"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 29, 2010

Apehal...???

Reactions: 

56 comments:

Anonymous said...

Semakin hampir hari2 terakhir perkhidmatan sebagai ketua ... terasa semakin serabut etika polis laa ni..
Boleh ka dikatakan hal yg terjadi sebagai 'malang tak berbau'..?????
Bolehkah polis suka2 je pi tembak rakyat biasa gitu sekali pun depa tak dak lesen..??
Mmg tak patut betul..kesian adik tu..
memanglah tak sepatutnya mak-bapak dia tu beri kereta pasai tak dak lesen.. (diberi atau mai kebas bawak je..?)..
Tindakan yg betul sekiranya didapati bersalah polis tu adakah akan sampai ke-tali gantung atau penjara dan diberhentikan??
Lagu mana pulak kes kat perlis dulu tu??? Yng katanya budak muda tu kena tembak dalam keadaan tangan masih digari..betoi ka? dan lagu mana hasil siasatan??
macam diam saja??
Adakah pasai bangsa melayu yg terkena malang maka reaksinya adalah biasa2...tapi kalau bangsa lain..kelam kabut mencari penyelesaiannaya..??
Tolongggg !!!
nak minta tolong dgn sapa/..???

Anonymous said...

salam.. knp terbalikkan logo polis tu? tak nampak ke ape ade kat ats logo tu? klu ye pun hormatlah kalimah tu..

Anonymous said...

anon 9.09 am, biase la si TB budak PAS ni..ikut sedap dia je nak terbalik2 logo tu..PAS kan PELACUR AGAMA..

anti-firaun..

Anonymous said...

Ni semua keja bodoh.. Polis jalan kan kerja supaya tak de penjenayah,... tiap tiap malam meronda. budak 15 tahun serta mak dan bapak nya yang bersalah.... Pukul 2 pagi tempat gelap... perangai cuba nak melawan dan cuba cabar polis.. polis terpaksa ambik tindakan.... jadi tanggung sendiri budak tu... di biarkan budak melayu semua jadi makin dajal....

OCPA said...

Kah Kah Kah... Syabas PDRM..inilah hasilnya latihan bersama APCO.. Kamu telah bertindak ala Polis Israel..Jgn ada simpati,jgn ada kasihan..tembak dan bunuh semua..Hebat, memang hebat, latihan bersama APCO telah membuahkan hasil..Buktinye ialah, ini bukan kes yg pertama, sebelum ni pun dah byk kes seperti ini.. Cara pemikiran dan tindakan anggota PDRM telah berjaya kami 'kawal'..
Dgn berjayanye misi 'mengawal' PDRM, maka,utk 'mengawal' seluruh jentera KERAjaan Malaysia akan menjadi lebih mudah..mungkin ATM agak sukar, tetapi, APCO akan mengawal ahli politik @ pemerintah, maka, ATM pun akan mudah kami 'tembusi'..
Ini lah misi Yahudi di seluruh dunia.. Terimakasih kepada KERAjaan Malaysia kerana memberi peluang dan kepercayaan kepada APCO..
Jgn bimbang,kami akan pastikan PAKATAN RAKYAT tidak akan dapat memerintah Malaysia dgn apa cara sekalipun.........

Fikirkan:
"Apakah ini 'BALA' dari ALLAH kerana bersubahat dgn Israel??"

Anonymous said...

Kalau ikut cerita di atas, budak remaja 15 tahun ditembak polis. Tapi kalau dikaji, umur 15 tahun masih berada di luar sana dan membawa kereta...
Cumanya, kejadian tersebut terjadi kerana remaja tersebut berada pada tempat dan waktu yang salah.
Diharap kita mendapat penjelasan terus dari kesemua polis yang bertugas apa sebenarnya yang berlaku tanpa ada campur tangan orang atasan.

Anonymous said...

Polis akan siasat kes tembak remaja.. begitulah kira2nya tajuk berita tb atau suratkhabar.

Yang menjadi persoalannya, bolehkah polis menyiasat badannya sendiri. Jika dibadannya ada kurap sebesar mangkuk tandas sekalipun takkan dia akan mendedahkannya. Sama2 cari makan ma!

