"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 16, 2010

Apabila Geng Perpaduang Terpaksa Bergantung Harap Pada Blogger2 PENGECUT

Saya sedar sejak akhir-akhir ini terdapat beberapa ekor blogger yang semakin berani ke depan mempertahankan agenda Perpaduang. Tetapi, mereka sendiri tidak pernah menggunakan perkataan PERPADUANG. Cuma mereka kata mereka mempertahankan kepimpinan ulama.

Ini kerana apabila kita menyerang agenda PERPADUANG, kita dianggap oleh blogger2 picisan ini sebagai memenentang “Kepimpinan Ulama”. Apa yang blogger-blogger pengecut ini tidak sedar adalah mereka mendedahkan lagi pekung puak2 “Perpaduang”. Mereka mengesahkan bahawa agenda Perpaduang disokong oleh golongan ulama dalam PAS. Adakah ini benar? Nauzubillah.

Terus terang saya kata blogger-blogger ini adalah jenis pengecut dan bachul. Ini kerana kalau mereka berani, mereka sudah tentu akan mendedahkan identity mereka kepada umum. Ada yang panggil diri mereka “Batu Api”, “Penembak Babi”, “Ali Zaidan”, “Muhammad Al Fatih” dan sebagainya. Namun TIADA yang berani menampakkan identiti mereka yang sebenar.

Adakah kita mahu mendengar kata-kata si bachul dan si penakut? Adakah blogger bachul layak diikuti cakap dan saran mereka? Adakah sikap pengecut mereka wajar dijadikan hujjah?

Sudahlah bachul dan pengecut, hujjah pulak tiada kualiti langsung. Macam hujjah budak-budak kecik. Saya ambik misal hujjah seekor blogger nama Ali Zaidan di blog Khalid Samad:
2. Saya sebut dahulukan keputusan PAS. Bukan saya kata jangan ambil kira kepentingan PKR atau DAP. TGHH ada sebut apabila berlaku pertembungan antara keputusan PAS dan PR, maka ambil keputusan PAS dan pertahankannya
Dalam blog yang sama saya jawab:
Lagi satu, bagaimana keputusan PR boleh bertembung dengan keputusan PAS apabila keputusan PR MESTI DIPERSETUJUI oleh PAS. Kalau PAS tidak bersetuju, ia TIDAK AKAN MENJADI KEPUTUSAN PR.

Nampak tak betapa besar putar alam si Ali Zaidan ni. Nak bohong pun biarlah jangan sampai orang nampak.
Yang saya nampak mereka terpaksa merahsiakan identiti mereka kerana mereka takut dikutuk dan dinista atas hujjah2 mereka yang dangkal dan cetek.

Mereka tidak layak berhujjah dengan bebudak tadika pun, apalagi dengan Khalid Samad.
Tapi ini menunjukkan betapa rendahnya taraf geng Perpaduang dalam PAS kerana terpaksa bergantung harap kepada beberapa blogger yang pengecut lagi bachul itu.

Kalau anak jantan, takkkan sampai nama sebenar pun tak berani letak. Gambar jauh sekali la. Mungkin juga mereka ni perempuan.

Perangai mereka sebijik macam blogger2 UMNO seperti Papagomo dan Parpukari yang juga bachul dan pengecut untuk mendedahkan siapa mereka.

Tulang Besi

p/s - oleh kerana seronok sangat mendedahkan kebodohan Ali Zaidan ni, saya ambik lagi satu hujjah beliau yang dangkal untuk saya patahkan. Dia kata:
Ali Zaidan:

4. Isu "Dominasi Islam bukan sesuatu yang hendak dituntut atau dilaung-laungkan". Saya nak tanya YB, kalau Islam tidak dominon dalam PR, apa jaminan bahawa kita tetap boleh laksana Islam bila PR memerintah?

Macam ni lah, dalam isu murtad, kalau Islam tidak dominon, apakah murtad akan dapat dicegah? Sedangkan PKR-DAP nampaknya berdoktrin 'kebebasan beragama'.
Saya jawab:
Tulang Besi:

Soal lagi satu, adakah bila kita bersengkongkol dgn UMNO, Islam akan dominan?
Jawapnya tidak kerana di dalam Barisan NAsional kedudukan PAS akan menjadi LEEEBIHHH lemah.

