jelas beliau selepas merasmikan Majlis Penutup Seminar Pemikiran Islam Semasa, anjuran Tabung Amanah Tok Kenali dengan kerjasama Kerajaan Negeri Kelantan.

    Beliau yang juga Mursyidul Am PAS mempersoal kewajaran tindakan UMNO menentang perjuangan Islam yang dibawa PAS sejak 50 tahun yang lalu.

    “5o tahun, UMNO bertengkar dengan PAS, apa hasil? UMNO menggunakan masa yang begitu banyak (dan) kepakaran (yang) begitu banyak (serta) kewangan yang begitu banyak (untuk) melawan gerakan Islam yang dibawa oleh PAS,” jelas beliau di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (PUTIK), Kota Bharu.

    Ujarnya lagi, sejak PAS mengambil alih kerajaan negeri Kelantan, UMNO acapkali mempersenda keupayaan PAS dalam membangunkan Negeri Kelantan.

    Pun begitu, sejak Pakatan Rakyat menguasai Kelantan, Kedah, Selangor, Perak (kemudiannya Umno ‘kudeta) dan Pulau Pinang, menurut beliau, UMNO tidak berupaya meneruskan pertengkaran dengan PAS menggunakan isu-isu ‘pembangunan’ seperti dua dekad sebelum ini.

    “Masalah pembangunan, PAS buat juga. Sekarang ini pula, (pembangunan di) Pulau Pinang orang lain pula (iaitu Pakatan Rakyat dan DAP) pula (yang) buat, pembangunan negara tidak (dilakukan) UMNO (semata-mata),” jelasnya.

    “Jadi, tak ada sebab langsung PAS bertengkar dengan UMNO (kerana) disebabkan (isu) pembangunan tidak semestinya UMNO boleh buat (sebaliknya) sesiapa saja yang memegang (tampuk pemerintahan) negeri (maka) mereka buatlah (pembangunan).”

    “Sekiranya (parti) komunis yang pegang Kelantan, maka Kominislah yang buat pembangunan,”

    Beliau turut melahirkan harapan supaya para cendekiawan Islam di dalam UMNO berfikir tentang tujuan dasar Islam yang diperjuangkan PAS.

    “Jadi, tolong fikirlah (selama) 50 tahun UMNO bertengkar dengan PAS (sedangkan) PAS ini dibuat (ditubuhkan) oleh alim ulamak UMNO,” jelasnya.

    “Ulama’ Umno (yang) tubuh Partubuhan Islam Se-Tanah Melayu (yang) kemudiannya (ditukar) Parti Islam Se-Malaysia (PAS), jadi apa pentingnya UMNO nak bertengkar dengan PAS sedangkan PAS bawa (dasar perjuangan) Islam.”

    Katanya lagi, orang Melayu tidak mengira kaum guru, peladang dan sebagainya pada tahun 1946 semuanya menyertai UMNO, tetapi sebahagian daripada mereka kemudiannya meninggalkan UMNO pada tahun 1952 kerana UMNO tidak komited memperjuangkan Islam di tanah air.

    “Jadi, tokoh-tokoh agama (dalam) UMNO tolong fikir apa yang saya cakap ini,” jelasnya.

    Turut menyertai kenyataan media bersama-sama Nik Aziz, Ketua Pengarah akhbar mingguan The Herald yang juga panelis forum, Tuan Lawrence Andrew dan Cendekiawan Islam PKR selaku salah seorang pembentang kertas kerja, Dr. Mohd Nur Manuty.