Sepatutnya mesti ada satu badan khas lain yang menyiasat polis. Badan itu pulak mesti diberikan kuasa khas untuk mendakwa, menyiasat, menangkap dll walaupun ke atas KPN.

Anonymous said...

eh.asal logo polis mcm tu lak?

Anonymous said...

Harap logo polis di atas tidak diterbalikkan kerana ada kalimah yang perlu dihormati....

Anonymous said...

Betul, ada kalimah Allah SWT.... ni lah taksub politik tak kena tempat.... Issu budak 15 tahun di jadikan politik.. sepatutnya issu ni issu mak bapak, issu SOP polis, issu remaja melayu yang dah tak de pedoman hidup

Anonymous said...

Sepatutnya Khslid samad,, pi buat perjumpaan ibu bapa ,,, dan bagi ceramah tentang moral dan minda budak melayu.. bukan cari kesalahan polis...

Anonymous said...

Memang telah disahkan bahawa didalam logo itu ada kalimah yang mesti dihormati.

Persoalannya, apakah orang yang menggunakan logo itu sebagai penguatkuasa menghormati kalimah itu..?

Selamatkah rakyat pro pakatan rakyat berada didalam pengawasan polis..?

Sendiri mahu ingat... apabila berhadapan dengan polis...

Mereka ada senjata.... mereka ada kuasa... mereka ada peguam negara... mereka ada mahkamah UMNO... mereka ada Mohd. Najib.. mereka ada Hishamuddin....

Mereka belajar dari APCO... Oleh kerana itu mereka boleh tembak anda dengan alasan mudah bahawa anda (anti-firaun) adalah penjenayah merbahaya kerana dalam seluar ada parang kontot.

Oleh kerana itu jangan ingkar arahan polis Malaysia... anda akan ditembak mati.

Anonymous said...

Memanglah tak boleh diterbalikkan. Tapi kalu polis (bawa logo polis) masuk tandas ke, tampat2 maksiat ke, disepah2 & dipijak2 oleh polis atau anak2 polis bukan islam ape nak kite kate. Berdosa juge hukumnye ye.

Anonymous said...

polis tembak pemandu kereta dlm keadaan laju,..tepat plak tu

lepas tu polis "belasah ramai2" kwan arwah,..

nape??
1) org yg sedang dibelasah bleh lepas dgn mudah

2) polis xtembak org sedang lari sedangkan dlm kereta dipandu laju pun bleh tembak

3) YB Khalid langsung xsentuh ttg kecederaan kwan arwah yg dibelasah itu,..dh diberi rawatan ke?

wlau apa pun kejadian ini kelibatkan kehilangan nyawa dan perlu siasatan rapi

spt biasa pembangkang cuba mempolitikkan isu ini

harap semua pihak iklas membantu kluarga mangsa utk menyelesaikan isu ini bukan menambahkusutkannya

Anonymous said...

Typical kepala otak puak2 PR, semua hal nak salah kan orang,segala isu nak di politikan, bkn nak cari jln penyeselaian tapi dok tuduh orang ni tak betol orang tu tak betol, yg betol wali trompah korang tu jer la..

Anonymous said...

Kalau malam pun xleh kuar uma baik buat perintah berkurung...kalau kua uma malam jer tembak smp mati...!!!

Anonymous said...

Pukul 2 pagi keluar malam nak cari apa... haus tekak nak belagak macam orang dewasa pegi minum teh tarik atau todi, nak pegi cari betina, nak pegi 7/11 beli slurpy, nak beli roti, nak pegi McD nak makan mcflurry... boleh pegi tapi dengan keluarga dan orang dewasa.. kalu nak merapu duduk rumah cari ilmu... buka minda budak budak melayu... bukak kepala otak yang dah bebal dengan hiburan...

pegi lah kat shah alam tengah malam budak melayu macam dah jadi zombie... poyo dengan moto dengan keta... semua macam tak de otak...

kasut ku larrie said...

kalau gitu moh kita sokong undang2 islam..