Juga, kaki putaq macam Ali Zaidan akan kata, lebih baik kita duduk sendiri.

Sekali lagi saya tanya, adakah Islam untung bila PAS duduk sendiri? Apa untungnya Islam kalau PAS duduk sendiri?

Yang untung kalau PAS bersendirian adalah UMNO keranja pecahnya barisan pembangkang.
Ali Zaidan masih tidak menjawab hujah sdr Khalid Samad:
"PR adalah keputusan Jemaah. Maka, adakah wajar kita melanggar keputusan ini?"

Kalau dah kaki putar alam, memang tak boleh berhenti mengarut.
Semenjak saya dedahkan penipuan beliau dalam isu Presiden PAS menolak Kerajaan PR September 16 kerana bukan majoriti Melayu, beliau telah berhenti datang ke blog saya. Ada kemungkinan beliau malu kerana kebodohan beliau telah terserlah.

27 comments:

dino.yp@gmail.com said...

aku rasa si mamat TB = fraksi anwar dalam PAS ni memamng syok sendiri....

mankeldai said...

geng perpaduan ni heddakan laba yang lebih sebenarnya! depa nak makan keleling.

Anonymous said...

Hmm..memang betu ape yg dikatakan TB. Kalo mengikut perkiraan TULANG BESILA...YG PALING BODOH DLM HAL NI.

Aku sokong komen Ali Zaidan sekiranya PR memerintah tetapi PAS tidak dominan, bagaimana PAS ingin mempertahankan undang2 Islam danvSyariah terutamnaya isu murtad sekiranya org Islam tidak dominan dlm pemerintahan PR. Sy rasa amat sukar utk PAS mempertahankannya. Kita lihat pentadbiran negeri Selangor, apb PKR-DAP lebih dominan di dlm pimpinan Khalid Brahim janji PRU12 iaitu tutup kilang Arak terbesar Selangor oleh PAS hanya tinggal janji2 kosong autA shj. Yg lebih memburukkan beer pula telah mula dijual di 7-11 di kawasan Shah Alam dgn tanpa segan-silu dilindungi oleh Komanden komunis tertinggi Selangor si Ronnie Liu.

TULANG BESI TERUS MEMPAMERKAN KEBODOHANNYA...SYABAS!

blues untuk rakyat said...

sifir nye mudah je.....

kalau pas join umno.....

agak2 kilang arak tu tutup tak....?

perjualan arak tu terhenti tak...?

rasa2 hangpa macam mana...?


kalau pas berdiri dengan sendirinya....
tanpa join mana2 parti....


agak2 kilang arak tu tutup tak....?

perjualan arak tu terhenti tak...?

rasa2 hangpa macam mana...?

al-khattab said...

betul tu TB. puak2 yang tak berani tunjuk identiti mereka bolehlah kita anggap sebagai pejuang penakut. tonjolkn diri kmudian barulh org bleh menilai...hentam dari belakang, mamak lorong haji taib pun berani!!!

Ali Zaidan said...

Hahaha.. Rahman Talib ni tak tahu malu ruypanya. Aku dah komen banyak kali dalam blog dia. Dia ja yang tak berani approve.

Jawapan atas Hujah Si Seluar Dalam ni dah aku tulis di sini.

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/04/respon-pengunjung-terpilih-part-1.html

Lain kali, kalau ya pun nak serang blog aku, pakailah identiti sendiri!!

Anonymous said...

aloo bro TB aku nasihatkan abaikan dulu masalah dalaman parti.. la ni time perang la kat hulu selangor.. daripada dok sibuk pasal dalaman parti baik ngko pi serang cyberuk amenococo..