    Dalam perkembangan berkaitan, Forum Kalimah ‘Allah’ menampilkan Ahli Parlimen Machang Saifuddin Nasution selaku mpderator forum, Ketua Eksekutif Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS) Dr. Johari Mat yang juga panelis mewakili agama Islam; serta Naib Presiden Malaysia Consultative Council Buddist, Christian, Sikh, Hindu and Tao (MCCBCSHT) Cawangan Kelantan Loo Choo Siang yang juga panelis mewakili agama Buddha. -END
    -------------------------------

    Nota: Penulis sertakan rakaman penuh MP3 kenyataan Nik Aziz untuk dimuat turun supaya mana-mana pihak yang berniat memanipulasi niat ikhlas Nik Aziz demi kepentingan tertentu, boleh disangkal bersama. KEFAHAMAN ASAS PERUBAHAN!
(Laporan asal BERNAMA)

KOTA BHARU 4 Feb. – Selepas menolak perbincangan kerajaan perpaduan antara Pas dan UMNO, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mahu UMNO dan Pas duduk semeja untuk membincangkan isu-isu berkaitan agama Islam daripada berterusan menghabiskan masa bertelagah mengenai politik.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, pemimpin UMNO perlu memikirkan mengenai pentingnya kedua-dua parti itu membincangkan isu-isu yang menyentuh agama kerana tiada faedahnya sekiranya kedua-dua parti mengamalkan pendekatan permusuhan politik.

Nik Abdul Aziz juga berkata, tidak ada sebab langsung untuk kedua-dua parti itu bertengkar mengenai isu pembangunan.

"Saya mahu majlis perbincangan mengenai agama Islam (seperti ini) antara UMNO dan Pas sudah lama.

“Lima puluh tahun UMNO bertengkar dengan Pas apa hasilnya, banyak masa habis. Parti itu banyak menggunakan masa, kepakaran dan kewangan untuk melawan gerakan Islam seperti Pas, apa hasilnya melainkan bertengkar,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri seminar kalimah Allah di sini, hari ini. – Bernama

45 comments:

Anonymous said...

gerakan Isle oleh pas???

Dey tambi...gerakan memfitnah ada la...

Awang Dogol said...

Aku banyak hairan la...

Dia orang ni betul2 suatu "Gerakkan Islam' ke ATAU suatu "Gerakan Ehhhhh Selam"

Sebab kalau "Gerakan Islam" kenapa mereka saling tembak menembak sesama mereka....saling londeh melondeh sesama mereka.....saling jatuh menjatuhkan sesama mereka....saling benci membenci sesama mereka.

Betoi2 macam perang koboi aku tengok....bang sana...bang sini...last2 bukan bunyi bang lagi...bunyi BANGANG terus.

Kau orang ni "Ehhhhh Selam" aje kot....bunyi aje sama tapi maksud berlainan.

BANGANG...BANGANG...

Anonymous said...

bukti !! GAMBAR SHAIFUL BUKHARI AZLAN PADA 27JUN2008 Selepas diliwat pada 26jun2008
Gambar dirakam oleh (AIC) AnwarIbrahim Club pada hari Jumaat 27JUN2008 sedang menghidangkan minuman pada tetamu termasuk DSAI..Jadi berlakukah kejadian LIWAT???
Klik sini http://www.ziddu.com/download/8460604/saiful27jun.jpg.html

Awang Dogol said...

BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...
SEMUANYA BANGANG...
BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...
WOI!...BANGANG... AKU SORANG JE YG BELUM BANGANG... BANGANG!

Awang Dogol said...

kalau aku jadi bangang pun korang peduli apa.... bangang... oi bangang...bangang

BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...
SEMUANYA BANGANG...
BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...
WOI!...BANGANG... AKU SORANG JE YG BELUM BANGANG... BANGANG!

Awang Dogol said...

BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...
AKU DAH JADI BANGAAAAAANG!!!...
AKU BANGANG!...
AKU BANGANG!...
AKU BANGANG!...
AKU BANGANG!...
AKU BANGANG!...

AKU BANGANG!...AKU BANGANG!...

Awang Dogol said...

Hello Bangang2 Anon 4:32, 4:34, 5:01

Lu olang tau ka...kalau lu olang tanya sama olang gila "Hey olang gila...lu gila ka?"