Anonymous said...

saya sokong polis yang baik2 saja...!!!!!
sapa yang jahat boleh letak jawatan.....!!!!!!jangan ingat gaji besar boleh suke2 jer buat....makan rasuah....lg....berlagak kuat bila ada senjata dan kad kuasa!!!!!.
salah guna kenderaan trafik utk suke2 cepat sampai lokasi .... semata utk pegi lepak minum kedai mamak.!!!!!salah guna kenderaan utk simpan kat rumah.
HIDUP BUAT POLIS PRO PAKATAN...

Anonymous said...

PERSOALAN UTAMA SEKARANG::::

Polis Selangor dah KANTOI..

sebab awal-awal dah bagitau dlm sidang akhbar, kereta tu ada PARANG, dan pemandu disyakki PENYAMUN.

kesilapan menembak boleh dijawab dgn bermacam-macam alasan.

TETAPI macamana pula dgn SENGAJA mengatakan ada parang dalam kereta, ATAU MELETAKKAN BAHAN BUKTI YG TIDAK ADA SEBELUMNYA???

KANTOI...KANTOI....macamana nak jawab ni????

Anonymous said...

En...perisik rakyat...saye nak mintak tolong awak pusingkan semula logo polis tu dalam kedudukan asal...kan ada nama Allah dan Muhammad kat atas dia...takpun awak padamkan je dari logo polis tu...saya tau awak terlepas pandang

JebatModen said...

GILERR AH! MEMANG DAH KOMPEM BUDAYA YAHUDI DH MERESAP JAUH KEDALAM HATI SANUBARI PDRM. KANAK-KANAK BAWAH UMUR PUN DITEMBAK MATI. GILER X BELAJR UNDANG2. KALAU SALAH SKALIPUN, KES JUVANA TU...ALAHAI POLIS-POLIS. EKSAITED ADE PISTOL LA KATEKAN. BILA LAGI NK TEMBAK ORANG. YE DAK? AKU SUMPAH GROUP POLIS YG TERLIBAT AGAR KENA BALA JIKA TIDAK MEMOHON MAAF DAN BERTAUBAT!!!!!

APCO....ASIASOFT... YAHUDI...PDRMZIONIS....UMNOUPCO....

NO MORE ISLAM(AMAN) IN MALAYSIA!

UMNO ITU YAHUDI!
PDRM ITU ZIONIS!

JebatModen said...

aku dk tgh mengelamun macam mana la kalau benda ni terjadi kt anon (April 29, 2010 11:00 AM), (April 29, 2010 10:49 AM) & (April 29, 2010 9:27 AM). aku nk wat6 sembahyang hajat la malam ni mintak agar anon-anon ni kena jugak kes2 macam nih. budak2 mulut tong taik nih main cakap jerk. kalau xkena kat diorang penuh bertaik kata2 diorang. aku nk mintak ngan tuhan agar diorang pun diuji sedemikian rupa. nampak cam menyokong kesalahan polis2 tu jerk!


UMNO ITU YAHUDI!
PDRM ITU ZIONIS!

Anonymous said...

believe me anon2 yg kat ko tulis kat tu sbnarnya komen2 dari pencacai2 PR sendiri, saje nak kasi BAKAR pencacai2 PR lain dalam isu ni..

anti-firaun

p/s: antu raya pencacai2 PR ni banyak..ko tak tau ke?

Anonymous said...

nama jer anti-firaun tapi perangai mcm firaun.

Anonymous said...

wou pemilik blog..bodoh ler kau nie..yang kau terbalikakbn lambang tu apahal..kau x nampak ker nama ALLAH DAN MOHD tu,..pakai hotak ler bangang..bapak ko dulu x ajar agama ker terbalik nama allah sesuka hati.

Anonymous said...

Jebatmoden nak buat solat hajat, nak mintak Allah bagi bala kat anon anon yang beri kata yang tak boleh di terima. Buat lah solat hajat kerana Allah SWT itu maha mendengar dan maha mengetahui apa yang berlaku disebalik kejadian.

