"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 14, 2010

Wenger vs KBDDS..?

Kepada Mahaguru Topeng Perak Xungwei,
*TPU - Cilako kau Wenger... Nick Name aku "Topeng Perak Xin Wugi" la... "Xungwei" tu sape..? kau kene mintak mahap balik, tak kang aku saman kau..! hahaha...!!!

Salam 1Malaysia,

1. Disini saya ingin memohon jasa baik tuan dalam hal yang berikut.

2. Kita sedar, sudah bertahun tahun, Pak Lah diselar oleh kawan baik diktator-diktator sedunia (KBDDS) dalam kes MV Augusta.

3. Sebagai pengenalan, saham MV Augusta, iaitu sebuah syarikat yang mengalamai krisis kewangaan yang teruk dibeli oleh KBDDS pada harga yang cukup tinggi iaitu RM560 juta. Ini langkah bodoh dan kita tertanya tanya, adakah anak KBDDDS mendapat syer dalam pembeliaan tersebut.

4. Setelah PM-5 mengambil alih, syarikat yang mati tak segan, mampus tak mahu dijual dalam proses bernama divesmen. Ini kerana syarikat tersebut menanggung hutang yg cukup tinggi - iaitu lebith RM400 juta yang belum dijelaskan.

5. Mungkin KBDDS tak paham beza membeli saham dengan menanggung hutang.

6. Kemudian KBDDS ni cuba mengungkit cerite lama dalam laman blog haram jadahnya.

7. Lebih lebih lagi ada pengkomentar telah mencabar saya untuk memberi pandangan.

8. I kuota:
By jimi on February 12, 2010 12:24 AM
dearest Tun,
Surely Tun would like to hear advice n views of Wenger J khairy on the subject.He seems to know more on many subjects than Tun.I personally would love to read comments and advice from Wenger J Khairy of the wisdom the previous administration in selling MV Agusta. I could have bought it at RM10 and ask them to keep the change.
Nway,thanks Tun for sharing updating and educating us Malaysians. Tun, you are our most valuable asset.
9. Wenger J. Khairy orang yang pantang dicabar. Lalu saya merungkai segala misteri berkenaaan MV Augsuta dan memaparkan kisahnya dlm bentuk ceramah supaya senang difahami oleh penyokong2 Tun.

10. Saya tidak berkomen panjang lebar dilaman blog haram jadahnya. Saya hanya berkata saya telah menjawab tomahan terkhutuk KBDDS dalam posting saya di Wenger At War.

11. Terpulang kepada para pembaca samada nak terus teruja kepada KBDDS ataupun berdepan dengan "THE TRUTH."

12. Akan tetapi KBDDS telah menahan komen saya menggunakan ISA. Dia dulu yang komplen tiada diberi wadah untuk bercakap kini menggunakkan taktik lama tidak mahu berdepan dengan kritikan.

13. Ini pendekataan yang cukup bacul.

14. Oleh demikian saya meminta jasa baik tuan untuk memberi pautan kepada cerite tersebut.

Ada dua versi.
Versi Ceramah (baca sambil menghirup mee maggi)

Versi Ringkas (baca sampil kena leter oleh isteri)
Terima Kasih,

Saya Yang Pantang Di Cabar

Wenger J Khairy

TPU - Apa kes..? pepehal aku sokong WJK sebab WJK punya hujah best... yang lain-lain semua hujah low class mengalahkan budak umo 3 tahun..! hahaha...!!!

2 comments:

Anonymous said...

alahai..
dalam kes augusta ni:
1.Dua -dua bodooo!!!
2.yang dah pencen tak payah cakap banyakla!!pi masjid atau surau!!umoq dah senja!!bila-bila masa saja!izrael akan memanggil!!
3.Ada ka bush!clinton!nak cakap tentang pendamaian palestin dan israel!!Nak tubuh negara palestin!!Dulu waktu hangpa jadi presiden!!hangpa cakap lain!!
4.samala juga mahatdir dan pak lah niii!!!
5.Tapi mahatdir lebih baik banyak dari pak lah nooo!!!
6.Sapa!parti mana yang teringin nak ambik sikhairy tu!!jadi liability memanjanggg!!!

Wenger J. Khairy said...

Alamak, wa silap tuntut ilmu Berblogging dari penyamar Mahaguru kot.
Kah kah
Terima Kasih kerana sudi memaparkan al-kisah saya ni. Blog saya umpama kedai warung. Susah nak lawan cerite fitnah dari hipermaket chedet tu.
Yang bloggers tahap darjah 3 tu diangkat menjadi Raja Bloggers, sampai dia mengidam nak dapat gelaran Datuk. Harap kengkawannya yang merempat dalam lokap merasa begitu gumbira
kah kah kah