Liza said...

mu kata aku, aku kata mu!.. mu maki aku, aku maki mu!... mu kata aku bodoh, aku kata mu bodoh!... mu kata aku fitnah, aku kata mu fitnah! APA PUNYA BARAL PUAK2 NI, OTAK DOK KAT KEPALA LUTUT KE? TB, BA, PB, AZ EEH MU PUAK2 BARAL! CUBA MU JUMPA KAT KEDAI KOPI SAMBIL PEKENA TEH TARIK, DUDUK BINCANG BAGAIMANA NAK BERDAMAI... BAGAIMANA NAK MEMAJUKAN DIRI KO SEMUA YG BARAL TU! BAGAIMANA NAK BAGI INFO KAT PR PERKARA2 BAIK! JANGAN JADI BARAL!!! MEMPERBODOHKAN DIRI SENDIRI! BODOH!!! BODOH!!! BO0DOH!!! BODOH!!! UNTUK 4 EKOR KALDAI YG SELALU DOK MENANDUK SESAMA SENDIRI, AKHIRNYA TAIK TERPALIT KAT BATANG HIDUNG SENDIRI DAN MAK BAPAKNYA!!! HOI ADA OTAK KE???

tuan komrad said...

bloger perpaduang ngan tb sama bengong...

orang la ni nak berperang ngan umngok dan bn,korang plak bleh wat perangai..

cadangan aku,tolong declare genjatan senjata,kibar bendera putih dulu..

tumpu pada hulu selangor la beb...

Kuda Perang said...

Assalamu 'alaikum En. Rahman Talib, sudah-sudah lah bekerja seperti orang UMNO. Tak habis2 berkerja memecahbelahkan jemaah PAS... Jika benar ada geng perpaduang dan bukan geng perpaduan kenapa tidak anda lakukan sesuatu yang membawa kpd perpaduaan sesama jemaah PAS.

Ini tidak dari dulu sampai sekarang anda masih keras kepala babil masih degil di atas paksi pemecah belah, mengadu domba.. Menyampah sungguh dengan tindakan anda ini....

Kuda Perang said...

Jangan jadi babil atau keras keng!!!!

Anonymous said...

wakakakakak carlsberg di lahad datu sabah adalah HALAL kepada muslim !!!! ADA logo HALAL lagi tu dari MUIS !!! hebat 1 Malaysia !!!

SELAMAT DATANG KE KARNIVAL LAHAD DATU!

HALAL....Mungkinkah Arak 'Halal' di Lahad Datu? Jika tidak, kenapa Majlis Daerah 'menghalalkan' papantanda ini didirikan di Bandar Aulia? Tiba masanya pegawai Islam di MDLD berfikir tentang syubahat, dosa dan pahala!

http://www.sabahkini.net/v1/

sini gambar HALAl QARAK!!

http://www.sabahkini.net/v1/images/stories/-000000000010000000001111101111m.jpg

Anonymous said...

Selangor kita..."Khalid samad tak beriman....."

Kalau masuk court harap Ust Syeikh Wan Ji Al Barbican menjadi pembantu loyar nanti.

Anonymous said...

Memang celaka! Harakahdaily hentam Zaid Ibrahim.

http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/harakahdaily-hentam-zaid-ibrahim-calon.html

Anak Lenggong said...

Biar lah si Rahman ni nak meroyan sendiri..dia tu tengah dok menagih simpati daripada kalian sebab tu dia paparkan tu semua..nak tunjuk lah dia tu terer tapi rupanya bangang...sekarang org dok kecuh kat hulu selangor laa: tengok ni..

Petikan berita dari lidah bercabang rasmi Pas iaitu HaraMkah Daily.http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/harakahdaily-hentam-zaid-ibrahim-calon.html

Tindakan Zaid Ibrahim yang menghadiri Forum bertajuk "Human Rights from an Islamic Perspective" yang dianjurkan oleh NGO yang ingin mempertikaikan undang-undang syariah berkenaan dengan hukum Murtad juga tidak dipersetujui oleh ramai orang didalam Umno dan kerajaan.

Bertitik tolak dari sinilah Zaid Ibrahim mula dipinggirkan didalam kerajaan dan seterusnya dia bertindak keluar dari Umno dan menyertai PKR.

Di forum inilah juga Zulkifli Nordin muncul sebagai "hero" apabila membantah majlis tersebut diadakan. Zul Kulim kemudiannya dihadapkan ke badan disiplin parti PKR hanya kerana dia dicop sebagai ektremis Islam didalam PKR.