ALLAH SWT pun anon anon tu beriman padanya. Inna Solati Wanusuki Wa ma Yahya Wa mammati Lillahirabbil Alamin.

Itulah sifat orang melayu,, sudah terhantuk marah, marah bukan kat diri sendiri yang tak melihat silap sendiri marah kat orang yang buat bendul... Otak dah beku...

Mu lihak sendiri peel budak melayu... ni Allah SWT nak beri hikmah. Aku tak kira ko nak bengang ke apa.. Aku hanya kisah dan sedih sebab perkara ini tak akan berlaku sekiranya budak budak melayu guna akal sebelum membuat sesuatu.. ada yang kata umur 15 tahun masih belum berakal... dalam Islam dia dah baligh. kalu dia bunuh orang dia boleh kena hukum bunuh.. blood for blood else pay money as compensation..

bukak lah minda tu sikit jangan salah kan UMNO, PDRM... Kes ni kes seorang polis, budak 15 tahun, dan SOP polis. Jangan nak ikut emosi dan perasaan...

Cuba baca sejarah Nabi Musa bersama Nabi Khidir.. (Gua bukan kata budak 15 tahun perumpaman tapi Allah tahu di sebalik tabir dan ghaib)

Melayu Malaysia kalu tak bukak mata, lebih banyak bala Allah SWT akan turun macam lah orang Aceh yang kena Tsunami... 230,000 mati.... Walhal mika bergaduh antara sama sendiri nak tegak Islam... di sebalik nya mika leka.

3 tahun PR di beri peluang untuk memerintah tapi tak de usaha untuk menaikkan sifat dan minda melayu... Hanya sibuk hentam politik UMNO/BN.

Budak budak melayu banyak terbiar yang minda nya sudah beku dan sontot. Otak nya jauh kat panggung wayang dan KLCC.. Yang berani jadi Mat rempit dan lumba kereta..

PI kat Keramat, pi Kat Shah Alam, Pi kat Damansara kota.. Pi Kat Selayang.. Bukak mata dan tengok budak melayu..

Anonymous said...

Salam.. kepada pemilik blog, kalau nak terbalikkan logo PDRM tuh, mintak padam dulu kalimat Allah dam Muhammad dari logo tersebut..

tuan komrad said...

bro tp...pls...tolong padamkan logo polis tu...

Anonymous said...

YA LA POJI,,,,
please padam perkataan perkataaan sensitif yg dimaksudkan tu...nanti jadi isu lain pulak

-bond-

joostspring said...

anti firaun..

gua setuju 100% dgn lu...

kerja si cyber2babi pr ni nak pecahbelahkan dan menhasut rakyat je..

puak2 PR nk politikkn isu ni bodo nk mampos said...

hahaha...ape la puak2 pr ni..dh la marah xbtempat..
"Allah xkn lambatkn or cepatkn ajal seseorg tu wlpon sedetik"

dah smpai ajal die..n polis tu plak nk tembak tayar n satu peluru pon tersasar kne kepale budak tu....sbb ape ye korang rs..sbb da smpai ajal die...
KORANG SAPE nk cube2 pertikaikn ajal seseorg yg Allah dh tetapkan..

kes ni kn dlm siasatan..kalo korang xcaye sgt dgn polis sok bile2 umh korang kne rompak..adik/kakak kne rogol..korang kne samun jgn plak sibuk2 nk report polis...korangkn xcaye kt polis...kn2...kalo korang caye jgk maknenye korang hipokrit la..munafik btul korang ni..

weh topeng berak yg bodo nk mampos...kn ade kalimah ALlah n Muhamad yg ko terbalikkn tu..bodo puak2 PR ni..berpolitik smpai xingt agama..

Anonymous said...

