"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 25, 2010

Istana Kelantan Bergolak..?

Tengahari tadi:
Datuk Wan Hashim Wan Daud mengumumkan, Tengku Mahkota Kelantan Tengku Muhammad Faris Petra dilucutkan daripada jawatan baginda sebagai Pemangku Raja negeri itu berkuat kuasa hari ini.
Sebentar tadi, segerombolan lebih kurang 8 buah Trak Merah FRU dan juga 2 buah bas yang membawa anggota FRU keluar dari perkarangan Istana Kelantan dan menuju ke PCB.

...??? ggapo dio neh..?

16 comments:

Anonymous said...

HOH! GUANO TUUU! DOK BEGOJOH DOH KO??? PAROK WEI! LAGU NI...

Anonymous said...

begocoh..buke begojoh

parasit said...

BEST JUGA NO CERITA TERKINI...

LAMA BETOI TAK DENGAQ RAJA SAMA RAJA BERGADUH.....ASYIK DOK DENGAQ RAKYAT SAJA BERGADUH TAK BEST LA.

Anonymous said...

biso bonar.. aku lah raja...

Anonymous said...

hoho nok jadi rajo loni bleh main lantik gitu jah.. ikut sedap kito... tpu, aku sero nk lantik mum jadi rajo la... tulung ar...

gila bayang said...

KALAU AKU JADI RAJA..ROSMAH MESTI JADI PERMASURI KU...HA..HA..HA...

MR X said...

aku nok jadi rajo lah pulok..buleh ko..tulung sokong sket...aku toksir jadi pm, aku nok jadi rajo.... sapo nok sokong aku.. tb mung lah sokong aku..ok

Anonymous said...

Hidup menjadi aman jika ikut peraturan dan undang-undang. Dato' Wan Hashim tak insaf lagi ke? Bertaubatlah, ingatlah dosa-dosa lama sebagai Pegawai Tadbir Negeri Kelantan.

Telinga tuli said...

BOLEH SAPA2 TERANGKAN SIKIT SIAPAKAH DIA DATOK WAH HASHIM NI...???? TAK PERNAH DENGAR PUN NAMA DIA SEBELUM NI.

Anonymous said...

Kami rakyat kelate berdiri teguh dibelakang Pemangku Raja (Tengku Mahkota)...DAULAT TUANKU!

Anonymous said...

aku pun sokong TMK..daulat Tuanku

Anonymous said...

dato wan hashim dah kena tahan oelh polis...

Anonymous said...

Polis tahan Datuk Wan Hashim
Harakahdaily
KOTA BHARU, 25 Mac: Datuk Wan Hashim Wan Daud telah ditahan oleh sekumpulan pegawai polis di rumahnya dekat Kubang Kerian kira-kira jam 8.45 malam tadi.

Beliau kemudiannya dibawa ke Balai Polis IPK Kota Bharu dan masih berada di sana sehingga kini.

Beliau yang dilantik menjadi Setiauasaha Sulit Sultan Kelantan minggu lalu telah mengadakan sidang akhbar pagi tadi memaklumkan perlucutan jawatan Tengku Faris Petra sebagai pemangku raja Kelantan.

Beliau juga mengumumkan perlantikan Pengerusi Majlis Perajaan Negeri (MPN) Tengku Abdul Aziz Hamzah sebagai pemangku raja menggantikan Tengku Faris.

Ekoran kenyataan media itu, Pengerusi Persatuan Pegawai Tadbir Kelantan, Shafie Ismail membuat satu laporan polis terhadap beliau.

Petang tadi Setiausaha MPN, Datuk Aiseri Alias dalam sidang medianya berkata, perlucutan Tengku Faris itu tidak sah kerana ia tidak mendapat sokongan dua pertiga ahli MPN.

Oleh itu, katanya, Tengku Faris kekal sebagai pemangku raja Kelantan. Turut serta dalam sidang media itu adalah Pengelola Istana Kelantan dan Pegawai Kewangan Kelantan.

Anonymous said...

mengapa dato' tu kena tahan?

matkambing said...

orang melayu johor memang bodoh jika mereka menyokong umno pada pru13 nanti! boleh lihat kezaliman yang dilakukan oleh umno dengan terang masih lagi nak bersongkokol dengan mereka?

Anonymous said...

salam... ini dia waris sultan yang BETUL...

Raden Megat Tunku Bahadur Syah dari keturunan Nik Muhammadiah, nama sebenar Sultan Muhammad I Kelantan (dari jurai Tengku Long Putera ibni Sultan Muhammad Jiwa Nai Nal Adilin)

**http://sejarahnagarakedah.blogspot.com/