Jika dahulu Pas tak bersetuju pemikiran serta tingkah laku Zaid Ibrahim ini, apakah sekarang ini Pas sanggup berkempen untuk memenangkan orang yang pernah cuba menghalalkan kes murtad di Malaysia?

Apakah benar tanggapan orang ramai di seluruh negara bahawa Pas kini mengamalkan sikap MUNAFIQ apabila sanggup menghapuskan dosa-dosa orang yang bersekongkol dengan mereka hanya semata-mata kerana kedudukan dan kuasa?

Pas begitu gah bercerita tentang perjuangan menegakkan Islam di negara ini. Pas juga sanggup "menghumban" Umno "ke neraka" hanya kerana perbezaan ideologi politik.

Tapi adakah kini Pas sanggup bermuka-muka menyokong orang yang pernah menerima isu murtad Lina Joy?

Jika pemimpin dan jentera Pas di P94 Hulu Selangor sanggup berkempen untuk usaha memenangkan Zaid Ibrahim, ini bermakna mereka semua juga telah bersekongkol dengan usaha Zaid yang menyokong isu MURTAD di negara ini.

Dan jika orang seperti Zaid Ibrahim ini pun sanggup dijulang oleh Pas, selepas ini Pas bolehlah membuang topeng Islam di parti mereka kerana terbukti mereka semua merupakan hanyalah terdiri darpada golongan MUNAFIQ yang bertuhankan kuasa politik semata-mata.

Mungkin selepas ini ulamak-ulamak politik Pas juga akan melakukan upacara penyucian dosa untuk Zaid seperti mana yang dilakukan oleh Nik Aziz kepada Eli Wong selepas dia berzina dengan lelaki melayu.

Inilah transformasi yang sedang berlaku didalam sebuah parti bernama Pas.

Transformasi dari sebuah parti yang berteraskan perjuangan Islam kepada sebuah parti yang bertuhankan kuasa dan juga kepentingan kedudukan politik.

Pas kini terbukti hanyalah sebuah parti yang mengamalkan "matlamat menghalalkan cara".

tuan komrad said...

hahahahahaha..kesian aku tgk anak lenggong..

dah kena kencing ngan jibon ngan mat sembab,masih ada hati nak pertahankan umngok aka yahudi aka yahudi??

lpas tu nak menempek kat sini wat cite provokasi..

hahahahahaha..skit pon tak termakan umpan ko tuh...

wei..pegi wat report polis ngan brahim katak..katakan jibon ngan mat sembab dah menderhaka pada orang melayu hulu selangor..

huahuahauhuahuahuahuahua...

Anonymous said...

sokong liza n kuda perang...
gaduh sama sendiri=umnoupco menang

joehan said...

hahaha..lantak korang la...aku xanti pas..cume aku anti nuar n proksi2 die dlm pas..cam topeng berak n tulang babi ni...hahaha..

Cencaluk said...

Tu aja le yang blogger pakatan pembangkang ni tahun nak menghina, memfitnah, tikam-menikan, bunuh membunuh, lain tak ada dia samad di sendiri pun tak boleh bertemu bahu.

Macam ni ke yang kauorang kata kauorang pandai dan semua blogger yang lain bodoh, haprak, kapiak dan macam-macam lagi.

Kalau betul kauorang kata UMNO rasuah apa pulak nak dikatakan dengan PAS di kelantan dengan balaknya dan derma.

Kalau betul kauorang kata PKR bagus sangat kenapa dia pilih orang yang pro librel untuk mewakili melayu?

Kalau betul DAP dan nak menghargai agama ISLAM kenapa dilarang PAS menyebut NEGARA ISLAM Dan HUKUM HUDUD, dimana keiklasan DAP,PAS dan PKR.

Jika betul mereka bersatu kenapa tak saja didaftarkan sahaja dan dengan itu akan termenterailah ikatan kamu semua selama ini, jadi tak le jadi pakatan haram lagi.

Jika betul engkao IKHLAS dalam membantu PAS menegakkan ISLAM kenapa tak pernah kau mempertikaikan apa yang ditulis oleh tuan sheik di blognya atau buat laporan polis ke atas tuan sheik.