Sial politik PR ni..nak buat apa2 check lah dulu jgn pakai hentam kromo jer..woi Poji babi kuda wiski tunggangan Zaid Brahim, nak buat sesuatu pakai otak lah!!!!!!Jgn terbalikkan nama Allah dan Muhammad..ko ni siallah Poji, memang paut ko balik Kelantan jaga kuda Zaid tu!!!!!!

budak pr terbalikkan kalimah Allah..pr pelacur agama..bodo nk mampos said...

wei bdk pr yg bangang bernm topeng berak..xyah la kalimah Allah pon ko nk libatkn sm..xpyh la terbalikkn logo tu..kn ade kalimah Allah n Muhamad tu..tu la..skong lg khalid gereja n nuar al juburi..dh otak jd bodo..

mmg sah korang ni pelacur agama..sbb politik sume korang leh halalkn..kunun2 terer sgt la psl agama...haakkk ptuii..
weh bdk2 pr..korang pon skong ke kalimah Allah ni kne terbalikkan??

PR=pelacur agama demi politik kepartian sempit said...

terbukti bdk2 pr ni bodo nk mampos...topeng berak,tulang babi,tuan komrad..n lain2..dah la sng kne tipu dgn nuar..dgn dap..nk wt sesuatu pon xreti nk chek dlu..dlm kes terbalikkn logo ni..selambe je ko ek..ko xtakt dose ke...lupe..pemimpin agung ko dh jamin syurga...ptuihhh..tepat kne kt muke ko..

hinanya kalimah Allah tu kau buat ye...sape2 g wt polis report kt mangkuk pr ni..tp xpe..aku dh print screen..mampos la kau poji babi

Anak Lenggong said...

PUAK BOLGGER UPAHAN NI SEMUA NYA BIJAK ..TAPI SEBENARNYA BANGANG ..SEBAB DIA CUMA TAU MENYALAHKAN ORANG LAIN SAHAJA..SEDANGKAN APA YANG DILAKUKAN MEREKA JUGA MERUPAKAN SATU TOMAHAN DAN FITNAH..DIA BERCERITA SEOLAH-OLAH DIA BERADA DITEMPAT KEJADIAN DAN DIA LEBIH MENGETAHUI DARIPADA ORANG LAIN WALAUPUN PERKARA TERSEBUT MASEH DIDALAM SIASATAN..CONTOH KES YANG DI TERESA KOH MENGATAKAN POLIS MEMBOGELKAN PEREMPUAN CINA DIDALAM LOKAP DAHULU...HEBOH LAH SI POJI PACACAI NI BUAT ULASAN MENYALAHKAN PIHAK POLIS TETAPI PABILA SIASATAN SELESAI DAN YANG SEBENARNYA PEREMPUAN MELAYU YANG KENA BOGEL TU BUKAN DIA TAU NAK MINTA MAAF PUN..INI LAH SIKAP SEBENAR SIPOJI DAN TULANG BESI...

NI AKU NAK TENGOK PULA APA PULA KATA MEREKA DIPRK SIBU...ADAKAN MEREKA NI JUGA BERSAMA PEMIMPIN DAN PENYOKONG PAS AKAN TERUS MENJADI BARUA SERTA KALDAI TUNGGANGAN NUAR DAN DAP DENGAN MENYATAKAN SOKONGAN DAN MENYALAK DI SETIAP CERAMAH UNTUK MEMBERI SOKONGAN KEPADA SAORANG CINA...SEBAB DIPRK HULU SELANGOR MINGGU LEPAS MEREKA NI JUGALAH YANG MENGUTUK SERTA MENGEJI MELAYU UMNO DISEBABKAN MEMBERI SOKONGAN KEPADA CALON BERBANGSA INDIA.

AKU NAK TENGOK PULAK DISIBU NI ADAKAH PEMIMPIN ..PENYOKONG DAN BLOGGER PAS AKAN TERUS DIJADIKAN BARUA SERTA PACACAI ATAUPUN KUDA TUNGGANGAN OLEH CINA DAP..SEBAB DIDALAM PRK HULU SELANGOR GOLONGAN PAK LOBEI PALSU INI JUGALAH YANG MEMPERSOALKAN DAN MEMPERLEKEHKAN PABILA MELAYU UMNO MENYOKONG CALON DARIPADA BANGSA INDIA...

Anonymous said...

Haha bodoh punya Anak Lenggong...buat malu orang Lenggong jer..

