"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 23, 2010

Hari Yang Panjang, Hari Yang Pendek...

Hari ni 1 hari dok meronda. Sokongan dari kaum Cina 50/50... Sokongan dari kaum India 50/50... Sokongan dari kaum India 50/50... Sokongan dari Orang Asli 80/20... Maklumat dari UMNgOk/Beer eNd 50% boleh menang, 50% boleh kalah...

Maklumat dari Pakatan Rakyat 50% boleh menang, 50% boleh kalah. 2-2 team bingung... Pengundi Parlimen Hulu Selangor cukup bijak. UMNgOK/Beer eNd dia kutuk, Pakatan Rakyat pun dia kutuk. Itu tandanya rakyat dah makin cerdik. Tak boleh terima bulat-bulat.

Peratusan pelayar internet di Hulu Selangor tak sampai 30%, Blog, Portal dan Website bukan penyampai maklumat yang bagus dekat sini.

Survey... Media Perdana... Dalam 1-1 kawasan/kampung, tak sampai 30 naskah Surat Khabar mampu dijual. Akhbar bukan media yang bagus untuk menyampai maklumat sebab orang Hulu Selangor tak berapa minat membaca.

Survey... Berita Nasional... Kebanyakan rumah penduduk ada Astro... Bila dah ada Astro, jarang tengok berita... Layan Filem Hindi lagi bagus dari tengok berita kata penduduk... Media Berita Nasional pun bukan media yang bagus sebagai penyampai maklumat.

3 Media penting yang ada semuanya gagal untuk jadi penyampai maklumat. Masyarakat Hulu Selangor sudah bertransformasi.

Survey... Rata-rata penduduk Hulu Selangor tak peduli langsung latar belakang dan peribadi 2-2 calon. Kami tak heran cerita dalam kain calon... Kami cuma nak tau apa yang calon mampu buat untuk kehidupan kami.

Pembangunan bukan umpan pancing yang baik untuk memancing undi disini.

Penduduk cuma mahu tahu apa UMNgOk/Beer eNd mampu buat untuk kepentingan penduduk. Kalau betul mampu, apa kemampuan..? Berapa lama masa..? Apa kebaikan..?

Penduduk tahu Pakatan Rakyat pun mampu dan dah buktikan walaupun tak banyak sebab baru tak sampai 3 tahun... Tapi apa jaminan..?

Beri keyakinan pada penduduk dan upahnya ialah 1 undi dari setiap pengundi... Beri janji dan upahnya ialah 1 janji yang kita pun tak tau akan ditepati atau tidak.

Tamat bab 1...

Bab 2...

Tok Guru mula berkempen untuk Dato' Zaid... Sokongan pengundi dari kaum Cina di Assam Kumbang dan Pekan Rasa nampak 'solid'... Sokongan dari kaum Asal pun nampak solid. Esok ada 1 hari lagi untuk menjengok dan berkempen di kawasan pengundi Melayu.

7 comments:

Anak Bugis said...

Kalau tengok dari survey ilham center ckp BN menang, apapun keputusan pada ahad ni, harap kepimpinan PR terutama di Selangor ambil iktibar, bersedialah untuk merancang strategi awal, BN dan UMNO begitu terdesak utk merampas kembali Selangor, kerana pengundi di Selangor adalah aset, melambangkan penerimaan masyarakat berbilang kaum terhadap kerajaan yg memerintah..

Anonymous said...

Mungkin dengan suntikan kuasa ka'syorga N.Ajis "The Kelate Pope" dan dibantu oleh jemaah dari Vertican City, tentera Hijau katak pisang serta rakan2 Israel, selain mendapat sumbangan KY-Jelly oleh CIFUT BABI dan beer free... mungkin Zaid "The Drunken Frog" akan tumbang ala "Mati Katak" di Hulu Selangor...

Idup PASberg 4 ALL...
idup ISRAEL 4 ALL...
Idup PISS 2 ALL PASberg BUSTARD...

Takebeer.. Takebeer.. Takebeer..

Rasa apa sekarang..???? Oren???

storm62 said...

alahai anon 12.11, ko dah bankrap idea ke? kat mana2 n3 kat sini sama aje kelentong ko nie.

ko ni masuk rumah orang asyik2 nak mintak minum beer saje....biadap tu.

hormatlah sikit tuan punya blog ini.

kalo ko senang sangat pi la Bkt Aman kasi halau itu 2 ekor militant Israel tu keluaq...baru la best.

Anonymous said...

Ini buat tak yakin ni, tarok la peratus nak menang belah pihak kita, boleh naikkan team spirit,

TB ko buat den lomah niii

I help you, you help me wakakaka... said...

anonokimak tu dah tak tahan stim dengan putri umno kot sampai umno ada saham arak pun dia boleh kata pasberg.

anonokimak 12:11 amek viagra cap dacing ni bagi tahan lama sikit wakakakaka

Anonymous said...

sy org hulu s'ngor..mmg jrg tgk berita..tgk drama/csi/etc etc lg bagus)..huhu...bc paper pon mls..hehehe.. cuma nk kabau..smlm ada org dtg rmh bg hamper n duit rm100 mintak undi bn.. ambik jelakan..undi x kot..sbb sy x register pun lg..;p;p rugi je dorg dtg...haha.. dan yg sedihnye 4 undi dh hilang utk pkr..

Anonymous said...

请远离马华党员 叶金福!

敬爱的马华公会中央领导層,
现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

Forward by tan kien liang
tmn ehsan, kepong.....