Lu tau apa olang gila jawap?.
"Bangang puna olang....lu la yang gila"

Ha....ha...ha...lu olang hah lain kali mau tulis guna la nama lain, apasal mau nyamar-nyamar guna wa punya nama....lu batang tarak ka?

BAngang...Bangang...

Anonymous said...

BERNAMA missquoted. Itulah alasan TB utk menafikan apa yg dimaksudkan oleh Nik Aziz. Demi islam saranan Nik Aziz patut diterima. Tapi kalau ia ada muslihat disebaliknya, lupakan saja. Berdasarkan pengalaman yg lepas, halangan utk tujuan ini amat besar dan berbagai-bagai. Terutama dari golongan reformis dan pelampau.
Tapi awas! Nik Aziz bukan boleh dipercaya sangat. Disebalik imej sbg tok guru, dia sebenarnya ahli politik yg penuh dgn tipu muslihat spt ahli-ahli politik lain dlm BN,PAS,DAP,PKR, dll. Yg palik teruk dan hampeh sekali ialah mereka dari PAS, DAP, dan PKR.
Adalah dinasihatkan supaya jgn terpengaruh dgn kenyataan Nik Aziz itu. Teruskan usaha "lawan tetap lawan".

Tokki said...

Tok Guru kata.. berbincang tu... lain macam aje..., dulu nampak batang idung pun boleh makan penendang...

Anonymous said...

hahaha aku pun tak caye .....malam tadi nightline..surat khabar berita hairan pun ye gak smalam.. hahah aku tak caya.. hahaha

Awang Dogol said...

HOI! BANGANG... KAU TAKNAK CAYA SUDAH.. AKU NI KETURUNAN BABI... BANGANG... ANAK BABI LA BANGANG...

BANGANG AKU... DAH BANGANG...

Anonymous said...

ye la DOGOL!!!!!! KO MEMANG BANGANG!!!

Anonymous said...

BERITA PANAS!!!

Aduka Taruna telah menyatakan didalam blog beliau bahawa beliau telah di juburi semasa dalam tahan lokap(LIWAT).Beliau juga telah menyatakan bahawa beliau tidak dapat membuang air besar(BERAK) selama 4 hari selepas kejadian itu.Beliau juga telah menyatakan seramai 4 org lelaki ganas telah mejuburi jubur beliau.Kesian...kesian...Lain kali jgn main2 dgn agama kalau dah memang jahil...

Awang Dogol said...

Woi si Bangang Anon 2:25

Engkau tak malu ka menyamar nama aku.
Eh...eh...ehhhhhh
rupanya kau tak dah batang ye nak guna nama sendiri. Rupanya puak2 reformis ni suka menyamar ye. Tak malu ke guna nama orang??

Bangang...Bangang

Awang Dogol said...

WOI! BANGANG ANAK BABI HARAM... KO TAK MALU KE NGAKU ANAK BABI..ANAK HARAM... BANGANG...BANGANG...
AKU AWE DOGO MEMEY BANGANG....

Awang Dogol said...

hok! hok! hok! bangang...bangang...
hok!hok!hok!
bunyi pun macam babi..bangang...bangang aku
aku bangang dan anak haram...

Awang Dogol said...

kah...kah...kah...

Masih tak malu lagi mau nyamar nama gua wahai si Anon 4:30 & 4:34

Kesihan....miskin sangat ke? Itu la ...lain kali ambik saja pemberian wang ehsan tu... boleh la buat belanja sikit utk tukar nama dan janga jaja nama kita pulak.

Semekin...semekut.....seBANGANGnya

Anonymous said...

..alahai ..
1.elokla,sama-sama melayu belain fahaman!membangangkan sesama sendiri!!
2.malulah pada puak kapiaq harbi oiiii!!!!
3.Bila lagi nak bertetak dan berparang ni!!