Kes perempuan kena bogel kat balai polis tu memang la salah polis. Tak kira la cina ke melayu.

Terbukti pun polis memang salah dlm kes tu. Selepas tu PDRM ubah prosidur tahanan lokap diorang utk mengelakkan kejaidan bogel2 ni.

Yg terbukti BODOH dlm kes tahanan perempuan dibogelkan tu ialah KERAJAAN BN sebab tergesa-gesa pergi negeri China minta maaf SEBELUM siasatan selesai!!!!!

haha bodoh bodoh ....sama macam sekor mamat bongok yg menyalahguna nama Lenggong ni....

anjing2 kurap pakatan kuat menyalak said...

dieorg ni anjing2 pakatan pembangkang..mesti menyalak punye..hahaha..konon2 baik la tu...prangai mcm sial ade hati ngaku pembangkng baik,telus,xamalkn rasuah,xamalkn kronisme..padahal korang lg hebat mende2 tu..pas = rasuah,pkr n dap = kronisme..so xyahla tunjuk hebat sgt.korang harap undi cine je lg..baik korang sume pndah kt sngpore la..

tuan komrad yg bodoh said...

dah2..jgn nk alih cite psl kes bogel tu plak..skrng ni btulkn blk kalimah Allah tu..xyah nk libatkn kalimah tu plak..bodo punye bdk pr

Anonymous said...

lantak koranglah.. yg aku tau.. aku dan keturunan aku akan menolak UMNOngok ini sampai mati...

matkambing said...

apehal, memang segelintir anggota yang tak amanah dalam menjalankan tugas!

Anonymous said...

Aku yakin bahaya semua pengikut PADberg, Dapigs dan CIFUT BABI adalah syaitan dan iblis yang bertopengkan muka babi. Kalau aku pun aku tembak budak tu.Dah la merayau pada pukul 2 pg. Mak bapak tak amik tahu kerr???? mencurigakan la plak. Korang ingat budak2 takde yang jadi penjenayah kerr??? Budak2 la yang "Bapak" penjenayah suka gunakan. Dah tu mendatangkan bahaya kepada anggota bertugas plak... apa cer???
Buat PDRM.. kalau ada pe2 hal melibatkan jenayah yang puak2 bangsat ni buat laporan, cakap jer... GO TO HELL!!!! buat laporan kat Unit Amal ( Unit Anjing Pengesan PASberg )

Anonymous said...

tulang besi kena "belasah" kat blog kickdefella..kite nantikan jawapan si TB nih..sungguh berani si kick mendedahkan skandal Rm4 juta dia..persoalan2 akan byk berlegar slps ini..adakah si KICK is shooting its own feet? benar la kata org "BERANI KERANA BENAR, takut TANGGUH2kan KES.."

anti-firaun

p/s: bukti lawan bukti, bukan lawan dgn persepsi & fitnah..ape lagi TB! GO GO TB! Balas jgn tak BALAS!

Anonymous said...

Tuan punya Blog....d harap LOGO PDRM yg diterbalikkan itu segera diperbetulkan...sebelum sebarang hal ini diperhebohkan.....mohon kerjasama tuan punya blog......peace...

Anonymous said...

Adeh..apesal la politikkan isu nih, aku tak paham, btolla asal la mentaliti pencacai PR ni rendah sgt. Ko hengat polis saje2 tembak budak 15 tahun tuh?? Ade ko igt mase keja-mengeja polis nmpk budak tuh?? polis pun tak sape yg dorg keja tuh. Mungkin ianya perompak? mungkin juga penjenayah yg sedang melarikan diri? mungkin juga ronnie liu yg sedang menyuludup beer ke shah alam? atau mungkin juga TB yg tgh beli barbican tgh2 malam? Persoalannya Polis tak tau siape pun dlm kete tu!. Polis mengambil tindakan utk mengejar kenderaan suspek berikutan tindakan suspek cube melanggar kereta polis serta dikejar bebrapa penunggang motosikal. Namun begitu kedegilan utk memberhentikan kereta, menyebabkan polis cuba menembak tayar kereta tersebut Namun malang menimpa suspek juga turut terkena tembakan tersebut.