Jadi selama ini kau hidup atas angan-angan yang mengatakan kau wira PAS dan orang ISLAM sedangkan ketika peperangan kau adalah orang pertama yang melarikan diri dan mengaut keuntungan untuk diri sendiri.

INIKAH KEIKHLASAN YANG KAU JAJA SELAMA INI DIMANA KAU LETAKKAN KEIKLASAN ITU? DI HATI KAU ATAU DIKEPALA LUTUT KAU?

JANGAN DIBUAT MAINANA HUKUM DAN AGAMA ISLAM, KELAK AKAN MEMAKAN DIRI DAN MEMUSNAHKAN KETURUNAN KAU JUGA.

Anonymous said...

INI KERJA SAPA KALAU BUKAN ZIONIS ISRAEL?

MAKA WAJARLAH UMNO DITUKAR NAMA KEPADA APNO..atau UMCO...



KL cuts off gasoline supplies to Tehran - Malaysiakini

Apr 16, 10 9:39AM

Najib confirmed that Malaysia has cut off gasoline supplies to Iran, warning Tehran it was close to facing new international sanctions.

cencaluk sapu kote rahim tambi chik said...

apabila orang umno buat analisis pasal pas...wakakakakak mula la buat cerita memfitnah.. wakakaka..caluk ko keje kat tv3 ke..cerita pembangkang tanya umno.. wakaka

jom jom jom jom..jom cebok2...

wakaka cecaluk basi.. wkakakaa

Anonymous said...

bila TB jawab kalau PAS duk dalam BN, PAS akan LEEEEEBBIIHHH lemah .... maksud kata kedudukan PAS dalam PR pun dah mmg lemah la..... pasal kalau keadaan skrg dah lemah, kalau pindah side, kedudukan PAS akan jadi samada lebig baik, sama atau lebih lemah .... hahahaha.... secara tak langsung, mmg TB akui PAS ni lemah dalam PR .....
seeloknya PAS sendirian je..... kalau lemah, maksudkata PAS tu yg lemah, bukan pasal PKR atau DAP.... selagi PAS duk dalam PR.... korg takkan kemana2 pasal matlamat PR hanyalah nak jatuhkan BN je.... bukannya nak memerintah pun ...... pasal aku berani jamin, kalau PR menang PRU akan dtg ni, konfem kacau bilau pasal masing PKR, PAS dan DAP jadi mcm beruk dapat bunga.... tapi secara pasti PR takkan dapat perintah malaysia pasal kerusi yg diorg masukpun tak cukup nak buat majoriti ..... wakakakaka....
dah la PKR duk lompat parti je...... PKR = Parti Katak Rasuah ..... hahahaha.... !!!! mata duitan .....

joehan said...

usah ckp byk la bdk2 pkr..parti kelentong rakyat pasti tewas..adun n mp pkr pakat kuar rmai2..bdk2 hingusan cm korang je skong lg nuar al juburi tu..xmalu ke wei duk dlm parti yg ske wt fitnah..fitnah najib n atlantuya cm zul nordin n mp wangsa maju dedahkn aritu..smlm adun bkr arang ckp pemimpin pkr lidah bercabang..tu sume ckp org penting dlm pkr tu..korang ni penting ke..setakat melalak je lbh pertahankn nuar al juburi tu..tp korng bkn tau ape2 pon psl pkr sbnrnye..tula..kecik2 xnk blja..dh besar bodoh nk mampos..
lg satu..rakyat dh semakin muak aa dgn pkr..asal adun or mp pkr kuar n jd bebas je kate dieorg kne rasuah laa..kejar jawatan la..alasan basi n bodoh..cr alasan lain la wei..kunun2 bersih sgt la pkr tu...tepi2..aku nk ludah..haaakkkk ptuih..aa..tepat kne muke nuar al juburi..hahaha

Anonymous said...

PR memang tak boleh pakai. Satu demi satu pemimpinnya keluar. PKR masalah besar.

Anonymous said...