Anonymous said...

memang sah pak dogol sudah jadi bangang... dah mula bersembang dan bertekak dengan diri sendiri hahaha...
dah biol kot... sendiri tanya.. sendiri jawab kah kah kah...

tu la akibat suka dok merapu meraban.. kan dah membangangkan diri sendiri...

Awang Dogol said...

Aku cuma nak tengok film koboi dalam PAS aje. Seronok tengok koboi2 ni tembak menembak sesama sendiri. Lepas tembak londeh melondeh pulak.
Best betoi cerita koboi2 ni. Koboi zaman moden dah tak pakai topi dah...dia orang pakai ketayap & serban...ha..ha..ha..itu yang canggihnya.

Mau tonton koboi mana yang hero.

ha...ha...ha...bangang...bangang.

Awang Dogol said...

AAH! AKU MEMANG ANAK HARAM.. KAU PEDULI APA? BLAH LA KAU....
BANGANG...BANGANG...
AKU BANGANG... SEBANGANG..BANGANGNYA....

Awang Dogol said...

Awang tu aku... Dogol tu bapak aku... tau!!!
bangang...bangang...

Awang Dogol said...

kau tau dogol tu macammana?

macam kepala butuh aku la bangang...
ooo...bangang...bangang...

Awang Dogol said...

Lantak kau orang la mau nyamar nama gua wahai si Anon 4:53, 4:55, 4:57

Yang penting gua boleh tonton filem koboi....

ha...ha...ha..+BANGANG..+BANGANG..

Anonymous said...

awang dogol dah bengang... kah kah kah.....
awang dogol chat dengan awang dogol kah kah kah
bangang... betul lah awang dogol ni

Awe Dogo said...

Awang Dogol + Awang Kepala Butuh

Awang Dogol said...

DAH MEMANG AWANG AKU TU DOGOL
AKU SUNAT TAK MACAM KORANG
APA APA PUN AKU MEMANG SUKA JUBO2

KORANG LAK SUKA TAK AKU NI GAY

KALAU TIDAK ANWAR TU YANG NAK LIWAT AKU TAPI AKU KASI CHANCE KAT SAIFUL

CAYA TAK

Awang Dogol said...

TAK CAYA SUDAH LA BANGANG...
KALAU AKU GIAN... AKU LIWAT JE KAMBING HITAM..
OO.. BANGANG BETUL LAH...

Anonymous said...

kepada sesiapa yg berminat nak jadi awang dogol... sila tinggalkan komen anda dgn mengunakan nick Awang Dogol...
terima kasih..

ooo bangang...bangang

Awang Dogol said...

woi bangang-bangang anon sume...dah onani ke belum..aku ni suke melancap tau...sapa sini GAY...call aku..
0123445446

dah kena liwat gi jahanam.. hahaha

HaH!!!!!! Sape sini suke jubo2..call la ye

Awang Dogol said...

OOO BANGANG ... TAK PUAS LA AKU MAIN DGN JUBO KAMBING NI...
BANGANG LA WOI...

Awang Dogol said...

SAPA SINI SUKE JUBO2!!!!!!!!!
AKU GAY...NAJIB TAK NAK LAYAN LA BANGANG BANGANG BANGANG BANGANG BANGANG BANGANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

hoi! awang dogol... aku ada kayu baseball dgn ky jelly.. meh sini biar aku jobokan kau dengan bat kayu ni... kau pasti sukakannya...

Unknown said...

salam tuan punya blog...link blog hamba kat sini...tq

Awang Dogol said...

Ambaoiiii...ramainya peminat yg nak guna nama aku. Apasal hampa menyamar hah...guna la nama sendiri. Tak jantan la....