Yg aku sedihnya pencacai PR termasukla si khalid gereja tuh buat cerita mcm si polis tu mmg saje nak tembak budak maaf arwah tuh. Ko igt polis nak tembak org saje2 ker? Ade prosedur sblm nak tembak. Ko igt polis nak pikir camni.."eh, ade budak bwh umur kluar mlm, mesti tak bgtau makbapak dier..jom kite tembak budak ni smp mati biar makbapak dier nyesal" giler ke aper kalo ade polis mcm tuh. Tp inila situasi yg nak dtanam oleh pemimpin PR kepada penyokongnyer. Jgnla jd bodoh biarla polis jalankan siasatan dulu. Jgnla nak mempolitikkan isu ni..smp nak pegi bedemo plak. Fikirkanlah perasaan kluarga arwah.

bolos501 said...

sepatutunya logo polis tidak perlu ada kalimah allah...xsesuai!tgklah perangai polis sejak 2 menjak nie mcm yahudi mcm gampang...bang sana...bang sini...rasuah..berlagak..polis bangang!!..Inilah akibatnya kalau terlebihg kuasa...laporan suruhanjaya penambahbaikan polis tempoh hari mcm mana??Xkan terus ke bakul sampah kot??Polis bodo..pencacai umngok bn pun bodo!!

Anonymous said...

panas panasss.nee.nelah masanya wakil rakyat tolong rakyat,

Anonymous said...

polis .polis .tolong kami selamatkan kan kami.jangan tembak.bom kan je kami pakai c4

Anonymous said...

HOI BODOH AKU INGAT KAU KENA TAUBATLAH< YANG KAU TERBALIKKAN KALIMAH TU PASAL APA ?

anjing2 kurap pakatan dah xkuat menyalak said...

korang br sedar ke..sbb politik PR ni akn halalkn ape shj..yahudi ke.kafir harbi ke.babi ke.arak ke.judi lumbe kude ke.kalimah Allah ke.sume dihalalkn demi mnjg ati dap n demi kuasa nk jd pm n politik kepartian yg bodo tu.

Anonymous said...

bang, mintak tolong bang... logo tu ada Allah & Muhammad. Jgn ar terbalik kan... nanti lain jadi maksudnyer. Kita politik2 je la, isu agama nih jgn wat memain. Saya skadar tunai tanggungjawab saya menegur... Terima Kasih.

Anonymous said...

Mintak En Perisik Rakyat padam logo polis tu,ada nama Allah n Muhammad....

Politik2 jugak....
Jgnlah terlalu over

TQ

joehan said...

bdk pr ni bodo2..xkn nk nye die btulkn blk logo yg ade kalimah Allah n Muhamad tu..dieorg terlalu fanatik berpolitik kepartian n merasakn bahawa puak2 mereka shj mengamalkn islam.bahawa solat puak2 mereka shj diterima n bahawa puak2 mereka shj msk syurga.

so korang2 yg celik akal tu pkir2 la blk sokongn korang kt org2 pendek akal cm puak2 PR ni.
sedangkan kalimah Allah yg terang2 ni pon dieorg leh wt main2n terbalikkn.inikn pulak pembohongan n fitnah.dh jd makanan ruji dieorg.fitnah,pembohongn,caci maki n sbgnya demi tujuan yg satu..iaitu kuasa n jawatan.

mari kita sm2 pastikn PR hancur pd pru13 ni..AMIN.

pd sesiapa yg skong pr ni bg aku, korang stuju dgn perbuatan topeng berak n tulang babi ni yg suke2 ati terbalikkn kalimah ALLAH.
'MAHA SUCI ALLAH'.

Anonymous said...

Tolong betulkan balik kalimah Allah itu. Tidak semua polis itu tak betul. Kemungkinan ada dua tiga kerat shj yg tak betul.

Anonymous said...