ALAH BDK2 PKR,PAS,DAP NI MMG DR DULU TAKDE IDEA LAIN NAK JAHANAMKAN BN/UMNO..BALIK2 ISU SAMA,TIAP2 KALI ADE PRK ISU TU JUGAK YG DIMAINKAN..KALAU BDK2 TADIKA@BUDAK2 BWH UMUQ BLH LER KORANG ESPECIALLY TUAN PUNYE BLOG NI JAJA CITER CAMTU.RAKYAT SKARANG DH TAU TEMBELANG PKR,PAS,DAP NI.TIME NAK PRK NI LER SERTA-MERTA NGAKU DH BERTAUBAT,NGAKU DH TAK MINUM ARAK,NGAKU TAK MAIN JUDI.NNTI DH LPS PRK,TP DH ABIS WAT BLK SEMUA TU...APE SUSAH,BILA2 MASA BLH TAUBAT,BUAT2 LER KECOH SATU DUNIA PERGI MEKAH BERTAUBAT DPN KAABAH..ITU ALLAH BLUM TURUNKAN BALA LG,TU SBB BRANI NGAKU DAH TAUBAT.NNTI ALLAH TURUNKAN BALA BARU KORANG TAU SAPE LAGI BESAR...

SI TOPENG BERAK NI PUN AKU TAK TAU NAK CAKAP KO NI MUNAFIK KE @ KAFIR FIRAUN KE SEBAB KEBENARAN DH DITUNJUKKAN SATU PERSATU TP KO MASIH JUGAK NAK BELA SI KAKI LIWAT,SI KAKI TODI,SI KAKI JUDI...APE NAK JADI KO NIE,KO NI SOLAT 5 WAKTU PENUH KE TAK,NGAM2 MASUK WAKTU KO SOLAT KE @ DEKAT2 NAK ABIS WAKTU BARU TERHEGEH2 NAK SOLAT???TU PUN NTAH2 SOLAT SECARA TERTIB KE @ SOLAT EXPRESS RAKYAT,TOMAKNINAH SEMUA KO LANGGAR..KALAU SETAKAT KO SOLAT EXPRESS,AKU RASA MMG PATUT PUN KO SOKONG SI JAHIL ANWAR N THE KRONI2 TU...MUKA KO PUN AKU TAKDE NMPK CAHAYA @ NUR...YG KO TAU SEMUA SOKONG BN NI KAFIR LAKNAT,KO BUAT LER FATWA SENDIRI,JATUH HUKUM SENDIRI...BERTAUBAT LER TOPENG,JGN KO CUBA NAK JADI ALLAH SWT PULAK DALAM HAL JATUHKAN HUKUM-HAKAM NI..CUKUP-CUKUP LER DOSA FITNAH YANG KO DAH TABURKAN SELAMA NI..

Anonymous said...

Aku pelik nabi SAW tak pernah ajar dakwah islam dgn cara parti. Kalu berdakwah kena ikhlas kerana Allah, ini tidak asal ceramah je kerana niat nak undi punya pasal bukan kerana Allah. yg pelik nya pakatan rakyat pegang selangor ngape pas tak tutup2 pusat judi n arak? Dulu bukan main lagi mengata dalam ceramah pada BN?ni dah kes munafik. Dulu kata umno haram sebab berpakat dgn mca mic tapi sekarang ni pas berpakat dgn DAP PKR tak haram pula? Inilah bila guna nama islam untuk dunia…
nik ajis bukan ulamak tapi ular dalam semak. Kalau dgn chua soi lek sebab BN nik ajis cakap kita nak pemimpin bermoral
tapi bila dengan Elizabeth wong bogel dimarahnya wartawan kata tak jaga hak peribadi
nilah pak ajis, org politik duniawi, tunggulah balasan ko akhirat nik ajis woiiii

Anonymous said...

Jangan lagi sokong puak penyokong Komunis. Jgn lagi sokong puak guna agama untuk duniawi.Jgn lagi sokong puak yang ramai adun/ ahli parlimen keluar parti. Org yg sokong Pakatan kencing rakyat ni bebal. Kalau org atas dah ramai keluar sbab org atas dah tahu yg anwar berahim tu tak bermoral n jahat. Nik ajis kayakan anak beranak takpe….