Anon2 yg ni semuanya menyamar...jenis manusia x da telor.
Antaranya: Anon 5:24, 5:36, 5:42, 5:59, 6:07, 6:11 & 6:25


Apasal cerita koboi sudah tak da tayang....wa tengah syok tengok, lu orang mau tutup ka. Mayak musyuk hati punya. Selupa Telor Busuk (TB)

Haiyaaa....+Bangang...+Bangang

Awang Dogol said...

woi bangang...semua ni 5:24, 5:36, 5:42, 5:59, 6:07, 6:11 & 6:25 bukan anon la bangang .. tapi awang dogol yang bangang tu... semua tu aku yg tulis....

ooo bangang...bangang

Awang Dogol said...

hoi! Awang Dogol.. kau ni bangang... bodo la kau ni.. wak maku aku je kau... bodo bangang la kau Awang Dogol...

Awang Dogol said...

woi wak dogol..kau usha apa lagi sini hah bangang... tak habis2 bangang kau ya?

oo bangang nye kau nih wak dogol

Anonymous said...

Ciri-Ciri Orang Munafik Sejati

FUJUR DALAM PERTIKAIAN

sabda Rasulullah SAW:
"Dan apabila bertengkar (bertikai), dia melampau"

MENCELA ORANG2 YANG SOLEH

Mereka memperlekehkan orang-orang yang Taat dengan ungkapan yang mengandung cemuhan dan celaan. Oleh kerananya, dalam setiap majlis pertemuan sering kali kita temui orang munafik yang hanya MEMBINCANGKAN SEPAK TERAJANG ORANG2 SOLEH dan orang2 yang konsisten terhadap Al-Quran dan As-Sunnah. Baginya seakan-akan tidak ada yang lebih penting dan menarik selain memperolok-olok orang2 yang Taat kepada Allah SWT

MEMPEROLOKKAN ALQURAN DAN ALHADITH

Termasuk dalam kategori Istihzaa' (berolok-olok) adalah memperolok-olok hal2 yang disunnah Rasulullah SAW dan amalan-amalan lainnya. Orang yang suka memperolok-olok dengan sengaja hal-hal seperti itu, JATUH KAFIR.
Firman Allah SWT:
"...Katakanlah: 'Apakah dengan Allah SWT, Ayat-Ayat-Nya, dan Rasul-Nya kamu selalu berolok-olok?' Tidak usah kamu minta maaf, kerana kamu kafir sesudah beriman..."
(At-Taubah: 65-66)

BERSUMPAH PALSU

Firman Allah SWT:
"Mereka menjadikan sumpah-sumpah mereka sebagai perisai..."
(Al-Munafiqun: 2, Al-Mujadilah: 16)
Jika seseorang menanyakan kepada orang munafik tentang sesuatu, dia langsung bersumpah. Apa yang diucapkan orang munafik semata-mata untuk menutupi kedustaannya. Dia selalu mengumpat dan memfitnah orang lain. Maka jika seseorang itu menegurnya, dia segera mengelak dengan sumpahnya: "Demi Allah, sebenarnya kamu adalah orang yang paling aku sukai. Demi Allah, sesungguhnya kamu adalah sahabatku.

Sombong dalam Berbicara

Orang2 munafik selalu sombong dan angkuh dalam berbicara. Mereka banyak cakap dan suka memfasih-fasihkan ucapan. Setiap kali berbicara, mereka akan selalu
mengawalinya dengan bila UNGKAPAN MENAKJUBKAN YANG MEYAKINKAN AGAR TAMPAK SEPERTI ORANG HEBAT, MULIA, BERWAWASAN LUAS, MENGERTI, BERAKAL, DAN BERPENDIDIKAN. Padahal, pada hakikatnya dia tidak memiliki kemampuan apa pun. Sama sekali tidak memiliki ilmu bahkan lagi terserlah kemunafikannnya.