Ape bende lahh korang ni serabut sgt..tak menjejaskan akidah pun kalau kalimah tuh terbalik..cube korang tulis kalimah Allah kemudian pusing 180 darjah,akan jadi terbalik jugakk..!adakah ini bermaksud kita tak menghormati kalimah Allah?itu hanyalahh kalimah,yg penting iktiqad kita kepada Allah..sama seperti Al-quran..kalo kt m'sia org bkn islam tak boleh pegang quran..tp itu bukan caranya..spttnye kite bagi pada bukan islam al-quran untuk mereka kaji isi kandungan al-quran..bukan menegah..kerana al-quran yg tak boleh disentuh oleh org bukan islam adalah dilauh mahfuz..baik kita bincang mengenai pengukuhan akidah umat islam daripada berbalah berterusan mengenai perkara yang kecil yg tidak mungkin boleh memesongkan akidah..

Anonymous said...

Pro-UMNO MCA Is Anti Buddhist !
Contributed by Anak Mami

Ven. Phra Piya Thammo,
Rumah Pangsa
Blk A-7-9- Jln Padang Tembak,
11400 Pulau Pinang,
Malaysia

Dear Devotees,

Before I commence of my letter-writing toward. All of you, I would like to inform all of you that I am not satisfy with the lawyer, Dato YIP KUM FOOK (MCA chairman Gombak) due to his bad inspirit impressions because he sent an inspector to come to our SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia to arrest me without any good reason, moreover, the lawyer, YIP KUM FOOK is not satisfy with Chief monk.

When the Chief monk had me to go to his Temple already and he went away and left me alone to take care until Chief monk come back to the Temple first and he also told me not to leave the Temple if any committees or the chairman want to chase me out, you don’t leave the Temple at all understand? Then I said, alright? To the chief monk! On the second Day, YIP KUM FOOK(MCA Man) came to our Temple and talk to me. He tired to make some inquiry from me and he asked me, where I come from? I told him that I came from Penang.

Then, I told to the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) that the chief monk came to Penang and fetch me and invited me to accompany him to go to his temple in K.L. I am not aware that YIP KUM FOOK(MCA chairman Gombak) is not in a good terms with the chief monk, chief monk already in this way, YIP KUM FOOK try to create trouble with me unnecessary. That is why, the lawyer want to chase me out of the Temple. Then I asked the lawyer, why you want to chase me out of the temple? Moreover, the Temple is not belonging to you, UNDERSATAND? Then, I asked him, who are you? I don’t know you at all, you have no right to chase me or control me at all, UNDERSTAND? You are just like a layman only. Do you know the regulations that any the chairman or committee cannot control the monks and the Nuns at all, also UNDERSTAND?

I scolded him like that. Then the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) is not satisfy with me and he told me that he will called the police to come to the Temple and arrest me. I told him to go ahead and called the police to come and arrest me. I won’t run away, I said to him like that. I have done nothing wrong toward you, why you want to arrest me? He said, he doesn’t like me to stay here. I asked him, why? Again. After this he got very angry with me, then he phoned up to the police and the police came to the Temple and told me to leave the Temple.

I told to the inspector of the again, I am sorry, I won’t leave the Temple because the chief monk had instructed me not to leave the Temple without his consent, UNDERSTAND? Then the inspector told me to leave, again. I told him I cannot leave the Temple because the Chief Monk hasn’t come back yet. This time, the inspector got very angry with me and he took out his handcuff and try to threaten me, then I immediately show off my hands for him to lock me up but he scare, then again, the inspector told me leave the Temple again but I still don’t want to leave the Temple.

Then I phoned up to the chief monk again and I told him that the inspector insisted want to arrest me, you better come back to settle the case for me. After this incident, Chief Monk came back to the Temple and take me to go to another temple and stay their. That’s all about this incidents! Last of all, I would like to inform all of you, that no committees or the chairman can control all the monks and Nuns at all also UNDERSTAND? “They are higher than the King,” also! So how can the laymen, the committees and the chairman to control them: – EVEN THE KING ALSO RESPECTED THE MONKS AND NUNS. Why the chairman doesn’t respect the monks and nuns? They will carry the sins later on, UNDERSTAND?

Yours in Dhamma

Ven. Phra Piya Thammo
Penang, Malaysia