Tidak memahami Ad Din

Di antara "KEISTIMEWAAN" orang2 munafik adalah: mereka sama sekali tidak memahami masalah-masalah agama. Dia tahu bagaimana mengenderai kereta dan mengerti perihal mesinnya. Dia juga mengetahui hal2 remeh-temeh dan pengetahuan-pengetahuan yang tidak pernah memberi manfaat kepadanya meski juga tidak mendatangkan mudharat baginya. Akan tetapi, apabila menghadapi untuk berdialog (bertanya tentang persoalan2 Ad Din (Islam)), dia
sama sekali tidak boleh menjawab.


dan banyak lagi...

Harris said...

Kah!Kah!Kah!Lawak la awang dogol ni!Berbicara ngan diri sdiri je.Kira cam ada 2 personaliti la ni ek..Emm,ntah apekebenda name org bpenyakit cmni ye.Ada sesape tau??

C2 said...

AMBIL PERHATIAN

Perisik mendapati bahawa Awang Dogol palsu ialah si Anon 3:57, 4:05, 4:19

C2 said...

Saya lah Awang Dogol..konon tuka nama korang takkan tau..hahah saya suke jubo2,..korang suke tak?? heheh bawak kondom ye..

Anonymous said...

jangan salah paham awang tengah chat dgn dogolnyer. dogol dia dh kene siplis. kalu korang baca perkataan yg bangang2 tu dogol dia yg cakap. kalu ayat yg paling bangang tu awang yg cakap...ha...ha...ha...awang dogol dah kantol lg....

Anonymous said...

solitarily the main guaranteed to away you believe measureless! Our all regular mix of herbs and aminos is Dr. formulated and proven to move tea, redress demented centred apt and rebuke benefit your churlishness!


[url=http://minichill.com]Energy Drink[/url]
[url=http://minichill.com]Energy Drinks[/url]
[url=http://minichill.com]Stress Relief[/url]

[url=http://minichill.com/home/index.html]facebook[/url]
[url=https://www.getreversemortgagehelp.com/]american reverse mortgage[/url]

[url=http://minichill.com/5%20hour%20energy.html]5 Hour Energy[/url]


[url=http://minichill.com/5%20hour%20energy.html]best energy drink[/url]
[url=http://minichill.com/lab/relaxation/index.html]Valerian Root[/url]
[url=http://minichill.com/lab/happiness/index.html]Valerian Root[/url]
[url=http://minichill.com/lab/focus/index.html]L-Theanine[/url]
[url=http://minichill.com/lab/anti-anxiety/index.htmll]GABA[/url]
[url=http://minichill.com/lab/anti-anxiety/index.htmll]Gamma Aminobutyric Acid [/url]


mind-boggling Julian with Comestibles and Not concern you can unexploded a sympathetic life. I collect in genuineness, it's bizarre so volume on and ry it, do it epoch!
Mini Chill? contains a inveterate amalgamate of herbs and amino acids called Relarian?, that has been proven, in published clinical trials not bodily to naturally contend against stress and strain and intuition, but to in accuracy recondition your crowd-pleaser acquiescent and be the source incline convergence! Mini Frigid doesn?t justification drowsiness, so whether you?re in the midway of a stressful hour at boat or enjoying a lifetime remote with your friends, Mini Chill? is guaranteed to pick up your day.



[url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]alcohol drinks pictures[/url]
[url=http://routeworldbrokers.com/]Distribution businesses[/url]
[url=http://routeworldbrokers.com/]NY routes[/url]
[url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]marijuana drug testing[/url]

[url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]marijuana helps[/url]

[url=http://www.finmedsys.com/]medical billing companies[/url]
[url=http://www.finmedsys.com/]medical billing company[/url]
[url=http://www.finmedsys.com/]medical billing company[/url]

[url=http://www.thestatecolumn.com/]state politics[/url]
[url=http://minichill.com/lab/relaxation/index.html]relax relate release[/url]

[url=http://minichill.com/lab/relaxation/index.html]relax after work[/url]
[url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]alcohol causes[/url]
[url=http://minichill.com/ChillRecipes.html]alcohol binge drinking[/url]

Anonymous said...

i have been following this blog for some time now, good job by the way